Recenze Mazda CX-7 2.3i Turbo
“Výborný vůz, krásný, sportovní.”

Autor recenze: roman.rs (31 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:2.3i Turbo benzín Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:1 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 12 l/100 km Vloženo: 7. 1. 2008

Hodnocení inzerátu: 24 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Mazda 6

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím bez závad, nesmí jen jezdit na natural 95.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Při pohledu na tento vůz se musím pozastavit na první osobní shledání. Již od pohledu se nemohu nasytit velmi povedenými sportovními křivkami vozu, je jasné, že je vůz zaměřen pro opravdové sportovní nadšence v segmentu SUV. Po nastartování se rozezní velmi tichý motor a né chrochtající diesel.

Volba proč koupit benzín a né diesel je jednoduchá - 1, pořizovací cena by byla (diesel se nevyrábí) nejméně o 70.000,- kč dražší 2, diesel má o minimálně třetinu dražší servisní náklady (např. 2.3i - nemá rozvodový řemen) 3, ceny paliva benzín - diesel (v současnosti je dražší nafta) 4, hlučnost motoru 5, větší náchylnost dieselu na nekvalitní naftu v ČR (potencionálně větší pravděpodobnost poruchy).

Jedinou, dnes velmi zanedbatelnou výhodou je rozdíl ve spotřebě 2 - 3 l rozdíl by se zdál velký ale sečtu-li jen dražší servisní náklady + rozdíl v pořizovací ceně, vychází mi při najetých 30.000 km ročně lépe benzín.

Kolik bych musel najet kilometrů, aby se mi investice vyšla alepoň na stejno se těžko počítá, odhaduji min. 50.000 km ročně. Abych se ale vrátil k recenzi. S vozidlem jsem ještě mnoho nenajezdil, ale zatím jen samá chvála ve velmi dobrých jízdních vlastnostech motoru a stabilního podvozku, který nemá v této třídě vozů konkurenci. Je třeba si dát pozor při dravějším průjezdu zatáček a přidávat plyn s citem, při prudkém přidání se díky velkému kroutícímu momentu prokluzují lehce přední kola.

Zrychlení 0 - 100km za 8 vteřin, 260 koní a 380 NM krotícího momentu asi nepotřebuje komentáře. Motoru není prakticky co vytknout, snad jen kontrolka o blížící se servisní prohlídce a hlídání hladiny olejové náplně bych určitě ocenil. Tento vůz mohu jen doporučit.

S pozdravem roman.rs

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 24


Komentáře uživatelů k recenzi Mazda CX-7

Vložit komentář

Pri vedsich otackach ukazuje zle casovanie vackoveho hriadela

Moze my niekto poradit nastavenie variatora-ten je uplne novy. Za odpoved dakujem. Peter.

26.04.2015 | 12:24:10 | peter  | 85.248.157.* Reagovat

ačkoliv nechci,musím přenechat leasing:-((((

10.02.2013 | 18:37:03 | zdeněk  | 79.127.199.* Reagovat

jak to je

Nevite nekdo jestli ma mazda cx 7 uzaverku diferencialu a jeste jestli se da vypnout pohon 4x4

23.12.2012 | 17:55:41 | :(  | 89.102.238.* Reagovat

RE: jak to je

Myslím si,že uzávěrku diferencialu nema a pohon 4x4 je snad elekronicky řiditelný.Ale taky bych měl dotaz.Ten motor 2.3 DISI turbo má přímý vstřik paliva do válce tak jako TFSI motory od VW?Díky za odpo.

15.08.2014 | 19:27:53 | Coch  | 90.178.69.* Reagovat

muže mi někdo napsat jaké má skušenosti s CX 7 USA verze chci
si jí koupit a nevím co mě stím autem tady čeká.diky

29.01.2012 | 08:36:21 | milan  | 109.80.254.* Reagovat

RE:

kdybys nahodou chtel davam na prodej svoji mazdu...

