Rok výroby:1996Typ motoru:4E-FEStav km při koupi:79 390 kmStav km nyní:133 010 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,3 l/100 kmVloženo:6. 4. 2014
Výměna : 5W žárovky na osvětlení SPZ, 5W žárovky v pravém parkovacím sětle, žárovky H4 v levém světlometu, zapalovacích svíček. Při 106 500 km výměna pravé vnější manžety na poloose, tyčky zadního stabilizátoru, brzdových destiček + stočení ktoučů. Jinak je na vozidle vše původní včetně tlumiče výfuku a rozvodů.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo slouží jako druhé v rodině, takže je taková děvečka pro všechno, ale je o ni dobře postaráno , i když ona toho moc nepotřebuje. Měním pouze motorový olej, vždy cca po 10 000 km. Koroze jen mírná na pravém zadním lemu. Vozidlo není garážované. Aut jsem vystřídal hodně ( 20 let jsem obchodoval s ojetými vozy ), takže můžu s čistým svědomím tvrdit, že takto kvalitně vyrobené vozidlo je ojedinělé.
Doplnění recenze ze dne 01.12.2016
Stav km nyní: 154 500 km
I nadále vozidlo funguje bez sebemenšího zaváhání. Vyměnil jsem pouze akumulátor (předchozí AKU - VARTA Blue vydržela 7 roků) a silentbloky zadního stabilizátoru, kde byly již vůle a ozývaly se nepříjemné zvuky od zadní nápravy. Oprava za 256,-Kč udělala z vozu zase příjemného společníka. Toyota Corolla měla v červenci 20 let a je stále s původním výfukem a původními rozvody, což si u dnešních vozidel nedokážu představit.
Doplnění recenze ze dne 06.11.2019
Stav km nyní: 181 100 km
Toyotu jsem stále neopustil, jen jsem ji musel dopřát výměnu zadních tlumičů pérování a vyvařit zadní lemy. Nyní zase vypadá k světu a pořád dobře slouží. Ostatní je na vozidle stále původní a vše funkční. I nadále s minimálními provozními náklady.
Doplnění recenze ze dne 28.11.2021
Stav km nyní: 200 605 km
Auto stále mám, a myslím si, že se s ním jen tak nerozloučím. V prosinci 2019 jsem musel koupit nové pneu. Zvolil jsem celoroční pneumatiky Barum Qartaris 5 – vlastnosti těchto pneumatik nechám raději bez komentáře. Ale za cenu 3.703,- Kč co může člověk očekávat. Na ježdění kolem komína to stačí. Na předchozích letních pneumatikách Michelin Energy 175/65R14 (najeto 97.215 km, vzorek mají stále 2,5 mm, ale jsou již 17 let staré a ztvrdlé, dost hlučné) a zimních Dunlop Winter Response 165/70 R14 (najeto 55.000km) to byla jiná jízda. Na Toyotě je jinak stále vše původní – tlumič výfuku, rozvody, klínové řemeny, brzdové kotouče, zadní brzdové pakny atd. Auto ve stáří 25 let slouží stále bez sebemenšího zaváhání s minimálními provozními náklady a jen s nejnutnějším servisem.
Taky jsem se nechal loni zlákat ke koupi celorčních Barumek. Měl jsem před nimi starý Semperity na kterých jsem auto koupil, ale musím říct že na nich to jezdilo znatelně líp. Po přezutí auto začlo být nervozní jako jet po ledě, hůř drží stopu atd. Dá se na to zvyknout ale nedoporučil bych je nikomu...
30.11.2021 | 17:40:53 | Michal
| 78.102.83.*Reagovat
RE:
Co blázníte, odborné články a rady jsou plné doporučení skvělých celoroček, co vám šetří peněženku a jsou téměř tak dobré jako letní v létě a zimní v zimně...., já tomu tedy nevěřil nikdy (z principu je to kravina) a po té, co jsem koupil nové auto na kterém byly tovární celoroky Michelin (mimochodem hodnocena jako vůbec nejlepší) jsem to rok zkusil z hecu, zejména zima byla očistec - nikdy víc, letos jsem nazul zimáky a ty celoroky už nechci ani vidět, kdyby byl zájem, poskytnu, mají ještě celkem dost vzorku.
