Rok výroby:2001Typ motoru:RFRStav km při koupi:170 000 kmStav km nyní:235 064 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:11.5 l/100 kmVloženo:20. 6. 2013
Spolehlivost Prostor Motor Jízdní vlasnosti Komfort Výbava Praktičnost
Slabé stránky
Elektrika
Závady a opravy na autě
Výměna:Rozvody,brzdy,kapaliny,filtry,svíčky,baterie,třikrát žárovka do předního světla,stěrače.Ovšem tohle považuji za běžnou údržbu takže přejdeme k těm opravám a závadám!Tam patří výměna relátka a výměna snímače rychlosti..jenž způsobovalo že nefungovala ručička tachometru. Dále bych mohl mluvit o menších neřešených drobnostech co se týče elektriky a dalších pár drobných věcí. Takže začnu elektrikou!Ta je dle mě největší slabostí tohoto auta a asi Francouzských aut vůbec. Takže za dobu užívání auta jsem se setkal s následujícími jevy které naštěstí přijdou jen v zimě a hlavně jak dojdou tak i odejdou.A to například nefunkční DO.centrál,nezastavitelné stěrače,samo se ladící rádio které i občas v zimním období se samo zesílí nebo naopak zeslabí.Dále nereálné udávání hodnoty paliva a oleje a nakonec zaseknuté elektrické ovládání předního okna.Sranda je na tom to že jeden to udělá a pak se to vyskytne zase až třeba za týden a dokonce třeba až za rok.Takže tyto jevy jsem neřešil ani neřeším!Pokud to nepřetrvává ale jen si to tak občas hraje tak je mě to celkem jedno.Naštěstí mě od zimy problikla párkrát kontrolka airbagů a tohle momentální počasí tomu jen svědčí. Takže když to shrnu tak ty různé kabely relátka atd.nejsou v těchto vozech pořádně zabezpečeny před vnějšími vlivy počasí.A tím bych ukončil sekci o opravách a závadách co se týče tohoto vozu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
I přes občasné zlobení elektriky bych tohle auto hodnotil kladně a dovolím si říct že i na dnešní dobu má stále co nabídnout. Výbava:ABS,ESP,ASR,DO.centrál,AUT.klimatizace,senzor deště,posilovač řízení,elektrická okna,výškově nastavitelný volant,výškově nastavitelné sedadlo řidiče,4X airbag,elektrické ovládání zrcátek,vyhřívaná zrcátka.loketní opěrka,palubní PC,mlhovky,imobilizér. Motor: 2.0i 16V 1997ccm o výkonu 99KW 136 koní je celkem svižný ovšem váha vozu jde stále znát!Ovšem v porovnání s motorem 1.8 16V je mnohem živější a nejlepší otáčky pro tento motor jsou od 3500-6500. Rozdělení rychlosti dle převodů:1-50Km/h 2-100Km/h 3-140Km/h 4-180Km/h+dále netestováno:) Maximální rychlost dle výrobce je 191Km/h a zrychlení na 100Km/h se dá zvládnout pod 10 vteřin. Spotřeba: Kombinovaná je 8.5 litru.Velkou část jízdy trávím ve městě kde si tento motor vezme minimálně 11 litrů. Co se týče spotřeby tak tento motor je ideálnější na delší trasy převážně dálnice kde se dá udržovat delší dobu stálá rychlost. Interiér:I na dnešní dobu nepůsobí nějak zastarale a na materiálech se tenkrát taky nešetřilo.Uspořádání ovládacích prvků je na dobrých dostupných místech jen třeba hodiny a teplotu bych uvítal na někde na tachometru nežli na středové konzolce kde jsou tyto informace docela položeny nízko.Ovšem pořád lepší jako v některých vozech stejným způsobem uložena navigace.Další výhodou je ovládání rádia pod volantem jenž využívám dá se říct z 99%. Jen mohlo být lépe řešené nastavení opěradla které je na straně dveří auta a v případě když máte na sobě bundu je to celkem obtížná věc se tam rukou dostat.Ale tohle je třeba věc jenž řeším párkrát do roka takže mě to až tak nevadí:) Celkově interiér je útulný prostorný a pohodlný ovšem i když se jedná o Francouze tak v porovnání s Citroenem nebo Renaultem má mnohem tvrdší sedadla a klidně bych uvítal i o něco měkčí. Další výhodou jsou napevno přidělané hágusy když člověk potřebuje něco převést a také velikost zavazadlového prostoru který má objem 526 litrů a při sklopení zadních sedadel dostanete rovnou plochu a objemu 1741 litrů.Což v případě nějakého převážení nábytku či spotřebiče v pohodě vystačí. Podvozek: Na Francouzské auto je celkem tvrdý ovšem v porovnání třeba s koncernem je to pořád pro mě mnohem pohodlnější:) a při jízdě po našich tankodromech z vás nevytřese duši. Řízení: řízení je celkem lehoučké a při menších rychlostech někdy i trochu nepřesné protože mu chybí jakákoliv tak trochu zpětná vazba.A když člověk drží ten volant tak nějak při rychlostech do 100Km/h necítí že něco řídí.Až z rychlostí kolem 140Km/+ člověk cítí jak řízení ztuhne a jde znát že řídí celkem těžké auto.Což mě osobně celkem u tohoto auta chybí!Dále co se týče brzd tak ty ztrácejí po pár brzdění ostrost což je celkem škoda ovšem i potom brzdí celkem obstojně a to je hlavní.Řazení není špatný ovšem asi už chápu ty povídky o převodovkách u Peugeotu!Ale je to o zvyku dneska mě to už nepřijde nějak zvláštní.A to je asi vše co bych k tomu to vozu napsal!Myslím že při rozhodování při koupi auta je 406 dobrou volbou ovšem chce si to dát pozor na technický stav a původ auta.V mém případě se to vyplatilo a po čtyřech letech nájezdu skoro 70 tisíc kilometrů jsem do auta dal něco málo přes 10 000Kč a to většinou jen za výměny spotřebních dílů nikoliv závad.Takže pokud člověk vybere dobře nebude litovat!Postupem času doplním fotografie a zase někdy další informace!:)
Je třeba napsat, že u spotřeby rozdílu až 3 litry je na jeden kilometr rozdíl pouze 1.5kč mezi autem se spotřebou 7 litrů a spotřebou 10litrů.
Takže vyplatilo by se skutečně mít nové auto? Dejme tomu tenhle model kdysi cca za milion korun pořizovací hodnoty??? Kolik km, by se s tím autem muselo najet? Tehdy to byla skutečně dobrá koupě a kupovat do roku 2009 takovou ojetinu byla výhra!
