Rok výroby:1998Typ motoru:1998Stav km při koupi:920 000 kmStav km nyní:1 700 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:10. 2. 2007
Vůz byl dovezen z Itálie bez poruchy, bez problémů. Předchozí majitel (páprda s fajfkou) se o něj staral jako o vlastní dítě. Jen dálkové otvírání chybělo. To jsem ale vyřešil dodatečně koupením jiného (1.300 Kč).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Osobně se domnívám, že design Leganzy je nadčasový. Je to jediné Daewoo, o kterém lze v klidu prohlásit, že je opravdu hezké. Ta moje má sříbrnou metalízu a originální litá kola. Když ji ji umyju a naleštím, tak po té co ji někde zaparkuju, září mezi ostaním plechovkami z třetího tisíciletí jako opravdová královna. Už několikrát jsem si toho bezděky všiml. Značný podíl Italských designérů se zde nezapře (to jste nevěděli co?).
Vnitří prostor je naprosto v pořádku i pro pětici 190 cm osob. Na tento ročník dostatek míst na odkládání drobností a též nezbytná loketní opěrka. Palubní počítaž Laganzy nemají, nač taky. Jistým způsobem se dá spotřeba vypočítat přesněji. Interiér je v šedočerné kombinaci; sedačky tuhé kožené, to samé volant a hlava řadičky. Nová Leganza ve stejné (plné) výbavě stála 740.000Kč, já ji koupil před rokem a půl za 140.000Kč!! Servisák s Chevroletu po prohlídce auta jen mrkal na drát.
Zavazadlový prostor má přes 400litrů a vleze se tam bez problémů dospělý člověk. Nádrž na plyn (toroidní - 45l) mám místo rezervy. Ujedu na ni kolem 500km.
Brzdy na výkon motoru (133k) stačí. Zrychlení, je-li třeba, se dá u tohoto 1500kg "lehkého" autíčka zvládnout okolo 9sec. (já 9,3sec). ABS je novější generace a komunikuje s každým ze 4 kol zvlášť podle potřeby. Servo zabírá stejně při jakékoliv rychlosti vč. té nulové. Paráda. Jen věnec volantu mohl být silnější nebo aspoň vytvarovaný pro prsty.
Hlučnost je na solidně nízké úrovni ale současná auta z oplastovanými motory jsou ještě tišší. Krouťák 180 Nm při 4400 ot./min. je solidní, ale nezlobyl bych se, kebyže bol väčší. Motor je krásný už na pohled (já ho udržuji v čistotě), rád se nechá vytáčet a nad 3300 ot. ožije a táhne důrazně vpřed. Jednou mi to hodně pomohlo, když jsem líně předjížděl na 5tku Octavii a 200m přede mnou se vynořil v protisměru cyklista. V 80km/h za tři a plnej, a to jste měli vidět...paráda! Podvozek je měkký (je to limuzína ne?) a v zatáčkách se mírně naklání, nerovnosti zvládá bez problémů.
Startování je i za extrémních mrazů (-20°C) díky baterii OPTIMA YELLOW TOP (7.800Kč) úplně jak v létě a to, ikdyž auto celý víkend stojí a padá na něj sníh. S tou baterií jsem vůz už koupil. Nevídaná záležitost na pohon jachet, kamionů nebo tuningových vozů, která vydrží pád z 5ti metrů na beton, je vodotěsná a nikdy se z ní nic nevylije. Ještě po měsíci si v -teplotách udržuje min. 50% kapacitu. Prostě nářez! O jakékoliv korozi kdekoliv nemůže být zatím řeč. Po 2 měsících provozu jsem měnil byl zadní díl výfuku (1.600Kč). Příčinou nebyla jednoznačně koroze.
Cený náhr dílů. jsou vesměs naprosto přijatelné: kotouč brzdový přední (1.000Kč), destičky (700Kč), termostat (580Kč), lamela spojky (1.500Kč), spojkové ložisko (400Kč), vzduchový filtr (250Kč), pilový filtr (600Kč), prut el. antény (650Kč), brzdový spínač (150Kč) - nešla uložit rychlost do paměti tempomatu. To jsou jediné drobnosti (nepočítám pneu), které jsem do Leganzy musel nasázet.
Spotřeba na benzín v teplé dny jízdou od 50 do 140km/h do 8l i s klimou (zima 9l). Plynu to baští o litr víc - tankuji pouze FLAGU! Co se benzínu týče, dobrý benzín si s mou Leganzou rozumí jednoznačně nelépe.
U tohoto vozu nedoporučuji (kdyby to náhodou ještě kromě mě někoho napadlo) v zimních měsících omezovat nebo zabraňovat náporovému vzduchu cestu k chladiči a do motoru. Jde to u Leganzy velice snadno pomocí polystyrenových desek, které se ořežou na patřičné rozměry (2ks) a vloží za masku před chladič. Spotřeba jde v zimně dolů, motor se dříve ohřeje...
U mě nedostatečné chlazení (letos zima moc není že) motoru způsobila v rychlost 150km/h jeho zadření (snímač teploty vody mě zradil, ukazoval vesele polovinu). Byla to do nebe volající pitomost a mě to stálo motor. Nechal jsem přivézt "nový" z Německa za 24.000Kč z zezadu nabořenýho Opelu Omega Eco tec r.v. 97, najeto 93tis. Původně měl být určen do Formule, co v nich závodí už léta pan Zmeškal z Bedihošti. Dá se z něj vymáčknout 300k. Investice do úprav takového motoru se ovšem vyplatí opravdu jen závoďákům. Je to jediný motor, který lze do Leganzy jako náhradu namontovat. Jsou totiž s Omegou identické.
Jinak naprostá spokojenost, prodávat ji nebudu, když má teď nové srdce. Je to zkutečně honosný kočár (je-li v plné výbavě) s dobrými jízdními vlastnostmi a poměrem mezi pořizovací cenou, náklady a užitnou hodnotou, jaká se často nevidí. Mohu jen doporučit.
Opravdu nadherny clanek,jsem cerstvy majitel Leganzy a zatim si ji nemuzu vynachvalit,abych se priznal tak kdyz se v noci probudim tak ji hlidam z okna,ted ale stoji v servisu a cekaj ji nektery opravy...
Komentáře uživatelů k recenzi Daewoo Leganza
...
Opravdu nadherny clanek,jsem cerstvy majitel Leganzy a zatim si ji nemuzu vynachvalit,abych se priznal tak kdyz se v noci probudim tak ji hlidam z okna,ted ale stoji v servisu a cekaj ji nektery opravy...
22.02.2007 | 20:23:01 | Goose Reagovat
RE: ...
Leganza je dle mýho názoru nejlepší a nejhezčí Daewoo.Ale už jich dneska příliš není.
07.01.2016 | 11:50:15 | | 88.100.57.* Reagovat