Recenze Škoda 120 1.2 OHV
“Pro začátečníka výborné,celkem spolehlivé auto”

Autor recenze: Rambo-x (20 let),
Kraj Vysočina
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1985 Typ motoru:1.2 OHV Stav km při koupi:350 000 km Stav km nyní:400 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 16. 2. 2012

Hodnocení inzerátu: 19 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Od mé první recenze se zatím škodovečka docela drží,největší závadu jsem si způsobil vlastní vinnou,když v dobré víře autu pomoci jsem do velice zasloužilého motoru,skoro 400 000km,který celý život jezdil na minerální olej,jsem mu koupil plnou syntetiku......no a samozřejmě karbon se odlučoval a totálně ucpal mazací soustavu a motor se zadřel.......vzhledem k nájezdu kilometrů byla generálka docela neekonomická,po rozmontování motoru téměř neměl pístní kroužky,v ojničních ložiscích už téměř chyběly vložky a celkový stav motoru po takovém nájezdu byl dost katastrofální,však už bral pomale víc oleje než benzínu
Situace vyřešena koupí nového motoru,od jednoho škodováckého nadšence,který mu dával dobrou péči a motor měl nalítáno jen něco kolem 40 000,klidně tomu věřím,stav je velice dobrý a motor si jen šlape a zatím s ním nebyl jediný problém

Ostatní závady už jen banality,kromě běžné údržby jako kapaliny,atd...které nepočítám jako závady skoro nic
-Žárovka osvětlení SPZ
-Termostat
-Tekoucí prasátko
-ovládání druhého stupně karburátoru


Hodnocení a zkušenosti s autem

Po roce od mé první recenze mě škodovečka zatím velice dobře slouží,nikdy jsem se nedostal do situace kdy by mě někdo musel táhnout,auto i za mrazů startovalo vzhledem k stáří výborně a pouštím se s ním i na dlouhé cesty
Jedna věc mě na tomto autě hodně vytáčela,a to že při určitých otáčkách se ozýval z karoserie velice nepříjemný zvuk,vibrace motoru se přenášely do karoserie a ten zvuk byl opravdu tak na rvaní vlasů z hlavy,po marném řešení zátěží na příčce motoru,po mnoha výhrůžkách vrakovištěm a po experimentování s tlumícími hmotami všude možně jsem resignoval,nějak jsem se s tím naučil žít a po asi dvou měsících problém ze dne na den zmizel,a zatím se znovu neobjevil......díky bohu:-(.......
S autem jsem zcestoval po republice dlouhé trasy a nebyl problém,za rok jsem najezdil cca 22 000km,tlumení nerovností a celková úroveň pérování je docela dobrá(za předpokladu dobrého stavu)jízdní vlastnosti jsou celkem dobré,ale v krizovkách jako kyvadlo,záď auta má snahu v zatáčce předbíhat auto,a za kluzkého povrchu je třeba s tím počítat,jinak se zatáček drží docela dobře a náklony v zatáčkách jsou v normě,řízení jedním prstem,lehké řazení,lehoučká spojka,brzdy mají předvídatelný účinek a snadné dávkování brzdného účinku,na druhé straně jim chybí dnes zcela běžné ABS a brzdění na sněhu s lehkou přídí je docela adrenalin,je třeba držet odstup od aut a hodně dopředu předvídat,a samozřejmě mít kvalitní pneu
Výkon motoru je na dnešní dobu dávno někde jinde,než auto zvlášť do kopce trochu nabere rychlost tak se možná i kontinenty pohybují rychleji,na rovině to není tak hrozné a na druhou stranu krátká převodovka tomu taky hodně pomůže a motůrek o objemu 1147 ccm a výkonu dnes směšných 38kw dokáže nepříliš aerodynamické auto rozpohybovat za předpokladu dlouhé dráhy až na rychlost kolem 155-160km/h,v této rychlosti se příď začíná zvedat a auto začíná být hůře ovladatelné a ani nechci pomyslet co by se mnou bylo po nárazu v takové rychlosti,ale do 120km/h s tím jezdit jde a rychlost 130km/h na dálnici také udrží
Ani ve vysokých rychlostech jsem nezaznamenal třepání,to je taková fáma způsobená klasickou českou údržbou,spíše je cítit že příď má snahu vzlétnout a tím pádem je to nad rychlost 140 nebezpečné
Aktivní bezpečnost je dobrá,auto je hodně prosklené,mrtvých úhlů není mnoho a výhled z něj oproti dnešním přeplastovaným autům je báječný
Pasivní bezpečnost je bohužel v době 70let,deformační zóny v podobě pár plechů a vzduchu úložného prostoru,dávají tušit že nehoda ve vyšší rychlosti má ve většině případů velice katastrofální následky,a ještě když jako beranidlo ze zadu tlačí váha motoru a při nárazu ještě více deformuje karoserii,bezpečnostní pásy jsou také v době dávno minulé a nevím jak by při nárazu obstály.....lepší je na to nemyslet:-):-)
Převodovky se dělaly buď čtyřstupňové,nebo pětistupňové,já mám čtyřkvalt,z čehož pramení vysoká úroveň hluku při vyšších rychlostech,pětikvalt se využije vzhledem k motoru jen při ustálené jízdě po rovné silnici(dálnice,rychlostní silnice)
Úroveň hluku je poměrně vysoká,ale zase nic co by se nedalo zvládnout,topení nastupuje pomaleji,ale při dobré údržbě to není tak katastrofální,interiér je chudý,vybaven tvrdými plasty a jen základními a nezbytnými ukazateli a spínači,prostě lidové auto,ale na druhou stranu je to přehledné a funkční,žádné zbytečnosti


Celkové hodnocení auta je zatím pozitivní,vzhledem k věku jsem zvýšenou poruchovost nezaznamenal,auto v zimě vyjede i tam kde většina aut beznadějně končí a servis je finančně únosný a náhradní díly za pár korun,nehledě na to že si auto opravím sám

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 19


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 120

Vložit komentář

Skoda120

Taky jsem mel: + kdysi nejlevnejsi ojetina, dobra spotreba, levny vyfuk
- maly kufr vpredu na kocarek,kolo..., Vysoka spotreba oleje, nebylo to stavene, jet dlouho 120km/h, zimni starty, topeni, hrani se syticem,hluk,velky objem chladici kapaliny, malo vykonny kabinovy ventilator,zadne prihradky,rychle zrezivela,do kopce to netahlo,volnobezny solenoid plrad pod napetim

01.02.2017 | 21:30:23 | Michal  | 89.102.202.* Reagovat

RE: Skoda120

Kufr dán koncepcí, kočárek jsem v něm však vozil,olej jsem v životě nedoléval, jen pravidelné výměny,starty v zimně - no problem, stejně jako jízda na sněhu(zejména do kopce) na rozdíl od většiny tehdejších (i dnešních aut),sytič byl v časech karburátorových standardní výbavou (nikoliv výsada šáde),co je to rychle zrezivělo?, rozhodně pomaleji než třeba fiaty nebo felicie............

02.02.2017 | 10:04:55 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat

chtrý řeči těch co by stodvácu ani néuměli rozjet......

čus...nevím o čem se to vůbec vy majitelé a znalci stodvacítek ap.starých dobrých Škodovek s těma co by je ani neuměli nastartovat natož rozjet a nedej bože si na nich něco -vše-opravit vůbec dohadujete...sednout do fára který je mnohdy chytřejší než jeho majitel a když se něco nedej bože po...e zavolat servis umí každej...ale vyndat motor tzv.v teplejch na silnici a vyměnit spojku?......aha.....atd atd.Mám sám Embéčko 35 let Stodvácu 10 tak vím o čem mluvím...kdo své auto nezná do posledního šroubku tak je jen element mezi pedálem a volantem-mnohdy rušivej........

21.10.2016 | 21:38:43 | cundras  | 78.45.41.* Reagovat

Nechte už tu stařenku konečně v klidu spát,

ta už na silnicích nemá dávno co dělat a když, tak leda na veteránských číslech.

11.05.2012 | 09:08:14 | Kolemjdoucí  | 188.175.52.* Reagovat

RE: Nechte už tu stařenku konečně v klidu spát,

Však se neboj,i na tom se už pracuje,veteránské značky plánuji na příští rok
Ale i tak nevidím důvod,proč dobře udržované auto,když má všechno v pořádku nemohlo jezdit když je starší

11.05.2012 | 12:41:00 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

Tak to mě ještě nepotkalo.
Zažil jsem zamrznuté dveře,kliky,zámky,vyhrabávání se ze sněhu.Ale okno jsem ještě neškrabal uvnitř auta.
Ale vím že známí má taky 406 jen starší..a tomu se zase v létě zamlžovali okna zevnitř.Nakonec to vyřešil novým kabino.filtr.A vyčištění klimatizace...auto mu stojí venku denně.A něco takového se mu taky ještě nestalo.Kolikrát ani nemohl se do auta dostat protože sníh zmrzlá voda...mu odstavila dveře u řidiče.Tak tam lezl zadem..:D.Ale okno dle všeho taky zevnitř neškrabal.A kamošovi na Focusu 2001 to dělá taky..když dojel nechával otevřené okno.Aby to vyvětral.Pak koupil nový kabinový filtr a má po problému.A to tam měl tak 2Cm vrstvu ledu.

09.05.2012 | 15:37:34 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Nebuďte už trapní s tou stodvacítkou.Obdivuhodné kolik lidí dovede reagovat na třicet let staré a dle většiny nepodařené auto.

08.05.2012 | 20:40:42 |   | 88.102.67.* Reagovat

RE:

Víš co je hodně zajímavý,že to podle vás jen vysmívané a nepodařené auto se prodávalo velice dobře i v anglii....když se v roce 1987 vyvezlo do anglie 17 000 škodovek s motorem v zadu,což je asi DESETINA roční produkce,to si myslím svědčí o něčem jiném než hloupé kecy některých lidí....a kdyby to bylo opravdu tak hrozně zlé,ďábelské a nepodařené auto bylo tak hrozné,proč by méně majetní Angličané raději nekoupili nějakou západní ojetinu v ceně nové škodovky,myslíš že od roku 76,od kterého se škoda 120 vyrábí nepoznali že je to šunt a pořád by to kupovali i kdyby věděli že je to šunt........LOL mám to zapotřebí hádat se s ****

08.05.2012 | 21:39:22 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Taky vAnglii měli na ty vraky spoustu vtipů a historek.To Ty nemůžeš pamatovat takže neplácej.A o zastaralosti a hrozivosti konstrukce tohoto skvostu je zbytečná debata.Někde si najdi auta která se vyráběla v roce 1985 mimo komunistické země.Srovnej se svým opěvovaným vozidlem.Nemám nic proti nadšení z vozidla ale trošku se srovnej v názorech seš tady k smíchu.

09.05.2012 | 07:11:14 | m  | 89.111.98.* Reagovat

RE:

Já jsem ke srovnání měl,dokonce ještě mladší,až z roku 1989....opel vectra 1,6-určitě tišší,rychlejší a bezpečnější,ale ani při nejlepší snaze to udržet v provozu prostě nešlo,se jen koruny sypaly a výsledek v nedohlednu,víc v dílně než na cestách
Škodovka je hlučné nebezpečné vozidlo,ale pro mě má jednu velkou výhodu,za únosné peníze JEZDÍ,a jezdí spolehlivě,všude se válí mraky dílů a údržby nestojí prakticky nic,což se teda o tom skvělém autě ze západu říct nedalo
Vtipy možná byly,ale i tak to kupovali ve velkém,tak asi tak hrozný to být nemohlo

09.05.2012 | 12:03:48 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

No tak v tom s tebou souhlasím:)Je to právě jediná výhoda o proti ostatním autům..levné náklady.
Což zase na druhou stranu nedělá auto...
a hlavně v dnešní době.Chce člověk co nejbezpečnější a hlavně auto.Se kterým může jezdit co nejdéle bez jakéhokoliv investování do zbytečných oprav.
Jinak s tím porovnáním že Vectra byla dražší...no za lepší člověk vždy zaplatí.

