Rok výroby:2012Typ motoru:Stav km při koupi:50 000 kmStav km nyní:65 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:4,8 l/100 kmVloženo:21. 6. 2018
Spolehlivost Nízké provozní náklady Hbité a úsporné Všude se vejde Hezký design Levný servis
Slabé stránky
Závady a opravy na autě
Vychytání zvěrstev, která na autě napáchal původní majitel (utržená mřížka pod nárazníkem, odstranění nehomologovaných doplňků, výměna držáku sluneční clony, která byla poškozená).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Protože moje původní C1, která byla zakoupená nová, měla už po 12ti letech najeto téměř 200 000, což je na mini docela dost, rozhodl jsem se obnovit svůj vozový park. Vzhledem k tomu, že za celou tuto dobu nemělo moje kolíně žádnou (opravdu ŽÁDNOU) závadu, neměnilo se na ní nic jiného, než olej, filtry a jednou brzdové destičky a kotouče, rozhodl jsem se opět pro kolíně. Po zkušenosti s předváděcím aygem nové generace jsem se rozhodl zakoupit aygo první řady. To nové mi prostě nesedlo. Nemohl jsem najít vhodnou polohu za volantem. Překážela mi páčka omezovače rychlosti, volant byl i ve své nejvyšší poloze moc nízko, ležel mi téměř na stehnech. Trpělivě jsem hledal málo ojetý exemplář první řady, až se zadařilo. Vůz v krásné barvě Tabasco po starém pánovi (starosta malé obce) s malým nájezdem, v provedení Czech Edition (klima, vše v elektrice, metalíza, čtyři airbagy, atd... Po odstranění jeho lidové tvořivosti (strašiče zvěře, samolepky, teploměr s čidlem vedeným bílou dvoulinkou po blatníku až do kabiny, opravě ulomené mřížky, apod., jsem absolvoval STK (bez problémů) a začal jezdit. K mému údivu se ve voze ozývaly různé pazvuky. Klepání kolíčků zamykání předních dveří na obou stranách, drnčení slunečních clon, klepání z kufru, rezonance nezatížené sedačky spolujezdce. Vše jsem vyřešil sám, ale svědčí to o tom, že novější verze už nejsou tak dokonalé, jako ta první, z roku 2006. Jistě je zde na vině šetření výrobce změnou původních materiálů. Jinak vůz ničím nezklamal, je spolehlivý, spotřeba se pohybuje od 4,1 do 4,8 litrů na sto. Po dálnici bez problémů frčí, ve městě je obratný a hbitý. Na octávky už nemá, technický pokrok ostatních výrobců jej už dohonil :-) Samé turbomotory... Ale přesto to není žádná brzda provozu. S manželkou už jezdíme sami, holky nám odrostly a mají jiné zájmy, než cestovat s rodiči. Takže toto auto je pro nás rozumná volba, s malými náklady na provoz, údržbu, i třeba pneumatiky. Kdysi jsem v recenzi na moji první C1 psal, že není jiné auto, za které bych ji vyměnil. To platí i nyní. Aygo první generace je pro nás dokonalé přibližovadlo.
Nejlépe vyrobené byly ročníky 2005-2007. Série z roku 2008 měla problémy s korozí zadních blatníků. Aygo na rozdíl od C1 a P 107 má zadní blatníky. Ostatní kolíňata je nemají, tudíž se jich to netýká. Jde o korozi lemů, začínající bublinkami pod lakem. Později to bylo odstraněno. Ročníky 2009 mají prodloužený 3. rychlostní stupeň, opět přešlap, později byl navrácen původní převod. Ročníky 2012 změnily plasty v interiéru. Jsou černé (původní byly šedé) a jsou mnohem slabší. Takže každé opření se o loketní opěrku vyvolá její prohnutí, doprovázené často vrznutím. Je vidět, jak s každou další modernizací klesá kvalita. O nové aygo už zájem vůbec nemám.
Hm. Já bych teda dvanáctiletý auto už taky asi vyměnil za novější. Ale říct, že litrovej tříválec má ve 200 000 km ještě mnoho před sebou je dost dobrá poklona. Počkej jak tě tady odpůrci tří hrnců ukamenujou, že tendle motor musí bejt po smrti už ve 100 000 :-)
Videl som v Dánsku Aygo, ktoré malo 480.000km a veselo jazdilo. Majiteľ nemal s ničím problém :)
30.12.2019 | 14:33:51 | Gabriel
| 194.34.132.*Reagovat
RE: Hm
Na severu jsou tyhle prckové oblíbení, i když nechápu proč. Seveřani jsou vzrůstem velcí, a rajtujou tydle prdítka :-) Potkáváme je každoročně, když přes nás (děčínsko) migrujou na jih na dovolenou. Cé jedničky, a ayga, většinou plně naložený, a samej Dán a Švéd. V citigu nebo picantu je ale nevídám. ???
Cituji: Počkej jak tě tady odpůrci tří hrnců ukamenujou, že tendle motor musí bejt po smrti už ve 100 000 :-)
Najel jsem v Matizovi na tříválec 198 tis km a motor byl stále v plné kondici. Spotřeba se zvýšila sotva o deci. Akcelerace stále výborná, trochu už to papalo olej. Bylo třeba za rok dolít tak půl litru, litr. Ale jinak motor stále výborný. Zato kastle shnila. A to je důvod, proč Matizy už vidím málo. I když mají málo najeto, koroze je přivede na hrobeček. Zatímco Kolíňata vidím s nájezdem 300 tis a koroze nula.
U tříválce trvalo, než vyřešili jeho nevyváženost a utlumili hrubší zvuk. Další problémy byly s přímým vstřikem. Kdo to zvládl (např. škodovky už ano, Toyota ještě ne atd.), má dobrý motor, resp. auto. Tříválec má i výhody v nižší hmotnosti, stavební délce, je ostřejší, některá turba s krásnou spotřebou. U škodovky HTPčkám odzvonilo a další generace 1.0 už je velmi dobrá. Naopak seškrcené čtyřválce Hyundai vyzkoušejte. Zjm. 1.2L, to prostě nejede a nejnovější motory jsou ještě slabší. Zbytečná agónie.
Motory, třeba u Hyundai i Škody popravovaly např. rozpadlé katalyzátory (u Hyundai na čtyřválcích), vytahané rozvodové řetězy, ventily, ventilová sedla a bylo jedno, zda tříválec nebo čtyřválec. Je to zbytečná bitka, tříválce i čtyřválce mohou být dobré i špatné, ale dobrý tříválec je náročnější na konstrukci.
Tak v tom se nevyznám, jak je motor náročný na konstrukci a zda je tříválec náročnější. Laicky mi přijde jednodušší, když má o jeden válec méně než čtyřválec, ale můj názor je beztak nesměrodatný. :-) Nejlepší zvuk měl motor tříválce od Matize. To je nepřekonatelný zvuk. Čtyřválec Matiz zněl pro mě hůře. Tříválec byl super po stránce melodie a zvuku. :-) Akorát jsem nechápal, proč ho udělali jen 0,8 a cca 37,5 kW. Vždyť mohli ten samý motor jen nepatrně zvětšit na 0,9 a měli by 42 kW. Nebo na 1,0 a měli by 47 kW. Což by v té době, kdy ho stvořili, r. 1998, bylo skvělé. Nechápu, proč ten motor redukovali na objem O,8. A vymýšleli nový čtyřválec 1,0. Když stačilo jen zvětšit už vymyšlený tříválec. Tím, že vymýšleli silnější motor, přiznávali, že 0,8 bylo málo. Ono to bylo málo do kopce. Při čtyřech lidech na sedadlech. I když samotné auto bylo lehké, 720 kg. Zkrátka ten motor 0,8 byl super, když jsem jel sám, po rovině. Ale kdyby ho jen nepatrně zvětšili na 0,9, nebo ještě lépe 1,0, už to mohlo být super i při plném zatížení. Bylo by to jen trochu železa navíc, cena motoru by stoupla nepatrně. Prostě to nechápu. V té době kolem roku 1998 dostali skvělý výkon z tak malého motorku. Ještě to mohli vylepšit jeho nepatrným zvětšením a oni místo toho vymýšleli nový čtyřválec, který byl pak podstatně dražší, protože na něm museli proplatit náklady na nový know how. Úplně zbytečně.
