Recenze Peugeot 407 sedan
“Francúzsky design a francúzske chyby”

Autor recenze: letas (23 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1.6 HDi 110kw Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:37 450 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km Vloženo: 5. 1. 2009

Hodnocení inzerátu: 15 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.2

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Mondeo Lexus IS 200

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Nenazval by som to poruchami, nakoľko sú to skôr nedostatky už priamo od výroby. Auto mám s objemovo malým dieslom 1.6, a tento motor jednoducho nie je určený na zimnú prevádzku, nebol na to konštruovaný. Pri teplotách pod -8 Celzia máte pocit že prakticky nové auto doslova zomiera, vydáva zvuky ako staré 20 ročné diesle, píska, absolútne nekultúrny chod, trvá minimálne 20km jazdu kým sa zahreje aspoň na 75C a môžete s tým normálne jazdiť. Rovnako prevodovka je tuhá už pri teplotách okolo nuly, veľmi nepresná, hlavne pri radení 2. stupňa a spiatočky. Dráhy sú príliš dlhé, páka ma priveľkú vôľu a celkový dojem z radenia je na úrovni o dve triedy nižšej 207čky.
Ďaľšie problémy pri nízkych teplotách - niekedy absolútne nefunguje stredná konzola s ovládaním klímy, rádia atď, keď sa auto zohreje a vypnem motor, po následnom štarte je všetko ok. Podľa technikov Peugeotu je to normálne.

Nedostatky sú taktiež v ovládaní elektrických okien, resp. ich funkčnosti samotnej. Pri zatváraní okna sa motorček snaží okno vysúvať aj 5 sekúnd po jeho úplnom dovreni, ako keby mu odišlo polohové čidlo, ale robí to na všetkych 4 oknách. Taktiež je to vraj podla mechanikov vporiadku. V princípe mi to vadí len kôli dosť nepríjemne znejúcim zvukom, občas mám strach, že okno jednoducho spadne a koniec, servis.

Čo vidím ako ďalšiu nedomyslenú vec je automatické sklápanie zrkadiel. Je to v 99 prípadoch zo 100 veľmi pohodlné, ale v situáciach, ked husto sneží a mrzne, sa do záhybov dostane zmrznutý sneh a ak si to nevšimnete a zrkadlo sa bude chciet po odomknutí automaticky odklopiť... nie je to lacná oprava.

Summa Summarum problémy spojené s povestnou francúzskou kvalitou.


Hodnocení a zkušenosti s autem

S autom som od septembra 2008 spolu najazdil 14000km a bol to pohodlný spoločník, avšak občas mi tými pár zadrheľmi hlavne v zime pripravil menej príjemne chvíle.

Na to aké je to auto veľké vonkajšími rozmermi však priestor vnútorný za očakávaniami zaostáva. Vpredu je to naozaj pohodlné ako pre ľudí objemnejších tak aj vyšších. Ak sa však takáto dvojica usadí dopredu, vzadu už miesta veľa nezostáva, určite nie pri dlhšej ceste.
Ak sa rozhodnete pre diesel v tomto aute, určite sa uistite, že vami zvolený stupeň výbavy obsahuje el. vyhrievanie sedadiel. Bez toho je to v zime naoza nepríjemné, autu naozaj trvá dlho, kým sa vykúri aj interiér.
Neviem či je táto opcia v ponuke, ale ak by bola určite by som neváhaval aj za cenu zhoršenia estetiky vozdila dodatočne namontovať zadný stierač. Pri daždi alebo snežení je vám zadné okno prakticky k ničomu.
Keď už sme pri zle vyriešenom odvádzaní vody zo zadnej časti auta, pozor ak je na veku batožinového priestoru vrstva vody alebo snehu, pri vyklopení odpadový kanálik je značne poddimenzovaný a pár kvapiek sa ujde aj priamo vašej batožine. Nakladacia hrana je pomerne vysoko ale zato je dostatočne široká a samotný priestor je dobre prístupný.

