Rok výroby:1956Typ motoru:1100Stav km při koupi:10 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?16 letPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:18. 5. 2006
Předchozí auto: Wart.,Trab. DaciaŠkoda Fiat Renault,Opel a j.
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Vzhledem k proběhu kilometrů mnoho. Stálý problém - praskání příčných listových per. Rychlé opotřebení šnekového řízení. Rezavění karoserie, přestože se tenkrát nesolilo.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Motor: 1100 OHV 40 koní. Tříložiskový motor pocházejíci ze Škoda Rapid. Byl ale kultivován dále a jeho základ byl ještě ve favoritu. Jednoduchý, spolehlivý karburátorový motor. Generální oprava motoru se provedla v 215 000 km! A to ještě proto, že se prováděla celková oprava karoserie. Spotřeba 7,5 litrů/100 km. Na tehdejší dobu přiměřený výkon z obsahu.
Převodovka: Klasická 4 rychlostní se synchronizací pouze 3. a 4. stupně. Ta ale brzy přestala dobře plnit svoji funkci. Bez meziplynu a 2x vyšlápnuté spojky se nedalo řádně zařadit. Rád na to vzpomínám.
Podvozek: Páteřový rozvidlený rám. Třecí tlumiče vpředu byly věčné. Bolestí byla listová pera. Jejich spotřeba byla velká.
Karoserie: Dvoudveřová typ tudor, místa příliš nebylo. Kufr s rezervním kolem na dně ( Octavie měly kolo na držáku pod víkem a tím špatně využitelný prostor ) přiměřený. Jen víko bylo poměrně úzké. Pohodlí je již v názvu vozu. Malé. V zimě nedostatečné topení, řidič leckdy jel s dekou přes nohy.
Vůz na špatné cesty. Technické řešení odpovídalo době. Vůz byl otce, ale najezdil jsem s ním mnoho kilometrů.
HTP je liny a zravy motor.Mel jsem cest prevezt se, jelikoz to ma muj kamarad.Proste des ! 20-ti lety dieselovy Golf tahl lepe a spotreba u Golfu byla o dost nizsi.Takze Fabii ani za svet a HTP uz VUBEC NE !!! Jinak ten Spartak je v dnesni dobe celkem zajimavy veteran,cus.
Nesrovnávej motory Škoda HTP s Toyoťáckými tříválci. To je jako srovnávat diamant s kuzem zkorodovaného železa. Stejně jako srovnávat značku Toyota se Škodou.
Konstrukcí motoru a jeho parametry přece. Nejde o 3 válce, jde o to, že ten motor postrádá vše, co by měl jako MODERNÍ motor mít: Výkon, malou spotřebu a nízké emise. HTP je asi tak moderní, jako by ze 20 let staré 1.6 uřízli 1 válec a servírujou to jako nový motor.
Tyhle starý Spartaky a Oktávky byly POSLEDNÍ solidní a normální auta značky Škoda. Potom už to šlo jen z kopce...a škodovky se stále více vzdalovaly od normálu, v tom negativním smyslu samozřejmě. A pokračují v tom dodnes. (HTP)
Kubiku, nemýlíš, ale.... V té době bys byl rád, že bys měl toho Spartaka, natož pak nějakého Warteca nebo dokonce DSku! To nebylo jako dnes, přijít, vybrat, zaplatit a pak si dojít vyzvednout auto... Mne se Wartburg taky docela líbí, jede to hezky, ale za Spartaka bych ho nikdy nevyměnil! Šepot tohohle motoru, byt 1089 obsah, to je něco neopakovatelného. To jsou prostě auta pro radost.
Mám rád stará auta...i staré Škodárny...ale v té době Spartaka hravě strčil do kapsy Wartburg 311 (fazole) plně 5místné,prostorné auto,které ke konci výroby (Wartburg 1000) mělo podvozek jako Wartburg 353.Nadčasové auto a maximální rychlost až 130 km/h a více.A co bylo ještě nadčasovější..Citroen DS,ale ten se sem snad v době vzniku ani nedovážel,opravte mě pokud se mýlím :o)
Ta auta začala s motorizací a jsou mnohdy v lepším savu, jak dovážené plasťáky. Měla centrál hned od roku 1954, už jako prototyp. Měla totiž centrání mazání :-) V reálu se s tím dá jet hodiny mezi 80-85 km/h, ale v případě potřeby max. 115. Na tachecu to má 140. Motor napřed 1089ccm a pak 1221ccm. V brně zasuneš 4 a vyřadíš v Praze při jízdě mimo dálnici a pod 75 neklesneš.
V registru je jich víc, než je jich v praxi dochováno. Hodně lidí prostě nechalo auto sešrotovat a papíry jaksi časem zapadly...
Sám mám spartaky dva. Kupodivu ten starší je v poměrně zachovalém, originálním stavu. Kdyby zde kolega o řádek výše chtěl někdy konzultovat, ráčej se ohlásit, rád poznám dalšího Spartakáře
Těchto krásných autíček je stále v provozu registrováno kolem 1100. Bohužel řada z nich podlehla pozdějším "vylepšením" a spíše se podobají na pozdější typ - Octavia. Kolik jich dnes vypadá "jako z fabriky"? Taky dávám jednoho Spartaka dohromady. Ty poruchy a závady jsem si taky vychytal.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda
HTP je liny a zravy motor.Mel jsem cest prevezt se, jelikoz to ma muj kamarad.Proste des ! 20-ti lety dieselovy Golf tahl lepe a spotreba u Golfu byla o dost nizsi.Takze Fabii ani za svet a HTP uz VUBEC NE !!!