Taky se v tom nevyznám, ale lze si najít a přečíst něco o motorech různé koncepce. Tříválce jsem měl a mám různé, takže vím jak to vypadá v praxi. Jejich nekultivovanost, vibrace a zvuk se řeší léta a např. u Škoda 1.0 (tsi) se to (konečně) dobře zdařilo. Způsoby jsou různé - vyvažovací hřídele, setrvačník těžký, nevyvážený, dvouhmotový, řemenice nevyvážená, nějak excentrická různá kola na hřídeli, zkrátka plno pokusů (a omylů), které u čtyřválců nebyly nutné.
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Aygo
Několik zkušeností z praxe
Nejlépe vyrobené byly ročníky 2005-2007. Série z roku 2008 měla problémy s korozí zadních blatníků. Aygo na rozdíl od C1 a P 107 má zadní blatníky. Ostatní kolíňata je nemají, tudíž se jich to netýká. Jde o korozi lemů, začínající bublinkami pod lakem. Později to bylo odstraněno. Ročníky 2009 mají prodloužený 3. rychlostní stupeň, opět přešlap, později byl navrácen původní převod. Ročníky 2012 změnily plasty v interiéru. Jsou černé (původní byly šedé) a jsou mnohem slabší. Takže každé opření se o loketní opěrku vyvolá její prohnutí, doprovázené často vrznutím. Je vidět, jak s každou další modernizací klesá kvalita. O nové aygo už zájem vůbec nemám.
23.02.2020 | 17:56:36 | | 89.176.46.* Reagovat
Hm
Auto Co ma 200 tis km, jich ma Jeste hodne pred sebou. Viz na zacatku zivotnosti motoru.
24.06.2018 | 07:40:53 | Jirka | 193.83.114.* Reagovat
RE: Hm
Hm. Já bych teda dvanáctiletý auto už taky asi vyměnil za novější. Ale říct, že litrovej tříválec má ve 200 000 km ještě mnoho před sebou je dost dobrá poklona. Počkej jak tě tady odpůrci tří hrnců ukamenujou, že tendle motor musí bejt po smrti už ve 100 000 :-)
24.06.2018 | 09:40:32 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Hm
Skoda test motoru 250 tis ford 500000 tis test z fabriky. Pul mega muze dat, pri spravnym zachszeni
24.06.2018 | 12:18:07 | Jirks | 193.83.114.* Reagovat
RE: Hm
Ale to už by tomu autu bylo třicet let :-)
19.01.2019 | 15:20:22 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Hm
Videl som v Dánsku Aygo, ktoré malo 480.000km a veselo jazdilo. Majiteľ nemal s ničím problém :)
30.12.2019 | 14:33:51 | Gabriel | 194.34.132.* Reagovat
RE: Hm
Na severu jsou tyhle prckové oblíbení, i když nechápu proč. Seveřani jsou vzrůstem velcí, a rajtujou tydle prdítka :-) Potkáváme je každoročně, když přes nás (děčínsko) migrujou na jih na dovolenou. Cé jedničky, a ayga, většinou plně naložený, a samej Dán a Švéd. V citigu nebo picantu je ale nevídám. ???
30.12.2019 | 15:13:02 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Hm
Že by gastarbajtři z jihu?
05.12.2024 | 20:17:35 | Ital | 78.80.117.* Reagovat
RE: Hm
Cituji: Počkej jak tě tady odpůrci tří hrnců ukamenujou, že tendle motor musí bejt po smrti už ve 100 000 :-)
Najel jsem v Matizovi na tříválec 198 tis km a motor byl stále v plné kondici. Spotřeba se zvýšila sotva o deci. Akcelerace stále výborná, trochu už to papalo olej. Bylo třeba za rok dolít tak půl litru, litr. Ale jinak motor stále výborný. Zato kastle shnila. A to je důvod, proč Matizy už vidím málo. I když mají málo najeto, koroze je přivede na hrobeček. Zatímco Kolíňata vidím s nájezdem 300 tis a koroze nula.