To čo tu už zmienil snáď každý majiteľ - a je to choroba všetkých francúzov tejto triedy (Laguna, C5, 407) - veľmí dlhé previsy karosérie ako vzadu tak a najmä vpredu. Skôr či neskôr "chytíte" spodok motora, ktorý prvých par stretnutí s chodníkmi bude chrániť nie veľmi odolný plast, ale neskôr aj ten odpadne, a ked sa dozviete cenu opravy, nový tam už asi nedáte. Jednoducho treba si dávať extrémny pozor ako pri parkovaní, tak aj pri cúvani. Problém tohto takmer 5 metrového kolosu je, že máte len veľmi približný odhad miest, kde vaše auto končí. Týka sa to najmä zadnej časti pri sedane. Mám auto bez cúvacích senzorov a cítim sa ako keby som mal čerstvý vodičák pri každom cúvaní.
Problém budete mať ale aj s predkom.
Peugeot 407 bolo prvé auto v histórii, ktorého dizajn bol koncipovaný s dôrazom na bezpečnosť chodcov pri prípadnej zrážke. Celý predok auta je aj na bežný dotyk "mäkký". Pri sebemenšom parkovacom ťuknutí o múrik pred vami sa na blatníkoch spravia malé "boule" a kapota sa o pár milimetrov posunie dohora. To sa stalo tomuto autu v prvý deň od kúpy. Predný náraznik, samotné predné svetlá pôsobia ako z gumy, pri náraze by mal chodec utrpieť miernejšie zrananie ako pri zrážke s iným autom.
Osobne odporúčam použiť 17 palcové disky s plne vysokým plášťom, nakoľko auto je relatívne nízko položené, a v mestskej premávke sa mierne vyššia výška naozaj zíde.

Interiér
Predné sedadlá su klasicky peugeotovsky pohodlné, veľké a ani po celodennej jazde nenastáva extrémna únava. Taktiež volant padne skvele do ruky, tempomat aj ovládanie audia pod volantom sú v dobrej polohe.
Trošku zarazí absencia "krátkych" smeroviek, keď stačí len jemne ťuknút do páčký a smerovka sa 5x rozbliká, je to funkcia, na ktorú som si zvykol vo všetkých autách s rokom výroby začínajucim číslom 2, aj tá najlacnejšia Fabia toto poskytuje.
Na stredovej konzoli je na prvý pohľad záplava tlačidiel, ale všetku su dobre rozmiestnené, a so systémom sa zžijete po pár kilometroch. Palubný počítač je trochu ťažkopádny a obsahuje len tie základné údaje, ale má relatívne presný odhad dojazdu aj pri častom radení a zrýchľovaní.
Odkladacia schránka pred spolujazdcom je jednoducho obrovská, pohodlne sa do nej vojdú okrem bežných vecí, ktoré tam vozíme všetci aj 3 dvojlitrové PET fľaše, v lete je to prakticky chladnička. Stredová opierka je tiež slušne objemná, dvojpolohová, a naozaj slúži svojmu účelu, dá sa oprieť ruka bez nutnosti celý sa "zvaliť" na pravú stranu a okoloidúcim vodičom tak pripravíť pohľad na človeka riadiaceho s mrtvicou (ako to vidíme u drsne sa tváriacich vodičov 15 ročných vozidiel Audi a BMW).
Samotný výhľad z miesta vodiča je rozporuplný, čelné okno je veľmi skosené a ak máte auto vybavené dažďovým senzorom, mimochodom vcelku účinný, zlyháva len pri veľmi jemnom mrholení, veľkú časť zorného poľa zaberie spatné zrkadlo (v ktorom ale tretinu času aj tak nič nevidno) a senzor. Pri prudkých ľavotočivých zákrutách je to tiež dosť neprehľadné vďaka A stĺpiku, ale nie je to o nič horšie ako napr. vo fabii.
Problém čelného skla je umiestneni prenosnej navigácie. Hore to nemáte kam dať, ak to dáte na spodnú časť okna tak nedočiahnete na ovládanie. Jediná možnosť je teda buď spodok okna ak máte spolujazdca, ktorý to bude ovládať, alebo na bočné okno dverí.
Pozitívum veľkého čelného skla je že si konštruktéri mohli dovoliť použiť dva rovnako veľké stierače stierajúce protichodne, čiže stieraná plocha je odhadom až 80 percent z plochy skla. Naozaj vynikajúce celé stieranie vrátane dobre nastavených trysiek ostrekovača. Ale neboli by to francúzi, keby tam nebol malý zádrhel. Pri nízkych teplotách pod bodom mrazu ostrekovač nefunguje. Nejde o zamŕzanie samotných trysiek, ale o chybu v izolácii. Toto sa malo odstrániť v poslednom faceliftovanom modeli v lete 2008 iným vedením trubiek ostrekovača.
Medzi ďalšie nedomyslené veci patrí napr. nastavenie duálnej klímy. V menu môžete vypnúť funkciu dvojzónovej klimatizácie, avšak po každom naštartovaní mu to musíte povedať znova. Školácka chyba, zamrzí v zime, keď chcete čo najrýchlejšie vykúriť auto. Po čase vás prestane baviť vojsť do menu, submenu, subsubmenu, preklikať 4 položky a vypnúť dualzone, a radšej z 23C na MAX (30C) preklikáte obe strany vozidla. Otravné.
Malá výtka ide aj k displeju medzi budíkmi, displej je pomerne veľký a väčšinou nevyužitý, na plno sa využije len na pár sekúnd keď prepnete na palubný počítač.
Bolo by užitočné, keby zobrazoval aspoň aktuáalnu rádiostanicu resp. názov skladbý z CDMP3.

