Rok výroby:2008Typ motoru:1328Stav km při koupi:5 kmStav km nyní:600 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:21. 1. 2008
Zatiaľ žiadne až na to, že pravé predné dvere sa musia zatvorárať naozaj razantne, inak ostane svietiť vnútorná lampa.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Ignis je presne také auto, aké som si popri Fieste 1,4 TDCi chcel kúpiť. Skromné, ale relatívne pohodlné, a hlavne priestranné. Mám Ignis v najzákladnejšej výbave GA za 262 tis. sk, takže zhodnotím len to, čo sa v aute bez výbavy hodnotiť dá a môže.
Takže čím si ma Ignis získal?
1. Vyšší podvozok a tým aj sedenie a výhľad z kabíny. Zaujímavé je to, že vďaka vyššej svetlej výške sú svetlá dostatočne účinné aj v hmle.
2. Veľké množstvo praktických odkladacích priestorov, najmä veľký a hlboký šuflík namiesto rádia.
3. Podľa návodu v manuáli je vhodné pred samotným rozjazdom zohriať motor na voľnobehu tak, aby ručička teplomera dosiahla spodnú hranicu "C" - toto sa však pri úplne studenom motore a teplote okolia cca 2 stupne dosiahne za 3 minutky!
4. Motor spokojne ťahá (po rovinke) od 2000 ot.
5. Hoci ešte v zábehu, spotreba vychádza do 7,5L / 100km.
6. Naozaj dobré auto na rozbité cesty v polocivilizovaných oblastiach.
7. Priestranné auto, asi ako Favorit, len ešte viac miesta pre hlavy.
A teraz čo ma trošku rozčuluje, alebo mi vadí, alebo mi na Ignise chýba.
1. Volant nie je nastavený úplne na stred, tzn. keď sú kolesá rovno, volant je otočený o kúsok vpravo.
2. Pri jazde v kopci cítiť nedostatok krútiaceho momentu a auto rýchlo stráca otáčky. V kopcoch je nutné jazdiť na 3500-4000 ot. alebo častejšie radiť.
3. Nedá sa vypnúť osvetlenie kabíny pri otvorených dverách.
4. Spiatočka nie je synchronizovaná, dakedy sa s ňou fakt treba pohrať, kym sa podarí čisto zaradiť.
5. Odrosenie okna na ľavých predných dverách trvá nepomerne dlhšie ako odrosenie ostatku auta.
6. Ignis je v zadu príliš malý pre tri dospelé osoby, avšak dvaja riadni chlapi sa tam odvezú úplne pohodlne. Preto je dosť nešťastne zadná lavica osadená troma operkami hlavy, nakoľko traja ľudia sa tam aj tak nezmestia a keď sedia dvaja, tak ak si sadnú pohodlne, tak hlavy majú presne medzi operkami.
7. Dvere sa otvárajú dosť do malého uhla (oproti Fieste, kde je to skoro 90 stupnov).
Ale inak som s kúpou spokojný a ani trošku neľutujem. Len ten volant mohol byť naozaj vycentrovaný.
Takže problém je vyriešený, aj keď až po roku trápenia! Stačilo vymeniť servis! V ProAuto Banská Bystrica mi v rámci záruky úplne zdarma vymenili náboj v ľavom prednom kolese a je po búchaní nápravy aj po trasení volantu! Takže sa musím opraviť - nie Suzuki už ani omylom, ale servis v ZV Auto Zvolen už len omylom!
No, tak po čase som tu opať ja. Ignis je zas v servise, už na tretej reklamácii tej istej chyby - trasenie volantu, teraz už v akejkoľvek rýchlosti. Jedna pikoška: dnes mi volali zo servisu, ževraj zistili, že je ľavý predný disk zvnútra tak zdeformovaný, že má vajcovitý tvar. Zaujímavé, pretože nielen že nebola pneu nijak poškodená, ale ani technik keď auto obzeral tak nič take nekonštatoval, a to bol aj pod autom. Takže to beriem ako výhovorku, pretože ide už o tretiu reklamáciu, čo znamená vrátenie peňazí alebo výmena celého auta. A čo sa týka nových áut - mal som Hyundai Getz - bez jediného problému, a Ford Fiesta TDCi - za rok najazdené 80.000, pri veľkej servisnej bolo zistených 8 rôznych chýb na motore. Takže kto veľa jazdí, nech sa vyhne common-railu, to ma Scenic pravdu! No, uvidím ako dopadnem s Ignisom. Inak Suzuki už asi iba omylom.
ano motor ktory statočne klepe hlavne za studena, ale ktorý ešte toho natoči a keby sa aj niečo poondialo ta ma to nebude tolko trapit lebo je to ojazdené auto u ktorého sa to može stat, a to čo som ušetril môžem investovať , ale nemám také problemy ako s novým Ignisom. Ignis oproti Scenicu je zapalková škatulka... Ja som si mohol kúpiť ovela novšie auto, alebo nové na leasing, ale po podrom prečítaní tohto a dalších iných for všemožných klubov značiek som dospel k názoru že nové auto v žiadnom prípade nekúpim, chcel som diesel a v žiadnom prípade nie common rail, preto som si kúpil Dti ktoré je z údržbou ovela lacnejšie ako Dci hlavne ak sa jedná o čerpadlo a vstrekovače !!!...
scenic je podla teba vyhra? okrem toho ze je to ina trieda rozmerovo, podla mna vyzera ako sud, ale pri ignise to je asi jedno... v com je o tolko lepsi? ze tam mas motor zetor?
