Recenze Opel Corsa Opel Corsa C 1.0 44kw
“Bezpečný spořílek za rozumnou cenu”

Autor recenze: WW (27 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1.0 12v 44 kw Stav km při koupi:90 000 km Stav km nyní:102 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 21. 10. 2010

Hodnocení inzerátu: 70 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Corsa

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Po koupi jsem měnil homokinetický kloub a udělal nutné výměny, tj. olej, destičky, kotouče, celkovou prohlídku. Jinak zatím vše ok.

Corsy obecně jsou háklivější na přední nápravu. Neznamená to, že ji mají z papíru, jen ji dokáže díra v silnici "rozhodit" častěji, než jiná auta. Seřízení předku je ale otázka pár stovek a jestli se tohle rozhození stane 3x do pěti let, tak je to moc. Mně se při koupi "poštěstilo" nevšimnout si protrhlé manžety na jedné straně přední nápravy, dostalo se tam trochu písku a měnil se homokiněťák. Není to žádná tragédie (cca 2000,-).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Potřebovali jsme s přítelkyní druhé auto. Každý pracujeme v jiném městě a chtěli jsme něco úsporného, kvalitního a bezpečného za rozumný peníz. Pro přítulku jsem chtěl hlavně to bezpečí, mně je celkem jedno, v čem lítám.

Do Céčkové Corsy jsem šel proto, že mám velmi dobré zkušenosti s Corsou Béčkovou, kterou vlastním už 4 (nebo 5?) let. Původně jsem chtěl 1.2 16v 55kw, hlavně kvůli dálnici. Pak se mi ale naskytla koupě vozu od kolegy se serviskou, 1. majitel, jasný původ...Ale byl to jednolitr (1.0 12v 44kw). Projel jsem ho po dálnici a s údivem zjistil, že i onomu jednolitru nedělalo problém vytáhnout ručičku k 160 km/h... Tak jsem ho vzal. Rok výroby 2002/při koupi najeto cca 90 tkm, plná palba kromě klimy. Mám na klimu háklivé oči : (

S vozem jsem zatím spokojen, vlastním jej necelý rok, najel jsem cca 12 tkm. Oproti předchozí generaci je to naprosto jiná dimenze. Lze říct, že Corsa C má exteriér i interiér dospělého vozu, zatímco B je přece jen ještě takový angličák. Corsa C má vysokou úroveň bezpečnosti (tuhost karoserie). To byl také jeden z důvodů, proč jsem ji koupil. Jezdí v ní převážně přítulka, já více používám starou Corsu a jsem rád, že je přítulka více v bezpečí .

Interiér je kvalitně zpracovaný, jen občas mi zarezonuje trochu palubka při volnoběhu (je to tříválec no ; ). Občas něco nespecifikovatelného vrzne jakoby v zadku Corsy, prvně jsem se zkoušel přijít na to, co by to mohlo být, ale ve fórech jsem si přečetl, že každý "hatchback si občas vrzne", víceméně mnohým Corsám, Fiestám apod. občas trochu vrzne zadek karosérie, hlavně při průjezdu zatáčkou, při přejezdu nerovností. Mechanici mě ubezpečili, že to nemá vliv absolutně na nic. Každopoádně to není nic hrozného, ten kdo není puntičkář, si toho nejspíš ani nevšimne ; )
Auto má perfektní rejd, prakticky se s ním otočíte na pětníku. Sedadla jsou dostatečně pohodlná, na svou velikost je auto prostorné vzadu i vpředu. Při vhodném seštelování sedadla nemá problémy ani 190 cm řidič (nad hlavou má místa habaděj). Je to pětidvéř (skutečně o mnoho praktičtější než 3dv, který se často vyskytuje. Ovšem, kdybych měl od někoho perfektní nabídku na 3dv, klidně do ní půjdu, zas tak na těch pěti dveřích nebazíruju).

Kufr by mohl být větší, ale není to žádná tragédie, kufr je obdobně velký jako u Fabie. Když sklopíte zadní sedadla, získáváte díky tomu, že je to hatchback, prostor i pro přepravu skutečně objemných věcí.

