Rok výroby:2007Typ motoru:1,3 VVTStav km při koupi:0 kmStav km nyní:41 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:13. 11. 2009
Ignise jsme koupili zcela nového, samozřejmě po shlédnutí a vyzkoušení i jiných značek aut této kategorie. Kromě vzhledu a vysoké stavby karoserie nás zaujal i svým základním motorem a vnitřním prostorem. Měřím 190 cm a v kategorii malých aut není snadné najít vůz, do kterého bych se dobře usadil bez pocitu stísněnosti. Hlavu nemusím krčit ani vzadu, vepředu nic nezavazí, středový panel nevyjímaje. Posaz je vyšší, což je ideální pro nastupování i vystupování, zejména pro starší a tělesně postižené osoby. Sám jsem toto po úrazu velice ocenil. Sedačky jsou tvrdší, avšak nebolí z nich záda ani po dlouhé jízdě (sám mám problémy s bederní páteří, sedačky ji dobře podepírají). Opěradla končí i při mé výšce v úrovni ramen, což často nenajdete i u větších aut. Zadní lavice je na tom poněkud hůře. Ergonomie je dobrá, veškeré ovladače jsou po ruce a logicky uspořádané, snad jen některé by mohly být větší. Klimatizace i topení fungují na výbornou. Odkládacích míst je tak akorát, dobré jsou kapsy ve dveřích, kam nacpete i 1,5 l láhev. Do kufru se navzdory papírovým hodnotám vleze překvapivě hodně zavazadel, když se dobře poskládají. Hodnota 236 l je opravdu zbytečně snížena nízko umístěným krycím platem, které se dá ale samozřejmě vyjmout, pod podlahou je pro mnohé velmi oceňovaná plnohodnotná rezerva. Motor je kultivovaný a velmi živý, což je důležité pro případné bezpečné předjíždění. Má na svůj objem solidní výkon 94 k, při nutnosti rychlé akcelerace je pochopitelně potřeba pohybovat se v otáčkách nad 4000. Výborný přístup je k baterii a žárovkám ve světlometech, což je kámen úrazu mnoha dnešních automobilů. Výška podvozku je k nezaplacení, pokud se pohybujete po nezpevněných cestách, při přejíždění obrubníků apod. Ignise máme ve výbavě GL/AC, která obsahuje i praktické střešní ližiny (hojně využíváme), manuální klimatizaci, rádio s CD (žádná sláva), výškově stavitelné sed. řidiče, plastové lemy kolem celého auta (dobrá ochrana proti nečistotám a kamínkům), střešní spoiler a další drobnosti.
Jízdní vlastnosti jsou celkově solidní, řazení je tužší, ale přesné. Vůz sedí dobře v zatáčkách, což je ale vykoupeno tvrdším odpružením.
Co se nám nelíbí: palubní "počítač",který ukazuje jen okamžitou spotřebu, ven. teplotu a čas, špatně vyřešené osvětlení kufru, pouze 2 airbagy, u zadní lavice sklopné jen opěradlo (dělené 60:40), spotřeba by mohla být nižší, motor nemá spodní kryt, opěrky hlavy mohly být víc nakloněné dopředu, volant není nastavitelný...
Závěrem lze říci, že jde o nenáročné a zatím spolehlivé auto, které od nás "požaduje" pouze doplňení benzínu a kap. do ostřikovačů, projedete s ním cestou - necestou a "neztratíte" se s ním ani na dálnici.
Po 4. garančce: výměna brzd. destiček, opravena nefunkční aretace otevření ZP dveří, jinak vše OK. Najeto něco přes 60000km, za celou dobu jediná závada - výše zmíněná aretace. Takže spolehlivost zatím stále10/10. Olej není třeba dolévat, žárovky stále původní.
