Rok výroby:2004Typ motoru:1600Stav km při koupi:70 000 kmStav km nyní:110 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:6. 9. 2009
Vynikajúci vonkajší aj vnútorný vzhľad, veľa laikov si myslelo pri pohľade na auto, že sa jedná o tuning..pritom velmi pekný, auto je ale v sériovej podobe, takže názov sport určite nie je len nálepka, ako to v mnohých prípadoch býva. Prahové nástavce, podnárazníky, číra optika s projekčnými svetlami, nerezová dvojkoncovka výfuku, znížená silueta na 16kach...to všetko veľmi pekne oživilo výzor auta, naozaj veľmi podarený facelift.
MOTOR: Bezkonkurenčný priebeh výkonu a točivého mometu, bez problémov zvláda jazdu na 5ke pri 50km-h. Spotreba pri normálnej kombinovanej jazde okolo 6 litrov, pri športovejšom štýle do 8..s ľahkou nohou pokojne na hranici 5tilch litrov. Pri vytočení nad 4tis otáčok krásne temperamentný, ochotne sa nechá výtáčať k obmedzovaču okolo 7tis. Citelne zrýchluje aj pri dialnčnom tempe..aj vysoko za touto hranicou, ľudia, ktori sa viezli vačšinou neverili, že pod kapotou je 1,6ka.
Podvozok. Poriadne tvrdý, človek ma niekedy pocit, že nepozna hranice..minimalne bočné náklony, perfektné držanie stopy, riadenie veľmi presne a ostré, necelé tri otáčky medzi krajnými polohami, nevýhodou je malý rejd a občasné tuhnutie elektronického serva, ktoré sa ale prejaví len pri slalomových vyčínaniach. Brzdy sa dávkujú veľmi príjemne, účinok dostatočný aj pri veĺkom namáhaní.
INTERIÉR: na pohľad veľmi pekný, biele budíky, červené švy na sedadlách famózny śportový volant davajú autu športový šmrnc. Horšie je to na dotyk, všade tvrdé plasty..typicky japonské..na druhej strane dobré spracovanie interiér nevŕzga aj vďaka tuhej karosérii. Tú vo verzii sport dopĺňa rozpera medzi tlmičmi zadnej nápravy.
Celkový dojem veľmi pozitívny, auto sa hodí hlavne pre mladých vodičov, ktori si radi občas poriadne dupnú na plyn a to nie len na dialnici, ale aj na kľukatých cestách, podvozok priam miluje zakruty a zvadza ich rezat poriadne rychlo..na druhej strasne nevyhovujú mu rozbité slovenské cesty, komfort pruženia je minimalny. Kufor je mierne podpriemer triedy, sposobené je to zadnou viacprvkovou náapravou, ktorá je náročná na priestor, na druhej strasne ju v zákrutach každý oceni a potom mu bude tých pár litrov ukradnutých :)
Auto som kupoval poškodené na predok za 80tis sk. Poškodený bol predok a predná naprava s nápravnicou, motor OK. Ceny ceny originálnych ND sú vysoké, dajú sa však pod rukou zohnať za zlomkové ceny, najväčší problém je s airbagmi, strieľajú aj pri malých kolíziách preto je ťazké zohnať ich z búračky, naviac sa musí kupovať celá sada s riadiacou jednotkou a pásmy, nakoľko riadiaca jednotka sa neda resetovať. Celá oprava vyšla asi na 80tis, pričom set ABG stál 35tis, čo bola najväčšia položka. Cez hondu som kupoval prednú masku cca 3500sk, silentblok motora 5500sk, ostatne diely som zohnal použité za dobré ceny, samotnú opravu som si vykonal až na lakovanie svojpomocne.
Auto slúži bez najmenšieho zaváhania, a bez jedinej poruchy, výmenu oleja som skratil na 15tis km, nakoľko dostáva poriadne zabrať a 20 tis je podľa mna priveľa. Medzi výmenou som zatial olej nedolieval. Používam Castrol edge 5w30. Môj pôvodný zámysel bol auto po oprave predať a kúpit niečo praktickejšie. Po prvých kilometroch som ale začal velmi prehodnocovať túto myšlienku, dostalo ma svojimi jazdnými vlastnosťami, výzorom a charizmou. Potešenie za volantom ďaleko prevyšuje jeho zápory, každý, kto vidi v aute nieco viac, ako prostriedok na presuvanie z jedneho miesta na druhe a chce si jazdu naozaj užit je tento model naozaj dobrá voľba, vynikajúci športovec, ktorý vas nezrujnuje finančne a poskytne pekné zážitiky za volantom. Okrem toho dobre vyzera na cestách ich až tak veľa nejazdí, takže nie je na zahodenie ani celková originalita.