Jazdné vlastnosti.

Vozidlo je nedotáčavé, až nad očakávania, vyžaduje naozaj kvalitné obutie t.j. dostatočné šíroké plášte. Potom bude aj v zákrutách držať stopu k plnej spokojnosti. Pozor na mokrej vozovke, má silnú tendneciu "utekajúceho zadku", pomerne často uvidíte v akcii ESP aj tam, kde by ste to naozaj nečakali. Je to auto na komótnu jazdu, žiadny športovec. Treba ho tak aj brať.
Samotný motor 1.6HDi je tiež bežec na dlhé trate, kedy sa vám odvďačí dojazdom cez 1000km na jednu 60 litrovú nádrž. Výkon 110kw sa zdá byť veľmi prehnaný, pretože motoru chýba pružnosť. Krútiaci moment na úrovni benzínového dvojlitra 240nm hovori za všetko. Pomaly sa rozbieha, ale nechá sa vytočiť nad 3500 otáčok a potom si môžete dovoliť svižné predbiehanie. Pozor, nad 4500 otáčkami rýchlo preradiť, inak vás predbehne cyklista a veselo vám ukáže zadnú odrazku. Je to auto na dlhšie jazdy, ale pre tých čo sa neponáhľajú. Na diaľnici viac ako 130 nepôjdete, nie že by viac nešiel, ale na 13Otke motor točí otáčky za hranicou troch tisíc, a je to zvukovo nepríjemné, ale ak vám to nevadí, môžete uháňať 160tkou so spotrebou 8 litrov, za hranicou 160tky naozaj len výnimočne, tam už sa motor trápi.
Do mesta by som volil pružnejší technoligicky starší dvojliter, ktorý v meste spotrebu 1.6tky hravo tromfne. V meste si totiž pýta aj 7 litrov.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 15


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 407

Vložit komentář

Nesuhlas

Mam 407ku 1,8 ....mam ju vo finsku kde je ovela vacsia zima -30*C a nemal som ani raz problem s nicim ..... tie zrkadla su uz po zvuku slabe preto ich pred zimou vypinam (gombikom na dverach a potom ich nasilu vystrem ) jazdim cca 25000km rocne. Ani som nedoscital tento clanok dokonca lebo uz v 1. tretine komplet nesuhlas

04.07.2015 | 17:56:27 | fazo  | 82.181.39.* Reagovat

kurenie

sice mam 2,0hdi, ale kuri mi okamzite a to aj pri -10, proste par sekund po nastartovani ide vlazny vzduch. Vsetky 407 a aj c5 by mali mat elektricke prihrievanie, takze ho mas asi pokazene.

rovnako klima sa mi neresetuje....tiez mam vypnutu dvojzonovku natrvalo. Nastavenia rt4 sa mi resetnu len ked sa hrabem diagnostikou v telematike.

ohladom displeja medzi budikmi suhlasim, mohol by zobrazovat viac informacii, ja mam automat a aspon ten zaradeny prevod by mohol ukazovat v automatickom rezime ako na manualnom rezime (123456) a nie len pismena DRNP.

trojblik si vies dorobit lacno cez externu krabicku.


to spravanie motora zastudena take nema byt ani zo srandy a neexistuje, ze by nebolo dimenzovane na zimy. Preco asi svedske volvo zo severu montuje HDIcka do svojich aut?


28.12.2011 | 10:10:53 | veto  | 195.91.111.* Reagovat

RE: kurenie

tak s tim topenim, souhlasim s Letasem, mam take 1,6 a trva opravdu peknych par minut, nez se vytopi. Neni to tim, ze by bylo pokazene topeni, ale spis tim, ze je nedostatecne, ale take se mi zda, ze to souvisi s motorem, 1,6 je proste malo pro temer 2,2 tuny tezke auto. Pravdou je, ze mam opravdu ty same potize jako Letas a muj kamarad, ktery ma stejny obsah a stejne auto take. No chvilinku me to docela stvalo, ale ted uz pohoda.

05.03.2012 | 19:51:50 | Martin  | 86.153.42.* Reagovat

RE: kurenie

Já mám 1,6 HDI 80kw rv 2006 a s topením nemám problém. Auto se mě zahřeje během chvilky a i -25 nemám problém s tím, že by se autu nechtělo nebo se chovalo jak 20 let stará ojetinka. Chvilku to nechám zahřát a pak jedu.

