Recenze Škoda 120
“Prostě stodváca ...”

Autor recenze: Petr P. (24 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1988 Typ motoru:1200 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 let Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 6. 2. 2009

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.6

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Auto jsem koupil když mu bylo 15 let, tedy poruchy byly předpokládané. Zpočátku pouze běžná údržba, později to ale začalo :
V jednom městě mi upadlo pravé zadní kolo, zlomená tyč mezi převodovkou a kolem, dvakrát měněn spojkový válec, neustálé problémy s účinností brzd, zejména zadních, alternátor si dobíjel jak se mu zrovna chtělo. Motor 2x měněný (generálka by přišla několikrát dráž než jiný motor).


Hodnocení a zkušenosti s autem

S autem jsem najezdil za 5 let 60 000km, již při koupi zabudované LPG, díky tomu výborné provozní náklady. Je ale nutné počítat s časovou náročností při údržbě. Ceny náhradních dílů jsou téměř nulové, víceméně za cenu šrotu. Pro mě velkou výhodou byl motor vzadu, tam kde jiné auta v zimě nevyjely jsem já vyjel (pokud se mě tedy podařilo nastartovat). Ale koroze udělala své a teď už je auto v hutích přetaveno na jiné výrobky :)
Jinak začátečníkům bych stodvacítku nedoporučoval - mizerná bezpečnost, zvlášť když je auto zkorodované, pohon vzadu není ideální pro ovladatelnost a řízení za námrazy nebo sněhu. Jedinou výhodu jsou (nebo spíše byly kvůli ekologické dani) náklady na provoz.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 120

Vložit komentář

Kdo nezažil,opravdu neví..

Měl jsem škodu 120L/1988. Na tohle auto mám bezvadný vzpomínky. Sice jsem ho měl jen na "dojetí",ale i přesto super. Cca po půl roce se mi nasledkem přelití oleje na jednu stranu zadřel motor,jelikož už nenasál olej. Tak se nainstaloval motor z Favorita,upravený na cca 80 PS,ale 4kvalt nevydržel výkon a roztrhala se hřídel v diferáku. Tak se dal 5kvalt,podvozek ze Škody 130 a pak už to byla jen zábava. Nikdo nevěřil,jak to jezdí. i na suchu to jelo bokem. Mít čas a místo,pořídím si jí zas. Podle mě je to ideální auto pro mechanika amatéra,všechno jde udělat "na koleni". Vřele doporučuji.

14.07.2012 | 23:25:01 | Alík  | 213.192.7.* Reagovat

Stále stačí

Mám Škodu 120 LS z roku 1980.Jsem 2. majitelem,poctivě se o ni starám a je to vidět.Nikdy mě nikde nenechala,vypadá dobře,STK absolvuje bez problémů.Tomu,kdo nehledí na bezpečnost-vždyt konstrukce tohoto vozu je ze 60. let-doporučuji.Při minimálních nákladech maximální spokojenost.
Jen dodám-máme i Fabii 1.0 Junior,ale v mnohém na 120ku nemá,a to raději nepíšu o servisu.Škodám 105-120-130 ZDAR.

21.03.2010 | 18:01:10 | milan m Reagovat

dodatek

Joa ještě chci dodat, že když je řidič lama, tak vůbec nezáleží na autě ani na prostředí, tak si ty průpovídky o zapadlé stodváce na mokré trávě můžete nechat;)

