Rok výroby:2016Typ motoru:ValvematicStav km při koupi:5 kmStav km nyní:7 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:3. 7. 2017
Předchozí auto:Honda CR-V 2.0 iKia Picanto 1.1Citroën C3 1.1
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
zatiaľ žiadne
Hodnocení a zkušenosti s autem
Najprv som uvažoval o malom mestskom aute, ktoré by plnilo funkciu druhého auta do rodiny. Výber bol veľmi veľký. Do úvahy pripadala aj honda jazz, ktorá môže napriek tomu že ide o malé auto, priestorom na sedenie konkurovať aj veľkým limuzínam. Len o trochu drahší už bol aj civic, ktorý síce už nemá vzadu toľko miesta ako jazz, ale je už o triedu vyššie. Od konkurenčnej toyoty som zase naprv pozrel na aygo, to však je len 4-miestne. Vyskúšal som si teda yaris, dokonca hybrid, keďže to má byť hlavne do mesta a do zápchy. Mierne oneskorená dynamika, spôsobená hlavne automatickou CVT prevodovku, a absencia športového zvuku motora ma veľmi neoslovila. Za tú cenu už sa dá kúpiť aj benzínová corolla s manuálnou prevodovkou, ktorá už má aj podstatne viac vnútorného priestoru. Akurát že je to sedan, ktorý má síce veľký kufor, ale malý otvor do neho. Takže prišiel rad na auris.
Po dôkladnom porovnaní všetkých parametrov a recenzií toyoty auris 1,33 dual VVT-i a hondy civic 1,4 sa na poslednú chvíľu váhy preklopili v prospech aurisu. Ešte lepšou voľbou bolo siahnuť po motore 1,6 valvematic a to nielen kôli výkonu, ale aj preto že pri 1,33 je zavesenie zadnej napravy riešené torznou priečkou a pri 1,6 je to pokročilé lichobežníkové zavesenie kolies. Vďaka nemu podvozok oveľa lepšie prechádza nerovnosťami.
Dokonca mám pocit, že lepšie tlmí výmole našich ciest ako moja honda CR-V, ktorá má väčšie kolesá a je to aj SUV. Ďalší dôvod pre tento motor je aj to, že ťažko by ste v tejto triede našli výkonnejšiu jednašestku (či už benzín alebo diesel), ktorá má aj bez turba 97kW (132k). No a keď som v cenníku videl iba o 1000€ drahšiu kombi verziu, tak bola voľba jasná. 530-litrový kufor nieje na škodu.
Medzi skladovými vozidlami bola v ponuke Active tourer vo zvýhodnenej cene vo výbave Trend+, ktorá obsahuje napr. vyhrievané sedadlá, automatickú klimatizáciu, kožený volant a riadiacu páku, elektricky nastaviteľnú bedrovú opierku vodiča, multifunkčný 7 display autorádia s CD, mp3 (wma), aux, bluetooth a cúvacou kamerou, zatmavené zadné okná, všetky okná elektricky ovládané, eletricky sklopné a vyhrievané spätné zrkadlá, automatické stmavovanie stredného spätného zrkadla, asistent rozjazdu do kopca, brzdový asistent, ESP, ABS, denné led svietenie, tempomat, obmedzovač rýchlosti, imobilizér, elektrický posilňovač riadenia, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie, detské poistky, 2x isofix.
Nakoniec mám namiesto malého mestského auta ďalšie plnohodnotné rodinné kombi dlhé 4,6m. Jazdné vlastnosti hodnotím ako úžasné, 16 hliníkové disky so šírkou gumy 205 a nízkym profilom výborne držia stopu a ešte lepšie filtrujú nerovnosti. Dynamika je celkom slušná aj keď sa v recenziách píše že motor je trocha priškrtený kôli norme euro 6. Treba len na neho poriadne šliapnuť a trocha ho vytočiť. V parametroch sa udáva zrýchlenie z 0-100 za 10 sekúnd a maximálna rýchlosť 200km/h. Auto so svojou hmotnosťou iba 1175kg a výbornou aerodynamikou dáva vodičový ľahký pocit riadenia.
Výborne sprevodovaná 6-stupňová prevodovka umožňuje dlhší rozbeh na prvom prevodovom stupni, čo veľmi oceňujem hlavne v meste, napr. v zápchach pri posúvaní sa nieje potrebné radiť do dvojky. Na šestke sú pri týchlosti 90 km/h otáčky motora 2100/min., pri 130km/h je to rovných 3000/min., pri 140km/h 3300 a pri 160 3700. Vďaka sprevodovaniu do nízkych otáčok, sa dá pri rozbehu motor vytočiť na dvojke až po 100km/h. Čo sa týka samotnej prevodovky, tak lepšiu som zatiaľ v ruke nemal. Jednotlivé rýchlosti presne zapadajú do svojich drážok, dráhy niesu príliš dlhé a páka sa v jednotlivých polohách vôbec netrasie. Radosť preraďovať. Ruka sa pritom stále opiera o stredovú lakťovú pozdĺžne nastaviteľnú opierku, ktorá má v sebe odkladací priestor s dvojitým dnom. Akurát spiatočka sa radí ináč ako som bol zvyknutý, treba prstami nadvihnúť prstenec a potom páku zatlačiť úplne doľava a hore ešte pred jednotku. Radšej by som bol ak by bola v polohe akoby 8-eho stupňa bez nutnosti nadvihovania tej poistky. Ale už som si aj na to zvykol. Pri rozbehu a preraďovaní na vyšší stupeň je lepšie najprv ubrať úplne plyn bez stlačenia spojky, eletronika ešte nejakú chvíľu dávkuje do motora rovnaké množstvo paliva, takže motor nezačne hneď brzdiť auto. Až potom stačí stlačiť spojku, zaradiť vyšší stupeň a pridať plyn. Takto cestujúci ani nepocítia kedy ste preradili. Motor je zvnútra tichý, ale len ked nieje v rozbehu.
Keď stojíte na križovatke tak to či ide zístíte len pohľadom na otáčkomer. Pri naštartovaní však v prvých sekundách drží vyššie otáčky a motor je o dosť hlučnejší, po chvíli otáčky klesnú a spolu s nimi odchádza aj jeho hlasnejší prejav. Pri rozbehu je tiež hlučnejší, ale akonáhle udržiavate konštantnú rýchlosť, tak ho už skoro nepočuť. Bál som sa ako to bude s hlukom motora po diaľnici, ale vysoké rýchlosti mu svečia ešte viac ako mestský režim a pri diaľničnom tempe motor ide dokonca tichšie ako pri nižšej rýchlosti. Znie to zvláštne, ale hluk sa dá výrazne stlmiť ak je zatiahnutá roleta batožinového priestoru (alebo pri naloženom kufri). Ono to ide asi aj trocha od výfuku.
Sedenie na sedadle vodiča a spolujazdca je pohodlné, nohy celkom dobre vystrie aj vyšší človek. K dokonalosti by už prispelo len keby lakťová opierka na dverách bola o pár centimetrov vyššie. Volant výborne padne do rúk, dá sa cez neho ovládať okrem palubného počítača aj rádio, prijať alebo zrušiť hovor, zapnúť/vypnúť obmedzovač rýchlosti. Tempomat sa zapína a ovláda páčkou podobnou tej, ktorou sa ovládajú stierače, akurát je trocha nižšie a otáča sa spolu s volantom. Pár krát sa mi stalo že som chcel zmeniť rýchlosť na tempomate a namiesto toho som spustil stierače. Asi už na volante na to neostalo miesto, je tam toho už fakt dosť. Tlačidlo prepínania módu rádia by nemuselo byť až tak na kraji, občas sa mi stane, že pri otáčaní volantu palcom si prepnem z rádia na aux, atď. Farebný display palubného počítača umiestnený v strede prístrojoveho panelu zobrazuje všetky možné informácie, nie však naraz. Je nutné sa medzi obrazovkami posúvať ovládačom na volante.