Super recenzia , super auto ! Po 2 rozbitich 1,8 od VW som skusil hondu konkretne motor d15z6 a nemozem vynachvalit 40 000 km bez poruchy len olej menit aspon kazdych 10 000 km..howk !
O tom ci boli kvalitne a spolahlive netreba nikoho presviedcat..jednoducho to ukazala doba a keby tomu tak nebolo asi nie su aj v dnesnej dobe take vyhladavane. Hlavne medzi sprintermi a tunermi. Kvalitne boli nie len motory, ale cela mechanika a dokonca zvladala vacsie vykony, turboaplikacie a ine upravy. Do 300 konikov sa dalo bez kovanych vnurornosti a povodnou prevodovkou. Toto sa asi neda povedat o nemenovanom nemeckom koncerne..kde staci chipnutie klepkajuceho naftaku a postupne zacne odchadzat cely hnaci retazec.... Ked uz sme pri tom priemere..co tak Type R.?.kto dnes robi atmosferu so 100k na liter ?.. to je uz pripravovana verzia s 235k s rovnakym dvojlitrom...
Ked boli tie motory také spoľahlivé a trvácne, prečo potom súčasné motory Hondy majú iba priemerný výkon na liter. Napr. Úplne nová V6tka je 3.5L a má 280 ps
Jasne, suhlasim, vtedajsie VTi boli ozajstne sperky medzi stvorvalcami, konkurencia sa len bezmocne prizerala. Litrove vykony vysoko presahovali 100k, 1,6ka B16a 160 koni, B16b dokonca 185k. Nehovoriac o S2000 so 120k na liter za co drzi svetovy rekord a schovala do vrecka aj novsie ferrari enzo. Pritom je pozoruhodne, ze boli velmi spolahlive a trvacne. No proste..japonska mechanika ma nieco do seba...bez urazky ale tolko vychvalovany koncern VW, v tejto oblasti nesial honde ani po clenky.
V tomto pripade sa jedna o len o facelift, preto asi ostal motor povodny. Podla mna je to ale vydareny medziclanok, treba sa previest, aby clovek spoznal rozdiely medzi verziou sport a patdverakom. Neda sa ani velmi porovnavat s 3dverovou verziou pred faceliftom, nakolko som ju mal a nabehal na nej vyse 150 tisic. Privlastok SPORT tkvie v prvom rade vo fantastickom podvozku a sportovom looku. Spomimany motor sa k autu velmi hodi...je to kompromis, s ktorym sa da jazdit pekne sportovo, ale aj usporne, kdezco CTR je uz cisty adrenalin..proste motorova extaza ktoru ziadny iny hothatch neponuka, vykupena uz ale vacsimi nakladmi. Honda uz zrejme v tom case pracovala na 1,8cke pre 8.G a preto ostal tento motor bezo zmiem. Okrem totho je to SOHC, tym je trosku obmedzeny priestor na ladenie. Ja som s nim ale velmi spokojny, Je velmi kultivovany, neuveritelne pruzny v nizkych otackach, vo vysokych pekne ostry...clovek sa v nom proste vzdy najde...zalezi len od nalady :))
Velmi pekné autičko, len od nazvu SPORT by som čakal, že tam nedaju serivú 1600, ktorá je aj v rodinnom 5-dveraku, ale že ju mohli trošku doladiť. Ved v Honde to vedia aj staršie VTI-čka boli namakene. Viem že Type-R je to prave orechové, ale potom nechápem tento medzičlánok s názvom "SPORT"
..dakujem za komentare, ja som velmi zvazoval typ oleja, ale nakoniec som ostal pri to, co tam bolo od zaciatku. Mozno nema velku rezervu vyskozity pri vysokych teplotach, ale na druhej strane auto pouzivam kazdodenne, aj v zime takze som nechcel ist do hustejsich. Predtym som na inych autach dost laboroval s typom oleja a skor sa mi to nevyplacalo. V predoslej honde som mal shel helix ultra..velmi drahy, ked mal motor cez 150 000 zacal si brat zhruba liter na 10000km..tazko povedat, ci to sposobil olej, alebo jazda, preto som teraz skratil interval a uvidime. Dostava obcas zabrat, ale nikdy nezanedbavam jemne zaobchadzanie pri zahrievani. Rovnako pri vymene najpr natlakujem kanaliky s filtrom na starteri bez vstrekovania, az potom startujem.