10.06.2009 | 20:41:36 | Luke Reagovat

BLAAAAAZNIIIIII

Tyo chlapi, pokusil som se tuhle diskuzi přečíst, ale v půlce mě to přestalo bavit, bo to je furt to samé, dokola a dokolečka. Jak malí kluci fakt. No ale abych přispěl také svou trochou do mlýna, tak já jsem, můžu říct, hrdým vlastníkem jedné modrošedé stodváci. Je mi 18 jen tak btw. Nevím jak jezdí Trabis nebo Warťas na sněhu, dokopce nebo z kopce a je mi to celkem jedno, ale v týhle škodovce som se naučil řídit a mám k ní srdeční vztah. Nebojím se v ní ukazovat a to že je moje říkám s hrdostí, i když se mi občas vysmívaj i malé děti, ale mě je to jedno, protože v tomhle autě je zábava, občas na mokré silnici, ale hlavně v zimě, to že projedu křižovatku bokem setře všechny kdo se mi kdy smáli. Ale má to své meze samozřejmě. No a abych se ještě vyjádřil k těm ostatním strojům tady zmíněným... Na to abych jezdil s něčím co má zvuk jako trochu zvětšená sekačka na trávu a v té bakelitové srandě si rozbil hlavu (měřim 2m) o strop v každé díře kvůli tomu, že tam snad zapoměli dát tlumiče, na to fakt nemám. Berte tohle jako názor teenagera kterej je rád, že má čím jezdit a nezapomeňte mě pořádně setřít;)

10.06.2009 | 20:37:56 | Luke Reagovat

No chlapi ale to se nestava jenom skodovkam.Raz to za mnou neubrzdil Mercedes i kdyz uz starsi.Jel jsem kolem 160 kmh a on jse na mne nalepil jak debil...Proste DEMENCE !!!

13.03.2009 | 16:08:45 | jamieson Reagovat

V zimě mám vždycky strach, když jedu v koloně po kluzké vozovce, držím si vzdálenost od auta před sebou, a na zadek se mi nalepí kokot se šádovkou. Mám ABS a kdybych na to musel dupnout, je mi jasné předem že ten pičus mi skončí v kufru. Už by je měl někdo vymést ze silnic, zrůdy plechový, s motorem v kufru a odlehčenou přední nápravou, která by měla přenést největší brzdnou sílu.

11.02.2009 | 19:28:47 |  Reagovat

120

120 uz by mali fakt vyradit z premavky, isiel som minule asi stovkou mimo obec, predo mnou prudsie zabrzdilo auto, tak som dupol brzdu, a vtom som pocul hukot jak svina piskot, kuknem rychlo do spatneho, a v oblaku dymu sa na mna nekontrolovatelne vali skodovka stara, anjel strazny mi dal dole nohu z brzdy, natocil volant a rychlo tomu ujebal do strany.. a ten kokot ledva zabrzdil za autom predo mnou

10.02.2009 | 01:57:16 | simon Reagovat

RE: 120

Keď si sprostý choď na trojkolke

14.03.2015 | 20:48:14 | Hanyse  | 46.13.25.* Reagovat

Na snehu som uz videl chvilu smykat obe kolesa- istu svornost ma kazdy diferencial, to je dane jeho ucinnostou ako pisal Stojan a na snehu/lade pri starsich diferencialoch s horsou ucinnostou sa moze take nieco na chvilu vyskytnut... U normalneho auta to myslim nedosiahnes, aspon na asfalte urcite nie. Ked chces vyskusat svorost diferencialu, podvihni si obe kolesa a skus jednym otacat pri zaradenej rychlosti Malo by ist uplne lahko a druhe by sa malo otacat opacne, kedze klietka v diferenciali stoji. No a prave tu silu si zjednodusene predstav ako svornost (dokonca ani nie cela sila, lebo su v nej zaratane aj straty v loziskach kolies atd...) - je taka minimalna, ze docielit, aby jednotlive kolesa mali rozdiel tej maximalnej prenasanej sile na vozovku (to je to, co ked sa prekroci zacne koleso smykat) mensi ako je ta svornost, to je asi mozne len z hladiska teorie a vyvazovania... alebo zvysit svornost. Mozno pisem trochu zlozitejsie pre bezne vysvetlenie, ale inak by mi tam zase chybala podstata a ak by sa do toho niekto zase obul, tak by som ju musel pisat dodatocne.

09.02.2009 | 00:15:14 | Ondrej Reagovat

ten prvy prispevok od ING.Pelikan nepisal pelikan ale niekto uplne iny ,kazdy kto navstevuje toto forum by mu to malo byt jasne.