K dispozícii sú 4 obrazovky smerom hore/dole a 4 smerom doprava/doľava. Na jednej obrazovke je možné naraz zobraziť maximálne 2 voliteľné údaje, napr. priemernú spotrebu a aktuálnu spotrebu, ktorú je navyše možné zobraziť číselnou hodnotou, alebo vodorovným pohyblivým stĺpcom. Alebo sa napr. prepnete na obrazovku zobrazujúcu aktuálnu rýchlosť číselnou hodnotou. Smerom doprava sa dostanete k obrazovke zobrazujúcu informáciu o naladenej rádiostanici, aktuálne hranej skladbe či už z rádia, mp3, alebo pripojeného zariadenia cez bluetooth. Intenzita osvelenia polubnej dosky a aj jas všetkých displayov sa automaticky reguluje podľa vonkašieho svetla. Ak napr. prechádzam cez tunel, tak sa všetko stmaví a na konci zase rozjasní. Podobne je to aj so svetlami ak sú v polohe auto, rozsvietia sa iba ak sa začne vonku stmievať. Spomeniem ešte že tejto faceliftovanej verzii pribudli vzadu pekné led svetlá. Na zadných sedadlách je relatívne dosť miesta či už na nohy, alebo na hlavu. Posadí sa tam aj 190cm vysoký človek. Oceňujem ako to už u japoncov býva minimálny stredový tunel, takmer ani nebadateľný. Operadlá je možné sklopiť aj z batožinového priestoru zatiahnutím páčok po stranách kufra. Elektrická zásuvka 12 V je na stredovej konzole vpredu, pre zadné sedadlá a v batožinovom priestore. Rezervu toto auto nemá, má však sadu na opravu defektu s elektrickým kompresorom.
Posilňovač riadenia z ľahkosťou pomáha aj pri manévrovaní na parkovisku. Jednou z najlepších vecí na celom aute je zadná parkovacia kamera. Obraz je výborný nielen cez ďeň, ale aj v noci. Dokonca aj v zlom počasí ako je napr. dážď a aj v noci sá da na ňu spoľahnúť. Tento stupeň výbavy auta nemá parkovacie senzory, ale pri kamere ani niesú potrebné. A keby som si mal vybrať jedno z toho, tak volím určite kameru. Vycúvať väčšiu vzdialenosť je možné aj pri vyššej rýchlosti, všetko pekne vidno na veľkom displayi. Pri naštartovaní trvá asi 5 sekúnd kým nabehne systém a obraz z kamery. Ak niekto vo chvíli keď zrovna cúvate zavolá na telefón spárovaný cez bluetooth, tak prichádzajúci hovor sa zobrazí na displayi a zruší kameru. Opätovným zaradením spiatočky sa zobrazí znova kamera.
Výborná vec je asistent rozjazdu do kopca, ktorý sa aktivuje automaticky od určitého náklonu auta a podrží zabrzdené auto 2 sekundy aj po ovoľnení brzdového pedálu kým sa nerozbehnete. Funguje to aj pri rozjazde dozadu. Za jazdy brzdový asistent reaguje pri brzdení aj na rýchlosť stlačenia brzdy, a to tak že brzdový účinok je tým väčší, čím je rýchlejšie stlačená brzda. V krízovej situácii tak stačí aj zľahka ale rýchlo zatlačiť na brzdový pedál. Treba si na to aj trocha zvyknúť, lebo občas sa mi stane že brzdu stlačím aj pri bežnom brzdení moc rýchlo a auto pribrzdí rýchlejšie než som čakal. Pri veľmi veľmi prudkom brzdení sa na chvíľku rýchlo rozblikajú smerovky, aby upozornili auto za nami, že prudko brzdíte. Po každej jazde pri vypnutí motora sa na palubnom počítači zobrazí údaj o prejdených kilometroch počas poslednej jazdy, trvaní jazdy a priemernej spotrebe počas nej.
Čo sa týka spotreby, tak zatiaľ som jazdil len po meste a ak je plynulá premávka tak na konci mi ukáže priemer okolo 6L/100km. Pri veľmi krátkej jazde (okolo 1km) sa tam môže zjaviť aj 10L/100km. Celkový priemer po 7000km po Bratislave v dopravnej špičke za rôznych podmienok je 7,5L/100km. Po diaľnici som šiel s ním zatiaľ iba raz a tam bol priemer okolo 6,5. Pri zamknutí vozidla sa sami pekne sklopia spätné zrkadlá.
Ked toto citam o Velmematic, tak som rad ze mam motor 1.6 ale 3ZZ-Fe (verziu 2006-2007 corolla / 2006-2009 verso aj avensis ) to jebverzia motora uz s modifikovanymi 8 kanalovymi piestami kde je za prve uplne nolova spotreba oleja od vymeny do vymeny a to aj pri rychlej dialnicnej prevadzke a za druhe ziadne poruchy ani pri najazdoch napr.300.000km.. mal som od roku 2002 vela modelov toyot a dovolim si povedat ze 3zz-fe 1.6 vvti verzia 2 (teda od r.2006 je najlepsia 1.6ka..lebo aj dual vvti 1.6 v aurise I. Zral olej casom.. a ten motor ktory ospevujem absolutne a to som mal dve rovnake auta v priebehu rokov. Malokto to vie.
Mne po necelých 12000 (11 mesiac 2020)začal tiecť olej z poloosy na jednej strane.po necelých,6 mesiacoch (5/21)som zistil že mám olej znovu pod autom. Zistili že mi tečie znovu ale už z obidvoch strán . Teraz 10/22 pri ,77000 km mi znovu zistili že mi tečie na obidvoch stranách olej a tento ráz už chcu od mňa všetko platiť vraj padla mi už záruka. Ešte som mal v zadnom svetlé vodu. Nikdy viac toyotu
Mám 7 rokov AURIS 1.6 5D LS za 16 500 € (dátum typového schválenia 16.4.2012), po najazdení 47 700 km mi začala blikať výstražná kontrolka (indikátor poruchy) signalizujúca poruchu v elektronickom systéme riadenia motora, výsledok diagnostiky v servise : P 1047 VALVEMATIC Driver Learning Value/Circuit B1, P1604 Startability Malfunkction + U011B Lost Communication with Rocker Arm Control Module A. V januári na budúci rok som objednal auto do servisu, predpokladaná cena výmeny VALVEMATIC CONTROLLER (keď som správne pochopil informáciu od servisného technika) 1 100 € + 300 € práca ...
18.12.2019 | 21:58:03 | Vladimír
| 78.99.63.*Reagovat
RE: Valevematic
Zdar. Mne urobilo to isté, tiež kontrolka motora a tieto chyby. Zistil som ale, že je hladina oleja na spodnej ryske - dolial som 2-3 deci oleja a kontrolka zhasla - zatiaľ sa nerozsvietila znova, medzitým som najazdil nejakých 6000km. Technik v toyote mi vtedy povedal, že ak sa objaví znovu tak asi bude treba vymeniť ten elektronický člen valvematic za 1100eur plus práca.
Po dvoch rokoch pouzivania a najazdeni 26000km. Takmer vsetky jazdy su v ramci mesta. Pozitivne hodnotim stav prevodovky. Napriek neustalemu preradovaniu v meste stale drzi svoju presnost drah a vobec sa za tu dobu nerozhegala. Vyborne funguje kontrola trakcie pri rozjazde (TRC). Najma v zime na snehu alebo lade. Vobec sa netreba bat preklzavania kolies, plyn mozem stlacit az na podlahu a system nedovoli kolesam preklzavat. Na predne kolesa posle len tolko vykonu kolko treba a signalizuje to aj na palubnej doske. Nestane sa ani to ze jedno koleso bude preklzavat a druhe stat. Cele sa to udeje uplne plynule bez akehokolvek trhania.
S vykonom som celkom spokojny, treba ho len vediet vyuzit. Dokonca ani dialnicne stupanie s plne nalozenym autom na 6. stupni mu neuberie dych a drzi si rychlost. Na patke by sa v takom pripade dalo este zrychlovat.
Ale aby som iba nechvalil, tak najde sa aj zopar minusov. Co mi asi najviac vadi, je hlucnost motora po nastartovani. Kym sa zohreje, tak aj na volnobeh znie ako wrc. Problem bude asi niekde vo vyfukovom potrubi, uz mi to aj v servise menili, chvilu sa mi zdalo ze je to lepsie ale po case sa to vratilo. Ked uz je motor zahriaty, tak je to lepsie. Asi to bude len nejaka zla vyrobna seria, lebo pri inych autach s tymto motorom to ani zdaleka tak nepocut. A paradoxne cim ide auto rychlejsie, tym je vo vnutri menej hluku. Najtichsie je pri 130km/h a viac. Dokonca ani pri 160 (a viac) nemam pocit ze by som isiel rychlesie.
Automaticke rozsvietenie svetiel za znizenej viditelnosti funguje dobre, ma vsak trocha problem pri vjazde do tunela. Ak je tunel osvetleny, tak svetelny senzor rozdiel intenzity vonkajsieho svetla zisti az po 100 metroch po vjazde. Ak je tunel dlhy tych 100 metrov, tak svetla zapne az ked z neho vychadzam. Takze bud pojdem tu vzdialenost bez svetiel, alebo si musim svetla zapnut manualne. Skusal som aj nastavovat citlivost snimaca, ale nepomaha to. Dobre to funguje len ak ide o neosvetleny podjazd. Tam to zapne takmer hned.