Naivita ludí nepozná medze, myslia si že ked kúpia nové auto majú na 5 rokov pokoj... Hmm to platilo tak 10 rokov do zadu, dnes plati že máte prvých 5000km pokoj, česť výnimkám ktoré idú prvých 100000km. Kúpil som si 8 ročného Scénica za 180000,- to už som ušetril oproti Tebe 80000,- mám naftu ktorá žere max 6,5 , malo natočené 126000km ??? (údajom z tachometra neverím) teraz mám 147000km (cca 11 mesiacov) a všetky moje investície boli brzdové platičky 1700,- , nové pneu 7000,- , výmena oleja 1500,-. Teraz ma čakajú rozvody (pri kúpe už boli vymenené čo potvdil aj mechanik) + čapy prednej nápravy + nejaké blbosti... Teraz si porovnaj Ignis 1.3 vs Scenic 1.9DTi ... Ten Ignis nesiahá Scénicu ani po ventilky na kolesách. Ja nedám do Scenica za dalších 5 rokov tolko čo Teba stál nový Ignis, plus čo dáš do náhradných dielov... Urob to čo ti radí autor príspevku podomnou
Takže vymenili mi celú spojku - lamelu, ložisko, aj prítlačný. Trhavé rozjazdy bez plynu prestali, ale trasenie ostalo. Uvidim do konca leta, a ak to neprestane, pojdem do pisomnej reklamácie.
Takzže mám po prvej servisnej. Všetko v poriadku, až na takú maličkosť ... technici majú podozrenie na to, že celé to trasenie môže byť spôsobené zlým vycentrovaním uloženia spojky - lamely, prítlačného kotúča alebo zotrvačníka. Ako keby som im to nehovoril hneď od začiatku. No, uvidíme ako sa to nakoniec vyvinie, ale jedno je isté. LPG sa minimálne o mesiac - dva odkladá.
Tak som tu opäť. Na tachometri je už 13.500 km, za chvíľku príde prvá servisná. Myslím, že moje dojmy sú už zas o dačo kompletnejšie, takže:
Trasenie prednej napravy ostalo, a je to naisto chyba v polosi, pretože to robí len pri určitej rýchlosti vozidla, a to aj na voľnobehu. V závislosti od zaťaženia auta sa posúva aj pásmo najväčšieho trasenia cca o 200 otáčok hore-dole. Ďalej asi bude potrebné nastaviť ventily, pretože sem tam, najmä za studena po naštartovaní, má motor dakedy taký nie celkom prirodzený zvuk. Ale možno sa mi to len zdá, uvidíme čo povedia výsledky merania vôle ventilov na servisnej prehliadke. čo ma však irituje najviac, sú predné sedadlá. Za pol roka čo mám Ignis, som si na ne nedokázal zvyknúť. Pripadajú mi celkovo malé, asi sú navrhnuté pre šikmookých. Hlavová opierka je príliš nízko a nedá sa nijako nastaviť, a po dlhšej ceste neskutočne začínajú bolieť kríže. Je to veľmi nepríjemné, asi to budem riešiť výmenou sedadiel za nejaké z inej značky auta, asi z Fordu, lebo tie vo Fieste sú neporovnateľne pohodlnejšie po každej stránke.
Auto ma však prekvapilo aj milo. Spotreba sa ustálila na priemerných 6,9L/100km Shell V-Power, co je vzhľadom na štýl mojej jazdy veľmi dobrý výsledok, Pre porovnanie - pra rovnakej jazde spotreba Hyundai Getz 1,3 - 8,9L/100km, Ford Fiesta 1,4 TdCi - 5,1 L/100km.
Ale aj tak rozmýšľam nad montážou sekvenčne vstrekovaného LPG. Uvidíme po servisnej prehliadke.
Vzadu sa mi sedelo velmi nepohodlne,tvrdé sedadlá etc nie je to tak pohodlné auto, Inak ,že vraj platí už v Eú asi aj na Slovensku,že nie som povinný chodiť do Suzuki servisu ale môžem ísť do hocijakého iného,kde majú certifikáty na opravu etc aut..!? pretože,tieto servisy vačšinou nemajú šikovných servisákov len mechanicky otestujú auto a tvária sa múdro...
Závidím ti ako to berieš. Máš pravdu, že autá sú na vozenie a nie na okrasu.ale ja sa naopak snažím k svojmu autu správať tak ako očakávam, že sa ono bude správať ku mne. Kedže za svoje auto posúvam lízingovke mesačne 7.000 Sk / nemám Suzuki /, tak ho beriem ako člena rodiny lebo ním je. Možno keby mi niekto dal auto zadarmo, servis takisto, tak by som to bral možno ako ty.
Mám igiho GS AC 4x4 ,najazdené cez 70tisíc a som spokojnučký.Len sa divím,že niektorí majú až toolko problémov s týmto šikovným vozítkom ?! Spotrebu mávam od 5,8 do6,3 l. Ak by sa ktorékoľvek autíčko preberalo takto a toľko detailne,neverím v spokojnosť akéhokoľvek vodiča.Brácho má car 3xdrahšie a za rok bol už 3x neplánovane v servise. Mne už v servise povedali že to auto nešetrím,mali pravdu,či po cestách - aj necestách mu dávam zabrať,šetriť žiadnu cars nemienim - autá sú na vozenie,- nech ukážu čo dokážu.
Mám rok výroby 2007. Ze závad po 5 tis. km mohu konstatovat, že tupý zvuk od přední nápravy (asi zprava) se mi také ozývá, ale jen při rozjezdu a musí být plný rejt vlevo. Jindy ne. Byl jsem v servise, servisák zvuk slyšel, prý vše zkotoloval, nic však nenašel, vše je tak jak má být. Také mám nepatrně volant mimo osu (taky vlevo), je to jen velmi nepatrné a jde to poznat jen na dlouhém a přímém úseku. Ale i přes to spokojenost, v terému celkem dost dobré. To co jsem potřeboval.
Takze zas nejake novinky. Cez vikend som najazdil cca 1000 km, lenze s tym rozdielom, ze som v kabine nebol sam, ale mal som cely cas aj spolujazdca.
Zaujimave je to, ze ked sme v aute dvaja, alebo viaceri, tak naprava uz nebucha vobec!
Preto aj ked to dam na reklamaciu, a technik sa pojde previezt spolu so mnou, tak to buchat nebude, cize to bude v poriadku! A ked pojde sam, tak mu to zas nedokazem, ze to bucha.
Ma niekto nejaky napad? Lebo ja uz nie.
Dobra spravicka na zaver: Pocas jazdy BA-NR rychlostou cca 130-160kmh vysla priemerka v TT na Shell na 7,33 litra.
Pri Hyundai Getz 1,3 mi to vychadzalo tak na 11,5. Takze aspon so spotrebou som spokojny.
Som prekvapený, že aj napriek všetkým závadám si so svojim Ignisom spokojný. Divím sa, že ešte do toho auta sadneš a veríš mu. Mňa by to totálne znechutilo a jazdil by som naozaj len z povinnosti, bez akejkoľvek radosti z jazdy a snažil sa urobiť všetko preto, aby som sa toho auta zbavil - vrátili mi peniaze alebo aspoň ho ako celok vymenili. Máš najazdených 42000 km a už si zažil tieto závady. Aké budú pri 142000 km ? Svokor mal trojkového Golfa a urobil s ním temer 500 000 km a ver, never okrem bežných výmen opotrebovaných dielcov žiadna väčšia závada ( myslím, že mal problém s centrálom a motorčekom zadného stierača /. Tak to zreviduj.
Ahoj. Tak to vyzerá , že to má každý Ignis to tupé buchnutie v náprave. Ja mám už 42.000km a klepne mi to vtedy, keď sa pohýňam do zadu. Asi súto nejaké nekvalitné silembloky v náprave alebo na motore. Ale inak som spokojný.Až na tie chyby od výroby.
Je mi ťa úprimne ľúto. Kúpil si nový voz za nemalé peniaze. Závady, ktoré popisuješ sú tak závažné, že by som rozhodne trval na odstúpení od zmluvy a žiadal vrátenie kúpnej ceny. Ja mám 4 mesiace Opel Astra Classic II v plnej výbave za 384.000 Sk a som nadmieru spokojný. Kolega pred vyše rokom kúpil Suzuki SX4 a veru spokojný nie je. Za auto dal pol milióna a z neustálych závad je už unavený. Sranda bola, že už ako opustil predajňu zistil, že má zle osadený volant, búcha mu predná náprava, potom mu menili sedadlo vodiča - opakovane atď. Daj vedieť ako si dopadol, ale radím, zmeň značku.
No, takze zas som tu a mam nejake dalsie "novinky". Z auta zacal na viac mechanicky namahanych miestach, ako su kraje dveri, ci veka nadrze, odpadavat lak. Dalej pri prudsom podradeni, napr. z 3 do 2, alebo pri prudsom pusteni plynu na 1 a 2 casto pocut tupe buchnutie, akoby od polosi - raz lavej, ale ovela castejsie z pravej strany.
Som zufaly. Tak vyborne konstrukcne vyriesene auto, a tak zufalo slaba kvalita vyroby.
Aspon ze spotreba je super, po meste do 7L, pri cca 150kmh cca 9L.
Keď Suzuki tak rozhodne nie vyrobené v Maďarsku. Kusy sa líšia kvalitatívne od seba ako melóny na trhu, pričom tých sladkých veľa nie je a to neplatí len pre Ignis ale pre všetky modely. Takžie keď Suzukl tak len z Japonska, ale z japonských áut by som volil určite inú značku.
Tak som tu opat, s aktualnymi info. V pondelok sim Ignis nechal v servise a dnes som si po neho isiel. Vibracie zmizli, a auto je cele nejake tichsie a kludnejsie. Nebal som sa ho prevetrat 170 km / h na jednom dialnicnom useku. Pred tym by to bolo dost nerealne, vzhladom na spravanie sa riadenia ...
V com bol problem? Podla servisakov boli chybne brzdove kotuce, tak boli vymenene za uplne nove.
Dufam, ze to bol posledny problem s inak uplne super autickom.