09.02.2009 | 00:02:51 |  Reagovat

Mě se zdá, že ať to čtu jak chci, nesedí to. Autu vždy hrabe jen jedno kolo, ať jsou v něm 2 osoby, ať je na asfaltu, ledu, nebo písku, vždy jen jedno kolo. Pokud jsou obě kola na stejném povrchu, cca stejně zatížená, měla by se protáčet obě. Ten diferenciál s tím jistě něco má. Já bych řekl, že díky němu prostě vždy táhne jen jedno kolo. Jinak by na rovině prostě musely hrabat obě. Rozdíl v procentech přenosu krouťáku nemůže být tak velký, aby jedno hrabalo až se z něj kouří a druhé se jen veze.

08.02.2009 | 23:31:18 | Lubor K. Reagovat

ing.

Pánové dělat z někoho debila tím, že píšete slátaniny jeho jménem, považuji za vrcholný stav duševní ubohosti lidí na tomto fóru diskutujícím.

08.02.2009 | 23:10:50 | Jerry Reagovat

.

Lubor K- niesu rovnako zatazene kolesa... to robi aj samotny vodic, alebo nadrz byva niekedy nie pod sedadlom, ale vzadu na boku... staci maly rozdiel.

08.02.2009 | 23:01:13 | Ondrej Reagovat

to jsem nepsal já

Ten příspěvek jsem nepsal já, a přijde mi ubohé, že se někdo nestydí podepisovat mým jménem!!!!

08.02.2009 | 22:48:56 | Ing. Pelikán Reagovat

Proč, když je auto na suchém asfaltu a prudce se rozjede, hrabe jen jedno kolo a za autem je jen jedna černá čára?

08.02.2009 | 22:48:21 | Lubor K. Reagovat

pelikán:

Tak teď jsem se ujistil, že tento magor si buď tady na foru dělá ze všech legraci, nebo je to chovanec některého z ústavu pro mentálně postižené. Jiné vysvětlení pro něj nemám, ale zase jsem se z jeho příspěvku opravdu pobavil.

08.02.2009 | 22:43:34 | cimik Reagovat

Karel

Krutiaci moment bude stale rovnaky, to je samozrejme (1 koleso nezacne smykat preto, ze by nan isiel vyssi, ale preto ze ma nizsiu adheziu- napr je odlahcene, spominany lad...). Ako je to ale s vykonom to neviem uz som to napisal. To mi mozes kludne vysvetlit ak vies. Ak to ale popiera tvrdenia o rovnakom momente, tak nechaj na ostatnych co si myslia.

08.02.2009 | 22:09:38 | Ondrej Reagovat

re- pelikan

to snad ani nemuže myslet važně placat takove nesmysly.

08.02.2009 | 22:03:21 | jarda Reagovat

pro karla

Měl jsem tam chybičku ,má to být takto:Na kolo může přenášet výkon i 50kw a vůbec se nemusí točit ale to už by bylo na tebe moc

08.02.2009 | 22:02:40 | Stojan Kokotakus Reagovat

anonymovi

Tiez tak odhadujem, ale naisto neviem...aj ked v praxi ked auto stoji a motor by produkoval 50kw (to musi byt zatazeny), tak to ide do spojky a meni sa tam na teplo... tak neviem.

08.02.2009 | 22:01:55 | Ondrej Reagovat

pro Ondru

Kroutící moment je síla na určité (zpravidla metrové) páce. Síla a výkon spolu souvisí, jedno není bez druhého. Takže i když mluvím o výkonu (myslím tím výkon přenášený na kolo od motoru), souvisí s tím samozřejmě i kroutící moment. Ale vzdávám to. Ano, kroutící moment je na obou kolech stejný, i na ledě, i v zatáčce. Stačí?

08.02.2009 | 22:00:07 | Karel Reagovat

pelikan

haha, nekupujte se zadnim nahonem lebo se rozsype, ty si poriadny idiot. jazdil si niekedy v trojkovom bavoraku? sak ty si uplny nemlátom. a klima je zbytocna hahaha. lutujem tych co vozis v lete v tom tvojom pekáči, este ich napchaj na tie ultra male zadne sedacky, odmontuj im klucky z okien aby ich nedodrbali, ked sa dobre spotis tak zamavaj rukami a premenujem ta na dr. mengele. muzes tam mucit ludi v tej haraburde. keby sme mali pozerat co sa moze pokazit to by bol pekne depresivny zivot. je mi ta luto chudacik. ty si nikdy neuzijes. Ale skus sa svojho obvodneho opytat na Xanax, alebo nieco podobne, mozno ti to pomoze ty starej komunisto

08.02.2009 | 21:58:22 | ctižold Reagovat

pro zajímavost

kolo může přenášet výkon i 50kw a vůbec se nemusí točit ale to už by bylo na tebe moc...

08.02.2009 | 21:55:17 | anonym Reagovat

.

Moj prispevok som venoval Karlovi.

08.02.2009 | 21:53:31 | Ondrej Reagovat

.

Nie, podla mna je hlupy len 1 clovek a asi len ty sam vies, kolko nickov uz skusil :) A k teme- presiel si od kadecoho momentalne k vykonu. Myslim, ze sa nan nikto nepytal, riesili sme inu vec, ale asi ti dosli argumenty... tak sa zvykne aj takto zatutlat. K tvojmu vykonu- podla http://sk.wikipedia.org/wiki/Mechanick%C3%A1_pr%C3%A1ca nebude vykonana na stojacom kolese ziadna praca, aj ked tam posobi sila, tak asi nan nebude preneseny ani vykon... ale ja na rozdiel od teba nepisem k tomu, co momentalne neviem, takze o prenasanom vykone ma mozes zase poucit ty.

08.02.2009 | 21:50:37 | Ondrej Reagovat

Anonyme

Ty jsi ale vůl. Ale pelikán mě taky pobavil. Finito.

08.02.2009 | 21:50:36 |  Reagovat

karle

Už radši nepiš.Proč by kola otáčející se rozdílnou rychlostí nemohla přenášet stejný výkon ? To je učivo 9 třídy tam ses asi nedostal.Vy jste fakt odborníci...

08.02.2009 | 21:47:55 | anonym Reagovat

pelikan to teraz zaknihoval a asi to tu uzavrel nakoniec,som sa zasmial dobre

08.02.2009 | 21:47:21 | buggy Reagovat

já nevim,o čem to tady melete,já na mém voze Fabie diferák nemám,mají ho pouze vozy se zadním náhonem,videl jsem ho na sousedovém žigulu,a mne kola neprokluzujou,proto že nejezdim jak prase,co má 100 kw motor,prední náhony diferák nemají,jak budete ing.taky to budete znát,nekupujte zadokolky,kde je diferák,ten se rozsype zachvíli,jsou s tím jenom potíže,jako i s klímou,el.okénky a pod.kravinami,a uzáverky mají jenom drahé terénní vozy jako Lexus a tak ,musíme to probrat zase v hospode s klukama,oni tomu nerozumí,já jim to musím popsat,ted jsem se vodtut vrátil

08.02.2009 | 21:44:24 | ing.Pelikán Reagovat

Všichni -

Karel, Petrík, Vlado, Luboš, Buggy, ti všichni jsou hloupí, zatímco Ondrej je ten jediný moudrý. není to podezřelé?

08.02.2009 | 21:35:47 | Standa Reagovat

Ondrej

Vím přesně co je výkon: Podíl práce a času. A taky vím jak vypadá ňouma, co si čte poučky a nerozumí jim. Aby byl výkon na obou kolech stejný, musely by obě kola vykonávat stejnou práci za stejný čas. Takže pracovat obě stejně. Jakmile se už jen liší otáčky kol, nemůžou přenášet stejný výkon: Porušila by se rovnice P=A/t

08.02.2009 | 21:32:44 | Karel Reagovat

.

buggy- este raz opakujem co tvrdim- tocivy momenty prenasane na obe kolesa su stale rovnake. Ze koleso zacne smykat je dosledkom toho, ze vyssi uz nedokaze preniest na vozovku. Tam nastava strop v prenesenom momente z diferencialu aj na druhe koleso- to nemusi smykat a maximalny preneseny na vozovku moze mat vyssi, len max. dodavany moment diferencialom aj pren urcuje koleso s nizsou adheziou (to co smyka). Skus sa na to opytat toho, koho pokladas za odbornika ty (myslim, ze v skratke staci na pravdivost toho zakladu- "tocivy moment prenasany z diferencialu je rovnaky na kazde koleso. rozne mozu byt len ich otacky")

Karel: skus tu uz radsej nepisat, ako si slubil. Tym, ze zacinas pisat hluposti o posielani vykonu sa naozaj len dalej zhovadujes a ukazal si, ze ani netusis co to vlastne vykon je. A znova ti posielam prispevok on Stojana, lebo podla mna je to v nom vysvetlene spickovo: http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=159&server=1&article=10425

08.02.2009 | 21:24:21 | Ondrej Reagovat

Radku,

mě je to naprosto jasné. Jen se celou dobu snažím to vysvětlit těm studentům. Ale už vážně nevím jak, dochází mi síla :-) Docela bych rád změnil téma a i značku vozu, ale je tu nějak mrtvo.

08.02.2009 | 21:20:53 | Karel Reagovat

Pre niektorých

"expertov" : Skúste sa zamyslieť, ako funguje ASR, prečo sa nesmie dlhodobo používať a hneď budete vedieť kto má pravdu....aj keď je to tu celkom vtipné čítanie... . P.S. Normálne som polovicu príspevkov nepochopil....P.S. Nesnažte sa niečo niekomu vysvetľovať!

08.02.2009 | 21:18:25 | ľuboš Reagovat

Jinak suplovat uzávěrku lze použitím ruční brzdy - lehce přibrzdit zadní nápravu. Několikrát vyzkoušeno.

08.02.2009 | 21:18:20 | Radek Reagovat

Karle, sorry, ale hádáte se úplně o kokinu. Prostě, pokud kolo nemá přilnavost a protilehlé ano, přenáší se na kolo bez adheze drtivá většina síly. I diferenciál se zvýšenou svorností je na hovno. V tomto případě pomůže jen uzávěrka mezinápravového diferenciálu a diferenciálů jednotlivých náprav. Ale takto vybavené vozy rozhodně nejsou v cenové kategorii pod 1.000.000kč, Niva má pouze uzávěrku mezinápravového diferenciálu, Jimny nemá, ale dá se nechat dodatečně dodělat (cifra vskutku příšerná).

08.02.2009 | 21:16:10 | Radek Reagovat

Pokus o vysvětlení

Troufám si tady veřejně tvrdit, že na kolo neodlehčené může jít nula výkonu. Víš proč? Na prokluzující kolo jde 100% výkon, když je zvedneš obě, točí se proti sobě. Proč se to jedno točí opačně? je jenom unášeno bez výkonu (leda by byl záporný), ale zastav to točící se dopředu a roztočí se správně i to, co se točilo dozadu. protože po zatížení opačného jde zase výkon na odlehčené. Nevím jak víc vám to vysvětlit.

08.02.2009 | 21:12:44 | Standa Reagovat

Radek

Od tebe jsem čekal, že do toho vneseš trochu rozumu. Četl jsi to od spoda, co tady ti dva "inženýři" tvrdí???

08.02.2009 | 20:59:38 | Karel Reagovat

Ondro,

blábolíš o ničem, točíš se pořád do kola. Ta nula není na tom kole, které se protáčí, ale na tom které stojí: Jsi nepochopil, že jsem to zjednodušil pro tvé chápání? Pokud pod plným plynem pošlu na kolo točící se na ledě 60 kW, tak podle tebe na tom co stojí jich bude minimálně 30 ? To bych se divil že by se sni nehnulo. Plácáš blbosti.