06.02.2013 | 17:12:23 | jakub  | 78.102.61.* Reagovat

Natural 95

Není problém, auto s ním jezdí v pohodě. V dokumentaci k US modelu je uveden požadavek na "premium gas", což v Americe odpovídá právě našemu Naturalu 95. Navíc tento požadavek platí jen pro modely 2007, v roce 2008 už byl odladěn SW řídící jednotky tak, aby pracoval i s nižším oktanovým číslem (za cenu nepatrného snížení výkonu).

07.01.2011 | 16:51:22 | Marty Reagovat

Prohlídky

Ještě bych se vrátil k těm prohlídkám, jejich intervalům a záběhům.
Turbomotory jsou mnohem citlivější k zacházení, zejména zkraje při záběhu, provozu za studena a také vyžadují adekvátní mazání. Nechci rovnou psát, že drahé oleje = dobré oleje, ale obecně platí, že člověk by měl dodržovat specifikace dle výrobce a zohledňovat provoz vozidla jako takového. Tzn.při častých městských jízdách a studených startech olej vyměnit klidně i po 8-10 tisících, když chce pro motor jen to nejlepší.
Jinak z vlastní autoopravárenské praxe rozhodně zavrhuji Longlife intervaly a velmi řídké oleje typu 0W-30 atd. Za vysokých teplot (které u turbomotorů jsou na denním pořádku) je mazání některých částí nedostatečné, neboť mazací film příliš horkého a tudíž řídého oleje se trhá a motor někde může jít "kov na kov". 5W-30 nebo 5W-40 zvládnou většinou vše bez obtíží, jak mazat za studena tak i v plném nasazení.
U Longlife výměn (po 30 000km apod) může docházet a časo dochází (mám několik příkladů z poslední doby) k poškozování ložisek turbodmychadel a okrajových částí motoru, neboť starý olej už nedokáže "umazat" to, co by měl jako nový a nánosy karbonu také dělají své.
Sám mám VW Sharana 1.9TDI PD a měním každých 10 až 12 tisíc, i když najezdím ročně 50tisíc. Možná pro někoho zbytečnost, ale auto má nyní po 253 tisících najetých kilometrech dosedací plochy vaček a rolen na hlavě bez jakýchkoli vrypů a poškození. To je podle mě důkaz kvality mazání a včasné výměny oleje! (Mj. Valvoline 5W-30 dle VW 506-01)

06.04.2010 | 20:54:38 | Kakamil Reagovat

RE: Prohlídky

Zdar
aj mne vravel mechanik, že long life má pár chybičiek. V servise spomínali, že olejové filtre nie sú úplne stavané na long life mám audi 1.8T. Olej mením každých 15tis, niekedy aj skôr. Mám najazdené okolo 240tis. To info ohľadom mazania turba je zaujimave, dik )

16.11.2011 | 08:34:49 | Tomas  | 192.168.1.* Reagovat

RE: Prohlídky

Hezký komentář, jenom jste zapomněl upozornit při zavrhování longlife olejů, že ojel, který dáváte do svého vozu, tedy 5w30 longlife je :-)

19.03.2012 | 21:17:50 | Jan  | 82.142.96.* Reagovat

RE: LongLife olej.

Teplotní rozsah oleje 5W30 ještě neznamená, že je olej LongLife. Tato hodnota pouze určuje rozsah teplot použitelnosti oleje. Specifikaci LongLife přidává výrobce oleje k danému výrobku a může jí přidat např. i k oleji 5W40, atd. Učit se, učit se......... A navíc, on tam leje olej, ne ojel. :-)

19.03.2012 | 21:55:54 | Kolemjdoucí  | 188.175.52.* Reagovat

RE: Prohlídky

Měnit olej po 10 tis. s ročním najezdem 50 000 km,to se setsakramentsky prodraží ten 1 km na naftu.

20.03.2012 | 20:53:53 |   | 88.102.67.* Reagovat

RE: Prohlídky

olej kúpiš za 35-40 eur/náplň, + filtre 30 eur, výmena 10-15 eur a máš pokoj, tých 15.000 km by mal MODERNY diesel vydržať, sám mením po 20 a klop-klop, cca 380.000 km a ...a nič.