10.03.2012 | 10:19:25 | Níža  | 83.240.106.* Reagovat

RE: kurenie

a ty si kde zobral 2.2tony... to maš akysika iny model oficialne ma 1527 ale nevadi... OMG

13.09.2012 | 20:29:00 | rado  | 31.130.162.* Reagovat

RE: kurenie

Myslím, že 2.0 HDi majú výmeníky tepla, nie elektrické prídavné, podobne ako 2,2 HDi, ale môžem sa mýliť.

Túto zimu som si stopol, keď bolo cca -17, tak kúriť začalo /vlažnejší vzduch po 1 minúte, po 3 už citeľne teplejší- roztápal námrazu na okne, po 5 vyslovene teplý, po cca 8-9 už mohol dosahovať maximum.

Merané na mieste. Po cca 10 minútach bola kabína príjemne teplá a dalo sa sedieť vo svetri.

06.03.2012 | 01:41:59 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

peugeot 406 a 407 2,7 HDi biturbo

no moje prve auto bolo peugeot 406 r.v.2000 kupil som ho ako havarovane (bolo zaplatane-viete ako to myslim) par tisic SK som do neho este musel natlacit ale odvtedy s nim nemam problem a to uz ma najazdene cca 241.000,
A co sa tyka 407 r.v. 11/2007 tu som si kupil minuly rok 2009 204 HP a ide to ako blazon, zatial ziadne problemy, akurat klasicka vymena oleje, filtre, najazdene cca 61.000... a co sa tyka zimi bez problemov zohreje sa asi po 5km jazdy na cca 70-80 stupnov C. mam jednu otazku peugeot zacal vyrabat 407 3,0HDi tie sa vraj budu montovat len do coupe 407 je to pravda?

10.09.2010 | 09:52:21 | brizzolit Reagovat

407 Super konfort

Na 407 co dodat asi len tolko ze kazde auto je Cierny Peter ,bud sa ti vydarí aleno nie mal som aj uplne nove Suzuky a stalo ?Zanic stale sa kazilo. Kupil som Peugeot ojazdeny s Francie a som maximalne spokojmy mam natocene uz vyse 236 000km a auto je ako nezmar mením olej doplnam kvapalinu mením brzdy neake tlmice a auto ide ako keby chytalo dtuhy dych. doprajem mu aj sportovu jazdu a aj dlhu pohodlnu... jazdím nanom niekedy v Nemecku aj vyse 220km/h.a niekedy nalozeny ako vietnamsky turista ked idem za pracou. Je naozaj vydarene .Vymena 1loziska je asi samozrejma na tolko km.čí nie? este pri 280 tis. pojdem na rozvody cca 225e a bude sa nanom dalej jazdit. mam ho skoro 3roky ale spokojnost je naozaj namieste.

01.09.2010 | 10:18:30 | Jaro Bn Reagovat

Mam Peugeot 407

Bol kupeny v roku 2004 ako novinka jazdena dva mesiace. Najazdil som na nom cca 50 000 km do teraz s autom som spokojny mam 2.0 HDi 136 k pred dvoma rokmi sa začal stredovy ukazovaťel na palubnej doske pri dhšom svieteni snka naň začal byť po našatrovani takmer cely čierny. Pokračovalo to cele leto iba ked bolo zamračene tak neboli žiadne problemy . Prišla zima hned ked bolo minus bolo to iste, nebolo na nom moc toho vidieť. žijem na orave v namestovo takmer na uplnom severe SR, takže zimy tu je dosť.Minule bolo okolo -19 C šiel som sa previesť palubny napisal chybu ESP a aj ABS tak su dupol na brzdy ABS nešlo ani ESP po opetovnom naštartovani to šlo zas. Nedavno som si dal auto načipovať na valcoch asi na 171 k všetko OK až teraz začala s privodu nafty do rozdelovača na motore striekať nafta z kovovej hadičky odtiahli ma 100 km , Vyrobna chyba. Teraz sa vyskytol problem s alarmom nejde zvuk , alarm ide ale nejde zvuk . Čo stym??? ešte neviem. Toto su jedine cyby na tomto aute a to je elektronika a elektronika.

13.08.2009 | 21:56:56 | Dikes Reagovat

Komentář byl smazán administrátorem

 

15.12.2024 | 04:18:27 | ńöűëęî  | 37.212.80.*

for Petrik

2Petrik - nakoniec sa predsa len ukazalo, ze chyba bola priamo v aute - nerobilio mi reset nastaveni len pri klime, ale aj pri niektorych nastaveniach ako napr. automaticky zamok kufra, automaticka hlasitost radia a ine.
Vzdy po nastartovani sa to resetne na default hodnoty.
A v servise nevedia co s tym ;).
Takisto mi napr. prestalo fungovat zapinanie hmloviek v automatickom rezime svetiel. Niekedy funguje "coming home" t.j. svetla svietia po vypnuti motora este nastavenu hodnotu, a niekedy zhasnu hned. Auto si robi co chce. Nastastie nic z toho nie je tak zle, aby ma to extra stvalo.

05.03.2009 | 17:07:31 | letas Reagovat

Tak v tom prípade sa bavíme u úplne odlišnej klíme. P407, aj C5 majú úplne identický ovládací panel, teda asi je rovnaký aj princíp, ale tebe to funguje úplne inak. Mne sa duál vypnúť dá bez toho, aby ho bolo nutné vypínať po každom naštartovaní. Druhý rozdiel je ten, že pokiaľ svieti kontrolka nad tlačidlom "auto", tak klíma je zapnutá na auto režim. Opakujem, klíma ide. Nebude svietiť pri vypnutej klimatizácii. Kontrolka zhasne len vtedy, ak klímu vypnem, alebo zmením smer fúkania. Je to tak uvedené aj v návode. Pokiaľ svieti "auto", je zapnutý automatický režim klimatizácie. Klíma sa dá vypnúť cez menu, na jej opätovné zapnutie treba stlačiť "auto". Pokiaľ je klíma v režime off, otáčky ventilátora sa nemenia samé od seba na základe dosiahnutej teploty, ale iba ručne otočným ovládačom. Žiadna iná kontrolka, ako tá nad tlačidlom "auto" totiž nesignalizuje zapnutú klimatizáciu.
V Golfe to mám inak. Tam má klíma samostatné tlačidlo AC a taktiež režim "auto" má samostatné tlačidlo, ktoré bude svietiť aj pri vypnutej klimatizácii. V P407, nakoľko má rovnakú klímu ako C5 určite nie!

19.01.2009 | 18:19:58 | Petrík Reagovat

klima

uz ma nebavi sa tu dotahovat s hlupostami, odjazdil som od septembra do dnes na tom aute 17000km, jazdil som s nim v alpach pri teplotach -15 aj v lete pri teplotach +35 Celzia, s tym ako si nastavit klimu v aute mam skusenosti viac nez by som chcel.

nastudujte si ako pracuje klimatizacia, najlepsie aj mechanicky background ako je k motoru pripojena. Vykon, ktory motoru odobera je prakticky konstantny ci chladi na 16 alebo 22 stupnov. Bavime sa tu o klimatizacii v osobnom aute, nie o velkej skrini v kamione nezavislej od motora. Ked si to vezmete uplne zjednodusene, je pripojena k motoru jednym remenom a ten sa kruti ci jeho potencial je vyuzity na plno alebo nie.

Ak mate pocit ze vam nefunguje automaticke kurenie pri vypnutej klime, tak sa uistite ze ste najprv nenastavili akykolvek paramater rucne, a ci vam svieti kontrolka nad tlacidlom "auto". V kazdom aute, v ktorom som doteraz sedel sa pri akejkolvek zmene nastaveni, ci uz smeru fukania alebo intenzity, vyplo automaticke kurenie/chladenie, bolo treba znovu zapnut auto-rezim. A mne to teda funguje aj pri vypnutej klimatizacii. Ten system merania teploty a ovladanie je nezavisly na tom ci klimu mate alebo nie, to by musel byt vesmirny vyskum NASA aby dokazal zistit ktore castice vzduchu pochadzaju z klimatizacie a ktore z okoliteho prostredia, on meria teplotu a ked potrebuje priestor zachladit, chce tam vohnat chladnejsi vzduch, ak nema zapnutu klimatizaciu, odmeria teplotu vzduchu vonku a ak vyhovuje vpusti ho dnu.
Jedina vyhoda klimatizacie v zime je ako som uz 2x spomenul - chladny vzduch vonku je vlhky, a moze sposobit rosenie okien. Ak je potrebne odrosit okna zvnutra, najlepsie pomoze vzduch s klimatizacie, pretoze je suchy.
Tymto koncim nasu debatu.

18.01.2009 | 00:42:04 | letas Reagovat

Tak som to dnes odskúšal. Ráno som vypol cestou do práce duálny režim klímy, takže obidve hodnoty sa nastavovali spoločne ovládačom na strane vodiča. Večer cestou z práce tam mono režim stále bol a nič sa nezrušilo. Obidve nastavené teploty sa ovládali jedným tlačidlom. Na aktiváciu duálneho režimu stačilo zmeniť teplotu ovládačom na strane spolujazdca. P 407 aj C5 používajú rovnakú klímu a majú aj rovnaký ovládací panel, takže neviem, prečo by to v Peugeote nešlo.