09.05.2012 | 12:28:05 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Tak teď si ale přímo protiřečíte,bez zbytečných investic mám právě tu škodovku,i když tam náhodou někdy nějaká blbost odejde,tak je to oprava za desítky korun,zatím nic vážnějšího neodešlo
Za to na té vectře pořád,alternátor,startér,vstřikovač,rejdové čepy,vnitřní kloub poloosy,praskla zadní pružina,brzdový válec,přední brzdy a už vážně nevím co....po dvou měsících bojování s tímto autem,když jsem se bál jet 40km daleko aby se zase něco neposralo,jsem to odvezl na vrakoviště a teda můžu s klidem říct že ve spolehlivosti ZLATÁ škodovka,zatím mě odvezla všude

09.05.2012 | 13:43:28 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Každé auto má svojho kupca..., je to iba o cene.

Aj u nás sa predávali Tavrije, Oltcity, Dácie, Trabanty, Moskviče atď, ... samé to "výkriky" doby...:)) kamennej v motorizme.

A nikto pri rozume ich nevynáša do nebies. Jednoducho bola doba socializmu, peňazí dosť, áut málo, tak sa soc. človek uspokojil s haraburdou.

A tí, ktorí mali bony /Tuzexové poukážky...l bon-asi 5 KČS/, tak tí si kupovali P 309, Renaulty 11, Simci, Mercedesy, Ford Scorpio som videl prvykrát v 1985, nejaký muzikant z prahy mal koncert... skoro sme to auto zožrali, čo sme ho tak oslintávali...:))

A aj v Anglicku žije chudoba.

09.05.2012 | 10:20:32 | ľuboš  | 85.237.224.* Reagovat

RE: Každé auto má svojho kupca..., je to iba o cene.

Lubošku,otázka zněla,proč by ti málo majetní sociálky v anglii,nekoupili nějakou západní ojetinu v ceně nové škodovky
Škodovka tehdy stála nějakých 65 000kčs,myslíš že za tu cenu by v anglii nekoupili nějaké ojeté auto západní výroby

09.05.2012 | 11:58:21 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Každé auto má svojho kupca..., je to iba o cene.

Taky asi neviš, milej Rambo, kolik se jich z té Anglie vrátilo zpět, protože to byly aušusy. Pak se prodávaly v Tuzexu a blbí Češi se o ně prali.

09.05.2012 | 20:16:13 |   | 89.102.165.* Reagovat

RE: Každé auto má svojho kupca..., je to iba o cene.

No tak nás pouč, kolik se jich vrátilo. Hodně viď? No , to jsi nás uzemnil, nemel nesmysly, kdyžo tom nic nevíš.

10.05.2012 | 07:47:15 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Každé auto má svojho kupca..., je to iba o cene.

A kolik se jich vrátilo co,17 000 za rok určitě ne,dyť kolik těch vývozových se u nás prodalo,já jsem za svůj život nepotkal jedinou škodovku estelle.....dvě jsem viděl na srazu,ale v provozu ani jedinou,a tak mladej taky nejsem,před 10 rokama jich jezdilo ještě mraky

10.05.2012 | 22:21:05 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

prosím vás už tu prestante vypisovať o ničom,to auto tu bolo mi dnes 30-40-50-60 ročný sme ho poznali všetci,bolo aké bolo vydržali sme to tu s ním,už zapadlo do zabudnutia(chvála bohu) čo bolo to bolo terazky...

09.05.2012 | 15:05:29 |   | 95.102.44.* Reagovat

RE:

Jsi jedním z nich.

09.05.2012 | 07:44:22 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

Znám jsem spoustu lidí co to auto měli...a kromě absolutně lehké údržby.Že se to dalo opravit na koleně..tomu nikdo žádnou jinou kladnou vlastnost nepřidá.Nejčastější zápory...spatné topení.Jak je tady zmíněno zamrzlé okna uvnitř.V kabině nadměrný hluk..hlavně na zadních sedačkách.V zimě nechytala a v létě se přehřívala.Když vezmu interiér vozu i v porovnání s auty té doby jako ta Lada co jsem psal.
Tak je to v mích očích děs..budíky jako s Traktoru palubní deska..absolutně o ničem.Z boku vede trubka na topení..která křičí do očí.Ty východní auta měli trochu nádech luxusu.Chromované kliky kožené sedačky..apod.S tím rezavěním u VAZ 2101.To nebylo zase tak strašný.Je to ze stejného důvodu jako u Š120.Pokud se o to člověk stará tak to tolik nerezaví.Znal jsme škodovku která měla v sobě díry.Velikosti tenisového míče.Jde na tom moc vidět že je to i dělané na kolenu.
Ono pro spoustu lidí znamená každé auto něco jiného..a každému se líbí něco jiného.Konec konců na běžné ježdění by mohl mít Š120 každý.Protože jede....:D:))
Pro mne nejhorší auto co jsem kdy řídil..a sám za sebe jsem se s tím styděl jezdit po městě.
Ten co měl Ladu bude chválit Ladu ten Škodovku zase Škodovku apod.Ale když vezmeme fakta..tak je to prostě zaostalé zastaralé auto už ve své době.:)

08.05.2012 | 13:06:47 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Na to že se přehřívá nebo nechytá nebudu odpovídat,to je jen o technickém stavu
Ještě jednu velkou výhodu jste zapoměl,že to v zimě vyjelo úplně všude,co jsem se vyškrábal v zimě na celoročních OR 36 tak to by absolutně žádná předokolka nedokázala ani s řetězy

08.05.2012 | 21:42:50 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

A ty zamlžený okna........

Já si prostě nemůžu pomoct,když vidím tu fotku nahoře,jako bych tu popelnici mněl zase na zahradě.Tohle taky nedělalo žádný jiný auto na světě,tím že všude byly fuky že by tam proběhla kočka,tak to auto bylo imrvére orošený jenom zevnitř.V mrazech mnělo namrzlý okna vevnitř,zatímco každé jiné auto zvenku.Na ubohý topení se fakt spolehnout nedalo,náznak nějakého výhřevu tam byl až po desítkách kilometrů,jééžiš vždytˇto bylo strašný úplně na všechno.

08.05.2012 | 11:58:46 | Mirek  | 90.177.196.* Reagovat

RE: A ty zamlžený okna........

Víte proč jsou ta skla zamlžená,protože předtím než jsem to fotil tak jsme tam seděli s kamarády a kouřili,bez běžícího motoru a ventilace,tak se to zamlžilo.....kdybych věděl že to bude někomu vadit tak to vyfotím hnedka po jízdě:-D
Topení je taky kapitola,to auto netopí,já sám tomu říkám HTT(hovno to topí)ale tak aby zůstávala skla zamrzlá teda ne,na 15°C to vytopilo vždycky i v mrazech a ne po několika desítkách kilometrů

Ono je tam na motoru taková součástka,která ovládá průtok kapaliny dopředu do chladiče,v tom mrazu má průtok do předu zavřít aby voda obíhala jen kolem motoru,měla teplotu kolem 85°C a auto topilo....jenže když je ta součástka *** v háji tak ta voda proudí celým chladícím systémem do předu do chladiče,kde se v mrazu prudce ochlazuje,má malou teplotu a auto tím pádem netopí
Ta součástka se jmenuje TERMOSTAT jestli to někomu nedocvaklo,a ten musí být FUNKČNÍ,aby to topilo

08.05.2012 | 21:50:23 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: A ty zamlžený okna........

Okna omrznou u každého auta zevnitř, pokud je tam dostatečná vlhkost (nasáklé koberečky ap.), která se při jízdě uvolní do interiéru (teplem) a po vychladnutí namrzá na sklech. To není žádná specialita škodovek, takhle namrzne i mercedes.

09.05.2012 | 07:49:31 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: A ty zamlžený okna........

Ještě se mě to nikdy nestalo.I v autě kde nefungovalo topení byly mokré koberce venku zima.A okna byla jen zamlžena.
Ta 406 mě v Zimě stála 2 dny při nočních mrazících.-20-25C.
Když jsem dojel koberce byly mokré.Jak vzadu tak v předu.Když jsem došel na oknech byla námraza.Ale normálně z venku.Uvnitř byla zamlžená.Což po 2 minutách jízdy.Opadlo...
Škoda 105-120.Jsou tímto hodně známa..ale proto protože tam se ta vlhkost usazuje přímo ve sklech.Takže i když bude uvnitř sucho.Nic tomu nepomůže.Několik lidí co to auto měli nebo mají..to ví.A kolikrát se jim stalo že si u toho poškodili.Zadní vyhřívání skla protože to seškrabávali.:D.
Což můžu říct že od mala jsem se vozil v dobrých autech..různých.A nikdy jsem nic takového neviděl ani neslyšel.Ani ten Žigulík neměl takové potíže..a k tomu hlavně dobře topil.:)

09.05.2012 | 12:43:52 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: A ty zamlžený okna........

Ale Luku, to je fyzika! 1) okna se zamlžují právě, když topení funguje, protože se voda odpařuje a sráží na oknech a 2) , pokud je venku pod nulou, první co se ochladí je sklo okna (zase nejrychleji čelní skloněné okno) a proto na něm vlhkost namrzá, to nemá co dělat se škodovkou, to je prostě fyzikální jev, který je platný všude (i v tom Mercedesu).
Z venku se udělá námraza, pokud padá vlhkost a teplota je pod nulou, protože auta jsou promrzlá, zevnitř je to obdobné, jen ta vlhkost se tam musí vyskytovat v dostatečné míře, tobě, když stojí 406 celou noc v -20 , tak není uvnitř zmrzlá? (okna vymrznou první). Pokud už ale mrzne několik dní nejsou auta omrzlá zevnitř, protože už se nemá co vysrážet, jediné, čím tohle můžeš ovlivnit je ošetření skel chemií, aby se na nich nesrážela ta vlhkost, model ani velikost auta s tím nemá jednoznačně co dělat.

09.05.2012 | 12:55:47 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: A ty zamlžený okna........

Co no dobře..ale nikdy jsem neměl zamrzlá okna uvnitř.Tak abych na něj potřeboval škrabku jako ve Škodovce.:)Protože zůstala právě uvnitř zamlžená.Nikoliv že by na nich byla námraza podobná jako z venku.
S tím topením máš pravdu ,ale když ti nejde auto je zmrzlé a uvnitř dýcháš taky se ti zamlží:DD:)
Jistě že uvnitř je auto zmrzlé..jak jsem říkal nemusím k tomu používat škrabku jako z venku.Což asi 3 lidi co znám.Museli a právě jeden z nich si poškodil vyhřívání zadního okna.Tohle se dokonce dočteš i na webech o těchto autem.Uvnitř zamrzají více jako u čehokoliv jiného.:)

09.05.2012 | 13:24:42 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: A ty zamlžený okna........

Zase taky topím přes aut.klima.
Auto je uvnitř zmrzlé sedadla volant apod.Ale okna jsou taky ledová.Ale námraza na škrabku je pouze venku.Uvnitř stačí zapnou klimatizaci...ofoukat okna.Nebo setřít hadrem..a je to jen zamlžené.Opravdu jsem se nikdy nesetkal s něčím jako jsem viděl a slyšel u té škodovky.Aby někdo stíral škrabkou uvnitř okna.:D:))

09.05.2012 | 13:42:44 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: A ty zamlžený okna........

Letošní zimu jsem škrabal okna zevnitř i na fungl novém C-Maxu :-), a pokud je někdo škrabe přes vyhřívání , tak je to s prominutím blb........, to se nedá léčit. Od toho tam totiž to vyhřívání je, aby se zaplo a nemusel jsi škrabat, problém s hlavou :-) .

09.05.2012 | 14:00:48 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

Výbava na úrovni své doby??????????