Este som zabudol pozoruhodnu vec k maximalke. Ta v technicaku je 187kmh....hmm.....uz to tu par ludi riesilo pri hondach, tachometer na dialnici bez problemov prekroci hranicu 210kmh..pri ktorej gps signalizuje 201kmh...mne sa podarilo v miernom klesani dokonca takmer 220..uz som cakal kedy cukne obmedzovac..ale nemal som gps. V kazdom pripade realnu maximalku odhadujem na 205kmh, co je velmi slusne na 1,6ku, zrychlenie pod 10 sekund tiez nema konkurenciu...relalne da dolu boru so starou benzinovou 2,0L., odskusane. Super vec na kroru som prisiel nahodou...LAUNCH CONTROL.. pri stani na mieste a plnom plyne obmedzovac urzuje nieco cez 4500 ot, min..co je najvasi krutiak..po zaradeni a pohnuti samozrejme ide do 6800..velmi posobive :)) Takze pre riadny odpal nemusite mat oci na pristrojovke...proste podlaha a pustit spojku...parada.
iny test na: http://magazin.automix.centrum.cz/testy/clanek.phtml?id=4988
Je to dobre auticko ale ak dostava riadne zabrat ako sa tu pise tak aj interval 15000km na vymenu oleja je pridlhy,navyse olej 5W30 je prilis riedky po zohriati a nieje to to prave orechove pri neustalom vytacani :-)
Komentáře uživatelů k recenzi Honda Civic
Super recenzia , super auto ! Po 2 rozbitich 1,8 od VW som skusil hondu konkretne motor d15z6 a nemozem vynachvalit 40 000 km bez poruchy len olej menit aspon kazdych 10 000 km..howk !
28.05.2012 | 20:07:12 | tomo | 178.41.107.* Reagovat
olej
Veru mas pravdu s tym olejom, zamyslel som sa nad tym a presiel na edge sport 0w40, kazdych 10tis :) Myslim, ze s nim dokonca motor stichol.
28.11.2010 | 16:45:13 | kmirko Reagovat
@angel
O tom ci boli kvalitne a spolahlive netreba nikoho presviedcat..jednoducho to ukazala doba a keby tomu tak nebolo asi nie su aj v dnesnej dobe take vyhladavane. Hlavne medzi sprintermi a tunermi. Kvalitne boli nie len motory, ale cela mechanika a dokonca zvladala vacsie vykony, turboaplikacie a ine upravy. Do 300 konikov sa dalo bez kovanych vnurornosti a povodnou prevodovkou. Toto sa asi neda povedat o nemenovanom nemeckom koncerne..kde staci chipnutie klepkajuceho naftaku a postupne zacne odchadzat cely hnaci retazec....
Ked uz sme pri tom priemere..co tak Type R.?.kto dnes robi atmosferu so 100k na liter ?.. to je uz pripravovana verzia s 235k s rovnakym dvojlitrom...
15.09.2009 | 13:13:52 | kmirko Reagovat
@ kmirko
Ked boli tie motory také spoľahlivé a trvácne, prečo potom súčasné motory Hondy majú iba priemerný výkon na liter. Napr. Úplne nová V6tka je 3.5L a má 280 ps
14.09.2009 | 23:11:42 | Angel_M Reagovat
velmi dobre napisana recenzia.keby bola kazda takato tak by bola radost citat.skoda len, ze vela ich tu nestoji za nic.prajem vela stastnych km.
11.09.2009 | 08:20:10 | dddd Reagovat
reJaro
Jasne, suhlasim, vtedajsie VTi boli ozajstne sperky medzi stvorvalcami, konkurencia sa len bezmocne prizerala. Litrove vykony vysoko presahovali 100k, 1,6ka B16a 160 koni, B16b dokonca 185k. Nehovoriac o S2000 so 120k na liter za co drzi svetovy rekord a schovala do vrecka aj novsie ferrari enzo. Pritom je pozoruhodne, ze boli velmi spolahlive a trvacne. No proste..japonska mechanika ma nieco do seba...bez urazky ale tolko vychvalovany koncern VW, v tejto oblasti nesial honde ani po clenky.
