Recenze Škoda Roomster
“Som spokojny.”

Autor recenze: sucky1 (26 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2010 Typ motoru:1.2 TSI Stav km při koupi:7 km Stav km nyní:3 600 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Průměrná spotřeba: 6,4 l/100 km Vloženo: 8. 11. 2010

Hodnocení inzerátu: 15 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Auto som kupoval ako nové a doteraz nemalo žiadnu poruchu.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vlastné skúsenosti s autom Škoda Roomster, 1,2 TSI, 5st. (77kW/105k) r.v. 9/2010

Výbava - Active (sportove sedadla, mala koža, alu disky 16, gumy 205/45, kotuce vzadu), interiér Onix, farba biela, doplnková výbava napr. panoramatická strecha, tempomat, ESP, hlavové airbagy, alarm

Výkon - Silnejšia verzia 1.2 TSI má na takýto malý motor slušný záťah citeľný od cca 2000 ot/min, škoda že nerastie lineárne spolu s otáčkami, ale stále je na tom lepšie ako niektoré 1.4 či 1.6 s ktorými som mal tú česť. Najmä čo sa týka krútiaceho momentu (175 NM 1500-4100 ot/min).

Spotreba - Kľudné jazdenie po okresných cestách si vypýta 5.5 l/100km, diaľnica (130km/h) okolo 7 l, mesto viem urobiť za 6,4 l. Ak nechcem aby ma obiehali "Felície :-)", dá sa kľudne ísť aj na 9 l. Dynamika tohto malého motora si vyberá daň v podobe benzínu. Ak využívam plne turbo a nehľadím na spotrebu Roomster rútiaci sa po diaľnici 190 km/h uštedrí vrásku nejednému "Nemcovi". Je to len na vodičovi. Palubák ukazuje celkový priemer za vyše 3000 km 6,4 l.

Komfort - Tuhý podvozok na nerovnostiach poskakuje,no v zákrute drží stopu aj vďaka širšej zadnej náprave a 205-kám. V predu držia telo športove sedadlá, zadné sedadlá sú pomerne úzke (veľmi pohodlné pre dvoch ľudí), ich výhoda je variabilita (sklopiť, vybrať, zmena sklonu operadla) Sedí sa na nich oveľa lepšie, človek nemá pocit že sedí na zemi. Karoséria je veľmi priestranná vo výške a v dĺžke. Na šírku by som prijal i viac. Chcem vyzdvihnúť účinnosť bŕzd a krátku brzdnú dráhu. Batožinový priestor je dostačujúci a po vybratí sedačiek je to cca 1800 litrov. Tiež poteší množsto odkladacích priestorov.

Hlučnosť - Motor na voľnobehu nepočuť a v 130 tak tlmene ladí, vôbec neruší. Do riadenia sa rázy neprenášajú. Karoséria je vyššia čo značí mierne! zvýšený aerodinamický hluk.

Vzhľad - toľko diskutovaná téma, každý má vlastný názor.

Prednosti - Priestranné rodinné auto, ktoré poslúži aj ako malý sťahovák. Nebojím sa s ním predbiehať, či odviezť chladničku.

Nedostatky - Spotreba veľmi závislá na štýle jazdy, užšia karoséria, horší výhľad dohora (semafor). A nepochopenie ľudí, ktorí iné auto ako Octaviu či Golf neuznávajú (ale to je ich nedostatok).

Celkova cena "všehovšudy" 14100 euro. Som spokojný. Toto auto som kúpil kôli mojej výške, do iných nových áut v tejto cenovej kategórie som sa nezmestil.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 15


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Roomster

Vložit komentář

škoda Škody...

som "šťastným majiteľom Škoda Roomster TSI v podstate najvyššej výbave, s najsilnejším benzínovým motorom. Auto má teraz 12/2013 tri roky aj 2 mesiace, najazdených menej ako 40000km a je už xtý krát v servise. Hneď ako nové malo vadný zámok na dverách batožinového priestoru, riešené výmenou zámku. Potom pár drobných vád a nasledovala väčšia závada na prevodovke ako aj na turbe, teraz včera mi auto skapalo úplne, takže došlo až na odťahovku - chyba motora/ESP. Našťastie som si zaplatil predĺženú záruku na 4 roky (u iných výrobcov netreba ani priplácať a človek má 5 rokov záruky).
Roomster som kúpil, pretože sa mi pozdával pomer cena/výkon/výbava a obdobné auto trebárs od Peugeot alebo iných výrobcov by ma vyšlo viac, na čo som v tom čase nemal. Nehovorím, auto je to skutočne dobré, nemám žiadne námietky proti jazdným vlastnostiam alebo výbave, aspoň mne to vyhovuje a netreba mi nič viac, ale poruchovosť zatiaľ hodnotím ako dosť vysokú a nabudúce ak sa dostanem ku kúpe nového auta, tak to Škoda už rozhodne nebude.

12.12.2013 | 09:11:06 | Seraphim  | 213.215.92.* Reagovat

80 000-100 000km presakovanie oleja etc etc na zač ešte ako tak OK
tento derivát Volkswagenu...

26.06.2013 | 09:38:27 | Ivan  | 95.102.234.* Reagovat

cigos 1,2 tsi/77kW

Ahoj priatelia aj nepriatelia roomstra. Kupil som ho 10/2010 a zapacil sa mi kvoli netradicnemu vzhladu, farbe /seda platin.meta/ ale hlavne motoru. Vtedy mi nikto nepovedal o problemoch s rozvodmi. Ba naopak som dufal, ze konecne retaz je nadej na bezstarosty zivot. Mam o rok starsi auris 1,33 dual vvti a tam sa retaz ani nespomenie pocas celeho servisovania asi do 250tis km. Mam po roku 15tis km,rocny servis za sebou s jednou chybou-okna sa rozhodli spustat same po nastartovani. Rozvod pri studenom starte rachoti, ale zatial ma to netrapi. Mam stvorrocnu plnu zaruku. Budem riesit az uplynie. Jazdenie nema chybu. Motor pruzny, reaguje okamzite a s chutou. Tempomat pouzivam aj v obci pri 50tke, na dialnici pri 130tke... S jeho max.vyuzivanim mam najmensiu spotrebu. Da sa bezne okolo 6l/100km Aj bez nejakeho maznania pedalu. Da sa aj za 5,3 ale len do 90tky. Ale nekupil som si najsilnejsi motor aby som sa snazil o najmensiu spotrebu. Akceleracia a dynamika je viac nez stale pozerat na pocitac. Ved si on vypyta,kolko uzna za vhodne. Ked som hladny, nedam si jogurt. Zatial spokojnost. V zime pouzivam 16" matador mp59 nordika. Super gumy, pocitovo prijemnejsie nez letne bridgestone turanza. Zdravim a prajem len dobre skusenosti. Marian

