Osobní
Terénní
X
Honda
HR-V
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Honda HR-V - historie značky auta

Honda HR-V je mini SUV vyráběné japonskou automobilkou Honda od roku 1999 až do 2006, kdy byla výroba pozastavena. Zkratka HR-V, podle internetových stránek Honda HR-V znamená Hi-rider Revolutionary Vehicle (Revoluční Vůz na vysoké úrovni), a Honda tomuto vozu také přezdívá "Joy Machine". HR-V byl uveden, aby uspokojil poptávku po vozidlech s výhodami SUV (jako má například jeho větší bratr Honda CR-V), jako je zvětšení nákladového prostoru, vyšší viditelnost, snažší ovladatelnost či výkon a spotřeba paliva, jakými disponuje menší auto.
Auto bylo postaveno na platformě supermini používající logo Honda, zatímco větší CR-V byl postaven na platformě Civic. Tento vůz byl známý jako jedno z prvních aut s nízkou emisí (z hlediska oxidů dusíku) a jedinečným charakterem, je HR-V považováno za jedno z prvních původních crossover SUV. Auto má na svou kategorii překvapivě nadprůměrné jízdní vlastnosti a ovladatelnost.
Koncept auta byl představen na autosalonu v Tokiu v roce 1997, kde započala jeho historie jako futuristického a lehkého terénního vozu pro rok 1998. Honda HR-V byla brzy zavedena do výroby díky své popularitě mezi mladšími řidiči, zejména ženami. V Evropě bylo auto k dispozici s motorem Honda D16W1 typu 1.6L SOHC, nebo SOHC VTEC Honda D16W5 s pohonem všech kol. Automatická převodovka plynule měnící převod je také jedna z voleb motoru, nicméně model HR-V byl kritizován kvůli absenci možnosti pořídit si ho také se vznětovým motorem. Výroba 3-dveřové verze auta byla přerušena v roce 2003 a 5-dveřové v roce 2006.
Real Time 4WD systém pochází z auta Honda CR-V, a využívá duální hydraulické čerpadlo, zadní diferenciál, kde je systém 4WD hydraulicky aktivuje, když přední kola ztratí trakci. HR-V také používá vylepšené hnací hřídele a zavěšení. Různé varianty byly vyráběny v Austrálii, na Novém Zélandu, na Filipínách, v Tichomoří a na svém domácím trhu v Japonsku. HR-V byl v roce 2002 revidován s některými změnami exteriéru a zcela novým interiérem.
Auto předběhlo svou dobu z hlediska designu pro bezpečnost chodců - HR-V se sedadly pro čtyři cestující zahrnuje moderní bezpečnostní prvky jako ABS brzdy s EBD (elektronické rozdělování brzdné síly), duální SRS (doplňkový zádržný systém), airbagy, stejně jako další funkce, například elektrické ovládaní oken, skládací zadní sedadla, posilovač řízení, okna pohlcujících teplo, klimatizace, přední mlhovky či LED brzdové světlo zapouzdřené v zadním spoileru.
Honda HR-V - historie značky auta (dokončení článku)  »