Rok výroby:1997Typ motoru:1.5 VTECStav km při koupi:80 000 kmStav km nyní:120 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:6. 11. 2006
Mám 4dv sedan s motorem 1.5 Vtec 84kw / 114Ps. Je to moje první Honda.
Ke koupi mě motivovaly recenze, zkušenosti majitelů, pověst značky... Vše je v originálním stavu bez tuningu. Cena byla 129000, auto mám asi rok a půl.
Design:
přední část stejná jako u 3dv verze, ta má ale hezčí zadek. Celkově bych řekl, že je nadčasový, ale to musí posoudit každý sám.
Výbava:
2x airbag, ABS, 4x el. okna, klimatizace manuální..
Interiér:
Prostor pro 5 cestujících bezproblémový. Přední sedadla celkem pohodlná, ale téměř bez bočního vedení. Také bych čekal od Hondy tvrdší, po delší cestě (400km a víc) už bolely záda. Na zadních sedadlech, na nižší stření třídu, spousta místa (díky rozvoru 2610 mm) a pohodlná poloha sezení. Palubní deska má na dnešní dobu zastaralý vzhled a je vyrobena převážně z křehkých plastů. Na druhou stanu je horní díl z měkčeného plastu a je dobře zpracovaná, bez pazvuků. Přežité je i ovládání ventilace a topení táhly.
Jízda:
Sedí se nízko, což znesnadňuje nastupování a vystupování. Poloha za výškově stavitelným volantem je dobrá. Řadící páka v optimální poloze, ale velmi tenká (koupil jsem jinou koncovku). Volant s velkým průměrem a tenkým věncem. (ten jsem neměnil, kvůli airbagu).
Motor je do 4000ot. dobře odhlučněný, od 4000ot. do 7100ot. (omezovač) sportovně ryčný, ale ne nepříjemný. Největší problém vidím v odstupňování převodovky, převody jsou totiž opravu hodně dlouhé. Při vytočení do omezovače: na 1. stupeň - 50km/h, 2. - 110km, 5. při 160 - 3900ot. Motor je proto i přes VTEC líný odspodu. Při klidném ježdění se na to dá zvyknout, ale na dálnici to vyloženě vadí. Při 110km/h na 5. plyn na podlahu a nic.. Max. rychlost na rovince je vyšší na 4. (210 podle tachometru), než na 5., kdy motoru prostě dochází dech. Chod řadící páky je celkem přesný a krátký, ale jsou i lepší.
Spotřeba se dlouhodobě pohybuje kolem 6,5l a to rozhodně nejezdím úsporně.
Při jízdě na pneumatikách standardního rozměru 175/65/14 je auto příjemně komfortní a slušně tlumí nerovnosti. Na letních elektronech 195/50/16 je to mnohem horší a je cítit každá nerovnost. Co mě ale překvapilo je, že auto se celkově lépe ovládá a dokonce i sedí (!) při standardním rozměru pneumatik. Podvozek je velmi špatně odhlučněný od odvalujících se pneumatik. Hlavně na dálnici je akustický komfort špatný (ne ovšem od motoru). Celkově jsou jízdní vlastnosti nadprůměrné.
Brzdy vpředu větrané kotouče, vzadu bubny. Brzdí dobře a nevadnou.
Klady:
- spotřeba
- spolehlivost
- prostornost (ale kufr tak akorát: 410 l)
- jízdní vlastnosti
Zápory:
- dlouhé převody
- hlučný podvozek
- tenký věnec volantu
- pomalý převod řízení
Celkově jsem s autem spokojený. Jako další auto si pravděpodobně koupím novější generaci Civica (od roku 2001) s motorem 1.6, 81 Kw
To Milmon: ale s tím souhlasím, na zrychlení byla hodně rychlá a při klidné jízdě hodně úsporná (5,5l). Ty zápory ale zůstávají - odspodu se jí nechtělo - hlavně kvůli dlouhým převodům.. Jinak Hondu jsem nakonec nekoupil. Pokračování Focus 1,6 Tdci 110PS rv. 2005, teď nově Focus 1,6 Tdci 110 PS rv. 2008. Jsem spokojený, hlavně s podvozkem a ovládáním, ale chybí mi ten jekot vytočené Hondy :)
11.08.2011 | 11:59:19 | Pavel
| 178.22.112.*Reagovat
Ahoj, mám přesně to samé auto a recenze naprosto sedí. Taky jsem s civicem naprosto spokojen. (Navíc mám šíbr, což jsem vždy chtěl - musím říct, že je dobře odhlučněn a můžu jet 130 a není to skoro slyšet) Převody bych taky zkrátil. Maximálka na 4 - přesně sedí. Mám civica ještě malinko upravenýho - sportovní vzduchový filtr + jiný výfuk. Od katalyzátoru ke koncovému tlumiči jen rovná trubka (střední díl nemám, je zbytečný :-) a vzadu sportovní laděný výfuk remus se dvěma oválnýma koncovkama. Takže já hluk auta neřeším. Naopak se mi líbí, jak pěkně huláká. (Ale na dálnici nic moc:-) Byl jsem se s ním 2x svézt na okruhu v Brně na volných jízdách. Předtím jsem tam jezdil s mírně upravenou felicií (i podvozek). S tímto sériovým civicem to bylo o dost lepší. Líp seděl i jel. (Předjel jsem i jedno starší Porsche) Já mám zimní pneu 185/60 R14 (Schváleno v TP) a letní 195/50 R15. Na civic 4D 1,6 VTi se dávaly sériově pneu 195/55 R15 Tak zatím - užívej Civica!