18.04.2012 | 00:17:01 | marian  | 178.41.5.* Reagovat

RE: cigos 1,2 tsi/77kW

s tým hrkotaním pri štarte som mal aj ja problémy a nakoniec auto skončilo v servise výmenou nejakých dielcov, hlavne reťaze. Rieš kým máš v záruke, ja som za to neplatil nič, bolo to v rámci záruky bezplatné. Akurát sa desím toho, že sa to znovu objaví najskôr onedlho, tiež mi to totiž vydržalo tak rok/rok a pol od kúpy auta.
Inak spotrebu máme v podstate totožnú, ja mám gumy ešte od výrobcu letné a zimné používam Nokian.

12.12.2013 | 09:14:59 | Seraphim  | 213.215.92.* Reagovat

RE: cigos 1,2 tsi/77kW

U prvých motorov TSI sú rozvody poddimenzované. Treba vymeniť za nové pokiaľ je záruka.

30.09.2014 | 12:30:32 | palo  | 176.61.240.* Reagovat

Po roku opäť...

Píšem opäť po roku (recenzent) a po odjazdení cca 19000 km. Auto bolo a je bez poruchy (raz boli prehryzené káble, riešné výmenou). Spotreba 6.3l/100km (vypočítaná z nájazdu a litrov benzínu). Tankujem obyčajnú 95-ku na hociktorej benzinke po trase. Čiže len lejem benzin a jazdím. Spotreba oleja alebo chladiacej kvapaliny minimálna - nedolieval som. Na skodaforum.cz sa vo veľkom rozoberá.
1: kvalita a výmena natiahnutej rozvodovej reťaze. Priznám sa, neaké pazvuky som počul. Neobjavujú sa systematicky, budem riešiť pri garančke.
2: výmena turba - ja žiadny problém
3: presakovanie oleja cez tesnenia - ja žiadny problém

11.11.2011 | 12:29:36 | sucky1  | 195.91.81.* Reagovat

roooomster

Ale ved ked ste spokojni, tak super nie ... hlavne by som si zistil, ci mate uz verziu s funkcnymi airbagmi (zvolavacka nebola) a ci nahodou nezateka do interieru.
Ano na SK sa ceni kufor (aj ked je na 90% casu prazdny)a vzduch nad hlavou (aby sa mohli vozit krali s korunou na hlave ;-)))
Verso je podla mna lepsie, pohodlnejsie a urcite spolahlivejsie auto ... ale kto che kam, pomozme mu tam.

13.11.2010 | 19:05:09 | MickeyMon Reagovat

objektivita

Chci se přidat ke skupince roomstrařů - mám zde také recenzi, aje zajímavé, že se to někdy zvrhne v jedno a to samé - snaha přesvědčit majitele, jaký že střep to koupil a já mám pravdu. Myslel jsem, že je to o výměně názorů. No, 1,2 mi přeijde málo, ostatně i má 1,4 by mohla mít o koníky víc, ale na tom nesejde. Pokud nejsem h.ovado a netlačím auta z dálnice ve své gigantické rádoby se tvářící čtyřkolce (omlouvám se majitelům, kteří tohle vlastní, ale nejezdí tak) Q7 či X5 a jiných exotických názvů, pak mi nezbývá jen opakovat, co jsem napsal - Roomster je jednoduché auto pro rodinu, kde děti vidí ze sedaček, naložím, co potřebuji, a jednou za rok skousnu, že mne na rakouské a chorvatské dálnici budou předjíždět. Vzhledem ke své poměrně jednoduché, ale prověřené konstrukci se mnou nevydrbe podvozek, brzdy budou OK, děti se vklidu vyspí, moje žena na sedačce spolujezdce si v rámci možností také sklopí opěrák a nikomu nebude vadit a já si budu řídit za volantem při rychlosti 120 km/h, protože mne to baví. Ale dejme si ruku na volant - chyba je vždy mezi pedálem a volantem na sedadle. Když si koupím tank, tak budu d.ebil, protože to žere, když si koupím auto za 3 mega, budu d.ebil, protože za ty prachy je to drahé. Takže milí recenzenti - já mám Roomstra a jsem s ním jako se spotřebním zbožím spokojen a to, že ve 13 let starým Meganu jsou vyndavací sedačky? No a co, ten Renda už asi bude tahat z posledního, stejně jako moje auto za 13 let. A až za 13 let se objeví něco jako inovativní prvek v autě a já to budu mít v Roomstru, tak to nové auto nemusí notně stát za prd, když je tam něco tak starého, co už dávno vymysleli. Přeji v nadcházející zimě mnoho km bez nehod.