17.01.2009 | 20:07:47 | Petrík Reagovat

Pokiaľ klímu vypnem, tak teplota nebude udržovaná automaticky, pretože intenzita fúkania ventilátora sa v tom prípade nastavuje ručne a nie je riadená snímačom teploty. Ak ho pustím na vyššie otáčky, tak v nich zostane celú dobu, až kým manuálne neuberiem. Preto klímu nevypínam. Nechce sa mi stále meniť intenzitu ventilátora. Aj tak nepracuje pod takým zaťažením ako v lete, pretože vzduch nemusí ochladzovať.
To duálne ovládanie skúsim vypnúť a uvidím, či ho po naštartovaní bude treba zrušiť znovu. V menu som položku na vypnutie našiel, takže zajtra otestujem.

16.01.2009 | 19:54:51 | Petrík Reagovat

smerovky a klima

- vo vyšších verziách výbavy je možné nastaviť bliknutie smerovky 3x,5x alebo úplne to vypnúť, rovnako ako v Ibize, Pole atď., je to popísané aj v príručke.

- ja viem ako funguje automatická klíma a kúrenie, problém je že meranie teploty nie je konštantné, a teória znie pekne, ale prax je taká, že vykúriť auto na 24 stupňov trvá asi 3 minúty dlhšie ako keď na začiatku nastavíme teplotu na max a potom stiahneme.
Nechať zapnutý kompresor klímy v zime je zbytočnosť, kúrenie samotné je jednuchý spôsob vyhodnocovanie teplôt v rôznych častiach auta, a keď treba interér ochladiť, pustí chladný vzduch zvonka, nepotrebuje na to kompresor. Klímu zapnem, keď potrebujem studený vzduch zároveň aj suchý.
A nech má tento spor krátku stranu na akejkoľvek strane, chyba, ktorú som vytkol, že vypnutie dualzone funkcie nie je trvalé, ale po každom naštartovaní to treba urobiť znova stale zostáva.

16.01.2009 | 17:50:59 | letas Reagovat

Súčasťou automatickej klimatizácie je snímač teploty v interiéry. Pokiaľ teplota vo vnútri vozidla nedosiahne navolenú teplotu, tak klimatizácia vháňa tak teplý vzduch, aký je maximálne schopná dosiahnuť, aby v čo najkratšom čase bola teplota interiéru na požadovanej hodnote. Takže opakujem, že nemá význam v zime po štarte navoliť pri automatickej klíme teplotu vyššiu, pretože teplejší vzduch nepôjde. Má to význam až po tom, čo teplota dosiahne navolenú hodnotu a tá niekomu nepostačuje. S automatickou klimatizáciou sa nedá porovnávať princíp kúrenia, na akom fungoval Favorit. Tam sa tiahlom otvárala klapka. Dokonca sa to nedá porovnať ani s manuálnou klimatizáciou.
Klimatizáciu nevypínam ani v zime, pretože je to jediný spôsob, ako dosiahnuť konštantnú teplotu a človek sa nemusí stále hrať s ovládačmi.
Čo sa týka blikania smeroviek, bol by som rád, aby sa ozval niekto, komu vo Fabii blikne 5 krát. Ja som sa s tým ešte nestretol a rád sa nechám poučiť.

16.01.2009 | 15:42:08 | Petrík Reagovat

opravy

Vďaka za komentáre.
Prebehol som ich len rýchlo, pretože nemám času nazvyš,
na urážlivé príspevky reagovať nemám dôvod, nie sme v krčme.

- áno mám tam chybu, motor nema 110kw ale 110koní.
- parkovať viem, cúvať do neznáma vie každý, ale žiaľ ma nikto neobdaroval roentgenovým videním, a jednoducho keď dozadu nevidno, tak nevidno, môžete mať znak Peugeotu aj na posteľných obliečkach a modliť sa po francúzsky, ale je to tak.
- fabie podlľa verzíí používajú aj trojklik aj päťklik, máme dve vo firme, takže keď budeme detailisti, najprv si to overme.
- auto som si nekupoval ja, preto som nemal slovo pri výbere motora, inak by tam bola 2.0Hdi, nepovedal som že auto nepôjde viac ako 160 ale že sa trápi. A v meste v zime má spotrebu 7 litrov, ak budete jazdiť tak, že vás budú predbiehať peší chodci, dá sa aj za 4.
- nastavenie klímy - klímu mám v zime vypnutú, z tých 80kw klíma ukrojí výkonu dosť, a auto ma vyriešenú izoláciu proti vlhkosti dobre (a ževraj chronický sťažovateľ), takže okná sa nerosia ani pri hustom daždi a nepotrebujem sušiť vzduch klímou, čo je jediný dôvod, prečo klímu v zime používať.
Za čias favoritov ste tiež v zime kúrili v aute tak, že tiahlo kúrenia bolo niekde v strede a čakali ste 30 minút na vykúrenie, alebo ste najprv nastavili kúrenie naplno?
Rovnako aj na automatickej klíme-kúrení najprv chcete nastaviť maximálnu hodnotu aby čo najviac tepla prišlo do kabíny čo najskôr. Ale to niekomu človek nevysvetlí.
Som fanúšik designu francúzskych áut, keby som si mal teraz vybrať auto v tejto triede ako 407, išiel by som do novej Citroen C5, ale keby som si mal vybrať len v danej triede, nebol by to francúz.
Dovidenia a veľa šťastných kilometrov.