Výhodou toho bylo že za méně peněz si člověk pořídil auto s lepší výbavou jako třeba u domácí značky kde se ceny pohybovali i o 100 000Kč výše.I když už je proti Octavii II 406 postarší tak pořád natolik nezaostává. Takže do sto tisíc mohl mít desetileté auto z výbavou za kterou si ve stejný moment při koupi auta o 7-10 let mladšího doplatil tisíce.Ono sice nové je nové! Ale kdo chce auto třeba na 5 let tak v ten moment si myslím že to je výhra.Pokud ovšem kápne na solidní a slušný auto.Jinak co se týče nějakého šetření a spotřeby?Tak myslím že to je o tom kolik člověk může nebo je ochoten vrazit do provozních nákladů auta.Osobně mě to nepřijde až tak strašné! Dokud mohu na spotřebu jezdit asi nebudu A stejně auta co jsem měl před tím měla spotřebu o litr či dva méně ono jen těžko bude nějaká 1.8 nebo 2.0 po městě papat 5-6 litrů.Dle mě kdo chce svižnější a rychlejší auto tak proto že chce i tak jezdit.A takový člověk málokdy pak hledí na otáčky a jestli mu to sebere o 0.5 litrů méně či více.A v případě opaku je to samé kdo nemusí divočit stačí mu nějaká 1.2 která celkem jede a vejde do 7 litrů.Myslím že to je už na člověku.Akorát díky tady našim cenám PHM a pojistkám vidí většina takový motor na dvě věci:)Tady v ČR je třeba celkem kuriozita sehnat motor 2.0 nebo V6 3.0.Když dojedete do Německa máte jich v bazarech desítky..:D
Bohužel, nemůžu si vzpomenout kdy ty ceny začly brutálně padat. Pomalu začly padat po roce 2006, ale propastný rozdíl začal přechodem roku 2009-2010 a ustálilo se v roce 2012. Myslím, že to začlo Renaultem Thalii, která se začla prodávat za 89tisíc a s akcí za 129tisíc(považte, auto za cca 6průměrných platů to si člověk zapamatuje). Pak na to reagovaly ostatní automobilky a prodávaly své první modely místo od 300, tak od 220tisíc a dále jakmile končily svůj model, nahodili na ně neuvěřitelné akce. Ty ceny se drží dodnes, myslím, že se to odvíjí na ceně materiálu, který dováží z číny a montuje se v evropě. Taky i ten design plastů a vůbec je věrohodný čínskému. Osobně už nepoznám co je v evropě čínské a co evropské a proto se držím více značek, které s čínou nic nemají společného a to je především RENAULT a FIAT. Ostatní jsou ve velkém měřítku čína, dokonce Škoda a Ford je montován nad 80% materiálu made in china. Mám na mysli porovnání, prostě posuzuji podle těchto 2 značek tvar evropský od čínského. Např. Škoda, to je čína jako šílená, přitom je podivuhodné, že jsem si myslel, že připomíná Audi tedy evropa, ale je to těžké rozeznávat, rok 2004 myslím, že je evropský, ale nový model už být evropský nemůže, to je prostě čínská móda. Modely se vrací k jednoduchosti, ale takové nepřirozené pro evropana. Evropské auto beru, že je tvarované a ve velkém měřítku, takže mám blíž ke korejským vozům. Ty jsou tvarované alespoň trošku, ale pořád to není ono jak jsem od evropanů zvyklý, podívejte se na Alfu, Fiat, sportovnější Renaulty, a porovnejte to s ostatními spojeneckými značkami s čínou, ano, kde jsou ty ladné křivky navazujících zadních světel s blatníky, kolem kol a dveře. Nové modely se prostě vrací tam kde začaly, protože by to číňani nedávali a jejich móda je blíže k jednoduchosti... :(
jj,peugeot 406 break je super auticko, mam r.v. 2001 2.2 hdi, 98kw. Si zoberte ze toto auto som kupil za cca 4500e v roku 2009 a ma 4x bag, ABS,BAS,4X el okna, auto klima,pal.pc, vyhrievane sedacky s pamatou, metaliza,auto stierac,automat stmav spat stred zrkadla, celokoza-bohuzial, radio MC plus charger na 6x cd a zosilovac v kufri,6x repro + suprava JBL, Viacprvkova zadna naprava,el ovladane a sklapacie zrkadla,folie,hmlovky,tempomat,hagusy, a kopec dalsich veci ako sietka v kufri a plne koleso a hlavne paradne slape a to ma skoro 200 tis km podla PC a dalsich 150 stocenych.... ) . Fakt, materialy makcene, prevodovka priemer,karoseria celopozink, ziadne eko humus laky co sa vam oderu po 3 kamienkoch po 12 rokoch nikde ziadna hrzda a to parkujem celorocne vonku,elektrony 205/60 idealna cena/pohodlie, Motor pruzne zrychlenie super. Na to, ze vyroba koncila v 2004 by som povedal spica.Samozrejme, na nove auta so super interierom a neviem cim sa to nechyta, ale pre mladu rodinu ,.ako spolahlive nenapadne auto s vysokym pomerom ,cena-hodnota, naozaj parada. Jedinu nevyhodu by dom videl dnes -bezpecnost, ale to jest z dovodu konstrukcie z r.95 a spotrebu okolo 7-8l co je vyrazne viac ako nove diesely, Ovsem, za tu cenu a po 4 rokoch pouzivania ako jazdenky vrelo doporucujem v pripade zachovaleho exemplara.... , aj ked som neni moc fanusik fr. aut, myslim si , ze je to jeden z naj peugeotov poslednych dekad. poctive auto ako sa patri, drobne nedostatky budu skor z dovodu veku a pouzivania, ako konstrukcie..... , vela stastnych km to all , nech uz jazdite cimkolvek ) !!
Záleží jak se to vezme!:) Auto jsem nekupoval proto že mělo nízkou cenu ale proto že se mě prostě líbilo.Když by tam nestál tento PEUGEOT tak by to vyhrálo VOLVO V40 2.0T které bylo také o něco levnější ze stejného důvodu jako PEUGEOT.Vyšší spotřeba dražší pojistka což tady v ČR hraje bohužel hlavní roli.Ale jen díky tomu že VOLVO mělo už trochu jetý interiér a PEUGEOT měl lepší výbavu jsem si vybral právě tohle.Navíc se mě tohle auto líbilo už od té doby co se začalo prodávat.Takže při koupi tohoto auta mě šlo hlavně o to abych si vybral pro mě co nejlepší auto!bez ohledu na spotřebu.Navíc nízká cena v tom nehrála hlavní roli při rozhodování.Původně jsem chtěl dát za auto více peněz,takže tohle mě spíše potěšilo.Takže jsem byl o takových 35 000 v plusu než jsem měl původně v plánu.Navíc si myslím že kupovat ojetinu je celkem už tak riziko a dát ještě více za vylítaný HDI mě přijde jako mnohem horší nápad.Do HDI bych šel jedině od nova nebo v případě auta které je třeba z rodiny a člověk o něm na 100% ví co bylo měněno,kolik má najeto,jak se s tím zacházelo atd.Na autě dle mě člověk stejně neušetří a ani nevydělá!Pokud chci jezdit tak takovým způsobem abych na to měl a hlavně jak mě vyhovuje:)Pravda že se dá jezdit za menší náklady a dneska už i s rychlejším autem!Ale na druhou stranu před čtyřmi lety nebylo dneska a dokud mě to nějak netrhá kapsu tak proč ne?:))
Vrátím se na začátek k ekonomice. Vlastním Octavii 1.4 TSI 90kW benzin, rv 2012. Jezdím v průměru za 6.4 l/100, to je o 5.1 méně než 406. Za 4 roky při relativně malém nájezdu 65000 km u 406 je rozdíl v ceně benzínu 122 tis. Kč. Octavii ve výbavě Ambienete jsem koupil půl roku starou za 320000Kč. Za 4 roky její hodnota klesne mnohem více než u 406. Rozdíl poklesu ale nebude vyšší než rozdíl v ceně paliva. Tedy celkově ztráta bude nižší než u 406. Navíc ty čtyři roky jezdím v autě novém se zárukou. Nicméně, 406 je o třídu výše a zcela chápu důvody, proč si ji někdo koupí. Ta ekonomika tu není až to nejdůležitější …
To bude asi pravda!Ale řekl bych že nelze srovnávat auto z roku 2012 a auto které prve vzniklo v roce 1995. Můj model je 2001 ale tenkrát málo které auto s výkonem nad 85Kw dokázalo jezdit za 6.5 litrů jako dneska.Což je celkem důležitá a zásadní věc.Navíc tento problém lze řešit hlavně tady v ČR protože třeba ve Francii či Německu nějakou spotřebu či pojistku moc neřeší.Tudíž to není ani tak nějak o autech ale o ekonomice a o tom kolik chce dát nebo má majitel v kapse. Ono by se také dalo říct že takový Dodge Charge 1969 se nevyplatí!..:D pro někoho ne! a další to absolutně neřeší asi jako 90% Američanů.Zase na druhou stranu pojistku platím celkem nízkou díky bonusům a hlavně díky tomu že nevezmu takovou kterou mě cpe bazar či prodejce,což bývá většinou nejdražší.A navíc co se týče servisu všechno mě dělá kamarád kde platím někdy o polovinu méně jako v běžném servisu.Navíc vzhledem ke stáří auta bud s ním dojezdím do konce nebo ho do dvou let prodám.Kupovat nové auto tam bych uvažoval jinak.Ale při koupi auta které zestárne sotva si na něj člověk zvykne si myslím že není nutné až tak řešit:)
V zahraničí neřeší spotřebu ani pojistku, ale emisní limity. Zvláště ve Francii, kde platí za výfukové splodiny. A ona se odvíjí od toho i spotřeba. Myslím, že v Německu to tak drastické nemají, mám dojem, že Portugalsko, Francie, dál netuším. Možná Švýcaři, to bych kecal. A v těch státech, už mají sakra problémy s udržením nějakých sběratelských kusů, to si dovolí pouze velmi majetní lidé, těch aut se právě zbavili mezi rokem níž uvedeným rokem. Na západě je to především o emisích, některé státy mají daně, některé platí neuvěřitelnou palbu za splodiny. Přelom byl kolem roku 2004-2008. Pak to přišlo i k nám s eko výpalnými atd. Právě, že do roku 2008, to bylo perfekt shánět si auto, a dovézt si to ze zahraničí. To byla zlatá éra ojetin mezi těmito roky tak 2005-2008 to gradovalo do finishe. Znám případy, kdy jen co vyjely auta, tak rok dva staré auta, tak už se prodávaly za polovic. A to i takové, které drží ceny jak přibité na trhu, např. VW Passat s hezkou výbavou z 950tisíc, hned na 490tisíc tak 1 max.2 roky, pak stál 350tisíc 3-4 roky ojetý a pak se to ustálilo. On totiž to s tím rokem zrovna klesal i ceník nových vozů, tedy místo od 900tisíc slušný kolem milionu se dá pořídit už kolem 750tisíc, a ten rapidní skok byl vidět právě v ojetinách mezi 1-4 rokem a to beru asi tak 3 roky zpátky. Ale teď se to drží všechno jako klíště a stále ceny neuvěřitelné, protože koeficienty a to věčné porovnávání... Ideál je koupit tedy teď max. 4 roky starý auto, to už prošlo obměnou nových cen, připomínajících spíše ceny jakoby made in china. Záleží na značce a modelu...pak nic, a až pak za nějaký bakšiš. Éra kupování ojetin (nových za cenu milionu a víc) za pár šušňů je za náma holt NEVYPLATÍ se to, protože jeho nástupce stojí někdy méně než 50% z ceny pořízení.