12.11.2010 | 23:09:35 | michal Reagovat

RE:objektivita

Konečně jsem našel komentář, který odpovídá skutečnosti. Důvod je nasnadě - autor má s Roomsterem vlastní zkušenosti a zdravý rozum. Nesrovnává tudíž jablka s hruškami a drží se faktů. Také toto auto vlastním (1,4 16 V Style s tempomatem atd....) a moje zkušenosti jsou veskrze pozitivní. Mám 192 cm, syn 193, dcera 18O a manželka 177. V žádném jiném voze stejné cenové kategorie jsem se nedokázal posadit bez problémů "sám za sebe", také nastoupit do auta a především vystoupit z něj není problém ani pro mého téměř 80 letého otce a dodržuji-li předpisy (co už také jiného, pokud nechci chodit výhradně pěšky), činí dlouhodobá průměrná spotřeba na computeru 5,6 l/100 km. Lze polemizovat o tom, zda computer není příliš optimistický a výpočet reálné spotřeby po natankování u pumpy nebude vypadat jinak, ale v tomto ohledu mám zajímavou zkušenost. Zatímco doma je diference cca 0,2 - 0,3 l v neprospěch computeru, stalo se mi, že jsem natankoval letos na Slovensku v obci Krupina u Slovnaftu a computer hlásil 5,5 a výpočet reálné spotřeby byl 5,47. Podotýkám, že jsem tankoval po 625 km cesty absolvované v nejrůznějších režimech jízdy s autem zatíženým čtyřmi osobami + běžná zavazadla a cestu jsem neabsolvoval zdaleka na jeden zátah, ale kilometry jsem sbíral cca týden. Roomster je nedoceněné velmi praktické rodinné auto s mnoha půvaby...

27.08.2011 | 00:13:31 | Johnny  | 88.146.221.* Reagovat

RE:RE:objektivita

Souhlas, řada debat vůbec není o objektivním zhodnocení, ale o sympatiích, či spíše antipatiích ke značce. Bohužel. Má osobní zkušenost je, že nechci na silnici závodit, nechci zdržovat ostatní řidiče, kteří také na silnicích nezávodí a při výběru auta hledám především užitnou hodnotu vzhledem k ceně nového a výkupní ceně protiúčtem a toho starého. Před necelými 3 lety jsem z tehdejšího výběru zvolil Roomstera předváděčku (najeto 3.000 km) s klimou, el. okna a zrcátka, parkovací senzory, hagusy, PC, Alu kola, metalíza a pomlouvaný motor HTP za 260 tisíc. Odbočím k motoru - poslední cesta Hostivař-Trutnov přes D11 a Jičín spotřeba 5,4 (na dálnici rychlost 120). Dovolená na Pelješacu ve 4 dsopělých osobách, 1300 Km - z toho 2/3 po dálnici s rychlostí na tachometru 130-140 - byla spotřeba tam 7,0 l (půl cesty s klimou) a zpět 6,7 l (klima tak 1/4 cesty). Takže můj dojem je, že největším problémem těchto motorů jsou ti co je řídí, tedy jejich psychika a ještě větší ti, co o nich jenom píší. Letos jsem vybíral na jaře auto pro kolegu. Vyhrál Hyiunday I30 CW za 259 tisíc s el., klimou, PC, rádiem. Tento týden naopak opět pro sebe. Z výběru a zvážení všech aspektů jsem obědnal opět Roomster, TSI, klima, el., alu kola, PC, el. zrcátka, parkovací senzor, vyhřívané sedačky, tempomat, ESP s hlídačem tlaku v pneu, rádio s ovládáním na volantu bez hagusů (nikdy jsem je nevyužil) a barva základní červená za 299 tisíc. První R. jsem bral přes estetický odpor manželky. Při výběru teď naopak manželka tlačila na to, aby to byl právě znovu R. Přesto, nedám na emoce. A přesto je to znovu Roomster. Nenašel jsem nic užitečnějšího pro rodinu s malým dítětem. Prostor pro cestující na zadních sedadlech je úžasný (4 osoby), variabilita sedaček (polohovatelnost, vyjímatelnost a mnipulace) taktéž. Po tom co jsem obešel a zhodnotil všechny euroasijské autosalóny musím přiznat, že jsem rád, že ve výběrovém řízení vyhrál opět Roomster. Strašně rychle jsem si zvykl na jeho přednosti (originalita vzhledu, nejen Roomsteru, se mi líbila vždy). Vášnivé debaty antiškodováckých fanatiků na pocitu z Roomstra nic nezmění.

17.09.2011 | 20:00:10 | Bruhynka  | 188.120.212.* Reagovat

RE:RE:RE:objektivita

Omlouvám se, já ho neobědnal, ale pouze objednal.

17.09.2011 | 20:04:13 | Bruhynka  | 188.120.212.* Reagovat

RE:RE:RE:objektivita

Po přečtení Vaší reakce na můj příspěvek mi nedá, abych se na Vás neobrátil s prosbou o zhodnocení motoru TSI, kterým Váš Roomster na rozdíl od mého disponuje. Myslím až po určitém čase, po jeho zajetí. Když jsem kupoval auto já, ještě nebyl na trhu, a tak jsem bral na doporučení prodejce benzínovou 1,4 16V. Podle údajů výrobce by měl mít motor TSI lepší zátah odspodu, ale údajně velkou citlivost na dávkování plynu, která se promítá do vyšší spotřeby. Teorií v časopisech je dost, ale konkrétní zkušenosti s TSI zatím moc nejsou. Ani již zveřejněným redakčním testům motorů TSI nelze věřit zcela bezmezně, protože o motoru 1,4 16V jsem se v redakčním testu dočetl, že dostat se na průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km, kterou udává výrobce, se redaktorům nikdy nepodařilo, a já vím, že to naopak vůbec není problém a dokonce mám rezervu. Proto mě to zajímá. Nevím, jakou verzi jste zvolil, (zda vyladění na 63 kW - nástupce "mojí" 1,4, nebo vyladění na 77 kW - nástupce dřívější 1,6). Dělat nějaké závěry má cenu nejdříve tak po 1O 000 km, protože do té doby spotřeba rozhodně není definitivní a bývá zpravidla vyšší. Děkuji za Vaši případnou reakci a přeji mnoho šťastných kilometrů a nic než spokojenost s Vaším novým Roomsterem TSI.

19.09.2011 | 21:54:32 | Johnny  | 88.146.221.* Reagovat

RE:RE:RE:RE:objektivita

Jestli je dotaz mířen na mne, pak zatím nemohu sloužit. Nový R mám objednán s dodáním 6-12 měsíců. Takže reálně bude dodán v listopadu. Jinak 10.000 km najedu tak za 4-5 měsíců, tzn. objektivní zkušenosti budou taj v březnu až dubnu. :-)

25.09.2011 | 00:49:57 | Bruhynka  | 188.120.212.* Reagovat

RE:RE:RE:RE:RE:objektivita

Zase chybička - 6-12 týdnů.

25.09.2011 | 00:50:54 | Bruhynka  | 188.120.212.* Reagovat

RE:RE:RE:RE:RE:objektivita

Ano, dotaz jsem směřoval na Vás, s tím, že jsem si vědom, že na něj nelze odpovědět v krátké době a ihned už vůbec ne. Ale je fajn, že jste si jej všiml, a tak jestli Vám po dodání auta a ujetí těch cca 10000 km vydrží chuť se mým dotazem ještě zabývat, budu za Vaši odpověď vděčen. Mrknu na tuto stránku tak v březnu až dubnu 2012. Díky a přeji šťastnou ruku na dobrý kus z výroby.

02.10.2011 | 00:01:20 | Johnny  | 88.146.221.* Reagovat

RE:RE:RE:RE:RE:objektivita

ok

13.10.2011 | 19:58:36 | Bruhynka  | 188.120.212.* Reagovat

RE:RE:RE:RE:RE:objektivita

Tak 2.11. jsem si vyzvedl nový červený (barva bez příplatku) Roomster. S motorem TSI (63kw)a touto výbavou: el. a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, originál rádio 2DIN, kožený paket, ovládání rádia na volantu, manuální klimatizace, ESP s pomocníkem rozjezdu do kopce a hlídání tlaku v pneu, vyhřívané přední sedačky, schránky pod sedadlem řidiče i spolujezdce, loketní opěrka, sunset okna, světlo i na zadních sedadlech, gumový a síťový program, plnohodnotná rezerva, střední sedačka v úpravě jako opěrka, záruka na 4 roky a 60.000 km, alu kola, mlhovky s denním svícením, parkovací senzory, schránka na brýle, povinná výbava, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a maxidot. To vše za 296.500 Kč. Při akontaci 75.000 Kč, s 1% (1.000 Kč) spoluúčastí a úvěrem na 60 měsíců za měsíční splátku 5.525 Kč

05.11.2011 | 01:42:49 | Bruhynka  | 188.120.212.* Reagovat

RE:RE:RE:RE:RE:objektivita

A ještě jsem zapoměl na tempomat.

05.11.2011 | 01:45:37 | Bruhynka  | 188.120.212.* Reagovat

RE:RE:RE:RE:RE:objektivita

Nebude oprava zapoměl za zapomněl?

27.12.2012 | 22:08:26 |   | 85.71.59.* Reagovat

RE:RE:RE:RE:RE:objektivita

Cena takové výbavy podle konfugurátoru je 339.500 Kč. Cenu pomohla stáhnout i akce Škofinu - zimní kola zdarma. Kterou jsem si oficiálně nevzal, ale o hodnotu kol (cca. 11 tisíc) mi snížili cenu auta a následně za hotové jsem si koupil jen zimní gumy, nebo-li oklikou ode mne vlastě autosalon odkoupil disky, které jsem nepotřeboval.

05.11.2011 | 02:00:24 | Bruhynka  | 188.120.212.* Reagovat

RE:RE:RE:RE:RE:objektivita

Blahopřeji k novému vozu. Mohu jen tiše závidět možnosti dnešního výběru při stávajících cenách. A to nás od koupě auta dělí pouhé dva roky. Jen pro srovnání: já jsem v prosinci r. 2009 kupoval Roomster 1,4 (63 kW) Style plus za celkovou cenu 372278,- Kč, přičemž ve výbavě byl metalický lak kapučino (tehdy v akci bez příplatku, jinak jsem měl v merku stejně jako Vy červenou bez příplatku), mechanická klima, led diody z výroby pro denní svícení (mám předfaceliftovou verzi, kde ještě nebyla světla denního svícení integrována do mlhovek), hagusy + příčníky, tempomat, navigace mio moov, zimní kola s disky, letní alu line 15 palců, zástěrky vpředu i vzadu, ochranná lišta na horní hraně zadního nárazníku, ozdobné chromované ochranné lišty prahů vpředu i vzadu, vyhřívané ostřikovače čelního skla, 4 roky záruka při 60000 km, opěrka vředu, opěrka vzadu, "zástěna" na suchý zip mezi zadní sedadla a zadní plato, aby nebylo vidět do kufru, plastová vana do zavazadlového prostoru, gumové rohože, povinná výbava, plnohodnotná rezerva, rádio, couvací senzory, sunset, přední okna a zrcátka "v elektrice", schránka na brýle, schránky pod předními sedadly, lampičky vpředu i vzadu, síťový program, výškově seřiditelné sedadlo řidiče, maxidot, zamykání zpátečky a tajný vypínač přívodu paliva, boční ochranné lišty, mlhovky, ochrana spodku pod motorem až skoro dozadu (výborná věc, nešpiní se motorový prostor). Snad jsem si vzpomněl na všechno. Takže nemám ve srovnání s Vaším vozem kožený paket, ovládání rádia na volantu (to tehdy nebylo ani v nabídce), ESP, asistent rozjezdu do kopce a monitoring tlaku v pneu a ani mě nikdy bohužel nehudou hýčkat vyhřívaná sedadla. Teď k financím: Hotově jsem zaplatil 250000 a pak mám 48 splátek po 3208,- Kč u S autoúvěru (Česká spořitelna) Nemám tedy laesing, ale úvěr. Se zimními koly to bylo tak, že jsem je dostal v akci zdarma právě od S autoúvěr, tak jsem se tomu nebránil. Snížilo to tak o cca 11000,- Kč navýšení ceny vozu. Tak přeplatím něco přes 20000 oproti ceně auta, kdybych byl zaplatil hotově všechno ihned. Je pro mě zajímavé, že máte verzi TSI s 63 kW, protože o to větší vypovídací hodnotu bude mít srovnání našich mazlíků co se týká spotřeby. Já najedu podstatně méně než Vy, jen cca 10000 km ročně. Mám ještě svého starého Escorta 1,8 16V benzín, na němž pak ujedu já a hlavně moje "děti" cca 4 - 5 tis. km za rok. Přeji Vám jen a jen ty nejlepší zážitky s Vaším novým autem a jsem zvědav na jaro, až se ukáže, jak se motor TSI chová v rukou zkušeného řidiče.