Opel je známý tím, že dává slevu snad 30 a víc % na originální díly a jejich výměnu u starších vozů Opel v autoriz. servisu Opel. Díky tomu se dá mnoho běžných údržbářských prací provést i u Oplu s origo díly Opel. Také neorigo. díly jsou velice cenově výhodné, takže po stránce údržby je to za jedničku s hvězdičkou ; ) Navíc když máte šikovného mechanika, který vám díl z druhovýroby vymění za pusu ; )

Teď k tomu asi nejdůležitějšímu, srdci auta, motoru. Nebudu tady pět ódy na jeho sílu, když je to jednolitr. Do města perfektní, na okresky ok, na dálnice ok. Při lehké noze bez problémů jede konstantní rychlostí 60 km/h (tj. neucpaným městem) za 3 litry. Při ucpaném městě (brždění, rozjíždění, řazení...) 100 % do 6 litrů. Okresky při pohodové jízdě tak 4,5-5 l (do 90 km/h), dálnice 120 km/h za cca 5 - 6 l, 140 km/h do 7 l. Takže a´t na to člověk dupe jak chce, spotřeba u jednolitru prostě nemůže vylítnout tak, jako třeba u 1.6 golfu či focusu, kdy při studeném zimním startu tyhle motůrky žerou prvních pár kilometrů 12 a víc l, nemluvě o jízdě městem.

Nebudu lhát, když řeknu, že bych uvítal pár koňských sil navíc. Ve městě to člověk nepozná, stejně jako na rovince na okresce. Ale při stoupání do kopce evidentně síla chybí. Tady záleží na povaze člověka, opravdu nervozní temperament bude trpět, pohodář bude v klidu. Když se Corsa rozjede, zvládne dálniční kopec klidně i v rychlosti 140 km/h, jak ji ale v půlce kopce zhatí rychlou jízdu třeba kamion předjíždějící další kamion a rychlost tak spadne třeba na 90, chvíli jí trvá, než se zase na 140 rozjede. Nicméně není to žádná katastrofa, když si člověk podřadí na čtverku, motůrek trochu vytočí, tak to pojede. Samozřejmě se dá podřadit i na trojku a na jednolitr docela působivě zrychlit i v kopci, ale to už považuju za trápení motoru. Navíc vytočený motor v kopci docela nepříjemně hučí.

Čímž se dostávám k další kapitole - hluk. Docela mě překvapilo, že Corsa je solidně odhlučněná, i při dálničních rychlostech kolem 140 km/ h neslyšíte motor, i když už točí dost přes 4000 otáček. Do interiéru lehce proniká pouze zanedbatelný hluk od kol valících se po silnicí a něco málo aerodynamického hluku. Změna nastává opravdu jen při rozjezdech do kopce, resp. pokud potřebujete do kopce razantně zrychlit, jednolitr se vám neodmění razantním zrychlením, zato se vám odmění zkrátka hučením motoru...
Takže jako ideální motor do tohoto vozu vidím 1.2 16v 55(59)kw.

Co se týká KOMFORTU jízdy, ten je velmi závislý na použitých kolech a gumách. Na zimácích s vyšším profilem tlumí Corsa nerovnosti úžasně, přitom solidně sedí v zatáčkách, při použití litých letňáků s nižším profilem sedí Corsa do zatáček doslova jako přibytá, zato nerovnosti už tak dobře netlumí. I přesto s nimi však poradí obstojně. Komfort cestujících je na tak malé auto na nadstandardní úrovni.

SHRNUTO:
Corsa C je solidní autíčko, ideální s motorem 1.2 55(59)kw. Pokud však někdo používá auto z 90% ve městě či na okreskách, není překážkou ani 1.0 12v 44 (43) kw, který si bez větších problémů poradí i s dálničním tempem a občasnými dovolenými.

Na závěr:
Osobně jsem si všiml na obou mých Corsách jedné zvláštnosti - mnoho lidí je kritizuje z jednoho důvodu: aniž by se v jednolitrové Corse projeli, shazují její schopnost uvést dva a více lidí. Za sebe můžu říct, že jsem byl hodně překvapen, že i při obsazení čtyřmi lidmi jeli Corsy velice slušně! Je to ovšem kus od kusu a hlavně záleží na tom, jak je vysokootáčkový motor zajetý!!! Když jsem kupoval béčkovou Corsu, byla líná jet ve dvou po dálnici 120 km/h!! TeĎ nemá problém jet ve čtyřech 140 km/h.

