Rok výroby:1996Typ motoru:1400Stav km při koupi:140 000 kmStav km nyní:145 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:4,2 l/100 kmVloženo:1. 2. 2009
Poruchy vesměs žádné. Jen výměny drobností jako sem tam žárovka a spotřební věci, které jsou opravdu velmi levné.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil jako ojetinu na poskakování kolem města. Chtěl jsem sice benzínový litr, ale zrovna nebyl "na skladě", takže jsem vzal tohoto ropáka. V merku jsem měl i jiné auta, ale chtěl jsem něco s pozinkovanou kastlí a něco malého. Zrovna AXko bylo za velmi slušnou cenu, která byla někde v půlce obdobné konkurence. Jeho výbava čítá pouze rádio s dvěma repro (hraje vcelku slušně) a zadní stěrač - u AX standard. Auto má mizivou spotřebu, která se v zimě pohybuje někde okolo 4 litrů. V TP má psanou při 90 km/h směšných 3.3 l/100 km. Čemuž by se i dalo věřit. Celé auto je velmi jednoduché, rozeberete ho doma na koleně a je (bohužel) děláno z poměrně tenkých plechů. Takže když se vám někdo více opře do dveří, blatníků, kapoty, střechy, zůstane tam důlek. Někdy mám dojem, že kdyby na to auto vlítli dva pořádní chlapi s palicí, tak ho rychle a bez potíží zbouchají do malé kostky. Takový Favorit je proti němu hora železa. Dynamika auta je dostačující na příměstský provoz - je velmi lehké cca 740 kg. Do 120 km/h jde o slušné hodnoty, potom se mu už vůbec nechce. Dá se z něho vyždímat po rovině i takových 150, ale to už je na takové auto fakt moc. Především hluk už je poměrně značný. Podvozek je dělaný právě na rychlosti do cca 120. Co se mi na autě moc líbí (mimo spotřeby), je jeho úžasná variabilita. Kufr má na svoji třídu opravdu velký a když vyhodíte zadní sedačky (velmi snadno), je z něho malý stěhovák. Motor šlape jak hodinky a nepotřebuje žádnou větší pozornost.
Celkově toto auto hodnotím kladně. Je jednoduché ve všem a tudíž se tam nemá co pokazit. Jen jezdí. Přesně to, co od něho očekávám.
Ještě jsem k autu chtěl dodat, že mi na něm chybí posilovač řízení. CEntrál to má taky, ale ne na kufr, což je škoda. Auto má udělané dutiny a spodek, takže nikde nijak nerezne. Olej vůbec nebere (až mě to překvapuje) od výměny do výměny vydrží. AXko má chladící soustavu z posledních modelů, které už měly klasickou expanzní nádržku a voda se tedy neleje přímo do chladiče u masky. A ješt napíšu k designu, třeba mě se líbí, opravdu.
No čo sa týka dizajnu, to je pravda. Nič moc. Ale rozhodujúca bola cena auta. Keď niekto potrebuje naozaj zachovalé približovadlo a vyjde ho 30000Sk na dobrých letných gumách a ešte sme k nemu dostali druhé disky s úplne novými zimnými pneumatikami a spotreba je 4-4,5 l na 100km, tak sa nedá nič rozumnejšie vybrať. Motor doteraz nepotiahne žiaden olej, možno minimum, ale od výmeny do výmeny netreba doliať ani deci, voda tiež nemizne, takže spokojnosť.
Motor je snad první celohliníkový diesel. Je velmi choulostivý na zacházení. Pokud se přehřeje, často se zkoutí do vrtule. Takže, opatrně při zahřívání a hlavně - stále pozor na chlazení. Jinak dieselmotory peugeot/citroen byly nezničitelné.
Ešte posledný dodatok : auto má od výroby atermické sklá, sťahovanie okien v elektrike a centrál, všetko je originál od výroby a nezničiteľné. A to je rok výroby 1989. Všetko funguje asi aj vďaka tomu, že niekedy sa na takýchto veciach nešetrilo. Napríklad káble vedené do dverí sú v hrúbke v porovnaní s dnešnými káblami v autách asi ako koaxiál vs. ľudský vlas.