Inak, nielen ze sa skoncila akcia za Ignisy a uz su opat za 292.000,- Sk, ale sa prestali vyrabat, co je podla mna dost skoda. Nastupca Suzuki Splash vyzera tak .. priteplasto. Ale to je uz kazdeho vec, ci sa mu bude pacit, alebo nie. Ale vzhladom na to, ze sa tam davaju motory 1,0 3-valec a 1,2 4-valec tak to bude riadna slabota. V Ignise je 1,3 16V a v kopcoch to je dost slabe.
Este poznamka na zaver: s ochotou, pristupom, ako aj sluzbami predajcu a servisu Suzuki som bol maximalne spokojny. Takze, uplne uprimne vam mozem odporucit, ze ak Suzuki, tak Suzuki vo Zvolene.
Takze veci sa posunuli dalej. V Suzuki usudili, ze to budu pravdepodobne chybne polosi. Takze v pondelok idem na vymenu. Uvidime, ako to dopadne, a dufam, ze nebudem dlho bez auta. Resp. ze dostanem nejake schopne nahradne vozidlo, napr. Grand Vitaru :-).
Tak ako vyriesili sa tie vibracie. Inak ked som si to precital, tak nieco podobne mam aj ja na Ibize. Jemne vibracie i na neutrali, a zvysovanim krutiaceho prenosu za jazdy su vyssie, avsak pri 4000 ot/min su male. Najprv som myslel, ze to je rovnake, ale teraz sa mi zda, ze sa vibracie zvacsuju. Neviem, ci to nebude spojka, lozisko spojkove. Idem teraz menit rozvody, k znamemu tak sa ho spytam, nech sa na to pozrie. Dam vediet.
to ma mrzí, že z Ignisom máš problémy, lebo ja mám na ňom 42 000 km a vskutku taketo problémy som mal keď som vlastnil novu feliciu. Asi to bol nevydareny kus, Skratka nepolav a bombarduj servis aj keď ti povedia ako mne, že čo chcem za 300tis. Z toho vykonu si nerob nič lebo auto začne mať ťah okolo 20 tisic kilometrov. Ten motor neni zabehnutý ako to robia nemci. Ale potom aj spotreba klesne a aj sa zvyši výkon.
Tak už mám po geometrii v Suzuki. Jediný rozdiel je teraz v tom, že trasenie volantu a viac menej aj plynového pedálu sa presunulo z 2800 na cca 3500 ot. za min, najmä na 5ke. Takže skúsili vymeniť komplet kolesá z iného auta - vôbec žiadna zmena. Verdikt vedúceho servisu: najazdiť ešte nejakých 2000 km a ak to neprestane, tak auto ide na reklamáciu ako celok. Nikomu neprajem takéto problémy s vytúženým novým autom.
Ten problem s pedalmi - to je teda divne ja mam na Ignisovi už 40.000 km a nič podobne som nemal. K sposobu jazdy mozem uviest, ze Ignis je auto, ktore priam miluje vyssie otacky a odvdaci sa Ti za ne radostou z jazdy a primeranou spotrebou. Vdaka VVT, ktore benzinaky maju auto zacne velmií citelne zaberat od 4000 otacok, co je hlavne pri predbiehani fantasticke. Ale prosiiim Ta! Netrap ho otackami okolo 2000, je to prenho utrpenie.
Takže mám na Ignise najazdených ďalšich cca 300 km a z pôvodného pocitu radosti z nového auta mi ostali len oči pre plač. Najprv to začalo jemnými vybráciami v spojkovom pedáli, a to ako za jazdy, tak aj na voľnobehu. Pedál vibruje presne v "tempe" vibrácií, ktoré cítiť aj na tiahle spojky. Irituje ma to, ale tie vibrácie cítiť len pri uvoľnenom pedále, pri zošlapnutí spojky vibrácie prestanú. Ďalši problém: keď auto stoji so zapnutým motorm, a zapnú sa stierače, tak pri prvom pohybe stieračom zadrní v brzdovom pedáli, ale pri ďalších zotretiach to už nerobí a nerobí to ani za jazdy. Nechápem. Do tretice pedále (ešte že sú len tri) : pri otáčkach motora nad 2800/min, najmä pri zaradenom 5-tom stupni, začnú vibrácie aj v plyne, a to také, že pri dlhšej jazde je to až veľmi nepríjemné. Zároveň sa trasie volant, ale asi tak, ako na Škode 105 s vymlátenym riadením po 150.000 km. Takže: v pondelok som bol v Suzuki. Technik usúdil, ze to bude všetko zo zlého vyváženia kolies. aké však bolo jeho prekvapenie, keď obe kolesá boli v poriadku. Takže o týždeň idem do Suzuki na geometriu, potom budem múdrejší a opäť sem čo to dopíšem. A ešte pár postrehov. Auto je r.v. 2007, nie ako som omylom pôvodne napísal, že 2008. Pri jazdení v pásme otáčok 2500-3500 má auto ešte o dačo lepšiu spotrebu, ako v pásme 2000-3000ot. a je nepomerne živšie. To je na teraz asi všetko. PRED KÚPOU SUZUKI TRVAJTE NA SKÚŠOBNEJ JAZDE NA AUTE, KTORÉ CHCETE KÚPIŤ! VYSKÚŠAJTE SI KONKRÉTNY KUS!