Zvuk radia je taky slaby priemer. Obcas natrafim na skladbu, ktora uz vyznie lepsie. Celkovy zazitok by nezachranil ani subwoofer, chcelo by to asi vymenit vsetky repro a mozno aj samotne radio. Infotainment sa toyota snazila spravit taky moderny dizajnovy, no cele je to len na ukor prehladnosti. Napriek tomu ze display je velky az az, ma vysoke rozlisenie a aj bohatu skalu farieb, vsetko sa zobrazuje len v troch farbach (a ich prechodoch a odtienoch) a to biela, cierna a modra. Ine farby som tam zazrel len pri cuvani ked sa tam zobazi obraz z parkovacej kamery. Velmi zle je vyuzity zobrazovaci priestor, nazvy radiostanic sa tam ani nevojdu cele, su natlacene v spodnej casti az sa zlievaju do jedneho chaotickeho textu. Nazov hranej skladby tiez nie vzdy vojde cely, a pritom priestoru by bolo dost. Hlavne ze ikona radia, alebo bluetooth je cez pol obrazovky. Uvital by som keby sa zobrazovali aj loga radiostanic. V novej corolle to uz je trocha rozumnejsie vykreslene. Mozno by stacilo upradnut na novsi infotainment. Skoda ze ani v priplatkovej vybave sa neda dokupit lepsi audiosystem. Toyota vsak uz tento nedostatok registruje a nove pripravovane modely (napr. rav4 2019) vybavi audiosystemom JBL. Konecne!
To je naprostý blábol: Autor recenze chtěl druhé auto do rodiny, a u Ayga mu vadilo, že není pro pět osob. Dobrá, asi bych ve druhév voze do rodiny nepotřeboval vozit 5 osob, ale je to jeho volba. Napsat ale, že u Yarisu mu vadí absence sportovního zvuku (u druhého auta do rodiny?) - pak navrhuji Lamborgini, nebo alespoň porsche. A že má vlažnou akceleraci v automatu? A co zkusit manuál? Dále už jsem nečet, tydle vydle mi stačí...
Druhe auto do rodiny neznamena ze sa v nom bude vozit len jedna osoba. Casto sa stava ze potrebujeme len v ramci mesta odviezt aj piati a nechceme startovat SUV. Alebo v tej chvili mam k dispozicii len to mensie a chceme sa odviezt viaceri. A pri sportovom zvuku mi nejde o to aby som rano zobudil vsetkych susedov a este aj ich psov, ale nech to nejde stale na jednych otackach so zvukom trolejbusu. Automat by som nebral, ale u hybridu je to nutnost.
No chlapče, najet 260 000 km za dva roky - tak to vážně není druhé auto do rodiny. Zřejmě, aniž bys vědomě chtěl, máš ho jako první a hlavní auto. To druhé do rodiny bude to nesmyslné SUV. Takže asi tak... malé, účelné, spolehlivé, ekonomické, a velmi využité. Takže jako druhé si můžeš s klidnou hlavou pořídit toho Yarise. :-)
to neni balbol. Vyborna recenze. krome hluku na volnobeh, vsechny osttani plusy i minusy jsem nasel i ja.
09.07.2019 | 11:12:36 | Oto
| 195.212.58.*Reagovat
Hluk
Toyota corolla 2017 executive. Nabehal som 55 tisic km. Na auto mi obuli nizkoprofil 17stky. Auto skace na kazdej i malej nerovnosti ako stepna koza a od podvozku je tak hlucne, ze pri 140km ba do bb vystupuje clovek s migrenou. Odhlucnenie ma stalo 1500 eur. Prave som to obul na mensie plechace s michel primacy alpin 4, aby auto bolo tichsie. Ani nebudem pisat, kolko ma to stalo... Hluk je teraz alceptovatelny, niekde na urovni octavie... O 1,6 tke pomlcim... Mierny kopec rovna sa 5000 otacok a pocit, ze sedite na motorovej pile... Mam to v automate, mali tam dat minimalne 2.0 liter. Po roku a pol a vela km v aute vyhodnocujem kupu ako velky omyl. Kapitola sama o sebe je toyota touch 2 system. Kto nezazil, neuveri... Takze zhrnutie, ak corollu tak len v uplnom zaklade, hola bosa idealne do firmy namiesto fabky. Ooo este spomeniem kozenne sedacky. Panom inzinierom by som doprial jednu dlhsiu jazdu...
Od podvozku je auto hlučné pri prejazde kamienkovými posypmi. To áno, a veľmi hlučné. Inak je hluk na úrovni áut v tejto triede. V zásade súhlasím aj s názorom na Toyota Touch2, tiež z neho niesom práve uveličený. Ale jazda pri 140ke žeby bola na migrénu? Fúha. Mal som picasso 1,6HDi 5 rýchlostné. V ňom pri 130ke sa nedalo pri ceste po dialnici do HR sledovať film na prenosnom prehrávači pretože ani keď bol zvuk naplno nebolo rozumieť ani slovo. V corolle v pohode na polovičnú hlasitosť. Netvrdím, že toyota je na tom lepšie ako iné autá ale ja konkrétne som zaznamenal takýto rozdiel. Ale je pravda že prejazdy kamienkovými posypmi picassom sú určite podstatne tichšie. A 5000otáčok hore miernym kopcom? Čo je mierny kopec? Treba si každopádne uvedomiť že v tom je 1,6 atmosférický motor, tam turbo nepomôže. Súhlasím že povedzme 1,2TSi by malo v takých podmienkach možno 3000ot. Kto chce turbo nech ide do turba. Ja ešte stále viem oceniť aj atmosféru. I keď uznávam, že doba je už iná.
Oldo , daj ty si radšej štuple do uší , všetko nejako prežívaš. Tebe iste vadí aj šuchot tvojich topánok po určitom povrchu. Pusť si v toyotke aspoň na 25% hlasitosti rádio , alebo niečo prehraj z CD alebo mobilu a nebudeš ani počuť motor pri 5000 otáčkach v preťaženej corolle cez najväčšie kopce.
30.11.2018 | 16:17:39 | max
| 87.197.119.*Reagovat
RE: Hluk
Problem skakania corolly moze byt tym ze na zadnej naprave ma len torznu priecku. Auris ma pri 1.6 (resp. vykonnejsich motorizaciach) dvojite lichobeznikove zavesenie kolies a to je dost rozdiel v pohodli. Hlucnost od otacok bude zas sposobena automatom. Ten zrejme pre istotu vytoci motor viac ako by bolo nutne. Mozno ze ma pri zatezeni a vyssich otackach nizsiu spotrebu. Ked mam manual, tak ja sa rozhodnem na akych otackach pojde a tento motor ma vykonu dost aj pri nizsich ot., takze ja tie mierne kopce vyletim tichsie. Ak sa ti da s CVT radit aj manualne, tak skus mu v takom pripade znizit otacky. Ja 5000 otacok nedosahujem ani na dialnici, to uz by som musel ist 220.
Toto auto som kúpil na podnikanie z dôvodu priestrannosti v oblasti zavazadlového priestoru a zadných sedadiel. Mal som už viacero typov automobilov, avšak až v tomto som mohol vykonávať svoje remeslo poriadne. V minulosti, keď som chcel vo Fábii nakladať tučnejšieho macka, tak to býval problém. Teraz nie je problém naložiť aj 120kg chlapa odzadu v kufri. Tiež odhlučnenie super, stony vonku nepočuť. Odporúčam. Na podnikanie fakt bomba.
Ahoj, som Toyota pozitív, hoci presnejsie by bolo som umierneny optimista - kazde auto ma plus a minus. Zaujali ma dve veci na tvojom aute: podvozok a motor. Mam Verso 1.8 (norma 5b) a hoci je to kvapku vykonnejsi motor, auto je tazsie a ma horsi koeficient odporu vzduchu, mal som za to, ze by to mohol byt plus minus dobry super na porovnanie dynamiky. Moje auto je sprevodovane kratsie ako tvoje a mohlo by byt este lepsie, lebo takpovediac do 4000 otacok (na 4 az 6 stupen) sa nic moc nedeje. Ty to mas este horsie, a tu je moja otazka: staci pruznost? Ja tam mam koni viac, vacsi moment, kratsie prevody a je to LTT. Druha vec je podvozok, ja nemam vzadu lichobeznik, ale pevnu napravu...pride mi to zvlastne (ale verim ti a nespochybnujem co pises), ze by Toyota urobila Aurisu namakany podvozok a k tomu dynamicky neadekvatny motor (nejazdil som tvoje auto, iby nahlas uvazujem). Aby som to ale doplnil, ja verim, ze ked tomu vytnes, auto ti ide pekne, vsak to mam aj ja, len som tym chcel povedat, ze tam vidim istu neproporcionalitu medzi podvozkom a motorom. Nech ti sluzi, ale ak by si sa mohol vyjadrit k tej dynamike na 4 az 6 stupen, nuz zaujimalo by ma to. Lebo u mna je to tak za pri tychto stupnoch od 2000 do 4000 otacok za 3-, nad 4000 za 2+. Kriteriom, voci ktorému to porovnavam a znamkujem, je dynamika na 3 stupen, ked auto velmi slusne zabera od 2000 otacok, nad 4000 ide naozaj takmer sportovo a dynamicky sa vyrovna takmer comukolvek, co ma cca 150 koni a je jedno ci nafta alebo benzin. Trojka teda ide do 4000 za 1- a nad za 1+.