V tomto pripade sa jedna o len o facelift, preto asi ostal motor povodny. Podla mna je to ale vydareny medziclanok, treba sa previest, aby clovek spoznal rozdiely medzi verziou sport a patdverakom. Neda sa ani velmi porovnavat s 3dverovou verziou pred faceliftom, nakolko som ju mal a nabehal na nej vyse 150 tisic. Privlastok SPORT tkvie v prvom rade vo fantastickom podvozku a sportovom looku. Spomimany motor sa k autu velmi hodi...je to kompromis, s ktorym sa da jazdit pekne sportovo, ale aj usporne, kdezco CTR je uz cisty adrenalin..proste motorova extaza ktoru ziadny iny hothatch neponuka, vykupena uz ale vacsimi nakladmi.
Honda uz zrejme v tom case pracovala na 1,8cke pre 8.G a preto ostal tento motor bezo zmiem. Okrem totho je to SOHC, tym je trosku obmedzeny priestor na ladenie. Ja som s nim ale velmi spokojny, Je velmi kultivovany, neuveritelne pruzny v nizkych otackach, vo vysokych pekne ostry...clovek sa v nom proste vzdy najde...zalezi len od nalady :))
10.09.2009 | 19:52:04 | kmirko Reagovat
sport
Velmi pekné autičko, len od nazvu SPORT by som čakal, že tam nedaju serivú 1600, ktorá je aj v rodinnom 5-dveraku, ale že ju mohli trošku doladiť. Ved v Honde to vedia aj staršie VTI-čka boli namakene. Viem že Type-R je to prave orechové, ale potom nechápem tento medzičlánok s názvom "SPORT"
10.09.2009 | 16:31:05 | Jaro Reagovat
autor
..dakujem za komentare, ja som velmi zvazoval typ oleja, ale nakoniec som ostal pri to, co tam bolo od zaciatku. Mozno nema velku rezervu vyskozity pri vysokych teplotach, ale na druhej strane auto pouzivam kazdodenne, aj v zime takze som nechcel ist do hustejsich. Predtym som na inych autach dost laboroval s typom oleja a skor sa mi to nevyplacalo. V predoslej honde som mal shel helix ultra..velmi drahy, ked mal motor cez 150 000 zacal si brat zhruba liter na 10000km..tazko povedat, ci to sposobil olej, alebo jazda, preto som teraz skratil interval a uvidime. Dostava obcas zabrat, ale nikdy nezanedbavam jemne zaobchadzanie pri zahrievani. Rovnako pri vymene najpr natlakujem kanaliky s filtrom na starteri bez vstrekovania, az potom startujem.
Este som zabudol pozoruhodnu vec k maximalke. Ta v technicaku je 187kmh....hmm.....uz to tu par ludi riesilo pri hondach, tachometer na dialnici bez problemov prekroci hranicu 210kmh..pri ktorej gps signalizuje 201kmh...mne sa podarilo v miernom klesani dokonca takmer 220..uz som cakal kedy cukne obmedzovac..ale nemal som gps. V kazdom pripade realnu maximalku odhadujem na 205kmh, co je velmi slusne na 1,6ku, zrychlenie pod 10 sekund tiez nema konkurenciu...relalne da dolu boru so starou benzinovou 2,0L., odskusane.
Super vec na kroru som prisiel nahodou...LAUNCH CONTROL.. pri stani na mieste a plnom plyne obmedzovac urzuje nieco cez 4500 ot, min..co je najvasi krutiak..po zaradeni a pohnuti samozrejme ide do 6800..velmi posobive :)) Takze pre riadny odpal nemusite mat oci na pristrojovke...proste podlaha a pustit spojku...parada.
iny test na:
http://magazin.automix.centrum.cz/testy/clanek.phtml?id=4988
09.09.2009 | 19:41:42 | kmirko Reagovat
Jako bych četl recenzi na C1 :-)) Jenže tahle nikoho nepohoršuje...
09.09.2009 | 06:58:28 | Reagovat
autor
Pěkně jsem si počet. Velmi pěkná recenze. Pokud ses nadřel jak kůń, tak ho neprodávej a užívej si ho nějakou chvilku. Je to krasavec!!!!!!!!!!!!!!!!
08.09.2009 | 23:11:27 | kraken Reagovat
Je to dobre auticko ale ak dostava riadne zabrat ako sa tu pise tak aj interval 15000km na vymenu oleja je pridlhy,navyse olej 5W30 je prilis riedky po zohriati a nieje to to prave orechove pri neustalom vytacani :-)
08.09.2009 | 17:32:22 | Roman Reagovat