Rok výroby:1993Typ motoru:1124Stav km při koupi:100 000 kmStav km nyní:135 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:22. 8. 2008
Auto jsem s několika závadami již koupil: zarezlé lanovody ruční brzdy, nefunkční tachometr, vymlácené čepy přeních ramen a popraskané manžety na poloosách.
Nicméně většina z těchto závad jsou provozní věci a jejich odstranění nebylo nijak složité ani nákladné (náhradní díly jsou velmi levné a dobře dostupné, samozřejmě si vše udělám sám).
Na autě se po několika tisících kilometrů vyskytly ještě další "závady" jako vyteklé zadní tlumiče, vymlácené silenbloky předních ramen a současné době mě trochu trápí už i spojka... Ale musím dodat, že mě auto nikdy nikde nenechalo a vždy jsem dojel tam kam jsem potřeboval.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Předchozí majitelka byla žena, takže se o auto moc nestarala, s tím také souvisely závady, které jsem již popisoval, ale jinak je auto co se týká interiéru, karoserie a motoru velmi zachovlé. Velkou přeností Citroenu AX jsou určitě provozní náklady a náklady na údržbu. Auto je i s motorem 1,1 (60 koní) velmi živé, protože váží asi 700 kg.
Co se týká jízdních vlastností je to Citroen, takže se v zatáčkách pěkně naklání a na nerovnostech se houpe, ale když si na to zvyknete dá se sním jet i velmi rychle, po okreskách se sním dá jet v pohodě okolo 120 km/h, ale i víc, na dálnici je znát slabý motor, nicméně se sním dá jet 140 km/h i v dlouhých stoupáních, jen je díky své délce při vyšších rychlostech trochu neklidný, ale tachometrových 180 km/h jsem z něj na dálnici dostal :-).
Zpracování auta je na úrovni začátku 90. let karoserie moc tuhosti nepobrala a bourat bych vněm rozhodně nechtěl. Interiér je velmi jednoduchý, ale přehledný a všechny ovládací prvky jsou po ruch. Je sice dost stísněný, ale někdy se až divím co všechno do něj naložím. Na závěr musím říct, že i v dnešní době jsem s ním nadmíru spokojen, i když je na něm stáří už znát.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën AX