Mělo spoustu poruch, ačkoli při koupi vypadalo vcelku vpořádku. Je otázkou, co s tím předchozí majitel a jeho servismen před prodejem provedli.
Nejdříve začaly třískat ventily, nešlo o seřízení, vačky byly sjeté, musely se vyměnit, kalíšky pod vačkama vyjeté (až 0,3 mm), musely se koupit nové.
Dveře řidiče jsou vychozené, zavírají se špatně, přesto, že podvakráte byly seřizovány, když auto postavíte mimo absolutní rovinu, není dobré se pokoušet je vůbec zavírat je lepší najít rovnější místo. Asi od prvopočátku, od výroby, teklo šroubení olejového chladiče, opracování styčných ploch protikusů Ital nezvlád, dalo se to opravit, po česku, a funguje.
V zimě nejde před zahřátím motoru řadit první a druhý převodový stupeň, ani po zahřádí nic moc, na křižovatce neodřadíte rychleji než vedle stojící Fabie, koupit nová táhla řazení se mi zatím nechce.
Asi před rokem, při volnoběhu, začal klepat jeden šálek na klice, banalita, mimo to, že to byly další výdaje. Následovalo uvolnění řemenice vodního čerpala, na kteroužto závadu "nemohli" přijít ani automechanici, kteří prý Alfy dělají, musel jsem na to přijít sám.
Olejový napínák řemenu se musí taky aspoň 1x do roka opravit, nenapíná a teče.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Na první pohled snad pro někoho hezké auto, po 100 - 150 tis. km na šrotiště s tím, nevyplatí se to opravovat, ani se to nedá pořádně prodat. Kombinace Alfa - dvaapůllitr je pro solidní autobazary nesmyslný obchod. Jednou jsem stál asi měsíc - v létě, Ital prý v létě nedělá a ani ND nedodává !? Doporučuju k Alfě koupit aspoň Favorita nebo Babettu, ať jste pojízdní.
Pokud jde o svezení, nic moc, kecy o tuhém odpružení jako důvodu, proč vevnitř a od podvozku všechno vrže a tluče neberu, je to typický odfláknutá italská práce, nahoře huj, dole fuj. Prakticky se s tím nedá pořádně jezdit po našich cestách, vadí tomu každá nerovnost, a můžete se snažit díry i záplaty objíždět jak chcete, stejně to nepomůže, budete pravidelně měnit přední ramena a silentbloky okolo toho (u stabilizátoru), po jedné sezoně jste tam, kde na počátku. Na to, že to má konstrukční rychlost 215 v hodině, brzdy v podstatě nebrzdí.
Naposledy jsem měnil zadní ramena, postavení (odklon)zadních kol bylo strašné. Závad bylo toho víc. Za poslední 4 roky jsem jezdil od servisu do servisu, a platil, a platil. Plastové prahy chycené na 9 špuntech je taky Italská pečlivost sama, pokud máte dítě, při vystupování špunty a plasty vyskakují, totéž se občas stane na zvedáku. Jakmile se jedno opravilo, vysypaly se další dvě věci, nekonečný kolotoč.
Menší oprava k mému předchozímu komentáři místo (a) jsem nechtěně dal (ale)
Ještě jeden typ pro dobrý běh každého motoru je speciální aditivum do oleje METALTEK které nemění vlastnosti oleje,ale přichicujese na kovové části motoru a snižuje tření.
