Recenze Škoda 440 Spartak
“V té době odpovídající vůz na tehdejší cesty.”

Autor recenze: Letitý fanda aut (57 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1956 Typ motoru:1100 Stav km při koupi:10 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 16 let Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 18. 5. 2006

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.6

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

2
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Wart.,Trab. Dacia Škoda Fiat Renault,Opel a j.

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vzhledem k proběhu kilometrů mnoho. Stálý problém - praskání příčných listových per. Rychlé opotřebení šnekového řízení. Rezavění karoserie, přestože se tenkrát nesolilo.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Motor: 1100 OHV 40 koní. Tříložiskový motor pocházejíci ze Škoda Rapid. Byl ale kultivován dále a jeho základ byl ještě ve favoritu. Jednoduchý, spolehlivý karburátorový motor. Generální oprava motoru se provedla v 215 000 km! A to ještě proto, že se prováděla celková oprava karoserie. Spotřeba 7,5 litrů/100 km. Na tehdejší dobu přiměřený výkon z obsahu.

Převodovka: Klasická 4 rychlostní se synchronizací pouze 3. a 4. stupně. Ta ale brzy přestala dobře plnit svoji funkci. Bez meziplynu a 2x vyšlápnuté spojky se nedalo řádně zařadit. Rád na to vzpomínám.

Podvozek: Páteřový rozvidlený rám. Třecí tlumiče vpředu byly věčné. Bolestí byla listová pera. Jejich spotřeba byla velká.

Karoserie: Dvoudveřová typ tudor, místa příliš nebylo. Kufr s rezervním kolem na dně ( Octavie měly kolo na držáku pod víkem a tím špatně využitelný prostor ) přiměřený. Jen víko bylo poměrně úzké. Pohodlí je již v názvu vozu. Malé. V zimě nedostatečné topení, řidič leckdy jel s dekou přes nohy.

Vůz na špatné cesty. Technické řešení odpovídalo době. Vůz byl otce, ale najezdil jsem s ním mnoho kilometrů.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda

Vložit komentář

HTP je liny a zravy motor.Mel jsem cest prevezt se, jelikoz to ma muj kamarad.Proste des ! 20-ti lety dieselovy Golf tahl lepe a spotreba u Golfu byla o dost nizsi.Takze Fabii ani za svet a HTP uz VUBEC NE !!!
Jinak ten Spartak je v dnesni dobe celkem zajimavy veteran,cus.

14.03.2009 | 10:32:24 | jamieson Reagovat

Samozřejmě tím diamantem myslím Toyotu, napsal jsem to opačně.

08.02.2009 | 01:13:06 | Tom Reagovat

Jerry

Nesrovnávej motory Škoda HTP s Toyoťáckými tříválci. To je jako srovnávat diamant s kuzem zkorodovaného železa. Stejně jako srovnávat značku Toyota se Škodou.

08.02.2009 | 01:11:57 | tom Reagovat

Milý Jerry

Konstrukcí motoru a jeho parametry přece. Nejde o 3 válce, jde o to, že ten motor postrádá vše, co by měl jako MODERNÍ motor mít: Výkon, malou spotřebu a nízké emise. HTP je asi tak moderní, jako by ze 20 let staré 1.6 uřízli 1 válec a servírujou to jako nový motor.

08.02.2009 | 00:57:46 | Standa Reagovat

A čím se vzdaluje třeba HTP od normálu? Nebo snad Toyota, či Opel nepoužívá tříválce?

08.02.2009 | 00:46:40 | Jerry Reagovat

Poslední kvalitní

Tyhle starý Spartaky a Oktávky byly POSLEDNÍ solidní a normální auta značky Škoda. Potom už to šlo jen z kopce...a škodovky se stále více vzdalovaly od normálu, v tom negativním smyslu samozřejmě. A pokračují v tom dodnes. (HTP)

08.02.2009 | 00:23:40 | Standa Reagovat

Nemýlíš

Kubiku, nemýlíš, ale....
V té době bys byl rád, že bys měl toho Spartaka, natož pak nějakého Warteca nebo dokonce DSku! To nebylo jako dnes, přijít, vybrat, zaplatit a pak si dojít vyzvednout auto...
Mne se Wartburg taky docela líbí, jede to hezky, ale za Spartaka bych ho nikdy nevyměnil! Šepot tohohle motoru, byt 1089 obsah, to je něco neopakovatelného. To jsou prostě auta pro radost.

29.10.2008 | 23:58:44 | Spartakář - Mathys Reagovat

Inu Škoda

Mám rád stará auta...i staré Škodárny...ale v té době Spartaka hravě strčil do kapsy Wartburg 311 (fazole) plně 5místné,prostorné auto,které ke konci výroby (Wartburg 1000) mělo podvozek jako Wartburg 353.Nadčasové auto a maximální rychlost až 130 km/h a více.A co bylo ještě nadčasovější..Citroen DS,ale ten se sem snad v době vzniku ani nedovážel,opravte mě pokud se mýlím :o)

31.08.2008 | 22:32:17 | KubikCv Reagovat

K anonymům

Ta auta začala s motorizací a jsou mnohdy v lepším savu, jak dovážené plasťáky. Měla centrál hned od roku 1954, už jako prototyp. Měla totiž centrání mazání :-)
V reálu se s tím dá jet hodiny mezi 80-85 km/h, ale v případě potřeby max. 115. Na tachecu to má 140.
Motor napřed 1089ccm a pak 1221ccm. V brně zasuneš 4 a vyřadíš v Praze při jízdě mimo dálnici a pod 75 neklesneš.

31.08.2008 | 21:36:10 | Olda Reagovat

myslim že na tacháku bude tak 180 a vytáhne to max. 140 hahahahahahahaha

23.06.2008 | 23:57:36 |  Reagovat

Dotaz

Čus, kolik to vitáhne nejvíc a kolik to má na tacháku?

23.06.2008 | 23:18:11 | Leoš Reagovat

objem 1,0,1,1, bleeee nic víc nebyloheh

23.06.2008 | 22:53:52 |  Reagovat

ty auta neznaj ani třeba centrál fuuuuj

23.06.2008 | 22:53:04 |  Reagovat

jsou to mrdky který měly bejt už dávno sešrotovaný..nemá to tady co dělat

23.06.2008 | 22:52:35 |  Reagovat

Motor

Motor má začátek v populáru 1,0 a 1.1. Ne v rapidu. Třecí tlumiče skončili snad u tudora.

23.06.2008 | 21:47:48 | Libor Reagovat

Bohužel ano...

V registru je jich víc, než je jich v praxi dochováno. Hodně lidí prostě nechalo auto sešrotovat a papíry jaksi časem zapadly...

Sám mám spartaky dva. Kupodivu ten starší je v poměrně zachovalém, originálním stavu. Kdyby zde kolega o řádek výše chtěl někdy konzultovat, ráčej se ohlásit, rád poznám dalšího Spartakáře

sparatakus@seznam.cz

07.01.2007 | 18:54:16 | mathys Reagovat

Spartak je prostě Spartak!

  Těchto krásných autíček je stále v provozu registrováno kolem 1100. Bohužel řada z nich podlehla pozdějším "vylepšením" a spíše se podobají na pozdější typ - Octavia. Kolik jich dnes vypadá "jako z fabriky"?
Taky dávám jednoho Spartaka dohromady. Ty poruchy a závady jsem si taky vychytal.

20.05.2006 | 10:51:25 | Rancher Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda