Rok výroby:1986Typ motoru:594,5 ccm / 2T, 2 válceStav km při koupi:34 000 kmStav km nyní:36 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:23. 10. 2006
Po zhruba padesáti najetých kilometrech s Trabantem jsem zůstal stát na křižovatce.
Zadřený motor na hlavním ojničním ložisku klikového hřídele.
Opravu (respektive výměnu motoru) jsem provedl svépomocí a od té doby jsem žádné závažnější poruchy nezaznamenal.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Bezprostředně po koupi tohoto vozu jsem k němu nepřistupoval s velkou důvěrou. Původně jsem ho zakoupil jen jako auto na dojíždění km na nádraží.
Brzy jsem ale zjistil, že trabant je auto, které má něco do sebe a že svezení v něm není jenom jízda odněkud někam, ale je to vždy zážitek.
Na můj vkus je trošku více slyšet motor, auto se také na volnoběh dost klepe, ale to vše právě vytváří ten správný zážitek z jízdy.
Můj trabant je vybaven všemi dostupnými doplňky, které jízdu značně vylepšují (střešní okno, mlhovky, ekonoměr,...). S vybavením i jízdními vlastnostmi jsem spokojen.
A to ako preco sa nemohol zadriet, ked je to dvojtakt a motorky dvojtakty sa podla teba nezadieraju? Kolko dvojtaktnych motoriek ma uz vybrusy a nie jeden. Staci, ak uz mas starsi motor, namiesas olej do benzinu podla pomeru uvedeneho vyrobcom, cize tak ako ma byt a predsa to zadries, ked tomu davas poriadne otacky, ked je starsi motor je potrebne pridavat oleja trochu viacej ,aj ked to zapricini väcsie dymenie.
TRABANT Opravdu někteří neví o čem píšou, v Trabantu jsem prožil celý dětský léte, když ho otec v mých 15-ti prodával, přemlouval sem ať mi ho nechá. Je to opravdu srdeční záležitost a jak napsal Peter není to jak dnes že s tebe ty prachy za auto tahá 6 různých institucí.... Věřte mi, že kdyby to pánové v Německu, nebo někde jinde znova rozjeli prodám stávající auto a jdu do toho! Design hlavně sedanu je prostě nej, jak říkám malý Porše, a teď se z toho antitrabantisti třeba po...serte!!!
Porsche bych za trabanta nikdy nechtěl. teda max nějakou starou klasiku. Já osobně jsem si jednoho pořídil. Te´d ruším auto co mám na běžný provoz a budu jezdit jenom trabim. už si brousím zuby na new motor z německa. ano v německu je firma která vyrábí repliky všech dílů. CCA za 200 klacků se dá postavit fungl nový :D Trabnant byl stroj postavený tak že se maximálně využívá energie motoru. Prostě dokonalý.
Z došlých komentářů je jasně poznat, kdo z pisatelů trabantem někdy jel a kdo jen spamuje... Nevlastním low-cost trabanta, ale toho v plné výbavě, navíc HYCOMAT (a ne hydramatic nebo jak to tam nějakej "odborník" napsal) nepotřebuju, jelikož nejsem invalida (ani mentálně ujetej tragéd, jak se asi jeden komentátor domnívá). A kromě trabanta mám na delší cesty Vectru 2.0 16V. Je fakt, že obě ty auta mají stejnou spotřebu., ale o tom to skutečně není, srovnávat vlastnosti pět let starého auta a 20ti leté "autosugesce".
Bol som majiteľom trabanta 8 rokov a s odstupom času môžem povedať, že to bolo niečo viac ako len obyčajné auto. Spoľahlivosť auta by mohli potvrdiť tisíce dederónov dovolenkujúcich každé leto pri Čiernom mori, multifunkčnosť zasa tisíce tých, čo si na ňom podovážali všetko možné - aj celý svoj dom. Vedomie, že nemusíte živiť servisy, poisťovne a ďalších, ktorí sa na autách nabaľujú, vám dáva pocit ľahkosti pokoja - žiadne obavy z poškodenia, ukradnutia, všetko za babku, garáž netreba, žiadne obavy z výdavkov na garančky atď. Ešte aj po rokoch sa mi vybavia príjemné spomienky na trabiho - to je čaro tohto auta.
