Rok výroby:1994Typ motoru:2.0 turbo 4x4Stav km při koupi:68 400 kmStav km nyní:118 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:12 l/100 kmVloženo:7. 6. 2005
Při cca 96.000 km výměna spojky, při 100.000 km v rámci kompletní "stovkové" prohlídky výměna předních ramen (česká sůl těm siletblokům rozhodně nesvědčí). Jinak běžná údržba dle návodu (do níž tím pádem patří i ramena a spojka - předepsaná je alespoň kontrola).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po shlédnutí několika vraků v ČR jsem vůz zakoupil "na slepo" přes internetovou dražbu v Italii. Dovoz proběhl po vlastní ose. Při nákupu doloženo: původ, stav (nehavarovaný), pravidelný značkový servis, jediný majitel (dostal k 18. narozeninám a vydržela mu 10 let). Pouze drobné škrábance od parkování. Bez funkčních závad, s novými řemeny a náplněmi. Cena velice rozumná, odhlášení ale trvalo 2 měsíce! Krom oné spojky žádná porucha ani závada.
Motor 2.0 turbo 16v/190 koni je velmi pružný už od nízkých otáček, použitelný rozsah od 2500 do 7000/min. Trvalý pohon všech kol se třemi diferenciály (2 samosvorně ala Integrale) trochu zvyšuje spotřebu oproti stejnému motoru v Deltě Nuova HF zhruba o 2 l. Brzdy mohly být lépe dimenzovány, po namontováni kitu OMP Racing (za cenu originalu) bez výhrad. Velmi tiché a prostorné sportovně-rodinné auto s pomerne velkým kufrem a solidní výbavou (klima, ABS, airbag, central, stav. volant + sedadlo řidiče, determální skla, atd.). Interier v příjemné kombinaci kůze/alcantara.
Po dovozu bez hluku, po čase se české tankodromy projevují typickými pazvuky. Nastavitelná tuhost podvozku umožňuje komfortní rosinnou i sportovní jízdu (v režimu sport ale interier "hraje", což je logické).
Jediná výhrada by směřovala k provozním nákladům = ke spotřebě paliva a je nutno počítat s trochu dražší "spotřebkou".
Jinak auto přesně dle mých představ - spolehlivé, s přesným řízením, dobrým podvozkem, perfektní trakcí a slušnou užitnou hodnotou.
Protože nelze recenze dopisovat, volím tuto formu pro případné zájemce o AR 155 Q4. Po cca 1,5 roce od této recenze byl vůz ukraden, při té příležitosti byl zničen jeden zadní závěs (asi bočním nárazem do obrubníku), tudíž se dělal komplet podvozek, vč. předních uložení dole i nahoře, zadního uložení a spojovaček (byly opraveny i další poškození, jako komplet zámky, různé interiérové plasty, atd.). Po dalším roce provozu se odporoučel výfuk; střední část byla původní (13 let), zadní již nikoli. Výfuk byl nahrazen na zakázku vyrobeným speciálním, originál by vyšel asi na 14 000 Kč (je to tříkatový třítlumičový dvourourový výfuk Imasaf). Což je dost. Při té příležitosti byla na zakázku přepsána ECU na benzin RON 98, což spolu s výfukem přispělo k podstatnému zvýšení výkonu motoru (motoricky nyní srovnatelné s Imprezou STi 2002), ovšem za cenu citelného, ale ne dramatického zvýšení hluku (s klesajícím hlukem totiž podstatně roste spotřeba paliva). V červnu 2008 se konala opět výměna předních ramen s uložením (3620 kč), výměna vodní pumpy (po 13 letech, cena 4700 Kč), výměna komplet rozvodů a náplní. Odstraněna byla netěsnost převodovky (prolínání oleje kolem snímače otáček). Po delším užívání brzd OMP Racing auto sice super brzdí, ale vyšší teplo znamenalo "vyškvaření" maziva z vodítek předních třmenů, které zítra musím vyměnit (1200 Kč). Bude potřeba ještě doplnit klimačku. Mám-li to shrnout za 4 roky provozu: v podstatě ob rok je nutno měnit přední ramnena (3620 kč), po 10 letech provozu jsem dělal uložení zadních ramen (opravná sada za 1000 Kč x2), uložení zadních pružin a tlumičů (2x 600 Kš), horní uložení McPhersonů (3600 Kč) a výměna spoojovaček (2x 670 Kč). Olej měním po 15 000 km, každá druhá výměna je s rozvodama a ventilovýma vůlema. Mimořádné opravy: 1. spojka při dovozu (mea culpa - 8000 kč), 2. vodní pumpa po 12 letech provozu (4700 Kč), 3. těsnost snímače otáček převodovky (50 Kč), 4. vodítka předních brzd. třmenů. jednou jsme dělal všechny náplně, při netěsnosti převodovky navíc 1 výměna přev. oleje (2500 Kč), po 2 letech výměna brzdovky (300 Kč). V podstatě se dá říci, že z hlediska servisních nákladů je vzhledem k výkonu a konkurenci na tom vůz velmi dobře. podstatný podíl na tom mají výrazně levnější ND než u japonské konkurence. nevýhodou je, že Fiat výrobu a dodávky některých dílů již zastavil, takže může vzniknout problém s jejich nákupem prostřednictvím oficiální sítě v ČR (v I není problém sehnat prakticky cokoli). a teď to nejpodstatnější: za celou dobu, co to auto mám, ani jednou nenavštívilo žádný z oficiálních servisů Alfa Romeo v ČR. Co si neopravím sám, svěřuji firmě připravující soutěžní Lancery. Možná v tom bude příčina, proč je s tím autem relativně málo problémů...
