Nemohu si stěžovat. Na autě mám provedeny některé sportovní úpravy, což se projevuje trochu na spotřebě. Vždy mě odvezl, kam jsem zrovna potřeboval a nikdy mě nikde nenechal. Nedávno jsem s ním najel při cestě skoro přes celou republiku přes 900 km za výkend. Nejvíce se podivovali ostatní řidiči na dálnici, když jsem tam upaloval rychlostí 130 - 140 km/h.
Pár postřehů, abych uvedl tvou fantazii na správnou míru. Pracoval jsem jako servisák koncernu IFA (Trabant, Wartburg, Barkas) a v době totáče jezdil na pravidelná školení k výrobci aut. Takže uznej, že o nich něco vím a uvedu do pořádku tvé doměnky. Takže: Motor trabantu točí 4200 otáček při rychlosti 100 km/h. (nejvyšší rychlost při otáčkách nejvyššího výkonu). Podle tebe točil "asi" 8000 - to by ale při zachování převodového poměru 4tého stupně musel jet téměř 200 km/h a tomu jistě sám nevěříš. Motor ti točil maximálně 5.500 otáček a skutečná rychlost byla nejvýš 130 km/h - u tohoto tachometru totiž za jeho cejchovanou částí dochází ke skokovému zkreslení do plusu - už neukazuje realitu, jen se vychyluje. Tato rychůost je sice dosažitelná za příznivých okolností (mírný spád, bezvětří, apod) ale je pro motor destruktivní. Motor Trabant od Barkaswerke nebyl dimenzován na vyšší rychlosti - otáčky než 4500. Překračováním těchto otáček docházelo k likvidaci ložisek kjlikového hřídele, pružinek šoupátek a vznikal tak známý zvuk "glogloglo" při volnoběhu. Takže na nějaké 8000 otáček zapomeň, při takových otáčkách už nebyl tento motor schopen plnění a vyplachování válců a na rychlost 150 taky zapomeň. Nelze ji dosáhnout s tímto motorem ani náhodou, už jen pro aerodynamický odpor karoserie, pro jehož překonání potřebuje trabant výkon alespoň 33 kW (motory upravené na A2) - soutěžní motory s úpravou nejen kanálů, trysek a pod., ale i setrvačníku, hlav, zapalování a hlavně výfuku! Musí být naladěn na jiný odpor kvůli vyplachování válců.
Nuz vsetkym majitelom "dospelackych" aut napisem toto.Bolo to moje prve zakupene auto ,z bazaru za 17000 Kcs(SK) predosla majitelka na tom nechodila viac ako 80km/h co sa mi vypomstilo,ked som nabalil tehotnu manzelku,4-rocnu dcerku na dovolenku do Bulharska.Isiel som spolu s kamosom na S120,v Madarsku to motor uz nevydrzal,zadrel som spodne ojnicne lozisko,co teraz,kamosa som poslal po svojom,ze to skusim opravit a pridem neskor do Bulharska.Tak som vymontoval motor,rozobral,vybral kluku(rodinka zatial vegetila v tieni pod stromom) pomocou domorodca,co zastal na Jave350 sme nasli starsiu kluku v nejakom servise zadara,nahodil som ju(bola lepsia ako moja stara) tu som hodil na podlahu a vyrazil som naspat,na prechode este so zamazaymu rukami ukazujem kluku,ze nemusi davat vstupne razitko do pasu,ze den pojdem naspat.Len sa pozreli na seba divnym pohladom a pustili ma spat.Hned som sa nahlasil do servisu v Novej Bani,v pondelok rano som pristavil este stale nalozeneho Trabiho na kanal,vysukal si rukavy a o 12 hod. bolo po vymene kluky,novej spojky.Cestou do Bulharska som ho akurat zabehol,po pol dna hladania po kempoch na pobrezi od Burgasu az po Turecke hranice som nasiel aj kamosa so Skodovko,ktory,ked ma uvidel,skoro dostal infarkt a nechapal.Tam som si nasiel aj kamosa z NDR,samozrejme s Trabim.Naspat som uz len uvolnoval zaseknute brzdove celuste(vyskocila spruzina) nic vazneho.Po navrate som mu spravil par uprav(mam prax z dvojtaktov na motorkach) cize klasika:prelestit sacie a vyfukove kanalky,slicovat ich,vacsi difuzor a trysky v karburatore,nove vakce,piesty,kruzky,znizenie valcov na zvysenie kompresie,sirsie kolesa na zvacsenie obvodu kvoli zvyseniu rychlosti.Potom uz len blbostky,klapka do chladenia na zvysenie ucinnosti kurenia,obalenie vymennika izolaciou,kryci plech na spodok motora,izolacia na strechu,autoradio a teplomer,palivomer.Motor som zabehol,pojazdil.Vysledok? Pri 110km/h bola jazda najtichsia,bolo pocut akurat svist vzduchu,lebo zvuk motora sa dostal do nepocutelneho pasma :lol: Maximalku odhadujem na cca 150km/h-rucicka bola kolmo dole,pretoze rychlomer je znaceny len do 120km/h.Tipujem,ze motor musel tocit okolo 8000ot/minPriemerna spotreba 7,1l.Ked som isiel s nim potom do DDR som sa vysantil medzi Brnom a Prahou :lol: Neskor som ho pouzival ako rozvazkove vozidlo,ako jedno z mala dokazalo uviest svoju vlastnu vahu(650kg) V zime so zimnymi pneumatikami na mna mal malokto,spravne pouzivana rucna,lahke vozidlo,tazky predok sposoboval,ze po snehu som jazdieval okolo 100vky bez problemov. A starty,mnam,stacilo vecer zhasnut motor pomocou sytica,rano aj pri -20 stacilo dva razy potocit a motor isiel,po nocnych sichtach som mal uz 5 km za sebou,kym sa ostatni so Skodovkami pohynali od fabriky.Potom sa mi ho zial podarilo zrusit pri nehode(nie mnou zavinenej) inac by som ho mal este dlho.Ajajjaj.
Maximalka 100 je uvedena v technicaku, dobrej motor bez uprav klidne da i pres 120, coz je maximalni hodnota na tachometru (rucicka pokracuje dal k nule )
To že trabi líta po dalnicích 140km/h bejvavalo za NDR bežné. Ale dnes je to risk, taková 2tunová AUDIna v kombiku, když tě předjede ve 240km/h, asi tě odfoukne ze silnice. Radši to zkoušej někde na okreskách!!!!!!! Pirát silnic.
No...zajimalo by me cos si pouzil za upravy ale vim ze rychlost 130-140 pro trabanta nerealna nejspis se ti rozbil tachometr protze ta prevodovka na to proste nema a jestli s timhle lezes na dalnici tak mam pro tebe jen jedno slovo MAGOR kterej brzo zpusobi nejakou nehodu nastesti sem vybavenej velkym a tezkym autem takze jestli te sundam tak budu mit vetsi sanci na preziti
Komentáře uživatelů k recenzi Trabant 601
pro oltCit
Pár postřehů, abych uvedl tvou fantazii na správnou míru. Pracoval jsem jako servisák koncernu IFA (Trabant, Wartburg, Barkas) a v době totáče jezdil na pravidelná školení k výrobci aut. Takže uznej, že o nich něco vím a uvedu do pořádku tvé doměnky. Takže: Motor trabantu točí 4200 otáček při rychlosti 100 km/h. (nejvyšší rychlost při otáčkách nejvyššího výkonu). Podle tebe točil "asi" 8000 - to by ale při zachování převodového poměru 4tého stupně musel jet téměř 200 km/h a tomu jistě sám nevěříš. Motor ti točil maximálně 5.500 otáček a skutečná rychlost byla nejvýš 130 km/h - u tohoto tachometru totiž za jeho cejchovanou částí dochází ke skokovému zkreslení do plusu - už neukazuje realitu, jen se vychyluje. Tato rychůost je sice dosažitelná za příznivých okolností (mírný spád, bezvětří, apod) ale je pro motor destruktivní. Motor Trabant od Barkaswerke nebyl dimenzován na vyšší rychlosti - otáčky než 4500. Překračováním těchto otáček docházelo k likvidaci ložisek kjlikového hřídele, pružinek šoupátek a vznikal tak známý zvuk "glogloglo" při volnoběhu. Takže na nějaké 8000 otáček zapomeň, při takových otáčkách už nebyl tento motor schopen plnění a vyplachování válců a na rychlost 150 taky zapomeň. Nelze ji dosáhnout s tímto motorem ani náhodou, už jen pro aerodynamický odpor karoserie, pro jehož překonání potřebuje trabant výkon alespoň 33 kW (motory upravené na A2) - soutěžní motory s úpravou nejen kanálů, trysek a pod., ale i setrvačníku, hlav, zapalování a hlavně výfuku! Musí být naladěn na jiný odpor kvůli vyplachování válců.
