Recenze Honda Civic 5D, SPORT
“3/4 radosti, 1/4 starosti, ale rád a rychle jsem si zvyknul.”

Autor recenze: Jelas (20 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:1.8 i-VTEC Stav km při koupi:46 km Stav km nyní:28 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 15 měsíců Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km Vloženo: 10. 2. 2009

Hodnocení inzerátu: 8 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Corolla

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Drobné, ale byly. Vycházejí především z horšího dílenského zpracování v angl. továrně.

Uvolněný zámek kufru

Těsnění gumové zadních pr. dveří

Horší chod venkovní kliky u spolujezdce

Jinak v pohodě, bez pazvuků i na kostkách


Hodnocení a zkušenosti s autem

V prvé řadě, kdo objeví další mé recenze na tomhle webu a řekl by si machýrek, toto auto patří matce, ale už jsem v něm taky leccos najezdil.

Výše uvedený model vyšel co do výbavy a motoru velmi, velmi dobře, navíc při součas. cenových akcích, při propočtech s nejslavnější konkurencí Focus +80tis. Kč, Golf +120tis. Kč... cena byla myslím 55Otis, náš kus 530 vč. příplatkových couvacích senzorů, otěrových lišt a koberců- vše je pro pohyb ve městě nutné!!!

Klady, je jich spousta, ale i nedostatků. Design špičkový, nezaměnitelný, i po 2 letech mě baví se na auto koukat, ergonomie interiéru je vynikajicí, některá periodika ji vyčítala, nevím proč. Velikost kufru na velikost vozu nadprůměrná (400L), obestavění interiéru bez výhrad. sedím poměrně vzadu a i za mnou je dost místa pro normálního spolucestujícího, přístup dozadu-dveře do úhlu 90st. a sedadla stojí na podkově, ta má ohybnou aretaci. Čili zadní sedák jde zvednou souběžně s opěradlem a vzadu se tak vytvoří ložný prostor, sedák se zajistí tou podkovou a sklopění opěradla prozměnu jeden pohyb páčkou a díky volnému uložení se krásně vytvoří rovná plocha, no paráda.
Motor jede perfektně, dokonce i rozumná spotřeba, dlouhodobě 7,2L dle palub. poč., při lehké noze 6,8L. Šel jsem do kolen, když jsem se dočetl u Mitsubishi Lancer 1.8 mivec nebo jak to značí reálnou spotřebu 9,5L, stejný obsah i výkon. Vytočit do červeného pole se nechá rád, moc rád, výrobce doporučuje přeřazení na vyšší st. při 3tis ot/min což pro klidnou jízdu zcela stačí. Tichost je samozřejmostí. nevím co k tomu dál. Po této stránce prostě naprostá spokojenost. Možná ještě, že kolem 5000ot/min se mění charakteristika VTECu a to se pak z poníků stávají docela dobré koně.
Podvozek má velmi jisté chování, brzdy spolehlivé i při opakovaném brždění, esp stejně jako abs zasahují citlivě, váhoda na blbosti-esp jde úplně vypnout:-)
Audio hraje slušně, je to základ (možno i lepší z příplatkového katalogu), ale mohlo by hrát i lépe, rádio vestavěné (Made in Panasonic CZ) se docela zahřívá,ale to není nic proti ničemu, vyhřívané sedačky špičková věc, couvací senzory bych rozhodně doporučil, fungují dobře. Palubka neoslňuje!!

Výbava SPORT mi přijde ideální, nejvyšší má navíc duální klímu a střešní okno, se kterým bývají akorát problémy a dále xenony...standartní halogeny svítí špičkově! Po zapnutí mlhovek denní světlo kdykoliv a kdekoliv