Servisuji Alfy už dlouhou dobu a byl jsem a jsem také majitelem benzínových 156 a závady jsou sice časté,ale ze skušenosti vím,že za věčinu závad hlavně motoru mohou právě bezohlední majitelé. Alfa Romeo není pro lidi,kteří jsou zvyklí sednout a jezdit.Své auto musejí znát. Často lidé nastartují a hned motoru dávají kapky,Alfiny mají na svůj rok výroby docela výkonné motory bez žádného přeplňování pouze s pokročilou technikou časování ventilů a proměnlivého sání.Motory jsou trochu podle mě predimenzované vůči svým materiálům pohoného ústrojí a po těch letech se není čemu divit, že motory odcházejí právě méně technickým řidičům. Takže měňte pravidelně olej nejlépe po 10 000km a to opravdu kvalitní nejlépe originál SELENIA pro všechny typy benzínových motorů, netočit za studena,ale nechat auto rozehřát. Věčina mých zákazníků nad 40 50 let mají s benzíňáky najeto 300-500000km bez žádných mechanických poruch jo a bacha na přehřátí motoru,stačí chvilka a hlava motoru je zkroucena. Ještě jeden typ pro dobrý běh každého motoru je speciální aditivum do oleje METALTEK které nemění vlastnosti oleje,ale přichicujese na kovové části motoru a snižuje tření. Používám dlouho a mohu doporučit. U JTD minimum problémů, spíše klasika úroveň kvality je dokonce trochu lepší než u TDI. Co se týče podvozku ať už u sportpackeku ne bo standardu je na svojí sportovní konstrukci pohodlný a dobře vyrovnává nerovnosti a perfektně drží stopu,málo které auto má takový podvozek a to díky lichobežníkové nápravy v předu a nezávislou nápravu s proměnlivou geometrii v zadu. Tlumiče na autě vydrží několik let, přední náprava v nejhorší kvalitě dílů max rok celá sada ramen, čepů,stabilizátorů a někdy i axialních táhl od Fast originál stojí kolem 5000kc zadní sada ramena je bude asi o něco dražší nevím přesně už jsem je dlouho neobjednával protože vydrží zase několik let. Shrnutí auto s dobrým výkonem a perfektním jízdními vlastnostmi a hlavně pro lidi co mají rádi sportovnější styl a vztah ke svému autu. Děkuji že jste četli. Přeji mnoho šťastných kilometrů.
Jeden můj dobrej známej velkej alfista řešil problém s přední nápravou rok co rok má 156 2.4jtd kde přední náprava vlivem vysoké hmotnosti motoru trpí ještě víc a uspěl až s uložením a silenbloky powerflex.Má je tam teď třetí rok a říkal že pořád dobrý.Říkal sice že podvozek trochu "přitvrdil" ale pořád lepší než se tím každej rok zabývat.Autor recenze mě dostal větou:začal klepat šálek na klice-banalita :D
09.08.2015 | 14:14:17 | pavel e36
| 37.48.49.*Reagovat
Alfa 155 r.v.92 2 TS
Vážení, Alfu 155 2.0 TS mám již 15 let. Jezdí denně, a mám na ní více jak 700 tis.km a to s původním motorem !!! Pro upřesnění uvádím. Původní písty, ventily a bez výměny rozvodového řetězu. Jediné co se po tolika km začíná projevovat je, že už začíná brát olej. Je to tak 1 litr na 3 tis.km. Naprostá spokojenost. Splehlivost, žádné mlácení jak píše jeden s diskutujících,pohodlí, není žádný problém s takovým autem ujet za den 1000 km, žádná bolavá záda,žádné ježdění po servisech. Jen zpravidla 2x týdně načerpám 40 l. LPG a tak 1x za měsíc ten olej. Holt záleží na tom, kdo jak a autem jezdí. Kéž by se ještě taková auta jako AR 155 dělala ještě nyní. Zkuste se zeptat majitelů Octávií co je takové auto na údržbě stojí.
15.07.2012 | 23:27:54 | Petr
| 95.80.230.*Reagovat
Umět si vybrat.
Před koupí auta si musím zjistit informace o daném vozu a to U Alf znaméná, že informací není nikdy dost. Jedna rada. Kupujte auta po FACELIFTU, když to tak neuděláte budete se třeba potýkat jako Radovan s tuhostí karosérie, která byla vyztužena v roce 1993.
Díky za recenze. Auto se dá před prodejem upravit, tak, aby vypadalo lépe. Asi jsem fakt naletěl. A pokud jde o ty dveře - fabrika přiznala, že první AR155 měly nedostatečně tuhou karoserii a dodatečně se musela vyztužit. Mám ji dosud. Má téměř 222 tis. km.