Jasně,kolíně (ale jiná mini či malá auta) jsou tu prostě pro jiný účel, než vozit 4 halamy, nebo rodinu s dětmi se zavazadly. Zavazadlové prostory jsou zde víceméně symbolické, u mini v podstatě žádné. Proto např.pro absolvování dovolené s dětmi stavěna prostě nejsou. - místo na bagáž prostě chybí. Kdo má děti, ví. Kdo tvrdí opak - je blázen.
Hele ty inženýre Stando nosnost u kolíněte 385 kg není žádnej med.To máš čtyři průměrný osoby plus dvě igelitky do kufru a končíš,takže na střechu už nic stejně nedáš.Nižší střední má nosnost cca 2x větší.
máš pravdu, nosnost střechy je dána spíše výškou auta kvůli těžišti. Chtěl jsem tím říct, že střešní box to moc nezachrání, protože když odečteš od nosnosti střechy hmotnost hagusů a boxu, moc tam toho neodvezeš. A když jsme u toho, ukaž mi, kterej "prcek" má větší nosnost střechy než 50kg.
Poznatky po cca 60 000km a 3,5 roku provozu: Absence spodního krytu motoru je znát, motor začíná být docela zaprasenej. Olej neubývá, ani nikde neuniká. Nefunguje aretace ZP dveří (budu řešit až při další garančce), jinak bez závad. Dosud se měnil pouze olej, jinak vše původní. Žárovka neodešla zatím žádná, ani ve světlometech (ty H4 holt asi tak často neodchází). Autorizovaný servis budu hodnotit až poté, co budu řešit nějakou větší reklamaci, zatím bez výhrad. Interiér nenese (krom kožené hlav. řadicí páky) známky opotřebení, i sedačky bez potahů jsou v pohodě. Řazení jde pořád stejně hladce, i zpátečka - na tu zde někteří brblali, ale u mě fakt v 99% na 1. pokus. Původní gumy (Continental ECO contact) se nepříjemně rychle sjíždějí. Takže shrnuto: zatím spokojenost.
Čas od času se na AutoRecenzích objevují názory majitelů malých, či dokonce mini aut, že jejich přibližovadla s přehledem plní i funkci rodinných vozů. S tímto názorem zásadně nesouhlasím, ledaže by rodina byla dvoučlenná. Pokud máte děti, raději se poohlédněte jinde - min. nižší střední, nejlépe kombi. Ano, dá se i v malých autech při troše skromnosti cestovat s dětmi, ovšem třeba na dovolenou už to bývá problém. I když sbalíte jen to potřebné (oděvy, obuv atd.), Už je z vás přinejmenším pojízdná konzerva sardinek. Ani střešní box to nemusí zachránit, malá auta mívají zároveň i malou nosnost střechy. Při balení věcí to chce opravdu hodně přemýšlet, co vzít a co raději nechat doma.
Luboš: díky moc. O jeho vině v případě nehody by jistě nebylo pochyb, ale v takové chvíli člověku proběhne hlavou především panický strach o svoji rodinu. Povznést se nad to, to je opravdu jediná možnost, ale v člověku to zanechá jen ten hrozný pocit bezmoci jakkoliv takové situace na silnicích ovlivňovat. Radek: To je svatá pravda, to je první věc, která mě v podobných situacích napadne: sedět tak v pořádným masivním "tanku," člověk by se cítil mnohem bezpečněji....
