Rok výroby:2008Typ motoru:1328Stav km při koupi:7 kmStav km nyní:18 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6.5 l/100 kmVloženo:3. 6. 2009
Po deseti letech nastal čas vyměnit své Punto za něco bezpečnějšího a hlavně s více dveřmi (nutnost vozit starší méně pohyblivé rodiče k lékaři apod.) Max. finanční limit byl 300k, takže v úvahu připadaly pouze vozy segmentu B. Ojetiny jsem po jistých zkušenostech vyloučil, stejně tak jako vozy francouzské provenience. Do finále se dostaly Škoda Fabia II, Fiat GrandePunto, Hyundai Getz, Ford Fiesta, Suzuki Swift a VW Polo. Polo bylo předražené, Fiesta nepohodlná a také dost drahá, Grande Punto se mi velmi líbilo, bohužel slušně vybavené stálo přes 300k. Nakonec zůstaly Getz a Swift. Vyhrálo lepší zpracování a 12 letá záruka na prorezivění u Swifta. Původně jsem chtěl japonského, ale od faceliftu v roce 2008 se do evropy dodávají již jen maďarské. Měl jsem trochu obavy ohledně kvality a tak jsem swiftíka podrobil důkladné prohlídce (měl jsem poté i možnost porovnat s modelem vyrobeným v Japonsku). Na žádné problémy nebo nedodělky jsem nepřišel, vše bylo slícováno a smontováno perfektně, nikde nic nevrže a vše funguje jak má. Zpočátku jen šla hůře řadit zpátečka, ale teď už je to OK. Swiftík stál 279k, výbava následující:2xairbag, slitinová kola R15+pneu ContiContact 2, volant v kůži, vestavěné rádio+CD+6 repro,klimatizace, zrcátka v elektrice, parkovací senzory vzadu. Přes své rozměry je Swift velmi prostorné auto, čtyři cestujíci pohodlně pojmě, do vozu se nastupuje a nemusí se "oblékat" jako některé nižší vozy. Posed je vyšší a mě velmi vyhovuje, nebolí tolik záda a člověk je méně "zlomený". Kufr je ovšem malý, pouhých 213 litrů a je dost krátký, zadní sedadla jsou naštěstí dělená a sklopení je otázka několik vteřin, díky dvojitému dnu vzikne rovná plocha. Motor a jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, není problém udržovat vysoké cestovní tempo a ani na dálnici se rozhodně neztratí - není problém přejet z připojovacího pruhu rovnou na levý a mít za pár vteřin 140 tacho. Doménou Swifta jsou však spíše zatáčkovité okresky, kde dosáhne lepšího průměru než vozy vyšších tříd. Spotřeba v létě 6.5 litrů BA95 v zimě 6.7, nezávodím ale jezdím svižně, při klidném stylu jízdy a lehké noze není problém jít pod 6 litrů, ale asi málokdo se dokáže držet zpátky... Brzdy jsou vynikající, náběh je pozvolnější, ale potom brzdí skvěle. Při 100km/h není motor téměř slyšet, při 130 lze bez problémů poslouchat rádio nebo hovořit s cestujícími. I když je to 16ti ventil není nutné stále řadit, čtyřka je použitelná od cca 50 do 180km/h, pětka je úsporný rychloběh s maximálku kolem 160. Jinak dvojku vytočíte až na 100 tacho, trojku na 150. Jak říká Jirka "kdo z vás to má" :) Snad jedinou nevýhodou swiftíka je špatně odhlučněný podvozek, když uvidíte swiště jak kličkuje po silnici, tak nezahřívá gumy, ale vyhýbá se dírám :) Suzuki Swift dostal na britském renomovaném serveru www.whatcar.com 4 z 5ti hvězdiček a zařadil se tak mezi nejlepší. S vozítkem jsem zatím velmi spokojen a doporučji každému, kdo ještě nemá rodinu nebo naopak starším párům, které s sebou nechtějí tahat spoustu zbytečného železa, ale chtějí všude zaparkovat a spolehlivě a svižně cestovat po okreskách i dálnicích s přijatelnou spotřebou.
Suzuki Svft 1.3,2008,39900 km-začala svítit kontrolka motoru
Zdravím všechny příznivce tak super autíčka pro nenáročné,je super a věřím že ještě bude. jak všichni uvádíte,je to super stroj,za celou tu dobu nepotřebovalo žádný veliký servis,pneu,oleje,žárovky,vše OK,až ted se rozsvítila kontrolka motoru tím pádem přestal ukazovat tachometr-spotřeboměr a rychlost,nevíte co a kde bych mohl dostat bližší info jak v jaké kondici se autíčko nachází,všem děkuji popřeji hodně radosti,vyrobeno v Madarsku.
17.08.2017 | 12:14:32 | Jára X MAN
| 46.13.198.*Reagovat
RE: Suzuki Svft 1.3,2008,39900 km-začala svítit kontrolka motoru
Můžete i napsat na imeil,dík všem ,jaroslav.vybiralll@seznam.cz
17.08.2017 | 12:46:00 | Jara X MAN
| 46.13.198.*Reagovat
Po 7 letech a 100000klm
velký servis a přenecháno dceři...dostu bez závad, jen spotřebák a po 100000km nové svíčky a olej v převodovce.
Má najeto něco přes 75000, tedy průměrný roční nájezd u nás. Jezdí celoročně.. Dnes jsem byl měnit brzdové destičky, v servise měnili olej u Swifta ročník 2006, najeto 320000km..prý bez závad.
Svezl jsem se s novým Swiftem 1,2. Nechci hodnotit nový nezajetý a studený motor, je to asi zpřevodované dlouze. Co mě ale zklamalo, je komfort pružení na standardních kolech a gumách 175/65-15. Přirovnal bych to velmi přibližně k Fábii na gumách 195/55-15, což tedy není nic moc. Jenže u Fábie se dá komfort podstatně zlepšit montáží standardních kol a gum 165/70-14, pak je to OK. Ovšem u Swifta je standard ten, co jsem s ním jel, pak už jsou jen nižší gumy, takže předpokládám spíše ještě tvrdší pružení. Po zkušenosti s Peugeotem 107 a tvrdým podvozkem, bych se už takovému radši vyhnul.
zatím bez jediného problému, to jen k té poznámce, že se mám napsat, až odjedu alespoń 50k :), jediné co ve voze vrže je víko schránky pod palubní deskou, je trochu volné, má to tak většina Swiftů, nic podstatného,zatím neřeším, objevila se povrchová koroze u zadních bubnů, výfuk jao nový, baterka taky, motor zraje jak víno:)
41000, po třetí servisní kontrole vše OK, brzdové destičky sjety na 50% (nebrzdím motorem), od doby recenze odešla jen levá přední H4, jinak stav perfektní,. spotřeba v létě 6.5, v zimě 6.6. Vzkoušel jsem si nový Swift, má trochu jiný charakter, lepší tlumení podovzku, tišší, motor VVT zabíra od volnoběhu, řídi se jak v PC hře: ukazujete volantem a Swiftík tam jede - nuda.
Aut bez centrálu v základu je dodnes mnoho, takže to nebyla nějaká hlavní chyba Juniora. Ale jiné věci přehnali. Např. plato na kufr tam dát mohli, stejně jako nalakovat nárazníky. Lakované nárazníky bych nevyžadoval, ale na Fábii konkrétně ty černé vypadají hodně blbě. Motor i v té době byl pozoruhodně nevýkonný, nevím, proč trochu nezvedli otáčky a výkon. Já jsem s tím ve čtyřech asi nikdy nejel, maximálně ve třech, a i to už je nemilé. Mám z toho dodnes dojem, že to bylo za trest těm zákazníkům, kteří chtěli nejlevnější auto. Ovšem s touhle filosofií výrobce v konkurenčním prostředí nedojde nikam. I proto bych dnes koupi nové škodovky velmi zvažoval. Navíc motory HTP jsou výkonově sice lepší, ale na svůj objem opět dosti slabé. A čtyřventil je nepříjemně hlučný. Soudruzi stále dělají někde chybu .
No Junior je kapitola sama pro sebe... Fábky mám rád,ale ten Junior -za to bych je nakopal do cimbuří... Jednou sem v ní omylem jel-to,že sem málem urval zadní otevírání dveří,protože mi nedošlo,že nemá ani centrál,ale ten "výkonnej" motor mě fakt dostal -jeli sme ve čtyřech...
Tam jsem pouze vyčetl, že tento konkrétní prodejce má skladové Corsy 1,2. Corsu 1,0 s klimou 5D za 238800,- mají všichni - na objednání. Ceník je na opel.cz. Určitě to bude lepší, než Fabia 1,0 - aby ne, to už by bylo jinak na pováženou . Corsa by měla mít teď motor výkonnější - 48 kW. Bohužel papírové údaje o zrychlení zůstaly stejné.
Na stránkách suzuki byl ten akční ceník v pdf. Pro info na corsy klikni sem: http://www.mikona.cz/opel/index.php?action=section&id=1359 Žádných 238 za 1.0. 1.0 sice moc nepojede, ale určitě lepší než 1.0 junior!
Upřesňuji ceny. Swift 5D v základu stojí teď 209900,-. Splash je vždy 5D, tam je 199900,-. Na suzuki.cz to je, ale je tam jakýsi baner a mě se odkazy neotevřou, musím dát za lomítko ještě "auto" nebo "moto". Corsa 1,0 s klimou 238800,-. Fiesta 1,25 s klimou 234990,-skladová. Fabia HTP s klimou se dá i za 204900,-. Nejlépe vychází Fabia, ale Swift je uvnitř větší, má jen menší kufr. A pak - ty motory...
Podle aktuálních údajů na netu stojí v akci Splash 1.2 s klimou 244900, Swift 1.3 s klimou 249900. Obojí pětidveřové. Splash je identický s Opelem Agilou, tak by stálo za to podívat se i tam. Když jsem byl naposlet na stránkách opelu, nabízeli tam hodně skladových corsiček 1.2 s klimou, dobrou výbavou a v metalízách za cenu kolem 250000.
Kluci dík za informace, ani jsem netušil, kolik je mezi těmito vozy rozdílů... zatím jsem pracovně tolik vytížený, že autosalon nestíhám, ale prozatím tedy zvažuji toho Swifta, na základě vašich poznatků. Je fakt, že až dojde k tomu, že tam pro něho půjdu, asi si projedu pro jistotu oba. Ale auto bez rezervy nechci :-))
V autosalonu Suzuki jsem kouknul i na Splashe. Swift na mě působí určitě lépe a sympatičtěji, má více místa zjm. vzadu (ve Splashi si za sebe rozhodně nesednu), i když rozvor je snad stejný. Splash má místo rezervy jen sadu na lepení a do Swifta dodají i plnohodnotnou rezervu, jinak je tam dojezdovka. Do Splashe prý se normální rezerva nevejde. Možná jsem puntičkář, ale kdo někdy zdefektil v sobotu v noci v zahraničí stovky km od domova, ten mě možná pochopí. A rozdíl v ceně je teď pouhých 10000,-. Není co řešit. Samozřejmě Swift má vyšší spotřebu, ale je to pořád méně, než např. HTP ve Fabii a výkon (92 k) je nesrovnatelný. Také povinné ručení je vyššín než Splash 1,0, ale dnes už se dá vybrat pojišťovna tak, že jde jen o pár set ročně. To je zanedbatelné.
Zoberme si napriklad takeho taxikara : Dajme tomu ze ma fabiu. Za tri roky s nou nabeha 300 000km a vymeni 5 veci. No a zoberme si takeho deduska ktory ma taku istu fabiu ale 300 000 km nabeha za 15 rokov ( ak sa teda dozije). Tak si predstavte kolko veci bude muset ten dedusko vymenit za celych tych 300 000 km a 15 rokov. Tipujem ze mu to ten motor ani nevydrzi. A vo.. vo ... vo... tom to je.
