Rok výroby:1993Typ motoru:3,0l B6304FStav km při koupi:243 000 kmStav km nyní:256 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:12 l/100 kmVloženo:7. 6. 2008
Předchozí auto: Volvo740GlAudi 100 /43 5S,Š 130Saab OctaviaSaab 110 LSSaab 1100Tatra 805 a pár dalších
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Vzhledem k tomu, že auto jezdilo pro ambasádu a pražský hrad a celé roky do něj nebylo investováno ani do základního servisu, tak závad bylo, vzhledem k složitosti vozu, poměrně hodně. Ale postupně je odstraňuji.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je v celkem standartní výbavě na bývalou vlajkovou loď Volva. Takže jen namátkou vyjmenuji něco málo z výbavy: automatická klimatizace, okna a zrcátka v elektrice, sedáky nastavitelné šesti způsoby - směry, vyhřívané sedáky, integrované vyhřívání skel, stěrače a ostřikovače světel, nivomaty atd..
Prostě luxusní interiér a neuvěřitelně pohodlný. I po našem národním drncáku D1, nevíte, že jedete po panelovce. Auto se jen neuvěřitelně tiše nese nad silnicí. Motor má velmi slušný zátah už od nízkých otáček a v celém jejich spektru jde brutálně za plynem.
Při častém využití plného výkonového potenciálu motoru ( v tomto konkrétním případě 240 koní ), se ale musíte připravit na vyšší výdaje na benzínové pumpě a při častějších nákupech pneumatik. Výkon motoru se totiž někdy jen těžko přenáší na vozovku přez zadní kola. Ano, je to klasická koncepce, které pomáhá diferenciál s omezenou svorností. Auto, pokud není bourané, prakticky neví co to je pojem koroze.
Díky hmotnosti vozu 2000 kg ( hmotnost soupravy až 3650 kg ) a přepínání režimu řazení, není problém s trakcí v zimních podmínkách.
Co se týká pocitů řidiče a jeho pohodlí při řízení tohoto luxusního korábu silnic, mají se jeho konkurenti ještě dnes hodně co učit.
Osobně mám Volvo S90, což je nástupce 960-tky a jsem s tímto vozem velice spokojen. Je zde dostatek místa jak vepředu, tak vzadu. A ani nemluvím o místě v kufru. Jinak manželka má Volvo 240 kombi. V minulosti jsem měl i několik amerických vozů a musím zde pochválit i je. Vůz Mercury Grand Marquis se mi ze současné americké produkce líbí asi nejvíce. Mimochodem se mi nikdy s americkým vozem nestalo, že bych při 30 km rychlosti vypadl z okénka nebo se narazil hlavou o sloupek, jak zde někteří popisovali...
Ale to všechno naprosto sedí! Ono totiž ale nejde o celkovou délku karoserie, ale hlavně o rozvor - převisy nás "nezajímají". A z toho pohledu jsou mnou jmenovaná auta rovnocennými konkurenty! A vezmi si, že takový éčko (4,85 m) je podle američanů konkurencí třeba Mercury Grand Marquis, kterej má 5,39!!! Každopádně jejich údajům 100% věřím
Buick Park Avenue, Olds 88, Cadillac de Ville - Tohle jsou všechno auta, který měřej hodně přes 5 metrů (konkrétně ten de Ville - poslední generace 525cm, přechozí dokonce 532cm), takže je jasný, že ten prostor bude asi trochu jinde. Taurus má taky na dýlku přes 5 metrů. Jinak jsem tu stránku trochu prohlížel a nestačim se divit, co tam píšou - Mercedes S W140 (91,5cm!!!). No jestli má Vovlo 940/960 vzadu o 3,5 cm míň místa než stará S-kláda, tak je to velmi slušnej výsledek. A nebo je to zřejmě další auto, kde je vzadu žalostně málo místa. Perlička na závěr: Mercedes 190 (79cm) Tam už by zřejmě moh sedět jedině beznohej...
Jasně, mrkni na jejich americké konkurenty . např. Buick Park Avenue, Olds 88, Cadillac de Ville (ten ale opravdu nemá 5,5 metru, a patří do třídy éčka)...