Hm, teď nevýhody. Bude to asi vypadat,že bych auto nedoporučil nikomu, ale není to tak.
Začal bych asi u palubky, tvrdé materiály, zpracování horší, díky perforaci údržba mizerná, přesto ale nic neklepe.
Nepraktické umistění otevírání nádrže a krytu motoru z interiéru.
Otevírání 5tých dveří šlo dost ztuha i zavírání, pro ženskou docela nepraktické.
Pneumatiky... auto váží 1300kg a prostě je na rozměr 225/45 R17 lehké! Při využití výkonu větší chuť k nedotáčivosti. Divím se, že jsou tyto gumy v ČR standartem, zimní 205/55 R16 mají taky tendenci utíkat,ale je to dáno měkččí konstrukcí zimní gumy. Pro ČR bych tento rozměr volil i pro léto, na zimu bych ponechal.
Při ostré sportovní jízdě standrtní Micheliny skvěle podrží a člověk se na ně může spolehnout. Vypadá to jako kdybyc si protiřečil, ale aby bylo auto vysloveně nedotáčivé musí člověk dělat takové psí kusy a když už, tak stačí citlivě pustit plyn a auto se srovná.
Komfort mizerný! Bohužel ČR není rájem kvalitních silnic,ale když už člověk na nějakou narazí tak tj. super, to uznávám. Proto bych volil 16´´ i na léto.
Ve městě se auto cítí dobře, dokud nemusíte opatrně zaparkovat, předek prostě vidět není a rejd podobný jako ve Ferrari, malý. Výhled vzad omezují Csloupky, suplují senzory.
Převodovka, na ní po dvou letech nemám pořád názor, má 6st., otáčky na každý stupeň se snížily o 500/min (při porovnání s 5ti kvlatem) a je to vykompenzováno častějším řazením, při ostřejší jízde nebo delším předjíždění trojka jede až moc a od čtyrky bych požadoval trochu víc života, to samé je dvojka/trojka. Při normální jízdě, které je 99% ale funguje dobře.

Rozhodně bych volil rok 08,popř. 07, do té doby mělo auto problémy s bezpečností v EURO NCAP bylo hodnoceno 4hvězdami.

Auto koupeno v Boleslavi Kosmonosích, chování dobré, ikdyž nevím co je při standartní prohlídce (po 20tis., jel jsem dřív) na 4hod., překvapila mě solidní cena oleje 0W-40 kolem 450Kč.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 8


Komentáře uživatelů k recenzi Honda Civic

Vložit komentář

Doplnění II.

Po 60tkm stále v pohodě a bez problémů, dokonce se snížila průměrná spotřeba na 7L:-)

13.11.2010 | 11:25:21 | Jelas Reagovat

Honda civic r. 2OO9,najeto 26 ooo km.Odstupňování převodovky mi přijde naopak celkem podařené.Motor 1,8 výborný,hlučnost-jsou určitě i tišší auta ale zvuk není kupodivu obtěžující,naopak dobře se poslouchá.Podvozek patří mezi ty tvrdší -to znamená v tomto případě ubrat na rozbitých silnicích,na kvalitnějších dovolí dělat psí kusy.A zase kupodivu ani dálnice D1 není pro toto auto utrpení. Ideální rychlost 16O.Sedadla vynikající.Kromě vrzajícího pedálu spojky-vyměněn v záruce,bez problémů.Zatím nic nevrže-až se divím.V této třídě mé páté auto.Jestli můžu hodnotit -velmi slušné.

23.10.2010 | 08:34:39 | raďa Reagovat

Doplnění

Mám konečně rozhodný názor na převodovku... 6tý stupeň je v tomhle případě úplně na nic.... Motor má dle mého tupější reakce na plyn, jak jsem psal v článku, snížení oproti japonkému 5ti kvaltu je ca. 500 ot/min. a to není tolik, prostě jiným nastavením převodů pětkou více do rychla by mi udělali radost víc, ikdyž pro běžnou jízdu běžného kupce Civica ( co jsem měl možnost poznat, tak je věk. průměr kolem 40ti let, mně je přeci jen 21 ). Dle mě šestku spíše do přeplň. motorů, jak benzin tak nafta, kde si vyšší krout. moment motoru nechá více líbit a motor je celkově pružnější. Díky za kladné ohlasy.

01.07.2009 | 01:03:16 | Jelas Reagovat

Naprosto souhlas,auto nevlastním,ale dost často proháním.

20.04.2009 | 17:49:09 | chose Reagovat

SOUHLAS

naprosto perfektně napsáno

03.03.2009 | 14:11:00 | Seňor rojo Reagovat