08.02.2009 | 20:56:30 | Karel Reagovat

áno,petrik to napisal ako som to myslel ja,VIAC krútiaceho momentu,nie VSETOK,na tom kolese čo stojí je ten krútiaci moment veľmi malý,vdaka diferáku,preto ho nedokáže roztočiť,možno by sa dal aj teoreticky odmerať,o čo ide asi ondrovi,nejaký krouťak tam bude,nemôže byť nulový

08.02.2009 | 20:56:19 | buggy Reagovat

Ing. KAREL Pelikán?

08.02.2009 | 20:46:18 | Radek Reagovat

no

Prepac Karel, chcel som ti len opravit tvoj prispevok, ale tam sa ukazuje, ze mas naozaj problemy s pojmami a zmatok v tom vsetkom, tak sa to neda. Vidim vsak, ze si svoje tvrdenia otocil o 180 stupnov a chapes aspon, ze sily ktore prenasa diferencial na obe kolesa su rovnake. Ak je 1 koleso na lade ta sila vsak nieje ako pises 0, skus ci mas vobec sancu pretocit smykom rukou koleso na lade... len je mensia, preto nie vzdy staci jej dvojnasobok (ak mame pohananu jednu napravu-2 kolesa) na pohyb auta (napr. kopec)

08.02.2009 | 20:31:11 | Ondrej Reagovat

Páni, skutočne nechápem, prečo sa dohadujete o tak banálnej a jasnej záležitosti. Pri bežnom aute sa VŽDY prenáša viac krútiaceho momentu na odľahčené koleso, alebo na to, ktoré má nižšiu priľnavosť. Alfa to rieši systémom Q2 a v tomto článku je to napísané tak, aby to pochopil aj blbec.
http://www.alfaromeo.sk/technika.php?cat=85

08.02.2009 | 20:26:59 | Petrík Reagovat

karle

Vlastnosti diferenciálu jsou dány jeho mechanickou účinností, tj. ztrátami vznikajícími vzájemným pohybem jeho hlavních dílů ozubených kol. Běžný souměrný diferenciál s kuželovými nebo čelními koly a přímými zuby má poměrně vysokou účinnost a může proto dělit točivý moment v poměru jen málo se lišícím od 1 :1 .Aby mohl na jednu stranu přenášet výrazné víc než 50% přiváděného momentu, musí mít nižší účinnost (resp. méně správně vyšší svornost).
Už to chápeš?

08.02.2009 | 20:16:26 | Stojan Kokotakus Reagovat

Stando jsi jistě skvělý řidič, to ti nikdo nebere ale nepleť si jednoduchý,samosvorný a uzavíratelný diferák.Kluci já vím že s nima umíte jezdit ale jejich funkci nechte radši na nás.My za vás na oplátku nebudeme s tou Tatrou jezdit.

08.02.2009 | 20:11:10 | Stojan Kokotakus Reagovat

Ondřeji,

snažím se tě pochopit. Není možné, abys byl tak blbej. Spíš jde o nedorozumění. Takže ještě to zkusím z jiné strany a tím končím: Dobře, teoreticky jsou síly na obou kolech stejné, ale v tom případě nulové. Když dáš obě kola jedné nápravy na hever, bude se jedno točit dopředu a druhé dozadu. Když kterékoliv z nich postavíš na zem, zastaví se. Takže nulová síla. Co z toho vyplývá? Na kola je přenášena vždy síla toho s nejmenším zatížením. Na ledě nula. Tím končím.

08.02.2009 | 20:08:08 | Karel Reagovat

Karlovi

Karle, nech ho být. Je to puberťák, kterej si tady něco dokazuje. Neví na co je uzávěra diferenciálu, a hlavně proč tam je. Já jsem řidič z povolání, jezdím 25 let se vším co má kola, a na rozdíl od těch dementů vím o čem je řeč. Tak si nenech zkazit náladu :-) A že na Tatře těch uzávěrek je!