Je pravda,že sem mu po cca 20ti tisících měnil těsnění pod palicí,a musel sem jí nechat srovnat-novou se mi kupovat nechtělo,ale jinak závada žádná.Ale motor línej,jako prase,a to to byl karbec,kterej normálně jezdil docela dobře... -je jasný,že v 70ti letech to vždycky byla jízda v klídku a pohodě...
to zas frajerkin dedokokot ma nexiu, kupenu novu rv 96 doteraz ten chumaj ju ma v garazi, najazdenych cca 50 000, a minule s nou vybehol jazdit a v pol ceste mu komplet odisla elektrika, abs, svetla a vyplo auto :D hehe.. fakt
Hele můj děda měl favorita-r.v89,kráásnýýho žluťáska,a za cca 15 let to auto mělo najeto 32000km -jezdilo 2 měsíce v roce,zbytek v garáži -pánové takovou "voňavku" ste ještě neviděli -to auto bylo po 16ti letech,jako když vyjede z fabriky
Presne tak. Proste ak robis s autom vela vela km tak akosi sa nekazi. Ale ak mas auto iba na vikend do kostola tak sa tie zavady zacnu mnozit a mnozit. Neviem si to vysvetlit ale je to tak.
ja ti rozumiem, rocne 80 000 - 100 000. prdkoši na nesplatenych fabiach by sa aj dosrali z takeho najazdu.. a najlepsie na tom je ze fakt tie zavady idu nejak pomalsie, nie su tam caste studene starty atd... potom pride stocenie km, predaj, nalestenie karoserie a neuveritelnych 132 500 km najazdenych.. NIKTO to nezisti... rekordy co si ja pamatam volvo s40 - 600 000 km - druhy motor, stary medour E 250 TD 900 000. minuly rok kupeny funglac dacia srandelo uz ma 100 000 bez zavady. audi A4 1,8 250 000 jak nova, fabie do tych 200 000.. potom predaj
Kolko normalne auto zvladne? Som zastancom nazoru ze cim viac jazdis tym viac ti auto spravi km bez poruchy. (viem je to napisane trosku debilne ale je to tak). Uvediem priklad : svokor ma auto s ktorym nabeha za rok 5 000 km. No a ma tam dajme tomu 2 zavady rocne. To znamena ze za 3 roky bude mat auto 15 000 km a 6 opravovanych zavad. No a ja jazdim 50 000 km za rok bez zavady. To znamena ze budem mat za 3 roky 150 000 km bez zavady. Alebo s mensimi zavadami.................. No a teraz cumim ja k--t lebo som to napisal jak debil. Neviem ako to mam vlastne napisat. Pozrite napr. na taxikarov kolko km maju nabehane a s akymi problemami. A potom pozrite na ludi ktory nabehaju za rok velmi malo km a kolko im to auto spravi km do konca svojej zivotnosti. No snad to niekto pochopi ....sorry
Po 7 rokoch odpoved :D robil obchodného zástupcu a dostával služobné každý rok nové, príp. kým ju nerozbil. Ale to už sú roky nazad, vtedy fičali Sonaty a Vectry B :)
50000?? To bys musel DENNĚ-i o víkendech,svátcích,atd najezdit 140km... V tom případě sem podle tebe nenormální člověk s nenormální prací,když najezdim o půlku míň...
denně do práce 80km,což dělá za rok 19200km,a to je jen práce,nepočítám každou SO nákupy-cca 60km,různý popojíždění,a dovolený -takže ročně okolo 25000 najedu
To by mě opravdu zajímalo, kolik najezdí soukromě normálně zaměstananý člověk km/rok. Tady lítají cifry jako 80000/rok apod, což mi přijde pro soukromé auto jako hodně výjmečný výsledek. Já mám za rok na soukromém autě tak cca 10000km a to jezdím do práce a vše zajišťuju autem + pravidelně pár dovolených.
Mám P 107,kdybych za stejné peníze dostal o dvě třídy větší vůz tak bych ho vzal.Náklady na provoz by byly ale dost znát,teď mám najeto za dva a čtvrt roku 160000km.O dvě třídy větší auto s benzínovým motorem bude mít spotřebu větší o dva litry,snad budete souhlasit.S větším autem bych spálil o 3200litrů paliva více= výdaje v hodnotě 89600 korun za dobu co auto mám.Samozřejmě že to takhle neplatí,s větším autem bych najel méně kilometrů,neměl bych na benzín.Jediné víchodisko by bylo větší auto předělat na LPG.
Právě, kolikrát jde jenom o to, překročit svůj obzor pátrání. Kdyby se autor této recenze svezl někdy i s větším autem, nikdy by nemohl napsat obrat, cituji "kde dosáhne lepšího průměru než vozy vyšších tříd". Protože by zjistil, že s naprostou většinou vozů vyšších tříd (vyjma pochopitelně zmiňovaná do výšky stavěná MPV) nejenže dosáhne přinejhorším stejného průměru, ale při mnohem lepším komfortu jízdy.
No, nižší střední už je opravdu mimo můj obzor pátrání. Tato auta jsou pro mne zbytečná. Pokud bych opustil třídu mini, tak jedině pro nějaké zajímavé malé auto. Třeba právě Swiftík, nebo právě novou KIA Venga. A pokud bych chtěl něco víc rodinného, zase by to nebyla klasická nižší střední, ale spíš malé SUV (Citroen C3 Picasso, Kia Soul, apod.) Auta koncepčně "dlouhý předek, dlouhý kufr a uvnitř nic-moc" stylu Octavia, Astra, apod., mě prostě neoslovují. Asi nejsem normální, ale je to tak :-))
Samozřejmě to posuzuji podle sebe a na základě své osobní zkušenosti corsa x astra. Jinak, malá auta mám taky rád - jinak bych tu přece nepsal své názory. Ale v nižší střední jsou ve velikosti mnohem větší rozdíly než v malých autech (např. moje astra není o moc delší než kdysi embéčko, kdežto třeba P 307 kombík - to je už dá se říct velký kus auta. A když někdo vybírá malé auto a jde mu o prostor, zdá se mi přirozené, aby zvážil pohled také o třídu výš...
Splash má pohodlnější nastupování, lepší pro starší osoby a časté vystupování a nastupování, tedy jízda po městě. Má slabší motory 1, 1.2, Swift 1.3, 1.5 a 1.6 a dají se u něj předpokládat lepší jízdní vlastnosti než u Splashe, který má vyšší těžiště. Nejlépe osobně vyzkoušet v autosalonu.
Swiftík je hezké a dostatečné auto pro milovníky mrňousů. Ale také Splash je pěkný. Nemáte někdo zkušenost, jaké jsou mezi těmito dvěma typy rozdíly? Které je lepší? Měl bych zájem, ale nemohu se mezi nimi rozhodnout...:-))
v zásadě máš pravdu, ale pořád to posuzuješ podle sebe. Jsou opravdu "uživatelé" automobilů, kteří upřednostňují pouze prostor v kabině, a kufr skutečně nepotřebují. Nepotřebují ani auto větší než malé, protože jezdí ve dvou, příp. ve dvou dospělých (Spark, Matiz), anebo s dětmi (Picanto, Aygo). Na hory třeba nejezdí, jízdní kola nebo čluny sebou nevozí, nejezdí na dovolenou pod stan. Nevozí na dovolenou hory jídla, nádobí, vařiče... a těm opravdu malé auto stačí. A věř, že je jich hodně. Během roku víceméně takové auto stačí téměř každému na dojíždění do práce, na nákupy a na výlety. Pokud nestaví barák. A k tomu "normálnímu" motoru: Co je pro tebe normální motor? Stará škola, kdy obsah ničím nenahradíš, jen vykoupíš spotřebou a povinným ručením? Pro mne je normální motor, ten, který jede, svižně a pružně, úsporně a spolehlivě. A je mi celkem jedno, jestli má 3, 4, nebo 6 válců. Pokud s autem hýbe a nežere přitom trávu okolo silnice, je to normální motor. Nenormální motor je ten, který je líný, žravý, nespolehlivý. A třeba hlučný a nekultivovaný. A další věc je zvyk: Kdo jezdí roky ve velkém autě, nikdy by třeba malé nechtěl. Nebo spíš nikdy by se pro něj nerozhodl. Možná, kdyby ho zkusil a byl by mile překvapen, změnil by názor. Zrovna tak, kdo je zvyklý na malé, těžko se rozhodne pro velké jen tak z plezíru. Musel by k tomu mít nějaký důvod. A honit milimetry? Proč? Dnes už platí více než dříve "malé zvenku, velké uvnitř". Třeba v Matizu jsem si připadal opravdu jako ve šlapacím autíčku pro děti, ale v Aygu jsem našel víc místa než ve fabii. A to je Aygo mini, nikoli malé auto. Rovněžtak Getz je uvnitř prostornější, než náš koncernový zázrak.
Rozumím tomu, ale malé auto je vždycky nějaký ústupek v něčem - buď má slušný prostor pro cestující a žádný kufr, nebo větší kufr a málo místa vzadu... Moje předchozí corsa měla kufr 280 l a když se jelo třeba na zimní dovolenou s dětmi, tak větší část kufru zabraly boty - samo včetně lyžařských. To znamená automaticky počítat s ohrádkou, boxem... Teď je na serveru auto přehled kompaktů (ćož je nižší střední třída!) do 300 tisíc! Jasně, když dřív stálo malé auto 250 tis a větší 400 tisíc, tak to bylo jasné. Ale dnes, když malé auto stojí cirka už od 220tisíc s nějakým tříválcem a větší auto 270tisíc s normálním motorem? To už přeci stojí za úvahu! Asi máš své priority, a malá auta mají pochopitelně svůj význam a využití. Ale lepší podle mne je zauvažovat nad větším, než přeměřovat milimetry u malých aut!
Je fakt, že větší auto nechci, protože ho nepotřebuji a byly by to jen zbytečné výdaje. Samozřejmě, že někdo si koupí i větší nebo luxusní auto, i když ho nepotřebuje. Zas z něho má třeba radost, připadá si v něm dobře nebo co já vím. Já zas mám sportovní motorku, už poněkolikáté novou, a také ji nepotřebuji . Ale i tam zvažuji, co chci mít, co mi stačí a co ne, co bude provozně a servisně drahé/levné apod.
Zkusme to tedy bez milimetrů nebo centimetrů - posadím se za volant a najdu si vhodnou polohu. Nikde by mi nemělo nic vadit, nebo tísnit. Pak se posadím dozadu - tam je asi podstatný prostor pro nohy a místo nad hlavou. Vystupování a nastupování by taky mělo být dostatečně pohodlné. Otevřu kufr a podívám se, jestli tam nějaký vůbec je, a ne jen jeho imitace... U pětidvířek se cení variabilita vnitřního prostoru. Tak zkusím sklopit zadní sedadla, zda vznikne dostatečně velký prostor, aspoň náznakem připomínající kombi - včetně slušných pátých dveří. Taky jsem kdysi vyznával teorii - nač vozit v autě zbytečně vzduch, nebo že za ušetřené peníze při koupi auta si mohu na dovolené zaplatit každý rok ubytování v hotelu a podobně. Ani nevím, co mě naštěstí nakonec vedlo k tomu, že nyní mám kombíka nižší střední třídy. Nevýhody? Byl trochu dražší, mám o půl litru vyšší spotřebu, ročně zaplatím o tisícovku víc za ručení a tisícovku za servis. Jedna pneu stojí asi o pětset víc. Jednou za rok se mi stane, že nezaparkuju tam, kdy bych před tím s malým autem zaparkoval. Jinak samé plusy, které bych všecky ani nedokázal vypsat, takže už bych se těžko vracel k malému autu. Nakonec, při dnešních cenách je možné, že skromnější astra či focus bude za tolik, jak lépe vybavená fabia, corsa či fiesta - těch pár tisíc navíc z vlastní zkušenosti fakt za tu investici stojí. Pochopitelně to, co jsem tu napsal platí, když má to auto sloužit jako jediné v domácnosti.