Tak za a) různé třídy, tedy zvýhodňování pro Octu. Za b) jiní řidiči, tedy s 1.4 Tsi se vsadím, že tady ten pán vlastnící Peugeota by určitě nikdy nešel na 6,4l, ale opět k 9litrům, protože město, a brzda plyn. S Peugeotem bych taky uměl jezdit kolem 8litrů. A teď rok 2009, kdy opravdu ojetina byla výhodnější. Tedy podle značky a modelu. Třeba u Fordu to bylo ještě dřív. Rok 2012 už ojetina výhodnější NENÍ a proč? protože tržní cena je vyšší. Pro ty nematematikáře uvedu příklad BMW X5 stála ve stejné výbavě se stejným motorem v roce 2001 3 miliony, v roce 2005 stála 2,8 milionů a v roce 2013 stojí teď pouze 1,6 milionů. Ale bazarníci neodpočítávají z ceny nového v roce pořízení, ale z ceny za kolik auto bylo kupované, tedy té vyšší, až o 200%. Peugeot 406 stál 900tisíc, v roce 2005 lehce přes 1 milion(jedná se o 407) a teď 580 tisíc. Koupit se dá už od 400tisíc ani né, ale počítejme vždycky slušnou výbavu. Buď tedy koupit auto před rokem 2006, tedy podle modelu, kdy to začlo klesat, což kupuje člověk pojízdnou ojetinu a cena se pohybuje od stavu, nebo koupit NOVÉ. Protože ceny klesly, tedy pokud na to máte, pokud né, tak starší. HLAVNĚ LIDI NEKUPUJTE MEZI ROKY 2005,2006 AŽ 2009! Protože auta se nedrží cen od novoty a podle skutečnosti by ty samé ojetiny měly stát 2x méně vůči novému. Když si koupím Peugeota v roce 2009 ojetýho z roku 2001 tak vrazím dejme tomu 150tisíc, protože nové stálo skoro mega. Ale v roce 2012 koupím ojetinu z roku 2005, tak bych měl dát max. ale max.50tisíc, protože nové stojí půl mega. Chápete ty počty? Já jsem v 90.letech kupoval auta za více než milion a jak to bylo staré 10let, tak to nestálo ani pár šušnů. Dneska za Ty ojetiny chtějí kdoví co. Hlavně Škodovky, VW no a občas i ty Peugeoty...
oprava, kupoval ojetiny tak 10let, které stály více než milion, ale za pár šušňů, dlouho jsem si propočítával počty. Kdysi z milionu klesla cena o celou nulu za 10-12let, ale teď to takhle počítat nejde. I ta Octa klesla s cenou, pokud člověk zapátrá do historie...
Jak je vidět, je to někdy věda. Asi záleží, čemu dáváme přednost. Všichni se jistě shodneme, že nejméně výhodná je koupě nového auta. Už při výjezdu z bran prodejce jsme minimálně o 10 procent ceny chudší. Navíc platíme drahé pojistky a ještě v horším případě leasing. Pak se nám penízky jen kutálejí. Pokud dáváme přednost jistotě a požadujeme spolehlivost, koupíme novou ojetinu a v dobrém stavu ji zase za 4 až 5 let prodáme za docela rozumnou cenu. Pokud dáváme přednost výbavě, výkonu a luxusu a jsme finančně limitováni, musíme chtě nechtě koupit starší auto. Vždy ale záleží, jak dobře vybereme a zda nemá autíčko svého kostlivce. A pokud máme kontakt na levný servis a koupě se podaří, je vyhráno.
Ajaja, pořád těžký. Takhlenc, v roce 2005-2006 přišly podniky na to, že cenu auta můžou shodit díky LEVNÉ PRACOVNÍ SÍLE! A dále Změnil se celý systém výroby aut! Už nebyly továrny, které si sami vyráběli komplet vše, ale jen montovny. Změna na organizační systémy: jedna subdodavatelská firma pro všechny auta dodává například ovládací panely, tlačítka, jedna firma skla, jedna firma světla. Říká se tomu myslím outsoursing výroby, dále přestěhování celého podniku atd. všechno má svý anglický názvy. Už to tady bylo xkrát a lidi si to nedají dohromady. Jeden subdodavatel dodává skoro všem značkám aut jednu věc, například tlačítka na stahování elektrických oken. U nás třeba jsou to světlomety a skla. Už při nástupu čerstvého modelu bylo jasné, že marže v tomto období brutálně ovlivňovala cenu auta, všichni se napakovali a nejhorší období pro zákazníka byl rok 2005-2006, to byl neuvěřitelný extrém co chtěli výrobci. Auta měli výrobní hodnotu nějakých 350tisíc a oni je směle prodávali za milion a ustupovali na ceně až kdesi v roce 2010-2011. Protože to shazovali velmi pomalounku, člověk to ani nepoznal co se děje, ale až přišla "krize", tak konečně ukázali, že Ty auta můžou shodit na minimum aby to prodávali. Stejný model, stejná výroba, výbava přes 4 roky a jediná změna tedy byla v ceně tak o 50%, protože prodávali hodně hodně nad cenu. Už se to tu myslím psalo. Subdodavatelské firmy si objednávají dodavatelské firmy, které vyhrají soutěž na dodávku základního materiálu skládaček a hádejte, většinou to vyhrávají firmy z dálného východu, no většinou z číny, Indie, Tchajwan, Turecko, podle toho co to je. Dodávají prostě materiál plasty, gumy, prostě objednávají si to tam. A pak subdodavatelé dají svoje značky seskládají v nějaký funkční celek a hurá s tím do montovny auta daného modelu. Takže, když si někdo koupí teď auto, neví původ, je to nezjistitelné. Jen může být jist, že je smontováno třeba v EU. :D Ale starší model ojetiny byly komplet EU. Když končil model a naskočil nový po tomhle roce vše bylo jiné. A teď mezi rokem 2005-2009 se měnily modely. Teď si koupit auto podle toho, kolik toho člověk nalítá. Když nalítá ročně nad 50tkm, tak směle do nového. Nad 30t diesel a max.4roky. Do 20t ojetina v super stavu. No asi tak zjednodušeně. Záleží taky další aspekty akce s brutální slevou ovlivní koupi nového auta atd. pohodlí člověka, který chce sedět v novém. :) Mimochodem koukám, že od roku 2012 je 80% nových aut diesel, no to ty auta můžou rovnou ti majitelé vyhazovat, kdo to bude kupovat, když člověk co chce staré ojeté auto, nalítá max. tak 10tkm ročně, tak si určitě vybere ojetý benzín. Nebude přeci platit roční údržbu dejme tomu xtisíc za FAP, trápení Turba a celý systém vstřiků, žhavení, startéru při 3km dojíždění po nákupech a denní jiné jízdy ve městě, děti ze školy, práce a vůbec systém ježdění stylem 5-10km a vypnutní motoru, vždyť to nevyjezdí ty sumy za opravy.