16.01.2009 | 14:20:32 | letas Reagovat

Pre jedného Anonyma:

Neviem, čo to máte tam za matriku, že Vám dovolia dávať také mená.... Karta by bola super, ak by bola 100 % bezporuchová. A to nie je. Na 101 %. Radšej budem šmátrať po vreckách a BEZPROBLÉMOVO si otvorím.
.Pre tých, ktorí mudrujú, že 1,6 HDi je stráááášne málo na taký tank, tak taký W Passat bude mať objem až 1,4 l.... Zase sa budú spievať ódy, aká super poistka, spotreba a podobne. Ak ste sa v 1,6 nepreviezli, nešpekulujte, lebo neviete o čom hovoríte. Na jazdu v limitoch a bežného motoristu stačí až-až. 2,2 HDi je celkom OK, z W sa na ňu dosiaľ nič nechytá. Bez urážky. Záťah ako 3.0 benzín, ešte je pružnejší. Záťah lineárny, odspodu, už od cca 1.500 otáčok. Žiadny turboefekt. Spoľahlivosť slušná. Určite lepšia než 2.0 TDi. Spotreba je porovnateľná s 1,6 HDi. Ale to porovnávam cca 1.650 kg 607 s 1450? kg P 407, kde už váha je v neprospech 407/výkon motora. Výrobca naschvál nedodáva 6 st. prevodovku, kvôli kanibalizmu s 2.0 HDI, na nej realizuje max. zisku. Aj kvôli cene. Preto som zástancom ojazdených áut, kde za cenu Fábií, alebo Oktávií bez výbavy, máte v plnke špičkové motory, podvozky a ďalší predaj realizujete s menšou stratou...
A ak niekomu nevadí, ako píše, tak je to jeho vizitka. Tiež robím chyby, ale snažím sa nimi neobťažovať. Lebo kolú oči. P.S. A akú má mať človek dôveru k informáciám, ak sú sama hrúbka, al. chyba?!

07.01.2009 | 20:53:56 | ľuboš Reagovat

Ja som čítal, že počas predpredajného testovania mala C5ka svoje muchy a mnoho dielov bolo upravovaných prípadne menených. Ono mnoho ich je od Thompson, Bosh, Sagem a sú robené na mieru pre dané auto.

Ja si vždy radšej priplatím za silnejší motor, pri menších motoroch mám vždy pocit, že sa trápia, že ich v jednom kuse namáham a nemám potom pocit pohodlnej jazdy.

To, že 1.6 hdi dokáže C5tku, resp. "ten tank" hnať dopredu s takými hodnotami ako sa uvádza v parametroch, považujem za zázrak. 2.2 hdi by bola moja voľba, aj keď si na diesle nepotrpím ale tento je nádnerne,....doslova zamatový. Vlastne mi to charakterom a zvukom vôbec diesle nepripomína. U VW som nič podobné nikdy nevidel, vlastne nikde. Treba vyskúšať, odporúčam. Možno by ste po takom zvezení pustili nejakú tu stovku navyše.

07.01.2009 | 20:23:53 | Angel_M Reagovat

A ešte niečo. Nemám poslednú generáciu, ale ročník 2007, kde je drvivá väčšina dielov rovnaká s P407. Preto ma tie rozdiely zarážajú.

07.01.2009 | 08:14:47 | Petrík Reagovat

Neboj, nezbláznili. Stačí vyskúšať. Sám som mal pochybnosti, ale po skúšobnej jazde opadli. Stačí si vyhľadať nejaký odborný test. Mimochodom, za dvojliter chceli o 80 litríkov viac a to je dosť, ak si človek uvedomí, za akým účelom to auto kupuje. 90% kilometrov najazdím po BA a zaplatiť také peniaze naviac, kvôli posúvaniu sa v kolónach nemalo zmysel. Až raz budem mať peňazí veľa, potom budem možno plytvať, ale teraz radšej nie.

