Recenze Peugeot 307 5dv
“Vnitřní prostor odpovídá vnějším rozměrům s motorem jen pro trpělivé.”

Autor recenze: Koubič (30 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:1,4 8v 55kw Stav km při koupi:50 000 km Stav km nyní:60 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 19. 5. 2009

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Vectra B

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Vesměs jen elektronika.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Celkový design velice líbivý. Žádné extrafuturum - přirozené, co vydrží být stále krásné. Výhled z auta výborný. Ale nevidím na přední kapotu, což mi komplikuje odhad při parkování.

Jelikož jsme postavy do 175cm, přední sedačky máme posunuty spíše dopředu, což cestujícím vzadu dává navíc pár centimetrů pro nohy, jako že i tak je tam prostoru dostatek. Na šířku taky výborné. Ani tři lidé se vzadu na dlouhé cestě necítí stísněně. Sedačky perfektní. Tělo dobře drží a zároveň jsou výrazně pohodlnější, než třeba v Octavii I. Přehlednost klasické palubovky a dostupnost ovládacích prvků akorát.

Zavazadelník je přiměřený. Vzhledem k rozměrům vozu mohl být zadní převis klidně o pět centimetrů delší - takových 50litrů navíc by to pak dalo, ale rodině, která na dovolenou cestuje bez spacáků a stanu a kočárku to bohatě stačí. Když volíme hatchback, nepředpokládáme, že bude sloužit ke stěhování. Z toho důvodu ani není třeba kritizovat jinak vysokou spodní hranu zavazadelníku. Páté dveře se zvedají dostatečně vysoko.

Choulostivý výfuk moc nevydrží, ale není nic jednoduššího, než si připlatit pár stovek, koupit lepší materiál a 10 let se nestarat. Plastové blatníky vpředu jsou praktické. Nereziví a případná výměna je levná. Vzhledem k tomu, že řidič na tyto části vozu kvůli jeho sklonu téměr nevidí to byl od výrobce logický tah. A další+ přispívá to k menší hmotnosti vozu. Zpětná zrcátka = dostačující výhled.

Na cestě sedí dobře, ale vzhledem k celkové výšce máte stále pocit, že se můžete překlopit. Vzhledem k rozvoru mohli výrobci auto s klidným svědomím o 5cm snížit. Ale to by museli snížit i sedáky a tedy asi i zkrátit palubovku, která, si myslím, zasahuje zbytečně moc do interiéru. Pochybuji, že technika v ní zabere skutečně tolik místa.

Zvláštní pocit, ale to je nyní opravdu individuální vnímání, ten mám při vyhýbání se drobné překážce. Rychlé trhnutí volantem tam a zpět. Podvozek drží stopu, ale jakoby auto s pneumatikami bylo spojeno pružinkami - kola drží na cestě ale kabina se s vámi ještě dvakrát zahoupe ze strany na stranu. Máte pak pocit, že auto nesedí a vede vás to k opětovnému manévrování volantem.

Motor 1,4 - 55 kw je pro toto auto dobrý jen ve spojení s opravdu hodně nenáročným uživatelem. Výkon i točivý moment jakoby od začátku do konce spektra použitelných otáček narůstal rovnoměrně. Chybí mu klasický silný zátah v nízkých otáčkách typický pro osmiventilové motory, avšak nemá co nabídnout ani ve vysokých otáčkách a nad 5000 je to zbytečné trápení. Sešlápnete plyn, auto zrychluje a vy stále čekáte kdy ten motor zabere naplno, a ono nic. Na předjíždění v kopcích se 4 OSOBAMI a ZAVAZADLY raději zapomeňte. Pokud před vámi není dlouhý rovný úsek, je problém dostat se i před pomalý autobus, který jede 40km/h. Na trojku tam nejsou dostatečné otáčky a začnete-li na dvojku, stejně vás donutí v půlce přeřadit. Je to motor vhodný pro ty, kteří mají auto na krátké cesty v rámci okresu a po městě. Tam se vám odmění příznivou spotřebou. Pokud vám ve městě stačí MHD a auto máte na dlouhé výlety a dovolenou, bral bych 1,6. S tou snad můžete při stejném stylu jízdy na cestě do Alp či Chorvatska ještě ušetřit.

Spojka při rozjezdu na jedničku je úhlavní nepřítel. Připojení rychlosti se ovládá snad na jediném milimetru. U ostatních rychlostí už tento pocit nemám. Možná je to problém čistě tohoto jednoho kusu 307ky.

Peugeoty od 407 včetně nahoru jsou dle mého názoru přerostlá auta, která uvnitř vzhledem k vnějším rozměrům nabídou dost málo, což je dáno designem. Pro 307 to ještě neplatí. Ta nabízí uvnitř víc, než byste na první pohled z venku čekali, i když některé prvky zabírají zbytečně moc vnitřního prostoru - mohlo by to tedy být ještě lepší.

Výbava na dnešní dobu slabá. Nic v elektrice. Bez klimy. Jen ABS, výškově stavitelné sedadlo řidiče no a ty ostatní věci jako posilovač, 2 airbagy, to je dnes už samozřejmost.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 307

Vložit komentář