Tak pokračujem... Mistusbishi Sigma (86cm), Honda Accord (87cm), Lexus ES300 (87cm), Mercedes E (masařka) (91cm), Toyota Camry (89cm), Nissan Maxima (87cm), Audi A6 (88cm) a moh bych psát další a další. Jasně, všechny tyhle auta maj vzadu žalostně mámo místa. Trochu z toho vybočuje jenom ta masařka, ale ty 3 cm navíc taky nejsou žádnej zázrak. Určitě mi teda dokážeš napsat aspoň nějaký auta, který vzadu žalostně málo místa nemaj a neni to zrovna 5,5 metru dlouhej Cadillac deVille nebo Lincoln Town car.
No, docela sis naběhl...uvedl jsi "Mercedes W124 (cca 85cm), BMW 5 (cca 87cm)", což jsou shodou okolností dvě auta, která mají vzadu místa ŽALOSTNĚ málo Takže ty údaje na 100 % sedí. Souhlasím, že délka sedáku vzadu je ovšem taky důležitá. Vezměme takový passat r. 90 - vzadu je opticky obrovská mezera, ale když se do toho auta posadíte, tak je to HRŮZA! Sedák jak pro panenky, sedíte s kolenama do výšky a je to utrpení... Chci jen říct, že volvo patří v prostornosti mezi podprůměr.
Celé to má ale jeden háčik. Teda vlastne dva. Ak sa to meria vrátane sedákov, tak je potrebné si uvedomiť, že v každom aute je dĺžka sedáku iná, takže logicky autám s kratším sedákom matematicky vyjde viac centimetrov pre nohy. Druhý háčik je v tom, že sa meria po krajnú polohu predného sedadla. V každom aute je rozsah posunu iný. Pri jednom, ak si dáte sedadlo vodiča až do krajnej zadnej polohy, nedočiahnete na pedále. Pri inom aute zistíte, že aj v zadnej polohe sedadla máte ešte pokrčené nohy a pár cm dozadu by sa ešte zišlo. Ak už chceli merať, mali za volant posadiť osobu priemerného vzrastu, dajme tomu 180 cm a potom merať. Takto je to zavádzajúce.
Aha, takže chceš mi teda tvrdit, že v Golfu 2 je vzadu víc místa? To zase puknu smíchy já. Já nepíšu, že se tady někdo spiknul. Prostě tam píšou blbosti. Možná budeš schopnej tvrdit, že ve Volvu byli úplný dementi a vyráběli 940/960, kde je vzadu míň místa pro nohy (88cm), než v malym Golfu (89cm). Ale schválně se podívej, kolik má podle těchto stránek vzadu místa pro nohy např. Mercedes W124 (cca 85cm), BMW 5 (cca 87cm), atd... No zřejmě konstruktéři ve VW vyrobili takovej menší zázrak.
Víš, ono se to měří VČETNĚ sedáku! a je to maximální míra vzadu, a jednoduše se dá tedy spočítat, kolik zbyde vzadu v krajní poloze... Takže teď začněte ještě obviňovat nezávislé provozovatele amerických stránek, že se spikli proti VAŠIM VOLVŮM, a já už fakt asi puknu smíchy
Vzhľadom k tomu, že Amerika je celá pošahaná, tak sa takým výsledkom ani nečudujem. Asi to merali od zadného okna.Toľko miesta nebolo ani v T 613 Long.
Argumenty pohasly? No možná kvůli tomu, že mam na práci i jiný věci, než tady odpovídat na každou reakci.
Docela by mě zajímalo, jakym způsobem naměřili to místo na nohy vzadu 34,7 palců (cca 88cm). Sice místa na nohy je tam dost, ale i když se posunou přední sedačky úplně dopředu, tak 88cm tam fakt neni. Taky jsem se na těchto stránkách mimochodem dozvěděl, že např. v Golfu 2. generace je dokonce vzadu víc místa (35,1 palců). Opravdu nechápu, kde tyhle čísla vzali a jak to měřili, ale je pro mě nepochopitelný, jak někdo dokáže naměřit v Golfu 2 víc místa pro nohy, než v 960ce.
vždycky budu bojovat proti nesmyslnému vychvalování švédských vozů...jsou to BLÁBOLY! to samé platí např. o Saabu 9-5;všude čtu o "velkorysém" prostoru, skutečnost je taková, že dozadu se nevejde v krajní poloze ani dítě!