by si nebol vinníkom Ty, ale ten somár. Mal by si svedkov, spáchal totiž priestupok o NEODVôVODNENOM obmedzení iného účastníka premávky. Mne sa to stalo iba raz, potiahol som volantom VĽAVO a jemne som ho "ťukol" do 1/3 zadného nárazníka, jeho ľavú zadnú časť. Aj tak by som asi na 405 nemal šancu ubrzdiť... . A už bola aj tak stará...:)) Okamžite išiel do hodín. Mne sa nerozbilo ani svetlo..., trochu farba a pukol nárazník na rohu. On mal škodu cez 300.000,- a VINU dali JEMU. Otázka je, či by som to riskoval s rodinou. Asi nie. Ale ak ťa niekto rozčúli, sú iba 2 spôsoby: Alebo spomalíš, nech zmizne, alebo dupneš a zmizneš Ty. Všetko ostatné zaváňa prúserom. Najlepšie sa nad to povzniesť. Hlupákov je dosť a Tvoj život iba JEDEN... Nech sa Ti dobre jazdí a zdravé deťúrence s maminkou...:))
Odebrání papírů to mnohdy nevyřeší, spousta takových dementů jezdí vesele dál i bez nich, nebo si to nějak "zařídí." Nám se nedávno stalo něco podobného, na D2 jsem předjížděl pomalejší vozidlo (podotýkám,že jsem nepředjížděl nijak dlouho či úmyslně pomalu) a najednou se přiřítil nějakej imbecil,zpomalil až cca 1m za mnou a jakmile jsem se zařadil zpět do pravého pruhu tak mě ihned "potrestal" tak, že najel těsně přede mě a dupl na brzdu. Naštěstí se nic nestalo,šel jsem sice do smyku ale ustáli jsme to. Vedle mě manželka v 9.měsíci a dcera vzadu byly v šoku. A ten debil se mohl jen smát....
Tak to je teda xuj na n-tu. Som zvedavý, či by takto vytlačil z cesty aj V3S-ku, keby ho spomaľovala. Jedna vec je napr. preceniť sa, nestihnúť predbiehanie a predbiehané auto vytlačiť z cesty (radšej nech sú 3 autá v priekope ako 2 v sebe), a druhá úmyselne vytlačiť MENŠIE auto z cesty. Na 12 rokov basy to síce podľa mňa nie je, ale na doživotné odobratie vodičáku a aspoň pol mega na ruku poškodenej by to bolo.
Nedovedu si představit, že by v některé zemi jezdilo po silnicích víc čuráků, než v ČR! Už mně dochází trpělivost, asi si pořídím zbraň a budu ty debily rovnou střílet! Mám strach vozit rodinu, téměř pokaždé nás nějakej debil málem zramuje, dneska zas....
Tak máme za sebou třetí garančku, výměna pouze olejů, filtrů, jinak vše je zatím původní, i ty žárovky. Vím, u 3 roky starého auta s najetými pouze 47 000km by to měla být samozřejmost, že nic neodchází. Pokud to takhle vydrží do 100 000km, čemuž moc nevěřím zejména díky stavu vozovek v ČR, tak jsem vysmátej. Jen ten chabý pocit bezpečnosti v tomto malém voze...... Třeba takový Forester, to by bylo jiný kafe:-))
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Ignis
Po 4. garančce: výměna brzd. destiček, opravena nefunkční aretace otevření ZP dveří, jinak vše OK. Najeto něco přes 60000km, za celou dobu jediná závada - výše zmíněná aretace. Takže spolehlivost zatím stále10/10. Olej není třeba dolévat, žárovky stále původní.
20.03.2011 | 16:56:35 | marne Reagovat
Jirka
Jasně,kolíně (ale jiná mini či malá auta) jsou tu prostě pro jiný účel, než vozit 4 halamy, nebo rodinu s dětmi se zavazadly. Zavazadlové prostory jsou zde víceméně symbolické, u mini v podstatě žádné. Proto např.pro absolvování dovolené s dětmi stavěna prostě nejsou. - místo na bagáž prostě chybí. Kdo má děti, ví. Kdo tvrdí opak - je blázen.
31.10.2010 | 19:46:40 | marne Reagovat
Hele ty inženýre Stando nosnost u kolíněte 385 kg není žádnej med.To máš čtyři průměrný osoby plus dvě igelitky do kufru a končíš,takže na střechu už nic stejně nedáš.Nižší střední má nosnost cca 2x větší.
31.10.2010 | 18:58:40 | Jirka Reagovat
anonyme
máš pravdu, nosnost střechy je dána spíše výškou auta kvůli těžišti. Chtěl jsem tím říct, že střešní box to moc nezachrání, protože když odečteš od nosnosti střechy hmotnost hagusů a boxu, moc tam toho neodvezeš. A když jsme u toho, ukaž mi, kterej "prcek" má větší nosnost střechy než 50kg.