05.11.2011 | 22:58:58 | Johnny  | 88.146.221.* Reagovat

RE:RE:RE:RE:RE:objektivita

Tak se vracím se zkušenostmi po 10 tisících, resp. po 11 tisících najetých km. Mám TSI 63 kw. Zatím nemám žádný problém. Co se týká jízdních vlastností, tak bych řekl, že jsou veskrze příjemné. Motor je opravdu velice tichý. Motor je také znatelně pružnější než HTP. Pružnost se projeví významně na 1800 otáčkách. S předešlým motorem jsem jezdil pod normovanou (6,7)spotřebou. Auto jsem prodával se spotřebou 5,8. Nový motor má normovanou spotřebu 5,8, ale já jezdím tak za 6,4. Důvodů je několik. HTP má takové vlastnosti, že de facto vybízí k úsporné jízdě. Změna stylu jízdy je opravdu znát na spotřebě, což u TSI není tak znatelné. Nůžky mezi úspornou jízdou a tou "obyčejnou" jsou u HTP větší. Druhým důvodem je to, že vlastnosti TSI a jeho pružnost svádí k využití a to má samozřejmě dopad na spotřebu. Třetím důvodem je nevyježděnost auta, což bylo znát např. ve větším odporu nového vozu apod. Kdybych měl zhodnotit efektivnost investice do TSI, tak v mém případě nelituji. Najezdím 30 tisíc za rok a považuji rozdíl v ceně oproti HTP za dobrou investici. Doufám, že spotřebu postupně srazím na normované hodnoty. A také doufám, že TSI bude větším držákem nad 100000 najetých km, než platí o HTP. Ovšem v případě, že bych za rok najel jen do 10000 km především na krátkých a středních vzdálenostech a auto bych si pořizoval tak max. na 8-10 let, pak bych volil HTP. Nižší pořizovací náklady, spotřeba srovnatelná s TSI a dobré jízdní vlastnosti v městském provozu jsou pro takový případ dobrou volbou. Tedy pro řidiče, který se nestává za volantem psychopatem. Ušetřené peníze bych investoval spíše do výbavy nebo do rodinné dovolené. A ještě poznámka k výbavě. Vyhřívaná sedadla už budu chtít vždy, stejně jako tempomat. Tak nějak jsem to čekal, že si na ně zvyknu velice rychle, tak jako jsem si u předešlé verze zvykl na parkovací senzory. Naopak ovládání rádia na volantu ve spojení s 2DINovým rádiem je téměř zbytečné. Tahle verze rádia je tak přehledná a jednoduchá na ovládání, že ovládání na volantu bezpečnost nijak nezvyšuje. Mám-li zhodnotit, jestli bych na základě zkušeností něco při podzimní volbě měnil, tak musím konstatovat, že nikoliv. Zatím téměř maximální spokojenost (doufám jen v postupné snížení spotřeby pod 6 litrů). Ovládání rádia na volantu bylo součástí balíčku, takže i to bych měl znovu :-)

18.04.2012 | 01:57:23 | Bruhynka  | 188.120.212.* Reagovat

RE:RE:RE:RE:RE:objektivita

Díky za vyčerpávající informace, které jste shrnul v dosavadních zkušenostech s Vaším R 1,2 TSI 63 kW. Z toho, co píšete, vyplývá, že pružnost TSI určitě láká ke změně stylu jízdy. Nemusí být až tak úsporná a lze si dovolit i razantnější akceleraci bez obav, že spotřeba vzroste tak enormně, jak tvrdily některé počáteční testy.
Já jsem teď nedávno překročil 20 000 km a zdá se mi, že motor si už tzv. sedl a dosáhl své ustálené spotřeby, která se při stabilním stylu jízdy asi nijak výrazně měnit nebude - to znamená při delších cestách do 5,8 l/100 km a jinak zhruba do 6,5. Mám na mysli spotřebu měřenou "na pumpě", ta, kterou udává computer je mnohem optimističtější. Dlouhodobou průměrnou mi hlásí 5,5 l/100km. Ani já s normální atmosférickou 1,4 63 kW se nemusím táhnout jako šnek, jen abych jel tzv. na spotřebu. Např. teď při cestě na Slovensko jsem si serpentinky přes Bumbálku docela vychutnal a přesto jsem se ve výsledku vešel do 5,7 l na sto. Je pravda, že cca 16O km dálnice z celkových 62O km jsem nejel více než 12O km/h. Navíc asi polovinu cesty řídila moje dcera, která jezdí sice dobře, ale tak lehkou nohu, jako mám já, nemá. Zatím jsem s autem po 29 měsících provozu spokojen, je radost je řídit a hlavně mi velice vyhovuje svým neobyčejným prostorem, a to na všech sedadlech. Švagr si koupil Toyotu Avensis combi (5 let starou, velmi pěknou), což je auto o 5O cm delší než Roomster a světe div se, já jsem se do ní zdaleka nevešel s takovým pohodlím, jako se posadím do svého Roomsteru. Svezení je s Toyotou bez diskusí pěkné, ale co naplat, když se do ní nevejdu bez kompromisů.
Tak hlavně ať Vám auto slouží bez problémů a dělá Vám i celé rodině radost a ještě jednou díky za to, že jste se objektivně podělil o své zkušenosti a dojmy. Johnny