Ne ne, mně stačí exaktní údaje. Volvo 960 má v hodnocení místo/prostor vzadu 4 body z 10, a prostor vzadu je 34,7 inch (Taurus kupř. 38,7 inch), tak promiň, ale já nejsem ten,kdo kecá http://consumerguideauto.howstuffworks.com/1991-to-1998-volvo-940-960-s90-v90-6.htm
Srovnávat sedačky v 960ce s těma trestnejma lavicema ve Fabii? To snad ne... Další překvapivá informace je to, že v 960ce je vzadu málo místa. Nic proti věcný diskuzi, ale tohle je snůška nesmyslů od někoho, kdo 960ku viděl tak možná na fotce.
No jo, vïdím že se asi neshodneme, evidentně patříte k lidem, kteří milují "příjemně tvrdá sedadla s perfektním bočním vedením, jaká nalezneme např. v nové Fabii nebo Octavii..." Ty opěrky beru na vědomí, u volva se asi poučili z rozbitých hlav a začali dělat něco lepšího a měkčího.
Zřejmě si pleteš 960ku s nějakym staršim Volvem. Starší Volva (240/260, 740/760) měly opěrky asi jako první Favority, ale 960ka opravdu gumový opěrky hlavy nemá. Tady se můžeš podívat, jak vypadaj sedadla v 960ce: Hodnotit sedadla v Crown Victroce nemůžu, protože jsem v tom nikdy nejel. Ale jak vidno a známo, tak tyhle starší americký full-size sedany vepředu nemaj sedadla, ale gauč pro 3 lidi. Osobně se mi to moc nelíbí, ale proti gustu...
Ja ale hovorim o autach a nie o niecom co sa v zakrute nakloni tak ze pri 30km/h sa vam spetne prehra v hlave cely doterajsi zivot :-) To co povazuju Americania za sedadla ja povazujem za gauc alebo kreslo do obyvacky. Je to sice pohodlne ale miesto auta by to malo byt v nabytkarstve. O ergonomii a aspon zakladnej bocnej opore ani nehovorim. Gauc vie dat do auta hocikto.
Chcete snad někomu namluvit, že sedadla ve volvech a saabech jsou pohodlnější než např. ve Fordu Crown Victoria? Ha ha ha A ty hlavové opěrky - to je jak ve favoritu z r. 90 - tvrdá hnusná guma...
Volvo a Saab maju fantasticke a pohodlne sedadla na ktorych je radost hodiny jazdit hore dole. Ameriky vo vseobecnosti a ostatny svet sa mozu len ucit ako sa robia pohodlne,ergonomicke a kvalitne sedadla od severanov. Ale ze takemu kociaru sluziacemu v tak vysokej "funkcii" nebola dopriata ani zakladna starostlivost je pre mna zarazajuce. Myslel som ze o tieto auta je vacsinou prikladne starane s pravidelnym servisom.
Tak motor B6304F má maximální výkon "jenon" 204 koní, nikoliv 240.
Klobása, klobása... Docela by mě zajímalo, jak si došel k závěru, že 960ka je předraženej šrot. A to pohodlí, to srovnáváš jako s tim svym Taurusem, ty šašku počmáranej?
Ano, ano, pohodlí...až na ty opěrky hlavy, o které si člověk způsobí otřes mozku, tak jsou kamenné Kdejaká průměrná amerika je pohodlnější než tenhle předraženej šrot...
Komentáře uživatelů k recenzi Volvo 960
velká debata
superkvalifikovaná debata o sedačkách vzadu.diskutující se dlouho hledali
27.05.2013 | 09:48:53 | jožo | 109.81.252.* Reagovat
S90
Osobně mám Volvo S90, což je nástupce 960-tky a jsem s tímto vozem velice spokojen. Je zde dostatek místa jak vepředu, tak vzadu. A ani nemluvím o místě v kufru. Jinak manželka má Volvo 240 kombi. V minulosti jsem měl i několik amerických vozů a musím zde pochválit i je. Vůz Mercury Grand Marquis se mi ze současné americké produkce líbí asi nejvíce. Mimochodem se mi nikdy s americkým vozem nestalo, že bych při 30 km rychlosti vypadl z okénka nebo se narazil hlavou o sloupek, jak zde někteří popisovali...