Určitě nejde o milimetry, ale centimentry a není jich při srovnávání málo. Auto vyšší třídy nemusí být uvnitř prostornější, než nejprostornější auto třídy nižší (vyjma kufru). A menší auto je obratnější, skladnější, levnější, má menší spotřebu, nižší povinné ručení, a tak. Zkrátka je ekonomičtější a jaksi méně překážející :-) Auta se též bohužel kradou a pojištění dražšího auta opět žere peníze. Pokud nechci krmit pojišťovny (aby měly prachy na placení pojišťovacích podvodů a své režie), opět zvolím auto menší a levnější.
Ve Swiftu jsem se svezl, po městě. Podvozku se bát nemusíš. Je rozhodně měkčí, než u P 107. Kdo nepoznal kolíňata, považuje ho za tvrdý. Přirovnal bych ho asi tak k Fabii I (s dvojkovou nemám zkušenosti). Taky se mi Swiftík líbil. Ale teď mě dooost zaujala Kia Venga. Je designově jako C1, ale je větší. Takové nafouklé kolíně:-))
Tuto reakci jsem očekával, ale nechal jsem tě trochu v napětí :-)) Nejen že je to zrychlení možné u 1.3 , ale konkrétně se to týkalo 1,0 u kolíňat. Teď mě zabij, vynadej, ale je to tak. Krou%ták - křivka - se zvedá od 1000 ot., od 1200 je plochá, tzn na maximu až před 6000. Může za to variabilní časování ventilů. A opravdu zrychluje lineárně, až do těch 6000 otáček, od 50ti až po omezovač, což je cca 150 na trojku. Nikde tam není žádná "díra", ani "druhý dech". Jede to jako elektromobil. Taktéž na jedničku a dvojku. Čtyřka už není tak brutální a o pětce škoda mluvit - zde se již projevuje, že je to rychloběh. Výhodou je zase spotřeba na dálnici. I při 170ti se vejdu do 6,2 maximálně, ale protože jezdím okolo 150ti, tak většinou 5,8.
O podvozku se něco píše v recenzi - pochopil jsem z toho, že patří k těm tvrdším. Sám nechápu ten boj o milimetry prostoru u malých aut - jestli mi prostor chybí, vyberu si auto o třídu výš.
Spíš by mě zajímalo, jestli má Swift tvrdý podvozek - srovnání třeba s Fábií. Jinak na svou velikost je opravdu prostorný, sedl jsem si do něj u prodejce. Mám 190 cm a vpředu jsem si udělal pohodlí - byl jsem překvapen, a pak jsem se posadil dozadu "za sebe" a kupodivu to šlo. U většiny aut této třídy - a mnohem delších, to ani nemá cenu zkoušet, od pohledu je to jasné. A pokud se tam už vleze, tak je problém se dostat ven. To u Swifta konečně také, ale dopadl v tomto srovnání velmi dobře. Srovnáváno např. s Fábií, Microu, Mazdou 2, Fiestou, Corsou. Mazda 2 je překvapivě neprostorná, sesterská Fiesta je o dost lepší, Corsa ještě lepší a Swiftík nejméně tak, jako Corsa, ta je ale zvenku daleko větší. Micru nekomentuji, Fábia je také nic moc. Interiér Swiftu je jednoduchý, ale příjemný, palubka není ani černá (to nesnáším), zkrátka se mi celkem líbí, a teď je cenová akcička :-) Motor je na svou třídu papírově velmi výkonný. Takže ještě se svézt, kvůli tomu komfortu pružení. Neočekávám zázraky, ale aby to nebylo jako můj P107 :-) Pokud někdo má se Swiftem špatnou zkušenost, tak mě varujte :-)
Se swiftem se asi nikdy nesvezu - prostě nejde stihnout vše. Proto se přeci ptám. S fábiemi nemám žádné zkušenosti. Moje první setkání s pětistupňovou převodovkou bylo kdysi před lety za totáče ve služebním formanovi - taky pětka rychloběh a při jejím zařazení na okresce při asi 80 km/h jsem měl pocit, že došlo k poruše motoru - prostě to netáhlo. To jen tak pro oživení... Vysokoobrátkový motor - samozřejmě myslím tím tady motor, který má max. krouťák i výkon položený hodně vysoko - snad chápeš, ne?
z tebe mluví jasně zkušenost s Fabií. Potože aby auto mělo "nejlepší" rozsah pouhých 20 km/h, to by byla tragédie. Píšeš tu o vysokoobrátkových motorech ve spojení se Swiftem. Ptám se: Co je to podle tebe vysokoobrátkový motor? Protože cca 6000 otáček má velká většina aut už od osmdesátých let (nemluvím teď o škodárnách a trabantech, ale o autech). Takže: Vysokoorátkový motor má monopost F1, kdy výkon je při 12000 otáček a kroutící moment při 11 500 otáček. Ovšem běžná moderní auta dosahují max. výkon okolo 5500-6500 běžně, a neznamená to, že musí po každých 20 km/h řadit. Jak napsal anonym: Zkus to a potom mudruj. Je to hlavně o průběhu krouťáku, a pokud ho má od 1200 otáček až do 5800, nevím, proč by nemohl mít dlouhý stupně a proč by nemohla trojka táhnout a dobře zrychlovat od 50 do 150. Ovšem to není případ Fabie, že.
Hezká recenze. Ale když se autor chlubí kam až roztáhne jednotlivé stupně, rád bych se zeptal, jaký to má význam v praxi. Protože konkrétně na dlouhých rovinkách maďarských okresek, kde jezdí swiftů spousta, se mi zdálo, že při předjíždění kamionů zrovna moc nestíhají. Taky podle různých testů kombinace dlouhých převodů a vysokoobrátkového motoru způsobuje, že pružnost na nejvyšší rychlostní stupně je u těchto aut dost tragická. Pro rychlé předjetí náklaďáku na rovném úseku většinou potřebuji, aby trojka nejlíp zabírala mezi dejme tomu 80 - 110 km/h. A při těchto rychlostech se mi zdá, že swift má otáček ještě dost málo na využití plného výkonu.
Nevím, zda se kdy vůbec Getz dělal v Maďarsku, (myslím, že se tam dělají jen Suzuki) ale rodiče si kupovali už faceliftovaného, z poslední série, než se začala dělat I 20, a byl originál z Koreje. Čekali na něho, až jim ho dovezou přes oceán :-)). Mimochodem, jsou s ním velmi spokojeni, je spolehlivý, bezporuchový a pohodlný. Ve swiftu jsem také jel, je opravdu měkčí než C1, výkonově je to zhruba nastejno. Kufr také bez velkých rozdílů, ve Swiftu je ale do kufru lepší přístup, dík poctivým pátým dveřím. S tou C1 má dokonce i shodné rozsahy jednotlivých rychlostních stupňů, ale C1 udělá na pětku 170, proto možná jí ten Swift na dálnici "nedal" - musel by jet na čtyřku.
maximalka swifta 1,3 je dana prevodovkou, vykon 68KW nikdy
nemoze vyuzit na maximalku. Na 4 185,ale to je uz po vrchole vykonu
na cca 65 KW a 6300 ot., na 5 to je 180, 4900 ot. a cca.63 KW.
Toto ma ale vobec netrapi,lebo kedy a kolko krat do roka jazdis
takouto rychlostou.Pre mna je potesenie, ze tento motor taha
az po omezovac 6800 ot. viac, ako po preradeni na vyssi prevodovy
stupen. A preto nase*em na okreske kde akeho majitela oktavie aj
s TDI,oni si totiz myslia, ze aj s motorom z fabie, su krali silnic
Swifta nevlastním, ale kamarád mi ho půjčil. Je v tom hezký svezení, uvnitř je překvapivě prostorný. Podvozek není až tak tvrdý, je měkčí než moje C1 - taky má větší kola, a to o dost :-)) Jízdní vlastnosti podobné, kufr o maličko větší. Osobně, pokud bych se chtěl někdy Cjedničky vzdát, byl by Swiftík asi moje další volba. Ale zatím nemám důvod.
Aby ses neposral, blbínku. My takhle jeli jednou a vyjímečně, ty asi jezdíš jako kokot pořád. A na to vyrážení zubů od tebe bych si rád počkal. Sežeň si celou dědinu a můžete jít po jednom, nebo naráz.
hmmm auticko je to sice mile, pekne, ale myslim ze je este skoro pisat o spolahlivosti, to az potom nech sa majitel ozve ked natoci aspon 50-60000 km. Doma mame clio, kupovane nove ma 70000km a bez poruchy,jasne az na ziarovku a vymenu platniciek. Ja jazdim len na lanciach, momentalne ma moja 300000, z toho 60000 km som jej uz nalozil ja a az na snimac otacok sa nic nestalo, dokonca ani ziarovka. takze asi tolko k swiftiku, nech sluzi.
jak ja vas z duse nenavidim a nenavidet budem. preco ja dopice za leto som takymto skurvencom dal bez blockov cca 600 eur a vy si jazdite jak jebnuty. vsetky zuby po jednom panaci pojebani
Tak milej zlatej, jeli jsme s kamarádem na Slovensko a zpátky. Na předpisy jsme kašlali - pro upřesnění, jsme oba policisté :-)) Já jel v C1 - motor 1,0 VVTi, on v Suzuki Swift 1,3 VVt. Nebudu to zbytečně prodlužovat. Po dálnici jsme jeli za sebou - on první, já za ním. Celou cestu jsme "závodili", aby se ukázalo, který vůz je lepší. Bylo pár míst, kde jsem ho mohl začít předjíždět, ale nebyl jsem si jistý, zda bych předjíždění dokončil. Nikde mi však neujel. Takže vyrovnaný stav. Po sjezdu z dálnice to bylo zajímavější. Kdejaký stoupání (čím prudší, tím lepší pro mě), jsem ho tlačil před sebou. Tam už jsem ho předjet mohl, měl jsem navrch. Nešlo to, naproti jela auta. Takže jsem za ním do kopce ubíral plyn. Po příjezdu domů se rozpačitě usmíval a řekl: "Tys to jen šolíchal, viď? A já jel furt naplno". Nechtěl jsem mu kazit náladu, tak jsem mu řekl že já jel taky naplno. Ale nebyla to pravda. Tak tady máš odpověď na tvoji poznámku, že na Swifta kolíňata nemají. A to jsme se nebavili o spotřebě při takovéto několika hodinové jízdě "naplno".
Mam 55tis. a mal som len jeden problem a to so spolujazdcovym stieracom konkretne s puzrom v ktorom je ulozeny... vyschol ( asi sa tam dostala voda) neprijemne vrzgal a isiel vcelku ztuha. Tak som to zreparoval (rozobral, vycistil a namazal) a funguje dalej. Okrem tejto zavady som v podstate nemal ziadny problem ani ziarovky :) a to mam to auto uz cez 4 roky... vymienam len filtre, oleje a ostatne naplne a auto chodi jak hodinky... keby nebolo toho stieracu tak to mohlo byt este veselsie, esteze to nebola nejaka tazka zavada a na spolahlivosti auta sa podla mna moc nepodpisala.