Ty celoroční Barumky jsou podle mě nejvíc nebezpečné na suchu. Když v rychlosti cca 100 km/h date rychle levej a pravej rejd tak pomalu vylítnete ze silnice, když si nato zvyknete, tak se s tím dá jezdit, ale v případě Losího testu je to životu nebezpečné.
Zkusili jsme celoročky na pracovní dodávce. Obvykle máme celý rok na dodávkách zimáky, protože jsou to montážní auta a potřebujeme často vjet do terénu - na trávu, hlínu a s letními z takového místa prostě nevyjedete. Celoročky jsme koupili na dodávku, která měla jezdit hlavně rozvoz zboží a delší trasy a byl to omyl. Ucházející jsou jen na suchu. Za deště to chce hodně zpomalit a byt veleopatrný a v zimě jak nasněží, tak to je konečná. Jsou nepoužitelné. Záběr na sněhu a ovladatelnost 0 bodů z 10. Takže už nikdy - ani na dodávku.
U Toyoty s tímto motorem se není čeho bát, jedna vačka je poháněna ozubeným soukolím a druhá rozvodovým řemenem. Předpokládám, že majitel s tkto starým vozem jezdí jen kolem komína, tak když řemen nevydrží tak jen nedojede do cíle, ale motoru se nic nestane ( nepotká se). Nový řemen stojí od 500,-Kč a měnit napínací kladky u takto malého nájezdu km není potřeba. Původní japonské díly jsou natolik kvalitní, že vydrží daleko větší nájezdy km. Toyota asi při konstrukci motoru zapomněla na to, že se i servisy musí živit. Co se v dnešní době děje kolem rozvodů u nových a zánovních vozů je až neuvěřitelné. Je jedno jestli motor má rozvody řetězem nebo řemenem vždy je to problém. A proč asi?
Obecne to je tak, ze Toyota motory se nepotkaji, pokud to jsou DOHC. 4E-FE je DOHC a tudiz by se potkat nemel, ale menit rozvodak pravidelne ve stanovenych intervalech bych doporucoval i tak.
Souhlasím. Když to vezmete z hlediska bezpečnosti, tak určitě. Když si představím situaci, že předjíždím kamion (a mám to jen tak tak) a na jeho úrovní zrovna přestane motor pracovat díky prasklému řemenu a já se nemám kam zařadit, tak vzniká životu nebezpečná situace a těm by se zcela určitě mělo předcházet.
Ja mám tiež túto Corollu ale combi, Má nabehaných 238000 km. Ale slape ako hodinky :) tiež jediné jedine čo potrebuje je olej a raz sme menili výfuk ale inak nič. Je to vekmi spoľahlivé auto :)
26.04.2016 | 11:02:09 | Adam
| 91.127.110.*Reagovat
Souhlasím s autorem recenze že se jedná o kvalitní vůz.Měl sem toyotu corollu r.v.1995 motor 1,3 benzín a pohoda.Měl sem ji tři roky a stačilo jen měnit olej,filtry a spotřební věci.Nikdy mě nikde nenechala stát na cestě.Kamarád z práce měl starou toyotu camry 2,0 benzín a za 8 let měnil jen spotřební věci.Dnes už je asi na vrakovišti vaz ji zlomilo stáří a koroze.
Jaké poruchy máš na mysli? výměna manžet, žárovek nebo stab. tyček? haha..klasika, kor na českých silnicích. Moc bych se P 106 nechlubil, toyotě nešahá ani po ventilky :)
MAM COROLLU LIFTBACK 1.8 DIESEL 1990 NAJETO 268000KM. PUVODNÍ JSOU KLADKY ROZVODU A PUMPA MENĚN JEN ŘEMEN PO 100000KM.KROMĚ ZADNÍHO DÍLU VÝFUKU VŠE PUVODNÍ.MĚNĚNY POUZE DESTIČKY,KOTOUČE A PAKNY,OLEJ A ŽÁROVKY.NENÍ GARAŽOVANÁ A STOJÍ V PRAZE.JEZDÍ PO CELE REPUBLICE I PO DÁLNICI.BYLY STŘÍKANÉ DUTINY A PODVOZEK.SPOLEHLIVĚJŠÍ AUTO NEZNÁM JE TO NEZMAR.