23.06.2012 | 21:34:56 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Prohlídky

Ještě bych se vrátil k těm prohlídkám, jejich intervalům a záběhům.
Turbomotory jsou mnohem citlivější k zacházení, zejména zkraje při záběhu, provozu za studena a také vyžadují adekvátní mazání. Nechci rovnou psát, že drahé oleje = dobré oleje, ale obecně platí, že člověk by měl dodržovat specifikace dle výrobce a zohledňovat provoz vozidla jako takového. Tzn.při častých městských jízdách a studených startech olej vyměnit klidně i po 8-10 tisících, když chce pro motor jen to nejlepší.
Jinak z vlastní autoopravárenské praxe rozhodně zavrhuji Longlife intervaly a velmi řídké oleje typu 0W-30 atd. Za vysokých teplot (které u turbomotorů jsou na denním pořádku) je mazání některých částí nedostatečné, neboť mazací film příliš horkého a tudíž řídého oleje se trhá a motor někde může jít "kov na kov". 5W-30 nebo 5W-40 zvládnou většinou vše bez obtíží, jak mazat za studena tak i v plném nasazení.
U Longlife výměn (po 30 000km apod) může docházet a časo dochází (mám několik příkladů z poslední doby) k poškozování ložisek turbodmychadel a okrajových částí motoru, neboť starý olej už nedokáže "umazat" to, co by měl jako nový a nánosy karbonu také dělají své.
Sám mám VW Sharana 1.9TDI PD a měním každých 10 až 12 tisíc, i když najezdím ročně 50tisíc. Možná pro někoho zbytečnost, ale auto má nyní po 253 tisících najetých kilometrech dosedací plochy vaček a rolen na hlavě bez jakýchkoli vrypů a poškození. To je podle mě důkaz kvality mazání a včasné výměny oleje! (Mj. Valvoline 5W-30 dle VW 506-01)

06.04.2010 | 20:54:35 | Kakamil Reagovat

odpoved

ele mazdu mam a mam tam jak automaticky nastavitelnou klimu tak i elektricky šteling sedaček, tak nemas kupovat šmejdy s USA!!!

15.01.2010 | 01:14:03 | xxx Reagovat

Pěkné auto, brutálně rychlé , má to soused Dobřichovský..ale ten budík tachometru v mílích do 140 je humus...Dále manuální klimatizace na tak drahé auto je celkem trapné myslím..A v poslední řadě nemá el. nastavitelné sedačky...Prostě auto za tyhle peníze by tohle mít mělo. noo

03.12.2009 | 01:42:57 | Pivi Reagovat

mazda shit?!

Ještě si neodpustím komentář k jednomu z předešlých komentářů (mazda shit): promiň, ale jsi typickou obětí marketingu automobilek!
Dlouhé (řekněme 20.000km a více) servisní intervaly na výměnu oleje nedělají dobře žádnému motoru a pro některé jsou přímo likvidační! (nech si tuto problematiku vysvětlit zkušeným motorářem a můžeš si i obejít více automobilek; říkám ale motorářem, nikoli prodejcem!).
Jediným cílem je snížení nákladů na provoz kvůli výběru vozidel zejména firmami! Životnost motorů se vůbec neřeší. Provozuji několik zánovních aut různých značek (mazda, lexus, vw, chevrolet apod.) a u VŠECH mi byl mechaniky doporučen interval na olej v rozmezí 10 - 15.000 km!
A závěrem, při zajízdění auta se první výměna doporučuje velmi brzy, třeba při 1.000km, nebo 3.000km apod. Velmi tím autu prospěješ.

03.12.2009 | 01:00:54 | Lekes Reagovat

turbobenzín?

Principiálně máš s větší citlivostí turba (a přímého vstřiku) pravdu, ale rozhodující bývá u těchto motorů ZACHÁZENÍ majitele a servisní péče.
Motor s téměř stejnými parametry (2.3 turbo, 250PS) jsem měl v SAABu 9.5 Aero a zcela bez problémů (dodržovány pravidla provozu s turbem a olej po 10tkm).