31.10.2010 | 17:47:49 | marne Reagovat
Další moudro: Malá auta mají malou nosnost střechy. Kuna, tady je to samej inženýr.
31.10.2010 | 17:27:34 | Reagovat
Poznatky po cca 60 000km a 3,5 roku provozu: Absence spodního krytu motoru je znát, motor začíná být docela zaprasenej. Olej neubývá, ani nikde neuniká. Nefunguje aretace ZP dveří (budu řešit až při další garančce), jinak bez závad. Dosud se měnil pouze olej, jinak vše původní. Žárovka neodešla zatím žádná, ani ve světlometech (ty H4 holt asi tak často neodchází). Autorizovaný servis budu hodnotit až poté, co budu řešit nějakou větší reklamaci, zatím bez výhrad. Interiér nenese (krom kožené hlav. řadicí páky) známky opotřebení, i sedačky bez potahů jsou v pohodě. Řazení jde pořád stejně hladce, i zpátečka - na tu zde někteří brblali, ale u mě fakt v 99% na 1. pokus. Původní gumy (Continental ECO contact) se nepříjemně rychle sjíždějí. Takže shrnuto: zatím spokojenost.
31.10.2010 | 13:55:18 | marne Reagovat
rodinné vozy?
Čas od času se na AutoRecenzích objevují názory majitelů malých, či dokonce mini aut, že jejich přibližovadla s přehledem plní i funkci rodinných vozů. S tímto názorem zásadně nesouhlasím, ledaže by rodina byla dvoučlenná. Pokud máte děti, raději se poohlédněte jinde - min. nižší střední, nejlépe kombi. Ano, dá se i v malých autech při troše skromnosti cestovat s dětmi, ovšem třeba na dovolenou už to bývá problém. I když sbalíte jen to potřebné (oděvy, obuv atd.), Už je z vás přinejmenším pojízdná konzerva sardinek. Ani střešní box to nemusí zachránit, malá auta mívají zároveň i malou nosnost střechy. Při balení věcí to chce opravdu hodně přemýšlet, co vzít a co raději nechat doma.
04.05.2010 | 19:19:53 | marne Reagovat
další ultraimbecil za volantem
http://www.novinky.cz/krimi/197152-dalsi-agrese-na-d1-ridic-rozbil-pomalejsimu-autu-lahvi-predni-sklo.html
09.04.2010 | 21:46:57 | marne Reagovat
Luboš: díky moc. O jeho vině v případě nehody by jistě nebylo pochyb, ale v takové chvíli člověku proběhne hlavou především panický strach o svoji rodinu. Povznést se nad to, to je opravdu jediná možnost, ale v člověku to zanechá jen ten hrozný pocit bezmoci jakkoliv takové situace na silnicích ovlivňovat. Radek: To je svatá pravda, to je první věc, která mě v podobných situacích napadne: sedět tak v pořádným masivním "tanku," člověk by se cítil mnohem bezpečněji....
01.04.2010 | 21:31:21 | marne Reagovat
Na takový idioty platí jen pistole ráže 9 mm.
01.04.2010 | 21:29:37 | Reagovat
Smutný je, že na takové idioty platí jen velký a těžký auto.
01.04.2010 | 20:57:03 | Radek Reagovat
To: Marne: V tomto konkrétnom prípade
by si nebol vinníkom Ty, ale ten somár. Mal by si svedkov, spáchal totiž priestupok o NEODVôVODNENOM obmedzení iného účastníka premávky.
Mne sa to stalo iba raz, potiahol som volantom VĽAVO a jemne som ho "ťukol" do 1/3 zadného nárazníka, jeho ľavú zadnú časť. Aj tak by som asi na 405 nemal šancu ubrzdiť... . A už bola aj tak stará...:))
Okamžite išiel do hodín. Mne sa nerozbilo ani svetlo..., trochu farba a pukol nárazník na rohu. On mal škodu cez 300.000,- a VINU dali JEMU.
