Recenze Suzuki Jimny 1.5 DDiS
“Skvělý po všech stránkách pro potřeby práce mimo silnici ale i na delší přesuny, pro mladé na blbnutí či na hory.”

Autor recenze: Autodoctor (45 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru: Stav km při koupi:100 000 km Stav km nyní:200 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 let Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 5. 12. 2011

Hodnocení inzerátu: 31 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Silné stránky

Průchodnost terénem

Slabé stránky

Elektronika motoru.

Závady a opravy na autě

Jimny je všeobecně bezúdržbové auto, má ovšem pár nepříjemných vlastností a závad.
Jednou z nich je elektronika motoru, nejčastěji chyba čidla tlaku paliva, která je ovšem způsobena něčím zcela jiným, např. přidřeným ovládáním turba.
Problémy s automatickým ovládáním volnoběžek jsou většinou díky zanedbané držbě.
Po cca 100tisících kilometrech se projeví vibrace přední nápravy a volantu, ty můžou být až tak velké že donutí řidiče skoro zastavit. Bohužel s opravou si v naší republice neví prakticky nikdo rady až na můj malý servis, kam dnes posílají tyto autíčka značkové servisy, hlavním důvodem této závady je vždy zanedbaná údržba.
Nicméně na servisy se nelze zlobit, těchto vozidel je příliš málo, na to aby servis získal dostatek zkušeností, proto doporučuji obrátit se výhradně na specialistu pro tyto vozítka.
Důležitá chyba servisů je též v používání špatných olejů, především u redukční převodovky, zde je třeba vždy použít výhradně olej s rozsahem 75W140, protože jinak odejde řetěz stálého převodu což je otázka až 20tisíc korun za opravu.
V zimně má pak trvalý zadní náhon tendenci auto přetáčet do hodin a je třeba toto brát v potaz.
Spotřeba v létě do 7 litrů je reálná v zimně se jezdí zhruba o litr víc, též s předním náhonem je spotřeba větší a v terénu může vyšplhat k deseti litrům.
Pro potřeby zemědělců, myslivců a všech kteří potřebují jezdit i ve velmi těžkém terénu je toto vozítko naprosto skvělé a vřele jej doporučuji.
Jiří Franěk


Hodnocení a zkušenosti s autem

24 hodinový závod, bez zásadnějších úprav vyjma tlumičů a pružin, toto autíčko s přehledem vyhrává.
Na fotografii je právě model 1.5DDiS, civilní verze je pak skvělý pracovní nástroj, při troše opatrnosti na kluzkém, kdy dochází přetáčení vozidla, lze s vozítkem zvládnou cestu do Chorvatska a zpět. Pro pracovní využití pak v této třídě není konkurence.

Hodnocení vždy uvádím s ohledem na ceny značkových dílů, na celkové provozní náklady tedy i včetně nákladů na údržbu.
Hodnotím pouze vozy se kterými dlouhodobě jezdím a jejich servisem se dlouhodobě zabývám.
I když může být moje recenze v některých ohledech negativní, jako například zde u jízdních vlastností, neznamená to že by se toto negativum nedalo odstranit.
Nikdy nehodnotím jen podle vlastních znalostí, ale beru i v potaz názory majitelů, aby moje recenze byla co nejkvalitnější.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 31


Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Jimny

Vložit komentář

Prosím o pomoc

Dobrý deň prajem,

Potreboval by som buď odporúčanie na mechanika alebo o radu. Jimmy 1.5 48kw, do mierneho kopca po asfalte stráca výkon, je nutné podariť až do 1.st. Na 1st.ťahá ako divý. Alebo na rovnej ceste nejde dobre do otáčok napr nad 120km za hod. ho neviem dostať. Niečo s turcom, palivom alebo čerpadlo ? Prosím o radu/kontakt na samuelskokna@gmail.com. ďakujem vám.