27.03.2009 | 00:11:17 | ewing1 Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
15.12.2024 | 21:25:23 | çäĺńü | 37.212.48.*
volvo 960 je sen
Je to sen,ktorý sa dá zažiť.Vždy sa teším na jazdu s ním.V zadu sa dá pred sedadlami prechádzať.
05.01.2009 | 23:12:37 | talent Reagovat
RE: volvo 960 je sen
Je to furt super kára:D
12.02.2012 | 20:19:30 | Daniel | 94.112.220.* Reagovat
No, budeš se divit, ale staré "Esko" považuju taky z hlediska prostoru vzadu za trapné... měl jsem tu čest...
12.06.2008 | 17:45:23 | Jan Klobása Reagovat
torrente:
Ale to všechno naprosto sedí! Ono totiž ale nejde o celkovou délku karoserie, ale hlavně o rozvor - převisy nás "nezajímají".
A z toho pohledu jsou mnou jmenovaná auta rovnocennými konkurenty!
A vezmi si, že takový éčko (4,85 m) je podle američanů konkurencí třeba Mercury Grand Marquis, kterej má 5,39!!!
Každopádně jejich údajům 100% věřím
12.06.2008 | 17:43:45 | Jan Klobása Reagovat
Buick Park Avenue, Olds 88, Cadillac de Ville - Tohle jsou všechno auta, který měřej hodně přes 5 metrů (konkrétně ten de Ville - poslední generace 525cm, přechozí dokonce 532cm), takže je jasný, že ten prostor bude asi trochu jinde. Taurus má taky na dýlku přes 5 metrů.
Jinak jsem tu stránku trochu prohlížel a nestačim se divit, co tam píšou - Mercedes S W140 (91,5cm!!!). No jestli má Vovlo 940/960 vzadu o 3,5 cm míň místa než stará S-kláda, tak je to velmi slušnej výsledek. A nebo je to zřejmě další auto, kde je vzadu žalostně málo místa.
Perlička na závěr: Mercedes 190 (79cm) Tam už by zřejmě moh sedět jedině beznohej...
12.06.2008 | 16:33:12 | torrente Reagovat
...anebo koneckonců na Taurus od r.96...
12.06.2008 | 12:05:12 | Jan Klobása Reagovat
torrente
Jasně, mrkni na jejich americké konkurenty . např. Buick Park Avenue, Olds 88, Cadillac de Ville (ten ale opravdu nemá 5,5 metru, a patří do třídy éčka)...
12.06.2008 | 12:02:15 | Jan Klobása Reagovat
Tak pokračujem... Mistusbishi Sigma (86cm), Honda Accord (87cm), Lexus ES300 (87cm), Mercedes E (masařka) (91cm), Toyota Camry (89cm), Nissan Maxima (87cm), Audi A6 (88cm) a moh bych psát další a další. Jasně, všechny tyhle auta maj vzadu žalostně mámo místa. Trochu z toho vybočuje jenom ta masařka, ale ty 3 cm navíc taky nejsou žádnej zázrak. Určitě mi teda dokážeš napsat aspoň nějaký auta, který vzadu žalostně málo místa nemaj a neni to zrovna 5,5 metru dlouhej Cadillac deVille nebo Lincoln Town car.
12.06.2008 | 11:49:02 | torrente Reagovat
torrente:
No, docela sis naběhl...uvedl jsi "Mercedes W124 (cca 85cm), BMW 5 (cca 87cm)", což jsou shodou okolností dvě auta, která mají vzadu místa ŽALOSTNĚ málo
Takže ty údaje na 100 % sedí.
Souhlasím, že délka sedáku vzadu je ovšem taky důležitá. Vezměme takový passat r. 90 - vzadu je opticky obrovská mezera, ale když se do toho auta posadíte, tak je to HRŮZA! Sedák jak pro panenky, sedíte s kolenama do výšky a je to utrpení...
Chci jen říct, že volvo patří v prostornosti mezi podprůměr.