20.04.2012 | 23:32:31 | Johnny  | 90.180.102.* Reagovat

RE:RE:RE:RE:RE:objektivita

cauko.pekna recenzia tiez som bol zvedavy na tsi motor.63kv by my stacil a bral by som tempomat,vyhrievane sedacky.vsetko ste krasne popisaly obydvaja neviem ci sa da nieco dodat.akorat ja este hovorim>ukaste my auto ktore nema nedostatky vzdycky sa najdu.ja som kupil roma 2rocku od skodovky 1.4 63kv vybava sport,n1,predlzena z.4r.60 000km.seda m.najazde 22 250km.za 8 000eur.spotrebu som dokazl mat 4,8l100km isiel som sam od ba-wieden v 90km hod..v meste strasnych zacpach bola spotreba 10l 100km.moj priemer 5-6l 100km.na dovolenku do chorvacka plne nalozeny,4 dospely spotreba 6,5l 100km.po zvyseni cien 95ky som prerobyl na lpg 22.5.12 cena lpg solaris zo vsetkym 1200eur.zatial sa my vratilo 493eur rozdiel lpg-95ky.spotreba na lpg je cca 7l 100km.zatial vse.samozrejme islo o vase recenzie ja som sa len vtrel.a moje buduce auto no je velka konkurencia,ale aj tak si vyberiem roma.takze prajem vsetkym priaznivcom ROOMSTRA vela super kylometrou.caves...

02.12.2012 | 21:22:02 | marcel  | 95.105.144.* Reagovat

RE:RE:RE:RE:RE:objektivita

Zdravím, Marceli a jsem rád, že jste připojil do "naší" diskuse osobní zkušenosti s Vaším Roomsterem 1,4 přestavěným na pohon LPG. Mám teď alespoň konkrétní představu o tom, jak by vypadala spotřeba mého auta, kdybych do této přestavby šel také. Prodejce, kam také jezdím na garanční servis, mi ji totiž také doporučoval, ale já jsem od toho upustil, protože bych přišel o plnohodnotnou rezervu. Nádrž LPG by mi totiž namontovali do prostoru rezervního kola. Zůstávám tak u originálního benzíňáčku 1,4 s podobnou spotřebou, jakou uvádíte Vy u svého auta ještě před přestavbou na LPG. Jinak - jak jsem již napsal - myslím, že každý názor, který je podán na základě objektivních zkušeností autora, je vítán, a proto nemáte vůbec důvod považovat se za nějakého "vetřelce" v "našich recenzích". Ať Vám Váš Roomster, současný i zamýšlený budoucí, vždy slouží bez poruch a zažíváte s ním jen radost.

05.01.2013 | 22:44:49 | Johnny  | 90.180.102.* Reagovat

RE:RE:RE:RE:RE:objektivita

Tak se vracím po delší době. Mám najeto zhruba 25 tisíc km a nenarazil jsem na nic, co bych řešil jako závadu, nedostatek apod. Od léta 2012 jsem začal Roomstera šetřit, jelikož jsem byl nucen koupit ještě druhé auto do rodiny. Poprvé v životě jsem sáhl mimo Škodu. Hledal jsem malé velké auto. Co nejlevnější, ale stále použitelné auto. Nakonec jsem si vybral miniroomstera od Fiatu. Nebo-li Fiat Panda Clasic. Navíc jsem ho pořídil s LPG. Takže za poslední půlrok jsem najel s Pandou 15 tisíc a s R. zhruba 5.000 (z toho 2.500 dovolená). Úspora 1 Kč na km jízdy je přeci jen velké závaží při zvažování do čeho sednout :-), stojí-li před domem obě auta. Tato kombinace bude mít alespoň výhodu v tom, že se R. nebudu zřejmě zbavovat po zaplacení úvěru a budu si ho jednou vychutnávat již bez měsíčních splátek, na což se těším. Co se týká porovnání obou aut, tak ten název miniroomster je vcelku výstižný. Panda mě překvapila v tom, že je to skutečně velké auto mezi malými autíčky. Samozřejmě to ale Roomster není a nikdy nebude. Nejen velikostí, nejen výbavou, ale ani spolehlivostí, ale jako druhé auto do rodiny to byla výborná volba - i pro mne jako řidiče(mám 185 cm a 130 kilo). Při přesném dlouhodobém měření nejen spotřeby plynu, ale i benzínu (starty) jsem jezdil za 1,15 Kč. Plyn momentálně kupuji o něco dráž, takže momentálně bych to viděl na 1,25 - 1,30 Kč/km. Zpět k Roomsteru. Kdybych měl vrátit čas a volit znovu, volba by byla úplně stejná. Ve všem.

10.01.2013 | 22:37:40 | Bruhynka  | 188.120.212.* Reagovat

RE:RE:RE:RE:RE:objektivita

Poté, co jste napsal, kolik měříte na výšku a vážíte, bude doufám jasné i všem dosud nechápajícím, proč jsou na světě lidé, kteří si pořizují Roomstera. Napsat totiž, že je zbytečné si kupovat takové auto, abych jen vozil nad hlavou vzduch, je pouze nedostatek představivosti toho, kdo je vysoký nejvýš 175 cm a nedovede si představit, že vyšší lidé prostě prostor nad hlavou, jímž Roomster disponuje, bezezbytku využijí. Nevím, jaká auta jste při hledání svého druhého vozu vyzkoušel, a nebo zda jste šel do Fiatu instinktivně napoprvé, ale trefil jste to naprosto přesně. Ať už si to někdo opět dovede a nebo nedovede představit nebo připustit, Fiaty obecně jsou tzv. malá velká auta (když samozřejmě nebereme Cromu nebo Ulyseé, což už jsou velká auta), neboli prostorové zázraky. Poznal jsem to sám již v dávné minulosti, kdy jsem měl možnost řídit Fiat 128, Fiat UNO, Fiat Punto a konečně Fiat Brava. Koneckonců i Žigulík byl Fiat 124 a Polský Fiat byla 125. Každý Fiat má neskutečně chytře využitý vnitřní prostor. I v tom nejmenším je místa dost. Alespoň pro dva pasažáry rozhodně. A druhé auto se nepořizuje zpravidla pro rodinné cesty do zahraničí. Takže gratuluji k výběru a ať Vám slouží bez poruch i v budoucnu.

11.01.2013 | 22:34:03 | Johnny  | 90.180.102.* Reagovat

RE:objektivita

Díky za slušné komentáře. Taky o Roomstru uvažuji napřesrok. Asi 1,2TSI.