Člověče, Ty ses minul povoláním. Taková "bedna", není Tě v tý fabrice škoda? Automobilky měly vždy subdodavatele, ani tuzemská Škoda nebyla výjimkou, už za "komančů" měla spoustu subdodavatelů, m.j. - světla z Nového Jičína, či Petřvaldu, vnitřní čalounění z Přerova atd., atd. A stejně to dělali i ostatní fabriky na auta už dávno před rokem 2005 všude v Evropě i ve světě. Tak nám nepleť hlavy svými výplody, které jsi "polepil" z "vygůglených" informací a svých teorií. Každému soudnému výrobci je jasné, že nemá smysl stavět fabriku na něco, co už vyrábí někdo, kdo do toho investoval své know-how a peníze. Tohle ale věděli všichni už dávno před rokem 2005. Tož neobjevuj Ameriku, Kolumbus už tam byl. Dávno.
To je dobrý to spojovat s komoušema, vždyť to bylo všechno jeden státní podnik, všechno na jeden účet. :D
No spíš né já neobjevil ameriku, ale objevil jsem ČÍNU!!! Povídám, že od roku 2005-2006 podle značek aut, moře věcí rvou z Číny. Ani za komunistů to takhle nefungovalo, že by jeden podnik dodával náhradní díly zároveň Škodě, Fiatu a taky VAZ, DACIA, OLCIT, Trabant atd. Takhle to nešlo vůbec i když tyto uvedené značky byly východní. Ale jedna firma = pouze jedna značka nebo dokonce jen jeden model značky. Rok 2000 už to šlo v rámci evropy a jeden podnik dodával jak koncernu VW, tak i Fordu a některé díly i BMW a Mercedesu, atd. ALE ROK 2005 A VÝŠ JE NAD RÁMEC EU! Důležité fabriky se přestěhovaly do ČÍNY a co? Centrála je v EU, ale oni to jen posílaj sem přes razítko made in EU(ve skutečnosti je to jen smontované v EU), ale naprostá většina materiálu se vyrábí v Číně, protože LEVNÁ PRACOVNÍ SÍLA! A tady je hodně slušná ekonomická krize a od roku 2009 jsem si tím naprosto jist. Ta ekonomika tomu taky odpovídá a krize v EU ono automobilový průmysl sejmul napřiklad CELÝ JEDEN stát v americe a ten byl hodně prosperující, díky japoncům a jejich Toyotě, tam byly jen 2 velké značky a šlus finito, se státem je amen a je mnohem mnohem větší než třeba ČR, firmy si samozřejmě žijou svojí cestou, ty jsou v pohodě a najdou si skulinu, ale stát je v troskách. Představte si kolik značek tady sejmula ČÍNA a porovnejte si, jaký to má dopad na ekonomiku, protože průmysl je těžce v troskách a ten už se nevzpamatuje... A taky to má dopad na ceny vozů, takže teď je jedno co za kolik koupit, důležitý byl ten přelom a mezi rokem 2005-2009 bylo mnohem lepší kupovat ojetinu made in EU z jakéhokoliv roku, než nové předražené auto made in China(se skutečnou hodnotou 30% pořizovací ceny), smontováno v EU, která se ukázala až později podle modelu, Kupovat nové tedy teď už ano, ale ještě zpátky 3 a více let vůbec a taky vůbec nekupovat ani ty ojetiny z těchto let, protože se nabažili nejen na nich výrobci, ale teď i Ti bazarníci... Proč kupovat auto 7roku staré za poloviční cenu. To kdysi fungovalo jinak, protože kdysi ceny aut stále rostly. Považte, kdysi Fačko stálo 190tisíc a pak Felina 230tisíc Fábia 300tisíc. To bylo fajn kupovat ojetý BMW za 100táců, které stálo 1,5 milionů i 7let starý. Nebo 10let starý báwo za 100 táců, co stálo 2,5 milionů. Ale teď kde to jsme? Vždyť je to stroj, jako lednička, rvou se do toho prachy na náhradní díly, koupíte si použitou pračku nebo ledničku 10let starou za poloviční cenu??? A lidi z toho dělaj něco co je jako super investice, či dokonce nemovitost co vydrží asi 50let. No tak ať si to nechaj. Není možné, aby si člověk koupil auto nějakých 7roku staré za 150tisíc(které stálo mega), vylitaná mrcha stočená o 300tkm(která už si vydělala tím ježděním) když čeká nové fungl auto v prodejně(úplně stejné, třídou, výbavou a vším) za 400tisíc se zárukou a se vším, stejně je to od roku 2005 čína tak jako tak, interiér, plasty humus velebnosti...
Seš normální mimoň. Např. Autopal, dnes VISTEON, dodával už před revolucí i do zahraničí a nejen v rámci RVHP a od roku 1993 dodává nejen FORDU, který ho koupil v roce 93, ale i spoustě dalších zahraničních automobilek. A to už dávno před rokem 2005, či 2006. A takových je nejen u nás "hafo". Takže Tvá teorie má jisté mezery, ale už to nechci dál pitvat. HOWGH!
To je přesně to co jsem psal. Výrobní proces v této firmě je již dávno v Indii, a to se vsadím, že tak kolem roku 2006 se přestěhovala výrobna a zůstala tu sotva půlka zaměstnanců jako montovna. Takhle to dělají úplně všechny firmy, materiál je made in "dálný východ", Asie, atd. tady se v EU jen montuje a pak se to posílá do automobilek. Prostě samý šunt asijský... :D a pak, že Ford je made in EU, prdlačky, všechno je made in China. Budu jen vzpomínat na super káry, dneska člověk kdyby chtěl poctivé evropské auto, tak to neexistuje, protože tady už není žádný celý hotový komplex žádné značky... Teď k této krizi dopomáhá, že ty podniky přebírají majitelé států, kde se ty výrobky vyrábí, a hádejte jak to bude dál? Bude tu úplný prd a česká centrála bude zbytečná, montovnu přetáhnou třeba do turecka, otázkou času se to roztrousí a úplně se to tu vyšachuje a holt zbytek se přestěhuje do Indie, no hezky si zbalit kufry a šťastnou cestu, kdo tam pracuje. :(
Kdybys znal trochu statistiky tak bys mluvil trochu jinak. AUTO MÁ ŽIVOTNOST 14-17 LET asi jako pračka, lednička, když se o auto staráš a pečuješ vydrží, stává se veteránem, protože stroj, ale tohle je statistický průměr, i ledničky vydrži 30let ale takové, které jsou vypnuté a pak do nich vrazíš x tisíc za údržbu a občas zapneš, ale né na běžné používání. Auto je jak lednička, má stejnou životnost a je každého problém jestli si kupuje spotřebiče na pújčku a čeká od toho zázraky, navíc do auta se vráží šílené peníze za údržbu navíc i v tom provozu... Ročních hávárek dejme tomu v ČR je cca 80tisíc. KAŽDÝ ROK může být na trhu prodáno až 200 TISÍC vozů ročně nových, dovezených nových, nebo ojetých. A tohle číslo NEKLESNE! Je to sice závislé na ceně pohonných hmot, ale né moc a pak najetí auta, ten vydrží statisticky cca 300tkm, včetně té havárky a totálkou. A tohle se týká každého státu EU, kolik asi myslíš, že se prodá vozů v Německu, asi tak 6x víc než v ČR! Takže v automobilovém průmyslu by se úplně v klidu uživily evropské automobilky, kdyby sem Čína nelezla. Měli bychom tu spousty výroben, podniků a práce všude kam by ses podíval. Ale to ne, už se stalo, tak teď bude velmi jednoduchá věc, každý musí vědět, že budeme muset být konkurenceschopní s Čínou a proto nám zmrazí platy, dokud Čína nebude mít dost a nebude zvedat platy ona, poslední fáze bude stejné platy s Čínou a Indickými dělníky. Nemůže být celá ČR hlavami něčeho, co ani nevyrobí a vůbec nebudou toho ani následně vlastníky(jen další fáze procesu odkupy českých "krachujících" podniků), i ten malý komunista ví, že na každýho úředníka potřebujete taky aspoň jednoho plnohodnotného dělníka a né jakoby dealera či prodavače a ještě mít vedení). Automobilový průmysl, ten je tady skutečně ztracený díky spolupráci s Čínou. Všechno tu krásně fungovalo, teď bude jen hůř... Těm nahoře to vyhovuje, ovšem kdo je ten nahoře? A pak to bude překvapení, když nahoře budou jen Ti v dálném východě...