Měl jsem toto auto od r. 1973 do 1983, v kombi i limuzíně,najel jsem kolem 100.000 km. Nikdy mě nezklamalo, spotřeba venku cca 6,5 l, v Praze do 8 l. Projel a vyjel jsem všude. Neskutečně prostorné (mám 185 cm, 110 kg), zvlášť kufr obrovský. V zimě bezvadně topilo (nutno topení izolovat skelnou vatou a omezit clonou -mezikružím- výkon ventilátoru).Motor od 85 km/hod neslyšet /jen hluk pneu/, výměna za pusu. Naprosto nenáročné spolehlivé autíčko, jen háklivé na seřízení zapalování - nutno "na hodinky". Vzpomínám na něj dodnes moc rád. Bylo to moje třetí auto (předtím KdF 82 a Minor II).
Nechci nikomu brát iluze, každý má jiná měřítka, ale já jsem jel v Trabantu combi jednou v životě, když jej kamarád jakožto nový vůz vezl z mototechny. Přiznám se, že to byl otřesný zážitek, kravál jak v mlýnici, třáslo se to celé a poskakovalo po silnici, střecha bez tapecírunku, dvouválec zoufale řval. Měl jsem celkový dojem, že se ani nemůže jednat o skutečné auto ale spíš o nějakou náhradu Velorexu, jakožto invalidního vozítka.
Komentáře uživatelů k recenzi Trabant 601
zadretý trabant, nie je nemozne
A to ako preco sa nemohol zadriet, ked je to dvojtakt a motorky dvojtakty sa podla teba nezadieraju? Kolko dvojtaktnych motoriek ma uz vybrusy a nie jeden. Staci, ak uz mas starsi motor, namiesas olej do benzinu podla pomeru uvedeneho vyrobcom, cize tak ako ma byt a predsa to zadries, ked tomu davas poriadne otacky, ked je starsi motor je potrebne pridavat oleja trochu viacej ,aj ked to zapricini väcsie dymenie.
10.10.2008 | 10:18:19 | miropo Reagovat
TRABANT
TRABANT Opravdu někteří neví o čem píšou, v Trabantu jsem prožil celý dětský léte, když ho otec v mých 15-ti prodával, přemlouval sem ať mi ho nechá. Je to opravdu srdeční záležitost a jak napsal Peter není to jak dnes že s tebe ty prachy za auto tahá 6 různých institucí.... Věřte mi, že kdyby to pánové v Německu, nebo někde jinde znova rozjeli prodám stávající auto a jdu do toho! Design hlavně sedanu je prostě nej, jak říkám malý Porše, a teď se z toho antitrabantisti třeba po...serte!!!
26.04.2007 | 11:07:07 | Hanz Reagovat
RE: TRABANT
Porsche bych za trabanta nikdy nechtěl. teda max nějakou starou klasiku. Já osobně jsem si jednoho pořídil. Te´d ruším auto co mám na běžný provoz a budu jezdit jenom trabim. už si brousím zuby na new motor z německa. ano v německu je firma která vyrábí repliky všech dílů. CCA za 200 klacků se dá postavit fungl nový :D Trabnant byl stroj postavený tak že se maximálně využívá energie motoru. Prostě dokonalý.
26.03.2013 | 01:55:39 | Fanda | 88.103.220.* Reagovat
RE: TRABANT
Obavam sa, ze po sadnuti a prevezeni sa s Porsche Trabant rovno odvezies na vrakovisko...
Trochu sudnosti by nezaskodilo..., alebo inak: este som nepocul, ze by majitel Porsche xcel radesj Trabanta...:):)
26.03.2013 | 07:36:36 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
re: zadření ojnice
Sice je to dvoutakt,ale mohl se kousnout,strejda ho má a také se mu kousnul
28.03.2007 | 18:18:43 | Sup Reagovat
re: zadření ojnice
No já teda fakt nevím ale tráboš je dvoutakt ( olej + beňák ) tak jak se mohlo zadřít ?
25.02.2007 | 06:41:20 | Reagovat
spam...
A čím jezdí Anonymové??? Kup(te) si trabanta a pak můžete přispívat do debaty o tomhle autě.
26.10.2006 | 23:34:17 | Vašek D. Reagovat
Z došlých komentářů je opravdu vidět kdo jel jenom trabantem a kdo ne.
