Peugeot 607 je sedan vyšší střední třídy vyráběný francouzskou automobilkou Peugeot od září roku 1999 do června roku 2010.
Spolu se svým menším sourozencem Peugeotem 407 byl na začátku roku 2011 nahrazen Peugeotem 508.
Peugeot 607 byl zaveden na trh aby nahradil svého, již neprodávaného, předchůdce Peugeot 605, ze kterého převzal podvozek.
Auto však mělo úplně nový design exteriéru a bylo tak mnohem modernější, a odpovídalo současným nárokům. Kromě toho mělo dobré vybavení,
které zahrnovalo klimatizaci, CD přehrávač, elektricky ovládaná okénka, osm airbagů, kontrolu tlaku pneumatik, centrální zamykání, 8 airbagů
(čelní, hlavové, boční přední a zadní), variabilní posilovač řízení, 17 palcová hliníková kola, regulátor a omezovač rychlosti,
parkovací asistent vzadu, přední mlhové světlomety, palubní počítač, vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, volant a řadicí páku v kůži a další.
V roce 2000 byla představena na Ženevském autosalonu speciální konceptová verze Peugeot 607 Paladine, která byla vytvořena ve spolupráci
se společností Heuliez. Peugeot 607 Paladine byl vybavený 3.0 V6 motorem. Délka auta byla navýšena o 500 millimetrů. V zadní části vozu byla
umístěna sklápěcí střecha, podobná té u modelů Peugeot 206 nebo Peugeot 307 CC. Interiér auta byl provedený v kůži. Tento vůz byl poprvé
použitý o sedm let později, během slavnostní inaugurace prezidenta Nicolase Sarkozyho v květnu 2007.
V roce 2004 byl Peugeot 607 aktualizován. Auto tak získalo novou přední i zadní část, nový 2.7 HDi V6 motor o výkonu 150 kW (204 PS, 201 koní)
spolu s novou 6-stupňovou automatickou převodovkou, která je dostupná také v kombinaci s benzínovým motorem V6.
Peugeot 607 - historie značky auta (dokončení článku) »