To si nemyslím. Podle této teorie byl trabant spolehlivý, protože jsem s ním najel 500 000? Blbost! Všechno jsem v něm za tu dobu vyměnil pětkrát! A stejně je to i s jinými vozy. Ruku na srdce, málokdo přizná (a málokdo taky vůbec ví), co vše na takovém autě bylo vyměněno a začínalo od nuly. Takže, kecy o spolehlivosti po 400 000 si nech. Jsou auta spolehlivá po 18 000, a jsou nespolehlivá i po 5000 km.
Nechápem komentár typu:za 4 roky 400 000km tak je spoľahlivé...na to si ako prišiel?za to že služobák lieta deň noc tak je spoľahlivý?tie kilometre len vypovedajú o tom že to auto sakra veľa jazdí ale nie o tom koľko tá prevádzka stála a koľko porúch malo...Fakt nechápem.A to že autor napíše že po 18 000km nemal poruchu,tak ste hádam nečakali že napíše že to je nespoľahlivé auto!Ohodnotil to celkom logicky,ak ma auto vozí a nekazí sa je pre mňa spoľahlivé,ak je to naopak je nespoľahlivé...P.S.a ešte k otázke spoľahlivosti nového,len naivka si môže myslieť že nové auto je automaticky bezporuchové,výhoda je v tom že v cene nového máme záruku a tá je tam presne na to aby riešila "pokazené funglovky" konec debaty.
K tej spolahlivosti: auto, co najazdi 100 tkm rocne, je na 99% firemne a firma sa s tym neondi, ze ... posle do servisu, tam vymenia pol auta, firma zaplati a ide sa dalej. Takze ano, auto najazdi 400 tkm, otazka, ktore diely tolko najazdia ... ???!!!!
mobile de sa dá pozrieť zaujímavý fenoném: Autá, ktoré v testoch vyjdu ako nespoľahlivé napr. Touran, majú za cca 4 roky aj cez 400.000 km...Taktiež Mercedesy E, P 607 a podobne, v pohode za rok cez 100 t. km. Ak by boli nespoľahlivé, ako to novinári a testy na 100.000 km šíria, tak by asi toľko nenavrkali....Takže pravda je ako vždy, niekde uprostred... Majitel noveho auta podvedome ocak8va, ze jeho milacik bude bez poruch, o to vacsie zoztrprcenie..., ale 18.000 km je velmi malo na objektivne posudenie, to je tak tesne po zabehnuti...bez naroku na poruchu.
Ty nechápeš. 600 není 18 000. Dej si pár facek (nebo řekni tomu kamarátovi) a vrať se na zem. Říkám ti, že jsou auta, která se serou jako nová a 18 000 bez poruch je pro ně nedostižný sen. Proč by majitel nemohl říci, že vůz je k počtu ujetých km spolehlivý, když neměl žádný problém? To ale asi ty nedokážeš pochopit, protože jediné "auto" které jsi měl, bylo kupované s najetými 250 000 km a vyměněným vším z čeho se auto skládá, anebo spíš jsi majitelem auta nakresleného jen na papíře.
ja tu neriesim ze sa nemoze posrat take auto ktore ma nabehanych sotva 20 000 km ale riesil som tu to ze autor napisal spolahlive !!!! ako moze vediet ze to auto je spolahlive ked nabehal par km? no a pravdu povediac aj ta ziarovka je dost skoro vypalena. keby to takto islo dalej tak to moze menit ziarovky pomaly pri kazdej vymene oleja a filtrov.
Ať jezdí, jinak s tou spotřebou: Já mám megana2, pokud jezdím slušně i já se hravě dostanu pod šest litrů. Jezdit za sedmičku se mi ještě nepovedlo, nejvíc jsem měl 6.6 litrů. Běžnej průměr mám 5.7 - 6.2 Renault umí dělat motory!!!
To je možné,že to má malou spotřebu,teď to šetří peníze,ale počkej až budeš muset měnit např. vstřikovače - 1 za 10 - 12 tis kč,nebo čerpadlo - 50 tis,turbo - 50 - 60 tis.To je jen pár věcí které jsou spotřební a mají jistou danou životnost,kterou ještě může zkrátit např. nekvalitní nafta u našich pump.Proto raději jednoduchý benzíňák,který má o něco větší spotřebu,ale je jednoduchší a méně nachylný k poruchám.
sice se jmenuji Klein, ale podle mě malá auta-auta na hovno..nevidím v tom žádný plus..malý srandovní..já mám momentálně xantii 2,0HDi 110 exclusive a spotřebou jsem na tom možná i lépe.--já těm malým krabičkám vubec nerozumím...k čemu to vlastně je..máma vyměnila saxo za C5 exclusive(2,2HDi) , taky prvně nechtěla slyšet(jezdí jen po městě do práce a za nákupy), puvodně chtěla C1 nebo P 107 ale já ji nacpal do C5 (která stála méně než nová C1) a ted je v sedmém nebi...:)))
Ty jsi asi moc nových aut neměl, že? Jinak bys věděl, že nové špatné auto se může srát i dříve než po 18 000 km. Je dost takových, kteří mají nové auto a dali by nevímco, kdyby ten pekáč najel 18 000 bez závad. Nemysli si, že co je nové, nemůže se pokazit. Je to o špatných a dobrých autech (značkách). Jistě, vypovědělo by nám víc po najetí 100 000, ale kde by je vzalo auto, které se nedávno začalo vyrábět? Je přece NOVÉ !
Zase jedno super spolahlive auto ... sak ma nalietanych uz neuveritelnych 18 000 km. A zatial odisla iba jedna ziarovka. preboha vsak to je nove auto. Mna osobne by pri 18 000 km nasrala aj ta ziarovka. Ved to auto je sotva po zabehu a uz tu autor pise ze spolahlive.
Na pohľad milé autíčko, no to je asi tak všetko pozitívne.Jazdné vlastnosti-kostitras,prípadne mi na to sedí " čert na koze jel".Motor-tzv. kosačka.Pokiaľ ho netočíš,je to lenivec.Ak mu priložíš,nestačíš tankovať.Krutiací moment o ničom.Radenie,či skôr hľadanie rýchlostí -to je tiež radosť.Kufor ? Však ten ani netreba,je to malé auto.Ak si to zhrnieme : kúpili sme si pekné autíčko do police medzi "angličáky".
Jen pro upřesnění: Je vidět, že otěchto autech toho opravdu moc nevíš. Protože jinak bys věděl, že Yaris nesahá aygu ani po kolena (jízdními vlastnostmi), o vnitřním prostoru Swifta bych se vůbec nehádal (je vyšší, ale toť vše) - pouze ten kufr jak jsem psal, a výkonově se Aygo se Swiftem rozejdou až v maximálce. O to ale vůbec nešlo, byla to odpověď na provokaci typu "no kdo z vás to má?" Opakuji, každý majitel Ayga a potažmo kolíňat. A za míň. Neberu mu, že Swift je krásné autíčko, alespoň mě se líbí, ale mít o trošku vyšší výkon za mnohem vyšší cenu a obsah motoru by mě až tak nebralo. Takže bych volil to jiné. Když malé, tak pořádně :-) Ne, sranduji, bacha, kolíňata nejsou uvnitř malá. Až na ten kufr.
Aygo se se Swiftem může těžko měřit ve vnitřním prostoru, výkonu a jízdních vlastnostech, tak možná Yaris, ale Aygo je tak trocu legrační. Swift sice vyrábí Madaři, ale je to přeci jen japonská konstrukce, motory a převodovky jsou z Japonska a na ostatním není co pokazit. Ostatně Aygo vyrábí většinou slovenští dělníci, tak ať ti jezdí :) ale Swifta nepokoušej, nemáš na to!
Francouze jsi vyřadil a teď máš Maďara. Zajímavá volba. Jinak Svift není třída B, ale A. Na otázku "kdo z vás to má" musím odpovědět "každý majitel Ayga". Jednička 55, dvojka 100, trojka 150, ale spotřeba 4-5 litrů. V podstatě souhlasí vše ostatní (ve 100 není slyšet motor, ve 130 ještě taky ne :-), kufr taky malý, vlastně menší, ale povinné ručení, spotřeba a hlavně cena je nižší. No kdo z vás to má?
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Swift
Suzuki Svft 1.3,2008,39900 km-začala svítit kontrolka motoru
Zdravím všechny příznivce tak super autíčka pro nenáročné,je super a věřím že ještě bude.
jak všichni uvádíte,je to super stroj,za celou tu dobu nepotřebovalo žádný veliký servis,pneu,oleje,žárovky,vše OK,až ted se rozsvítila kontrolka motoru tím pádem přestal ukazovat tachometr-spotřeboměr a rychlost,nevíte co a kde bych mohl dostat bližší info jak v jaké kondici se autíčko nachází,všem děkuji popřeji hodně radosti,vyrobeno v Madarsku.
17.08.2017 | 12:14:32 | Jára X MAN | 46.13.198.* Reagovat
RE: Suzuki Svft 1.3,2008,39900 km-začala svítit kontrolka motoru
Můžete i napsat na imeil,dík všem ,jaroslav.vybiralll@seznam.cz
17.08.2017 | 12:46:00 | Jara X MAN | 46.13.198.* Reagovat
Po 7 letech a 100000klm
velký servis a přenecháno dceři...dostu bez závad, jen spotřebák a po 100000km nové svíčky a olej v převodovce.
27.05.2015 | 10:23:11 | olda | 85.70.138.* Reagovat
Po 6 letech druhá STK,
dle technika ještě neviděl tak zachovalý spodek: ještě původní ochranný nátěr z výroby, žádná koroze, podvozek zcela bez vůlí :)
03.03.2014 | 12:07:27 | Olda | 85.70.138.* Reagovat
RE: Po 6 letech druhá STK,
Důležitější než kalednářní stáří jeto technické, kolik má najeto ? Jezdí v zimě?
03.03.2014 | 12:32:51 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Po 6 letech druhá STK,
Má najeto něco přes 75000, tedy průměrný roční nájezd u nás. Jezdí celoročně..
Dnes jsem byl měnit brzdové destičky, v servise měnili olej u Swifta ročník 2006, najeto 320000km..prý bez závad.
04.03.2014 | 14:45:30 | Olda | 85.70.138.* Reagovat
Svezl jsem se s novým Swiftem 1,2. Nechci hodnotit nový nezajetý a studený motor, je to asi zpřevodované dlouze. Co mě ale zklamalo, je komfort pružení na standardních kolech a gumách 175/65-15. Přirovnal bych to velmi přibližně k Fábii na gumách 195/55-15, což tedy není nic moc. Jenže u Fábie se dá komfort podstatně zlepšit montáží standardních kol a gum 165/70-14, pak je to OK. Ovšem u Swifta je standard ten, co jsem s ním jel, pak už jsou jen nižší gumy, takže předpokládám spíše ještě tvrdší pružení. Po zkušenosti s Peugeotem 107 a tvrdým podvozkem, bych se už takovému radši vyhnul.
30.09.2013 | 11:20:06 | Itall | 88.83.187.* Reagovat
najeto 65000,
bez závady, víko schránky před spolujezdcem opraveno za 2 minuty zdarma :), nic nevrže, motor se zdá pružnější:)
25.02.2013 | 10:49:21 | Olda | 85.70.138.* Reagovat
Najeto 50000,
zatím bez jediného problému, to jen k té poznámce, že se mám napsat, až odjedu alespoń 50k :), jediné co ve voze vrže je víko schránky pod palubní deskou, je trochu volné, má to tak většina Swiftů, nic podstatného,zatím neřeším, objevila se povrchová koroze u zadních bubnů, výfuk jao nový, baterka taky, motor zraje jak víno:)
13.10.2011 | 22:32:09 | Olda | 85.70.138.* Reagovat
tak mám najeto
41000, po třetí servisní kontrole vše OK, brzdové destičky sjety na 50% (nebrzdím motorem), od doby recenze odešla jen levá přední H4, jinak stav perfektní,. spotřeba v létě 6.5, v zimě 6.6.