11.06.2008 | 14:52:11 | Reagovat
Celé to má ale jeden háčik. Teda vlastne dva. Ak sa to meria vrátane sedákov, tak je potrebné si uvedomiť, že v každom aute je dĺžka sedáku iná, takže logicky autám s kratším sedákom matematicky vyjde viac centimetrov pre nohy. Druhý háčik je v tom, že sa meria po krajnú polohu predného sedadla. V každom aute je rozsah posunu iný. Pri jednom, ak si dáte sedadlo vodiča až do krajnej zadnej polohy, nedočiahnete na pedále. Pri inom aute zistíte, že aj v zadnej polohe sedadla máte ešte pokrčené nohy a pár cm dozadu by sa ešte zišlo. Ak už chceli merať, mali za volant posadiť osobu priemerného vzrastu, dajme tomu 180 cm a potom merať. Takto je to zavádzajúce.
11.06.2008 | 12:51:54 | Petrík Reagovat
klobáso
Aha, takže chceš mi teda tvrdit, že v Golfu 2 je vzadu víc místa? To zase puknu smíchy já. Já nepíšu, že se tady někdo spiknul. Prostě tam píšou blbosti. Možná budeš schopnej tvrdit, že ve Volvu byli úplný dementi a vyráběli 940/960, kde je vzadu míň místa pro nohy (88cm), než v malym Golfu (89cm). Ale schválně se podívej, kolik má podle těchto stránek vzadu místa pro nohy např. Mercedes W124 (cca 85cm), BMW 5 (cca 87cm), atd...
No zřejmě konstruktéři ve VW vyrobili takovej menší zázrak.
11.06.2008 | 12:32:14 | torrente Reagovat
torrente
Víš, ono se to měří VČETNĚ sedáku! a je to maximální míra vzadu, a jednoduše se dá tedy spočítat, kolik zbyde vzadu v krajní poloze...
Takže teď začněte ještě obviňovat nezávislé provozovatele amerických stránek, že se spikli proti VAŠIM VOLVŮM, a já už fakt asi puknu smíchy
11.06.2008 | 11:56:00 | Jan Klobása Reagovat
Vzhľadom k tomu, že Amerika je celá pošahaná, tak sa takým výsledkom ani nečudujem. Asi to merali od zadného okna.Toľko miesta nebolo ani v T 613 Long.
11.06.2008 | 00:08:57 | Petrík Reagovat
Argumenty pohasly? No možná kvůli tomu, že mam na práci i jiný věci, než tady odpovídat na každou reakci.
Docela by mě zajímalo, jakym způsobem naměřili to místo na nohy vzadu 34,7 palců (cca 88cm). Sice místa na nohy je tam dost, ale i když se posunou přední sedačky úplně dopředu, tak 88cm tam fakt neni. Taky jsem se na těchto stránkách mimochodem dozvěděl, že např. v Golfu 2. generace je dokonce vzadu víc místa (35,1 palců). Opravdu nechápu, kde tyhle čísla vzali a jak to měřili, ale je pro mě nepochopitelný, jak někdo dokáže naměřit v Golfu 2 víc místa pro nohy, než v 960ce.
10.06.2008 | 23:42:08 | torrente Reagovat
Švédska oceľ nehrdzavie, tak neviem prečo hehe? Očividne auto, ktoré stačí pre "hrad" nestačí pre Klobásu.
10.06.2008 | 19:37:30 | Reagovat
Koukám, že jsem trefil do černého - argumenty nějak pohasly...no není to poprvé co mám pravdu v podobných diskusích...
10.06.2008 | 19:08:08 | Jan klobása Reagovat
Švédská ocel - hehe
10.06.2008 | 07:42:29 | Jan Klobása Reagovat
Asi by mě nevadilo, kdyby mi NOVÝ Saab 9-5 Aero říkal "pane".
09.06.2008 | 20:50:45 | Radek Reagovat
RE:
vždycky budu bojovat proti nesmyslnému vychvalování švédských vozů...jsou to BLÁBOLY!
to samé platí např. o Saabu 9-5;všude čtu o "velkorysém" prostoru, skutečnost je taková, že dozadu se nevejde v krajní poloze ani dítě!