29.08.2012 | 23:05:37 | Karel z Hradce  | 82.100.3.* Reagovat

11:54:MickeyMon: Tak teraz neviem,

či si robíš srandu, alebo si aspoň niekedy sedel v C-Maxe, Verse a podobne..:))
P 5008-3008 urobili NAJväčšie nemehlá z PSA a HORŠI interiér asi ani nie je na trhu.. a čudujem sa každému, kto tie haraburdy kúpi...:( MINIMUM miesta, zadné sedačky na smiech..., všetky tieto autá NIE sú pre ľudí nad 160-165 cm... / a to na P mám vyše 1 mil.km:((

12.11.2010 | 23:09:33 | ľuboš Reagovat

novinka

Vyjmutelné sedačky, uprosřed pás ve stropě, odkládací prostory. Obrovská novinka. To samé má brácha ve 13 let starém Scenicu.

12.11.2010 | 21:34:53 | Myra Reagovat

Chlapi, pridam vam zensku reakciu. :-))) Roomster som povodne vobec nechcela, obzerala som sa po viac "in a dych vyrazajucich" autach, ale kvoli mazelovi sa nedalo. Prve, co ma vsak milo prekvapilo bolo 5 hviezdiciek z crash - testov, sustava airbagov a vyberatelne zadne sedacky. Stredny pas je nizsi, taha sa zo strechy, absolutne vhodny pre dieta. Auto je velmi prakticke, odkladacie priestory ma vsade, zadne okna su nizke kvoli tomu, aby mali aj deti v autosedackach dobry vyhlad, potom netrpia kinetozou. Konecne ma nejake auto hacik na kabelku. Nie je problem do kufra poskladat kociar, co mimochodom z vlastnych skusenosti do audi Q5 je. A panoramaticka strecha je neskutocne uzasna :-))), cuvacie senzory su velmi senzitivne (zachytilo mi to aj jednu vyššiu burinu za autom), najskor som to auto nechcela, no teraz by som ho uz nemenila. Myslim, ze degradovat ho na stahovak, alebo uzasne auto pre podnikatelov, co potrebuju len nieco previezt je jeho absoutna urazka. Je to najlepsie rodinne auto, s akym som sa zatial stretla.

12.11.2010 | 20:26:43 | KSO Reagovat

konkurenti

OK, ja to beriem, co si si vybral to mas ... tu su nejaky konkurenti + o nieco drahsie (ale ovela lepsie) dalsie moznosti:
Seat Altea, Kia Venga / Soul, Ford CMax, C3 Picasso, Nissan Note, C4 Picasso 1,6 (reimport cca 15 tE), Verso 1,6 (reimport cca 17 tE), 5008 1,6 (16 tE) ...

12.11.2010 | 11:54:16 | MickeyMon Reagovat

pre rolfa

rolf:" (Ano, ale v diskusii pise "Mam cez dva metre. V druhej vete pises pravdu." Moja druha veta znie: "Je kopec aut za tu cenu, kde nie je problem ... skusenost.",
tak co si mam o tom mysliet,ze ???)"

Myslel som tym ze:
1. veta_mam cez 2 metre a viem ako sa mi dobre/zle v tom-ktorom aute soferuje
2. veta_kamarat ma 1,91m a nema problem takmer v ziadnom

Ide o subjektivny pocit vodica. A tiez fakt, ze clovek by mal mat nad hlavou aspon 5-7cm miesta aby mu pri pripadnej nehode zbytocne nezlomilo väz.

12.11.2010 | 10:06:49 | sucky1 Reagovat

Vždyť si s tim nejel,tak nemůžeš tvrdit že je to žrout a že to nejede.Temhle motor je právě to že málo žere a pocitově je to dvoulitr.Si objednej předváděčku v Octě a budeš mluvit jinak.

12.11.2010 | 09:57:25 | Jirka Reagovat

martin

máš určitě pravdu, jezdit s motorem, který je "úsporný" ale jen do 1400 otáček a potom se změní ve žrouta, není žádný med. Pořád hlídat kolik mám sešlápnutý plym, snažit se to jen lechtat a zbytečně nevytáčet.... nebo jezdit s úsporným, ale slabým motorem, který se leká každého kopce a předjíždění se rovná ruské ruletě je taky na mrtvici. Udělat malej motor, kterej nežere a přitom jede je holt umění a bohužel jich moc není. Pak jde o to, co ten který řidič preferuje: Jestli výši povinného ručení, nebo pohodu za volantem a radost z jízdy (i z té svižné). Kdo má peněz jak želez, ten to neřeší. My ostatní bohužel musíme. Ale zatím mě nějak škodovka se svými "vynálezy" nenadchla.

11.11.2010 | 20:32:44 |  Reagovat

20:04: Martin: Ale fanúšikovia 1,0-1,2-1,4 Ťa presvedčia, že

ten motor je súúúúper a hlavne: taká nízka zákonná poistka..:)). Inak súhlas. 3.0 TDi žerie pri svižnej jazde MENEJ než 2.0 TDi.../platí do istých objemov/

11.11.2010 | 20:12:52 | ľuboš Reagovat

20:04: Martin: Ale fanúšikovia 1,0-1,2-1,4 Ťa presvedčia, že

ten motor je súúúúper a hlavne: taká nízka zákonná poistka..:)). Inak súhlas. 3.0 TDi žerie pri svižnej jazde MENEJ než 2.0 TDi.../platí do istých objemov/

11.11.2010 | 20:12:47 | ľuboš Reagovat

myslím že tyto prckové s turbem budou vyžadovat hodně prémiový benzín a péči. výrobce určitě tvrdí opak, ale to před lety s HTP bylo to samé. v letákách se psalo o nové technologii, pár otáček, velký krouták, malá spotřeba. jak to dopadlo, víme všichni. i taková 1.6 v meganech jezdí za menší spotřebu. proto už malým motorům nevěřím. bude ekonomickej, ale většina znás by měla spotřebu velkou. noví majitelé si budou rok něco nalhávat a pak to poznaj. fandím jim, ale v praxi se moc neosvědčí.