Vzkoušel jsem si nový Swift, má trochu jiný charakter, lepší tlumení podovzku, tišší, motor VVT zabíra od volnoběhu, řídi se jak v PC hře: ukazujete volantem a Swiftík tam jede - nuda.
21.02.2011 | 22:13:52 | olda Reagovat
provozovatel:
Aut bez centrálu v základu je dodnes mnoho, takže to nebyla nějaká hlavní chyba Juniora. Ale jiné věci přehnali. Např. plato na kufr tam dát mohli, stejně jako nalakovat nárazníky. Lakované nárazníky bych nevyžadoval, ale na Fábii konkrétně ty černé vypadají hodně blbě. Motor i v té době byl pozoruhodně nevýkonný, nevím, proč trochu nezvedli otáčky a výkon. Já jsem s tím ve čtyřech asi nikdy nejel, maximálně ve třech, a i to už je nemilé. Mám z toho dodnes dojem, že to bylo za trest těm zákazníkům, kteří chtěli nejlevnější auto. Ovšem s touhle filosofií výrobce v konkurenčním prostředí nedojde nikam. I proto bych dnes koupi nové škodovky velmi zvažoval. Navíc motory HTP jsou výkonově sice lepší, ale na svůj objem opět dosti slabé. A čtyřventil je nepříjemně hlučný. Soudruzi stále dělají někde chybu .
24.02.2010 | 16:45:13 | Itall Reagovat
No Junior je kapitola sama pro sebe...
Fábky mám rád,ale ten Junior -za to bych je nakopal do cimbuří...
Jednou sem v ní omylem jel-to,že sem málem urval zadní otevírání dveří,protože mi nedošlo,že nemá ani centrál,ale ten "výkonnej" motor mě fakt dostal -jeli sme ve čtyřech...
24.02.2010 | 15:42:04 | pozorovatel Reagovat
RE:
Junior mě bude strašit asi do konce života...:DD.Ještě se skvělým motorem 1.0 MPI..nebo co to bylo!:)
20.04.2012 | 23:11:25 | luke20 | 94.112.57.* Reagovat
fabian:
Tam jsem pouze vyčetl, že tento konkrétní prodejce má skladové Corsy 1,2. Corsu 1,0 s klimou 5D za 238800,- mají všichni - na objednání. Ceník je na opel.cz. Určitě to bude lepší, než Fabia 1,0 - aby ne, to už by bylo jinak na pováženou . Corsa by měla mít teď motor výkonnější - 48 kW. Bohužel papírové údaje o zrychlení zůstaly stejné.
24.02.2010 | 15:40:28 | Itall Reagovat
to Itall
Na stránkách suzuki byl ten akční ceník v pdf.
Pro info na corsy klikni sem:
http://www.mikona.cz/opel/index.php?action=section&id=1359
Žádných 238 za 1.0.
1.0 sice moc nepojede, ale určitě lepší než 1.0 junior!
24.02.2010 | 15:09:23 | fabian Reagovat
Doplňuji: uvažuji vždy jen 5D verze.
23.02.2010 | 20:04:54 | Itall Reagovat
Upřesňuji ceny. Swift 5D v základu stojí teď 209900,-. Splash je vždy 5D, tam je 199900,-. Na suzuki.cz to je, ale je tam jakýsi baner a mě se odkazy neotevřou, musím dát za lomítko ještě "auto" nebo "moto". Corsa 1,0 s klimou 238800,-. Fiesta 1,25 s klimou 234990,-skladová. Fabia HTP s klimou se dá i za 204900,-. Nejlépe vychází Fabia, ale Swift je uvnitř větší, má jen menší kufr. A pak - ty motory...
23.02.2010 | 19:59:54 | Itall Reagovat
Itall, Kája B.
Podle aktuálních údajů na netu stojí v akci Splash 1.2 s klimou 244900, Swift 1.3 s klimou 249900. Obojí pětidveřové. Splash je identický s Opelem Agilou, tak by stálo za to podívat se i tam. Když jsem byl naposlet na stránkách opelu, nabízeli tam hodně skladových corsiček 1.2 s klimou, dobrou výbavou a v metalízách za cenu kolem 250000.
23.02.2010 | 19:47:20 | fabian Reagovat
marne a Itall
Kluci dík za informace, ani jsem netušil, kolik je mezi těmito vozy rozdílů... zatím jsem pracovně tolik vytížený, že autosalon nestíhám, ale prozatím tedy zvažuji toho Swifta, na základě vašich poznatků. Je fakt, že až dojde k tomu, že tam pro něho půjdu, asi si projedu pro jistotu oba. Ale auto bez rezervy nechci :-))
23.02.2010 | 19:40:46 | Kája B. Reagovat
Kája B.
V autosalonu Suzuki jsem kouknul i na Splashe. Swift na mě působí určitě lépe a sympatičtěji, má více místa zjm. vzadu (ve Splashi si za sebe rozhodně nesednu), i když rozvor je snad stejný. Splash má místo rezervy jen sadu na lepení a do Swifta dodají i plnohodnotnou rezervu, jinak je tam dojezdovka. Do Splashe prý se normální rezerva nevejde. Možná jsem puntičkář, ale kdo někdy zdefektil v sobotu v noci v zahraničí stovky km od domova, ten mě možná pochopí. A rozdíl v ceně je teď pouhých 10000,-. Není co řešit. Samozřejmě Swift má vyšší spotřebu, ale je to pořád méně, než např. HTP ve Fabii a výkon (92 k) je nesrovnatelný. Také povinné ručení je vyššín než Splash 1,0, ale dnes už se dá vybrat pojišťovna tak, že jde jen o pár set ročně. To je zanedbatelné.
23.02.2010 | 19:22:54 | Itall Reagovat
Zoberme si napriklad takeho taxikara : Dajme tomu ze ma fabiu. Za tri roky s nou nabeha 300 000km a vymeni 5 veci.
No a zoberme si takeho deduska ktory ma taku istu fabiu ale 300 000 km nabeha za 15 rokov ( ak sa teda dozije). Tak si predstavte kolko veci bude muset ten dedusko vymenit za celych tych 300 000 km a 15 rokov. Tipujem ze mu to ten motor ani nevydrzi. A vo.. vo ... vo... tom to je.
23.02.2010 | 18:40:15 | patnik Reagovat
Je pravda,že sem mu po cca 20ti tisících měnil těsnění pod palicí,a musel sem jí nechat srovnat-novou se mi kupovat nechtělo,ale jinak závada žádná.Ale motor línej,jako prase,a to to byl karbec,kterej normálně jezdil docela dobře... -je jasný,že v 70ti letech to vždycky byla jízda v klídku a pohodě...
23.02.2010 | 18:11:03 | pozorovatel Reagovat
to zas frajerkin dedokokot ma nexiu, kupenu novu rv 96 doteraz ten chumaj ju ma v garazi, najazdenych cca 50 000, a minule s nou vybehol jazdit a v pol ceste mu komplet odisla elektrika, abs, svetla a vyplo auto :D hehe.. fakt
23.02.2010 | 17:54:31 | taxi Reagovat
pozorovatel
Pak to necháš rok venku a rozpadne se na sračku. To je osud "skladovek".
23.02.2010 | 16:24:40 | Radek Reagovat
???????????
23.02.2010 | 16:19:53 | pozorovatel Reagovat
Hele a co tvoje stolice?.-))
23.02.2010 | 16:15:52 | pozorovatel pozorovatele Reagovat
Hele můj děda měl favorita-r.v89,kráásnýýho žluťáska,a za cca 15 let to auto mělo najeto 32000km -jezdilo 2 měsíce v roce,zbytek v garáži -pánové takovou "voňavku" ste ještě neviděli -to auto bylo po 16ti letech,jako když vyjede z fabriky
23.02.2010 | 16:09:30 | pozorovatel Reagovat
taxi
Presne tak. Proste ak robis s autom vela vela km tak akosi sa nekazi. Ale ak mas auto iba na vikend do kostola tak sa tie zavady zacnu mnozit a mnozit. Neviem si to vysvetlit ale je to tak.
23.02.2010 | 15:56:36 | patnik Reagovat
ja ti rozumiem, rocne 80 000 - 100 000. prdkoši na nesplatenych fabiach by sa aj dosrali z takeho najazdu.. a najlepsie na tom je ze fakt tie zavady idu nejak pomalsie, nie su tam caste studene starty atd... potom pride stocenie km, predaj, nalestenie karoserie a neuveritelnych 132 500 km najazdenych.. NIKTO to nezisti... rekordy co si ja pamatam volvo s40 - 600 000 km - druhy motor, stary medour E 250 TD 900 000. minuly rok kupeny funglac dacia srandelo uz ma 100 000 bez zavady. audi A4 1,8 250 000 jak nova, fabie do tych 200 000.. potom predaj
23.02.2010 | 15:48:52 | taxi Reagovat
Kolko normalne auto zvladne? Som zastancom nazoru ze cim viac jazdis tym viac ti auto spravi km bez poruchy. (viem je to napisane trosku debilne ale je to tak). Uvediem priklad : svokor ma auto s ktorym nabeha za rok 5 000 km. No a ma tam dajme tomu 2 zavady rocne. To znamena ze za 3 roky bude mat auto 15 000 km a 6 opravovanych zavad. No a ja jazdim 50 000 km za rok bez zavady. To znamena ze budem mat za 3 roky 150 000 km bez zavady. Alebo s mensimi zavadami..................
No a teraz cumim ja k--t lebo som to napisal jak debil. Neviem ako to mam vlastne napisat. Pozrite napr. na taxikarov kolko km maju nabehane a s akymi problemami. A potom pozrite na ludi ktory nabehaju za rok velmi malo km a kolko im to auto spravi km do konca svojej zivotnosti.
No snad to niekto pochopi ....sorry
23.02.2010 | 15:40:41 | patnik Reagovat
Matúš
Tak to mu to auto vydrželo tak dva roky,a kupoval jiný,ne ??
23.02.2010 | 15:31:13 | pozorovatel Reagovat
RE: Matúš
Po 7 rokoch odpoved :D robil obchodného zástupcu a dostával služobné každý rok nové, príp. kým ju nerozbil. Ale to už sú roky nazad, vtedy fičali Sonaty a Vectry B :)
26.10.2017 | 15:57:11 | Matúš | 78.98.142.* Reagovat
Otcov kamarát kedysi jazdieval aj 200 tisíc km ročne. Aj keď je pravda, že dosť často služobne.
23.02.2010 | 15:29:24 | Matúš Reagovat
patnik
Denně 200km... -to už je trochu moc...
23.02.2010 | 15:28:33 | pozorovatel Reagovat
No niekedy najazdim denne aj cez 200 km. No je to dost. Ale ver tomu ze mam uplne normalne zamestanie a auto pouzivam iba na sukromne potreby.
23.02.2010 | 15:25:51 | patnik Reagovat
patnik
50000??
To bys musel DENNĚ-i o víkendech,svátcích,atd najezdit 140km...
V tom případě sem podle tebe nenormální člověk s nenormální prací,když najezdim o půlku míň...
23.02.2010 | 15:18:55 | pozorovatel Reagovat
Uplne normalny clovek v uplne normalnom zamestnani. Najazdim 50 000 km za rok.