Možná se pletu ale recenzi na toto stejné vozidlo už jsme tady jednou měli jen je jinak napsaná.
24.06.2013 | 06:55:38 | jan
| 88.100.179.*Reagovat
RE:
Nevím proč, ale taky mám pocit, že to tady už bylo, jen autor byl Luke20. A jeho původní recenze zmizela. Že by nová identita? Moc bych se nehádal. :-)))
Kolemjdoucí:Máš pravdu:) Nejde ani o nějakou identitu spíše že ty recenze byli až příliš unáhlené. A navíc jak člověk stárne tak vidí věci trochu jinak!A pravda že když jsem si pak přečetl zpětně některé moje výplody tak to stálo za to!..:D
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 406
Komentář byl smazán administrátorem
16.12.2024 | 12:46:57 | çäĺńü | 37.212.84.*
Ještě že existují svlastík a luboš. jinak by tu nebylo co číst :-)
28.06.2013 | 19:40:26 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: No jo, náš Stando sa ozval...
.
29.06.2013 | 11:19:16 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
trochu počítat
Auto se dá sice pořídit za pár tisíc, ale díky spotřebě se zaplatí o desítky až stovky tisíc navíc. Má to vůbec smysl takhle šetřit ?
22.06.2013 | 21:06:58 | PJ | 90.176.55.* Reagovat
RE: trochu počítat
Je třeba napsat, že u spotřeby rozdílu až 3 litry je na jeden kilometr rozdíl pouze 1.5kč mezi autem se spotřebou 7 litrů a spotřebou 10litrů.
Takže vyplatilo by se skutečně mít nové auto? Dejme tomu tenhle model kdysi cca za milion korun pořizovací hodnoty??? Kolik km, by se s tím autem muselo najet?
Tehdy to byla skutečně dobrá koupě a kupovat do roku 2009 takovou ojetinu byla výhra!
22.06.2013 | 22:42:21 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: trochu počítat
Výhodou toho bylo že za méně peněz si člověk pořídil auto s lepší výbavou jako třeba u domácí značky kde se ceny pohybovali i o 100 000Kč výše.I když už je proti Octavii II 406 postarší tak pořád natolik nezaostává.
Takže do sto tisíc mohl mít desetileté auto z výbavou za kterou si ve stejný moment při koupi auta o 7-10 let mladšího doplatil tisíce.Ono sice nové je nové! Ale kdo chce auto třeba na 5 let tak v ten moment si myslím že to je výhra.Pokud ovšem kápne na solidní a slušný auto.Jinak co se týče nějakého šetření a spotřeby?Tak myslím že to je o tom kolik člověk může nebo je ochoten vrazit do provozních nákladů auta.Osobně mě to nepřijde až tak strašné! Dokud mohu na spotřebu jezdit asi nebudu A stejně auta co jsem měl před tím měla spotřebu o litr či dva méně ono jen těžko bude nějaká 1.8 nebo 2.0 po městě papat 5-6 litrů.Dle mě kdo chce svižnější a rychlejší auto tak proto že chce i tak jezdit.A takový člověk málokdy pak hledí na otáčky a jestli mu to sebere o 0.5 litrů méně či více.A v případě opaku je to samé kdo nemusí divočit stačí mu nějaká 1.2 která celkem jede a vejde do 7 litrů.Myslím že to je už na člověku.Akorát díky tady našim cenám PHM a pojistkám vidí většina takový motor na dvě věci:)Tady v ČR je třeba celkem kuriozita sehnat motor 2.0 nebo V6 3.0.Když dojedete do Německa máte jich v bazarech desítky..:D
25.06.2013 | 11:44:16 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: trochu počítat
Bohužel, nemůžu si vzpomenout kdy ty ceny začly brutálně padat. Pomalu začly padat po roce 2006, ale propastný rozdíl začal přechodem roku 2009-2010 a ustálilo se v roce 2012. Myslím, že to začlo Renaultem Thalii, která se začla prodávat za 89tisíc a s akcí za 129tisíc(považte, auto za cca 6průměrných platů to si člověk zapamatuje). Pak na to reagovaly ostatní automobilky a prodávaly své první modely místo od 300, tak od 220tisíc a dále jakmile končily svůj model, nahodili na ně neuvěřitelné akce.
Ty ceny se drží dodnes, myslím, že se to odvíjí na ceně materiálu, který dováží z číny a montuje se v evropě. Taky i ten design plastů a vůbec je věrohodný čínskému. Osobně už nepoznám co je v evropě čínské a co evropské a proto se držím více značek, které s čínou nic nemají společného a to je především RENAULT a FIAT. Ostatní jsou ve velkém měřítku čína, dokonce Škoda a Ford je montován nad 80% materiálu made in china.
Mám na mysli porovnání, prostě posuzuji podle těchto 2 značek tvar evropský od čínského. Např. Škoda, to je čína jako šílená, přitom je podivuhodné, že jsem si myslel, že připomíná Audi tedy evropa, ale je to těžké rozeznávat, rok 2004 myslím, že je evropský, ale nový model už být evropský nemůže, to je prostě čínská móda. Modely se vrací k jednoduchosti, ale takové nepřirozené pro evropana. Evropské auto beru, že je tvarované a ve velkém měřítku, takže mám blíž ke korejským vozům. Ty jsou tvarované alespoň trošku, ale pořád to není ono jak jsem od evropanů zvyklý, podívejte se na Alfu, Fiat, sportovnější Renaulty, a porovnejte to s ostatními spojeneckými značkami s čínou, ano, kde jsou ty ladné křivky navazujících zadních světel s blatníky, kolem kol a dveře. Nové modely se prostě vrací tam kde začaly, protože by to číňani nedávali a jejich móda je blíže k jednoduchosti... :(
26.06.2013 | 05:18:41 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: trochu počítat
svlastik, aspon netrep somariny.
26.06.2013 | 11:26:33 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: trochu počítat
jj,peugeot 406 break je super auticko, mam r.v. 2001 2.2 hdi, 98kw. Si zoberte ze toto auto som kupil za cca 4500e v roku 2009 a ma 4x bag, ABS,BAS,4X el okna, auto klima,pal.pc, vyhrievane sedacky s pamatou, metaliza,auto stierac,automat stmav spat stred zrkadla, celokoza-bohuzial, radio MC plus charger na 6x cd a zosilovac v kufri,6x repro + suprava JBL, Viacprvkova zadna naprava,el ovladane a sklapacie zrkadla,folie,hmlovky,tempomat,hagusy, a kopec dalsich veci ako sietka v kufri a plne koleso a hlavne paradne slape a to ma skoro 200 tis km podla PC a dalsich 150 stocenych.... ) . Fakt, materialy makcene, prevodovka priemer,karoseria celopozink, ziadne eko humus laky co sa vam oderu po 3 kamienkoch po 12 rokoch nikde ziadna hrzda a to parkujem celorocne vonku,elektrony 205/60 idealna cena/pohodlie, Motor pruzne zrychlenie super. Na to, ze vyroba koncila v 2004 by som povedal spica.Samozrejme, na nove auta so super interierom a neviem cim sa to nechyta, ale pre mladu rodinu ,.ako spolahlive nenapadne auto s vysokym pomerom ,cena-hodnota, naozaj parada. Jedinu nevyhodu by dom videl dnes -bezpecnost, ale to jest z dovodu konstrukcie z r.95 a spotrebu okolo 7-8l co je vyrazne viac ako nove diesely, Ovsem, za tu cenu a po 4 rokoch pouzivania ako jazdenky vrelo doporucujem v pripade zachovaleho exemplara.... , aj ked som neni moc fanusik fr. aut, myslim si , ze je to jeden z naj peugeotov poslednych dekad. poctive auto ako sa patri, drobne nedostatky budu skor z dovodu veku a pouzivania, ako konstrukcie..... , vela stastnych km to all , nech uz jazdite cimkolvek ) !!
