Recenze Peugeot 307 SW 1.6HDi 80 kW
“"Letadlo" s fantastickým motorem.”

Autor recenze: Luboš (40 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:1,6 HDi Stav km při koupi:3 km Stav km nyní:4 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 22. 3. 2006

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Octavia I Elegance

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Zatím ne - je to model po faceliftu, takže ty největší mouchy by snad už měl mít "vychytány". Jen vzadu při přejezdu větších příčných nerovností cosi "dohrkává".


Hodnocení a zkušenosti s autem

Poté, co přesednu do Škody Octavia I s motorem 1,9 TDi, kterou používám již jen na krátké popojíždění a na jízdy do Prahy a po Praze, mám pocit, jako bych přesednul z kokpitu větroně do tanku Tiger.

Na rozdíl od "traktoru" VW o sobě nedává 80kW motor 1,6HDi slyšet ani při 130 km/h na dálnici. Spotřeba je při této rychlosti v důsledku vyšší stavby a tím i větší čelní ploše sice asi tak o 0,3 l nafty/100 km vyšší, než u Škody Octavia I (tj. cca 6 l/100 km oproti 5,7 l/100 km u Octavie I), avšak při klidné "předpisové" jízdě mimo město je spotřeba srovnatelná, takže např. při poslední delší cestě po jihočeských městech s vypnutou klimatizací naměřil palubní počítač spotřebu 3,9 l/100 km. Právě ten motor tak byl jedním z hlavních důvodů, proč nakonec dostala po zkušebních jízdách přednost 307SW před VW Touranem se 103 kW "traktorem" 2.0 PDi a Opelem Zafira se 110 kW "multijetem" 2.0.

"Budíky" v Peugeotu ukazují zjevně mnohem přesněji, než v Octavii I, takže když v Peugeotu ukázal palubní počítač dojezd 0 km, tak po pár stech metrech nafta opravdu došla, zatímco v Octavii I ukazuje palubní počítač dojezd 0 km již v okamžiku, kdy je v nádrži ještě cca 5 l nafty.

Díky velké prosklené ploše a obrovskému střešnímu oknu je navíc z Peugeotu 307SW skvělý výhled a na tři samostatná sedadla ve druhé řadě (z nichž ty dvě boční lze přemontovat do třetí řady, neb auto je homologováno jako sedmimístné), se vejdou vedle sebe tři dětské sedačky (což bylo při koupi podmínkou). Když je ale třeba odvézt objemnější náklad, není problém demontovat všechna sedadla z druhé řady a z auta se stane dodávka.

A závěr? S přihlédnutím k ceně (i CD měničem po více než dvousettisícové slevě za něco málo přes 500 tis. Kč) a výbavě zahrnující ovládání rádia pod volantem, automatické zapínání světel, dešťový senzor, dvouzónovou klimatizaci atd. zatím spokojenost. Ještě se ale uvidí, co s tím udělá oněch každoročních 50 000 km po českých cestách...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 307

Vložit komentář

plus minus

Auto mám půl roku, stejný motor akorát hatchback. Za půl roku najeto necelých 20 tis. km, současný stav tachometru necelých 80 tis. km. Zatím bez problémů. Co se týče motoru, nelze mu nic vytknout, táhne krásně, hlučnost taktéž v pohodě, spotřeba od 5 do 6 a půl litru, záleží na stylu jízdy a taktéž pokud je či není zaplá klimatizace. Určitě chybí 6 rychlostní stupeň, který by se na dálnici hodil. Co mě určitě hodně zklamalo, tak to je posilovač řízení, rozhodně nejslabší ze všech "novějších aut" co jsem řídil. Volant jsem si musel potahnout kůží, hodně se klouzal-mohl by být menší. Řazení je tuhé, ale časem si člověk zvykne. Co mě naopak potěšilo, tak to jsou stěrače, systém který je používaný na 307 je perfektní, společně se senzorem deště dokonalé (otázkou je, za jak dlouho se to začně sr-t).
A co mě naopak žere nejvíc, tak to je neustálé vrzání, či bouchání, či kdoví co ze zadní části vozu (už jsem podložil rezervu molitanem, víceméně vše co šlo jsem podložil molitanem, ale bez úspěchu). Celkové hodnocení-motor perfektní a zbytek vozidla podprůměr.

22.08.2009 | 00:13:54 | davor Reagovat

307SW

Zdravím, kolik už máte najeto, napište pár postřehů, já jsem řešil pár blbin, ale jinak je to super kára.

01.02.2009 | 12:01:06 | Michal Reagovat

ano,ano,ano

Mám 2 roky naprosto stejný vůz,najeto 45000 a scela souhlasím s recenzí,bez závad a mohu porovnat s O2,fabie,Seat cordoba,prostorově a pocitově bez konkurence.

01.12.2007 | 19:43:53 | Michal Reagovat

reakce na zklamani

A co by jsi na té nápravě tak opravoval,pokud jezdíš polňačky a tankodrom tak možná i po 10000, já už mám na 307SW 160000 za dva roky a obě nápravy OK, nepiš tady nesmysly.M

03.04.2007 | 18:01:03 | Miroš Reagovat

Zklamani

Budete zklaman az budete jezdit kazdych 15000 km na opravy predni napravy. Neni to auto do CR.

27.03.2007 | 18:39:35 | Martin Reagovat

Nafta

Tak vám všem přeji,aby jste nikdy nenatankovali jen o trochu horší naftu.Jinak motory

02.03.2007 | 19:29:28 | Palivo Reagovat

hej hej. zviezol som sa s 1.6TDCi v novom Focuse a musim povedat ze je to naozaj vyborny motor. Tichy, pruzny a usporny. Pre cloveka ktory ma kludnejsiu povahu je to absolutne dostacujuce. Skoda len ze nema 6st. prevodovku. Inac to co pises o spotrebe je uplna pravda. Tak ti prajem vela stastnych kilometrov.

19.07.2006 | 08:28:47 | kewlarsiet Reagovat

Po 20 000 km...

... mohu doplnit snad následující.
S přibývajícími kilometry "dohrkávání" odněkud zezadu ustalo. Jiné pazvuky (když nepočítám hrkotání hraček v plastových kapsách zadních dveří) jsem zatím nezaznamenal.
Spotřeba šla ještě o něco dolů, takže při velmi klidné "předpisové" jízdě mimo Prahu a dálnice se s tím dá podle palubního počítače jezdit i za 3,5 l/100 km - avšak realita je podle měření (tankování plná-plná) skutečně někde o cca 0,3 - 0,4 l/100 km výše (tj. těsně pod 4 l/100 km).
Jinak se zatím vyskytl jen jediný drobný problém, jímž byl kovový svist (asi jako když někde v dálce jede po kolejích motoráček a brzdí), který byl slyšitelný při mírném ubrání plynu po předchozím přidání - když jsem si ale na to postěžoval na garanční prohlídce, něco s tím udělali a od té doby je pokoj.
Zklamáním však byly "originál" letní pneu Dunlop SP2000 Sport 205/55 R16 - když jsem na ně přezul ze zimních GoodYear UltraGrip 7 195/65 R15 (které jsem si nechal při koupi auta v zimě nazout ještě v autosalonu), překvapilo mě, že tyhle letní gumy jsou hlučnější než výše zmiňované gumy zimní (o tom, že je jízda na nich méně komfortní, neb mají nižší profil, ani nemluvě). Takže už se těším, až ty Dunlopy ojedu a namísto nich si koupím něco lepšího...
Suma sumárum - za ten o něco málo více než půlmilion za zcela nové auto to zatím vypadá na vynikající koupi.

04.07.2006 | 17:35:45 | Luboš - autor recenze Reagovat

skvělé

Zcela souhlasím s vaší recenzí tohle auto s tímto motorem mám dva roky, najeto 62000 a kromě jedné prasklé žárovky žádný problém.Vnitřní prostor proti octávii je opravdu ohromný.

23.04.2006 | 08:10:31 | Petr Reagovat

Mám stejné auto

(před faceliftem) a už jsem najezdil 50 tis. km. Zatím bez problémů (pouze drobnosti viz moje recenze). Spotřeba slušná, ale vašim 3,9 moc nevěřím (pokud jde o průměr). Při jízdě po I. třídě do 110 km/h a snaze jet úsporně jsem se já dostal na průměr i 4,3 l/100 a po dálnici na 5,3. Při vlastním výpočtu spotřeby (tankování plná-plná) jsem spočetl cca o 0,5l více. Jinak jsem obrovsky spokojen s prostorem a tichostí a kultivovaností motoru. Na různé pazvuky z interiéru jsem si zvykl a myslím že nevybočují ze standardu ostatních aut. Pokud jde o VW Touran a Zafiru, myslím si že porovnáváte kategorií i cenou zcela nesrovnatelné vozy. Také jsem SW koupil výhodně předváděcí vůz v plné výbavě - cca 480 tis bez DPH.
Přeji bezproblémový provoz vašeho SW.
Alexandr Veličkin, Plzeň

30.03.2006 | 11:38:16 | Alexandr Reagovat

Změna

Tak to jste snad první škodovák,který pochválil frantíka. Tak hodně spokojenejch kilometrů a žádný ťukance.

23.03.2006 | 16:40:26 | Valdauf Reagovat