Je vidět, že rád kupuješ auta, která "nevypadají špatně", ale vázne jim zavírání dveří, motor zní nějak divně, řazení moc nefunguje... To cos napsal platí pro AUTO JAKÉKOLI ZNAČKY, tedy NE EXTRA PRO ALFU! Viděl jsem spoustu Alf a jejich majitelů, ale nikdo si nekoupil poloviční vrak jako ty a jsou spokojení, protože Alfa 155 je motokára, která jen trochu víc trpí na mizerných českých silnicích - jinak jízdními vlastnostmi pobije kdeco kolem. Náklady na opravy a údržbu závisejí na způsobu jízdy mejitele a jeho péče o vůz - Alfy jsou např. citlivé na správný olej ve správném množství. Leckteré "opravy po česku" jsou pro Alfy hrob, ne řešení problému - musí se o nich něco vědět. Z recenze je tak smysluplná jem první věta - ano, historie téhle káry nebyla opravdu nic moc...
Alfa je plečka jako ostatní Italové.Hlavně 156 se vůbec nepovedla.Vsadim se že 75,155,164 byli proti 156 zlatý.
29.10.2013 | 10:41:25 | Jakub
| 88.100.57.*Reagovat
Bez servisky se alfa kupovat nemůže, protože folklor autobazarů přetáčet km je nezměrný. A nedej bože pokud to je nějakej bourák z dovozu. Mám 156, kupovanou jetou, už má 6 let a je o.k., najeto 170 tis.
Komentáře uživatelů k recenzi Alfa Romeo 155
Menší oprava k mému předchozímu komentáři místo (a) jsem nechtěně dal (ale)
Ještě jeden typ pro dobrý běh každého motoru je speciální aditivum do oleje METALTEK které nemění vlastnosti oleje,ale přichicujese na kovové části motoru a snižuje tření.
09.08.2015 | 11:36:59 | Automechanik | 91.236.40.* Reagovat
Příliš velká kritika
Servisuji Alfy už dlouhou dobu a byl jsem a jsem také majitelem benzínových 156 a závady jsou sice časté,ale ze skušenosti vím,že za věčinu závad hlavně motoru mohou právě bezohlední majitelé. Alfa Romeo není pro lidi,kteří jsou zvyklí sednout a jezdit.Své auto musejí znát. Často lidé nastartují a hned motoru dávají kapky,Alfiny mají na svůj rok výroby docela výkonné motory bez žádného přeplňování pouze s pokročilou technikou časování ventilů a proměnlivého sání.Motory jsou trochu podle mě predimenzované vůči svým materiálům pohoného ústrojí a po těch letech se není čemu divit, že motory odcházejí právě méně technickým řidičům. Takže měňte pravidelně olej nejlépe po 10 000km a to opravdu kvalitní nejlépe originál SELENIA pro všechny typy benzínových motorů, netočit za studena,ale nechat auto rozehřát. Věčina mých zákazníků nad 40 50 let mají s benzíňáky najeto 300-500000km bez žádných mechanických poruch jo a bacha na přehřátí motoru,stačí chvilka a hlava motoru je zkroucena. Ještě jeden typ pro dobrý běh každého motoru je speciální aditivum do oleje METALTEK které nemění vlastnosti oleje,ale přichicujese na kovové části motoru a snižuje tření. Používám dlouho a mohu doporučit. U JTD minimum problémů, spíše klasika úroveň kvality je dokonce trochu lepší než u TDI. Co se týče podvozku ať už u sportpackeku ne bo standardu je na svojí sportovní konstrukci pohodlný a dobře vyrovnává nerovnosti a perfektně drží stopu,málo které auto má takový podvozek a to díky lichobežníkové nápravy v předu a nezávislou nápravu s proměnlivou geometrii v zadu. Tlumiče na autě vydrží několik let, přední náprava v nejhorší kvalitě dílů max rok celá sada ramen, čepů,stabilizátorů a někdy i axialních táhl od Fast originál stojí kolem 5000kc zadní sada ramena je bude asi o něco dražší nevím přesně už jsem je dlouho neobjednával protože vydrží zase několik let. Shrnutí auto s dobrým výkonem a perfektním jízdními vlastnostmi a hlavně pro lidi co mají rádi sportovnější styl a vztah ke svému autu. Děkuji že jste četli. Přeji mnoho šťastných kilometrů.