Nechcem sa nejako toho AX-sa zastávať, na dnešnú dobu je to naozaj plechovica, ale v cene okolo 25000-30000Sk v dnešnej dobe, ak niekto potrebuje prímestské približovadlo, tak nie je o čom. "Inteligentom", ktorí to chcú porovnávať s Warťasom a podobne : na AX-ku bola odskúšaná technológia zvárania laserom (očividne sa francúzom podarila, auto nehnije na spojoch ani po rokoch) a za druhé, bol to prvý dieselový motor umiestnený v malom aute ( a je naozaj podarený). Ten náš má určite dosť za sebou, ale vďaka dobrej údržbe aj bývalého majiteľa doteraz nezadymí, chytá na 1. krát (keď je väčšia zima stačí nažhaviť 2-krát) a chodí naozaj dobre a hlavne za 4l/100km. Ono to zase nie je tak ľahké autíčko (myslím hmotnostne) napr. na porovnanie so škodovkou z tej doby a spotreba je úplne niekde inde.
nejlepší auta byly trabanty a Wartburgy, byly jednoduché tak, že se tam nemělo co podělat. Co na tom, že hnily a smrděly a nejely, ale byly jednoduché! Jaká přednost! Totéž platí i o té staré prdce AX ! Bezpečnost žádná, výkon také, ale světe div se - ono to jede! No tak sláva! To je super auto, ono jede!
Nie je Citroen ako Citroen, toto sú ešte tie staré a poctivé. Inak keby mi bol niekto povedal dva roky dozadu, že budem mať dva Citroeny, tak tomu asi neuverím. A ajhľa, ešte mám aj Citroen Jumper 2,5TD (na doporučenie kamaráta TD žiadne TDI) a je to nezničiteľný stroj. To bude asi v tom, že v tých autách nie je žiadna elektronika a motory sú nezničiteľné. Toť vsio, nového francúza by som asi nechcel ani ja. Kamarát má starý poctivý Citroen BX 1,9 TRI a to je takisto veľmi bezproblémové auto. Za tri roky odišla len baterka a prehnila 1. pancierovka hydrauliky.
já na všech recenzích čtu, jak jsou francouzská auta špatná a na nic... Že by to byly jen kecy? No jasně! Francouzi jsou dobří a ve spoustě věcí už od samého začátku automobilismu udávají směr.
Tak tak, je to vynikajúci maličký srandokaps do mesta. Jeden má žena na vozenie po meste a do práce. Ten motor je naozaj úžasný a celé auto totálne jednoduché. Naozaj sa dá všetko na ňom opraviť doma a za pár korún. Bezpečnosť nula, ale predsa po tom meste to stačí. My máme r.v. 1989, čiže ešte ten starší a čuduj sa svete, hrdza nikde. Len trochu v kufri, lebo bývalému majiteľovi nedoliehali zadné dvere a v kufri sa držala voda. Čiže nie je to chyba auta. Inak nosníky, prahy, podbehy a všetko okolo 100 percent, to si nedovolí ani Felda z 1999-ho. Prajem Vám, nech slúži aspoň ďalších 10 rokov.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën AX
ještě dodatek
Ještě jsem k autu chtěl dodat, že mi na něm chybí posilovač řízení. CEntrál to má taky, ale ne na kufr, což je škoda. Auto má udělané dutiny a spodek, takže nikde nijak nerezne. Olej vůbec nebere (až mě to překvapuje) od výměny do výměny vydrží. AXko má chladící soustavu z posledních modelů, které už měly klasickou expanzní nádržku a voda se tedy neleje přímo do chladiče u masky. A ješt napíšu k designu, třeba mě se líbí, opravdu.
05.02.2009 | 09:52:23 | Janek Reagovat
O.K.
Hlavně jezdi opatrně, bacha na srážku s čímkoliv. Bezpečnost je tu asi jako na Babettě. Saxo mělo příšernou bezpečnost a tohle je mnohem starší.
03.02.2009 | 21:40:12 | Reagovat
No čo sa týka dizajnu, to je pravda. Nič moc. Ale rozhodujúca bola cena auta. Keď niekto potrebuje naozaj zachovalé približovadlo a vyjde ho 30000Sk na dobrých letných gumách a ešte sme k nemu dostali druhé disky s úplne novými zimnými pneumatikami a spotreba je 4-4,5 l na 100km, tak sa nedá nič rozumnejšie vybrať. Motor doteraz nepotiahne žiaden olej, možno minimum, ale od výmeny do výmeny netreba doliať ani deci, voda tiež nemizne, takže spokojnosť.
03.02.2009 | 15:14:26 | Svoro Reagovat
Pozor na motor!