Tak tahle věta mně dorazila,může mi někdo prozradit o jakou výbavu se jednalo???????? Vždytˇšlo o naprostou holotu!

07.05.2012 | 18:59:08 | Mirek  | 90.177.196.* Reagovat

RE: Výbava na úrovni své doby??????????

No a jako řekněte mi,co měla jiná auta z východního bloku,nebo i normální auta ze západu více za výbavu
Měl jsem opel vectra z roku 89 a teda nebylo tam za výbavu nic víc,kromě pár schránek navíc.....obě auta měly pedály,volant,řadící páku,sedadla,palubní desku,ovládání osvětlení,výstražná světla,mlhovky,rádio,ovládání topení a ventilace,manuálně stahovaná okna....jo,jedno navíc ten opel měl,výškově stavitelnou sedačku řidiče.-D:-D

07.05.2012 | 22:30:33 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Výbava na úrovni své doby??????????

mal som r19 rv.89 diesel spotreba 5litrov,el.šíber,vyhrievané sedačky,centrál na diaľkové ovládanie,okná v elektrike,el.nastavenie speťákov,pri predaji v roku 2011-430.000km všetko funkčné dokonca štartoval aj pri -20,to už by 120-ka musela byť po štvrtej generálke a druhom vyvarení,síce aj 19-tka už dosť korodovala ale všetko bolo pôvodné a to nehovorím o jazdnom komforte a o tom že to v zime normálne kúrilo.

08.05.2012 | 10:03:46 |   | 95.102.44.* Reagovat

RE: Výbava na úrovni své doby??????????

Ale i tak je Vectra někde úplně jinde.To že to tak bereš je jen tvůj pocit.:))
Jak tady zmínil jeden člověk s tím R19...to samí jsem měl u 16V.
Nebo Croma...el.okna.zrcátka,atd.

08.05.2012 | 11:23:55 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: Výbava na úrovni své doby??????????

u západních aut bylo možné za příplatek pořídit ohromnou spoustu věcí,od el.oken až po klimatizaci,různé druhy čalounění,nemluvě o tom,kolik modifikací každý model mněl,například golf.U škodovky nebylo možné vůbec nic a za vrcholnou třešničku na dortu se myslím považovala verze GLS,která mněla pár chromovaných lištiček.Naprosto směšné.Mněl jsem golf GTI z roku 1984,anatomické sedačky,šíbr,el okna,výkon cca 11O ps,5-ti kvalt ani není třeba zminovat,tonované skla,atd.atd.

08.05.2012 | 11:44:16 | Mirek  | 90.177.196.* Reagovat

RE: Výbava na úrovni své doby??????????

A v tom je právě ten zásadní rozdíl..Vectra to mohla mít taky.Škodovka ne!:)

08.05.2012 | 11:53:04 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: Výbava na úrovni své doby??????????

Nejlepší co se dalo koupit byl Rapid 136 nebo sedan 136GL
Anatomická opravdu pohodlná přední sedadla,palubní deska GL,pětikvalt,celohliníkový motor z favorita(46kw)čalouněné celé dveře-neměly žádný nekrytý plech,dva druhy interiéru na přání-buď béžový nebo černý,na přání střešní okno,myslímže se na přání montovalo i akustická signalizace rozsvícených světel nebo programovatelný cyklovač stíračů namísto třípolohového,měl zadní nápravu se stálým rozvorem kol-vlečenou,díky čemuž se přímo razantně zlepšila jízdní stabilita a ovladatelnost,měl výborné čtyřpístkové přední brzdy,a dál už nevím,nejsem genius abych dokázal vyjmenovat všechno.......jo ještě na přání se dodávala litá kola(meteor nebo appolo)sportovní zrcátka beskyd sport(kapky)nebo příčný výfuk

Divil by ses,ale rapid dodávaný do německa ty elektrická okna na přání měl,nehledě na to že do zemí s přísnými emisními limity se montoval i vstřikovač paliva s katalyzátorem(Bendix)verze Rapid 135RiC nebo sedan škoda 135GLi

No nebylo moc variací to není pravda,kdyby chtěl mít člověk všechny typy škodovek s motorem v zadu,tak by mu myslímže pořádný hangár nestačil.....105-105S,105L,105GL,105SP......120-120S,120L,120LS,120GLS,120LE....130-130L,130GL....135-135L,135GL,135GLi.....136-136L,136GL.....Garde....Rapid-120,130,135,136.....lišili se použitou výbavou a motorizací

08.05.2012 | 13:41:14 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Výbava na úrovni své doby??????????

Neviem na čo by a hlavne KTO kupoval zastarané autá už z výroby...:(

Jedna karoséria, mizerné jazdné vlastnosti, neskutočne slabý motor, nulový komfort, šialený hluk...naozaj OK auto soc. tábora, za ktoré sa nehanbili pýtať celý majetok...fuj.

08.05.2012 | 19:52:32 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Výbava na úrovni své doby??????????

Luboši,víš co je taky hodně zajímavé,s jakou neúnavnou silou a vůlí čteš snad všechny recenze tady a kidáš špínu na všechny škodovky
Jestli ti ty auta udělali něco tak hroznýho,z čeho se nemůžeš psychicky vzpamatovat tak si zajdi za odborníkem,on ti pomůže a třeba to bude zase dobrý-no jo,ale na jaře se to prý vždycky zhorší,neboj,oni tě zase stabilizují a bude to dobrý
Vážně jsem se nechtěl dopracovat k urážkám,ale zaprvé ty jsi mě urážel taky a za druhé co tady píšeš už je vážně na palici

08.05.2012 | 21:33:20 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Výbava na úrovni své doby??????????

to je iba z nudy, nesmieš to brať osobne.

ale aj tak to nič nemení na fakte, že 120 a škoda celkovo bola až do roku 2012 neskutočne drahá haraburda.

09.05.2012 | 09:24:28 | ľuboš  | 85.237.224.* Reagovat

RE: Výbava na úrovni své doby??????????

A stačili mi tie asi 3-4 jazdy v autoškole, aby som pochopil, že od š 120-až po favorit, či felíciu... na km ďaleko.

Neskutočne zlé autá, až felícia trochu napravila pokazené meno, vďaka W.

09.05.2012 | 09:45:23 | ľuboš  | 85.237.224.* Reagovat

RE: Výbava na úrovni své doby??????????

Srovnávám srovnatelné, tedy : Žiguli,Moskvič,Zaporožec,Volha,Fiaty 125P a 126P,Dacii,Trabi,Wartburg,Zastavu,Polonez...............

09.05.2012 | 07:53:34 |   | 82.142.100.* Reagovat

Š 120

Mám rád auta ze 70-80 let,mají určité kouzlo,ale tahle nepovedenina v sobě nemá nic.

04.05.2012 | 19:07:59 | Mirek  | 90.177.196.* Reagovat

RE: Š 120

Náhodou... má spoustu nej! Např.: Jako jediné auto na světě má nejdelší trubky s chladící kapalinou (odzadu z motoru dopředu do chladiče a zpět), jako jediné auto na světě potřebovalo dvě ruce na otevření nádrže, a jako jediné mělo haubnu otvírací do strany. Inu prostě, byl to NEJ paskvil!

04.05.2012 | 20:04:20 |   | 89.102.233.* Reagovat

RE: Š 120

Nevím co na těch věcech byla výhoda..potřeba dvě ruce na otevření nádrže?Jistě no proč to dělat jednoduše když to jde složitě.Kufr do boku nevidím žádnou výhodu.Spíše co se týče bezpečnosti velké mínus.Ten motor přece jen trochu zmírní náraz.Nemluvně o kvalitě a konstrukci karoserie.To auto se poskládalo jako papír.Co se interiéru týče ten se může líbit jen tomu,kdo to auto měl.A sžil se sním.O proti třeba VAZ 2101-2106.To bylo dosti chudé...Nemluvně o přístupu k motoru například při výměně svíček.Sedět v tom autě vzadu tak po pár kilometrech člověku rozbolí hlava..díky hlasitosti motoru.Já sice osobně tuto značku moc nemusím.Ale jsem rád že patří ke koncernu.Protože ..některé modely s posledních let.Dle mě třeba Octavia RS nebo Superb Combi.Vypadají celkem k světu.

05.05.2012 | 23:31:33 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: Š 120

Tak 1) ten chytrák nad tebou to myslí ironicky
2) pokud byl střevo potřeboval 2 ruce, ale to je jeho problém a navíc i kdyby tak to snad není tragédie.
Otvírání kufru do boku měla i jiná auta, je to proto, aby se nemohlo stát, že pokud se špatně zajistí hauptna, nebo se něco pos..e, kryt se v rychlosti otevře, překryje čelní sklo a malér je na světě.
Přední deformační zóna byla daleko lepší než třeba u žiguli nebo warťase, protože se lisovaly plechy a byla tam rezerva, celé to náraz tlumilo (airbagy neexistovaly), takže když jsi boural čelně třeba s Wartburgem, měl jsi motor na klíně a hrudník a nohy na kaši.Viděl jsem to mnohokrát.
V terénu výhoda oproti zejména dnešním autům vlivem vyšší světlé výšky, výbava na úrovni své doby a místa vzniku. Co měl prosím tě žigulík tak zásadně lepšího ve výbavě než škodárna? S výměnou svíček, a vlastně čehokoliv jsem v životě neměl problém, šáde byla stavebnice, vše šlo udělat v podstatě na ulici - i vyměnit motor, navíc okolo něj byla spousta místa.
No a jako dítě jsem jezdil ve škodárnách vzadu - migrénu jsem nikdy neměl, jen jsm dnes příšerně rozmazlení, co bys říkal jet přes půl republiky na korbě PV3S?

06.05.2012 | 11:29:39 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

RE: Š 120

Tak Vašku, Wartburg měl rám, narozdíl od dutého předku škodovky, kde se nemělo co lisovat - leda vzduch. Stavebnice to taky nebyla, protože vše bylo svařené dohromady (např. zadní blatník a sloupky, apod. Wartburg byl sestaven klíčem č. ukou držet víčko aby se netočilo a druhou otdnou rukou držet víčko aby se netočilo a druhou otdnou rukou držet víčko aby se netočilo a druhou otdnou rukou držet víčko aby se netočilo a druhou otáčet zámkem. A ten názor není jen můj, z praxe, stejně to bylo známé i v tehdejším tisku (a nejen českém). jen je vidět ta slepá zaujatost, to nebetyčné nadržování něčemu, co mám, nebo jsem měl... ať je to jaký chce paskvil, já si na to nedám sáhnout a pravdu neuznám. A pánbůh dej trochu radosti těm chudákům, co museli cestovat na zadních sedadlech. Takový akustický salát složený z dunění, vibrací a nízkofrekvenčního hluku bych nepřál ani největšímu nepříteli.