155 q4 jsem také měl.jezdilo to sice hezky,ale chlastalo jak nemocnej osel a i přesto že jsem udržoval sypalo se pod rukama. nakonec jsem zjistil že i když q4 nabízí rychlé svezení je spousta aut která jsou mnohem pohodlnější,rychlejší a úspornější
Komentáře uživatelů k recenzi Alfa Romeo 155
to nemylsíš vážně!chtěl bych vidět jaký seženeš auto který je rychlejší a úspornější....nechceš snad říct bmw nebo nějakou takovou blbost
08.12.2008 | 00:11:23 | Reagovat
Po dalších 3 letech provozu
Protože nelze recenze dopisovat, volím tuto formu pro případné zájemce o AR 155 Q4. Po cca 1,5 roce od této recenze byl vůz ukraden, při té příležitosti byl zničen jeden zadní závěs (asi bočním nárazem do obrubníku), tudíž se dělal komplet podvozek, vč. předních uložení dole i nahoře, zadního uložení a spojovaček (byly opraveny i další poškození, jako komplet zámky, různé interiérové plasty, atd.). Po dalším roce provozu se odporoučel výfuk; střední část byla původní (13 let), zadní již nikoli. Výfuk byl nahrazen na zakázku vyrobeným speciálním, originál by vyšel asi na 14 000 Kč (je to tříkatový třítlumičový dvourourový výfuk Imasaf). Což je dost. Při té příležitosti byla na zakázku přepsána ECU na benzin RON 98, což spolu s výfukem přispělo k podstatnému zvýšení výkonu motoru (motoricky nyní srovnatelné s Imprezou STi 2002), ovšem za cenu citelného, ale ne dramatického zvýšení hluku (s klesajícím hlukem totiž podstatně roste spotřeba paliva).
V červnu 2008 se konala opět výměna předních ramen s uložením (3620 kč), výměna vodní pumpy (po 13 letech, cena 4700 Kč), výměna komplet rozvodů a náplní. Odstraněna byla netěsnost převodovky (prolínání oleje kolem snímače otáček). Po delším užívání brzd OMP Racing auto sice super brzdí, ale vyšší teplo znamenalo "vyškvaření" maziva z vodítek předních třmenů, které zítra musím vyměnit (1200 Kč). Bude potřeba ještě doplnit klimačku.
Mám-li to shrnout za 4 roky provozu: v podstatě ob rok je nutno měnit přední ramnena (3620 kč), po 10 letech provozu jsem dělal uložení zadních ramen (opravná sada za 1000 Kč x2), uložení zadních pružin a tlumičů (2x 600 Kš), horní uložení McPhersonů (3600 Kč) a výměna spoojovaček (2x 670 Kč). Olej měním po 15 000 km, každá druhá výměna je s rozvodama a ventilovýma vůlema.
Mimořádné opravy: 1. spojka při dovozu (mea culpa - 8000 kč), 2. vodní pumpa po 12 letech provozu (4700 Kč), 3. těsnost snímače otáček převodovky (50 Kč), 4. vodítka předních brzd. třmenů. jednou jsme dělal všechny náplně, při netěsnosti převodovky navíc 1 výměna přev. oleje (2500 Kč), po 2 letech výměna brzdovky (300 Kč).
V podstatě se dá říci, že z hlediska servisních nákladů je vzhledem k výkonu a konkurenci na tom vůz velmi dobře. podstatný podíl na tom mají výrazně levnější ND než u japonské konkurence. nevýhodou je, že Fiat výrobu a dodávky některých dílů již zastavil, takže může vzniknout problém s jejich nákupem prostřednictvím oficiální sítě v ČR (v I není problém sehnat prakticky cokoli).
a teď to nejpodstatnější: za celou dobu, co to auto mám, ani jednou nenavštívilo žádný z oficiálních servisů Alfa Romeo v ČR. Co si neopravím sám, svěřuji firmě připravující soutěžní Lancery. Možná v tom bude příčina, proč je s tím autem relativně málo problémů...
23.07.2008 | 23:01:54 | magic Reagovat
155 q4 jsem také měl.jezdilo to sice hezky,ale chlastalo jak nemocnej osel a i přesto že jsem udržoval sypalo se pod rukama. nakonec jsem zjistil že i když q4 nabízí rychlé svezení je spousta aut která jsou mnohem pohodlnější,rychlejší a úspornější
29.09.2006 | 11:50:30 | Reagovat
si to magicu ohodnotil nejak spatne, spolehlivost - 1 (nejhorsi)
08.06.2005 | 14:21:51 | krakatit Reagovat