Tož tak ; )

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 70


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Corsa

Vložit komentář

super auti

C corsa uplne super auto, necekal bych takovou silu u 3valcoveho motoru 1.0, vzhledem k tomu ze za posledni rok a pul jsem jezdil 1.2 twingem 4valec, ktery nejel do kopce na dalnici ani 120km/h jsem naprosto spokojen a uz si nedovolim prskat na 3valec. Samozrejme jsem si par let odzkousel 2.0 forda kterym bylo superpojezdeni nesrovnatelne ale zase ta spotreba 10l/100km. Proto minim ze C corsa byl dobry kauf a zlaty stred pomeru vykon/spotreba/kvalita. Kvalita exterieru a sympaticky a prostorny interier je tez na pochvalu. A spotřeba mezi 3.5 -6L pri slusne jizde. DOPORUČUJU

30.12.2015 | 18:32:33 | dušín  | 37.48.59.* Reagovat

Prosím o pomoc :(

Dobrý den mám menší prozbu mám Opel Corsa C 1.0 12v 44 kw a měnil jsem v ní olej byl už o 4000 přejížděn tak jsem ho vyměnil a když jsem ho vyměnil tak motor stále cvaká nevím proč nalil jsem tam olej od značky Magnetek Castrol 5w 40 c3 a neím jak se zbavit cvakání tak vás žádám o pomoc děkuji za odpovědě Andrej

13.05.2014 | 21:25:39 | Andrej  | 89.102.74.* Reagovat

Porovnanie..

Mal som trojdverovú Corsu B (1,0), najazdil som na nej max. do 5000 km. Mal som Combo B (1,4), najazdil som na ňom 290000 km. Mal som trojdverovú Corsu C (1,0), najazdil som na nej 152000 km. Mal som trojdverovú Corsu D (1,2), najazdil som na nej asi 27000 km. Mal som päťdverovú Corsu D (1,2), najazdil som na nej niečo cez 70000 km. To boli všetko služobné autá. Teraz mám svoju trojdverovú Corsu C (1,0), zatiaľ som na nej nabehal 900 km.
Keď to mám všetko porovnať, najlepší a najspoľahlivejší motor malo Combo B (1,4). Motor by to zvládal ďalej, len už z auta všetko odpadávalo, takže sa už muselo odstaviť.
Corsa D bolo autíčko veľké, pohodlné, nové..
Corsa C mala dobrú spotrebu a vydržala aj nešetrné zaobchádzanie. Do bežnej mestskej premávky je postačujúca. Tak som sa k nej znova vrátil. Kúpil som ju vo veľmi dobrom stave za 1500,-EUR.

29.03.2012 | 20:16:26 | Martin  | 88.80.225.* Reagovat

Litrový drak

Před pár měsíci jsem koupil manželce starší litrovou corsu C za velmi slušný peníz a očekával jsem, že se bude do kopce odstrkovat nohou, zvláště když motoru "chybí" jeden válec a na lemech blatníků budu lepit prorezlé díry karosérie . Byl jsem šokovanej jak je ten motor již okolo 3 až 4 tisíc ot. živej a přitom úspornej. Stále okukuju spodek auta a žádnou rez nevidím Přiznávám se, že jsem oplák a tím je můj názor asi taky ovlivněn, ale na "berušku" Céčko zatím jen chvála a superlativy. Manželka na ní nedá dopustit a to je pro mě nejhlavnější.

12.03.2012 | 14:25:05 | Karel  | 192.168.1.* Reagovat

RE: Litrový drak

Mohu jen souhlasit,take mam corsu B 1,2,starsi.Už mi dosluhuje a ted se rozhoduji mezi corsou C nebo renaultem clio.Potrebovala bych poradit.