Otázka je, či by som to riskoval s rodinou. Asi nie.
Ale ak ťa niekto rozčúli, sú iba 2 spôsoby: Alebo spomalíš, nech zmizne, alebo dupneš a zmizneš Ty.
Všetko ostatné zaváňa prúserom. Najlepšie sa nad to povzniesť. Hlupákov je dosť a Tvoj život iba JEDEN...
Nech sa Ti dobre jazdí a zdravé deťúrence s maminkou...:))
01.04.2010 | 20:51:35 | ľuboš Reagovat
Odebrání papírů to mnohdy nevyřeší, spousta takových dementů jezdí vesele dál i bez nich, nebo si to nějak "zařídí." Nám se nedávno stalo něco podobného, na D2 jsem předjížděl pomalejší vozidlo (podotýkám,že jsem nepředjížděl nijak dlouho či úmyslně pomalu) a najednou se přiřítil nějakej imbecil,zpomalil až cca 1m za mnou a jakmile jsem se zařadil zpět do pravého pruhu tak mě ihned "potrestal" tak, že najel těsně přede mě a dupl na brzdu. Naštěstí se nic nestalo,šel jsem sice do smyku ale ustáli jsme to. Vedle mě manželka v 9.měsíci a dcera vzadu byly v šoku. A ten debil se mohl jen smát....
01.04.2010 | 20:34:14 | marne Reagovat
For Marne
Tak to je teda xuj na n-tu. Som zvedavý, či by takto vytlačil z cesty aj V3S-ku, keby ho spomaľovala. Jedna vec je napr. preceniť sa, nestihnúť predbiehanie a predbiehané auto vytlačiť z cesty (radšej nech sú 3 autá v priekope ako 2 v sebe), a druhá úmyselne vytlačiť MENŠIE auto z cesty. Na 12 rokov basy to síce podľa mňa nie je, ale na doživotné odobratie vodičáku a aspoň pol mega na ruku poškodenej by to bolo.
01.04.2010 | 20:03:57 | Matúš Reagovat
takovýho blba rovnou zabít
http://www.novinky.cz/krimi/196541-ridic-se-pomstil-zene-za-zpomaleni-na-d1-hrozi-mu-12-let.html
01.04.2010 | 19:41:45 | marne Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
16.12.2024 | 07:07:50 | ýňîě | 37.212.48.*
Nedovedu si představit, že by v některé zemi jezdilo po silnicích víc čuráků, než v ČR! Už mně dochází trpělivost, asi si pořídím zbraň a budu ty debily rovnou střílet! Mám strach vozit rodinu, téměř pokaždé nás nějakej debil málem zramuje, dneska zas....
26.03.2010 | 20:09:23 | marne Reagovat
Tak máme za sebou třetí garančku, výměna pouze olejů, filtrů, jinak vše je zatím původní, i ty žárovky. Vím, u 3 roky starého auta s najetými pouze 47 000km by to měla být samozřejmost, že nic neodchází. Pokud to takhle vydrží do 100 000km, čemuž moc nevěřím zejména díky stavu vozovek v ČR, tak jsem vysmátej. Jen ten chabý pocit bezpečnosti v tomto malém voze...... Třeba takový Forester, to by bylo jiný kafe:-))
19.03.2010 | 19:25:42 | marne Reagovat
Chce to holt dávat si majzla....http://izismile.com/2009/03/31/road_crash_hummer_h3_vs_suzuki_ignis_7_pics.html
13.02.2010 | 13:55:55 | marne Reagovat
anonym
Na to jsi přišel jak?Že nejedou 200?Možná,že na dálnici(i na silnici)spíš nepatříš ty.
06.12.2009 | 00:00:25 | marne Reagovat
Do města snad,ale na dálnici malý objemy nepatří:-)))
05.12.2009 | 21:23:34 | Reagovat