Rok výroby:1978Typ motoru:1500Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:3. 7. 2006
Auto lada 2103-1500 sa vyznačuje bezchybnosťou v bežnej prevádzke, pokiaľ sa dodržujú pokiny v uživatelskej príručke ktorá bola v každom avtomobile pri jehho kúpe.
Udržba je pomerne jednoduchá, zvládne ju človek s priemernými automobilovými skúsenosťami. Počas mojho dvojročného užívania som vymieňal akurát spojkový válček.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto má dostatocný výkon aj na dnešné cesty. Dá sa s ním jazdit velmi pružne a športovo. Nesmierne dôležité je vymeniť 4stupnovú prevodovku za 5stupnnovú dalej karburátor a rozdelovač z tipu 2105.Spotreba s týmito úpravami je v meste 8,5 litra a mimo mesta 6 litrov a menej ,velmi záleží od schopností vodiča (2103 má analogové zapalovanie!).
Stabilita na ceste je pomerne dobrá ale pri vyšších ýchlostiach (nad 80 km) a pri prudkých prejazdoch zákrutami sa prejavuje zlé spracovanie zadnej nápravy a mekké pérovanie. Na mojej lade som dosiahol rýchlosť 160 km za hodinu. V dnešnej dobe sa dá tažko hovoriť o bežnej prevádzke vozidla lada 2103-1500 lebo sa stáva plnohodnotným veteránom.
Treba len dbať na pôvodné zachovanie karosérie, interieru a chromových doplnkov.
Měli jsme doma v rodině 2 ks. Jednu r.v. 1973 koupenou z 2. roku po bouráku a druhou r.v. 1974 novou.Každá jezdila neúnavně do cca 120.000 km pak šly do světa. Každá přitom /přestože měly identické motory, větrák na řemen atd.../ jezdila diametrálně jinak. 1973 = dobrá akcelerace, motor jak z prku, spotřeba /tehdejšího BA 96 Super/ průměrně 8,2 lt/100 km. Ročník 1974 línější (obě licenční karbec Weber -tuším že typ 40 DCOE), ale neúnavný tahoun, spotřeba BA 96 Super cca 8,5 - 8,7 lt/na 100 km. Obě mazány tehdejším Super Mogul. Potíže byly s nesehnatelnými svíčkami. Jen 1x jsme osadili novými z NDR Isolator a skutečně izolovaly, auta nejela a žrala. Jinak na svoji dobu pohodlné, velký kufr atd. Hnily podlahy a prahy a dokud nám známý neudělal zadní hrnec výfuku z nerezu, tak jsme se trápili i s ním. Na rozdíl od předchozích vozů velký kvalitativní posun, nežraly olej ani nikde nekapala chladící kapalina. Hlučný diferenciál při jízdě bez plynu z kopce byl pravidlem. Následně koupená 2107 byla proti 2103 katastrofa. nepřesné plechy, šílená sedadla, "ukrajinský" vzor na polštáři volantu /houkačce/ dvojí kontrolka zatažení r. brzdy, ale hlevně šílený karburátor OZON. Jela hůř než 2103 a nedostali jsme se s ní na BA 95 Natural po 9 lt/100 km. Zlobil spínač brzdových světel. prostě již grobačovská éra Lady, kdy SSSR nefungovalo a nové poměry také ne....Byla to poslední Lada v rodině, jinak na ně nenechám dopustit!
20.06.2012 | 15:46:35 | viktor
| 193.84.96.*Reagovat
Muj strejc měl kdysi dávno LADU 1600 a žrala jak mlejn. Ve městě žrala 10-12litrů, pod 10 nikdy. Na dálku vzala asi 8-8.5 a kombinovaně 9-9.5litru, ostatní lady vzaly taky tak možná 1200 trochu min jak 1500,1600. Nákejm 6litrum mimo město nebo na dálku nevěřim.
Můžu potvrdit. Při přestupu ze 4.stupňové na 5.stúpňovou bylo třeba shánět převodovku z Fiatu Miafiori plus zkrátit a vykalibrovat kardan. Já to řešil dohromady s výměnou spojky a jaksi jsem originál auto v hezkým stavu zprasil, ale mládí a spořivost. :) Dále vyměnit karbec na škodovácký asi 105, nebo 120 já osobně to neřešil. Spotřeba po výměně převodovky se snížila mezi 7-9litry a výměnou karburátoru měla být tak o půl litru níž při normální noze. Přestavba plyn na dálku 8-10l, ale tak kdysi ty litříky pak člověk nemusel tolik řešit a žigul byl ideál, ta bytelnost nezničitelnost a snadná oprava, paráda. Jako kdybych měl kombíka, ten byl tehdy nesehnatelný, tak ho mám nejméně na 5 let. Benzín 22-24kč, plyn 12-14kč. V polsku benzín na naše 17-20 a plyn 8-10. 1600 byla jiná liga ta si vzala kolem 10-12l s lehkou nohou v zimě. a byla optimálně řešena, tam žádný úpravy nebyly třeba, protože by snížily podstatně výkon. Zbytek VAZ byl předimenzován asi kvůli ruským podmínkám. Obsahy Lady 1200 uměly s touto úpravou s lehkou nohou mezi 5-7l. Obsah 1500 mezi 6,5-8,5l a samosebou přilívání oleje na které jsem doplatil, protože jsem s žigulem jezdil taky dálky, ale výměna motoru? celé auto za 2 tisíce a patnáctset zpátky za šrot, to ještě nebyly ekopřepisy. :D Od tý doby poslední auto, kterému jsem dolíval protože to bylo udáváné výrobcem nikoliv závadou.