06.05.2012 | 13:28:14 |   | 94.112.116.* Reagovat

RE: Š 120

Nevím jakou přesně konstrukci vartburg má,ale nevím proč by se nemohl utrhnout motor z rámu a neskončit na klíně řidiče:-D
V čem je to horší stavebnice než vartburg,ten má nosný rám z kterého taky sundáte celou karoserii a ta je v celku,stejně jako ze škodovky odejmete nápravy a zůstane vám taky karoserie v celku,přední blatníky jsou odejmout u obou,přední a zadní čelo taky,u varturga možná jde navíc odejmout zadní blatník,u škodovky se musí odřezat a navařit
Jinak je to stavebnice úplně stejná,motor u škodovky drží na pár šroubech,akorát odendáte zadní čelo a motor jde krásně ven,stejně převodovka,přední náprava drží na 6 šroubech,odendáte ji celou....všechno,nevidím rozdíl
Nehájím to proto že bych neměl na nic lepšího nebo jak jste to psal,ale proto že je to auto které otci sloužilo oddaně xx let,a nikdy nemělo žádnou vážnou poruchu,nelánovovaně nikde nikdy nevysadilo,jen pravidelná a pečlivá údržba,najezdili jsme na ni za tu dobu 320 000km a motor je původní,nerepasovaný

Ale těžko něco říkat zaujatému člověku proti škodovkám,takových jako jste vy znám více-koupili dohuntovaný vrak za pár šupů,dali tomu péči za pár korun a chtěli extrémní výkon za milion....a když jim ho to auto ve stavu vhodném tak na sešrotování nemohlo poskytnout tak nemají na práci nic jiného než kidat špínu

06.05.2012 | 15:53:13 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Š 120

Kamaráde - neuč orla lítat, měli jsme v rodině kde-co včetně toho varťase (dokonce několik), taky tady nepíšu, že se po nastartování klepal jak ratlík a smrděl jak tchoř, nemluvě o tom kraválu od motoru. Zkrátka byl to soc.výtvor z NDR. Jinak to myslím napsal Rambo celkem přesně, ale ještě se vrátím k tomu čelnímu nárazu. Kdyby jsi nebyl tak zabedněný,nebo to někdy viděl na vlastní oči jako já, tak b jsi věděl, že škodovka se sice slisovala až po přední sklo, ale celý předek (neplánovaně)pochopitelně fungoval jako deformační zóna, kdežto u varťase nic takového nebylo, po nárazu pár cm k motoru přes masku a už se celý motor hrnul řidiči na klín, zeptej se někoho, kdo dříve likvidoval nehody - zcela běžná věc.

06.05.2012 | 18:39:49 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Š 120

A když už jsi na tom "čeké a jedině české a nejlepší tehdy ze všech" tak jsi zapomněl na zásadní vec: karoserii dělal Ital, ty českej čechu. Takže velký prd, jediný auto vyrobený bez zápaďáků byl Wartburg a taky to byla jediná pořádná opravdu socialistická limuzína, bez licencí. A o to snad šlo, ne? K ostatním nesmyslům se vyjadřovat nebudu, a reagovat na výpady jako "zabedněnec" už vůbec ne.

06.05.2012 | 18:45:25 |   | 94.112.116.* Reagovat

RE: Š 120

Nějakej mindráček ? "čeké a jedině české a nejlepší tehdy ze všech" To jsi napsal ty a ještě gramaticky blbě inženýre, kolik ti je ? 10-15? Čechu se milánku píše s velkým "Č". Jinak Bertone dělal favorita, a tuším 724, ze které 120 vycházela, ale to bylo auto s motorem ve předu. 120-ka byla vlastně celou dobu jen evoluce š100Mb, přes š100, až po š105/120, a žádná licence na ní nikdy nebyla použita. A to ani na R-ku nebo rapidu.

06.05.2012 | 19:34:43 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Š 120

Jediná licence co byla použitá na škodách s motorem v zadu byly přední kotoučové brzdy...jinak nemůžu přijít na nic
U rapidu s vlečenou nápravou byla licence na poloosy,na gardesky se dovážely lobro,později z veb sachsenring

A jako že jsou na autě dvě licenční věci,nepovažuji za to že by to nebylo auto vyrobené vlastními silami

06.05.2012 | 22:17:07 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Š 120

české je přídavné jméno. Vrať se na základku.

07.05.2012 | 14:07:03 |   | 94.112.116.* Reagovat

RE: Š 120

Tak ke všem diagnózám ještě problém s interpretací psaného textu?
Pořádně si to po sobě zkus přečíst doktore , zejména pasáž o "českém čechovi" třeba tě to trkne !!!

07.05.2012 | 15:24:03 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Š 120

Skáčeš z tématu na téma. Protože neumíš přiznat pravdu. Jádrem příspěvku bylo, že škoda 120 byla jediné auto vyrobemé vlastními silami bez přispění západu. Pravda je takovaá, že bez přispění západu to nebylo, narozdíl od wartburgu, jediné opravdu socialistické limuzíny vyrobené vlastními domácími prostředky. Ostatní jsou jen blbosti mimo mísu.

07.05.2012 | 21:06:31 |   | 94.112.116.* Reagovat

RE: Š 120

Já jsem mylel že myslíte favorita,tak to pardon.....v čem nebyla škoda 120 česká,česká karoserie,český motor,české nápravy,český interiér....škoda 120 je evoluce škody 1000MB a 100,tzn že to není žádný ital design,škoda 120 nevychází z nerealizovaného projektu škody 720,škoda 120 vychází ze škody 100,a je na ní české všechno

07.05.2012 | 22:34:22 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Š 120

:-), jedinej , kdo tady skáče od tématu k tématu, protože mu docházejí argumenty jsi nezlob se ty. Já vždy jen reaguji na tvé bláboly, zkus si ty vlákna přečíst od začátku.

08.05.2012 | 15:00:07 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Š 120

Bertone dělal jen základní design karoserie a interiéru,to je u automobilek zcela běžná věc i dnes........v čem jiném měl favorit licenci,snad jen že z veb sachsenring dováželi poloosy a pár drobností

06.05.2012 | 22:11:21 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Š 120

.."Bertone robil iba základný dizajn karosérie....":)), ach jááááj, už ani smiať sa nevládzem.

Normálne do plaču.

06.05.2012 | 23:11:33 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Š 120

Tak to jsem rád že jsem ti udělal dobrou náladu,ale já mám o favoritu doma celou obsáhlou knížku
Favorit vychází z projektu nerealizované škody 760,tzn že AZNP dodalo karosárně bertone základní sádrový model s základním rozdělením prostoru a technického řešení....bertone na základě tohoto navrhl design karoserie,technické řešení nenavrhoval

07.05.2012 | 22:38:15 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Š 120

Tak výbavu lepší určitě neměl.Ale na druhou stranu design interiéru byl u Žigulíka někde jinde..pamatuji si že tenkrát nás vezl strýček někam na dovolenou v jeho autě měl Š120 v šedé barvě...a koupil si dozadu potahy.Které měli zmírnit rachot od motoru..dělalo to tak více lidé.

06.05.2012 | 23:45:15 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: Š 120

Ta nepovedenina byla asi jediné auto co se ve východním bloku vyrábělo vlastními silami.....to že lada dokázala koupit licenci nepovažuji za žádný triumf,to dokáže každý vyrábět podle návodu
Trabant a vartburg ty zůstaly už někde v 50 letech,poláci vyráběli licenční fiaty,rusáci taky,jugoslávci taky
Jediná škodovka dokázala vyrábět svoje auta-bráno v segmentu lidových aut,neberu tatru,volhu atd,čili auta pro prominenty

Tohle auto má pro mě kouzlo daleko vetší než všechny ostatní z té doby

Raritních řešení má několik-hliníkový motor s litinovou hlavou,to snad nevyráběl nikdo jiný,dlouhý chladící systém,kyvadlovou zadní nápravu,kufr otevíraný nabok,baterie uvnitř vozidla

05.05.2012 | 13:11:59 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Š 120

Tak bacha, s tím Wartburgem. V 50tých letech? Uvědomsi, že Warťas měl pohon předních kol bez jakékoli licence (kdo to tenkrát na východě měl?), od roku 66 už měl moderní (supermoderní) karoserii s velkými okny, štíhlými sloupky, obrovským kufrem a taky obrovským pohodlím pro posádku. Měl hřebenové řízení (haha, kdy ho měla škoda?) tříválcovou koncepcí předběkl dobbu o 60 let. 13ti palcová kola, a bylo by toho mnoho na výčet... takže až na ten dvoutakt, kterým byli němci posedlí, to bylo nejmodernější auto východního bloku. Ten čtyřtakt přišel pozdě. V tom zaspali dobu. Ale bratře, škodovka mu skutečně v ničem nemohla konkurovat.

05.05.2012 | 18:13:22 |   | 94.112.116.* Reagovat

RE: Š 120

Přední pohon neřeším,to pro mě není rozhodující,pro mě je naopak vše v zadu výhodnější na vysočinu,a to mnohonásobně,hlavně v zimě.....když vezu cement nebo nedejbože něco většího,tak prostě připojím vozejk a nekurvím si aspoň interiér v autě,nebo spoustu věcí dám na střešní nosič,sice má střecha předepsanou nosnost 50kg,ale z mojí zkušenosti unese bez jakýchkoliv potíží 2x tolik....takže s místem já problém nemám
Pro vás je supermoderní karoserie s centrálním nosným rámem,to prakticky jen zmodernizovat karoserii a posadit ji prakticky na původní podvozek není žádné umění.....to škoda 1000MB v 60 letech byla teda daleko modernější,oproti předchůdcům naprosto nové auto-4takt,samonosná karoserie,na tu dobu moderní koncepce,vinuté pružiny,elegantní tvar
Hřebenové řízení se objebvilo u škoda garde v roce 1980
Tříválcovou koncepcí předběhl teda dobu jak sviň,už aby se toto nikdy neobjevilo,motor má mít dva,čtyři,šest,osm atd válců,ne 3....inspirace pro HTP dobrá
Když pohodlím srovnám vartburg rv 88 a například škodu rapid 136 rv 88 tak teda škodovka absolutně vede,úplně ve všech srovnáních,o čtyřtaktním motoru 1,3 46kw si mohl nějaký vartburg nechat jen zdát,stejně jako o ovladatelnosti

Jo a proč když teda byl tak moderní,tak proč vartburg zanikl a škoda ne,proč supermoderní vartburg dokázal na konci 80 let jen koupit 4takt od VW a škoda doázala vivinout úplně nové auto favotita-vlastními silami,těch licenčních věcí v něm bylo jen pár(přední brzdy,tlumiče,termostat,uchycení motoru)

06.05.2012 | 12:31:53 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Š 120

Pro pořádek, nemohu souhlasit s polovinou toho cos řekl, ale těmi licencemi jsi mě úplně rozbil. Proč? Protože jsi ukázal, jak málo toho v reálu víš. Favorit je totiž auto s NEJVĚTŠÍM počtem licencí skoro na vše, vč. okapových lišt. Kdo tohle neví, nechápu o čem tady chce diskutovat.

06.05.2012 | 18:49:17 |   | 94.112.116.* Reagovat

RE: Š 120

Já mám o vývoji favoritu doma celou knížku ty experte,a nikde se o žádných okapových lištách nepíše ani slovo
Když jsi takový fajnšmekr,tak jsem zapoměl na karburátor a lukasy pod volantem,technologii na vyfukování nádrže z plastu....a to teda není zdaleka taková tragedie jak ten tvůj slavný vartburg ke konci nakoupil celý motor
Na přístupu vývoje favorita,jakožto konzultativní spolupráce automobilky s jinými firmami nevidím nic špatného,to dělá snad každá automobilka dnes,že má spousty subdodavatelů....nevím,nechám si poradit,aby ten výsledek za něco stál,ne jak NDRáci celou dobu vyráběli stejně,a ke konci jediný pokus o modernizaci byl nakoupení motoru,a například třeba bubnové brzdy bez posilovače zůstaly,víš kolik se na favoritu uplatnilo českých vynálezů-bezkontaktní elektronické zapalování,celohliníkový důkladně přepracovaný motor,úplně nová převodovka,nápravy kromě tlumičů,atd,atd.....takový vývoj by NDRáci nezvládli ani za 100 let

06.05.2012 | 22:30:09 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Š 120

Ako vidím, ani čítanie kníh niekomu nepomôže...:((, bohužiaľ.

P.S. Dizajn Favorita bol moderný kvôli Bertonemu, ale už také predné svetlá sa museli upravovať, tuším boli z Lady, lebo ich v CSSR nikto nevedel vyrobiť podľa návrhu Bertoneho.

Na Favorite som jazdil asi 2 mesiace, cez 15.000 km, NIKDY VIAC.

Žigulík bol oproti tomu limizína.

06.05.2012 | 23:16:07 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Š 120

Ešte v roku 1993, takže "skoro" novinka, ale už vtedy zastaranej.