CX-9-ku (3.7i AWD automat) máme doma a též v pohodě, ale charakterově je to něco úplně jiného (ideální na americké dálnice). Při necitelném zacházení samozřejmě 2.3 turbo podlehne mnohem dříve než 3.7 atmo. Dobrý řidič se nemusí dva-trojky bát, ale je potřeba zapomenout na prodloužené servisní intervaly (long-life)!

03.12.2009 | 00:47:27 | Lekes Reagovat

Motor

Jestli správně čtu technický popis, tak tento motor má přímé vstřikování i turbo - tedy to, co právě činí diesel choulostivějším a náročnějším na údržbu. Obecně mám k těmto benzíňákům nedůvěru (netýká se jen Mazdy, TFSI od VW je to samé), takže snad CX-9 s 3.7 V6 :c)

12.09.2009 | 01:21:17 | Jirik Reagovat

Spokojenost

Cx 7 mám 3/4 roku,kupoval jsem novou v CZ,s autem jsem spokojen,mám najeto 12 tis,splňuje to co jsem od ní očekával,že má menší kufr než jiné značky v této třídě - nevadí,jednou za rok na zimní dovolenou je stejně každý kufr malý,většinou jezdíme v autě ve 2ou,spotřeba - když budu chtít jezdit za 4 l na 100 tak si přece nebudu kupovat auto s 260 ps,moje se pohybuje od 12-15 l,nejezdím podle rychlostních předpisů,ale spotřeba je přiměřená stylu mé jízdy.
Závady na vozidle se zatím žádné nenašli.
Prohlídka po 5tis. kdy cena 3500kč(práce ,výměna oleje a filtru) je myslím ok.
Jsem rád že jsem při koupi vozu dal přednost zrovna této značce,hlavně to rozhodla cena/výbava.
Z mého pohledu auto doporučuji.

28.04.2009 | 16:22:19 | Mára Reagovat

vrak

myslim ze mazda nie je dobra volba aj ked je vraj spolahliva ale prvy servis po 5 tis. km to je silna kava. Pri mojom jazdeni by som sa nan mohol objednat uz pri prebrati vozidla a prehliadky kazdych 15 tis-zufale a financne velmi narocne. Absencia *2din radia s dvd a navigaciou a hlavne absencia automatu pri velkom vykone motora to je vela. To uz aj citron je s vybavou dalej

17.01.2009 | 14:38:18 | mazda shit Reagovat

vrak

myslim ze mazda nie je dobra volba aj ked je vraj spolahliva ale prvy servis po 5 tis. km to je silna kava. Pri mojom jazdeni by som sa nan mohol objednat uz pri prebrati vozidla a prehliadky kazdych 15 tis-zufale a financne velmi narocne. Absencia *2din radia s dvd a navigaciou a hlavne absencia automatu pri velkom vykone motora to je vela. To uz aj citron je s vybavou dalej

17.01.2009 | 14:38:18 | mazda shit Reagovat

Zařazení tohoto vozu k SUV je velmi zavádějící, neboť všem, kdo se na něj podívají,je jasné,že se jedná o další CUV-cross urban vehicle. Jako silnička se zlepšenou průchodností při zhoršených adhezních podmínkách však nemá chybu. Design je nádherný, velmi sportovní. Benzin motor má brutální zátah a zrychlit s ním na 160 není žádný problém,takže na honičky po dálnici i díky perfektně vyladěnému podvozku jako dělané. Na polní cestu ale jen mimořádně a velmi opatrně. Spotřeba při mé zkušební jízdě po městě ,auto jsem nešetřil, byla kolem 12 litrů. Je to dost,ale pro toho,kdo najede do 20 tis/rok,jezdí kratší trasy / do práce/ je to lepší řešení, než diesel. Snad jen bude tento motor vyžadovat raději Super 100.Japonci jsou na kvalitou PHM citliví. Vnitřní design a hlavně použité materiály i jejich zpracování jsou příkladné. Prostor na P i Z sedadlech dostatečný, velmi snadno se sklápějí zadní sedadla a prostor
je pak obrovský, takže i v tak krásném bouráku něco přestěhujete. Mazdy jsou v TUV hodnoceny tradičně ve spolehlivosti na prvních místech. Cena vozu se pohybuje kolem 900 tis Kč- dost,ale kvalitě vozu to dle mého odpovídá, jako ojetina se vzhledem k nedávnému uvedení na trh nesežene. Dle mého je to kvalitně zpracované CUV sportovního ražení které určitě stojí "za hřích".