Ja som len rad ze je sprevodovane do nizsich otacok, ved ked potrebujem vyssie pri tej istej rychlosti, tak staci predsa podradit. Pri teste zrychlenia z 0-100 si vystacim s jednotkou a dvojkou. Na siestom prevodovom stupni pri rychlosti okolo 70 km/h (co je take minimum na 6-ku) ani necakam velku dynamiku. Vtedy ocakavam tichy chod a nizku spotrebu, co aj dostanem. Ale co mam vyskusane tak pri 130 a viac auto uz celkom dobre zrychluje aj na sestke, pomaha tomu aj dobra aerodynamika. Dokonca aj na dialnicnom stupani plne nelozeny na 6-ke som v lavom pruhu obiehal a ani pri 160 a viac som nemal pocit ze by motor stracal dych. Povedal by som ze sa akurat dostal do efektivnych otacok. Na patke uz mozem zavodit. O tej naprave vzadu pri 1.33 a 1.6 sa mozes docitat vo viacerych recenziach (aj na youtube) alebo staci ak si pozorne pozries v cenniku technicke parametre. A este k tej dynamike a otackam: drviva vacsina atmosferickych benzinovych motorov ma maximalny krutiaci moment pri 4000 ot. a max. vykon okolo 5500, japonske nad 6000. Takze ak potrebujem poriadne akcelerovat, tak bez ohladu na rychlost zaradim taky stupen aby otacky boli aspon 3000-4000 a drzim to kludne aj do 6500. Tak by sa zachoval aj automat (aspon v sportovom rezime). Ak uz potrebujem ist konstantou rychlostou, tak hodim sestku, po meste 5-ku.
uplne suhlasim s mariner. mam rovnaku aurisku v combiku a 1.6, mna prave prekvapuje ze dokaze vobec fungovat v tak nizkych otackach, na druhu stranu na nizkych otackach necakam ziadne svety ide skor o usporu paliva. Dovolim si povedat ze maloktora atmosfera (dnes uz bohuzial moc nie je) dokaze takto plynule fungovat a ako spominal kolega potrebujes zrychlit pruznejsie podrad. Mozno to dnesnych vodicov rozmaznanych turbomotormi moze otravovat, ale predsa pokial ides do atmosfery vies do coho ides a hlavne je to aj o davke zabavy, stlacit plyn vie kazdy blbec ale pracovat s motorom to uz sa dnes stava velkou neznamou. Takze vykonu motora by som sa urcite nebal nie je to ziadny smadny mnich a ked potrebujes ma dostatok sily len staci podradit nad 4000. prajem vela stastnych kilometrov bez poruch. TTT
A pre dolnenie. Co sa tyka podvozku je nozaj velmi komfortny mam este Rav4 D4D 100kW 2007 a musim uznat ze vo vela situaciach je auriska pohodlnesia co sa tyka filtrovania nerovnosti samozrejme 10 rokov vyvoja v automobilovom priemysle je velmi vela a takisto ravka ma uz na krku skoro 250 000km aj ked teda nic nebucha ani neklepe co bolo treba to sa hned vymenilo nastastie len spotrebak ako brzdy stabilizacne tycky ostatne vsetko povodne takze musim len chvalit takze nenadavam skor kostatujem.
Ano, velmi vela vodicov dnes jazdi a ani netusia aku ma ich motor vykonovu charakteristiku. Mnohi ani nevedia kolko valcov maju pod kapotou :D. Myslia si ze ked idu na 5-ke sestdesiatkou tak im staci stlacit plyn ak chcu niekoho obehnut. Alebo si preventivne vybavia auto s turbom a este aj automatom a potom sa uz konecne citia byt panmi na ceste. A pritom aj s lacnejsim autom sa pri troche umenia da jazdit svizne a sportovo.
Soferujem pomaly 30 rokov, presiel som viacero japoncov, od Hondy Civic zaciatkom 90 rokov, cez Galant 2.5 na konci, cez Nissan az po dnesne Verso. Nikdy som nemal na benzine turbo, vlastne mam mizerne skusenosti nielen s tymto druhom pohonu ale aj s motorom inym ako japonskou atmosferou. Nezatracujem ale tento vyber, akurát nie je pre mna. Tocit Hondu do skoro 8000 je moja cesta. Tak si myslim, ze skusenosti s japonskými vysokootackovymi mortormi mam dost, resp. si to subjektivne myslim. Dnes na jazdu mestom (na dnesne pomery) vysokootackovym motorom 5 nikdy nezaradim. Mal by som totiz pri 50km/k menej ako 1400 otacok. Siesty stupen rovnako pri 70 nezaradim ani nahodou. Motor by tocil cca 1700-1800 otacok. Aj ked pocitovo to samozrejme ide a naoko je vsetko v poriadku, vysokootackveho japonca ako hovori prikazanie: nepodtocis. A preto napr. za sest zaradim celkom normalne pri stovke, pri 140 v dialnicnom stupani preradujem zo 6 na 5 a to vôbec pre nic ine, len aby som respektoval, ze motor najlepsie pracuje pri jemu optimálnych otackach.
Ale tak zas po meste nejdem rovnych 50, ale tesne pod 60 (v ramci tolerancie radarov). Vtedy mam na 5-ke okolo 1600 ot. Pre atm. benzinove motory je v zatazenom stave potrebnych minimalne 1500 ot. A okrem toho palubny pocitac ukazuje ci treba preradit hore, alebo dole. A pri rychlosti okolo 55km/h (ak uz nezrychlujem!) mi radi dat do 5-ky. Pocitac mi pri kludnej jazde vzdy ukazuje zaradit tak aby som mal tesne 1500 ot. Da sa chodit aj vseobecne na vyssich otackach, ale ide to zbytocne do spotreby.
Skusal som novu Corollu. Na sestke to stracalo rychlost v kazdom kopceku, aj tam, kde to HTP necitila. V 90-tke sestka, 2000 otacok (fuha, tolko ma Mondeo 2.5T s 320 Nm motorom), mierne stupanie na nadjazd, plyn v podlahe a auto nezrychluje, iba horko tazko udrziava rychlost. R1, vyjazd z Nitry smerom do Trnavy, tiahle mierne stupanie, patka auto na povolenych 130 nezrychlila. Dala to az stvorka za cenu revu motora nad 4000 otacok. Nechapem, ako moze mat niekto v rodinnom aute zabavu z vytacania motora v kazdom kopceku len preto, aby udrzal rychlost. V hothatchi to je samozrejme ina kava. Niekto, kto bude tvrdit ze auto s rastucou rychlostou lepsie zrychluje je ignorant a klamar, vykon s rychlostou (ci vlastne otackami) sice rastie povedzme ze linearne, no poziadavka na vykon ide hore s tretou mocninou rychlosti :)
Další blb, co neví, jak se jezdí s poctivou atmosférou. Corolla má největší krouták 160 Nm právě na 4400 otáčkách. Kup si radši to tvoje HTP a užívej si jízdy:-)
Vychadzal som z parametrov min. pohotovostnej hmotnosti v tomto cenniku https://pdf.sites.toyota.sk/cennik_auris_2016.pdf (strana 6) v dobe ked som ho kupoval. Hatchback je este o 25kg lahsi. Zrejme to myslia s prazdnou nadrzou a ostrekovacom, bez lekarnicky a tazneho lana. A rezervu to aj tak nema. Viac tam toho nieje.
Pozri 36.stranu online katalógu. Ako vravím ale to je štartovacia hmotnosť, ktorá obvykle ešte rastie v závislosti od výbavy. Inak ja mám 187cm a keď si sadnem na vodičove miesto a upravím si sedadlo do pohodlnej polohy tak sa za mňa nevôjde s kolenami ani môj 12.ročný syn. Krátky tázvor má auris aj auris TS, preto som bral corollu. Ale keď s tým ty problém nemáš nieje čo riešiť, dobrý výber auta.
Ok, ta hmotnost bude zrejme vyssia ako je to min. uvadzane. Ja mam tiez 187cm a 2 deti a uvazovali sme aj o corolle, nebyt toho kufra. Ten je pre vacsinu ludi ako aj pre mna fail. V Japonsku asi inak vyuzivaju auta, ale u nas furt nieco prevazame hore-dole, tak by sa hodil aspon liftback. Urcite by dosiahli ine predajne cisla a tymto modelom by mohli konkurovat aj octavii.
Ako myslíš, ak vozievaš permanentne v kufri pol tony leča, či kočiar, basu piva alebo iné objemnejšie náklady - sedan je naprd. Ja jazdievam väčšinou naložený ľuďmi, nie batožinou, preto som bral corollu. Ten nákup z tesca dvakrát týždenne mi vôjde v pohode aj do sedanu. Inak mám v kufri len 5litrovku s vodou do ostrekovača, fľašu fernetu keby sa strhla nejaká oslava, mikinu a drobnosti. Keby som mal ale prevážať pravidelne kočík, tak ten tetris v kufri by som nechcel riešiť. Tipujem že keby ale mal auris rovnako miesta pre cestujúcich vzadu ako corolla šiel by som do neho, z praktických dôvodov. I keď je karoséria typu sedan pre mňa ovela krajšia.
Kedysi sme vozili v aute aj kociar, ale tie casy su uz za nami. Ale casto sa stava ze kupim nieco vacsie v kockatej skatuli (napr. ikea blbosti, alebo trebars kosacku, alebo v zime sanky) a cez otvor v corolle by to nepreslo do kufra, aj ked objem by na to mozno aj bol. Stacilo by aby sa kufor otvaral aj s tym oknom, ale ti japonci to nie a nie pochopit. A pritom stara carina E to mala. A co sa tyka vzhladu samotneho combi, tak mam pocit ze v dnesnej dobe vyrobcovia najprv navrhnu kombi a potom este ako alternativu k tomu aj kratsi hatchback. Aj novy auris predstavovali najprv v kombi verzii a aj na billboardoch je combi. A to nielen pri toyote. No proste auta tejto kategorie bez kombi verzie su nekonkurencieschopne.
Hej zmiznú, si pobavil.. :-)) Ako vravím, ak často prevážaš macaté veci v kufri tak kombi je fajn. Ja viac prevážam macatých ľudí, preto auris neprichádzal do úvahy. Ja sa za volantom vyslovene vyvalujem a za mňa by v aurise sadla asi len detská obeť nášlapnej míny. Chatu mám už dávno plne vybavenú takže krámy sem a tam neprevážam, syna mám 12 ročného takže kočík neriešim, na výlet do HR sa traja aj s krámami vôjdeme v pohode do corolly. Lyže patria na strechu, telku z Nay dovezú zadara... Práve som si spomenul, že som z Asko raz viezol skriňu v demonte - dve škatule 40cmx15cmx220cm a šlo to, len si manželka musela sadnúť dozadu za mňa a škatule boli až po palubku. Ešte som si vravel že fasa že mám automat lebo boli aj nad riadiacou pákou. Každopádne ponúkali v Asko odvoz za 10 eur ale až o dva dni len sme nechceli čakať. Skúšali sme aj mazdu 3 ale to bol ten istý problém - za mňa nikto s nohami proste nesadne.
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Auris
1.6
Ked toto citam o Velmematic, tak som rad ze mam motor 1.6 ale 3ZZ-Fe (verziu 2006-2007 corolla / 2006-2009 verso aj avensis ) to jebverzia motora uz s modifikovanymi 8 kanalovymi piestami kde je za prve uplne nolova spotreba oleja od vymeny do vymeny a to aj pri rychlej dialnicnej prevadzke a za druhe ziadne poruchy ani pri najazdoch napr.300.000km.. mal som od roku 2002 vela modelov toyot a dovolim si povedat ze 3zz-fe 1.6 vvti verzia 2 (teda od r.2006 je najlepsia 1.6ka..lebo aj dual vvti 1.6 v aurise I. Zral olej casom.. a ten motor ktory ospevujem absolutne a to som mal dve rovnake auta v priebehu rokov. Malokto to vie.
08.09.2023 | 21:37:31 | Toyotak | 84.245.121.* Reagovat
Všetko zlé
Mne po necelých 12000 (11 mesiac 2020)začal tiecť olej z poloosy na jednej strane.po necelých,6 mesiacoch (5/21)som zistil že mám olej znovu pod autom. Zistili že mi tečie znovu ale už z obidvoch strán . Teraz 10/22 pri ,77000 km mi znovu zistili že mi tečie na obidvoch stranách olej a tento ráz už chcu od mňa všetko platiť vraj padla mi už záruka. Ešte som mal v zadnom svetlé vodu. Nikdy viac toyotu
27.10.2022 | 02:25:16 | Miloš | 46.34.236.* Reagovat
Valevematic
Mám 7 rokov AURIS 1.6 5D LS za 16 500 € (dátum typového schválenia 16.4.2012), po najazdení 47 700 km mi začala blikať výstražná kontrolka (indikátor poruchy) signalizujúca poruchu v elektronickom systéme riadenia motora, výsledok diagnostiky v servise : P 1047 VALVEMATIC Driver Learning Value/Circuit B1, P1604 Startability Malfunkction + U011B Lost Communication with Rocker Arm Control Module A. V januári na budúci rok som objednal auto do servisu, predpokladaná cena výmeny VALVEMATIC CONTROLLER (keď som správne pochopil informáciu od servisného technika) 1 100 € + 300 € práca ...
18.12.2019 | 21:58:03 | Vladimír | 78.99.63.* Reagovat
RE: Valevematic
Zdar.
Mne urobilo to isté, tiež kontrolka motora a tieto chyby. Zistil som ale, že je hladina oleja na spodnej ryske - dolial som 2-3 deci oleja a kontrolka zhasla - zatiaľ sa nerozsvietila znova, medzitým som najazdil nejakých 6000km. Technik v toyote mi vtedy povedal, že ak sa objaví znovu tak asi bude treba vymeniť ten elektronický člen valvematic za 1100eur plus práca.
30.10.2022 | 14:35:16 | Toky | 88.212.45.* Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
15.12.2024 | 23:20:42 | âîň îíŕ | 37.212.48.*
Doplenene skusenosti s autom po 2 rokoch
Po dvoch rokoch pouzivania a najazdeni 26000km. Takmer vsetky jazdy su v ramci mesta. Pozitivne hodnotim stav prevodovky. Napriek neustalemu preradovaniu v meste stale drzi svoju presnost drah a vobec sa za tu dobu nerozhegala. Vyborne funguje kontrola trakcie pri rozjazde (TRC). Najma v zime na snehu alebo lade. Vobec sa netreba bat preklzavania kolies, plyn mozem stlacit az na podlahu a system nedovoli kolesam preklzavat. Na predne kolesa posle len tolko vykonu kolko treba a signalizuje to aj na palubnej doske. Nestane sa ani to ze jedno koleso bude preklzavat a druhe stat. Cele sa to udeje uplne plynule bez akehokolvek trhania.
S vykonom som celkom spokojny, treba ho len vediet vyuzit. Dokonca ani dialnicne stupanie s plne nalozenym autom na 6. stupni mu neuberie dych a drzi si rychlost. Na patke by sa v takom pripade dalo este zrychlovat.
Ale aby som iba nechvalil, tak najde sa aj zopar minusov. Co mi asi najviac vadi, je hlucnost motora po nastartovani. Kym sa zohreje, tak aj na volnobeh znie ako wrc. Problem bude asi niekde vo vyfukovom potrubi, uz mi to aj v servise menili, chvilu sa mi zdalo ze je to lepsie ale po case sa to vratilo. Ked uz je motor zahriaty, tak je to lepsie. Asi to bude len nejaka zla vyrobna seria, lebo pri inych autach s tymto motorom to ani zdaleka tak nepocut. A paradoxne cim ide auto rychlejsie, tym je vo vnutri menej hluku. Najtichsie je pri 130km/h a viac. Dokonca ani pri 160 (a viac) nemam pocit ze by som isiel rychlesie.