05.12.2024 | 18:17:19 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Hm
U tříválce trvalo, než vyřešili jeho nevyváženost a utlumili hrubší zvuk. Další problémy byly s přímým vstřikem. Kdo to zvládl (např. škodovky už ano, Toyota ještě ne atd.), má dobrý motor, resp. auto. Tříválec má i výhody v nižší hmotnosti, stavební délce, je ostřejší, některá turba s krásnou spotřebou. U škodovky HTPčkám odzvonilo a další generace 1.0 už je velmi dobrá. Naopak seškrcené čtyřválce Hyundai vyzkoušejte. Zjm. 1.2L, to prostě nejede a nejnovější motory jsou ještě slabší. Zbytečná agónie.
05.12.2024 | 20:31:41 | Ital | 78.80.117.* Reagovat
RE: Hm
Motory, třeba u Hyundai i Škody popravovaly např. rozpadlé katalyzátory (u Hyundai na čtyřválcích), vytahané rozvodové řetězy, ventily, ventilová sedla a bylo jedno, zda tříválec nebo čtyřválec. Je to zbytečná bitka, tříválce i čtyřválce mohou být dobré i špatné, ale dobrý tříválec je náročnější na konstrukci.
05.12.2024 | 20:38:02 | Ital | 78.80.117.* Reagovat
RE: Hm
Tak v tom se nevyznám, jak je motor náročný na konstrukci a zda je tříválec náročnější. Laicky mi přijde jednodušší, když má o jeden válec méně než čtyřválec, ale můj názor je beztak nesměrodatný. :-) Nejlepší zvuk měl motor tříválce od Matize. To je nepřekonatelný zvuk. Čtyřválec Matiz zněl pro mě hůře. Tříválec byl super po stránce melodie a zvuku. :-) Akorát jsem nechápal, proč ho udělali jen 0,8 a cca 37,5 kW. Vždyť mohli ten samý motor jen nepatrně zvětšit na 0,9 a měli by 42 kW. Nebo na 1,0 a měli by 47 kW. Což by v té době, kdy ho stvořili, r. 1998, bylo skvělé. Nechápu, proč ten motor redukovali na objem O,8. A vymýšleli nový čtyřválec 1,0. Když stačilo jen zvětšit už vymyšlený tříválec. Tím, že vymýšleli silnější motor, přiznávali, že 0,8 bylo málo. Ono to bylo málo do kopce. Při čtyřech lidech na sedadlech. I když samotné auto bylo lehké, 720 kg. Zkrátka ten motor 0,8 byl super, když jsem jel sám, po rovině. Ale kdyby ho jen nepatrně zvětšili na 0,9, nebo ještě lépe 1,0, už to mohlo být super i při plném zatížení. Bylo by to jen trochu železa navíc, cena motoru by stoupla nepatrně. Prostě to nechápu. V té době kolem roku 1998 dostali skvělý výkon z tak malého motorku. Ještě to mohli vylepšit jeho nepatrným zvětšením a oni místo toho vymýšleli nový čtyřválec, který byl pak podstatně dražší, protože na něm museli proplatit náklady na nový know how. Úplně zbytečně.
07.12.2024 | 00:56:50 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Hm
Taky se v tom nevyznám, ale lze si najít a přečíst něco o motorech různé koncepce. Tříválce jsem měl a mám různé, takže vím jak to vypadá v praxi. Jejich nekultivovanost, vibrace a zvuk se řeší léta a např. u Škoda 1.0 (tsi) se to (konečně) dobře zdařilo. Způsoby jsou různé - vyvažovací hřídele, setrvačník těžký, nevyvážený, dvouhmotový, řemenice nevyvážená, nějak excentrická různá kola na hřídeli, zkrátka plno pokusů (a omylů), které u čtyřválců nebyly nutné.
07.12.2024 | 12:20:02 | Ital | 37.48.32.* Reagovat