06.05.2012 | 23:17:07 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Š 120

Ano..Bertone musel dělat karoserii.Dle světel které mu dali soudruzi.Protože veškeré komponenty museli pocházet s domácí výroby.Nebo ze socialistických Zemí.Původně měl mít širší sloupky a užší světla.Která byla tenkrát trend.I dle mě byl žigulík proti tomu lepší.Dokonce můj děda měl 2101.Objednal si Favorita...pak s ním jel na služební cestu do Německa.A nakonec se rozmyslel..a koupil místo toho 3 roky starou Cromu.
Pravda že v roce 1993 byl už hodně zastaralí.Kdyby vyšla v té době Felicie.Mohla značka ale spon trochu konkurovat.Bohužel Favoritu nepomohlo ani 150 změn.Ze strany koncernu.:)

06.05.2012 | 23:31:00 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: Š 120

To si vynutilo AZNP vlastní světla,většinou se dělají světla podle návrhu designérského studia,ale u favorita dodali hotová světla a těm se musel přizpůsobit design karoserie

07.05.2012 | 22:42:46 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

A největší kámen úrazu:BEZPEČNOST

Když pominu to,že tohle auto vyžaduje hodiny a hodiny práce každou chvíli,tak potom už nemůžu opomenout bezpečnost.Zeptejte se někdy nějakého hasiče jak to auto vypadá po nárazu i v malé rychlosti a bohužel podle toho vždy vypadá i posádka vozu.Tohle už na silnici nemá opravdu co dělat.

28.04.2012 | 21:16:04 | Mirek  | 90.177.196.* Reagovat

RE: A největší kámen úrazu:BEZPEČNOST

Mirku,
je to v podstatě veterán, proč to proboha pořád někteří srovnáváte s auty vyrobenými minulý týden?

29.04.2012 | 13:17:35 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

RE: A největší kámen úrazu:BEZPEČNOST

Ale tohle by se dalo říct i o dročce tažené koňmi,tam taky stačí náraz ve 20km/h a nikoho tam nenajdete živého....a taky nemá na silnici co dělat,když si třeba někdo jen tak vyjede odpoledne na romantickou projížďku.......stejné to je už i s těmito auty,to jsou veterány,já už taky plánuji to dát na veteránské značky a jezdit s tím jen na výlety,věčně to jezdit v normálním provozu nedokáže

Na druhou stranu,aspoň když mě sejme kamion,nebude ze mě kr*pl na vozejku,kterej bude jen někomu na obtíž,ale budu to mít jistý:-D

29.04.2012 | 13:58:36 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: A největší kámen úrazu:BEZPEČNOST

No jo,no, ale vysvětluj někomu, že jde o koncepci starou 50-60 let :-) ................, vždyť "normální" auto má ABS,ESP,ASR, 8 pytlů, deformační zóny a 1000 kg navíc............

29.04.2012 | 14:50:45 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

Řekl bych že ty závady budou tím.Že když to koupil do byla už dávno stará popelnice.Která navíc nikdy nebyla bůhví co!!:))Mimo město a dálnice může být do 5-10Km...pokud to člověku stačí.Jinak se to absolutně už nechytá.Na dnešní provoz je to už nevyhovující auto...

26.04.2012 | 21:17:23 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Peklo na čtyřech kolech

Nemůžu nereagovat na recenci Šády 120,před x lety jsem toto unikátní monstrum také vlastnil,kdo nezažil jako by nikdy nejezdil.
V zimě jsem musel vstávat o hodinu dřív abych se do tý promrzlý plechovky dostal,když už se podařilo otevřít dveře,přišlo na řadu přivázání dveří pásem aby to zůstalo zavřený.Věčně uvařený a desítky litrů fridexu v tahu,systém chlazení typu jedna mikrovrtulka a desetimetrový okruh trubek nikdy nefungoval a ani nemohl.Volnoběh se musel seřizovat imrvére a stejně to chcípalo a nebo to mělo otáčky jak formule.Ta popelnice byla konstruovaná tak,aby dělala peklo ze života.Spotřeba jak 3.0 6V,výkon k pláči.Věčně zavzdušněná voda tak i brzdy,ruční brzda nefungovala už v novým autě.Ostřikovače to byla taky sranda,ty trysky tříkaly všude,jenom ne na okno.Řazení bylo tak gumový,že nebylo poznat co tam padlo,brzdy total fatal,ty malinký destičky na ubohým kotoučku,jesus.Starteru by prospěla baterie asi 1000Ah,protože byl velkej jak sud od piva.No hnus,to se povedlo.

25.04.2012 | 17:40:36 | Mirek  | 90.177.196.* Reagovat

RE: Peklo na čtyřech kolech

Já vám samozřejmě nehodlám vyvracet váš názor,ale ty závady co jste vyjmenoval jsme neměli na tátově 120 ani 10% za 20 let
Možná by bylo lepší zamyslet se proč,jestli to spíš nebylo rukama

No když je někdo línej vystříkat zámky konkorem tak se pak nedostane no,jinak totiž není problém,to samé i s tím zavíráním,když měl zámek nedostečně namazanou pružinu tak se nevracela....to je závada čistě jen ze špatných rukou

Věčně uvařený je klasika-termostat,čidlo,čistota hadic-pokud se toto dodrží tak se neuvaří,zase jen z levých rukou

Zajímavé je že já jsem fridex zatím dolévat nemusel....ono by třeba bylo dobré po 25 letech ty steřelé hadice vyměnit-no když to je problém tak se nedivte

Seřizování otáček je taky kapitola-když je člověku líno dát pár korun do repase karburátoru,který po těch letech už bez zásahu prostě nemůže fungovat dobře,tak jsou veškeré řeči zbytečné

Já jezdím za 7l/100km

Řazení nestěžuju si,brzdy na to stačí,na suchým asfaltu při stovce nemám problém kola zablokovat brzděním


No shrňme si to,co je v levých rukách a lítosti trochu peněz za údržbu,to nemůže to auto akceptovat donekonečna,zvlášť ne po 25 letech

26.04.2012 | 20:49:17 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Peklo na čtyřech kolech... také jsem kdysi tento "skvost" vlastnil

Auto si člověk přeci nekupuje proto, aby se v něm neustále "vrtal". Ano, také jsem stříkal zámky a mechanismy ve dveřích, abych neměl v zimě problémy a pokaždé jsem u toho nadával na konstruktéry ze škodovky. Podobné problémy jsem u žádného jiného auta než u škodivky nezažil. Pokud ovšem někoho baví mít pořád ruce od "šmíru", ať si dál libuje, jak mají škodověnky levný servis (a jak častý :D). Dnes už vím, že existují i auta, nejen škodovky.

27.04.2012 | 12:07:34 |   | 188.175.52.* Reagovat

RE: Peklo na čtyřech kolech... také jsem kdysi tento "skvost" vlastnil

Auto si člověk přeci nekupuje proto, aby se v něm neustále "vrtal" :-). No tak, jak kdo, znám spoustu lidí, kteří si jej kupují právě pro to. Ale to je vedlejší, 120 ca je produktem své doby a dívat se na ni měřítkem dneška je blbost, to je jako kdyby jsi tvrdil, že koňský potah byl oproti ní málo vákonný, měl špatné odpružení , blbě brzdil a mohl se dokonce splašit !. Pokud chceš srovnávat, musíš s vozy z časů, ve kterých konstrukčně vznikala a to jsou šedesátá léta milánku, protože jde jen o evoluci 1000MB. Navíc je třeba mít na paměti, že jde o produkt socialistického hospodářství s milionem produkčních,materiálových součástkových ,technologických a v neposlední řadě ideologických omezení.
Mně třeba v životě nezamrzly ani zámky ani gumy ve dveřích, jenže já se o auto staral. Bylo to super na ty první zkušenosti, aby měl člověk přehled, z čeho se takové auto vůbec skládá a jak funguje. Dnešní mladí řidiči a řidičky si volají asistenci k píchlé gumě. Ale budiž doba je jinde, tenkrát to prostě chtělo jen věnovat tomu autu trochu času, aby se problémům předešlo a bylo.A ten čas na to byl, protože moc jiné zábavy nebylo, díky 120-ce dnes , když jedu do servisu se svou moderní popelnicí, musím radit mladým mechanikům, kde by mohl být problém, protože ty střeva toho v učňáku moc nepobrali - to jsme to dopracovali :-(. Pokud jsi to nedělal, nemůžeš se divit.

27.04.2012 | 13:03:15 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Peklo na čtyřech kolech... také jsem kdysi tento "skvost" vlastnil

Souhlasím s tím že člověk co tu dobu nezažil,tak to vidí jinak.
Já v té době nevyrůstal a pro mě osobně jsou to už prehistorické auta.
Auto pro začátečníka vidím už ročník 1990-1995...a to už je ve většině případů úplně jiná generace aut jako momentálně.A taková š120 je pro mě další generace naproti těm od roku 1990atd.
Takže jak jsem se tady zmínil ,ujel jsem s pár kilometrů..a můžu to označit za nejhorší auto co jsem kdy řídil.:)
Ale zase nejde vyloženě o rok výroby jak spíše situaci v tehdejším ČSSR.Třeba BMW model 2002...z roku 1975 je zase jiná káva.:))Oproti škodovkám ,ale to je zase o něčem jiném.

27.04.2012 | 15:11:53 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: Peklo na čtyřech kolech... také jsem kdysi tento "skvost" vlastnil

No tak často se v ní zase vrtat nemusím,to že před zimou prostříkám zámky není zas takové omezení
A vrtám se v ní i docela rád,baví mě to,krátím si s tím dlouhou chvíli a zabavím se s tím....nestojí to prakticky nic,dílů je všude plno
Vím že srovnání jakéhokoliv auta z 80 let a ještě z východního bloku nemá s dnešním průměrným autem smysl,to je prostě jiný svět,pumpování benzínu po ránu,sytič,pořádný řev,jízdní vlastnosti neřízené elektronikou,jen úsudkem řidiče....člověk musí umět řadit,když přeřadí brzy,auto mu pomale chcípne,když řadí pozdě tak spotřeba leze do kritických mezí,musí opatrně brzdit na kluzkém povrchu a hodně předvídat.....prostě člověka takové auto naučí řídit jako žádné jiné-když pak sedne do čehokoliv jiného tak prostě umí řídit,když už zvládne staré auto

Má to i své velké kouzlo,které nedokáže člověk který s těmi auty nemá nic společnýho prostě nedokáže pochopit,za prvé je to hobby a za druhé tím že je to auto tak nedokonalé si k němu člověk vytvoří vzah

28.04.2012 | 21:05:40 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

:-)))))))))

Problém je evidentně mezi sedačkou a volantem.............

27.04.2012 | 07:48:57 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

Jsem si ještě jedou četl..recenzi.A vyšlo mě ,že provoz vyjde i možná dražší jako u mého 2.0 16v.Průměrná spotřeba 9L..je dost vysoká.To je více jako mojich aut.Co mají 99kw..:))Asi člověk si to auto opraví sám,díly levné.Ale jezdit s tím denně 40-50km.Vyjde na vyjde asi i dráž..jak mít auto starý 10let..a mít silnější motor.:)

20.02.2012 | 19:33:28 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Já mám přestavbu na LPG,takže mě spotřeba až zase tolik netrápí,když litr LPG u nás stojí 16,90 a na LPG to žere 10l/100km
Kdybych jezdil jen na benzín tak uznávám že uživit to by bylo trochu problém,při dnešní ceně benzínu

20.02.2012 | 20:36:07 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

ešte by ma zaujímalo ako si prišiel na to že má najazdené 400000km? šak tachometer v tomto "skvoste"je len do 99999 a ťažko sa dá po toľkých rokoch zistiť koľko krát bol pretočený.

20.02.2012 | 21:03:16 |   | 78.99.236.* Reagovat

RE:

Podle slov bývalého majitele,když jsem to kupoval tak motor spotřebovával cca 1l oleje na 150km........když ten první motor definitivně po špatném oleji dojezdil,tak po rozmontování mě to jako lež nepřišlo v žádném případě......všechny ventily totálně podpálené,na třech válcích nízká komprese,ojniční ložiska na dvou válcích už byly úplně prodřené,obrovské vůle snad úplně ve všem,rozvodový řetěz chrastil a motor spíš klepal než aby jel
Když jsme rozmontovávali tátovu nabouranou 120tku,a ze zvědavosti jsme rozmontovali motor v jakém je stavu po 180 000,táta to měl od funglovky takže to musí vědět jistě kolik to má najeto,a po 180 000 motor jevil jen nepatrné známky opotřebení,táta tomu dával příkladnou údržbu........takže můj motor v takovém stavu mohl mít 400 000 úplně klidně,možná i víc

21.02.2012 | 10:15:53 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Tak to jo:) ,ale s tím zabořením.Kamoš má stejný auto co já.Jen starší typ a ještě snížený podvozek,sice dobře drží.Ale nevjede na obrubník:D:))Do půlky auta sníh ,a projede to jak nic.:)Ještě se starou R19...která je v celku nízká a čumák má taky nízký jsem jezdil v zimě.V závějích,husté sněžení při 50km/h se za jízdy protáčely kola.A projel jsem s tím vše..a vždy dojel.Dokonce první rok ,na letních pneu.Tento rok na horách,s Peugeotem..napadeno půl metra sněhu.Stačilo trochu odhrabat a zbytek jsem projel.Spíš jsem si nechtěl nějak poškodit auto.Ono sice je š120 v celku vysoká.Ale s nízkým autem,to máš trochu jako radlice.A když nemá na sněhu problém..tak projede skoro vše.Když přijde led..vyloženě tak nepomůže nic.Ale ve sněhu..není problém.Ono auto je těžké..ale ten motor je silný a zabírá na nápravu.Těžko říct..já nevím jak to jede tobě.Ty zase mě:)

20.02.2012 | 21:48:25 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Ono taky hodně závisí kdo s tím jede,já jsem nedávno tahal partu puberťáků s nějakým starým peuegotem,tuším že 106ka....nebyl tam skoro žádný sníh,akorát umačkané,já jsem se ani nehrábl a oni v půlce kopce se jim to tak beznadějně protáčelo že by se prostě nehli,a to měli zimní pneumatiky,s dobrým vzorkem.....nazul jsem sněhové řetězy,zapřáhl jsem je za tažné zařízení lanem a vytáhl jsem je bez větších problémů nahoru
Ono 120 nepotřebuje těžký motor,protože při výjezdu do kopce,se váha auta přenáší do zadu přímo na hnanou nápravu,a pokud tam jsou pořádné pneumatiky tak se mi ještě nestalo že bych se někde v kopci hrábl,a to jsem měl sníh nachytaný až na vrchu přední masky
Nejhorší jsou na sníh auta motor v předu a pohon zadních kol,to je asi ta nejhorší kombiace,lehká hnaná zadní náprava a těžký předek působí ve sněhu opravdu komicky,do žigula aby se v zimě někam vyjelo se musely dát do kufru tak 3 pořádný pytle cementu aby to mělo nějaký přítlak
Rovněž hodně špatně jsou na tom předokolky s lehoučkým motorem,typu favorit,corsa,clio atd
Předokolky s těžkým motorem nemusí mít až zase takový problém,hlavní aspekt pro projetí je totiž přítlak na nápravu a dobré obutí

21.02.2012 | 10:28:59 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Tak jasně je to hodně o zkušenostech a citu řidiče. Já po 120-ce měl jako další auto Sierru kombi - úžasný stroj, ale koupil jsem ji na podzim a 1. zimu jezdil na letních, tehdy to nebylo nic divného a já navíc byl zvyklý ze škůdky, že nejsou potřeba zimáky. Tu 1. zimu jsem si fakt dost "užil", než jsem se s tím naučil jezdit, tak jsem měl problémy i s mírnějšími kopci na sněhu, do hor bych se neodvážil ani omylem. Další zimu už jsem mazal pro zimní gumy a i řetězy . Pak už jsem vyjel leccoa, ale uspořádání pohonu má přece jen své limity. Tam kde jsem se dříve ve 120-ce tlemil žigulům a unům, jsem se nyní potil až na (_!_). Ale zase je fakt, že mne to naučilo jezdit citlivěji, protože u té Sirky stačilo v kopci trochu přidat nebo ubrat a bylo vymalováno, chtělo to maximální plynulost.

21.02.2012 | 10:40:31 | Vašek  | 88.102.46.* Reagovat

Taky si myslím že záleží na typu auta.U některých zasahuje zbytečně brzo,u dalších zase jinak.Možná mě to funguje špatně,ale reaguje to opravdu až v situacích.Kdy bez ESP..člověk musí dávat opravdu pozor.Jinak to prostě nějak neomezuje a neotravuje.Když to porovnám s R19 16v která ,má dá se říct stejný výkon jako ta 406 jen bez ESP.Tak na převaděč do pravé zatáčky,najíždím na 3 plný plyn až do 90km/h R19 drží v klidu.Se 406 jezdím zhruba stejně..ESP problikne na setinu zasáhne.Ale najedu stejně rychle.:)Bud mě funguje špatně..nebo to tak má být.

20.02.2012 | 12:26:12 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Řekl bych to tak.Zatáčku projedu zhruba stejnou rychlostí ,opravdu to nějak extrémně nezpomaluje.Jen s tím ,že auto lépe drží a nepiští gumy.Ono mě to auto stejně..drží v celku i tak.Na parkovišti před prací ,jsem zkoušel zimní pneu.S ESP..auto prostě nedostane smyk.Bez něj se sklouzne trochu zadek..stačí vyrovnat a auto je v klidu.

20.02.2012 | 12:01:53 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Tak asi mě to ESP potom nefunguje:D:)).Mě to tedy nedělá žádné problémy ,a ještě aby mě to zpomalovalo.Neříkám sníží to točivý moment,ale ne nějak extrémně jenž by to bylo viditelně znát.:)A když chci vjet nějak ,razantně tak projedu jak chci já.Záleží na situaci ,ale běžně v provozu mě to nějak neomezuje.Pravda je ta.že třeba zrychlení 0-100/km je bez něj rychlejší ale o minimum.Bez něj je auto více živější ,ale nejezdím s ním závody nemusím si pálit gumy.A jak jsem říkal neomezuje mě to.Můžu s tím zahrabat i s ESP.Řekl bych ,že nejvíce to poznám fakt na tom sněhu.

20.02.2012 | 11:53:39 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Věřte nevěřte,ale nemyslím si že by Š120 byla v kopci lepší jak 406.:)

20.02.2012 | 10:08:32 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Hele :-) , 406 je lepší v kde - čem je to o generace jiné auto, lépe topí,je pohodlnější, má větší pasivní i aktivní bezpečnost, prostě je někde jinde.
Co se ale jízdy do zasněženého kopce týče, bude vždycky 120-ce koukat na výfuk, to není nějaké zaryté obhajování vraku, který má původ svojí konstrukce někde v 60. letech.
Je to zkrátka o koncepci pohonu a uložení motoru. Na suchu nebo v jakékoliv jiné situaci je většina aut lepší než 120-ka, ale v tomto jediném případě to prostě tak není, už jsem to tady dole vysvětloval, když jedeš do prudšího zasněženého kopce s předokolkou, díky poloze auta se váha přenáší na zadní nápravu, která není hnaná, naopak předek se odlehčuje a má tendenci prohrabovat, je to prostě jen fyzika, nic víc, nic míň.

20.02.2012 | 10:31:56 | Vašek  | 88.102.46.* Reagovat

Navíc s tím..jak jsem se zmínil mám náhon na předek motor v předu a těžký motor o výkonu 100kw,který na ní působí.Nové zimní pneu Barum Polaris 3 R15.+ESP+ASR.Když jedu ke garáži ,tak jedu s kopce který končí prudkou zatáčkou doleva a zase s kopce.A vůbec to neklouže.Do kopce opačným směrem,to vyjedu taky v pohodě.Stačí dobře regulovat plyn a auto vyjede bez problému.A to jsem dřív v zimě s R19 to objížděl.Protože tam lítala,a to měla zimní pneu R14.Rozdíl je v tom,že auto nikam neujíždí a táhne tam kam má.S R19 16v..co mám ještě ,ten kopec vyjede.Ale nad půlkou začne hrabat,a ujíždět pr*el.A nějak se tam vyšplhá.A to mám stejný pneu.Náhon taky na předek,a 99kw.Jen s tím že je lehčí nemá ESP.Cesta s kopce..kdy zabrzdím auto ještě se klouže.U 406 zastaví skoro na místě.Pokud tam není ,vrstva ledu a taky to chce jen přiměřenou rychlostí k situaci vozovky.:)

20.02.2012 | 10:07:42 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Luboš: Jj je to tak:)Jak říkáš motor 2.0 je těžký ,a mám náhon na předek.Musím zaklepat ,zatím jsem zdolal vše co mě přišlo do cesty.

19.02.2012 | 15:57:55 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Tak,asi záleží na typu auta.Tak ESP..při zásahu sníží točivý moment a tím sníží rychlost.Ale není to nějak..dramatické..že by mě to vadilo.ESP mám zapnuté celoročně.A pokud člověk nechce nějak divočit..ta v běžném provozu nevidím problém.Můžu říct poprvé ,že od někoho slyším že by mu to vadilo.Ano pokud...chce dělat smyky nebo nějak blbnout.Ale za normálního provozu jsem to ještě neslyšel.:)

19.02.2012 | 13:05:27 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Nejlepší auto na sníh co znám.Je Lancer Evo VIII.Čtyřkolka s dobrým výkonem.Lada 2101 jako Ruské,auto na zimu opravdu moc nebyla.Pořád ujížděla pr*el.Favorit můžu taky potvrdit,kamoš na zimních nevyjel ani s pořádně s parkoviště.S 406 co mám..jsem zatím za dva roky ,v zimě ani jednou nezapadl.S R19 ,párkrát ano.S Felicie..na tom byla asi jak ta R19.Momentálně..i s tou Fabii 1.0 ,se dá v celku slušně vyjet kopec ,kde napadeno 15cm sněhu čistého bez ledu.Ale člověk to musí více rozjet..na konci trochu hrabala,ale vyjela to.Ve čtvrtek jsem jel domů..byla chumelenice mám nové zimní gumy..a v 30cm sněhu..jsem projel bez problému ,zatáčky kopečky.A když to sklouzne tak při brzdění ,ale auto drží stopu nikam neujíždí.S aut co jsem měl nebo jezdil.Tohle se chová na sněhu nejlíp ještě taky díky ESP.S tím trabantem...představa sníh,kopec,lehký auto,žádný výkon.Nepřijde mě to jako ,auto co by si dávalo kopce na jedničku.

18.02.2012 | 13:16:07 | lucas36  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Tak to bude nejspíš tím, že Lada není ruské auto, je to licencovaný fiat :-). Na ruské zimy byla uzpůsobena tím, že dobře startovala v mrazech a skvěle topila, s koncepcí uložení motoru a hnané nápravy, ale bohužel bolševik nemohl nic dělat :-), na to měl leninovy sáně (Moskvich).
Zásadní je v extrémních podmínkách umění řidiče, co někdo neprojede s tatrou, jiný zvládne na šlapacím kole, je to fakt rozdíl.
Jasně, že pokud bude stejný řidč, s lepším nářadím zvládne víc a logicky nejlepší budou off-roady s 4x4 redukcí a uzávěrkou, ale zase ještě víc projede tank, rolba nebo skůtr :-).
Jinak co, se týče ESP , tak to je řekl bych systém na nasrání, s tím si v zimě neužiju nic, jen chci hrábnout nebo projet něco smykem, už padá výkon a auto se "stabilizuje", na posrání celá elektronika. Dokonce dokáže auto, které se smeká do kopce zpomalit tak, že musí zastavit a už se nerozjede, to se normálně stane až za daleko horších podmínek.