10.05.2008 | 21:09:12 | Žížala Reagovat

RE:

"Japonci jsou na kvalitou PHM citliví" Ver mi, o nič viac ako európske autá. Najazdil som s Nissanom Maxima r.v.2002 230000km, jeden z mojich priateľov má dodnes Xedos z r.1998, ten musí mať určite okolo štyristo s jeho jazdením a tankujeme 95ku, japonské benzíny sú proste geniálne. Tiché, rýchle, snáď trochu smädnejšie ale bezpochyby najspoľahlivejšie na trhu.

01.11.2011 | 11:53:06 | Miňo  | 95.105.140.* Reagovat

RE: v Rusku jazdí kopec japonských "vehiklov" aj s volantom na pravej strane a ruský

benzín je ruský benzín..., ešte aj SUV sú väčšinou na benzín...

Benzínové motory sú práveže na palivo MENEJ háklivé ako supermoderné diesle...

23.06.2012 | 21:37:42 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

CX 7

CX 7 se mi líbí a proto jsem zjišťoval info.Jeden kamarád ji má a jezdí kolem 17/100Km ,ale je fakt že není žádný eko jezdec.Jinak první garančka je po 5 000 Km.Prý kvůli choulostivému motoru(zdroj: dealer Mazda).Jinak CX 7 z USA s automatem mají jiný podvozek.Měkčí.Příští rok má snad vyjet diesel s ukrutným kroutícím momentem,takže počkám a uvidím.

10.05.2008 | 19:43:50 | Mendo Reagovat

Jaky olej

Zdravím prosím Vás jaký olej je treba do mazdy cx-7,prosím poradte mi,a jaky benzin tankujete Vy poprosil bych nejake odporuceni diki.

28.01.2008 | 16:49:28 | jozkotoc Reagovat

Čekání

No mám objednáno přijde v dubnu tak jsem zvědav...

26.01.2008 | 12:48:24 |  Reagovat

dlouhodobé hodnocení

S vozy značky Mazda (323, 626, 6, Xedos 9, MPV) mám zatím (až na výjimky) jen velmi dobré zkušenosti, C-sedmičce lze v tuto chvíli (exempláře mají málo najeto) vytknout snad jen relativně menší prostor uvnitř (pro "rozložitější" postavy) a vyšší spotřebu.

Můžeš, prosím, až se autíčko zajede, napsat, za kolik (a jakým stylem) jezdíš? (dovoluji si tykat, jelikož jsme stejného stáří).

PS: má někdo seriózní info, kolik by měl tento motor vydržet (tzn. konstrukční životnost, na kterou je motor fabrikou dimenzován)?
BTW: takovéto auto by si dle mého názoru určitě zasloužilo širší motorovou paletu čítající i šestiválce a (ideálně) i nějakou V8, která by ve výsledku měla podobnou spotřebu jako 2.3i R4 turbo, ale kultivovanější a rozvážnější charakter (ale to jsem se jen zasnil)...

11.01.2008 | 00:15:57 | Lekes Reagovat

dealeři

Proč mám pocit, že to psal dealer Mazdy?

10.01.2008 | 10:04:56 |  Reagovat

Mazda opravdu podvozky umí - jsou mimořádně dobré. Osobně mám diesel, ale je pravda že diesel je dnes pro svoji složitost / dvojhmotový setrvačník atd....../ pomalu více náchylný na závady a jediné pro diesel hovoří spotřeba. Silný benzinový motor nejde ve vysokých otáčkách, tak ta spotřeba není o tolik horší. Jinak krásné auto, přeji mnoho kilometrů bez nehod.

08.01.2008 | 22:33:33 | Štěpán Reagovat

Krásný,rychlý,kvalitní co dodat opravdu nádherný kousek,tohle auto se Mazdě opravdu povedlo a gratuluji k výborné koupi.

08.01.2008 | 21:13:58 | Tomík Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Mazda CX-7