23.02.2010 | 14:19:47 | patnik Reagovat
Můj průměr
denně do práce 80km,což dělá za rok 19200km,a to je jen práce,nepočítám každou SO nákupy-cca 60km,různý popojíždění,a dovolený -takže ročně okolo 25000 najedu
23.02.2010 | 12:00:17 | pozorovatel Reagovat
většina najede
soukromě tak 8-15 tisíc km za rok strop bych řek tak max 30000km
23.02.2010 | 11:40:38 | Reagovat
Dotaz
To by mě opravdu zajímalo, kolik najezdí soukromě normálně zaměstananý člověk km/rok. Tady lítají cifry jako 80000/rok apod, což mi přijde pro soukromé auto jako hodně výjmečný výsledek. Já mám za rok na soukromém autě tak cca 10000km a to jezdím do práce a vše zajišťuju autem + pravidelně pár dovolených.
23.02.2010 | 09:43:25 | A. FUXA Reagovat
Mám P 107,kdybych za stejné peníze dostal o dvě třídy větší vůz tak bych ho vzal.Náklady na provoz by byly ale dost znát,teď mám najeto za dva a čtvrt roku 160000km.O dvě třídy větší auto s benzínovým motorem bude mít spotřebu větší o dva litry,snad budete souhlasit.S větším autem bych spálil o 3200litrů paliva více= výdaje v hodnotě 89600 korun za dobu co auto mám.Samozřejmě že to takhle neplatí,s větším autem bych najel méně kilometrů,neměl bych na benzín.Jediné víchodisko by bylo větší auto předělat na LPG.
23.02.2010 | 07:10:34 | Anonym II Reagovat
Právě, kolikrát jde jenom o to, překročit svůj obzor pátrání. Kdyby se autor této recenze svezl někdy i s větším autem, nikdy by nemohl napsat obrat, cituji "kde dosáhne lepšího průměru než vozy vyšších tříd". Protože by zjistil, že s naprostou většinou vozů vyšších tříd (vyjma pochopitelně zmiňovaná do výšky stavěná MPV) nejenže dosáhne přinejhorším stejného průměru, ale při mnohem lepším komfortu jízdy.
22.02.2010 | 21:13:20 | fabian Reagovat
Pardon, samozřejmě MPV. Omlouvám se.
22.02.2010 | 20:57:41 | Reagovat
C3 Picasso a SUV? Co je to zase za debilitu? Někdo tady používá zkratky, kterým nerozumí. To bude tím obzorem pátrání.
22.02.2010 | 20:39:45 | Reagovat
fabian
No, nižší střední už je opravdu mimo můj obzor pátrání. Tato auta jsou pro mne zbytečná. Pokud bych opustil třídu mini, tak jedině pro nějaké zajímavé malé auto. Třeba právě Swiftík, nebo právě novou KIA Venga. A pokud bych chtěl něco víc rodinného, zase by to nebyla klasická nižší střední, ale spíš malé SUV (Citroen C3 Picasso, Kia Soul, apod.) Auta koncepčně "dlouhý předek, dlouhý kufr a uvnitř nic-moc" stylu Octavia, Astra, apod., mě prostě neoslovují. Asi nejsem normální, ale je to tak :-))
22.02.2010 | 19:59:45 | Reagovat
Anonym
Samozřejmě to posuzuji podle sebe a na základě své osobní zkušenosti corsa x astra. Jinak, malá auta mám taky rád - jinak bych tu přece nepsal své názory. Ale v nižší střední jsou ve velikosti mnohem větší rozdíly než v malých autech (např. moje astra není o moc delší než kdysi embéčko, kdežto třeba P 307 kombík - to je už dá se říct velký kus auta. A když někdo vybírá malé auto a jde mu o prostor, zdá se mi přirozené, aby zvážil pohled také o třídu výš...
22.02.2010 | 19:45:45 | fabian Reagovat
Kája B.
Splash má pohodlnější nastupování, lepší pro starší osoby a časté vystupování a nastupování, tedy jízda po městě. Má slabší motory 1, 1.2, Swift 1.3, 1.5 a 1.6 a dají se u něj předpokládat lepší jízdní vlastnosti než u Splashe, který má vyšší těžiště. Nejlépe osobně vyzkoušet v autosalonu.
22.02.2010 | 19:45:32 | marne Reagovat
Swiftík je hezké a dostatečné auto pro milovníky mrňousů. Ale také Splash je pěkný. Nemáte někdo zkušenost, jaké jsou mezi těmito dvěma typy rozdíly? Které je lepší? Měl bych zájem, ale nemohu se mezi nimi rozhodnout...:-))
22.02.2010 | 19:14:32 | Kája B. Reagovat
fabian
v zásadě máš pravdu, ale pořád to posuzuješ podle sebe. Jsou opravdu "uživatelé" automobilů, kteří upřednostňují pouze prostor v kabině, a kufr skutečně nepotřebují. Nepotřebují ani auto větší než malé, protože jezdí ve dvou, příp. ve dvou dospělých (Spark, Matiz), anebo s dětmi (Picanto, Aygo). Na hory třeba nejezdí, jízdní kola nebo čluny sebou nevozí, nejezdí na dovolenou pod stan. Nevozí na dovolenou hory jídla, nádobí, vařiče... a těm opravdu malé auto stačí. A věř, že je jich hodně. Během roku víceméně takové auto stačí téměř každému na dojíždění do práce, na nákupy a na výlety. Pokud nestaví barák. A k tomu "normálnímu" motoru: Co je pro tebe normální motor? Stará škola, kdy obsah ničím nenahradíš, jen vykoupíš spotřebou a povinným ručením? Pro mne je normální motor, ten, který jede, svižně a pružně, úsporně a spolehlivě. A je mi celkem jedno, jestli má 3, 4, nebo 6 válců. Pokud s autem hýbe a nežere přitom trávu okolo silnice, je to normální motor. Nenormální motor je ten, který je líný, žravý, nespolehlivý. A třeba hlučný a nekultivovaný. A další věc je zvyk: Kdo jezdí roky ve velkém autě, nikdy by třeba malé nechtěl. Nebo spíš nikdy by se pro něj nerozhodl. Možná, kdyby ho zkusil a byl by mile překvapen, změnil by názor. Zrovna tak, kdo je zvyklý na malé, těžko se rozhodne pro velké jen tak z plezíru. Musel by k tomu mít nějaký důvod. A honit milimetry? Proč? Dnes už platí více než dříve "malé zvenku, velké uvnitř". Třeba v Matizu jsem si připadal opravdu jako ve šlapacím autíčku pro děti, ale v Aygu jsem našel víc místa než ve fabii. A to je Aygo mini, nikoli malé auto. Rovněžtak Getz je uvnitř prostornější, než náš koncernový zázrak.
22.02.2010 | 19:10:43 | Reagovat
Itall
Rozumím tomu, ale malé auto je vždycky nějaký ústupek v něčem - buď má slušný prostor pro cestující a žádný kufr, nebo větší kufr a málo místa vzadu... Moje předchozí corsa měla kufr 280 l a když se jelo třeba na zimní dovolenou s dětmi, tak větší část kufru zabraly boty - samo včetně lyžařských. To znamená automaticky počítat s ohrádkou, boxem... Teď je na serveru auto přehled kompaktů (ćož je nižší střední třída!) do 300 tisíc! Jasně, když dřív stálo malé auto 250 tis a větší 400 tisíc, tak to bylo jasné. Ale dnes, když malé auto stojí cirka už od 220tisíc s nějakým tříválcem a větší auto 270tisíc s normálním motorem? To už přeci stojí za úvahu!
Asi máš své priority, a malá auta mají pochopitelně svůj význam a využití. Ale lepší podle mne je zauvažovat nad větším, než přeměřovat milimetry u malých aut!
22.02.2010 | 17:44:23 | fabian Reagovat
fabian:
Je fakt, že větší auto nechci, protože ho nepotřebuji a byly by to jen zbytečné výdaje. Samozřejmě, že někdo si koupí i větší nebo luxusní auto, i když ho nepotřebuje. Zas z něho má třeba radost, připadá si v něm dobře nebo co já vím. Já zas mám sportovní motorku, už poněkolikáté novou, a také ji nepotřebuji . Ale i tam zvažuji, co chci mít, co mi stačí a co ne, co bude provozně a servisně drahé/levné apod.
21.02.2010 | 22:18:58 | Itall Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
17.12.2024 | 08:29:09 | âîň ňóň | 37.212.54.*
Itall
Zkusme to tedy bez milimetrů nebo centimetrů - posadím se za volant a najdu si vhodnou polohu. Nikde by mi nemělo nic vadit, nebo tísnit. Pak se posadím dozadu - tam je asi podstatný prostor pro nohy a místo nad hlavou. Vystupování a nastupování by taky mělo být dostatečně pohodlné. Otevřu kufr a podívám se, jestli tam nějaký vůbec je, a ne jen jeho imitace... U pětidvířek se cení variabilita vnitřního prostoru. Tak zkusím sklopit zadní sedadla, zda vznikne dostatečně velký prostor, aspoň náznakem připomínající kombi - včetně slušných pátých dveří.
Taky jsem kdysi vyznával teorii - nač vozit v autě zbytečně vzduch, nebo že za ušetřené peníze při koupi auta si mohu na dovolené zaplatit každý rok ubytování v hotelu a podobně.
Ani nevím, co mě naštěstí nakonec vedlo k tomu, že nyní mám kombíka nižší střední třídy. Nevýhody? Byl trochu dražší, mám o půl litru vyšší spotřebu, ročně zaplatím o tisícovku víc za ručení a tisícovku za servis. Jedna pneu stojí asi o pětset víc. Jednou za rok se mi stane, že nezaparkuju tam, kdy bych před tím s malým autem zaparkoval. Jinak samé plusy, které bych všecky ani nedokázal vypsat, takže už bych se těžko vracel k malému autu.
Nakonec, při dnešních cenách je možné, že skromnější astra či focus bude za tolik, jak lépe vybavená fabia, corsa či fiesta - těch pár tisíc navíc z vlastní zkušenosti fakt za tu investici stojí.
Pochopitelně to, co jsem tu napsal platí, když má to auto sloužit jako jediné v domácnosti.
20.02.2010 | 14:27:11 | fabian Reagovat
fabian:
Určitě nejde o milimetry, ale centimentry a není jich při srovnávání málo. Auto vyšší třídy nemusí být uvnitř prostornější, než nejprostornější auto třídy nižší (vyjma kufru). A menší auto je obratnější, skladnější, levnější, má menší spotřebu, nižší povinné ručení, a tak. Zkrátka je ekonomičtější a jaksi méně překážející :-) Auta se též bohužel kradou a pojištění dražšího auta opět žere peníze. Pokud nechci krmit pojišťovny (aby měly prachy na placení pojišťovacích podvodů a své režie), opět zvolím auto menší a levnější.
20.02.2010 | 13:34:02 | Itall Reagovat
Itall
Ve Swiftu jsem se svezl, po městě. Podvozku se bát nemusíš. Je rozhodně měkčí, než u P 107. Kdo nepoznal kolíňata, považuje ho za tvrdý. Přirovnal bych ho asi tak k Fabii I (s dvojkovou nemám zkušenosti). Taky se mi Swiftík líbil. Ale teď mě dooost zaujala Kia Venga. Je designově jako C1, ale je větší. Takové nafouklé kolíně:-))
19.02.2010 | 22:18:19 | XY Reagovat
Fabian
Tuto reakci jsem očekával, ale nechal jsem tě trochu v napětí :-)) Nejen že je to zrychlení možné u 1.3 , ale konkrétně se to týkalo 1,0 u kolíňat. Teď mě zabij, vynadej, ale je to tak. Krou%ták - křivka - se zvedá od 1000 ot., od 1200 je plochá, tzn na maximu až před 6000. Může za to variabilní časování ventilů. A opravdu zrychluje lineárně, až do těch 6000 otáček, od 50ti až po omezovač, což je cca 150 na trojku. Nikde tam není žádná "díra", ani "druhý dech". Jede to jako elektromobil. Taktéž na jedničku a dvojku. Čtyřka už není tak brutální a o pětce škoda mluvit - zde se již projevuje, že je to rychloběh. Výhodou je zase spotřeba na dálnici. I při 170ti se vejdu do 6,2 maximálně, ale protože jezdím okolo 150ti, tak většinou 5,8.
19.02.2010 | 22:14:54 | XY Reagovat
fabian 20:36
Ten boj o milimetry probíhá ve všech třídách, tak proč ne u malých aut, kde je to možná nejlogičtější? V malých autech nejezdí přece jen trpaslíci.
19.02.2010 | 21:55:58 | marne Reagovat
Ještě XY
U žádné 1.3 není možné, aby trojka dobře zrychlovala od 50 do 150. Možná tak u auta s dvojnásobným objemem. Anebo s turbem.
19.02.2010 | 21:17:44 | fabian Reagovat
O podvozku se něco píše v recenzi - pochopil jsem z toho, že patří k těm tvrdším. Sám nechápu ten boj o milimetry prostoru u malých aut - jestli mi prostor chybí, vyberu si auto o třídu výš.
19.02.2010 | 20:36:55 | fabian Reagovat
Spíš by mě zajímalo, jestli má Swift tvrdý podvozek - srovnání třeba s Fábií. Jinak na svou velikost je opravdu prostorný, sedl jsem si do něj u prodejce. Mám 190 cm a vpředu jsem si udělal pohodlí - byl jsem překvapen, a pak jsem se posadil dozadu "za sebe" a kupodivu to šlo. U většiny aut této třídy - a mnohem delších, to ani nemá cenu zkoušet, od pohledu je to jasné. A pokud se tam už vleze, tak je problém se dostat ven. To u Swifta konečně také, ale dopadl v tomto srovnání velmi dobře. Srovnáváno např. s Fábií, Microu, Mazdou 2, Fiestou, Corsou. Mazda 2 je překvapivě neprostorná, sesterská Fiesta je o dost lepší, Corsa ještě lepší a Swiftík nejméně tak, jako Corsa, ta je ale zvenku daleko větší. Micru nekomentuji, Fábia je také nic moc. Interiér Swiftu je jednoduchý, ale příjemný, palubka není ani černá (to nesnáším), zkrátka se mi celkem líbí, a teď je cenová akcička :-) Motor je na svou třídu papírově velmi výkonný. Takže ještě se svézt, kvůli tomu komfortu pružení. Neočekávám zázraky, ale aby to nebylo jako můj P107 :-) Pokud někdo má se Swiftem špatnou zkušenost, tak mě varujte :-)
19.02.2010 | 20:18:47 | Itall Reagovat
to XY
Se swiftem se asi nikdy nesvezu - prostě nejde stihnout vše. Proto se přeci ptám. S fábiemi nemám žádné zkušenosti. Moje první setkání s pětistupňovou převodovkou bylo kdysi před lety za totáče ve služebním formanovi - taky pětka rychloběh a při jejím zařazení na okresce při asi 80 km/h jsem měl pocit, že došlo k poruše motoru - prostě to netáhlo. To jen tak pro oživení... Vysokoobrátkový motor - samozřejmě myslím tím tady motor, který má max. krouťák i výkon položený hodně vysoko - snad chápeš, ne?
19.02.2010 | 19:18:26 | fabian Reagovat
Fabian
z tebe mluví jasně zkušenost s Fabií. Potože aby auto mělo "nejlepší" rozsah pouhých 20 km/h, to by byla tragédie. Píšeš tu o vysokoobrátkových motorech ve spojení se Swiftem. Ptám se: Co je to podle tebe vysokoobrátkový motor? Protože cca 6000 otáček má velká většina aut už od osmdesátých let (nemluvím teď o škodárnách a trabantech, ale o autech). Takže: Vysokoorátkový motor má monopost F1, kdy výkon je při 12000 otáček a kroutící moment při 11 500 otáček. Ovšem běžná moderní auta dosahují max. výkon okolo 5500-6500 běžně, a neznamená to, že musí po každých 20 km/h řadit. Jak napsal anonym: Zkus to a potom mudruj. Je to hlavně o průběhu krouťáku, a pokud ho má od 1200 otáček až do 5800, nevím, proč by nemohl mít dlouhý stupně a proč by nemohla trojka táhnout a dobře zrychlovat od 50 do 150. Ovšem to není případ Fabie, že.
19.02.2010 | 18:44:48 | XY Reagovat
nejhorší jsou ti zkurvení kokoti pekaři, na silnici závodí jak velcí debilové a pak rozdávají housky.
19.02.2010 | 18:36:10 | lovec pekařů Reagovat
anonym 13. října 19:27
No jo, blbý zkurvený policajti. Sami na silnici závodí jak malí debilové a pak rozdávaj pokuty, čuráci!
19.02.2010 | 18:33:31 | lovec policajtů Reagovat
fabian
Tak se v tom napřed svez a pak mudruj.
19.02.2010 | 18:28:43 | Reagovat
Hezká recenze. Ale když se autor chlubí kam až roztáhne jednotlivé stupně, rád bych se zeptal, jaký to má význam v praxi. Protože konkrétně na dlouhých rovinkách maďarských okresek, kde jezdí swiftů spousta, se mi zdálo, že při předjíždění kamionů zrovna moc nestíhají. Taky podle různých testů kombinace dlouhých převodů a vysokoobrátkového motoru způsobuje, že pružnost na nejvyšší rychlostní stupně je u těchto aut dost tragická. Pro rychlé předjetí náklaďáku na rovném úseku většinou potřebuji, aby trojka nejlíp zabírala mezi dejme tomu 80 - 110 km/h. A při těchto rychlostech se mi zdá, že swift má otáček ještě dost málo na využití plného výkonu.
19.02.2010 | 17:05:26 | fabian Reagovat
marda
Není to o počtu válců, ale o náskoku díky technice :-) Dvanáctiválcová T 111 taky nemá na osmiválcovou T 815 nebo T 138 :-)
18.02.2010 | 22:52:59 | Reagovat
autorovi recenze
Nevím, zda se kdy vůbec Getz dělal v Maďarsku, (myslím, že se tam dělají jen Suzuki) ale rodiče si kupovali už faceliftovaného, z poslední série, než se začala dělat I 20, a byl originál z Koreje. Čekali na něho, až jim ho dovezou přes oceán :-)). Mimochodem, jsou s ním velmi spokojeni, je spolehlivý, bezporuchový a pohodlný. Ve swiftu jsem také jel, je opravdu měkčí než C1, výkonově je to zhruba nastejno. Kufr také bez velkých rozdílů, ve Swiftu je ale do kufru lepší přístup, dík poctivým pátým dveřím. S tou C1 má dokonce i shodné rozsahy jednotlivých rychlostních stupňů, ale C1 udělá na pětku 170, proto možná jí ten Swift na dálnici "nedal" - musel by jet na čtyřku.
18.02.2010 | 22:50:27 | XY Reagovat
RE: autorovi recenze
maximalka swifta 1,3 je dana prevodovkou, vykon 68KW nikdy nemoze vyuzit na maximalku. Na 4 185,ale to je uz po vrchole vykonu na cca 65 KW a 6300 ot., na 5 to je 180, 4900 ot. a cca.63 KW. Toto ma ale vobec netrapi,lebo kedy a kolko krat do roka jazdis takouto rychlostou.Pre mna je potesenie, ze tento motor taha az po omezovac 6800 ot. viac, ako po preradeni na vyssi prevodovy stupen. A preto nase*em na okreske kde akeho majitela oktavie aj s TDI,oni si totiz myslia, ze aj s motorom z fabie, su krali silnic
20.04.2012 | 23:42:37 | majitel swifta | 91.148.11.* Reagovat
RE: autorovi recenze
Zdarec RS Octavia jsem nedal,dal mě na prdel,ale rozjed byl můj,at jezdí,všem krásný den.
17.08.2017 | 12:22:17 | Jara X MAN | 46.13.198.* Reagovat
... že by tříválcová C1 uhnala čtyřválcový Swift, se mi nechce věřit
18.02.2010 | 22:02:27 | marda Reagovat
Swifta nevlastním, ale kamarád mi ho půjčil. Je v tom hezký svezení, uvnitř je překvapivě prostorný. Podvozek není až tak tvrdý, je měkčí než moje C1 - taky má větší kola, a to o dost :-)) Jízdní vlastnosti podobné, kufr o maličko větší. Osobně, pokud bych se chtěl někdy Cjedničky vzdát, byl by Swiftík asi moje další volba. Ale zatím nemám důvod.
13.10.2009 | 23:12:59 | Reagovat
Anonym 13. října 20:34 - 20:37
Aby ses neposral, blbínku. My takhle jeli jednou a vyjímečně, ty asi jezdíš jako kokot pořád. A na to vyrážení zubů od tebe bych si rád počkal. Sežeň si celou dědinu a můžete jít po jednom, nebo naráz.
13.10.2009 | 23:08:37 | Reagovat
hmmm auticko je to sice mile, pekne, ale myslim ze je este skoro pisat o spolahlivosti, to az potom nech sa majitel ozve ked natoci aspon 50-60000 km.
Doma mame clio, kupovane nove ma 70000km a bez poruchy,jasne az na ziarovku a vymenu platniciek. Ja jazdim len na lanciach, momentalne ma moja 300000, z toho 60000 km som jej uz nalozil ja a az na snimac otacok sa nic nestalo, dokonca ani ziarovka.
takze asi tolko k swiftiku, nech sluzi.
13.10.2009 | 22:13:53 | 6DODIAK5 Reagovat
buzeranti
13.10.2009 | 20:37:10 | Reagovat
jak ja vas z duse nenavidim a nenavidet budem. preco ja dopice za leto som takymto skurvencom dal bez blockov cca 600 eur a vy si jazdite jak jebnuty. vsetky zuby po jednom panaci pojebani
13.10.2009 | 20:36:29 | Reagovat
skurveny vyjebanec ta chytit bez uniformy tak ti vyrazim vsetky zuby kokotko
13.10.2009 | 20:34:39 | Reagovat
Anonym 3. června 2009, 22.00
Tak milej zlatej, jeli jsme s kamarádem na Slovensko a zpátky. Na předpisy jsme kašlali - pro upřesnění, jsme oba policisté :-)) Já jel v C1 - motor 1,0 VVTi, on v Suzuki Swift 1,3 VVt. Nebudu to zbytečně prodlužovat. Po dálnici jsme jeli za sebou - on první, já za ním. Celou cestu jsme "závodili", aby se ukázalo, který vůz je lepší. Bylo pár míst, kde jsem ho mohl začít předjíždět, ale nebyl jsem si jistý, zda bych předjíždění dokončil. Nikde mi však neujel. Takže vyrovnaný stav. Po sjezdu z dálnice to bylo zajímavější. Kdejaký stoupání (čím prudší, tím lepší pro mě), jsem ho tlačil před sebou. Tam už jsem ho předjet mohl, měl jsem navrch. Nešlo to, naproti jela auta. Takže jsem za ním do kopce ubíral plyn. Po příjezdu domů se rozpačitě usmíval a řekl: "Tys to jen šolíchal, viď? A já jel furt naplno". Nechtěl jsem mu kazit náladu, tak jsem mu řekl že já jel taky naplno. Ale nebyla to pravda. Tak tady máš odpověď na tvoji poznámku, že na Swifta kolíňata nemají. A to jsme se nebavili o spotřebě při takovéto několika hodinové jízdě "naplno".