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Ignis
3x ignis reklama
ako to vypadata teraz po par mesiacoch?
22.06.2009 | 13:51:20 | an Reagovat
hotovo!
Takže problém je vyriešený, aj keď až po roku trápenia! Stačilo vymeniť servis! V ProAuto Banská Bystrica mi v rámci záruky úplne zdarma vymenili náboj v ľavom prednom kolese a je po búchaní nápravy aj po trasení volantu! Takže sa musím opraviť - nie Suzuki už ani omylom, ale servis v ZV Auto Zvolen už len omylom!
26.02.2009 | 02:12:58 | Maňo Reagovat
Posledna kvapka
No, tak po čase som tu opať ja. Ignis je zas v servise, už na tretej reklamácii tej istej chyby - trasenie volantu, teraz už v akejkoľvek rýchlosti. Jedna pikoška: dnes mi volali zo servisu, ževraj zistili, že je ľavý predný disk zvnútra tak zdeformovaný, že má vajcovitý tvar. Zaujímavé, pretože nielen že nebola pneu nijak poškodená, ale ani technik keď auto obzeral tak nič take nekonštatoval, a to bol aj pod autom. Takže to beriem ako výhovorku, pretože ide už o tretiu reklamáciu, čo znamená vrátenie peňazí alebo výmena celého auta. A čo sa týka nových áut - mal som Hyundai Getz - bez jediného problému, a Ford Fiesta TDCi - za rok najazdené 80.000, pri veľkej servisnej bolo zistených 8 rôznych chýb na motore. Takže kto veľa jazdí, nech sa vyhne common-railu, to ma Scenic pravdu! No, uvidím ako dopadnem s Ignisom. Inak Suzuki už asi iba omylom.
22.10.2008 | 17:07:29 | Maňo Reagovat
Ignis
ano motor ktory statočne klepe hlavne za studena, ale ktorý ešte toho natoči a keby sa aj niečo poondialo ta ma to nebude tolko trapit lebo je to ojazdené auto u ktorého sa to može stat, a to čo som ušetril môžem investovať , ale nemám také problemy ako s novým Ignisom. Ignis oproti Scenicu je zapalková škatulka... Ja som si mohol kúpiť ovela novšie auto, alebo nové na leasing, ale po podrom prečítaní tohto a dalších iných for všemožných klubov značiek som dospel k názoru že nové auto v žiadnom prípade nekúpim, chcel som diesel a v žiadnom prípade nie common rail, preto som si kúpil Dti ktoré je z údržbou ovela lacnejšie ako Dci hlavne ak sa jedná o čerpadlo a vstrekovače !!!...
23.09.2008 | 20:31:01 | Reagovat
anonym anonym
scenic je podla teba vyhra? okrem toho ze je to ina trieda rozmerovo, podla mna vyzera ako sud, ale pri ignise to je asi jedno... v com je o tolko lepsi? ze tam mas motor zetor?
23.09.2008 | 20:12:05 | Reagovat
Ignis
Naivita ludí nepozná medze, myslia si že ked kúpia nové auto majú na 5 rokov pokoj... Hmm to platilo tak 10 rokov do zadu, dnes plati že máte prvých 5000km pokoj, česť výnimkám ktoré idú prvých 100000km. Kúpil som si 8 ročného Scénica za 180000,- to už som ušetril oproti Tebe 80000,- mám naftu ktorá žere max 6,5 , malo natočené 126000km ??? (údajom z tachometra neverím) teraz mám 147000km (cca 11 mesiacov) a všetky moje investície boli brzdové platičky 1700,- , nové pneu 7000,- , výmena oleja 1500,-. Teraz ma čakajú rozvody (pri kúpe už boli vymenené čo potvdil aj mechanik) + čapy prednej nápravy + nejaké blbosti... Teraz si porovnaj Ignis 1.3 vs Scenic 1.9DTi ... Ten Ignis nesiahá Scénicu ani po ventilky na kolesách. Ja nedám do Scenica za dalších 5 rokov tolko čo Teba stál nový Ignis, plus čo dáš do náhradných dielov... Urob to čo ti radí autor príspevku podomnou
23.09.2008 | 19:50:19 | Reagovat
Že Ťa to ešte baví
Zbav sa toho smiešneho auta, ako som to urobil ja a budeš mať konečne pokoj.
23.09.2008 | 18:09:23 | 07 Reagovat
Ignis
Na čo čakáš? Reklamuj celé auto a to si mal už dávno !!!
18.08.2008 | 14:10:03 | Reagovat
Po servisnej
Takže vymenili mi celú spojku - lamelu, ložisko, aj prítlačný. Trhavé rozjazdy bez plynu prestali, ale trasenie ostalo. Uvidim do konca leta, a ak to neprestane, pojdem do pisomnej reklamácie.
05.08.2008 | 19:11:05 | Maňo Reagovat
Ignis - malá kopa veľkého nešťastia
Takzže mám po prvej servisnej.
Všetko v poriadku, až na takú maličkosť ... technici majú podozrenie na to, že celé to trasenie môže byť spôsobené zlým vycentrovaním uloženia spojky - lamely, prítlačného kotúča alebo zotrvačníka. Ako keby som im to nehovoril hneď od začiatku. No, uvidíme ako sa to nakoniec vyvinie, ale jedno je isté. LPG sa minimálne o mesiac - dva odkladá.