18.02.2012 | 19:06:35 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

RE: Pokiaľ viem, tak ESP sa dá vypnúť...., kecy o tom, ako si chceš zajazdiť šmykom

si nechaj na parkovisko pred Tescom, čo Lidlom..:)
P.S. Ešte v živote ma ESP, či ASR nespomalilo tak, aby som musel zastaviť..., možem dať plný plyn, valiť hore kopcom, to, čo to dokáže pomôcť, je k neuvereniu. Až ma tak napadá, že si ešte s ESP ani nejazdil v naozaj zlých podmienkach/ lebo to iba pribrzdieva kolesá, ked ide auto do šmyku, ale hore kopcom na jazdu nemá vplyv/iba v zákrute, aby si sa nevyvalil, keď ideš do šmyku/

19.02.2012 | 11:58:47 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Pokiaľ viem, tak ESP sa dá vypnúť...., kecy o tom, ako si chceš zajazdiť šmykom

Ale bobečku, ESP jde vypínat jen u některých aut a jen vždy po nastartování, ve chvíli, kdy zhasneš motor , nastavení se obnoví a zase to celé funguje, nelze jej trvale odpojit (bez zásahu do softvéru nebo instalace).
To za prvé a za druhé, si něke zjisti,jak teneto systém pracuje, ESP v případě prokluzu nebo tendence jízdy auta "šejdrem" ,sníží výkon motoru a můžeš přidávat plyn jak chceš, auto se "stabilizuje" což je fajn pro maminu na nákupu v Lidlu, ale jinak je to k vzteku, protože auto řídí elektronika a ne řidič.

19.02.2012 | 12:54:46 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

RE: Pokiaľ viem, tak ESP sa dá vypnúť...., kecy o tom, ako si chceš zajazdiť šmykom

ESP mám na súčastnych 2 autách...., takže poučky, ktoré si si vyčítal z internetu..., si nechaj.
A buď si istý, že NEMAŠ ŠANCU byť rýchlejší... na rovnakom aute, s rovnakým výkonom, v rovnakých podmienkach s ESP a bez ESP.
Na 607 sa dá vypnúť manuálne, pričom ani nad 50 km/h sa nezapne, na 407 sa zapne automaticky. Na X5 podobne. Voľakedy som si aj ja myslel, že dokážem byť rýýýýchlejší, lebo "blbá! elektronika, rovnako ako aj ABS..., ale prestaň pozerať Sped, či podobné nezmysly, lebo tam sa ide vždy na OKRUHU, nie v reálnej premávke. A zásadne so športiakmi 300-500 PS...
A reči o tom, ako si to šinieš bokom, "dverami napred", v 90-120 km/h...., na ceste 1-3 triedy, to si nechaj na 15-16 -tnásť ročné:)).
Dá sa jazdiť šmykom, nepopieram, ale nie na hrane, vyslovene na bezpečných úsekoch..., ale určite nie na zmysluplnej jazde naprieč republikou..., počas dennej premávky. Hustej ako šľak.

19.02.2012 | 15:10:13 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Pokiaľ viem, tak ESP sa dá vypnúť...., kecy o tom, ako si chceš zajazdiť šmykom

Jenom jestli nemáš jen šlapací (ta autíčka). Samozřejmě, že budu rychlejší v autě s ESP, protože například na kruháč, když tam vjedu rychleji (nemusí to být žádná rallye), tak m nevadí, že se auto chvíli hrne maličko bokem, ale neztratím kynetickou enerdii a na výjezdu jsem mnohem dříve a ve vyšší rychlosti, než když to přiblblé ESP auto zpomalí a musím znovu nabírat rychlost, totéž i v jiných situacích, při 90-120 km už tě stejně žádné ESP nezachrání, protože fyzikální zákony a to tě asi překvapí, platí i v autě s ESP,ABS,ASR a já nevím s čím ještě.
Ono nakonec nejde vůbec o to jezdit smykem, ale o to, že ESP zasahuje zbytečně zbrkle ve chvílích, kdy bezpečně vím, že je ještě rezerva, na to abych jezdil smykem mám rád svoje gumy, ale ta debilní elektronika kecá do řízení i v naprosto běžných situacích, kdy by se mělo dát auto standardně ovládat.
Díky takovým jako jsi ty, kteří si myslí, že to za ně auto všechno uhlídá jsou právě často velké maléry, protože zákony fyziky, zejména adheze a odstředivá síly platí stále.

19.02.2012 | 18:29:32 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

RE: Pokiaľ viem, tak ESP sa dá vypnúť...., kecy o tom, ako si chceš zajazdiť šmykom

Oprava BEZ ESP....

19.02.2012 | 18:31:53 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

RE: Pokiaľ viem, tak ESP sa dá vypnúť...., kecy o tom, ako si chceš zajazdiť šmykom

Ty s tým Tvojím kruháčom...., koľkokrát ho prejdeš za deň? Mimochodom, ak dokážeš, aby sa Ti ESP rozsvietila na mokrej, alebo suchej ceste...., tak si frajer. Na 607 zasahuje šialene NESKORO, na X5 podobne, tá je nanešťastie ťažká krava, takže Ta strach nepustí..., na snehu to vyblikuje skoro stále, ale vždy si RYCHLEJŠI, ako bez ESP..., samo, že to zvádza k neopatrnosti, ale v týchto konkrétnych autách je posunutý limit dosť ďaleko, v 607 ešte ďalej, na suchej ceste, v serpentínach už idem do hodín, ked zopne ESP..., nič príjemné, to si buď istý.

20.02.2012 | 10:30:53 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Pokiaľ viem, tak ESP sa dá vypnúť...., kecy o tom, ako si chceš zajazdiť šmykom

Na mokru běžně, na suchu to snad ani nejde. Po kruháči jedu několikrát deně, dokonce tady máme jeden, který je trošku s kopce, když najíždím zespodu a vyjíždím na posledním výjezdu, na mokru nebo sněhu ten blázinec pravidelně svítí :-( . To ten kruhák projedu rychleji ve stodvacítce než s Maxem a ESP.........

20.02.2012 | 10:50:31 | Vašek  | 88.102.46.* Reagovat

RE: Pokiaľ viem, tak ESP sa dá vypnúť...., kecy o tom, ako si chceš zajazdiť šmykom

S-max ma vysoko ťažisko, skús iné, normálne nízke auto. na 1001% budeš rýchlejší v inom aute, ako s Š120. a ešte rád by som vedel, ako to meriaš? podľa tacho? Toho, ktoré niektorí borci dokážu vytočiť na 180 km?:))

20.02.2012 | 11:29:19 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Pokiaľ viem, tak ESP sa dá vypnúť...., kecy o tom, ako si chceš zajazdiť šmykom

Tak uvedu na pravou míru je to C-max, ale to je jedno, oba tyto Fordy jsou ve svém segmentu formule (oproti dalším MPV).
Jde o princip pochopitelně by se museli porovnávat vozy stejné kategorie, nejlépe identické modely s a bez ESP.
Neměřím to nijak, jde to poznat zcela snadno, stačí jednou vypnout to ESP čko :-).
Taky to nejsou nijak šílené rychlosti, jak si asi ještě pořád myslíš, stačí vjet na ten kruhák fakt rychleji, 60-70km a je to. Často tam jezdím brzy ráno, nebo pozdě večer, takže to mám milionkrát odzkoušeno, při vyšší rychlosti a aktivním ESP, se sníží otáčky a odpojí pohon, auto se stabilizuje a až potom se to celé začne sbírat. Pokud ho vypnu, občas sice předek trochu ujede (hodně záleží na gumách), ale auto neztratí rychlost a plynule vyjede pryč aniž by zpomalilo.
Ford obecně drží na silnici jako přilepenej. Je jasný, že při stejné rychlosti by škůdce začal předbíhat zadek, ale tam se ESP nikdy nedávalo :-) .
Pokud ale srovnám stejný model s a bez ESP je to jasné. Nepotřeboval jsem ho 30 let, přežil bych bez něj i teď.

20.02.2012 | 11:41:37 | Vašek  | 88.102.46.* Reagovat

RE: Pokiaľ viem, tak ESP sa dá vypnúť...., kecy o tom, ako si chceš zajazdiť šmykom

no tak to jsi šťastnej člověk, pakárna jak hrom Opel Meriva 1,7CDI a v mírným kopečku na zledovatělé dlažbě ESP sundalo výkon tak že auto ztratilo setrvačnost a totálně zahrabalo až k zastavení, nedalo se nic dělat než zcouvat a rozjet po rovině na max a smírným plynem vyjet... děs běs...vypnout nejde...fuj

20.02.2012 | 14:51:03 | jeník  | 194.228.51.* Reagovat

RE: Pokiaľ viem, tak ESP sa dá vypnúť...., kecy o tom, ako si chceš zajazdiť šmykom

Neviem, neviem, máš isto ASR? Na Kremnici /horský priechod/ ma počas minulo týždňovej kalamity zastavilo v najhoršom možnom stúpaní staršie auto, asi Opel, nebolo nič vidieť. Šmýkal sa DOLE kopcom, pričom mu kolesá bezmocne hrabali. Tak som musel zastať aj ja, zmierený, že už tam skysnem, ako ďalších asi 20-30 osobákov a zo 50-80 kamionov. Keď som zastal, začal som sa aj ja šmýkať DOLE,fakt "super" pocit.
...keď som sa už videl v jarku, zaradil som 2.stupeň, autom zakuckalo a so zvukom tuck-tuck-tuck / to sa pribrzdievali predné kotúče, som sa pohol dopredu. Oplíka už tlačila posádka, neviem, ako dopadol,obehol som ho, vyšiel som na tej dvoje až hore, ale až ma zabiješ, nevšimol som si žiadny úbytok výkonu motora, len som sa snažil vyjsť.

20.02.2012 | 22:08:02 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Pokiaľ viem, tak ESP sa dá vypnúť...., kecy o tom, ako si chceš zajazdiť šmykom

Tak bych to popsal taky.:)

20.02.2012 | 22:12:07 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Za prvé myslím, že jsme snad v 21.století..:))Za druhé je spousta aut..co nemají potíže na sněhu..to by pak měly všichni š120 a Trabanty.A za 3..nepřijde mě vůbec vhodné tyto auta rozebírat v dnešní době.Kdy navíc jsou auta plná el.vychytávek a nevím čeho možného.Trabanta nemám..a potíže na sněhu taky ne.:))Chápu..že spousta lidí tyto auta zažila.Ale věřte tomu..že pro další spoustu lidí jsou to auta dávno zapomenutá.A ve srovnání s dnešními nebo novějšími to nejsou ani snad auta.Nic proti Trabantu nebo Š120.Ale jejich doba skončila...a číst že š120 vyjede to co ostatní auta ne,nebo že trabant je v tom ještě lepší.Je trochu k pousmání.:)

17.02.2012 | 23:55:47 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Já neznám jenom škodu 120,a osobně si myslím že trabant je na tom daleko hůře,nevím nemůžu posoudit,ale lehoučká hnaná přední náprava nevím nevím
Auta která jinak znám tak si se sněhem teda moc rady nevěděla,fakáč(favorit)byl téměř bezradný oproti škodě 120, nová octavie taky nic moc,opel vectra to byl na kluzkém povrchu naprostý propadák,stačil mírný kopec a už se to pomale nevyhrabalo,žigul,i když je z ruska tak to bylo na sníh snad nejhorší auto,kombinace lehoučké hnané zadní nápravy a hlavní zátěže vepředu působilo v hlubším sněhu teda opravdu spíš k smíchu,nevím a nechápu jak s tím rusáci na sibiři obstávají,suzuki swift teda taky nic moc nepředvedl......z těch aut co jsem někdy na sněhu jel tak teda jako absolutní bezkonkurenční vítěz vychází škoda 120,předem upozorňuji že všechna auta byla obuta na zimních pneumatikách v dobrém stavu,abych předešel hloupým komentářům

Možná to že hodně dnešních lidí škodárny s motorem v zadu neznají,tak už si ani dobře neumí představit co je to jízda v extrémních zimních podmínkách,s prominutím když pražákům napadne na jižní spojce 4cm tak už mají hromadné nehody a ve zprávách běží panické zprávy o kolabující dopravě a šílené kalamitě,ale kdyby je postavili s těmi namakanými SUV a nevím čím do OPRAVDOVÉ kalamity,nedejbože na hory,mimo střediska kde silnice nejsou tak dobře udržované,myslím že by se totálně zas*ali

Na auto škoda 120 nehledím jako na zázrak,má hodně much a některé kousky připomínají spíše mucholapku,záleží na údržbě a stavu rozkladu,ale průjezdnost terénem je teda opravdu fantastická a málo běžných aut,nemyslím teréní auta 4x4,ale běžné osobáky,se jí může postavit na zasněžené horské silnici

18.02.2012 | 01:18:36 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

je pravda že škoda 120 vyšla v zime dosť,ale kopec musel viesť rovno pretože ak tam bola zákruta tak bola v p.deli,z tým ľahučkým predkom reagovala minimálne na riadenie a hrnula sa len rovno.