Motor je snad první celohliníkový diesel. Je velmi choulostivý na zacházení. Pokud se přehřeje, často se zkoutí do vrtule. Takže, opatrně při zahřívání a hlavně - stále pozor na chlazení. Jinak dieselmotory peugeot/citroen byly nezničitelné.
03.02.2009 | 14:53:35 | donald Reagovat
Možná je povedené
ale je to nejošklivější auto, jaké znám. Design tenkrát u Citroena asi dělala uklízečka, nebo vrátný :-)
03.02.2009 | 13:59:53 | Reagovat
Ešte posledný dodatok : auto má od výroby atermické sklá, sťahovanie okien v elektrike a centrál, všetko je originál od výroby a nezničiteľné. A to je rok výroby 1989. Všetko funguje asi aj vďaka tomu, že niekedy sa na takýchto veciach nešetrilo. Napríklad káble vedené do dverí sú v hrúbke v porovnaní s dnešnými káblami v autách asi ako koaxiál vs. ľudský vlas.
03.02.2009 | 07:38:40 | Svoro Reagovat
Nechcem sa nejako toho AX-sa zastávať, na dnešnú dobu je to naozaj plechovica, ale v cene okolo 25000-30000Sk v dnešnej dobe, ak niekto potrebuje prímestské približovadlo, tak nie je o čom. "Inteligentom", ktorí to chcú porovnávať s Warťasom a podobne : na AX-ku bola odskúšaná technológia zvárania laserom (očividne sa francúzom podarila, auto nehnije na spojoch ani po rokoch) a za druhé, bol to prvý dieselový motor umiestnený v malom aute ( a je naozaj podarený). Ten náš má určite dosť za sebou, ale vďaka dobrej údržbe aj bývalého majiteľa doteraz nezadymí, chytá na 1. krát (keď je väčšia zima stačí nažhaviť 2-krát) a chodí naozaj dobre a hlavne za 4l/100km. Ono to zase nie je tak ľahké autíčko (myslím hmotnostne) napr. na porovnanie so škodovkou z tej doby a spotreba je úplne niekde inde.
03.02.2009 | 07:26:18 | Svoro Reagovat
no jasně
nejlepší auta byly trabanty a Wartburgy, byly jednoduché tak, že se tam nemělo co podělat. Co na tom, že hnily a smrděly a nejely, ale byly jednoduché! Jaká přednost! Totéž platí i o té staré prdce AX ! Bezpečnost žádná, výkon také, ale světe div se - ono to jede! No tak sláva! To je super auto, ono jede!
02.02.2009 | 19:17:44 | Buchar Reagovat
Nie je Citroen ako Citroen, toto sú ešte tie staré a poctivé. Inak keby mi bol niekto povedal dva roky dozadu, že budem mať dva Citroeny, tak tomu asi neuverím. A ajhľa, ešte mám aj Citroen Jumper 2,5TD (na doporučenie kamaráta TD žiadne TDI) a je to nezničiteľný stroj. To bude asi v tom, že v tých autách nie je žiadna elektronika a motory sú nezničiteľné. Toť vsio, nového francúza by som asi nechcel ani ja. Kamarát má starý poctivý Citroen BX 1,9 TRI a to je takisto veľmi bezproblémové auto. Za tri roky odišla len baterka a prehnila 1. pancierovka hydrauliky.
02.02.2009 | 18:27:37 | Svoro Reagovat
Ale ale,
já na všech recenzích čtu, jak jsou francouzská auta špatná a na nic... Že by to byly jen kecy? No jasně! Francouzi jsou dobří a ve spoustě věcí už od samého začátku automobilismu udávají směr.
02.02.2009 | 17:35:53 | Reagovat
Tak tak, je to vynikajúci maličký srandokaps do mesta. Jeden má žena na vozenie po meste a do práce. Ten motor je naozaj úžasný a celé auto totálne jednoduché. Naozaj sa dá všetko na ňom opraviť doma a za pár korún. Bezpečnosť nula, ale predsa po tom meste to stačí. My máme r.v. 1989, čiže ešte ten starší a čuduj sa svete, hrdza nikde. Len trochu v kufri, lebo bývalému majiteľovi nedoliehali zadné dvere a v kufri sa držala voda. Čiže nie je to chyba auta. Inak nosníky, prahy, podbehy a všetko okolo 100 percent, to si nedovolí ani Felda z 1999-ho. Prajem Vám, nech slúži aspoň ďalších 10 rokov.
02.02.2009 | 13:55:57 | Svoro Reagovat