24.06.2013 | 00:40:15 | janci | 89.173.208.* Reagovat
RE: trochu počítat
Záleží jak se to vezme!:)
Auto jsem nekupoval proto že mělo nízkou cenu ale proto že se mě prostě líbilo.Když by tam nestál tento PEUGEOT tak by to vyhrálo VOLVO V40 2.0T které bylo také o něco levnější ze stejného důvodu jako PEUGEOT.Vyšší spotřeba dražší pojistka což tady v ČR hraje bohužel hlavní roli.Ale jen díky tomu že VOLVO mělo už trochu jetý interiér a PEUGEOT měl lepší výbavu jsem si vybral právě tohle.Navíc se mě tohle auto líbilo už od té doby co se začalo prodávat.Takže při koupi tohoto auta mě šlo hlavně o to abych si vybral pro mě co nejlepší auto!bez ohledu na spotřebu.Navíc nízká cena v tom nehrála hlavní roli při rozhodování.Původně jsem chtěl dát za auto více peněz,takže tohle mě spíše potěšilo.Takže jsem byl o takových 35 000 v plusu než jsem měl původně v plánu.Navíc si myslím že kupovat ojetinu je celkem už tak riziko a dát ještě více za vylítaný HDI mě přijde jako mnohem horší nápad.Do HDI bych šel jedině od nova nebo v případě auta které je třeba z rodiny a člověk o něm na 100% ví co bylo měněno,kolik má najeto,jak se s tím zacházelo atd.Na autě dle mě člověk stejně neušetří a ani nevydělá!Pokud chci jezdit tak takovým způsobem abych na to měl a hlavně jak mě vyhovuje:)Pravda že se dá jezdit za menší náklady a dneska už i s rychlejším autem!Ale na druhou stranu před čtyřmi lety nebylo dneska a dokud mě to nějak netrhá kapsu tak proč ne?:))
24.06.2013 | 13:14:34 | Automobilesify | 78.102.114.* Reagovat
RE: trochu počítat
Vrátím se na začátek k ekonomice. Vlastním Octavii 1.4 TSI 90kW benzin, rv 2012. Jezdím v průměru za 6.4 l/100, to je o 5.1 méně než 406. Za 4 roky při relativně malém nájezdu 65000 km u 406 je rozdíl v ceně benzínu 122 tis. Kč.
Octavii ve výbavě Ambienete jsem koupil půl roku starou za 320000Kč. Za 4 roky její hodnota klesne mnohem více než u 406. Rozdíl poklesu ale nebude vyšší než rozdíl v ceně paliva. Tedy celkově ztráta bude nižší než u 406. Navíc ty čtyři roky jezdím v autě novém se zárukou.
Nicméně, 406 je o třídu výše a zcela chápu důvody, proč si ji někdo koupí. Ta ekonomika tu není až to nejdůležitější …
26.06.2013 | 21:27:06 | PJ | 90.176.55.* Reagovat
RE: trochu počítat
Rataš aj poistky? proti krádeži, servis...ofic., "lebo nové"?
Porovnavaš už JAZDENKU s jazdenkou...:), ekvivalent novej 406 by stál dnes cca 600-700 kk, ani triedy nesedia.
Co bude o 5 rokov..., nikto nevie, spotreba paliva je iba cca 35-50% nákladov. Stačí sa do 406 splynovač a jazdí lacnejšie ako 1,4 tdi
ale jazdenka bude vždy lacnejšia na prevádzku, ako hociktorý fungláč...
Vždy.
26.06.2013 | 22:37:18 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: trochu počítat
To bude asi pravda!Ale řekl bych že nelze srovnávat auto z roku 2012 a auto které prve vzniklo v roce 1995.
Můj model je 2001 ale tenkrát málo které auto s výkonem nad 85Kw dokázalo jezdit za 6.5 litrů jako dneska.Což je celkem důležitá a zásadní věc.Navíc tento problém lze řešit hlavně tady v ČR protože třeba ve Francii či Německu nějakou spotřebu či pojistku moc neřeší.Tudíž to není ani tak nějak o autech ale o ekonomice a o tom kolik chce dát nebo má majitel v kapse.
Ono by se také dalo říct že takový Dodge Charge 1969 se nevyplatí!..:D pro někoho ne! a další to absolutně neřeší asi jako 90% Američanů.Zase na druhou stranu pojistku platím celkem nízkou díky bonusům a hlavně díky tomu že nevezmu takovou kterou mě cpe bazar či prodejce,což bývá většinou nejdražší.A navíc co se týče servisu všechno mě dělá kamarád kde platím někdy o polovinu méně jako v běžném servisu.Navíc vzhledem ke stáří auta bud s ním dojezdím do konce nebo ho do dvou let prodám.Kupovat nové auto tam bych uvažoval jinak.Ale při koupi auta které zestárne sotva si na něj člověk zvykne si myslím že není nutné až tak řešit:)
27.06.2013 | 02:49:18 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: trochu počítat
V zahraničí neřeší spotřebu ani pojistku, ale emisní limity. Zvláště ve Francii, kde platí za výfukové splodiny. A ona se odvíjí od toho i spotřeba. Myslím, že v Německu to tak drastické nemají, mám dojem, že Portugalsko, Francie, dál netuším. Možná Švýcaři, to bych kecal. A v těch státech, už mají sakra problémy s udržením nějakých sběratelských kusů, to si dovolí pouze velmi majetní lidé, těch aut se právě zbavili mezi rokem níž uvedeným rokem.
Na západě je to především o emisích, některé státy mají daně, některé platí neuvěřitelnou palbu za splodiny. Přelom byl kolem roku 2004-2008. Pak to přišlo i k nám s eko výpalnými atd. Právě, že do roku 2008, to bylo perfekt shánět si auto, a dovézt si to ze zahraničí. To byla zlatá éra ojetin mezi těmito roky tak 2005-2008 to gradovalo do finishe. Znám případy, kdy jen co vyjely auta, tak rok dva staré auta, tak už se prodávaly za polovic. A to i takové, které drží ceny jak přibité na trhu, např. VW Passat s hezkou výbavou z 950tisíc, hned na 490tisíc tak 1 max.2 roky, pak stál 350tisíc 3-4 roky ojetý a pak se to ustálilo. On totiž to s tím rokem zrovna klesal i ceník nových vozů, tedy místo od 900tisíc slušný kolem milionu se dá pořídit už kolem 750tisíc, a ten rapidní skok byl vidět právě v ojetinách mezi 1-4 rokem a to beru asi tak 3 roky zpátky. Ale teď se to drží všechno jako klíště a stále ceny neuvěřitelné, protože koeficienty a to věčné porovnávání...
Ideál je koupit tedy teď max. 4 roky starý auto, to už prošlo obměnou nových cen, připomínajících spíše ceny jakoby made in china. Záleží na značce a modelu...pak nic, a až pak za nějaký bakšiš. Éra kupování ojetin (nových za cenu milionu a víc) za pár šušňů je za náma holt NEVYPLATÍ se to, protože jeho nástupce stojí někdy méně než 50% z ceny pořízení.
27.06.2013 | 06:34:03 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: trochu počítat
Tak za a) různé třídy, tedy zvýhodňování pro Octu.
Za b) jiní řidiči, tedy s 1.4 Tsi se vsadím, že tady ten pán vlastnící Peugeota by určitě nikdy nešel na 6,4l, ale opět k 9litrům, protože město, a brzda plyn. S Peugeotem bych taky uměl jezdit kolem 8litrů.
A teď rok 2009, kdy opravdu ojetina byla výhodnější. Tedy podle značky a modelu. Třeba u Fordu to bylo ještě dřív.
Rok 2012 už ojetina výhodnější NENÍ a proč? protože tržní cena je vyšší. Pro ty nematematikáře uvedu příklad
BMW X5 stála ve stejné výbavě se stejným motorem v roce 2001 3 miliony, v roce 2005 stála 2,8 milionů a v roce 2013 stojí teď pouze 1,6 milionů. Ale bazarníci neodpočítávají z ceny nového v roce pořízení, ale z ceny za kolik auto bylo kupované, tedy té vyšší, až o 200%.
Peugeot 406 stál 900tisíc, v roce 2005 lehce přes 1 milion(jedná se o 407) a teď 580 tisíc. Koupit se dá už od 400tisíc ani né, ale počítejme vždycky slušnou výbavu.
Buď tedy koupit auto před rokem 2006, tedy podle modelu, kdy to začlo klesat, což kupuje člověk pojízdnou ojetinu a cena se pohybuje od stavu, nebo koupit NOVÉ. Protože ceny klesly, tedy pokud na to máte, pokud né, tak starší.
HLAVNĚ LIDI NEKUPUJTE MEZI ROKY 2005,2006 AŽ 2009!