31.10.2020 | 22:18:18 | Samo  | 46.34.232.* Reagovat

Suzuki Jimny 1.5 d

Dobrý den přátelé. Koupil jsem si Suzuki r.v.2005. Nechal jsem repasovat dva vstřiky a potom nechal všechny seřídit. Dal jsem nový filtr na naftu. Bohužel se mi stává že většinou motor nastartuje až na podruhé. Když je studený tak v pohodě. Můžete mi někdo pomoci dobrou radou ? Děkuji.

26.04.2020 | 16:29:20 | winki  | 89.24.43.* Reagovat

Rekce na tvrzení v komentářích

Vinrace může a nemusí být zapřičiněná rejdovými čepy.
Přimazávat bez možnosti kontroly množství je nesmysl, stejně jako přidělání maznice, hrozí protržení vnitřních simerinků v případě přetlakování mazacím tukem, toto řešení je jen lenost dělat věci tak jak se mají.
Příčin může bát opravdu mnoho, čepy řízení, rejdové čepy, silentbloky panthardské tyče, silentbloky ramen, vůle nábojových ložisek, neúčinné tlumiče, nevhodné pneumtaky (tvrde C gumy), unavené pružiny atd atd.
Chyba v případě Jimnyho je změna konstrukce oproti Samurai za účelem snižování výrobních nákladů.
Doporučuji členství v suzukiclubu.cz kde tuto problematiku detailně rozvádím a pravidelně pomáhám s opravou i na dálku.

01.02.2018 | 16:59:53 | Jiří Franěk  | 83.208.86.* Reagovat

Som magor

Sorry, zabudol som mail, mea culpa, peli76@gmail.com

22.12.2017 | 22:25:16 | Pelikan  | 195.168.255.* Reagovat

jimny udrzba

Dobry den, mam suzuki jimny 1.5 ddis, nabehane kupene od 20 000 do 296 000 km, odlozil som ho na ryby a polovacku, co by som mal podla vas vymenit alebo GOckovat( prevodovka, etc) . Kolesa netrasu, neverim vymene lozisk, nove gumy, + centirovanie na 0, ale na 0, a vsetko ide ako hodinky...Dakujem za odpoved. Poslite mi pls mail. Dakujem za odpoved

22.12.2017 | 22:15:52 | Pelikan  | 195.168.255.* Reagovat

získání info

Problém s vibracema do přední nápravy a volantu,prosím o sdělení co s tím možno udělat,nebo kam do servisu. dík s pozdravem pavel šabata 725070117

10.05.2013 | 06:16:35 | SABAT  | 88.103.129.* Reagovat

vibrace volantu

vyměňte ložiska rejdových čepů a máte klid, mě to pomohlo, materiál 2.000 kč - za ta ložiska,

28.05.2013 | 15:15:24 | Libor  | 90.177.185.* Reagovat

RE: vibrace volantu

Mne to nepomohlo, vymenil som, aj tak nove gumy, auto malo 25000 km, ak este neake rady, rad prijmem, pls na mail peli76@gmail.com, dakujem za odpoved

22.12.2017 | 22:31:21 | Pelikan  | 195.168.255.* Reagovat

RE: získání info

Měl jsem ten problém taky, příjde se na to na heveru, když se zalomcuje předním kolemod zhora dolů. Je tam vůle. Nechal jsem si to dělat v suzuki servisu v Gross Schönau - perfektní obsluha. Vysvětlili mi, že v Německu na to byla svolávací akce, dodělávaly se tam maznice na ruční přimazání. Jinak se to objeví zase. Prý konstrukční chyba. Musím každých 5 tisíc přimazat tlakovou maznicí. Jo a mám jezdit na servisní kontroly :-) měl bych to zadarmo.
pvanatko@post.cz

02.08.2013 | 18:46:13 | pavel  | 88.103.165.* Reagovat

RE: získání info

maznice je zhovadilost, ničím tomu nepomůžou maximálně poškodí simerinky

30.09.2018 | 16:45:59 | Autodoctor  | 83.208.86.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Suzuki Jimny