Velmi solidní recenze. Dlouho sem něco podobného nečetl, je to velice vyvážené jak klady tak zápory. Jsem vlastníkem novější generace r.v.2003 a většina vámi zmíněných záporů je odstraněna. Pneu 195/50/16 je schváleno? Já jen, že mám schváleno 205/50/16.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda Civic
Ak chcete lepšiu akceleráciu a o trocha kratší prevod tak tam dajte prevodovku z 1.4 55kw. Alebo kúpte krátku športovú ale bude to trocha drahšie
12.07.2018 | 05:28:46 | Honda | 37.58.2.* Reagovat
Autor recenze
To Milmon: ale s tím souhlasím, na zrychlení byla hodně rychlá a při klidné jízdě hodně úsporná (5,5l). Ty zápory ale zůstávají - odspodu se jí nechtělo - hlavně kvůli dlouhým převodům.. Jinak Hondu jsem nakonec nekoupil. Pokračování Focus 1,6 Tdci 110PS rv. 2005, teď nově Focus 1,6 Tdci 110 PS rv. 2008. Jsem spokojený, hlavně s podvozkem a ovládáním, ale chybí mi ten jekot vytočené Hondy :)
11.08.2011 | 11:59:19 | Pavel | 178.22.112.* Reagovat
Ahoj, mám přesně to samé auto a recenze naprosto sedí. Taky jsem s civicem naprosto spokojen. (Navíc mám šíbr, což jsem vždy chtěl - musím říct, že je dobře odhlučněn a můžu jet 130 a není to skoro slyšet) Převody bych taky zkrátil. Maximálka na 4 - přesně sedí. Mám civica ještě malinko upravenýho - sportovní vzduchový filtr + jiný výfuk. Od katalyzátoru ke koncovému tlumiči jen rovná trubka (střední díl nemám, je zbytečný :-) a vzadu sportovní laděný výfuk remus se dvěma oválnýma koncovkama. Takže já hluk auta neřeším. Naopak se mi líbí, jak pěkně huláká. (Ale na dálnici nic moc:-) Byl jsem se s ním 2x svézt na okruhu v Brně na volných jízdách. Předtím jsem tam jezdil s mírně upravenou felicií (i podvozek). S tímto sériovým civicem to bylo o dost lepší. Líp seděl i jel. (Předjel jsem i jedno starší Porsche)
Já mám zimní pneu 185/60 R14 (Schváleno v TP) a letní 195/50 R15.
Na civic 4D 1,6 VTi se dávaly sériově pneu 195/55 R15
Tak zatím - užívej Civica!
16.02.2007 | 22:15:05 | FIDEL Reagovat
Motor 1.5 VTEC
Vážený pane pět let jsem jezdil s touto hondou a musím prohlásit že mi honda civic s tímto motorem jela velmi svižně a úsporně.
16.11.2006 | 21:40:49 | Milmon Reagovat
Díky! Přiznám se, že schválení rozměru jsem neřešil. Dbal jsem jen na to, aby byl obvod přibližně stejný.
09.11.2006 | 20:54:38 | Reagovat
honda
Velmi solidní recenze. Dlouho sem něco podobného nečetl, je to velice vyvážené jak klady tak zápory. Jsem vlastníkem novější generace r.v.2003 a většina vámi zmíněných záporů je odstraněna. Pneu 195/50/16 je schváleno? Já jen, že mám schváleno 205/50/16.
08.11.2006 | 09:25:15 | Ami Reagovat