24.07.2008 | 19:21:55 | Mano Reagovat
Ignis - skusenosti po 13.500 km
Tak som tu opäť. Na tachometri je už 13.500 km, za chvíľku príde prvá servisná. Myslím, že moje dojmy sú už zas o dačo kompletnejšie, takže:
Trasenie prednej napravy ostalo, a je to naisto chyba v polosi, pretože to robí len pri určitej rýchlosti vozidla, a to aj na voľnobehu. V závislosti od zaťaženia auta sa posúva aj pásmo najväčšieho trasenia cca o 200 otáčok hore-dole. Ďalej asi bude potrebné nastaviť ventily, pretože sem tam, najmä za studena po naštartovaní, má motor dakedy taký nie celkom prirodzený zvuk. Ale možno sa mi to len zdá, uvidíme čo povedia výsledky merania vôle ventilov na servisnej prehliadke.
čo ma však irituje najviac, sú predné sedadlá. Za pol roka čo mám Ignis, som si na ne nedokázal zvyknúť. Pripadajú mi celkovo malé, asi sú navrhnuté pre šikmookých. Hlavová opierka je príliš nízko a nedá sa nijako nastaviť, a po dlhšej ceste neskutočne začínajú bolieť kríže. Je to veľmi nepríjemné, asi to budem riešiť výmenou sedadiel za nejaké z inej značky auta, asi z Fordu, lebo tie vo Fieste sú neporovnateľne pohodlnejšie po každej stránke.
Auto ma však prekvapilo aj milo. Spotreba sa ustálila na priemerných 6,9L/100km Shell V-Power, co je vzhľadom na štýl mojej jazdy veľmi dobrý výsledok, Pre porovnanie - pra rovnakej jazde spotreba Hyundai Getz 1,3 - 8,9L/100km, Ford Fiesta 1,4 TdCi - 5,1 L/100km.
Ale aj tak rozmýšľam nad montážou sekvenčne vstrekovaného LPG. Uvidíme po servisnej prehliadke.
14.07.2008 | 09:45:48 | Mano Reagovat
Ignis
Vzadu sa mi sedelo velmi nepohodlne,tvrdé sedadlá etc
nie je to tak pohodlné auto,
Inak ,že vraj platí už v Eú asi aj na Slovensku,že nie som povinný chodiť do Suzuki servisu ale môžem ísť do hocijakého iného,kde majú certifikáty na opravu etc aut..!?
pretože,tieto servisy vačšinou nemajú šikovných servisákov
len mechanicky otestujú auto a tvária sa múdro...
16.06.2008 | 17:37:35 | Ivan Reagovat
člen rodiny
Závidím ti ako to berieš. Máš pravdu, že autá sú na vozenie a nie na okrasu.ale ja sa naopak snažím k svojmu autu správať tak ako očakávam, že sa ono bude správať ku mne. Kedže za svoje auto posúvam lízingovke mesačne 7.000 Sk / nemám Suzuki /, tak ho beriem ako člena rodiny lebo ním je. Možno keby mi niekto dal auto zadarmo, servis takisto, tak by som to bral možno ako ty.
24.05.2008 | 20:52:34 | Sven Reagovat
???
Mám igiho GS AC 4x4 ,najazdené cez 70tisíc a som spokojnučký.Len sa divím,že niektorí majú až toolko problémov s týmto šikovným vozítkom ?!
Spotrebu mávam od 5,8 do6,3 l.
Ak by sa ktorékoľvek autíčko preberalo takto a toľko detailne,neverím v spokojnosť akéhokoľvek vodiča.Brácho má car 3xdrahšie a za rok bol už 3x neplánovane v servise.
Mne už v servise povedali že to auto nešetrím,mali pravdu,či po cestách - aj necestách mu dávam zabrať,šetriť žiadnu cars nemienim - autá sú na vozenie,- nech ukážu čo dokážu.
18.05.2008 | 01:01:19 | Tapo Reagovat
Oprava: "ZKONTROLOVAL, TERÉNU".
Omlouvám se.
03.04.2008 | 19:02:41 | Valach Reagovat
Ignis 4x4
Mám rok výroby 2007. Ze závad po 5 tis. km mohu konstatovat, že tupý zvuk od přední nápravy (asi zprava) se mi také ozývá, ale jen při rozjezdu a musí být plný rejt vlevo. Jindy ne. Byl jsem v servise, servisák zvuk slyšel, prý vše zkotoloval, nic však nenašel, vše je tak jak má být. Také mám nepatrně volant mimo osu (taky vlevo), je to jen velmi nepatrné a jde to poznat jen na dlouhém a přímém úseku. Ale i přes to spokojenost, v terému celkem dost dobré. To co jsem potřeboval.
03.04.2008 | 18:58:56 | Valach Reagovat
oprava
Oprava:
tankoval som samozrejme na Shell v Nitre, nie v Trnave.
31.03.2008 | 13:37:36 | Mano Reagovat
Zahada v naprave
Takze zas nejake novinky.
Cez vikend som najazdil cca 1000 km, lenze s tym rozdielom, ze som v kabine nebol sam, ale mal som cely cas aj spolujazdca.