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Corolla
Taky jsem se nechal loni zlákat ke koupi celorčních Barumek. Měl jsem před nimi starý Semperity na kterých jsem auto koupil, ale musím říct že na nich to jezdilo znatelně líp. Po přezutí auto začlo být nervozní jako jet po ledě, hůř drží stopu atd. Dá se na to zvyknout ale nedoporučil bych je nikomu...
30.11.2021 | 17:40:53 | Michal | 78.102.83.* Reagovat
RE:
Co blázníte, odborné články a rady jsou plné doporučení skvělých celoroček, co vám šetří peněženku a jsou téměř tak dobré jako letní v létě a zimní v zimně...., já tomu tedy nevěřil nikdy (z principu je to kravina) a po té, co jsem koupil nové auto na kterém byly tovární celoroky Michelin (mimochodem hodnocena jako vůbec nejlepší) jsem to rok zkusil z hecu, zejména zima byla očistec - nikdy víc, letos jsem nazul zimáky a ty celoroky už nechci ani vidět, kdyby byl zájem, poskytnu, mají ještě celkem dost vzorku.
01.12.2021 | 08:05:23 | Vašek | 88.103.233.* Reagovat
RE:
Paradoxně na sněhu byly překvapivě v pohodě, ale na suchu a mokru je to bída..
01.12.2021 | 17:49:00 | Michal | 78.102.83.* Reagovat
RE:
Tak za mne nejhorší v břečce, ale ani mokro žádný zázrak...nedrží auto na silnici, v zatáčce je to očistec.
02.12.2021 | 08:34:40 | Vašek | 88.103.232.* Reagovat
RE:
Ty celoroční Barumky jsou podle mě nejvíc nebezpečné na suchu. Když v rychlosti cca 100 km/h date rychle levej a pravej rejd tak pomalu vylítnete ze silnice, když si nato zvyknete, tak se s tím dá jezdit, ale v případě Losího testu je to životu nebezpečné.
05.12.2021 | 11:47:34 | Julo | 188.122.208.* Reagovat
RE:
Zkusili jsme celoročky na pracovní dodávce. Obvykle máme celý rok na dodávkách zimáky, protože jsou to montážní auta a potřebujeme často vjet do terénu - na trávu, hlínu a s letními z takového místa prostě nevyjedete. Celoročky jsme koupili na dodávku, která měla jezdit hlavně rozvoz zboží a delší trasy a byl to omyl. Ucházející jsou jen na suchu. Za deště to chce hodně zpomalit a byt veleopatrný a v zimě jak nasněží, tak to je konečná. Jsou nepoužitelné. Záběr na sněhu a ovladatelnost 0 bodů z 10. Takže už nikdy - ani na dodávku.
06.12.2021 | 08:35:05 | Festr | 46.135.226.* Reagovat
RE:
Na dodávkách máme taky zimáky...., celoroky jsem ani nepokoušel a vidím, že jsem ušetřil...
06.12.2021 | 09:44:17 | Vašek | 88.103.233.* Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
15.12.2024 | 12:04:26 | âîň ÷ňî | 37.212.49.*
Toyota nemá předepsanou výměnu rozvodu ? :D
02.12.2016 | 16:53:23 | Nick406 | 94.112.12.* Reagovat
RE:
Že by řetěz? Že by (na rozdíl od koncernu) kvalitní řetěz? Právě to dělá Toyotu Toyotou. Spolehlivost, o které se jiným ani nezdá.
13.11.2019 | 22:31:30 | | 89.176.46.* Reagovat
co??
Toyka má 20 let...s původními rozvody!!!to zavání pořádným malérem...s tímto bych se ani nechlubil.
Ptáte se proč?...to zjistíte,,,a nebude to možná ani tak dlouho trvat!
02.12.2016 | 14:20:08 | stafík | 85.135.92.* Reagovat
RE: co??