26.10.2006 | 05:51:20 | Reagovat
Trabi je kult (a nic s tim nenaděláte)
No a jak taky jinak? Asi tady pár lidem uniklo, že dneska NIKDO nejezdí trabantem jen proto, že na lepší auto nemá.
25.10.2006 | 14:58:06 | Vašek D. Reagovat
tak pojem AUTOSUGESCE je myslim si na miste
25.10.2006 | 12:46:20 | diego Reagovat
K mojí recenzi.
Z došlých komentářů je jasně poznat, kdo z pisatelů trabantem někdy jel a kdo jen spamuje... Nevlastním low-cost trabanta, ale toho v plné výbavě, navíc HYCOMAT (a ne hydramatic nebo jak to tam nějakej "odborník" napsal) nepotřebuju, jelikož nejsem invalida (ani mentálně ujetej tragéd, jak se asi jeden komentátor domnívá). A kromě trabanta mám na delší cesty Vectru 2.0 16V. Je fakt, že obě ty auta mají stejnou spotřebu., ale o tom to skutečně není, srovnávat vlastnosti pět let starého auta a 20ti leté "autosugesce".
25.10.2006 | 12:22:51 | Vašek D. Reagovat
Panove, chapu vase osobni zazitky a to ze vas zrejme trabant chytil za srdce, ale snad nemuzete davat vedel sebe dnesni auta a tohle...
25.10.2006 | 09:46:55 | diego Reagovat
fantázia v pohybe
Bol som majiteľom trabanta 8 rokov a s odstupom času môžem povedať, že to bolo niečo viac ako len obyčajné auto. Spoľahlivosť auta by mohli potvrdiť tisíce dederónov dovolenkujúcich každé leto pri Čiernom mori, multifunkčnosť zasa tisíce tých, čo si na ňom podovážali všetko možné - aj celý svoj dom. Vedomie, že nemusíte živiť servisy, poisťovne a ďalších, ktorí sa na autách nabaľujú, vám dáva pocit ľahkosti pokoja - žiadne obavy z poškodenia, ukradnutia, všetko za babku, garáž netreba, žiadne obavy z výdavkov na garančky atď. Ešte aj po rokoch sa mi vybavia príjemné spomienky na trabiho - to je čaro tohto auta.
25.10.2006 | 09:06:32 | peter Reagovat
Trabant 601
Měl jsem toto auto od r. 1973 do 1983, v kombi i limuzíně,najel jsem kolem 100.000 km. Nikdy mě nezklamalo, spotřeba venku cca 6,5 l, v Praze do 8 l. Projel a vyjel jsem všude.
Neskutečně prostorné (mám 185 cm, 110 kg), zvlášť kufr obrovský. V zimě bezvadně topilo (nutno topení izolovat skelnou vatou a omezit clonou -mezikružím- výkon ventilátoru).Motor od 85 km/hod neslyšet /jen hluk pneu/, výměna za pusu.
Naprosto nenáročné spolehlivé autíčko, jen háklivé na seřízení zapalování - nutno "na hodinky". Vzpomínám na něj dodnes moc rád. Bylo to moje třetí auto (předtím KdF 82 a Minor II).
24.10.2006 | 14:57:15 | Fantan Reagovat
dobrá šlichta...
buď dobrej vtip ,nebo zuboženej chudák..
24.10.2006 | 11:16:59 | diego Reagovat
Provokace
Jako joke dobrý.
24.10.2006 | 10:41:30 | belous Reagovat
Není tak vybaven, chybí ti automatická spojka hydramatic:-)
24.10.2006 | 10:14:32 | RRAAFF Reagovat
Byl to fakt "zážitek"
Nechci nikomu brát iluze, každý má jiná měřítka, ale já jsem jel v Trabantu combi jednou v životě, když jej kamarád jakožto nový vůz vezl z mototechny. Přiznám se, že to byl otřesný zážitek, kravál jak v mlýnici, třáslo se to celé a poskakovalo po silnici, střecha bez tapecírunku, dvouválec zoufale řval. Měl jsem celkový dojem, že se ani nemůže jednat o skutečné auto ale spíš o nějakou náhradu Velorexu, jakožto invalidního vozítka.
23.10.2006 | 20:59:38 | luky Reagovat