Rok výroby:1994Typ motoru:2,3 turboStav km při koupi:250 000 kmStav km nyní:258 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:4. 2. 2007
Ačkoliv je auto zvyklé na severské podmínky, můj exemplář je spíš teplomilný: plynové vzpěry přestávají fungovat když teplota klesne pod 5 stupňů; stejně se chová i rychloměr.
Jakmile se auto prohřeje, zadní dveře nepadají na hlavu a dokonce se dozvím, kolik jedu.
Co se týče nákladů na servis, byl jsem mile překvapen. Neautorizovaný servis není drahý a hlavně je možno použít díly z druhovýroby.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Neskonale pohodlené auto, které dodává pocit bezpečí a hlavně vědomí, že pod pravou nohou je kdykoliv dostatek výkonu. Konzervativní tvary vás nenechají na holičkách, když bloudíte po parkovišti u supermarketu ;) (a vřele doporučuju někdy nastartovat v uzavřeném prostoru - jako když nahazujete reaktor jaderné elektrárny :))) Může se zdát, že volvák plave, ale je to pouze subjektivní jev.
Brzdy mají oproti německé a korejské konkurenci pomalejší nástup, ale jakmile dostanete haubnu do oka a pedál do hlavy, je volvo návykové. Spotřeba se i v městě dá držet na 10 litrech, mimo město umí benzínové turbo jet za 9,5; dálnice je většinou za nějakých 13,5.
Řekněme, že když člověk spěchá do Brna a jede 180, pak se spotřeba může nebezpečně přiblížit i 16-18 litrům. Rozhodně bych doporučil pořídit halogeny s vyšší svítivostí, protože jinak si budete muset ve tmě přisvěcovat integrovanými mlhovkami. Trošku problém může být pohon zadních kol: v zimě je lepší mít v kufru několik pytlů s pískem nebo hroší spolujezdce.
Zaparkovat v centru Prahy je občas problém díky délce a šíři vozu. Na druhou stranu nepřehlédnutelné a jedinečné. Jak řekla moje mamka: "Ostatní volva vypadají, že je mohl vyrobit kdokoliv, ale tohle auto je osobnost!"
Komentáře uživatelů k recenzi Volvo 940