09.06.2008 | 20:30:08 | Jan Klobása Reagovat
torrente
Ne ne, mně stačí exaktní údaje. Volvo 960 má v hodnocení místo/prostor vzadu 4 body z 10, a prostor vzadu je 34,7 inch (Taurus kupř. 38,7 inch), tak promiň, ale já nejsem ten,kdo kecá
http://consumerguideauto.howstuffworks.com/1991-to-1998-volvo-940-960-s90-v90-6.htm
09.06.2008 | 20:26:51 | Jan Klobása Reagovat
Jan Klobása
Srovnávat sedačky v 960ce s těma trestnejma lavicema ve Fabii? To snad ne...
Další překvapivá informace je to, že v 960ce je vzadu málo místa.
Nic proti věcný diskuzi, ale tohle je snůška nesmyslů od někoho, kdo 960ku viděl tak možná na fotce.
09.06.2008 | 20:12:33 | torrente Reagovat
A abych nezapomněl: prostor vzadu ve volvech taky nic moc - na délku auta podprůměr!
09.06.2008 | 14:29:39 | Jan Klobása Reagovat
No jo, vïdím že se asi neshodneme, evidentně patříte k lidem, kteří milují "příjemně tvrdá sedadla s perfektním bočním vedením, jaká nalezneme např. v nové Fabii nebo Octavii..."
Ty opěrky beru na vědomí, u volva se asi poučili z rozbitých hlav a začali dělat něco lepšího a měkčího.
09.06.2008 | 11:51:42 | Jan Klobása Reagovat
opěrky hlavy v 960ce
Zřejmě si pleteš 960ku s nějakym staršim Volvem. Starší Volva (240/260, 740/760) měly opěrky asi jako první Favority, ale 960ka opravdu gumový opěrky hlavy nemá.
Tady se můžeš podívat, jak vypadaj sedadla v 960ce:
Hodnotit sedadla v Crown Victroce nemůžu, protože jsem v tom nikdy nejel. Ale jak vidno a známo, tak tyhle starší americký full-size sedany vepředu nemaj sedadla, ale gauč pro 3 lidi. Osobně se mi to moc nelíbí, ale proti gustu...
09.06.2008 | 11:20:51 | torrente Reagovat
Ja ale hovorim o autach a nie o niecom co sa v zakrute nakloni tak ze pri 30km/h sa vam spetne prehra v hlave cely doterajsi zivot :-) To co povazuju Americania za sedadla ja povazujem za gauc alebo kreslo do obyvacky. Je to sice pohodlne ale miesto auta by to malo byt v nabytkarstve. O ergonomii a aspon zakladnej bocnej opore ani nehovorim. Gauc vie dat do auta hocikto.
09.06.2008 | 11:12:35 | Roman Reagovat
Chcete snad někomu namluvit, že sedadla ve volvech a saabech jsou pohodlnější než např. ve Fordu Crown Victoria? Ha ha ha
A ty hlavové opěrky - to je jak ve favoritu z r. 90 - tvrdá hnusná guma...
09.06.2008 | 10:18:15 | Jan Klobása Reagovat
Volvo a Saab maju fantasticke a pohodlne sedadla na ktorych je radost hodiny jazdit hore dole. Ameriky vo vseobecnosti a ostatny svet sa mozu len ucit ako sa robia pohodlne,ergonomicke a kvalitne sedadla od severanov. Ale ze takemu kociaru sluziacemu v tak vysokej "funkcii" nebola dopriata ani zakladna starostlivost je pre mna zarazajuce. Myslel som ze o tieto auta je vacsinou prikladne starane s pravidelnym servisom.
09.06.2008 | 07:38:42 | Roman Reagovat
Moc hezky auto jen tise zavidim..Volva jsou nej auta..A te uzeniny dole si nevsimej nevi co mluvi maso jedno mlety..
08.06.2008 | 23:13:29 | DonSalieri Reagovat
hmm
Tak motor B6304F má maximální výkon "jenon" 204 koní, nikoliv 240.
Klobása, klobása... Docela by mě zajímalo, jak si došel k závěru, že 960ka je předraženej šrot. A to pohodlí, to srovnáváš jako s tim svym Taurusem, ty šašku počmáranej?
08.06.2008 | 23:09:57 | torrente Reagovat
Ano, ano, pohodlí...až na ty opěrky hlavy, o které si člověk způsobí otřes mozku, tak jsou kamenné
Kdejaká průměrná amerika je pohodlnější než tenhle předraženej šrot...
08.06.2008 | 17:31:54 | Jan Klobása Reagovat