Zaujimave je to, ze ked sme v aute dvaja, alebo viaceri, tak naprava uz nebucha vobec!
Preto aj ked to dam na reklamaciu, a technik sa pojde previezt spolu so mnou, tak to buchat nebude, cize to bude v poriadku!
A ked pojde sam, tak mu to zas nedokazem, ze to bucha.
Ma niekto nejaky napad? Lebo ja uz nie.
Dobra spravicka na zaver: Pocas jazdy BA-NR rychlostou cca 130-160kmh vysla priemerka v TT na Shell na 7,33 litra.
Pri Hyundai Getz 1,3 mi to vychadzalo tak na 11,5. Takze aspon so spotrebou som spokojny.
31.03.2008 | 13:35:27 | Mano Reagovat
japonská čabajka
Som prekvapený, že aj napriek všetkým závadám si so svojim Ignisom spokojný. Divím sa, že ešte do toho auta sadneš a veríš mu. Mňa by to totálne znechutilo a jazdil by som naozaj len z povinnosti, bez akejkoľvek radosti z jazdy a snažil sa urobiť všetko preto, aby som sa toho auta zbavil - vrátili mi peniaze alebo aspoň ho ako celok vymenili. Máš najazdených 42000 km a už si zažil tieto závady. Aké budú pri 142000 km ?
Svokor mal trojkového Golfa a urobil s ním temer 500 000 km a ver, never okrem bežných výmen opotrebovaných dielcov žiadna väčšia závada ( myslím, že mal problém s centrálom a motorčekom zadného stierača /. Tak to zreviduj.
30.03.2008 | 16:02:31 | Reagovat
taká istá vada
Ahoj. Tak to vyzerá , že to má každý Ignis to tupé buchnutie v náprave. Ja mám už 42.000km a klepne mi to vtedy, keď sa pohýňam do zadu. Asi súto nejaké nekvalitné silembloky v náprave alebo na motore. Ale inak som spokojný.Až na tie chyby od výroby.
30.03.2008 | 12:43:24 | Peter Reagovat
japonská čabajka
Je mi ťa úprimne ľúto. Kúpil si nový voz za nemalé peniaze. Závady, ktoré popisuješ sú tak závažné, že by som rozhodne trval na odstúpení od zmluvy a žiadal vrátenie kúpnej ceny. Ja mám 4 mesiace Opel Astra Classic II v plnej výbave za 384.000 Sk a som nadmieru spokojný. Kolega pred vyše rokom kúpil Suzuki SX4 a veru spokojný nie je. Za auto dal pol milióna a z neustálych závad je už unavený. Sranda bola, že už ako opustil predajňu zistil, že má zle osadený volant, búcha mu predná náprava, potom mu menili sedadlo vodiča - opakovane atď.
Daj vedieť ako si dopadol, ale radím, zmeň značku.
29.03.2008 | 22:19:17 | Reagovat
Madarske Suzuki
No, takze zas som tu a mam nejake dalsie "novinky".
Z auta zacal na viac mechanicky namahanych miestach, ako su kraje dveri, ci veka nadrze, odpadavat lak.
Dalej pri prudsom podradeni, napr. z 3 do 2, alebo pri prudsom pusteni plynu na 1 a 2 casto pocut tupe buchnutie, akoby od polosi - raz lavej, ale ovela castejsie z pravej strany.
Som zufaly.
Tak vyborne konstrukcne vyriesene auto, a tak zufalo slaba kvalita vyroby.
Aspon ze spotreba je super, po meste do 7L, pri cca 150kmh cca 9L.
27.03.2008 | 10:10:44 | Mano Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
15.12.2024 | 03:54:22 | ýňîé | 37.212.82.*
japonská čabajka
Keď Suzuki tak rozhodne nie vyrobené v Maďarsku. Kusy sa líšia kvalitatívne od seba ako melóny na trhu, pričom tých sladkých veľa nie je a to neplatí len pre Ignis ale pre všetky modely. Takžie keď Suzukl tak len z Japonska, ale z japonských áut by som volil určite inú značku.
14.03.2008 | 10:48:09 | Reagovat
Konecne riesenie
Tak som tu opat, s aktualnymi info.
V pondelok sim Ignis nechal v servise a dnes som si po neho isiel. Vibracie zmizli, a auto je cele nejake tichsie a kludnejsie. Nebal som sa ho prevetrat 170 km / h na jednom dialnicnom useku. Pred tym by to bolo dost nerealne, vzhladom na spravanie sa riadenia ...
V com bol problem? Podla servisakov boli chybne brzdove kotuce, tak boli vymenene za uplne nove.
Dufam, ze to bol posledny problem s inak uplne super autickom.
Inak, nielen ze sa skoncila akcia za Ignisy a uz su opat za 292.000,- Sk, ale sa prestali vyrabat, co je podla mna dost skoda.
Nastupca Suzuki Splash vyzera tak .. priteplasto. Ale to je uz kazdeho vec, ci sa mu bude pacit, alebo nie. Ale vzhladom na to, ze sa tam davaju motory 1,0 3-valec a 1,2 4-valec tak to bude riadna slabota. V Ignise je 1,3 16V a v kopcoch to je dost slabe.
Este poznamka na zaver: s ochotou, pristupom, ako aj sluzbami predajcu a servisu Suzuki som bol maximalne spokojny.