01.04.2013 | 12:48:41 | jaktik  | 77.104.213.* Reagovat

souhlas se vším

Zdarec, jak už je napsáno výše, musím souhlasit taky. Corsičku "C"éčkovou s litrovým třívalcem pod kapotou rok 2002 vlastním už šestý rok. Je až neuvěřitelné, jak se mi ji podařilo rozjezdit. Kupoval jsem ji ojetou se 110.000 km. Uvnitř jako nová, kravaťáci s ČPP ji šetřili. Spíše asi slečna, na kterou bych to tipoval. Rozjezdil jsem ji během 4 let k super výkonům na trase Olomouc - Praha - Olomouc. Po dálnici cestovních 140 km/h. Dostala zadní sportovní díl výfuku SOIETA 2x80 z Astry. Mělo by to přidat cca do 4kW. Musím to potvrdit. Zvuk super, závist kolegů obrovská. To co předvedla po tak dlouhé době a s 245.000 km na tachásku letos v létě při cestě na Slovensko v obsazení 4 dospěláků, neuvěřitelné. Spotřeba nešla nad 5 litrů ani při dravé jízdě. Strčila do kapsy 1,3 kovou Xaru, o Feldách ani nemluvě. Kamarád co s ní jel, nevěřil svým očím. Taky se mi v ní podařilo odvést dvě plazmové televize a bez problémů zabouchnout kufr. Jedna na ležáka, druhá (moje :-) ) raději na stojáka. Bez problémů. Na to že je to třídveřák je strašně praktická. Teď s ní už dva roky jezdí manželka a dává mi naprdel. V zatáčkách ji na hliníkových 14" těžko jde utrhnout a mám co dělat s Octávkou, abych jí stačil. Díky tomu, že je motor při ohleduplné péči na olej, filtry a svíčky ( Iridum Platinum ) v dobrém stavu i po tolika km a nebere olej, mi ji už pár mladších zájemců chtělo koupit. Rozvod řetězem k nezaplacení. Ze servisu jsem měnil pouze spotřební věci. Kotouče, destičky, olej, filtry, a pak už taky tlumiče. Vodní pumpa při kontrole řetězu samozřejmost. Jinak na motoru pouze bolest Opelů - čidlo tlaku oleje za 176,- a váha vzduchu při 228.000 km Lehce se to poznalo, otáčky nechtěli jít z volnoběhu po přidání plynu nahoru a auto se dusilo. Doporučuji vyměnit za originál nebo repasi originálu Hella/Bosch. Poznáte proč. Auto po STARLINE/Delphi v tahu u 3.000 otáček vypne a v zápětí opět začne táhnout. Velmi, velmi nepříjemné na křižovatkách a v kopci.

Kdo chce spolehlivé a nenáročné auto pro pojíždění i občasné protažení po dálnici, mohu jen doporučit. Pojem koroze auta oproti Feldám neznám. :-)

27.09.2011 | 01:28:06 | Leonidas  | 78.102.179.* Reagovat

RE:souhlas se vším

Co takhle třeba napsat recenzi? :-)

27.09.2011 | 06:21:18 | mmm  | 188.92.13.* Reagovat

Souhlas

Nemohu,než souhlasit s předešlými příspěvky. Sám mám litrové Céčko r.v.2002 od novotí (tedy 9 let) a jsem taktéž spokojen.Kromě lambda sondy jsem prakticky neměl větší opravu. Také baterka je stále původní.Sám jsem si auto zajel,takže nemám problém,když potřebuji naráz zrychlit. Krátce řečeno. Spolehlivé auto se slušnými jízdními vlastnostmi.

06.09.2011 | 20:41:15 | Fanda  | 89.24.5.* Reagovat

zajetí

souhlasim že jednolitr je třeba rozhýbat, mám Corsu tři roky, absolutni spokojenost, běžně jezdím sám max. ve dvou lidech s lehkou nohou. Překvapilo mně jak auto prospěl asi měsični těžší provoz pět chlapů do práce kopcovitým tereném, bylo až neuvěřitelné jak se s tím litr popral, dynamika lepší než 1,3 felda. Jen na te dálnici nic moc motor otravuje hlukem, ale hlavní silnou strankou je spotřeba plné obsazeni 6-7 solo pod pět, rekord letiště katowice a zpet průměr 3,18l prostě spořílek.

13.12.2010 | 17:26:11 | vas Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Opel Corsa