Osobní
Terénní
X
Lexus
IS
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nalezené inzeráty


Prodám Lexus IS 110 kW, SERVISNÍ KNIHA 119 000,- Kč
Lexus IS 110 kW, SERVISNÍ KNIHA V prov. od 2012, 242 000 km
Diesel, sedan/limuzína
2 231 ccm, 110 kW (150 PS)
     


Prodám Lexus IS 220 d, NOVÁ CENA, ČR,2.maj 140 000,- Kč
Lexus IS 220 d, NOVÁ CENA, ČR,2.maj V prov. od 2010, 151 665 km
Diesel, sedan/limuzína
2 200 ccm, 130 kW (177 PS)
     


Prodám Lexus IS V6 Sport REZERVACE 189 900,- Kč
Možnost splátkového prodeje
Lexus IS V6 Sport REZERVACE V prov. od 2006, 186 829 km
Benzín, sedan/limuzína
2 500 ccm, 153 kW (208 PS)
     


Zobrazeno 1-3 (z celkem 3)

  • Možnost odpočtu DPHMožnost odpočtu DPH
  • přenechání splátkového prodejePřenechání splátkového prodeje
  • možnost splátkového prodejeMožnost splátkového prodeje
  • Zvýhodněné splátkové financováníZvýhodněné splátkové financování

Lexus IS - historie značky auta

Lexus IS je řada luxusních vozů základní úrovně / kompaktních výkonných vozů prodávaných automobilkou Lexus. IS byl jako sportovní model představen v roce 1998, a jeho historie pokračuje dodnes. První generace (kódové označení XE10) byla zahájena v Japonsku v říjnu 1998, zatímco Lexus IS 200 (GXE10) debutoval v Evropě v roce 1999 a v Severní Americe pod označením 300 (JCE10) v roce 2000. První generace poháněná přímým šestiválcem byla k dispozici ve variantě sedan a combi. Druhá generace auta (kódové označení XE20) byla zahájena celosvětově v roce 2005. Třetí generace Lexus IS měla premiéru v lednu 2013 a zahrnuje mimo jiné i hybridní verzi auta. Vozy jsou založeny na platformě XE.
První generace (XE10) byla vyráběna jako přímý konkurent luxusních sportovních sedanů předních evropských luxusních značek. XE10 přišel ve třech variantách:

  • AS200 (sedan nebo kombi) - 2,0 litrový motor produkující 118 kW či 114 kW, pohon zadních nebo všech kol, auto je prodávané jako IS 200
  • RS200 (sedan) - 2,0 - litrový Yamaha motor o síle 154 kW pohon zadních kol. Auto nebylo prodáváno mimo Japonský trh
  • AS300 (sedan nebo kombi) - 3,0 - litrový motor produkující 162 kW či 160 kW, pohon zadních nebo všech kol, auto je prodávané jako IS 300


Design auta získal ohlas u kritiků, a zasloužil se tak o japonské ocenění "Auto roku" (Car of the Year) pro období 1998-1999. O několik měsíců později Lexus začal prodávat ekvivalentní modely auta i v Evropě. Evropská verze disponovala motorem o síle 153 koní (114 kW) s maximální rychlostí 216 kilometrů za hodinu. Zrychlení z 0 na 100 km za hodinu auto zvládne za 9,3 sekundy. Designové prvky zadních světlometů u modelů první generace auta byly následně kopírovány řadou výrobců příslušenství k použití na jiných vozech, a tento styl se stal ikonickým.
V roce 2000 byl představen hatchback/kombi model AS300 (kódově označený JCE10) s motorem 2JZ-GE o objemu 3,0 litru. Auto bylo vybaveno pohonem zadních nebo všech kol a pětistupňovou manuální či automatickou nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
Interiér první generace je vybavený unikátními prvky, které nejsou u jiných modelů Lexus obvyklé. Jedná se například o chromovou kulatou hlavici řadící páky, pop-up navigační obrazovku, či přístrojový panel v chronografickém stylu. IS 300 pro evropský trh měl plné kožené sedačky, automatické stmívání zpětných zrcátek (vnitřní i vnější) a HID světlomety.
V NHTSA crash testech dosáhlo auto pěti hvězdiček v kategorii boční bezpečnosti cestujících, a čtyři hvězdičky v čelní bezpečnosti cestujících. V roce 2001 se na USA trzích prodalo celkem 22486 vozů Lexus IS první generace.

Lexus IS - historie značky auta (dokončení článku)  »