Takze, uplne uprimne vam mozem odporucit, ze ak Suzuki, tak Suzuki vo Zvolene.
06.03.2008 | 17:37:46 | Mano Reagovat
Riesenie vibracii
Takze veci sa posunuli dalej.
V Suzuki usudili, ze to budu pravdepodobne chybne polosi. Takze v pondelok idem na vymenu. Uvidime, ako to dopadne, a dufam, ze nebudem dlho bez auta. Resp. ze dostanem nejake schopne nahradne vozidlo, napr. Grand Vitaru :-).
29.02.2008 | 10:48:18 | Mano Reagovat
Vibracie
Tak ako vyriesili sa tie vibracie.
Inak ked som si to precital, tak nieco podobne mam aj ja na Ibize. Jemne vibracie i na neutrali, a zvysovanim krutiaceho prenosu za jazdy su vyssie, avsak pri 4000 ot/min su male.
Najprv som myslel, ze to je rovnake, ale teraz sa mi zda, ze sa vibracie zvacsuju. Neviem, ci to nebude spojka, lozisko spojkove. Idem teraz menit rozvody, k znamemu tak sa ho spytam, nech sa na to pozrie. Dam vediet.
28.02.2008 | 14:21:26 | bohusmy Reagovat
Náhoda
to ma mrzí, že z Ignisom máš problémy, lebo ja mám na ňom 42 000 km a vskutku taketo problémy som mal keď som vlastnil novu feliciu. Asi to bol nevydareny kus, Skratka nepolav a bombarduj servis aj keď ti povedia ako mne, že čo chcem za 300tis. Z toho vykonu si nerob nič lebo auto začne mať ťah okolo 20 tisic kilometrov. Ten motor neni zabehnutý ako to robia nemci. Ale potom aj spotreba klesne a aj sa zvyši výkon.
05.02.2008 | 18:52:13 | Peter Reagovat
Ignis GA - pokračovanie
Tak už mám po geometrii v Suzuki. Jediný rozdiel je teraz v tom, že trasenie volantu a viac menej aj plynového pedálu sa presunulo z 2800 na cca 3500 ot. za min, najmä na 5ke.
Takže skúsili vymeniť komplet kolesá z iného auta - vôbec žiadna zmena.
Verdikt vedúceho servisu: najazdiť ešte nejakých 2000 km a ak to neprestane, tak auto ide na reklamáciu ako celok.
Nikomu neprajem takéto problémy s vytúženým novým autom.
04.02.2008 | 18:00:57 | Mano Reagovat
Ten problem s pedalmi - to je teda divne ja mam na Ignisovi už 40.000 km a nič podobne som nemal.
K sposobu jazdy mozem uviest, ze Ignis je auto, ktore priam miluje vyssie otacky a odvdaci sa Ti za ne radostou z jazdy a primeranou spotrebou. Vdaka VVT, ktore benzinaky maju auto zacne velmií citelne zaberat od 4000 otacok, co je hlavne pri predbiehani fantasticke. Ale prosiiim Ta! Netrap ho otackami okolo 2000, je to prenho utrpenie.
30.01.2008 | 14:17:53 | pedro Reagovat
Smutne novinky
Takže mám na Ignise najazdených ďalšich cca 300 km a z pôvodného pocitu radosti z nového auta mi ostali len oči pre plač.
Najprv to začalo jemnými vybráciami v spojkovom pedáli, a to ako za jazdy, tak aj na voľnobehu. Pedál vibruje presne v "tempe" vibrácií, ktoré cítiť aj na tiahle spojky. Irituje ma to, ale tie vibrácie cítiť len pri uvoľnenom pedále, pri zošlapnutí spojky vibrácie prestanú.
Ďalši problém: keď auto stoji so zapnutým motorm, a zapnú sa stierače, tak pri prvom pohybe stieračom zadrní v brzdovom pedáli, ale pri ďalších zotretiach to už nerobí a nerobí to ani za jazdy. Nechápem.
Do tretice pedále (ešte že sú len tri) : pri otáčkach motora nad 2800/min, najmä pri zaradenom 5-tom stupni, začnú vibrácie aj v plyne, a to také, že pri dlhšej jazde je to až veľmi nepríjemné. Zároveň sa trasie volant, ale asi tak, ako na Škode 105 s vymlátenym riadením po 150.000 km.
Takže: v pondelok som bol v Suzuki. Technik usúdil, ze to bude všetko zo zlého vyváženia kolies. aké však bolo jeho prekvapenie, keď obe kolesá boli v poriadku. Takže o týždeň idem do Suzuki na geometriu, potom budem múdrejší a opäť sem čo to dopíšem.
A ešte pár postrehov.
Auto je r.v. 2007, nie ako som omylom pôvodne napísal, že 2008.
Pri jazdení v pásme otáčok 2500-3500 má auto ešte o dačo lepšiu spotrebu, ako v pásme 2000-3000ot. a je nepomerne živšie.
To je na teraz asi všetko.
PRED KÚPOU SUZUKI TRVAJTE NA SKÚŠOBNEJ JAZDE NA AUTE, KTORÉ CHCETE KÚPIŤ! VYSKÚŠAJTE SI KONKRÉTNY KUS!
29.01.2008 | 20:53:30 | Mano Reagovat