09.08.2015 | 11:31:39 | Automechanik | 91.236.40.* Reagovat
přední náprava
Jeden můj dobrej známej velkej alfista řešil problém s přední nápravou rok co rok má 156 2.4jtd kde přední náprava vlivem vysoké hmotnosti motoru trpí ještě víc a uspěl až s uložením a silenbloky powerflex.Má je tam teď třetí rok a říkal že pořád dobrý.Říkal sice že podvozek trochu "přitvrdil" ale pořád lepší než se tím každej rok zabývat.Autor recenze mě dostal větou:začal klepat šálek na klice-banalita :D
09.08.2015 | 14:14:17 | pavel e36 | 37.48.49.* Reagovat
Alfa 155 r.v.92 2 TS
Vážení, Alfu 155 2.0 TS mám již 15 let. Jezdí denně, a mám na ní více jak 700 tis.km a to s původním motorem !!! Pro upřesnění uvádím. Původní písty, ventily a bez výměny rozvodového řetězu. Jediné co se po tolika km začíná projevovat je, že už začíná brát olej. Je to tak 1 litr na 3 tis.km. Naprostá spokojenost. Splehlivost, žádné mlácení jak píše jeden s diskutujících,pohodlí, není žádný problém s takovým autem ujet za den 1000 km, žádná bolavá záda,žádné ježdění po servisech. Jen zpravidla 2x týdně načerpám 40 l. LPG a tak 1x za měsíc ten olej. Holt záleží na tom, kdo jak a autem jezdí. Kéž by se ještě taková auta jako AR 155 dělala ještě nyní. Zkuste se zeptat majitelů Octávií co je takové auto na údržbě stojí.
15.07.2012 | 23:27:54 | Petr | 95.80.230.* Reagovat
Umět si vybrat.
Před koupí auta si musím zjistit informace o daném vozu a to U Alf znaméná, že informací není nikdy dost. Jedna rada. Kupujte auta po FACELIFTU, když to tak neuděláte budete se třeba potýkat jako Radovan s tuhostí karosérie, která byla vyztužena v roce 1993.
09.05.2010 | 17:03:14 | Renglon Reagovat
k recenzím
Díky za recenze.
Auto se dá před prodejem upravit, tak, aby vypadalo lépe.
Asi jsem fakt naletěl.
A pokud jde o ty dveře - fabrika přiznala, že první AR155 měly nedostatečně tuhou karoserii a dodatečně se musela vyztužit.
Mám ji dosud. Má téměř 222 tis. km.
04.11.2006 | 18:04:04 | kpt. Reagovat
Kupovat Alfu nesmí tací jako je autor
Je vidět, že rád kupuješ auta, která "nevypadají špatně", ale vázne jim zavírání dveří, motor zní nějak divně, řazení moc nefunguje... To cos napsal platí pro AUTO JAKÉKOLI ZNAČKY, tedy NE EXTRA PRO ALFU! Viděl jsem spoustu Alf a jejich majitelů, ale nikdo si nekoupil poloviční vrak jako ty a jsou spokojení, protože Alfa 155 je motokára, která jen trochu víc trpí na mizerných českých silnicích - jinak jízdními vlastnostmi pobije kdeco kolem. Náklady na opravy a údržbu závisejí na způsobu jízdy mejitele a jeho péče o vůz - Alfy jsou např. citlivé na správný olej ve správném množství. Leckteré "opravy po česku" jsou pro Alfy hrob, ne řešení problému - musí se o nich něco vědět. Z recenze je tak smysluplná jem první věta - ano, historie téhle káry nebyla opravdu nic moc...
06.09.2006 | 11:17:34 | Reagovat
Co čekáš od auta, který má 200000 tisíc v těle??? Upřímě řečeno se divim že to ještě jedí
26.02.2006 | 15:30:34 | Reagovat
honza
Ty si nějakej chytrej. Ja sem delal 3 roky v autorizovanym servise na alfi. A 155 jev posledni drzak, co alfa udelala
07.02.2006 | 20:38:41 | Reagovat
RE: honza
Alfa je plečka jako ostatní Italové.Hlavně 156 se vůbec nepovedla.Vsadim se že 75,155,164 byli proti 156 zlatý.
29.10.2013 | 10:41:25 | Jakub | 88.100.57.* Reagovat
Bez servisky se alfa kupovat nemůže, protože folklor autobazarů přetáčet km je nezměrný. A nedej bože pokud to je nějakej bourák z dovozu. Mám 156, kupovanou jetou, už má 6 let a je o.k., najeto 170 tis.
17.02.2005 | 09:22:05 | Reagovat