Automaticke rozsvietenie svetiel za znizenej viditelnosti funguje dobre, ma vsak trocha problem pri vjazde do tunela. Ak je tunel osvetleny, tak svetelny senzor rozdiel intenzity vonkajsieho svetla zisti az po 100 metroch po vjazde. Ak je tunel dlhy tych 100 metrov, tak svetla zapne az ked z neho vychadzam. Takze bud pojdem tu vzdialenost bez svetiel, alebo si musim svetla zapnut manualne. Skusal som aj nastavovat citlivost snimaca, ale nepomaha to. Dobre to funguje len ak ide o neosvetleny podjazd. Tam to zapne takmer hned.
Zvuk radia je taky slaby priemer. Obcas natrafim na skladbu, ktora uz vyznie lepsie. Celkovy zazitok by nezachranil ani subwoofer, chcelo by to asi vymenit vsetky repro a mozno aj samotne radio. Infotainment sa toyota snazila spravit taky moderny dizajnovy, no cele je to len na ukor prehladnosti. Napriek tomu ze display je velky az az, ma vysoke rozlisenie a aj bohatu skalu farieb, vsetko sa zobrazuje len v troch farbach (a ich prechodoch a odtienoch) a to biela, cierna a modra. Ine farby som tam zazrel len pri cuvani ked sa tam zobazi obraz z parkovacej kamery. Velmi zle je vyuzity zobrazovaci priestor, nazvy radiostanic sa tam ani nevojdu cele, su natlacene v spodnej casti az sa zlievaju do jedneho chaotickeho textu. Nazov hranej skladby tiez nie vzdy vojde cely, a pritom priestoru by bolo dost. Hlavne ze ikona radia, alebo bluetooth je cez pol obrazovky. Uvital by som keby sa zobrazovali aj loga radiostanic. V novej corolle to uz je trocha rozumnejsie vykreslene. Mozno by stacilo upradnut na novsi infotainment. Skoda ze ani v priplatkovej vybave sa neda dokupit lepsi audiosystem. Toyota vsak uz tento nedostatok registruje a nove pripravovane modely (napr. rav4 2019) vybavi audiosystemom JBL. Konecne!
21.12.2018 | 11:36:09 | mariner | 213.81.134.* Reagovat
RE: Doplenene skusenosti s autom po 2 rokoch
Vadila ti absence sportovního zvuku. No tak teď ho máš. :-)
19.12.2019 | 11:42:53 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Doplenene skusenosti s autom po 2 rokoch
Na rok starej přízpěvek reaguješ,ale novej kde se mu za 40 tyček vysypalo ve 47 000 km necháš bez povšimnutí Stando?
19.12.2019 | 20:52:40 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
To je naprostý blábol: Autor recenze chtěl druhé auto do rodiny, a u Ayga mu vadilo, že není pro pět osob. Dobrá, asi bych ve druhév voze do rodiny nepotřeboval vozit 5 osob, ale je to jeho volba. Napsat ale, že u Yarisu mu vadí absence sportovního zvuku (u druhého auta do rodiny?) - pak navrhuji Lamborgini, nebo alespoň porsche. A že má vlažnou akceleraci v automatu? A co zkusit manuál? Dále už jsem nečet, tydle vydle mi stačí...
07.09.2018 | 19:05:18 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Druhe auto do rodiny neznamena ze sa v nom bude vozit len jedna osoba. Casto sa stava ze potrebujeme len v ramci mesta odviezt aj piati a nechceme startovat SUV. Alebo v tej chvili mam k dispozicii len to mensie a chceme sa odviezt viaceri. A pri sportovom zvuku mi nejde o to aby som rano zobudil vsetkych susedov a este aj ich psov, ale nech to nejde stale na jednych otackach so zvukom trolejbusu. Automat by som nebral, ale u hybridu je to nutnost.
21.12.2018 | 12:07:38 | mariner | 213.81.134.* Reagovat
RE:
No chlapče, najet 260 000 km za dva roky - tak to vážně není druhé auto do rodiny. Zřejmě, aniž bys vědomě chtěl, máš ho jako první a hlavní auto. To druhé do rodiny bude to nesmyslné SUV. Takže asi tak... malé, účelné, spolehlivé, ekonomické, a velmi využité. Takže jako druhé si můžeš s klidnou hlavou pořídit toho Yarise. :-)
21.12.2018 | 20:12:08 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Zle čítaš. Sekol si sa o jednu nulu.
23.12.2018 | 16:43:14 | mariner | 85.237.234.* Reagovat
RE:
Souhlas, omlouvám se.
24.12.2018 | 11:17:45 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: pre tondu
No chlapče je tam 26000 🤣🤣🤣
17.04.2019 | 23:26:01 | Tonda | 188.167.251.* Reagovat
RE:
to neni balbol. Vyborna recenze. krome hluku na volnobeh, vsechny osttani plusy i minusy jsem nasel i ja.
09.07.2019 | 11:12:36 | Oto | 195.212.58.* Reagovat
Hluk
Toyota corolla 2017 executive. Nabehal som 55 tisic km. Na auto mi obuli nizkoprofil 17stky. Auto skace na kazdej i malej nerovnosti ako stepna koza a od podvozku je tak hlucne, ze pri 140km ba do bb vystupuje clovek s migrenou. Odhlucnenie ma stalo 1500 eur. Prave som to obul na mensie plechace s michel primacy alpin 4, aby auto bolo tichsie. Ani nebudem pisat, kolko ma to stalo... Hluk je teraz alceptovatelny, niekde na urovni octavie... O 1,6 tke pomlcim... Mierny kopec rovna sa 5000 otacok a pocit, ze sedite na motorovej pile... Mam to v automate, mali tam dat minimalne 2.0 liter. Po roku a pol a vela km v aute vyhodnocujem kupu ako velky omyl. Kapitola sama o sebe je toyota touch 2 system. Kto nezazil, neuveri... Takze zhrnutie, ak corollu tak len v uplnom zaklade, hola bosa idealne do firmy namiesto fabky. Ooo este spomeniem kozenne sedacky. Panom inzinierom by som doprial jednu dlhsiu jazdu...
06.09.2018 | 17:04:27 | Oldo | 84.245.120.* Reagovat
RE: Hluk
Od podvozku je auto hlučné pri prejazde kamienkovými posypmi. To áno, a veľmi hlučné. Inak je hluk na úrovni áut v tejto triede. V zásade súhlasím aj s názorom na Toyota Touch2, tiež z neho niesom práve uveličený. Ale jazda pri 140ke žeby bola na migrénu? Fúha. Mal som picasso 1,6HDi 5 rýchlostné. V ňom pri 130ke sa nedalo pri ceste po dialnici do HR sledovať film na prenosnom prehrávači pretože ani keď bol zvuk naplno nebolo rozumieť ani slovo. V corolle v pohode na polovičnú hlasitosť. Netvrdím, že toyota je na tom lepšie ako iné autá ale ja konkrétne som zaznamenal takýto rozdiel. Ale je pravda že prejazdy kamienkovými posypmi picassom sú určite podstatne tichšie. A 5000otáčok hore miernym kopcom? Čo je mierny kopec? Treba si každopádne uvedomiť že v tom je 1,6 atmosférický motor, tam turbo nepomôže. Súhlasím že povedzme 1,2TSi by malo v takých podmienkach možno 3000ot. Kto chce turbo nech ide do turba. Ja ešte stále viem oceniť aj atmosféru. I keď uznávam, že doba je už iná.
07.09.2018 | 09:39:28 | Toky | 195.146.10.* Reagovat
RE: Hluk
Oldo , daj ty si radšej štuple do uší , všetko nejako prežívaš. Tebe iste vadí aj šuchot tvojich topánok po určitom povrchu. Pusť si v toyotke aspoň na 25% hlasitosti rádio , alebo niečo prehraj z CD alebo mobilu a nebudeš ani počuť motor pri 5000 otáčkach v preťaženej corolle cez najväčšie kopce.
30.11.2018 | 16:17:39 | max | 87.197.119.* Reagovat
RE: Hluk
Problem skakania corolly moze byt tym ze na zadnej naprave ma len torznu priecku. Auris ma pri 1.6 (resp. vykonnejsich motorizaciach) dvojite lichobeznikove zavesenie kolies a to je dost rozdiel v pohodli. Hlucnost od otacok bude zas sposobena automatom. Ten zrejme pre istotu vytoci motor viac ako by bolo nutne. Mozno ze ma pri zatezeni a vyssich otackach nizsiu spotrebu. Ked mam manual, tak ja sa rozhodnem na akych otackach pojde a tento motor ma vykonu dost aj pri nizsich ot., takze ja tie mierne kopce vyletim tichsie. Ak sa ti da s CVT radit aj manualne, tak skus mu v takom pripade znizit otacky. Ja 5000 otacok nedosahujem ani na dialnici, to uz by som musel ist 220.