13.10.2009 | 19:27:18 | Reagovat
spolahivost
Mam 55tis. a mal som len jeden problem a to so spolujazdcovym stieracom konkretne s puzrom v ktorom je ulozeny... vyschol ( asi sa tam dostala voda) neprijemne vrzgal a isiel vcelku ztuha. Tak som to zreparoval (rozobral, vycistil a namazal) a funguje dalej. Okrem tejto zavady som v podstate nemal ziadny problem ani ziarovky :) a to mam to auto uz cez 4 roky... vymienam len filtre, oleje a ostatne naplne a auto chodi jak hodinky... keby nebolo toho stieracu tak to mohlo byt este veselsie, esteze to nebola nejaka tazka zavada a na spolahlivosti auta sa podla mna moc nepodpisala.
11.08.2009 | 20:41:47 | Reagovat
Moj swiftik ma najazdene 45 000km a zatial sa drzi ani ziarovku som este nemenil.Podla mna je to spolahlive auto.
22.07.2009 | 19:08:21 | Reagovat
To si nemyslím. Podle této teorie byl trabant spolehlivý, protože jsem s ním najel 500 000? Blbost! Všechno jsem v něm za tu dobu vyměnil pětkrát! A stejně je to i s jinými vozy. Ruku na srdce, málokdo přizná (a málokdo taky vůbec ví), co vše na takovém autě bylo vyměněno a začínalo od nuly. Takže, kecy o spolehlivosti po 400 000 si nech. Jsou auta spolehlivá po 18 000, a jsou nespolehlivá i po 5000 km.
19.06.2009 | 13:11:41 | Karel Reagovat
da sa to pochopit tak,
ze ked sa auto za 400000km nerosype uplne tak je spolahlive
19.06.2009 | 13:04:42 | Reagovat
Nechápem komentár typu:za 4 roky 400 000km tak je spoľahlivé...na to si ako prišiel?za to že služobák lieta deň noc tak je spoľahlivý?tie kilometre len vypovedajú o tom že to auto sakra veľa jazdí ale nie o tom koľko tá prevádzka stála a koľko porúch malo...Fakt nechápem.A to že autor napíše že po 18 000km nemal poruchu,tak ste hádam nečakali že napíše že to je nespoľahlivé auto!Ohodnotil to celkom logicky,ak ma auto vozí a nekazí sa je pre mňa spoľahlivé,ak je to naopak je nespoľahlivé...P.S.a ešte k otázke spoľahlivosti nového,len naivka si môže myslieť že nové auto je automaticky bezporuchové,výhoda je v tom že v cene nového máme záruku a tá je tam presne na to aby riešila "pokazené funglovky" konec debaty.
09.06.2009 | 13:00:22 | kakafko Reagovat
Lubos
K tej spolahlivosti: auto, co najazdi 100 tkm rocne, je na 99% firemne a firma sa s tym neondi, ze ... posle do servisu, tam vymenia pol auta, firma zaplati a ide sa dalej. Takze ano, auto najazdi 400 tkm, otazka, ktore diely tolko najazdia ... ???!!!!
09.06.2009 | 11:30:40 | MickeyMon Reagovat
suhlas
suhlasim s lubosom. 18 000 km je velmy maaaalo na to aby clovek
09.06.2009 | 09:35:41 | visna Reagovat
K tej spoľahlivosti: na
mobile de sa dá pozrieť zaujímavý fenoném: Autá, ktoré v testoch vyjdu ako nespoľahlivé napr. Touran, majú za cca 4 roky aj cez 400.000 km...Taktiež Mercedesy E, P 607 a podobne, v pohode za rok cez 100 t. km. Ak by boli nespoľahlivé, ako to novinári a testy na 100.000 km šíria, tak by asi toľko nenavrkali....Takže pravda je ako vždy, niekde uprostred... Majitel noveho auta podvedome ocak8va, ze jeho milacik bude bez poruch, o to vacsie zoztrprcenie..., ale 18.000 km je velmi malo na objektivne posudenie, to je tak tesne po zabehnuti...bez naroku na poruchu.
09.06.2009 | 09:08:10 | ľuboš Reagovat
Visna
Ty nechápeš. 600 není 18 000. Dej si pár facek (nebo řekni tomu kamarátovi) a vrať se na zem. Říkám ti, že jsou auta, která se serou jako nová a 18 000 bez poruch je pro ně nedostižný sen. Proč by majitel nemohl říci, že vůz je k počtu ujetých km spolehlivý, když neměl žádný problém? To ale asi ty nedokážeš pochopit, protože jediné "auto" které jsi měl, bylo kupované s najetými 250 000 km a vyměněným vším z čeho se auto skládá, anebo spíš jsi majitelem auta nakresleného jen na papíře.
09.06.2009 | 08:24:43 | Reagovat
anonym
kamarat si kupil nove auto aj je uplne spolahlive, doporucujem. Nabehal s nim uz 600 km a nic sa nepokazilo. super stroj ..... chapes?
09.06.2009 | 07:14:23 | visna Reagovat
Visna
Ktoré sa neposerie, je spolahlivé. Ktoré je spolahlivé, to sa neserie. Volaký problém s chápáním?
08.06.2009 | 14:14:25 | Reagovat
anonym 21:49
ja tu neriesim ze sa nemoze posrat take auto ktore ma nabehanych sotva 20 000 km ale riesil som tu to ze autor napisal spolahlive !!!! ako moze vediet ze to auto je spolahlive ked nabehal par km? no a pravdu povediac aj ta ziarovka je dost skoro vypalena. keby to takto islo dalej tak to moze menit ziarovky pomaly pri kazdej vymene oleja a filtrov.
08.06.2009 | 12:16:57 | visna Reagovat
Lukas
To neřeš, VW zas opomělo dát do motoru jeden válec, zbývající benzíny stojí také za houno. Prd to jede a žere to jak tančík od Reného kavárníka.
08.06.2009 | 05:58:46 | kraken Reagovat
Hej hej, renault je dobry na motory. Vyrobit dieslovu lagunu bez FAP s hodnotamy, ktore nedosahuju iny fasisty ani s FAP je naozaj trieda.
07.06.2009 | 23:36:42 | Lukas Reagovat
Ať jezdí, jinak s tou spotřebou: Já mám megana2, pokud jezdím slušně i já se hravě dostanu pod šest litrů. Jezdit za sedmičku se mi ještě nepovedlo, nejvíc jsem měl 6.6 litrů. Běžnej průměr mám 5.7 - 6.2 Renault umí dělat motory!!!
07.06.2009 | 21:29:14 | kraken Reagovat
To je možné,že to má malou spotřebu,teď to šetří peníze,ale počkej až budeš muset měnit např. vstřikovače - 1 za 10 - 12 tis kč,nebo čerpadlo - 50 tis,turbo - 50 - 60 tis.To je jen pár věcí které jsou spotřební a mají jistou danou životnost,kterou ještě může zkrátit např. nekvalitní nafta u našich pump.Proto raději jednoduchý benzíňák,který má o něco větší spotřebu,ale je jednoduchší a méně nachylný k poruchám.
06.06.2009 | 11:16:31 | Reagovat
sice se jmenuji Klein, ale podle mě malá auta-auta na hovno..nevidím v tom žádný plus..malý srandovní..já mám momentálně xantii 2,0HDi 110 exclusive a spotřebou jsem na tom možná i lépe.--já těm malým krabičkám vubec nerozumím...k čemu to vlastně je..máma vyměnila saxo za C5 exclusive(2,2HDi) , taky prvně nechtěla slyšet(jezdí jen po městě do práce a za nákupy), puvodně chtěla C1 nebo P 107 ale já ji nacpal do C5 (která stála méně než nová C1) a ted je v sedmém nebi...:)))
05.06.2009 | 23:15:43 | Karel Klein Reagovat
Visna
Ty jsi asi moc nových aut neměl, že? Jinak bys věděl, že nové špatné auto se může srát i dříve než po 18 000 km. Je dost takových, kteří mají nové auto a dali by nevímco, kdyby ten pekáč najel 18 000 bez závad. Nemysli si, že co je nové, nemůže se pokazit. Je to o špatných a dobrých autech (značkách). Jistě, vypovědělo by nám víc po najetí 100 000, ale kde by je vzalo auto, které se nedávno začalo vyrábět? Je přece NOVÉ !
05.06.2009 | 21:49:46 | Reagovat
spolahlivost
Zase jedno super spolahlive auto ... sak ma nalietanych uz neuveritelnych 18 000 km. A zatial odisla iba jedna ziarovka. preboha vsak to je nove auto. Mna osobne by pri 18 000 km nasrala aj ta ziarovka. Ved to auto je sotva po zabehu a uz tu autor pise ze spolahlive.
05.06.2009 | 13:29:03 | visna Reagovat
Swift
Na pohľad milé autíčko, no to je asi tak všetko pozitívne.Jazdné vlastnosti-kostitras,prípadne mi na to sedí " čert na koze jel".Motor-tzv. kosačka.Pokiaľ ho netočíš,je to lenivec.Ak mu priložíš,nestačíš tankovať.Krutiací moment o ničom.Radenie,či skôr hľadanie rýchlostí -to je tiež radosť.Kufor ? Však ten ani netreba,je to malé auto.Ak si to zhrnieme : kúpili sme si pekné autíčko do police medzi "angličáky".
05.06.2009 | 12:43:17 | 07 Reagovat
Anonym
Jen pro upřesnění: Je vidět, že otěchto autech toho opravdu moc nevíš. Protože jinak bys věděl, že Yaris nesahá aygu ani po kolena (jízdními vlastnostmi), o vnitřním prostoru Swifta bych se vůbec nehádal (je vyšší, ale toť vše) - pouze ten kufr jak jsem psal, a výkonově se Aygo se Swiftem rozejdou až v maximálce. O to ale vůbec nešlo, byla to odpověď na provokaci typu "no kdo z vás to má?" Opakuji, každý majitel Ayga a potažmo kolíňat. A za míň. Neberu mu, že Swift je krásné autíčko, alespoň mě se líbí, ale mít o trošku vyšší výkon za mnohem vyšší cenu a obsah motoru by mě až tak nebralo. Takže bych volil to jiné. Když malé, tak pořádně :-) Ne, sranduji, bacha, kolíňata nejsou uvnitř malá. Až na ten kufr.
04.06.2009 | 08:56:25 | Reagovat
Pěkná recenze
Fajn recenze, možná by neškodila i nějaká ta kritika, ale v porovnání s ostatními recenzemi má ta Tvoje obsah a obsahuje nějaké sdělení. Díky za ni...
03.06.2009 | 23:12:07 | Filip Z Reagovat
Aygo se se Swiftem může těžko měřit ve vnitřním prostoru, výkonu a jízdních vlastnostech, tak možná Yaris, ale Aygo je tak trocu legrační.
Swift sice vyrábí Madaři, ale je to přeci jen japonská konstrukce, motory a převodovky jsou z Japonska a na ostatním není co pokazit.
Ostatně Aygo vyrábí většinou slovenští dělníci, tak ať ti jezdí :) ale Swifta nepokoušej, nemáš na to!
03.06.2009 | 22:00:10 | Reagovat
Francouze jsi vyřadil a teď máš Maďara. Zajímavá volba. Jinak Svift není třída B, ale A. Na otázku "kdo z vás to má" musím odpovědět "každý majitel Ayga". Jednička 55, dvojka 100, trojka 150, ale spotřeba 4-5 litrů. V podstatě souhlasí vše ostatní (ve 100 není slyšet motor, ve 130 ještě taky ne :-), kufr taky malý, vlastně menší, ale povinné ručení, spotřeba a hlavně cena je nižší. No kdo z vás to má?
03.06.2009 | 17:13:17 | Reagovat