Recenze Peugeot 307 1,4
“Hezké, prostorné, ale plné drobných nemocí”

Autor recenze: Festr (33 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1,4i Stav km při koupi:50 000 km Stav km nyní:100 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km Vloženo: 30. 8. 2013

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.6

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

prostor pro posádku
dobrá sedadla

Slabé stránky

poruchovost všeho možného
praskání čelního skla

Závady a opravy na autě

Praskající čelní sklo vlivem malé tuhosti karoserie - hodně velké mínus.
Výfuk - velmi slabé místo.
Občas jízda na 3 válce. Příčinu jsme nezjišťovali. Samo to přestane a pak je dlouho pokoj. Stává se to v zimě.
Brzdové destičky vychozené. Časem se uvolní, pískají a drhnou. Dost častá výměna za nové, vzledem k tomu, že kotouče jsou stále ve velmi dobrém stavu a za celých 50tis. km ještě nebyly měněny.
Ovládání zrcátek manuální - nicméně nefunkční a zrcátka už nejdou nastavit ani ručně přímo tlakem na zrcátko.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Je to auto s velkorysým prostorem pro cestující, nicméně plný levných součástek, kvůli kterých si při jízdě připadáte jako když z oktávie sednete do hodně vylítané felcky.
Začnu pochvalou, a to jsou sedadla a výhled. Osobně vlastním F.focus1 a tento peugeot, ve své době velký konkurent focuse, má mnohem lepší boční vedení. Výhled z auta je také výborný, ačkoliv není vidět přední kapota, což mi osobně vždy vadí, s orientací ve smyslu kde vám začíná a končí auto problém není. Tím ale končí pozitivní dojmy.
Volant má na můj vkus velký průměr, ačkoliv to dobře koresponduje s budíky palubovky, mohl být menší.
Jak jsem již zmínil, po letech už nefungují páčky na zrcátka. Také je problém s páčkou pro blinkry. Když blikáte vpravo a páčka se pak vrací zpět, vzledem k tomu, jak je volná, spadné rovnou do pozice na blikání vlevo a řidiči před vámi a za vámi si musí ťukat na čelo.
U řadící páky mám dojem, že mi jednou skončí v ruce. Má hroznou vůli a když řadíte, máte pocit, že při dalším pohybu se táhla musí rozpadnout. Je to dáno tím, že jsou od výroby plastové. Je to pravidelný problém a mnohým už se to skutečně za jízdy rozpadlo. Pozitivní je, že servisu už jsou náhradní díly kovové. Navzdory tomu všemu není až tak velký problém s tím, že by řidič nemohl najít správnou polohu pro zařazení rychlosti.
Motor 1,4 je pro tento vůz holý základ. Starý 8 ventilový motor netrpí žádnými pravidelnými problémy, ale výkonem pro tak velký vůz je opravdu vhodný jen pro převážně městský provoz a trpělivé řidiče. V žádném spektru otáček není cítit, že by nějak zabral. Prostě se vlažně pomalu rozjíždí. Při zařazení pětky už nečekejte opravdu nic jiného, než úsporu paliva. V papírech je maximálka 167km/h, ale upřímně si nedovedu představit, jak se tam ta ručička dostane, když má problém s pohybem už kolem 130km/h. Jestli máte auto na pravidelné cestování v plném počtu, pak se tomuto motoru vyhněte. Nicméně pokud chcete prostor a pohodlí a budete 90% cest jezdit po městě, je to dobrá volba. Vzhledem k výkonu to na dlouhých cestách není šetřílek, protože vás nutí ho vytáčet, ale v městském provozu si taky nevezme o moc více a vždy se vejdete do 7,5 litrů. Navíc krátké převody umožňují řadit při padesátce pětku (na rovince) motor je cca na 1600ot/min a rozhodně není slyšet, že by se snad trápil. Jen k rozjezdu a do kopce je pak rozumné přeřadit na čtyřku.
Ač peugeout nenese žádný titul skvělého podvozku a tuhost karoserie je špatná, klidný řidič si stěžovat nebude. Stopu to drží, náklon malý, jede se s tím dobře a pohodlně.
Pokud na dovolenou nejezdíte s PETlahvemi a konzervami jídla, s ploutvemi a lehátky, pak vám hatchback bude stačit svým zavazadelníkem i pro 5 cestujících.
Závěrem: Vůz je to na pohled pěkný, nestárnoucí, po 12 letech téměř žádná rez, prostor pro posádku perfektní, ale levné méně kvalitní díly dojem značně kazí a jsou zdrojem nečekaných potíží a servisních nákladů. Naštěstí díly podvozku a motor jsou ty části, které se při slušném zacházení udrží bez poruch dlouho. KAzí se vše ostatní kolem. Doporučit toto auto nemohu.


Doplnění recenze ze dne 26.12.2015

Auto mělo nekonečné problémy s chodem motoru. Zhasínání při volnoběhu, pokles výkonu, jízda jakoby na 3 či 2 válce. A příčina? Rezavý první díl výfuku měl tolik drobných dírek, že lambdasonda zkrátka posílala do ŘJ úplně jiné údaje o výfukových plynech, než co ve skutečnosti vycházelo z motoru.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 307

Vložit komentář

Praskajú čelné sklá?

To čo je za hlúposť že kvôli slabej tuhosti karosérie praská čelné sklo.
Odporúčam si tomu čo sem takúto hlúposť napísal pozrieť si nárazové testy 307...v čase kedy bola vyrobená patrila k nadpriemerne bezpečným autám.
Tuhosť karosérie

16.12.2024 | 07:37:11 | Bert  | 194.154.240.* Reagovat

RE: Praskajú čelné sklá?

Je na veľmi dobrej úrovni

Navyše sw malo panoramatickú strechu a tie nikdy nepraskali tieto.. panoráma má plochu viac ako 1,5metra štvorcového..tak s čelným sklom určite problém nemôže byť

16.12.2024 | 09:34:02 | Bert  | 194.154.240.* Reagovat

Recenze P307

Recenzent neví o čem blábolí. Že by to byl zakomlexovaný Focusák. P307 mám 10let bez jediného problému. Taková pseudoznalce potřebujeme.

02.04.2017 | 21:08:01 | pelu  | 79.170.254.* Reagovat

Nesmyl srovnávat škoda s peugeot!!!

Levné součástky od Peugeot.Až na vyjímky nesmysl.Kdo pracoval ve škoda auto,tak nekonečkná hladovost a touha po nejvyšším zisku dovedla WW k kauze dieselgate. Třeba při montáži nožní podpěry vám seberou jednu matici m6,aby se ušetřilo a pak se kroutí a nelícuje to!Kdo tam nedělal neuvěří a těch dovolím si říci prasáren co se tam dělalo je opravdu dost.Myslím si kdo si tohle přečte a dělal tam mi dá za pravdu!Honem honem ať je z den splněno a kvalita jen na papíře.Pamatuji si,že pracovník lakovny lepil zapomenutou zvukovou izolaci podlah papírovou páskou za cca 15 kč-hnus a to bych se mohl rozpovídat více zajímavostech kvality WW,hlavně,že platí auditory s průměrným platem 45000 kč.Vše je o marketingu značky.Kdo nedělal už ve zmíněné škoda auto tak neuvěří a to si myslím,že škodovka jsou relativně dobré vozy.Mimochodem technik na STK mi nedávno řekl,že škoda už žádný dobrý benzínový motor nevyrábí.Přečtěte si něco o prvních 1.2 TSI,nemusím o tom ani nic psát,je toho na internetu dosti!Přesednutí z octavia 1 do peugeot 307,to je jako z škoda 120 do do když to přeženu do fabie,do které vám začne po letech téci dveřmi na podlahu a pak plesnivět,ptotože inženýři z WW tam dali těsnění za pár haléřů!!!Mne osobně přesednutí do vozů peugeot z třeba škoda fabia jak jízda s mercedesem.Shrnuto- češi jsou po škodovkách ujetí!!!

11.12.2016 | 22:54:55 | Tony  | 62.240.163.* Reagovat

U Fábie 1,0 sklo čelní sklo také praskalo, patrně z týchž důvodů. Škoda ani Peugeot nejsou značky, kde by se na solidnost konstrukce dalo jakžtakž spolehnout (tedy kromě Peugeotu 107 nebo asi i dalších, které mají základ odjinud). Minikolíně chronické problémy nemá, vlastně asi žádné, co by stály za řeč, ale je to jen nákupní taška (ovšem se sportovními geny a úsporná i na dálnici).

30.08.2013 | 15:59:23 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

Minikolíně problém nemá, akorát spojka vydrží 30- max. 40000km což je desetina toho, co vydrží u každého auta... Výměna sice za pár korun, ale měnit spojku 2x do roka je solidní vopruz, teda....🤣

09.05.2024 | 17:07:38 |   | 37.188.133.* Reagovat

RE:

Kecy v kleci...., kolíně tedy nemám, ale tomuhle by nevěřilo ani dítě...

10.05.2024 | 11:53:14 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE:

Určitě existují spojky takové i makové, třeba i problematické a s nízkou životností. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že u soukromých aut doma jsme neměnili spojku nikdy u ničeho. Konkrétně kolíně najelo přes 100000 km, Fabia 1 přes 160000 km, Suzuki Splash přes 170000 km. Zrovna u spojky záleží také na řidiči. Samozřejmě, jak řečeno v úvodu, konstrukční a materiálové vady nevylučuji, mě se to nestalo.

11.05.2024 | 12:11:35 | Ital  | 37.48.4.* Reagovat

RE:

Já na Maxovi měnil obložení po 250tkm....

12.05.2024 | 11:43:49 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE:

Tak bych si představoval minimální životnost kvalitní spojky. Samozřejmě nezničené nějakým nesmyslným použitím. U Splashe jsem četl někde na fóru, že spojka se mění běžně po 100000 km. Nemohu potvrdit. Nemění.

12.05.2024 | 23:42:55 | Ital  | 37.48.37.* Reagovat

RE:

Nevím, zda Kolíněti vydrží spojka jen 30 - 40 tis. km. Vím, že se to říká u maloobjemových aut, že nic nevydrží. Měl jsem Matize od novoty až do konce, najel 198 tis. km. Spojku jsem neměnil. Přitom tam byl motůrek jen 0.8, co se musel točit a často řadit. Převody byly krátké. Přesto spojka byla celou dobu původní, funkční a vydržela by dál. Stejně tak motor držel dál a jezdil by pořád. Odešla kastle. Kolíně má delší převody. Není třeba tak často řadit. Nevidím důvod, aby spojka odešla dříve, než u Matize. Ale možná mě to negativně překvapí. Kdoví.

14.05.2024 | 01:32:57 | uvidíme  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

Zásadní je jízdní styl, převažující prostředí užívání (je rozdíl město nebo dálnice) a kvalita spojky (obložení, přítlaky), ale aby vydržela v běžném provozu 40tkm je nesmysl, jestli nebude spíš problém mezi volantem a pedály...

14.05.2024 | 09:08:37 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE:

Původní trojčata z Kolína měla dlouhé převody, což pro spojku není zrovna výhoda. Je to městské auto, ale v pomalu jedoucí koloně nelze popojíždět bez spojkování. To auto prostě na volnoběh krokem nepojede. Má dlouhou i jedničku. Kdo nemá dost citu, i při rozjezdu bude hoblovat spojku. Při řazení nahoru zase může být tendence nechat více proklouznout spojku, neboť velkými skoky mezi rychlostními stupni padají otáčky. Ono se s tím trochu musí umět jezdit, ale je to pro normálního řidiče o zvyku. Nelze vyloučit, že neandrtál tam spálí spojku, vlivem převodů může být k tomu větší tendence. Paradoxně u toho řidiče, co nevytáčí motor a myslí si, že to dožene spojkou.

14.05.2024 | 09:46:10 | Ital  | 37.48.29.* Reagovat

RE:

Ano, já vám rozumím. Dlouhé převody mají své nevýhody, jak popisujete. Ale má to i výhodu. Já se většinou rozjíždím na moji nejběžnější rychlost po místních cestách na takových 70 km/h. Pak doplachtím setrvačností na další kruháč nebo křižovatku a tak pořád dokola. No a na to mi vystačí jednička, dvojka. V Matizovi jsem musel na ten samý pohyb auta použít tři kvalty. Takže jsem častěji musel řadit. A spojka se opotřebovává i tím, jak často se přeřazuje. Nebo ne?

14.05.2024 | 22:16:57 | uvidíme  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

Čistě teoreticky. Za sebe mohu konstatovat, že problém se spojkou jsem zatím nikdy neměl, aniž bych kvůli tomu musel jezdit jen na jedničku a dvojku. Naopak využívám všechny kvalty, pokud není zátěž, tak co nejvyšší. Kvalty přeskakuji spíše výjimečně. Takže jaxi ta teorie o častém vypínání spojky moc nefunguje. Oproti tomu NIKDY tzv. nestojím na spojce. To je MNOHEM důležitější.

15.05.2024 | 07:14:29 | Ital  | 78.80.115.* Reagovat

RE:

Já jsem nepsal, že jezdím jen na jedničku a dvojku. Psal jsem, že v řadě kruháčů to tak dělám. Je kruháč, za ním další kruháč, atd. To tak je v několika městech. No a když jsem měl Matize, tak jsem na to používal tři kvalty. Protože Matiz měl kratší převody. S Kolínětem na stejné zrychlení stačí dva kvalty, páč dvojka je extra dlouhá. Hele, kdyby to záleželo na mě, tak tu dvojku trochu zkrátím. Někdy má ta dlouhá dvojka výhodu. Když předjíždím traktor nebo náklaďák. Přede mnou jede traktor s vlečkou nebo delší náklaďák a jedeme dejme tomu třicítkou. No a ta dvojka se dá roztáhnout až na 105. Takže předjedu traktor, náklaďák jen na dvojku a dostanu se dejme tomu na 90 km/h. No a když jsem měl Matize, tak tohle by nešlo. Tam bych při předjíždění něčeho dlouhého musel rozjet dvojku a pak ještě při předjíždějí dát i trojku, než se dostanu na rychlost 80 - 90 km/h.

Kratší převody jsou zábavnější. Je to trochu jako motorka. Éééén, ééén, ééén, ééén.... To byl Matiz. Proti tomu dlouhé převody jsou nuda. Bruuuuuuuuum, ale výsledná rychlost je stejná. Dlouhý převod je pohodlnější - nemusíš tak často řadit. No a bezpečnější, páč při předjíždění nemusím měnit kvalt. Jenže ta zábava tam chybí. Nejde mi to i to. Nejde mít krátké i dlouhé převody. To by šlo mít dvě auta. Jedno s krátkými převody, když bych se chtěl pobavit tím zvukem a druhé praktičtější s delšími převody na stereotypnější jízdu.

18.05.2024 | 22:03:29 | uvidíme  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

Trojčata z Kolína (aby bylo jasné, že není řeč o současném větším Aygu s těmi obludnými 17 koly) byla velikostí do města, ale použitými převody klidně na dálkové cesty. Šlo na dálnici nasadit tachometrových 140 a za 5,5 L s vrnícím motorem svištět. Nebo ještě rychleji za 6L. Ono s těmi převody je to tak. Některý motor v souvislosti s vahou vozu na dlouhé převody nemá. S nynější ekologizací aut to můžeme vidět. Třeba se zkus svézt s Hyundai Bayon (Kia Stonic) s motorem 1.2 DPI. To je příklad, jak auto s motorem, kde papírové parametry nejsou tak špatné, je v reálu líné. Dej na to větší a těžší litá kola (typicky předváděcí auto, hlavně že jsou hezčí), pojede to ještě hůř a potenciální zákazník po svezení prchne. Hyundai i20 a Kia Rio nebude o moc lepší. Možná v malém i10 a Picantu to bude akorát. Já jsem takhle prchnul i po svezení s novým tříválcovým Yarisem 1.5, který sice jede slušně, ale je tak hlučný od motoru i od kol, že to snad ani nemyslí vážně a ještě za ty prachy. To nová Fabia nebo Clio jsou proti tomu luxusní kočáry. S novými auty to fakt není jednoduché.

19.05.2024 | 10:41:15 | Ital  | 89.24.36.* Reagovat

RE:

To je takový problém řadit při předjíždění???

19.05.2024 | 12:48:52 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE:

Tož, ne nadarmo se učí už v autoškole, že za jistých okolností je lépe neřadit. Určitě na železničním přejezdu, při tom předjíždění rovněž, ale záleží na situaci a samozřejmě s čím se jede. Jakýkoliv problém při řazení (a né že se to nikdy nestalo) znamená nežádoucí zpomalení vozidla v situaci, kdy je potřeba z této situace svižně zmizet. Každý motor má možnost krátkodobého vytočení (přetočení) zhruba 15% nad otáčky max. výkonu a je možno ho využít. Samozřejmě ne na doraz, neboť zásah omezovače při předjíždění rovněž nepotěší a nezbyde než přeřadit. U Nissanu Note 1.2 jsem jednou při předjíždění na otáčkoměru zahlédl hodnotu 6750 rpm, aniž by zasáhl omezovač. To pak jaksi mimoděk po akci tomu motoru v duchu poděkuji a jeho tvůrcům rovněž. U moderních benzinových turbomotorů je to jiná písnička, zátah od 2000 rpm a nějaké přetáčení význam nemá. Pak je to komfortnější než to známé za tři plnej. S ekologizací převodů poupraveno kolikrát na za dvě plnej.

19.05.2024 | 13:24:25 | Ital  | 89.24.36.* Reagovat

RE:

Jakýkoliv problém při řazení (a né že se to nikdy nestalo) znamená nežádoucí zpomalení vozidla v situaci, kdy je potřeba z této situace svižně zmizet.

Ano, souhlas. Ale každé přehození kvaltu, i když je bleskové, o něco zdrží akceleraci. To právě vidím i na videích na youtube. Když někdo z nuly na sto řadí s Kolínětem 1 - 2 - 3, tak mu to trvá 14 - 15 s. Když ale řadí jen 1 - 2, tak stovku vymáčkne za 12 - 13 s. A toto souvisí i s tím mým předjížděním traktorů a dalších zemědělských povozů. Vašek to nechápe, páč jak sám psal, žije v Praze. Zřejmě i jezdí jen po Praze. Já žiju v oblasti, kde jsou spíše vesnice a malá města. A spousta zemědělské techniky nebo různých náklaďáků. Nejezdím vůbec dálnice. Jen lokální silnice nebo max okresky. No a tady při tom předjíždění používám prakticky pořád jen dvojku. Dvojka řeší všechny situace. A musel jsem si na to zvyknout. Chvíli to trvalo. Páč předtím jsem měl auta, co měla kratší převody, takže jsem na předjíždění používal i trojku. Musel. Páč tam v těch autech by se dvojka dvojka roztáhnout leda na 70 - 80. A tím pádem pochopitelně musíš dát i trojku a teprve pak dokončíš předjížděcí manévr. Mně to nevadilo. Jezdit se dá s krátkými převody i dlouhými. Je to o zvyku. Měl jsem auta s krátkými převody 30 let. Takže mi trvalo pár měsíců, než jsem si plně zvykl na auto s dlouhými převody. Sranda, že kdysi jsem ty dálnice jezdil. S autem s krátkými převody. Takže se dalo jezdit tak do 120, pak už to strašně řvalo, otáčky vysoko. Kolíně s dlouhými převody by šlo využít i na dálnici. Škoda, že jsem ho neměl dříve. Nevěděl jsem o něm.

19.05.2024 | 18:29:30 | uvidíme  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

Jak jsi došel na to, že žiju v Práglu :-))) by mne fakt zaujímalo...

20.05.2024 | 08:15:47 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE:

No....na přejezdu se neřadí, páč to většina lidí dobře nezvládne v nějaké krizovce....ale řidič by měl umět řadit, jinak je to jen točič - kupte si automaty, tenhle problém vám odpadne...:-))

20.05.2024 | 08:18:31 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE:

Na železničním přejezdu nejde o krizovku, nechráněné jsou už výjimkou a je dost času, dokud se nerozbliká červená. Zato při předjíždění je krizovka na spadnutí mnohem častěji. Je zkrátka provoz a jde o sekundy. Navíc předjížděný objekt se kolikrát nechová úplně předvídatelně. Tedy ne tak, jako před zahájením předjíždění. Mě se stalo např. že pomalu jedoucí vůz při předjíždění začal silně zrychlovat a když jsem se zařadil za něj, zas zpomalil. Jednalo se o zábavu mladíků uvnitř. Měli silnější auto, takže jsem to dál neřešil. Asi je to pak přestalo bavit.

20.05.2024 | 10:51:33 | Ital  | 37.48.10.* Reagovat

RE:

a) popsaná situace je na kriminál - a také je to přestupek
b) každý by ŘIDIČ by měl mít odhad a znát možnosti svého vozu, pokud není možné bezpečné předjetí, nepředjíždím, s řazením to nemá co dělat...

21.05.2024 | 09:16:50 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE:

a) To není nic platné, takovou situaci je asi lépe vydržet, protože pár pitomců nestojí za jakýkoliv další problém.
b) S tím předjížděním je to složitější. Už jen to, co je dovoleno a co ne. Všimnul jsem si, že plná středová čára je někdy v místech, kde předjíždět se celkem dobře dá (přičemž je možné, že tam třeba došlo k nehodě a proto ji tam dali) a naopak přerušovaná čára je v místech, kde se bezpečně předjet nedá. Paradoxy.

21.05.2024 | 12:51:39 | Ital  | 78.80.105.* Reagovat

RE:

b) zcela běžné, proto se také ujalo přísloví plná čára není zeď :-)))

Zrovna tak tady u nás dali omezení na 60 km poté, co se na určitém úseku zabil feťák v autě....(jakožereakce na ten smrťák), nikdo jim asi neřekl, že takový idiot se může zrakvit kdekoliv jinde a že problém nebyla ta rychlost, ale ten fet....jenže je to politikum....
Už pár let je tam dokonce pěkný nový povrch, ale 60km...místní pochopitelně nedodržují, cizinci však respektují(neznají pozadí a bojí se pokut) a serou všechny ostatní...

22.05.2024 | 08:08:50 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE:

To je takový problém řadit při předjíždění??? 19.05.2024 | 12:48:52 | Vašek | 31.30.174.*

Nepsal jsem, že je problém řadit. Zajímavé, jak lze nerozumět češtině. Snažím se psát česky, dokonce mám z češtiny státnice, ale tady na tomto foru mi stále někdo vkládá do úst nebo klávesnice něco, co jsem neřekl, ani nenapsal. Sranda, no. Co jsem napsal, to jsem napsal. Snažil jsem se trpělivě a názorně vysvětlit rozdíl mezi krátkými a dlouhými převody. Z mého psaní ani nevyplývá, že bych něco z toho preferoval. Dokážu se přizpůsobit autu s jakýmikoli převody. A bobek Vašek si myslí, že mám problém s řazením při předjíždějí. Fakt sranda. 🤨

19.05.2024 | 18:08:15 | uvidíme  | 82.202.114.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Peugeot 307