21.12.2018 | 11:57:43 | mariner | 213.81.134.* Reagovat
RE: Hluk
Tak ty blbe, kup si radši Ochcáfku s litrovou sračkou a můžeš dřít kopce na 1500 otáček :-)
04.09.2020 | 05:01:34 | MK | 45.82.235.* Reagovat
Kufor
Toto auto som kúpil na podnikanie z dôvodu priestrannosti v oblasti zavazadlového priestoru a zadných sedadiel. Mal som už viacero typov automobilov, avšak až v tomto som mohol vykonávať svoje remeslo poriadne. V minulosti, keď som chcel vo Fábii nakladať tučnejšieho macka, tak to býval problém. Teraz nie je problém naložiť aj 120kg chlapa odzadu v kufri. Tiež odhlučnenie super, stony vonku nepočuť. Odporúčam. Na podnikanie fakt bomba.
10.07.2017 | 19:53:11 | Vlastibor Slyntoš | 95.103.5.* Reagovat
RE: Kufor
Prosímtě, můžu se zeptat, co provozuješ za řemeslo, že nakládáš 120ti kilový chlati do kufru?
27.03.2018 | 13:08:43 | Tomiq | 80.92.248.* Reagovat
RE: Kufor
Viktor Čistič :-)
16.03.2019 | 12:59:15 | Scarab | 31.30.70.* Reagovat
gratulujem k autu
Ahoj, som Toyota pozitív, hoci presnejsie by bolo som umierneny optimista - kazde auto ma plus a minus. Zaujali ma dve veci na tvojom aute: podvozok a motor. Mam Verso 1.8 (norma 5b) a hoci je to kvapku vykonnejsi motor, auto je tazsie a ma horsi koeficient odporu vzduchu, mal som za to, ze by to mohol byt plus minus dobry super na porovnanie dynamiky. Moje auto je sprevodovane kratsie ako tvoje a mohlo by byt este lepsie, lebo takpovediac do 4000 otacok (na 4 az 6 stupen) sa nic moc nedeje. Ty to mas este horsie, a tu je moja otazka: staci pruznost? Ja tam mam koni viac, vacsi moment, kratsie prevody a je to LTT. Druha vec je podvozok, ja nemam vzadu lichobeznik, ale pevnu napravu...pride mi to zvlastne (ale verim ti a nespochybnujem co pises), ze by Toyota urobila Aurisu namakany podvozok a k tomu dynamicky neadekvatny motor (nejazdil som tvoje auto, iby nahlas uvazujem). Aby som to ale doplnil, ja verim, ze ked tomu vytnes, auto ti ide pekne, vsak to mam aj ja, len som tym chcel povedat, ze tam vidim istu neproporcionalitu medzi podvozkom a motorom. Nech ti sluzi, ale ak by si sa mohol vyjadrit k tej dynamike na 4 az 6 stupen, nuz zaujimalo by ma to. Lebo u mna je to tak za pri tychto stupnoch od 2000 do 4000 otacok za 3-, nad 4000 za 2+. Kriteriom, voci ktorému to porovnavam a znamkujem, je dynamika na 3 stupen, ked auto velmi slusne zabera od 2000 otacok, nad 4000 ide naozaj takmer sportovo a dynamicky sa vyrovna takmer comukolvek, co ma cca 150 koni a je jedno ci nafta alebo benzin. Trojka teda ide do 4000 za 1- a nad za 1+.
03.07.2017 | 14:48:05 | simplynever | 193.87.7.* Reagovat
RE: gratulujem k autu
Ja som len rad ze je sprevodovane do nizsich otacok, ved ked potrebujem vyssie pri tej istej rychlosti, tak staci predsa podradit. Pri teste zrychlenia z 0-100 si vystacim s jednotkou a dvojkou. Na siestom prevodovom stupni pri rychlosti okolo 70 km/h (co je take minimum na 6-ku) ani necakam velku dynamiku. Vtedy ocakavam tichy chod a nizku spotrebu, co aj dostanem. Ale co mam vyskusane tak pri 130 a viac auto uz celkom dobre zrychluje aj na sestke, pomaha tomu aj dobra aerodynamika. Dokonca aj na dialnicnom stupani plne nelozeny na 6-ke som v lavom pruhu obiehal a ani pri 160 a viac som nemal pocit ze by motor stracal dych. Povedal by som ze sa akurat dostal do efektivnych otacok. Na patke uz mozem zavodit.
O tej naprave vzadu pri 1.33 a 1.6 sa mozes docitat vo viacerych recenziach (aj na youtube) alebo staci ak si pozorne pozries v cenniku technicke parametre.
A este k tej dynamike a otackam: drviva vacsina atmosferickych benzinovych motorov ma maximalny krutiaci moment pri 4000 ot. a max. vykon okolo 5500, japonske nad 6000. Takze ak potrebujem poriadne akcelerovat, tak bez ohladu na rychlost zaradim taky stupen aby otacky boli aspon 3000-4000 a drzim to kludne aj do 6500. Tak by sa zachoval aj automat (aspon v sportovom rezime). Ak uz potrebujem ist konstantou rychlostou, tak hodim sestku, po meste 5-ku.
04.07.2017 | 09:44:17 | mariner | 213.81.134.* Reagovat
RE: gratulujem k autu
uplne suhlasim s mariner. mam rovnaku aurisku v combiku a 1.6, mna prave prekvapuje ze dokaze vobec fungovat v tak nizkych otackach, na druhu stranu na nizkych otackach necakam ziadne svety ide skor o usporu paliva. Dovolim si povedat ze maloktora atmosfera (dnes uz bohuzial moc nie je) dokaze takto plynule fungovat a ako spominal kolega potrebujes zrychlit pruznejsie podrad. Mozno to dnesnych vodicov rozmaznanych turbomotormi moze otravovat, ale predsa pokial ides do atmosfery vies do coho ides a hlavne je to aj o davke zabavy, stlacit plyn vie kazdy blbec ale pracovat s motorom to uz sa dnes stava velkou neznamou. Takze vykonu motora by som sa urcite nebal nie je to ziadny smadny mnich a ked potrebujes ma dostatok sily len staci podradit nad 4000. prajem vela stastnych kilometrov bez poruch. TTT
06.07.2017 | 02:30:41 | Jochi | 178.143.226.* Reagovat
RE: gratulujem k autu
A pre dolnenie. Co sa tyka podvozku je nozaj velmi komfortny mam este Rav4 D4D 100kW 2007 a musim uznat ze vo vela situaciach je auriska pohodlnesia co sa tyka filtrovania nerovnosti samozrejme 10 rokov vyvoja v automobilovom priemysle je velmi vela a takisto ravka ma uz na krku skoro 250 000km aj ked teda nic nebucha ani neklepe co bolo treba to sa hned vymenilo nastastie len spotrebak ako brzdy stabilizacne tycky ostatne vsetko povodne takze musim len chvalit takze nenadavam skor kostatujem.
06.07.2017 | 02:39:40 | Jochi | 178.143.226.* Reagovat
rozmaznani vodici
Ano, velmi vela vodicov dnes jazdi a ani netusia aku ma ich motor vykonovu charakteristiku. Mnohi ani nevedia kolko valcov maju pod kapotou :D. Myslia si ze ked idu na 5-ke sestdesiatkou tak im staci stlacit plyn ak chcu niekoho obehnut. Alebo si preventivne vybavia auto s turbom a este aj automatom a potom sa uz konecne citia byt panmi na ceste. A pritom aj s lacnejsim autom sa pri troche umenia da jazdit svizne a sportovo.
07.07.2017 | 09:35:51 | mariner | 213.81.134.* Reagovat
RE: rozmaznani vodici
Soferujem pomaly 30 rokov, presiel som viacero japoncov, od Hondy Civic zaciatkom 90 rokov, cez Galant 2.5 na konci, cez Nissan az po dnesne Verso. Nikdy som nemal na benzine turbo, vlastne mam mizerne skusenosti nielen s tymto druhom pohonu ale aj s motorom inym ako japonskou atmosferou. Nezatracujem ale tento vyber, akurát nie je pre mna. Tocit Hondu do skoro 8000 je moja cesta. Tak si myslim, ze skusenosti s japonskými vysokootackovymi mortormi mam dost, resp. si to subjektivne myslim. Dnes na jazdu mestom (na dnesne pomery) vysokootackovym motorom 5 nikdy nezaradim. Mal by som totiz pri 50km/k menej ako 1400 otacok. Siesty stupen rovnako pri 70 nezaradim ani nahodou. Motor by tocil cca 1700-1800 otacok. Aj ked pocitovo to samozrejme ide a naoko je vsetko v poriadku, vysokootackveho japonca ako hovori prikazanie: nepodtocis. A preto napr. za sest zaradim celkom normalne pri stovke, pri 140 v dialnicnom stupani preradujem zo 6 na 5 a to vôbec pre nic ine, len aby som respektoval, ze motor najlepsie pracuje pri jemu optimálnych otackach.