07.01.2009 | 08:11:36 | Petrík Reagovat

RE:Petrík a letas

Mimochodom, vy ste sa asi museli zblázniť keď ste dali 1.6 hdi to tých tankov. Pochopte, že toto už nie sú staré ľahké 405tky. Tieto autá majú veľmi silnú konštrukciu aby obstáli v crash testoch. C5 tka má tuším ako prvé auto na svete až 3-zónovú deformačnú časť. Nanešťastie sú preto aj veľmi ťažké.
Ja by som dal 1.6 hdi maximálne tak to hatchbacku. Pre ťažké sedany je 2.0 hdi minimum. Ideálny motor pre C5 je 2.2 hdi, živý a úsporný. 2.7 hdi už žerie, nos auta sa stáva ťažký a dostavuje sa nedotáčavosť.

06.01.2009 | 23:11:24 | Angel_M Reagovat

RE:Petrík a letas

Nový Citroen C5 bol veľmi dlho testovaný vybranými motoristami vo Veľkej Británii, Francúzsku a Nemecku, testovaný a vylaďovaný....predtým než sa dostal do obchodov, a je známe že Peugeot 407 nebol a preto má problémy s elektronikou. Celkovo máte aj mylný dojem, že tieto autá používajú úplne rovnaké súčiastky, pretože to nie je pravda. Peugeot je upravovaný za behu, čiže budúcoročné 407 by mali byť už OK.

06.01.2009 | 23:06:41 | Angel_M Reagovat

lubos a myra

bezklucove startovanie je podla mna super, kamarat to ma a das kartu do penazenky a mas navzdy pokoj. Ja neustale hladam kluce a mam z toho nervy.Problem je v tom ze vacsina znaciek to neponuka. Co sa tyka motorov tak narazam na obsah 1,6 a nie na ostatne a aj renault by som volil s motorom 1,9 a ze peugeot 407 je vrak svedci aj tuv recenzia kvality kde skoncil zo 117 aut na 114 mieste v casopise novy cas to bolo na 2 strany. A ako sa pisu nazvy mily lubos s malym L to je mi jedno.cmuk

06.01.2009 | 22:55:04 |  Reagovat

Zvlastne

Clovek ked to cita tak neveri. To auto urcite nestoji malo a po pravde ak by som si to kupil a toto je pravda tak by ma to pekne.....

Som zo severu SK, zima je tu vpodstate pol roka, kurenie v aute, dobry prechod snehom a celkovo odolnost auta je dolezita. To bola lepsia stara 405 1,9D ako toto....

05.01.2009 | 23:46:23 | Robo27 Reagovat

Zaujímavá a obsiahla recenzia, ale tie školácke chyby. Výkon motora 1.6 HDi je 110 kW? Nesranduj. Motor má výkon 80 kW, čiže 109 koní.
Zaráža ma aj spotreba, kde v meste máš 7 litrov. S väčšou a ťažšou C5-kou jazdím po Bratislave za menej a to klímu nevypínam a nejazdím zrovna predpisovo. Viac ako 160 nepôjdete? Ten motor síce nie je primárne určený na jazdu rýchlosťami vysoko nad povoleným limitom, ale dlhodobú jazdu ustálenou rýchlosťou 180 zvláda bez známok únavy a spomenutá 160-ka je ešte príjemná cestovná rýchlosť.
Očividne je Citroen ďalej aj čo sa týka kúrenia. C5 kúri už asi po minúte od naštartovania, nakoľko má od výroby montované prídavné kúrenie, avšak bez diaľkového ovládania. Taktiež som sa nestretol so zlou reakciou motora na mráz. Pri teplotách pod nulou auto nechám minútu - dve bežať na voľnobeh pred rozjazdom a motor napriek tomu, že sa zohrieva dlhšie, reaguje rovnako ako v lete. S ovládaním klímy a palubného počítača (ten mimochodom ukazuje všetko, čo sa ukázať dá) v zime taktiež problémy nie sú. Pri prepínaní údajov síce pomalšie prekresľuje, ale po tom ako sa po malej chvíli zohreje displej, je všetko v poriadku.
Zaráža ma, že napriek tomu, že 407 a C5 používajú takmer zhodnú techniku a ovládanie, môže byť toľko rozdielov. A ešte niečo na záver. Automatické sklápanie zrkadiel po zamknutí sa dá deaktivovať (napr. v zime), mne však funguje korektne a mám ho aktivované. Smerovky napr. v tebou spomenutej Fabii a v iných autách neblikajú 5 krát, ale používajú tzv. trojblik. Koncernové autá a Ford celkom určite. Preklikávanie klimatizácie po naštartovaní je tiež zbytočné. Ak tam je nastavená hodnota napr. 22 stupňov, klíma aj tak využije celý svoj výkon, aby sa dostala na zvolenú teplotu, takže v studenom aute nebude pracovať na vyšší výkon, pokiaľ po naštartovaní človek zvolí vyššiu teplotu. Viac ako na maximum, totiž ísť nemôže.

05.01.2009 | 21:10:45 | Petrík Reagovat