18.02.2012 | 08:44:34 |   | 78.99.236.* Reagovat

RE:

Tak zatáčky do kopce ještě nejsou tak hrozný,nejhorší jsou zatáčky z kopce s negativním sklonem......opravdu průjezd takovéto zatáčky je umění,a chce to velkou opatrnost.....zatáčky do kopce takový problém nejsou,když máte kvalitní pneumatiky

18.02.2012 | 10:31:49 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

OR 34 - fertig :-)

18.02.2012 | 19:12:20 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

RE:

OR-34 v létě,v zimě mám na zadních protektory drapáky a na předních klasické zimáky

19.02.2012 | 00:08:30 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Na snehu bola lepšia ako Škoda 120 už iba Tatra 613, s ok zimnými gumami prešla

nafúkaným snehom, či hore kopcom tam, kde ostatní iba stáli... ale za jazdy, počas poľadovice, či udupanom snehu, sa musela isť "eko jazda", okamžite išla do šmyku-hodín

19.02.2012 | 12:02:56 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Na snehu bola lepšia ako Škoda 120 už iba Tatra 613, s ok zimnými gumami prešla

Já s ESP ,taky nemám problém.Právě naopak tento systém se mě zdá dost vhodný.:)Třeba v kopci..na sněhu,když je potřeba to více rozjedu a nikam mě to neujíždí,a vyjedu to v pohodě.Nemusím zastavovat zpomalovat ,a snažit se to vyjet.Prostě to vyjedu s přehledem.Netvrdím..že to zdolá všechny kopce.To určitě ne!Ale na běžný ježdění není problém.Kamoš má v Q5tce nespočet ,různých systémů a jízda v tom přijde skoro jak na suchu.A pochybuji ,že to Š120 zvládne líp.Jen ,když už jsme u toho.Tak tenkrát jsem tlačil souseda ve š1000.Na místě,kde ostatní auta,s menšími obtížemi ,nebo i bez nich projela.Ono nakonec se z toho nějak dostal.Ale taky za jakých podmínek.Nejde jen on to jestli to vyjede,ale taky jakým způsobem.:))Na sněhu jsem Š120 nikdy nejel,jen v létě.Ale i tak ,jízdní vlastnosti mě nepřišli ,nějak dobré.Pro mě už ,jsou to pravěká auta.Ale těm co s nimi ještě jezdí,přeji hodně najetých KM..bez nehod.:)

19.02.2012 | 12:41:31 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: Na snehu bola lepšia ako Škoda 120 už iba Tatra 613, s ok zimnými gumami prešla

luke: podľa všetkého máš aj ASR. Ak máš OK zimné gumy, tak sa na teba žiadna 120, či 613 nechytá, ani nemá šancu. ESP brzdí kolesá, na striedačku, ked dostaneš balanc v zákrute, alebo šmyk na poľadovici.
To, čo Ti "cuká" kolesami, keď ideš v snehu hlbokým snehom, či na povrchu s nízkou adhéziou, tak to by malo byť ASR, pribrzdieva Ti predné kolesá, aby sa neprešmykovali. Nehovoriac o tom, že máš ťažší motor, ktorý dobre tlačí na nápravu, takže vyjdeš naozaj veľa...

19.02.2012 | 15:17:02 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Mimo město a dálnice se může dát.:))

16.02.2012 | 15:42:27 | luke20  | 78.102.114.* Reagovat

RE:

Kde většina aut v zimě končí, vyjede škoda 120. A kde nevyjede škoda 120, vyjede trabant a praga V3S.

16.02.2012 | 21:11:54 |   | 89.102.229.* Reagovat

RE:

A nebo Bmw xDrive.:D:)A takový EVO VIII ,taky nemá se sněhem problém.:)

16.02.2012 | 21:50:49 | luke20  | 78.102.114.* Reagovat

RE:

Trabant asi nééééééééééé............., do kopce je nadlehčená hnaná náprava a Trabi hrabe jako Foxterier :-)

17.02.2012 | 09:19:58 | Vašek  | 88.102.46.* Reagovat

RE:

Pan Vašek je teoretik, že? Mám na pěti trabantech za 20 roků najeto 650 000 km za každého počasí. Nechcete mi doufám radit, jak jezdil trabant na sněhu. A propos, právě proto jsem ho uvedl jako příklad. Inu, jiné rozložení hmotnosti než u modernějších předokolek dělá divy ( a váha 590 kg ) dělá holt divy. Ale nebudeme tady řešit trabanty, když jsme s nimi nejezdili, že?

17.02.2012 | 20:23:21 |   | 89.102.229.* Reagovat

RE: Úprimnú sústrasť... to si zaslúži pomník. Alebo: ako mi 20 rokov trvalo, kým som pochopil,

že Trabant nie je auto...:)

17.02.2012 | 22:57:47 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE:

Pan vašek je praktik.No když jste s nimi nejezdil, tak je neřešte, já ano, ale daleko více s tou 120-kou.
Vysvětlím Vám fyzikální princip - je to prosté:
- při jízdě do kopce se větší část hmotnosti přenáší vlivem gravitace (to doufám víte co je) na zadní nápravu, předek se logicky odlehčuje. Škodovka , která má vzadu motor i hnanou nápravu z toho logicky těží, potože hnaná kola jsou maximálně zatížena a tudíž zabírají a sunou auto vpřed. Jakákoliv předohrabka (tedy i Trabi vážený ) má v této situaci odlehčenou pžední hnanou nápravu a tudíž menší zatíření tam, kde je hnáno.
Pochopitelně ještě hůře je na tom koncepce žiguli, kde je hnán zadek, ale motor vpředu.

18.02.2012 | 13:15:32 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

RE: súhlas, s predkolkou, ak neviem vyjsť na kopček, tak zvyknem vycúvať, ak sa dá.

Inak s rozložením hmotnosti a pôsobením gravitácie málokto počíta, aj jazda na snehu, či vode má svoje zákonitosti, kedy na zvýšenie priľnavosti stačí ubrať plyn, či mierne zabrzdiť, vtedy sa hmotnosť prenáša dopredu, na hnanú nápravu, ale iba pred zákrutou, do prvého momentu otáčania volantom. Toto platí pre predkolku, pre zadný náhon opačne.

18.02.2012 | 14:58:14 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE:

A kde nevyjela škoda 120, tam vyjel trabant. Howg. A vysvětlovat ti, čím se trabant lišil od ostatních předokolek ti nebudu. Mimo to, že to nebylo auto, o něm opravdu nic nevíte.

19.02.2012 | 18:35:48 |   | 89.102.229.* Reagovat

RE:

Jasně chápu - miluješ ho.............., ale ručím za to, že pokud spolu pojedeme do zasněženého kopce já ve 120-tce a ty v trábošovi VŽDYCKY budu nahoře dřív (nebo tam budu vůlbec jediný).
Jo a auto to opravdu nebylo :-), byli to trsátka, kde se i brzdy ovládaly přes lanko.

20.02.2012 | 09:14:03 | Vašek  | 88.102.46.* Reagovat

RE:

Já sníh projíždím takto stejně.:)www.youtube.com/watch?v=KLNo7Wj7PEg

20.02.2012 | 09:52:01 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

No tak taky to není k zahození,ale já jsem projel se 120tku několik 60cm závějí,že sníh dosahoval až skoro na kapotu,po té silnici předtím nic nejelo,ani traktor,lidi mě to rozmlouvali že si tam netroufl ani s traktorem......vybavil jsem se lopatou pro případ zapadení,dolil jsem dostatek benzínu,obul sněhové řetězy a vyjel jsem,prvně to šlo docela hladce,na prvním úseku cesty byl les,a tam bylo jen asi 14cm sněhu,ani to nedosahovalo na spodek přední masky,to bylo v cajku,ale po vyjetí na pole to bylo teda hardcore a hned jsem pochopil proč se tam báli lidi i s traktorem,totálně zavátá silnice,na ní plno závějí a ještě vedla do kopce,takže se to ani nedalo příliš rozjet,nasměroval jsem to kde se zdálo kde je to nejmíň,dal jsem plyn na podlahu,zavřel oči a drtil jsem to,sníh byl až skoro k okraji kapoty a pomale nachytaný na zrcátkách......naštěstí to byl prašan

21.02.2012 | 11:01:28 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Hahaha :-)

20.02.2012 | 15:30:42 |   | 89.102.229.* Reagovat

RE: k š120

nechajme to už tak myslím že toto auto na cestách nikomu nechýba,budte radi že je to za nama.

20.02.2012 | 17:34:31 |   | 78.99.236.* Reagovat

RE: k š120

No taky si myslím:)

20.02.2012 | 17:45:47 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Kde nevyjede škoda 742,743,747(105,120,130,garde,rapid)tzn škodárny s motorem v zadu,samozřejmě do této kategorie patří i škoda 100,110,110R a škoda 1000,1100MB vyjede už jedině tank...........nedávno jsem absolvoval křest velice extrémními sněhovými podmínkami,kdy jsem se nutně potřeboval dostat do vedlejší vesnice,do které vede jen okreska čtvrté třídy a pluh tam projede snad dvakrát do roka,lesem to docela šlo,tam bylo´´jen´´tak 10-13cm,to nebyl až tak takový problém,ale po vyjetí z lesa kde bylo pole a prudký vítr navíjel sníh na silnici už to bylo daleko horší,protože jsem se tam nutně potřeboval dostat,a jiná silnice tam nevede,tak jsem auto rozjel co nejvíc to vzhledem k podmínkám šlo,a tu 60cm závěj jsem prolítnul,když jsem za ní zastavil a zkontroloval jsem auto,tak sníh byl nachytaný pomale až na zrcátku a dosahoval tak až skoro na kapotu,závěj byla dlouhá tak metr a půl,a takových závějí jsem po cestě projel asi tak 10,vždycky chvíli volná silnice a za chvíli zase závěj
Na autě jsem měl sněhové řetězy a na zadní hnané nápravě mám pořádné zimní drapáky,protože vím v jakých podmínkách se na vysočině občas jezdí,ale i tak si myslím že žádné auto s předním náhonem by nemělo sebemenší šanci a beznadějně by zapadlo

18.02.2012 | 00:05:55 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Tak přesně totéž jsem zvládal s trabantem, ale bez řetězů. A sníh jsem hrnul před sebou jako pluh.

19.02.2012 | 18:37:43 |   | 89.102.229.* Reagovat

RE:

Možná jedině proto že ten trabant je už tak lehký že se do té závěje tolik neboří,a je poměrně vysoký
Ale dnešní nizoučká auta,těžká s těžkým motorem ve předu,by se beznadějně zapíchly do závěje čumákem a ani se nehnuly

20.02.2012 | 20:44:04 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda 120