U Toyoty s tímto motorem se není čeho bát, jedna vačka je poháněna ozubeným soukolím a druhá rozvodovým řemenem. Předpokládám, že majitel s tkto starým vozem jezdí jen kolem komína, tak když řemen nevydrží tak jen nedojede do cíle, ale motoru se nic nestane ( nepotká se). Nový řemen stojí od 500,-Kč a měnit napínací kladky u takto malého nájezdu km není potřeba. Původní japonské díly jsou natolik kvalitní, že vydrží daleko větší nájezdy km. Toyota asi při konstrukci motoru zapomněla na to, že se i servisy musí živit. Co se v dnešní době děje kolem rozvodů u nových a zánovních vozů je až neuvěřitelné. Je jedno jestli motor má rozvody řetězem nebo řemenem vždy je to problém. A proč asi?
03.12.2016 | 17:49:17 | Julo | 89.235.57.* Reagovat
RE: co??
Obecne to je tak, ze Toyota motory se nepotkaji, pokud to jsou DOHC. 4E-FE je DOHC a tudiz by se potkat nemel, ale menit rozvodak pravidelne ve stanovenych intervalech bych doporucoval i tak.
04.12.2016 | 15:57:36 | stafík | 85.135.92.* Reagovat
RE: co??
Souhlasím. Když to vezmete z hlediska bezpečnosti, tak určitě. Když si představím situaci, že předjíždím kamion (a mám to jen tak tak) a na jeho úrovní zrovna přestane motor pracovat díky prasklému řemenu a já se nemám kam zařadit, tak vzniká životu nebezpečná situace a těm by se zcela určitě mělo předcházet.
04.12.2016 | 16:20:09 | Julo | 89.235.57.* Reagovat
Ja mám tiež túto Corollu ale combi, Má nabehaných 238000 km. Ale slape ako hodinky :) tiež jediné jedine čo potrebuje je olej a raz sme menili výfuk ale inak nič. Je to vekmi spoľahlivé auto :)
26.04.2016 | 11:02:09 | Adam | 91.127.110.* Reagovat
Souhlasím s autorem recenze že se jedná o kvalitní vůz.Měl sem toyotu corollu r.v.1995 motor 1,3 benzín a pohoda.Měl sem ji tři roky a stačilo jen měnit olej,filtry a spotřební věci.Nikdy mě nikde nenechala stát na cestě.Kamarád z práce měl starou toyotu camry 2,0 benzín a za 8 let měnil jen spotřební věci.Dnes už je asi na vrakovišti vaz ji zlomilo stáří a koroze.
17.05.2014 | 10:09:13 | rak0815 | 81.90.174.* Reagovat
Hm, pri takom maom nájazde km...., sa ani nečudujem. Mimochodom, menej porúch mala aj P 106..., z roku 1997 a s podobným počtom km.
06.04.2014 | 07:38:04 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: ??
Jaké poruchy máš na mysli? výměna manžet, žárovek nebo stab. tyček? haha..klasika, kor na českých silnicích. Moc bych se P 106 nechlubil, toyotě nešahá ani po ventilky :)
07.04.2014 | 19:16:59 | Jan | 78.45.249.* Reagovat
RE: ??COROLLA 1.8 DIESEL
MAM COROLLU LIFTBACK 1.8 DIESEL 1990 NAJETO 268000KM. PUVODNÍ JSOU KLADKY ROZVODU A PUMPA MENĚN JEN ŘEMEN PO 100000KM.KROMĚ ZADNÍHO DÍLU VÝFUKU VŠE PUVODNÍ.MĚNĚNY POUZE DESTIČKY,KOTOUČE A PAKNY,OLEJ A ŽÁROVKY.NENÍ GARAŽOVANÁ A STOJÍ V PRAZE.JEZDÍ PO CELE REPUBLICE I PO DÁLNICI.BYLY STŘÍKANÉ DUTINY A PODVOZEK.SPOLEHLIVĚJŠÍ AUTO NEZNÁM JE TO NEZMAR.
17.02.2018 | 19:14:07 | JIRKA | 90.177.246.* Reagovat