Protože auta se nedrží cen od novoty a podle skutečnosti by ty samé ojetiny měly stát 2x méně vůči novému. Když si koupím Peugeota v roce 2009 ojetýho z roku 2001 tak vrazím dejme tomu 150tisíc, protože nové stálo skoro mega. Ale v roce 2012 koupím ojetinu z roku 2005, tak bych měl dát max. ale max.50tisíc, protože nové stojí půl mega. Chápete ty počty? Já jsem v 90.letech kupoval auta za více než milion a jak to bylo staré 10let, tak to nestálo ani pár šušnů. Dneska za Ty ojetiny chtějí kdoví co.
Hlavně Škodovky, VW no a občas i ty Peugeoty...
27.06.2013 | 05:01:14 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: trochu počítat
oprava, kupoval ojetiny tak 10let, které stály více než milion, ale za pár šušňů, dlouho jsem si propočítával počty. Kdysi z milionu klesla cena o celou nulu za 10-12let, ale teď to takhle počítat nejde. I ta Octa klesla s cenou, pokud člověk zapátrá do historie...
27.06.2013 | 05:05:03 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: trochu počítat
Jak je vidět, je to někdy věda. Asi záleží, čemu dáváme přednost.
Všichni se jistě shodneme, že nejméně výhodná je koupě nového auta. Už při výjezdu z bran prodejce jsme minimálně o 10 procent ceny chudší. Navíc platíme drahé pojistky a ještě v horším případě leasing. Pak se nám penízky jen kutálejí.
Pokud dáváme přednost jistotě a požadujeme spolehlivost, koupíme novou ojetinu a v dobrém stavu ji zase za 4 až 5 let prodáme za docela rozumnou cenu. Pokud dáváme přednost výbavě, výkonu a luxusu a jsme finančně limitováni, musíme chtě nechtě koupit starší auto. Vždy ale záleží, jak dobře vybereme a zda nemá autíčko svého kostlivce. A pokud máme kontakt na levný servis a koupě se podaří, je vyhráno.
27.06.2013 | 23:13:15 | PJ | 90.176.55.* Reagovat
RE: trochu počítat
Ajaja, pořád těžký.
Takhlenc, v roce 2005-2006 přišly podniky na to, že cenu auta můžou shodit díky LEVNÉ PRACOVNÍ SÍLE!
A dále Změnil se celý systém výroby aut!
Už nebyly továrny, které si sami vyráběli komplet vše, ale jen montovny.
Změna na organizační systémy: jedna subdodavatelská firma pro všechny auta dodává například ovládací panely, tlačítka, jedna firma skla, jedna firma světla. Říká se tomu myslím outsoursing výroby, dále přestěhování celého podniku atd. všechno má svý anglický názvy. Už to tady bylo xkrát a lidi si to nedají dohromady. Jeden subdodavatel dodává skoro všem značkám aut jednu věc, například tlačítka na stahování elektrických oken. U nás třeba jsou to světlomety a skla. Už při nástupu čerstvého modelu bylo jasné, že marže v tomto období brutálně ovlivňovala cenu auta, všichni se napakovali a nejhorší období pro zákazníka byl rok 2005-2006, to byl neuvěřitelný extrém co chtěli výrobci. Auta měli výrobní hodnotu nějakých 350tisíc a oni je směle prodávali za milion a ustupovali na ceně až kdesi v roce 2010-2011. Protože to shazovali velmi pomalounku, člověk to ani nepoznal co se děje, ale až přišla "krize", tak konečně ukázali, že Ty auta můžou shodit na minimum aby to prodávali. Stejný model, stejná výroba, výbava přes 4 roky a jediná změna tedy byla v ceně tak o 50%, protože prodávali hodně hodně nad cenu. Už se to tu myslím psalo.
Subdodavatelské firmy si objednávají dodavatelské firmy, které vyhrají soutěž na dodávku základního materiálu skládaček a hádejte, většinou to vyhrávají firmy z dálného východu, no většinou z číny, Indie, Tchajwan, Turecko, podle toho co to je. Dodávají prostě materiál plasty, gumy, prostě objednávají si to tam. A pak subdodavatelé dají svoje značky seskládají v nějaký funkční celek a hurá s tím do montovny auta daného modelu. Takže, když si někdo koupí teď auto, neví původ, je to nezjistitelné. Jen může být jist, že je smontováno třeba v EU. :D Ale starší model ojetiny byly komplet EU. Když končil model a naskočil nový po tomhle roce vše bylo jiné. A teď mezi rokem 2005-2009 se měnily modely.
Teď si koupit auto podle toho, kolik toho člověk nalítá. Když nalítá ročně nad 50tkm, tak směle do nového. Nad 30t diesel a max.4roky. Do 20t ojetina v super stavu. No asi tak zjednodušeně. Záleží taky další aspekty akce s brutální slevou ovlivní koupi nového auta atd. pohodlí člověka, který chce sedět v novém. :)
Mimochodem koukám, že od roku 2012 je 80% nových aut diesel, no to ty auta můžou rovnou ti majitelé vyhazovat, kdo to bude kupovat, když člověk co chce staré ojeté auto, nalítá max. tak 10tkm ročně, tak si určitě vybere ojetý benzín.
Nebude přeci platit roční údržbu dejme tomu xtisíc za FAP, trápení Turba a celý systém vstřiků, žhavení, startéru při 3km dojíždění po nákupech a denní jiné jízdy ve městě, děti ze školy, práce a vůbec systém ježdění stylem 5-10km a vypnutní motoru, vždyť to nevyjezdí ty sumy za opravy.
28.06.2013 | 05:00:15 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: trochu počítat
Člověče, Ty ses minul povoláním. Taková "bedna", není Tě v tý fabrice škoda? Automobilky měly vždy subdodavatele, ani tuzemská Škoda nebyla výjimkou, už za "komančů" měla spoustu subdodavatelů, m.j. - světla z Nového Jičína, či Petřvaldu, vnitřní čalounění z Přerova atd., atd. A stejně to dělali i ostatní fabriky na auta už dávno před rokem 2005 všude v Evropě i ve světě. Tak nám nepleť hlavy svými výplody, které jsi "polepil" z "vygůglených" informací a svých teorií. Každému soudnému výrobci je jasné, že nemá smysl stavět fabriku na něco, co už vyrábí někdo, kdo do toho investoval své know-how a peníze. Tohle ale věděli všichni už dávno před rokem 2005. Tož neobjevuj Ameriku, Kolumbus už tam byl. Dávno.
28.06.2013 | 07:52:19 | Kolemjdoucí. | 188.175.53.* Reagovat
RE: trochu počítat
To je dobrý to spojovat s komoušema, vždyť to bylo všechno jeden státní podnik, všechno na jeden účet. :D
No spíš né já neobjevil ameriku, ale objevil jsem ČÍNU!!!
Povídám, že od roku 2005-2006 podle značek aut, moře věcí rvou z Číny. Ani za komunistů to takhle nefungovalo, že by jeden podnik dodával náhradní díly zároveň Škodě, Fiatu a taky VAZ, DACIA, OLCIT, Trabant atd. Takhle to nešlo vůbec i když tyto uvedené značky byly východní.
Ale jedna firma = pouze jedna značka nebo dokonce jen jeden model značky.
Rok 2000 už to šlo v rámci evropy a jeden podnik dodával jak koncernu VW, tak i Fordu a některé díly i BMW a Mercedesu, atd.
ALE ROK 2005 A VÝŠ JE NAD RÁMEC EU!
Důležité fabriky se přestěhovaly do ČÍNY a co? Centrála je v EU, ale oni to jen posílaj sem přes razítko made in EU(ve skutečnosti je to jen smontované v EU), ale naprostá většina materiálu se vyrábí v Číně, protože LEVNÁ PRACOVNÍ SÍLA! A tady je hodně slušná ekonomická krize a od roku 2009 jsem si tím naprosto jist. Ta ekonomika tomu taky odpovídá a krize v EU ono automobilový průmysl sejmul napřiklad CELÝ JEDEN stát v americe a ten byl hodně prosperující, díky japoncům a jejich Toyotě, tam byly jen 2 velké značky a šlus finito, se státem je amen a je mnohem mnohem větší než třeba ČR, firmy si samozřejmě žijou svojí cestou, ty jsou v pohodě a najdou si skulinu, ale stát je v troskách. Představte si kolik značek tady sejmula ČÍNA a porovnejte si, jaký to má dopad na ekonomiku, protože průmysl je těžce v troskách a ten už se nevzpamatuje...
A taky to má dopad na ceny vozů, takže teď je jedno co za kolik koupit, důležitý byl ten přelom a mezi rokem 2005-2009 bylo mnohem lepší kupovat ojetinu made in EU z jakéhokoliv roku, než nové předražené auto made in China(se skutečnou hodnotou 30% pořizovací ceny), smontováno v EU, která se ukázala až později podle modelu, Kupovat nové tedy teď už ano, ale ještě zpátky 3 a více let vůbec a taky vůbec nekupovat ani ty ojetiny z těchto let, protože se nabažili nejen na nich výrobci, ale teď i Ti bazarníci...
Proč kupovat auto 7roku staré za poloviční cenu. To kdysi fungovalo jinak, protože kdysi ceny aut stále rostly. Považte, kdysi Fačko stálo 190tisíc a pak Felina 230tisíc Fábia 300tisíc. To bylo fajn kupovat ojetý BMW za 100táců, které stálo 1,5 milionů i 7let starý. Nebo 10let starý báwo za 100 táců, co stálo 2,5 milionů. Ale teď kde to jsme? Vždyť je to stroj, jako lednička, rvou se do toho prachy na náhradní díly, koupíte si použitou pračku nebo ledničku 10let starou za poloviční cenu??? A lidi z toho dělaj něco co je jako super investice, či dokonce nemovitost co vydrží asi 50let. No tak ať si to nechaj. Není možné, aby si člověk koupil auto nějakých 7roku staré za 150tisíc(které stálo mega), vylitaná mrcha stočená o 300tkm(která už si vydělala tím ježděním) když čeká nové fungl auto v prodejně(úplně stejné, třídou, výbavou a vším) za 400tisíc se zárukou a se vším, stejně je to od roku 2005 čína tak jako tak, interiér, plasty humus velebnosti...
28.06.2013 | 10:00:53 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: trochu počítat
Seš normální mimoň. Např. Autopal, dnes VISTEON, dodával už před revolucí i do zahraničí a nejen v rámci RVHP a od roku 1993 dodává nejen FORDU, který ho koupil v roce 93, ale i spoustě dalších zahraničních automobilek. A to už dávno před rokem 2005, či 2006. A takových je nejen u nás "hafo". Takže Tvá teorie má jisté mezery, ale už to nechci dál pitvat. HOWGH!
28.06.2013 | 11:32:31 | Kolemjdoucí | 188.175.53.* Reagovat
RE: trochu počítat
To je přesně to co jsem psal. Výrobní proces v této firmě je již dávno v Indii, a to se vsadím, že tak kolem roku 2006 se přestěhovala výrobna a zůstala tu sotva půlka zaměstnanců jako montovna. Takhle to dělají úplně všechny firmy, materiál je made in "dálný východ", Asie, atd. tady se v EU jen montuje a pak se to posílá do automobilek. Prostě samý šunt asijský... :D a pak, že Ford je made in EU, prdlačky, všechno je made in China. Budu jen vzpomínat na super káry, dneska člověk kdyby chtěl poctivé evropské auto, tak to neexistuje, protože tady už není žádný celý hotový komplex žádné značky...
Teď k této krizi dopomáhá, že ty podniky přebírají majitelé států, kde se ty výrobky vyrábí, a hádejte jak to bude dál? Bude tu úplný prd a česká centrála bude zbytečná, montovnu přetáhnou třeba do turecka, otázkou času se to roztrousí a úplně se to tu vyšachuje a holt zbytek se přestěhuje do Indie, no hezky si zbalit kufry a šťastnou cestu, kdo tam pracuje. :(
28.06.2013 | 13:19:33 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: trochu počítat
Svlastik, minul si sa povolaním...:), mal si byť spisovateľ sci-fi romanov..
Iba pre Teba: VĎAKA Čine, Indii a Rusku..., ešte raz, vdaka ČINE...:). existuje taká Škoda a xxxx dalších značiek.
EU je v pasci likvidity, rovnako ako USA a celý "vyspelý" svet.
Ostatné romany čo píšeš...., sú iba trepanice.
Ak by sme nemali Cinu a spol..., môžeme cca 60-70% kapacit závodov ZAVRIEŤ.
A mimochodom,,,MY... ex CSFR sme asi 20 rokov ZA Činou..., ešte raz: sme ekonomicky ZA Činou a sme od nej závislý.
Nie naopak...:)
28.06.2013 | 16:15:27 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: trochu počítat
oprava: závislí..., pardon.
28.06.2013 | 16:16:45 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: trochu počítat
Kdybys znal trochu statistiky tak bys mluvil trochu jinak.
AUTO MÁ ŽIVOTNOST 14-17 LET asi jako pračka, lednička, když se o auto staráš a pečuješ vydrží, stává se veteránem, protože stroj, ale tohle je statistický průměr, i ledničky vydrži 30let ale takové, které jsou vypnuté a pak do nich vrazíš x tisíc za údržbu a občas zapneš, ale né na běžné používání. Auto je jak lednička, má stejnou životnost a je každého problém jestli si kupuje spotřebiče na pújčku a čeká od toho zázraky, navíc do auta se vráží šílené peníze za údržbu navíc i v tom provozu...
Ročních hávárek dejme tomu v ČR je cca 80tisíc.
KAŽDÝ ROK může být na trhu prodáno až 200 TISÍC vozů ročně nových, dovezených nových, nebo ojetých. A tohle číslo NEKLESNE! Je to sice závislé na ceně pohonných hmot, ale né moc a pak najetí auta, ten vydrží statisticky cca 300tkm, včetně té havárky a totálkou.
A tohle se týká každého státu EU, kolik asi myslíš, že se prodá vozů v Německu, asi tak 6x víc než v ČR!
Takže v automobilovém průmyslu by se úplně v klidu uživily evropské automobilky, kdyby sem Čína nelezla. Měli bychom tu spousty výroben, podniků a práce všude kam by ses podíval. Ale to ne, už se stalo, tak teď bude velmi jednoduchá věc, každý musí vědět, že budeme muset být konkurenceschopní s Čínou a proto nám zmrazí platy, dokud Čína nebude mít dost a nebude zvedat platy ona, poslední fáze bude stejné platy s Čínou a Indickými dělníky.
Nemůže být celá ČR hlavami něčeho, co ani nevyrobí a vůbec nebudou toho ani následně vlastníky(jen další fáze procesu odkupy českých "krachujících" podniků), i ten malý komunista ví, že na každýho úředníka potřebujete taky aspoň jednoho plnohodnotného dělníka a né jakoby dealera či prodavače a ještě mít vedení).
Automobilový průmysl, ten je tady skutečně ztracený díky spolupráci s Čínou. Všechno tu krásně fungovalo, teď bude jen hůř...
Těm nahoře to vyhovuje, ovšem kdo je ten nahoře? A pak to bude překvapení, když nahoře budou jen Ti v dálném východě...
29.06.2013 | 06:15:11 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: trochu počítat
Ak by si nemal Cinu a spol, tak nemas KOMU predavať haraburdy typu W, či BMW...
Trh v exCSFR je prťavy..., vyrábame na SVK najviac aut na osobu na svete, vy, v CZ ste asi druhí.
KOMU?! preboha by si predal vyše miliona áut ročne?!!
Maš nazory ako súdruh Bacílek....:)
29.06.2013 | 07:38:47 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
Dobrá recenze,na jaký stupeň jezdíš po městě tach šedesát,rovina,kopec,klesání a pod.
20.06.2013 | 13:53:05 | DDT | Reagovat
RE:
Možná se pletu ale recenzi na toto stejné vozidlo už jsme tady jednou měli jen je jinak napsaná.
24.06.2013 | 06:55:38 | jan | 88.100.179.* Reagovat
RE:
Nevím proč, ale taky mám pocit, že to tady už bylo, jen autor byl Luke20. A jeho původní recenze zmizela. Že by nová identita? Moc bych se nehádal. :-)))
24.06.2013 | 08:36:50 | Kolemjdoucí | 188.175.53.* Reagovat
RE:
Kolemjdoucí:Máš pravdu:) Nejde ani o nějakou identitu spíše že ty recenze byli až příliš unáhlené.
A navíc jak člověk stárne tak vidí věci trochu jinak!A pravda že když jsem si pak přečetl zpětně některé moje výplody tak to stálo za to!..:D
24.06.2013 | 12:45:41 | Automobilesify | 78.102.114.* Reagovat