Rok výroby:1977Typ motoru:600Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:165 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?29 letPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:24. 11. 2006
Samozřejmě, že mělo, ale pouze běžné a lehce opravitelné, víceméně výměna spotřebního materiálu.
Nepočítám-li takové věci jako výměny žárovek, akumulátoru, protektorování pneumatik a preventivní výměnu již roztřepeného klínového řemenu, výměnu brzdového obložení atd., poruchy nebyly téměř žádné.
V 90 000 km výměna zadních tlumičů pérování (vozíl jsem po polních cestách materiál na stavbu).
Ve 105 000 km výměna homokinetických kloubů (už trochu škubalo řízení).
Ve 137 000 km výměna startéru (ale šlo se rozjet z kopce).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Trabant 601 byl na svou dobu mimořádně pokrokové a praktické auto. Pro mladou rodinu byl nejlepší volbou a za ty peníze (38 000 Kčs) byl poměr cena/užitná hodnota u kombíku mimořádně příznivý. Díky pohonu předních kol, nezávislému zavěšení všech kol a poněkud tvrdšímu pérování měl vynikající jízdní vlastnosti. Rychlost byla na tehdejší dobu také poměrně vysoká vzhledem ke kubatuře (po dálnici jsem jezdil s naloženým kombíkem po rovině běžně 110). Sptřeba byla trochu vyšší, ale zase stačil benzín Special mix (nebo dnes i techničák) a jeho doléváním do nádrže náklady na provoz téměř končily (auto bylo perfektně jednoduché). Právě díky jednoduchosti vozidla jsem si to málo oprav mohl většinou udělat sám v garáži a proto se Trabant jednoznačně vyplatil. Kufr byl na tak malé auto přímo královský a po sklopení sedaček jsem měl malou dodávku, ve které jsem mohl převážet veškerý stavební materiál na barák. Navíc má také nejlevnější povinné ručení.
Tohoto Trabanta jsem koupil jako druhého v pořadí (předtím jsem měl sedan z roku 1970) a kombík jsem koupil v roce 1977 právě kvůli rodině. Odvezl nás spolehlivě do Tater, na Rujánu i k Balatonu. jako členu rodiny se mu dostávalo pravidelné péče a proto (ale i díky opravdu kvalitnímu zpracování) ve výborném stavu jezdí dodnes. Dojíždím s ním do města nakoupit a nadále ve svém ložném prostoru občas převáží nějaké větší věci (i když v posledních letech už auto tolik nepoužívám).
Toto auto mohu doporučit lidem, kteří nemají nějaké zvláštní nároky na komfort a potřebují nějaké levné přibližovadlo třeba na nákupy, na dojížďku za prací nebo v případě kombíku i na podnikání (pro řemeslníky jako stvořený).
Trabant je poruchový stejně, jako je poruchové každé auto po 30 letech služby. Mám trabanta z roku 1986. Většinu si opravím sám, ale na brzdy a podobně jezdím jednou za rok do servisu. U auta, které dokáže jet s napůl rozmontovaným motorem na jeden válec 80 km za hodinu a je ještě skoro 30 let staré - to je tedy výkon.
pokaždé jak ho vidim tak jsem na udiv vždyt to je parada jak si to drkota po ceste.ja ho mam a každý den dojíždím jaro,léto,podzim,zima na šachtu .nikdy mne nesklamal
lámalo,praskalo,podělalo- 22let vydrželo a jezdilo a vozilo a sloužilo dnes sebemenší prkotina na řídící jednotce nebo relátko a v lepším případě lano nebo odtah ....mám taky nestěstí jednoho 22letého t-kombíka a jsem tomu rád ...Mimochodem ta páčka na blinkry a světla stojí 300 nové zrcátko 140 a sklo do něj 45 mám pokračovat....Zdravím tímto všechny příznivce modravého dýmu . Ať to prdí.
Pánové, ty řeči o kvalitě si nechte do šantánu. Jsou to nesmysly. Hnilo to okolo oken, zatékalo tam, hnily vlaštovky i prahy, kdo nedělal výstřiky dutin, ten špatně dopadl. Odcházely brzdový prasátka, hnily plechy okolo masky, výfuk, o kladívkovém zapalování ani nemluvím (kladívka ze silonu!) Lámaly se kontakty v přepínači blinkrů, ucpával se palivový kohout, tekly nebo se zasekávaly jehlové ventily... bylo toho tolik, že člověk nevěděl, co se podělá příště. Měl jsem ho 22 let a už nikdy více!!!
Komentáře uživatelů k recenzi Trabant 601
Doporučuji
Trabant je poruchový stejně, jako je poruchové každé auto po 30 letech služby. Mám trabanta z roku 1986. Většinu si opravím sám, ale na brzdy a podobně jezdím jednou za rok do servisu. U auta, které dokáže jet s napůl rozmontovaným motorem na jeden válec 80 km za hodinu a je ještě skoro 30 let staré - to je tedy výkon.
28.06.2009 | 23:21:44 | Laeg Reagovat
pokaždé jak ho vidim tak jsem na udiv vždyt to je parada jak si to drkota po ceste.ja ho mam a každý den dojíždím jaro,léto,podzim,zima na šachtu .nikdy mne nesklamal
09.10.2008 | 11:09:24 | haviř Reagovat
viz nesmysly- od anonyma
lámalo,praskalo,podělalo- 22let vydrželo a jezdilo a vozilo a sloužilo dnes sebemenší prkotina na řídící jednotce nebo relátko a v lepším případě lano nebo odtah ....mám taky nestěstí jednoho 22letého t-kombíka a jsem tomu rád ...Mimochodem ta páčka na blinkry a světla stojí 300 nové zrcátko 140 a sklo do něj 45 mám pokračovat....Zdravím tímto všechny příznivce modravého dýmu . Ať to prdí.
21.04.2008 | 10:30:13 | jarda Reagovat
Nesmysly
Pánové, ty řeči o kvalitě si nechte do šantánu. Jsou to nesmysly. Hnilo to okolo oken, zatékalo tam, hnily vlaštovky i prahy, kdo nedělal výstřiky dutin, ten špatně dopadl. Odcházely brzdový prasátka, hnily plechy okolo masky, výfuk, o kladívkovém zapalování ani nemluvím (kladívka ze silonu!) Lámaly se kontakty v přepínači blinkrů, ucpával se palivový kohout, tekly nebo se zasekávaly jehlové ventily... bylo toho tolik, že člověk nevěděl, co se podělá příště. Měl jsem ho 22 let a už nikdy více!!!
03.09.2007 | 15:07:54 | Reagovat
Trabant je ale skutocne kvalitne spraveny a vyrobeny moj ma 40 rokov a este nebol vyvarany....
01.07.2007 | 15:29:02 | Reagovat
Tak tomu se říká ,,Láska na celý život".
25.11.2006 | 17:57:40 | Reagovat
Tak takovýhle číslo jsem tady zatim neviděl :-)
25.11.2006 | 00:58:03 | dobytek Reagovat