07.07.2017 | 12:12:53 | simplynever | 193.87.7.* Reagovat
RE: rozmaznani vodici
Ale tak zas po meste nejdem rovnych 50, ale tesne pod 60 (v ramci tolerancie radarov). Vtedy mam na 5-ke okolo 1600 ot. Pre atm. benzinove motory je v zatazenom stave potrebnych minimalne 1500 ot.
A okrem toho palubny pocitac ukazuje ci treba preradit hore, alebo dole. A pri rychlosti okolo 55km/h (ak uz nezrychlujem!) mi radi dat do 5-ky. Pocitac mi pri kludnej jazde vzdy ukazuje zaradit tak aby som mal tesne 1500 ot. Da sa chodit aj vseobecne na vyssich otackach, ale ide to zbytocne do spotreby.
10.07.2017 | 09:42:27 | mariner | 213.81.134.* Reagovat
RE: gratulujem k autu
Skusal som novu Corollu. Na sestke to stracalo rychlost v kazdom kopceku, aj tam, kde to HTP necitila. V 90-tke sestka, 2000 otacok (fuha, tolko ma Mondeo 2.5T s 320 Nm motorom), mierne stupanie na nadjazd, plyn v podlahe a auto nezrychluje, iba horko tazko udrziava rychlost. R1, vyjazd z Nitry smerom do Trnavy, tiahle mierne stupanie, patka auto na povolenych 130 nezrychlila. Dala to az stvorka za cenu revu motora nad 4000 otacok. Nechapem, ako moze mat niekto v rodinnom aute zabavu z vytacania motora v kazdom kopceku len preto, aby udrzal rychlost. V hothatchi to je samozrejme ina kava.
Niekto, kto bude tvrdit ze auto s rastucou rychlostou lepsie zrychluje je ignorant a klamar, vykon s rychlostou (ci vlastne otackami) sice rastie povedzme ze linearne, no poziadavka na vykon ide hore s tretou mocninou rychlosti :)
19.06.2018 | 13:55:01 | V12 | 62.197.230.* Reagovat
RE: gratulujem k autu
Další blb, co neví, jak se jezdí s poctivou atmosférou. Corolla má největší krouták 160 Nm právě na 4400 otáčkách. Kup si radši to tvoje HTP a užívej si jízdy:-)
04.09.2020 | 05:10:59 | MK | 45.82.235.* Reagovat
RE: gratulujem k autu
Auris TS 1,6 váži minimálne 1280kg a nie 1175kg ako píšeš v recenzii. ba aj viac v závislosti od výbavy.
09.07.2017 | 12:57:17 | Toky | 85.216.212.* Reagovat
hmotnost
Vychadzal som z parametrov min. pohotovostnej hmotnosti v tomto cenniku https://pdf.sites.toyota.sk/cennik_auris_2016.pdf (strana 6) v dobe ked som ho kupoval. Hatchback je este o 25kg lahsi. Zrejme to myslia s prazdnou nadrzou a ostrekovacom, bez lekarnicky a tazneho lana. A rezervu to aj tak nema. Viac tam toho nieje.
10.07.2017 | 09:28:55 | mariner | 213.81.134.* Reagovat
RE: hmotnost
Pozri 36.stranu online katalógu. Ako vravím ale to je štartovacia hmotnosť, ktorá obvykle ešte rastie v závislosti od výbavy. Inak ja mám 187cm a keď si sadnem na vodičove miesto a upravím si sedadlo do pohodlnej polohy tak sa za mňa nevôjde s kolenami ani môj 12.ročný syn. Krátky tázvor má auris aj auris TS, preto som bral corollu. Ale keď s tým ty problém nemáš nieje čo riešiť, dobrý výber auta.
https://www.google.sk/search?q=toma%C5%A1ovsky+vyhlad+slovensky+raj&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwik_tXqlP7UAhUEApoKHYWxAooQ_AUIBigB&biw=1644&bih=904#tbm=isch&q=such%C3%A1+bel%C3%A1+slovensky+raj
10.07.2017 | 09:54:03 | Toky | 195.146.10.* Reagovat
RE: hmotnost
Ušiel mi skopírovaný odkaz na online katalóg, tu je správny.
https://www.toyota.sk/new-cars/auris-touring-sports/index.json#/ajax/%2Fnew-cars%2Fauris-touring-sports%2Febrochure.json
10.07.2017 | 09:55:00 | Toky | 195.146.10.* Reagovat
RE: hmotnost
Ok, ta hmotnost bude zrejme vyssia ako je to min. uvadzane. Ja mam tiez 187cm a 2 deti a uvazovali sme aj o corolle, nebyt toho kufra. Ten je pre vacsinu ludi ako aj pre mna fail. V Japonsku asi inak vyuzivaju auta, ale u nas furt nieco prevazame hore-dole, tak by sa hodil aspon liftback. Urcite by dosiahli ine predajne cisla a tymto modelom by mohli konkurovat aj octavii.
10.07.2017 | 13:41:39 | mariner | 213.81.134.* Reagovat
RE: hmotnost
Ako myslíš, ak vozievaš permanentne v kufri pol tony leča, či kočiar, basu piva alebo iné objemnejšie náklady - sedan je naprd. Ja jazdievam väčšinou naložený ľuďmi, nie batožinou, preto som bral corollu. Ten nákup z tesca dvakrát týždenne mi vôjde v pohode aj do sedanu. Inak mám v kufri len 5litrovku s vodou do ostrekovača, fľašu fernetu keby sa strhla nejaká oslava, mikinu a drobnosti. Keby som mal ale prevážať pravidelne kočík, tak ten tetris v kufri by som nechcel riešiť. Tipujem že keby ale mal auris rovnako miesta pre cestujúcich vzadu ako corolla šiel by som do neho, z praktických dôvodov. I keď je karoséria typu sedan pre mňa ovela krajšia.
11.07.2017 | 10:20:38 | Toky | 195.146.10.* Reagovat
kufor
Kedysi sme vozili v aute aj kociar, ale tie casy su uz za nami. Ale casto sa stava ze kupim nieco vacsie v kockatej skatuli (napr. ikea blbosti, alebo trebars kosacku, alebo v zime sanky) a cez otvor v corolle by to nepreslo do kufra, aj ked objem by na to mozno aj bol. Stacilo by aby sa kufor otvaral aj s tym oknom, ale ti japonci to nie a nie pochopit. A pritom stara carina E to mala. A co sa tyka vzhladu samotneho combi, tak mam pocit ze v dnesnej dobe vyrobcovia najprv navrhnu kombi a potom este ako alternativu k tomu aj kratsi hatchback. Aj novy auris predstavovali najprv v kombi verzii a aj na billboardoch je combi. A to nielen pri toyote. No proste auta tejto kategorie bez kombi verzie su nekonkurencieschopne.
11.07.2017 | 12:18:29 | mariner | 213.81.134.* Reagovat
tetris
A este bacha pri tom tetrise, lebo ak zaplnis celu sirku kufra tak ti tie veci v tom rade zmiznu )
11.07.2017 | 12:20:26 | mariner | 213.81.134.* Reagovat
RE: tetris
Hej zmiznú, si pobavil.. :-))
Ako vravím, ak často prevážaš macaté veci v kufri tak kombi je fajn. Ja viac prevážam macatých ľudí, preto auris neprichádzal do úvahy. Ja sa za volantom vyslovene vyvalujem a za mňa by v aurise sadla asi len detská obeť nášlapnej míny. Chatu mám už dávno plne vybavenú takže krámy sem a tam neprevážam, syna mám 12 ročného takže kočík neriešim, na výlet do HR sa traja aj s krámami vôjdeme v pohode do corolly. Lyže patria na strechu, telku z Nay dovezú zadara... Práve som si spomenul, že som z Asko raz viezol skriňu v demonte - dve škatule 40cmx15cmx220cm a šlo to, len si manželka musela sadnúť dozadu za mňa a škatule boli až po palubku. Ešte som si vravel že fasa že mám automat lebo boli aj nad riadiacou pákou. Každopádne ponúkali v Asko odvoz za 10 eur ale až o dva dni len sme nechceli čakať.
Skúšali sme aj mazdu 3 ale to bol ten istý problém - za mňa nikto s nohami proste nesadne.
12.07.2017 | 09:57:54 | Toky | 195.146.10.* Reagovat