11.11.2010 | 20:04:11 | martin Reagovat

9.11.MickeyMon: No, tak to by som bol sám zvedavý,

ktoré že sú to autá, kde pri výške 2 m NIE JE problém sa posadiť..:))
Sám mám asi 186, 100 kg a auta, kde by som si POHODLNE sadol... asi NIET..:(. Viac miesat ponúka paradoxne nižšia stredná trieda, Ceed, Magentis, potom už len Mercedes S, Touran.. ale v strednej triede-limuzínka-kombi... ANi JEDNO. Bez tlačenia do ľavej nohy, pravého kolena, alebo nemožnosti si "odložiť" ľavý lakeť na rám dverí..:) /

11.11.2010 | 19:38:53 | ľuboš Reagovat

Kamaráde to bude spíš tvůj případ.

11.11.2010 | 19:35:11 | Jirka Reagovat

martin

Jestli myslíš výdrž turba, tak je známý fakt, že turbo nedosahuje životnost samotného motoru a zpravidla se za dobu životnosti aspoň jednou mění. Což není takový problém pro někoho, kdo má auto pár let a brzo ho prodá. Ale jestli myslíš životnost samotného motoru, může to být zajímavé. Samotný motor může být dobrý, právě proto že je to starší osvědčená a za roky vychytaná konstrukce, jenže ve svém původu byla bez turba. Jestli nárůstem výkonu a hlavně krouťáku dík turbu unese klikový mechanismus stejnou porci km, to asi nikdo neví. Pokud neprovedli nějaké zásadní úpravy, ale o tom jsem nic neslyšel, ani nečetl.

11.11.2010 | 19:33:03 |  Reagovat

Jirka

Svatá prostoto. Nejsi schopen přijmout hořkou pravdu, nedokážeš zpracovat informaci na kterou nejsi připraven. Bůh buď s tebou, amen. Víc na tvé hysterické reakce reagovat nebudu.

11.11.2010 | 19:28:20 |  Reagovat

ahoj kluci, turbo je super, ale dost by mě zajímala výdrž. to bude ještě zajímavé.

11.11.2010 | 19:20:31 | martin Reagovat

Co to tu plácáš.Já jsem HTP nikdy neobhajoval a nejsem škodovkář,podle tebe to je asi motor ze stodváci.Když už jsme u čtení.Cituji:Tento motor byl kreslen na čistý papír.....................K čemu 16 ventilovou techniku,když turbo nacpe dost vzduchu do každého válce jedním otvorem.....hliníková konstrukce.....nízká váha...rozvodovej řetěz...spolehlivost..... atd atd.Japonci na to taky přijdou s těma zastaralejma šestnáctiventilama.

11.11.2010 | 19:13:45 | Jirka Reagovat

16 ventilů nepotřebuje protože má turbo. Škoda že na to nepřišli Japonci, francouzi, italové, ti blázni používají 16 V asi úplně zbytečně. Tos mě pobavil. Jasně, tím jedním sacím ventilem se válec plní líp než dvěma. I takovou pitomost už vyslovili pánové z koncernu, na obhajobu zastaralého agregátu. Byl to vtip roku.

11.11.2010 | 18:51:46 |  Reagovat

Jirko speciálně pro tebe

který autům opravdu vůbec nerozumíš.: http://www.automotorevue.cz/auto/predstavujeme/skoda-fabia-2010-motor-1.2-tsi.html a 1,4 je dokonce litinový, taky super úplně novej motor. Z jakého dinosaura asi pochází??? Ty jsi úplně mimo, málo čteš a málo se zajímáš. Opakuji pro tebe, základem 1,2 tsi je starý motor. Ty si věř čemu chceš. Nebyl sto náhodou ty, kdo se do krve hádal, že HTP je úplně novej motor, a nepochází z 1,6ky? Tak si sni dál svůj sen o úplně nových motorech koncernu.

11.11.2010 | 18:48:55 |  Reagovat

To je bonbónku pěknej nesmysl,autům asi vůbec nerozumíš.Je to úplně novej motor,16 ventilů nepotřebuje,protože má turbo.A tenhle motor jede v Octavii líp než stará 1,6 a žere o litr míň.

11.11.2010 | 18:41:26 | Jirka Reagovat

Kde si ten původ TSI vzal "bonbónku"'?

11.11.2010 | 18:20:50 | Jerry Reagovat

Bonbónek:

Tak jako zázrak HTP vznikl odstřižením staré čtyřválcové šestnáctky, tak i tento motor TSI opět použil pro svůj základ zastaralý motor s dvouventilovou technikou. Samozřejmě je to vydáváno opět za "velkou výhodu". Přece nebudeme vyvíjet nový motor, že? Za ty prachy.... A máme tu turbem dopovaného starce, s velkou žízní, kterého musíme hlídat, aby nevypil i louži před domem. Ale když on tak krááásně táhne odspodu :-)

11.11.2010 | 17:51:41 |  Reagovat

rolf

Ano, ale v diskusii pise "Mam cez dva metre. V druhej vete pises pravdu." Moja druha veta znie: "Je kopec aut za tu cenu, kde nie je problem ... skusenost.",
tak co si mam o tom mysliet,ze ???

11.11.2010 | 15:44:48 | MickeyMon Reagovat

přečtěte si až dokonce odstavec, kde recenzent píše o ceně vozu a ten důvod se dozvíte.

11.11.2010 | 13:45:11 | rolf fuchs Reagovat

Mozem vediet, co ta viedlo ku kupe prave Roomsteru za 14 litrov ? Zeby kufrova mania alebo skodovacka zotrvacnost na SK ?

11.11.2010 | 10:26:49 | MickeyMon Reagovat

vyska

Mam cez dva metre. V druhej vete pises pravdu.

09.11.2010 | 16:09:50 | sucky1 Reagovat

vyska

Ak nemas cez 2 metre, tak trepes na n-tu. Je kopec aut za tu cenu, kde nie je problem ... skusenost.

09.11.2010 | 15:23:35 | MickeyMon Reagovat