Komentáře uživatelů k recenzi Lada 2103
2103
Měli jsme doma v rodině 2 ks. Jednu r.v. 1973 koupenou z 2. roku po bouráku a druhou r.v. 1974 novou.Každá jezdila neúnavně do cca 120.000 km pak šly do světa. Každá přitom /přestože měly identické motory, větrák na řemen atd.../ jezdila diametrálně jinak. 1973 = dobrá akcelerace, motor jak z prku, spotřeba /tehdejšího BA 96 Super/ průměrně 8,2 lt/100 km. Ročník 1974 línější (obě licenční karbec Weber -tuším že typ 40 DCOE), ale neúnavný tahoun, spotřeba BA 96 Super cca 8,5 - 8,7 lt/na 100 km. Obě mazány tehdejším Super Mogul. Potíže byly s nesehnatelnými svíčkami. Jen 1x jsme osadili novými z NDR Isolator a skutečně izolovaly, auta nejela a žrala. Jinak na svoji dobu pohodlné, velký kufr atd. Hnily podlahy a prahy a dokud nám známý neudělal zadní hrnec výfuku z nerezu, tak jsme se trápili i s ním. Na rozdíl od předchozích vozů velký kvalitativní posun, nežraly olej ani nikde nekapala chladící kapalina. Hlučný diferenciál při jízdě bez plynu z kopce byl pravidlem. Následně koupená 2107 byla proti 2103 katastrofa. nepřesné plechy, šílená sedadla, "ukrajinský" vzor na polštáři volantu /houkačce/ dvojí kontrolka zatažení r. brzdy, ale hlevně šílený karburátor OZON. Jela hůř než 2103 a nedostali jsme se s ní na BA 95 Natural po 9 lt/100 km. Zlobil spínač brzdových světel. prostě již grobačovská éra Lady, kdy SSSR nefungovalo a nové poměry také ne....Byla to poslední Lada v rodině, jinak na ně nenechám dopustit!
20.06.2012 | 15:46:35 | viktor | 193.84.96.* Reagovat
ta lada je fakt super
07.01.2007 | 18:15:07 | Reagovat
Tá to recenzia je vtip?
03.07.2006 | 22:38:26 | Reagovat
RE:
Muj strejc měl kdysi dávno LADU 1600 a žrala jak mlejn. Ve městě žrala 10-12litrů, pod 10 nikdy. Na dálku vzala asi 8-8.5 a kombinovaně 9-9.5litru, ostatní lady vzaly taky tak možná 1200 trochu min jak 1500,1600. Nákejm 6litrum mimo město nebo na dálku nevěřim.
Jířa
12.10.2011 | 22:48:15 | Jirka | 94.112.220.* Reagovat
RE:
Můžu potvrdit.
Při přestupu ze 4.stupňové na 5.stúpňovou bylo třeba shánět převodovku z Fiatu Miafiori plus zkrátit a vykalibrovat kardan. Já to řešil dohromady s výměnou spojky a jaksi jsem originál auto v hezkým stavu zprasil, ale mládí a spořivost. :) Dále vyměnit karbec na škodovácký asi 105, nebo 120 já osobně to neřešil. Spotřeba po výměně převodovky se snížila mezi 7-9litry a výměnou karburátoru měla být tak o půl litru níž při normální noze. Přestavba plyn na dálku 8-10l, ale tak kdysi ty litříky pak člověk nemusel tolik řešit a žigul byl ideál, ta bytelnost nezničitelnost a snadná oprava, paráda. Jako kdybych měl kombíka, ten byl tehdy nesehnatelný, tak ho mám nejméně na 5 let. Benzín 22-24kč, plyn 12-14kč. V polsku benzín na naše 17-20 a plyn 8-10.
1600 byla jiná liga ta si vzala kolem 10-12l s lehkou nohou v zimě. a byla optimálně řešena, tam žádný úpravy nebyly třeba, protože by snížily podstatně výkon. Zbytek VAZ byl předimenzován asi kvůli ruským podmínkám.
Obsahy Lady 1200 uměly s touto úpravou s lehkou nohou mezi 5-7l.
Obsah 1500 mezi 6,5-8,5l a samosebou přilívání oleje na které jsem doplatil, protože jsem s žigulem jezdil taky dálky, ale výměna motoru? celé auto za 2 tisíce a patnáctset zpátky za šrot, to ještě nebyly ekopřepisy. :D
Od tý doby poslední auto, kterému jsem dolíval protože to bylo udáváné výrobcem nikoliv závadou.
13.10.2011 | 07:36:57 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat