Recenze Volvo 740 COMBI GL
“Za dané peníze nejlepší rodinné / praktické auto. Vůz který má styl a ve kterém se každým kilometrem nepřepravujete, ale relaxujete.”

Autor recenze: TN ,
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1988 Typ motoru:2.4 diesel Stav km při koupi:350 000 km Stav km nyní:390 000 km Způsob řazení:manuál Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 7 - 13 l/100 km Vloženo: 18. 12. 2003

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.7

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 120 L

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

bylo nebo je třeba vyměnit:
spojku, startér, žhavící svíčky, 1 díl výfuku, kulové čepy = věci odpovídající věku a km.

obvyklé problémy:
korodující konktakty zadních světel, nižší trvanlivost některých budíků přístrojovky

- ovšem co se vymění, to drží, navíc Volvo nezná slovo "koroze", v interiéru nic nevrže apod.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Za cenu Felicie získáte svého času vlajkovou loď Volva, maximálně prostorné (5 dospělých si sedne absolutně pohodlně), maximálně praktické (prostor po sklopení sedaček d*š*v 181*115*70 cm hovoří za vše) a maximálně bezpečné (ve své době nejbezpečnější kombi) a maximálně kvalitně vyrobené (vyrábělo se ručně a z kvalitních materiálů) auto.

Navíc 740 má styl a každá jízda je esencí pohody a relaxace a je jedno, jestli jedete 8, 80 nebo 800 km.

Je třeba oproti pořizovací ceně s ohledem na to, jak se minulý majitel staral, počítat s větší, než 20% investicí oproti pořizovací ceně, ale já nelituju ani vteřinu, to auto je božské. Volvo pocit je věc, která se nedá sdělit, musí se zažít :-) Přestanete si pak myslet, že Passat je velké nebo snad luxusní auto a už vůbec, že má dobré jízdní vlastnosti.

Jízdní vlastnosti 740 jsou skvělé, podvozek dobře informuje řidiče o silnici, ale jízda je nádherně plavná (zvláště s plně naloženým vozem). Auto je velmi velmi dlouho absolutně neutrální a sebejistě drží stopu, na kluzku se, když to přeženete, projeví přetáčivě, ale nezáludně - i bez hlubších zkušeností to jde snadno řešit plynem a volantem. Na absolutně kluzkém povrchu - ledu - se poprvé objeví nedotáčivost řešitelná plynem. Při běžné jízdě jede 740 doslova "sama", stačí jen ukázat, kam. O nic víc se není třeba starat. Díky klasické koncepci (motor vpředu, pohon zadní nápravy) je dobré při cestě do hor zatížit kufr (nebo si pořídit bohužel velmi vzácnou verzi se samosvorným diferenciálem)

Náhradní díly jsou dostupné a relativně levné, vyžaduje to však získat kontakty, nejedná se o úplně běžný vůz. Pozor na m.r. 1991/2, jedná se o tzv. "Bushovku", mnoho dílů má atypických a jsou dražší / hůř se shání. Byl to vlastně mezityp mezi 740 a 850.

Motory: diesel málo žere (6-9), je extrémně spolehlivý (zejména atmosféra), ale akcelerace se měří na kalendáři. Ovšem, když se rozjede, už se valí a není problém jet trvale 150 km/h. Zajímavé je, že přes papírově slabých 82 koní / 140 Nm nepociťuji, že bych měl výkonu nedostatek.

Benzín je přesný opak. Žere jako vzteklý (10-14), ale jede super.

P.S. Když se na parkovišti u supermarketu sejdou dvě Felicie, je to prázdné parkoviště. Když se sejdou dvě 740, je to důvod k seznámení :-)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Volvo 740

Vložit komentář

Zatím jen sen...

Nazdar chlapi, tohle auto je pořád můj sen, nějaký čas jsem pracoval v Norsku, tak bych si ho chtěl odtud dovézt. Zatím mám svoje první auto, Opel Astra G(2003), ale k Volvu mě to pořád táhne. Držím palce a doufám, že se někdy potkáme u supermarketu s 740 :-)

05.10.2011 | 21:50:21 | Hynek  | 90.179.155.* Reagovat

ahoj vlastníci 740combi

taky jsem hrdym majitelem 740gl-combi r.86 a hledam club anebo kolegy na dily a rady ohledne zeslableho vykonu motoru a nastaveni karburace zn.pierburg,kdyby to nekdo vedel anebo dokonce umel,jinak na silnicich sedi velmi dobre,do kopcu mu to da namahu,ovsem kdyz uz se roztoci tak je to panove jizda jako se zaoceanskym kriznikem a jen se posadka pohoupe, abych mohl upalovat take do kopcu a tahat caravan a blizi se dovolena takze specham proto mi kolegove napiste,diky,ahoj.

23.06.2010 | 16:48:38 | michal Reagovat

Tak já už tohle auto vlastním nějaký ten rok a nemůžu než s tímhle popisem souhlasit. Přesně ty závady se projevují i nam mém 2.4 benzín startér kupuji nový čepy už se hlásí spojka si sem tam broukne ale ještě to jde výfuk první a poslední díl už je nový co bych přidal jsou plováky v karbecu a odporoučelo se servo a snad každé trpí problémy s ukazatelem paliva. Tyto investice jsou nutné ale po opravě už přežije snad všechno a jizda vše vynahradí. Felicie je dopravní prostředek spíše připomínající žebřiňák, volvo je komfortní styl života. Vřele doporučuji. A měl bych dotaz na autora jestli by se nepodělil o nějaké informace kde by se daly sehnat ND.

26.01.2005 | 19:08:15 | Jery Reagovat

Taky bych chtěl tohle auto ale přece jen trošku živější 2.4TD moc se mi líbí. Je to správná krabice. Přesně můj vkus! Jen by mě zajímalo jak je to s náhradnímy díly jaká je jejich dostupnost a ceny. Díky mějte se

17.08.2004 | 19:55:26 | dzonek Reagovat