Smart Forfour je malé auto (supermini) jež mezi roky 2004-2006 vyráběla divize Smart německé automobilky Daimler AG v nizozemské továrně NedCar. Vůz byl navržen pouze pro evropský trh jako pětidveřový pětimístný hatchback na bázi auta Mitsubishi Colt z roku 2003. Díky sdílení komponentů s tímto modelem byly značně sníženy náklady na výrobu.
Motor byl umístěn v přední čáasti auta a poháněl přední nápravu. K dispozici byl následující rozsah motorizace: 1,1l, 1,3l, 1,5l (80kW), 1,5l Diesel (50 kW) a 1,5l Diesel (70 kW), doplněné pětistupňovou manuální či šestistupňovou poloautomatickou převodovkou (Softtouch). Ve své době auto konkurovalo vozům jako Škoda Fabia či Fiat Panda, a jeho rozměry byly následující: rozvor 2500 mm, délka auta 3752 mm, šířka 1684 mm a výška 1450 mm.
Tuningová společnost Brabus prodávala v roce 2005 upravený model auta s motorem od Mitsubishi o výkonu 130 kW. Maximální rychlost tohoto auta se vyšplhala
až na 221 kilometrů v hodině a z nuly na 100 km/h dokázalo zrychlit za 6,9 sekundy. Tento model byl k dispozici pouze s 5-stupňovou manuální převodovkou.
Prodejní letáčky k tomuto autu hlásaly, že interiér auta je navržen podle konceptu "lounge", tedy velice pohodlně. V pořadu Top Gear se rozhodli tuto vlastnost otestovat a strávili 24 hodin uvnitř auta Smart Forfour. Jejich verdikt zněl, že by si auto nezakoupili, a to díky jeho vysoké ceně a chabé dynamice jízdy v porovnání s konkurenčními vozy.
Smart Forfour - historie značky auta (dokončení článku) »