Recenze Škoda Superb 1.4TSI
“Velice zajímavá volba na úrovni pro rodinu.”

Autor recenze: Honza všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2012 Typ motoru:1.4 Stav km při koupi:67 000 km Stav km nyní:68 000 km Způsob řazení:manuál Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 11. 4. 2023

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Jednoduchá technika
Interiér
Prostor
Design

Slabé stránky

Bederní oblast sedadel

Závady a opravy na autě

Naštěstí se na začátku jednalo jen o dva pazvuky v interiéru. První na podlaze spolujezdce, takové drnčení při určitých otáčkách. Nakonec to bylo palivové vedení zespodu auta. Pomohlo vyměnit držák palivových trubiček.
A pak takové divné povrzávání v B sloupku u řidiče. Jakoby kolem gumového těsnění na rámu dveří. Silikon nepomohl. No a přitom to bylo jen to, že dveře se více přitáhly ke kastly a byl klid. Stačilo posunout takové to oko zámku na B sloupku.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Superb nebyl prvoplánový. Koukal jsem nejdříve po golfech (předchozí auto byl Golf IV) nebo Octávii případně Passatu. Ale naskytla se zajímavá koupě právě Superba s malým nájezdem 68000km. Doloženým, ale znáte to.

Přečetl jsem si nějaké recenze a Superb vycházel poměrně dobře. Navíc, jak si plno lidí špatně myslí, technický základ má v Octavii II, a ne Passatovi. Což je výhoda kvůli levnějšímu servisu a jednodušší technice. S Passatem byl dvojče Superb první generace. A i motor 1.4TSI s 92kW nehodnotili v testech nejhůře. Jen bacha na známé problémy s rozvodovým řetězem. No, říkal jsem si 92kW a 200Nm, to nemůže přece na těžké auto stačit!

Ale první testovací jízda mě opravdu vyvedla z omylu. To auto s ním nejede vůbec špatně a má se čile k světu. Jasně, na trhání asfaltu to není, ale i s rodinou jede fakt solidně. 200 Nm od 1500 ot. je prostě znát. A druhá věc, co mě překvapila je spotřeba. Při jízdě okreskami kolem rychlosti 90 km/h si vezme 6,5 až 7 litru benzinu. Na delší trase to bude určitě ještě méně. Což je podle mého skvělé. To samé papal i můj golf. Jen je třeba hlídat si ty rozvody. Od roku 2012 má sice motor novou konstrukci napínáku, ale i tak je třeba být ve střehu.

Mě dělá takový specifický zvuk chvilku ráno po startu. Ale koukal mi na to kamarád, co dělá škodovky celý život, a říkal, že tohle je ok. I na pár fórech řešili to samé a mělo by to být v pořádku. Ale v nejbližší době je nechám stejně raději udělat.

V interiéru vládne pocit kvality. Palubní deska má skvělý design a zpracování na úrovni. A ty budíky…ty miluju. To je prostě paráda. Sedadla jsou na moji menší postavu velikostí akorát. Jen jsou v oblasti bederní páteře málo prohnutá. Ano, bederní opěrku mám na max. a stejně by to kousek ještě sneslo. No, možná mám specifická záda, ale třeba v golfu to bylo o něco lepší. Jinak polstrování a tuhost na jedničku. Všude možně jsou různé úložné prostory a háčky. Na začátku jsem jen řešil dva pazvuky, které jsme ale již odstranily.

Prostor v podélném směru asi nemá cenu komentovat, bylo to nošení dříví do lesa. A v příčném si nestěžuji, za mě akorát.
Podvozek je jistý, v zatáčkách podrží. Oproti golfu je zase o kus dále. Ten zatáčku přeci jen nevykroužil s takovou jistotou. Naladění je spíše tvrdší. Ale jinak nemám nějaké větší výtky. Občas sem tam něco zavrže, četl jsem, že to u Superba bývá. Řízení je příjemné, jde lehce, ale není ani úplně přeposilované. Řazení přesné, bez velkých vůlí.

Vůz nemá nijak excelentní výbavu, ale já jsem spokojen. Climatronic je výkonný a doufám, že nebude zlobit. Fajn věcička je světelný senzor, takže nemusím řešit denní svícení, jestli je večer, potkávací světla apod. Např. i přes den, kdy svítí denní světla, ale začne pršet, tak se rozsvítí potkávací. To je dobrý. Rádio s CD přehrávačem je základní Swing, ale hraje hodně dobře. Spíš mě štve, že jde uložit pouze šest stanic. Co mi chybí citelně, tak je ale spíš Bluetooth a parkovací senzory.

Hlavní světla jsou „jen“ halogenová, ale svítí dostatečně a nemusím pak řešit drahé bixenony.
Kufr je velký, šikovný je simply clever organizér v podobě navíjecího pásu, který se dá na sloupkách posouvat po podélných ližinách. S čím trochu bojuju, je celková délka auta :-) . Už si zvykám, ale pravdou je, že do města to moc praktické není. No, teď už je to jedno.

Takže Superb mě zatím baví, mám z něj radost.


Doplnění recenze ze dne 23.05.2023

Tak jsem se zase o něco se Supem sžil a můžu říct, že stále velká spokojenost. Protáhl jsem ho konečně i po dálnici a tam se krásně ukázal jistý podvozek. Stále srovnávám s golfem IV,případně berlingem 2 se kterým mám také hodně najeto. Cestovní rychlost 150 km/h je úplně na pohodu. Díky šestce a také stabilnímu podvozku, jak jsem říkal. Spotřeba kolem 7,5 litru je pro mě krásná.

A pak jsem zjistil, že stanic se dá uložit více než 6. Je to 18 a vyvolávají se opakovaným stiskem tlačítka Radio. To jsem nevěděl. Takže super.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Superb

Vložit komentář
 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Superb
  • Škoda Superb
  • Škoda Superb
  • Škoda Superb
  • Škoda Superb
  • Škoda Superb
  • Škoda Superb
  • Škoda Superb