Jinak ten Spartak je v dnesni dobe celkem zajimavy veteran,cus.
14.03.2009 | 10:32:24 | jamieson Reagovat
Samozřejmě tím diamantem myslím Toyotu, napsal jsem to opačně.
08.02.2009 | 01:13:06 | Tom Reagovat
Jerry
Nesrovnávej motory Škoda HTP s Toyoťáckými tříválci. To je jako srovnávat diamant s kuzem zkorodovaného železa. Stejně jako srovnávat značku Toyota se Škodou.
08.02.2009 | 01:11:57 | tom Reagovat
Milý Jerry
Konstrukcí motoru a jeho parametry přece. Nejde o 3 válce, jde o to, že ten motor postrádá vše, co by měl jako MODERNÍ motor mít: Výkon, malou spotřebu a nízké emise. HTP je asi tak moderní, jako by ze 20 let staré 1.6 uřízli 1 válec a servírujou to jako nový motor.
08.02.2009 | 00:57:46 | Standa Reagovat
A čím se vzdaluje třeba HTP od normálu? Nebo snad Toyota, či Opel nepoužívá tříválce?
08.02.2009 | 00:46:40 | Jerry Reagovat
Poslední kvalitní
Tyhle starý Spartaky a Oktávky byly POSLEDNÍ solidní a normální auta značky Škoda. Potom už to šlo jen z kopce...a škodovky se stále více vzdalovaly od normálu, v tom negativním smyslu samozřejmě. A pokračují v tom dodnes. (HTP)
08.02.2009 | 00:23:40 | Standa Reagovat
Nemýlíš
Kubiku, nemýlíš, ale....
V té době bys byl rád, že bys měl toho Spartaka, natož pak nějakého Warteca nebo dokonce DSku! To nebylo jako dnes, přijít, vybrat, zaplatit a pak si dojít vyzvednout auto...
Mne se Wartburg taky docela líbí, jede to hezky, ale za Spartaka bych ho nikdy nevyměnil! Šepot tohohle motoru, byt 1089 obsah, to je něco neopakovatelného. To jsou prostě auta pro radost.
29.10.2008 | 23:58:44 | Spartakář - Mathys Reagovat
Inu Škoda
Mám rád stará auta...i staré Škodárny...ale v té době Spartaka hravě strčil do kapsy Wartburg 311 (fazole) plně 5místné,prostorné auto,které ke konci výroby (Wartburg 1000) mělo podvozek jako Wartburg 353.Nadčasové auto a maximální rychlost až 130 km/h a více.A co bylo ještě nadčasovější..Citroen DS,ale ten se sem snad v době vzniku ani nedovážel,opravte mě pokud se mýlím :o)
31.08.2008 | 22:32:17 | KubikCv Reagovat
K anonymům
Ta auta začala s motorizací a jsou mnohdy v lepším savu, jak dovážené plasťáky. Měla centrál hned od roku 1954, už jako prototyp. Měla totiž centrání mazání :-)
V reálu se s tím dá jet hodiny mezi 80-85 km/h, ale v případě potřeby max. 115. Na tachecu to má 140.
Motor napřed 1089ccm a pak 1221ccm. V brně zasuneš 4 a vyřadíš v Praze při jízdě mimo dálnici a pod 75 neklesneš.
31.08.2008 | 21:36:10 | Olda Reagovat
myslim že na tacháku bude tak 180 a vytáhne to max. 140 hahahahahahahaha
23.06.2008 | 23:57:36 | Reagovat
Dotaz
Čus, kolik to vitáhne nejvíc a kolik to má na tacháku?
23.06.2008 | 23:18:11 | Leoš Reagovat
objem 1,0,1,1, bleeee nic víc nebyloheh
23.06.2008 | 22:53:52 | Reagovat
ty auta neznaj ani třeba centrál fuuuuj
23.06.2008 | 22:53:04 | Reagovat
jsou to mrdky který měly bejt už dávno sešrotovaný..nemá to tady co dělat
23.06.2008 | 22:52:35 | Reagovat
Motor
Motor má začátek v populáru 1,0 a 1.1. Ne v rapidu. Třecí tlumiče skončili snad u tudora.
23.06.2008 | 21:47:48 | Libor Reagovat
Bohužel ano...
V registru je jich víc, než je jich v praxi dochováno. Hodně lidí prostě nechalo auto sešrotovat a papíry jaksi časem zapadly...
Sám mám spartaky dva. Kupodivu ten starší je v poměrně zachovalém, originálním stavu. Kdyby zde kolega o řádek výše chtěl někdy konzultovat, ráčej se ohlásit, rád poznám dalšího Spartakáře
sparatakus@seznam.cz
07.01.2007 | 18:54:16 | mathys Reagovat
Spartak je prostě Spartak!
Těchto krásných autíček je stále v provozu registrováno kolem 1100. Bohužel řada z nich podlehla pozdějším "vylepšením" a spíše se podobají na pozdější typ - Octavia. Kolik jich dnes vypadá "jako z fabriky"?
Taky dávám jednoho Spartaka dohromady. Ty poruchy a závady jsem si taky vychytal.
20.05.2006 | 10:51:25 | Rancher Reagovat