28.11.2009 | 21:51:17 | Stanislav Reagovat
moje prve 4-kolesove
Nuz vsetkym majitelom "dospelackych" aut napisem toto.Bolo to moje prve zakupene auto ,z bazaru za 17000 Kcs(SK) predosla majitelka na tom nechodila viac ako 80km/h co sa mi vypomstilo,ked som nabalil tehotnu manzelku,4-rocnu dcerku na dovolenku do Bulharska.Isiel som spolu s kamosom na S120,v Madarsku to motor uz nevydrzal,zadrel som spodne ojnicne lozisko,co teraz,kamosa som poslal po svojom,ze to skusim opravit a pridem neskor do Bulharska.Tak som vymontoval motor,rozobral,vybral kluku(rodinka zatial vegetila v tieni pod stromom) pomocou domorodca,co zastal na Jave350 sme nasli starsiu kluku v nejakom servise zadara,nahodil som ju(bola lepsia ako moja stara) tu som hodil na podlahu a vyrazil som naspat,na prechode este so zamazaymu rukami ukazujem kluku,ze nemusi davat vstupne razitko do pasu,ze den pojdem naspat.Len sa pozreli na seba divnym pohladom a pustili ma spat.Hned som sa nahlasil do servisu v Novej Bani,v pondelok rano som pristavil este stale nalozeneho Trabiho na kanal,vysukal si rukavy a o 12 hod. bolo po vymene kluky,novej spojky.Cestou do Bulharska som ho akurat zabehol,po pol dna hladania po kempoch na pobrezi od Burgasu az po Turecke hranice som nasiel aj kamosa so Skodovko,ktory,ked ma uvidel,skoro dostal infarkt a nechapal.Tam som si nasiel aj kamosa z NDR,samozrejme s Trabim.Naspat som uz len uvolnoval zaseknute brzdove celuste(vyskocila spruzina) nic vazneho.Po navrate som mu spravil par uprav(mam prax z dvojtaktov na motorkach) cize klasika:prelestit sacie a vyfukove kanalky,slicovat ich,vacsi difuzor a trysky v karburatore,nove vakce,piesty,kruzky,znizenie valcov na zvysenie kompresie,sirsie kolesa na zvacsenie obvodu kvoli zvyseniu rychlosti.Potom uz len blbostky,klapka do chladenia na zvysenie ucinnosti kurenia,obalenie vymennika izolaciou,kryci plech na spodok motora,izolacia na strechu,autoradio a teplomer,palivomer.Motor som zabehol,pojazdil.Vysledok? Pri 110km/h bola jazda najtichsia,bolo pocut akurat svist vzduchu,lebo zvuk motora sa dostal do nepocutelneho pasma :lol: Maximalku odhadujem na cca 150km/h-rucicka bola kolmo dole,pretoze rychlomer je znaceny len do 120km/h.Tipujem,ze motor musel tocit okolo 8000ot/minPriemerna spotreba 7,1l.Ked som isiel s nim potom do DDR som sa vysantil medzi Brnom a Prahou :lol: Neskor som ho pouzival ako rozvazkove vozidlo,ako jedno z mala dokazalo uviest svoju vlastnu vahu(650kg) V zime so zimnymi pneumatikami na mna mal malokto,spravne pouzivana rucna,lahke vozidlo,tazky predok sposoboval,ze po snehu som jazdieval okolo 100vky bez problemov. A starty,mnam,stacilo vecer zhasnut motor pomocou sytica,rano aj pri -20 stacilo dva razy potocit a motor isiel,po nocnych sichtach som mal uz 5 km za sebou,kym sa ostatni so Skodovkami pohynali od fabriky.Potom sa mi ho zial podarilo zrusit pri nehode(nie mnou zavinenej) inac by som ho mal este dlho.Ajajjaj.
28.11.2009 | 21:27:14 | oltcit Reagovat
max.rychlost
Maximalka 100 je uvedena v technicaku, dobrej motor bez uprav klidne da i pres 120, coz je maximalni hodnota na tachometru (rucicka pokracuje dal k nule )
06.03.2007 | 18:45:10 | frank Reagovat
Pokud vím tak Trabant má maximálku 100km/h co chcete když má 19kw
29.08.2006 | 09:00:25 | Reagovat
DDR se vrací
To že trabi líta po dalnicích 140km/h bejvavalo za NDR bežné. Ale dnes je to risk, taková 2tunová AUDIna v kombiku, když tě předjede ve 240km/h, asi tě odfoukne ze silnice. Radši to zkoušej někde na okreskách!!!!!!!
Pirát silnic.
09.04.2006 | 08:55:10 | Pepíno Reagovat
No...zajimalo by me cos si pouzil za upravy ale vim ze rychlost 130-140 pro trabanta nerealna nejspis se ti rozbil tachometr protze ta prevodovka na to proste nema a jestli s timhle lezes na dalnici tak mam pro tebe jen jedno slovo MAGOR kterej brzo zpusobi nejakou nehodu nastesti sem vybavenej velkym a tezkym autem takze jestli te sundam tak budu mit vetsi sanci na preziti
23.02.2006 | 15:26:48 | D3lict Reagovat
mám taky Trabiho a chci vědět jaké úpravy jsi tam provedl, že to tak jede. Díky za info. Můj mail:
08.11.2004 | 09:48:03 | Haya Reagovat