08.02.2009 | 20:03:11 | Standa Reagovat

Karel

Karel (alebo anonym? Mira?) Z tvojho posledneho prispevku ("ano pane inzenire") mi vychadza len 1 moznost, ak si ho teda pisal vazne- mas problem s inteligenciou. Nikto tu o tom, ze smykaju obe kolesa nepisal, pisali sme o rovnakych silach, roznych otackach pri smykani a roznej adhezii kolies... To, ze nechapes diferencial je v poriadku. Ak vsak nedokazes ani len zopakovat napisane je to o niecom inom- o tej naozajstnej hluposti, ktora sa neukaze vedomostami, ale napriklad takto. A opakujem ti, ze by si sa nemal snazit vyhrat za kazdu cenu vypisovanim z inych nickov.

08.02.2009 | 20:02:39 | Ondrej Reagovat

Stojan kokot

Strč si ty tvoje kecy do prdele. Už nevíš kudy kam? Od začátku se tu řeší chování š 120 na ledě a sněhu, ty svoje poučky si strč do řiti. Až budeš víc jezdit a míň číst, přijdeš na to sám.

08.02.2009 | 19:59:51 | Karel Reagovat

Karlíčku

Jediný hysterik jsi tady ty.Pořádně si přečti že jsem nikde nepsal že se na ledě...atd.Přečti si toto (stejně tomu asi nebudeš rozumět) http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=159&server=1&article=10425

08.02.2009 | 19:53:29 | Stojan Kokotakus Reagovat

Ano pane inženýre

Jste si jistý, že oba umíte číst? Vždyť je to tam jasně napsáno. Nebo jste jen ztratili nervy a hystericky tady obhajujete váš nesmysl, že i když je jedno kolo na ledě, tak se otáčí i to co je na asfaltu???

08.02.2009 | 19:32:27 | Karel Reagovat

Ano pane inženýre

Jste si jistý, že oba umíte číst? Vždyť je to tam jasně napsáno. Nebo jste jen ztratili nervy a hystericky tady obhajujete váš nesmysl, že i když je jedno kolo na ledě, tak se otáčí i to co je na asfaltu???

08.02.2009 | 19:32:25 | Karel Reagovat

Studenti

Jak můžou takoví dementi studovat na VŠ ? Oni neznají princip diferáku... Asi toho moc nenajezdili. Možná tolik, kolik my jsme naběhali okolo auta při mytí čelního skla. To by mě zajímalo, co studují? Ale jak jsem řekl, dub zůstane dubem a bláznům se nemá odporovat.

08.02.2009 | 19:29:15 | Míra Reagovat

karle

Ondra ho dočetl ale ty jsi ho nepochopil.Prosím nepleť se do věcí na které tvůj IQ nestačí.

08.02.2009 | 19:25:47 | Stojan Kokotakus Reagovat

VDAKA!

Vdaka inzenyri! Konecne niekto kto vie o com je rec :) Ten predchadzajuci prispevok (clapce chlapce...) bol pre tych "pologramotnych egoistov", len som ho dlho pisal, tak je za tvojim... Ono nieje chyba nevediet, a prave inteligencia je o tom, ze si clovek prizna- toto neviem, toto si necham poradit, vysvetlit. Urcite to nieje len o tom, ze studujeme na VS... len niekedy sa najde vyrastok, co narobi bordel. Z oci do oci by nepovedal ani ň, ale o tom internet je- o prejaveni sa aky sme v skutocnosti. Ako inteligenciou, tak aj charakterom... Ak sa niekto slusne opyta, rad odpoviem.

08.02.2009 | 19:24:51 | Ondrej Reagovat

Stojan kokot

no, dobrý. To jedno se protáčí, protože nemá adhezi. A to druhé dělá co? Protože má adhezi, tak se netočí. Tvůj nick trefně napovídá o tvém IQ.

08.02.2009 | 19:21:46 |  Reagovat

pro Ondreje

Naposledy: Ten tvůj učený článek jsi nedočetl do konce. Tak čti:
nie je schopný zmeniť pomer krútiacich momentov na jendotlivých výstupných hriadeľoch.
Z druhej menovanej vlastnosti vyplýva, že ak sa jedno koleso dostane na povrch (napríklad ľad) na ktorom je schopné preniesť iba malú časť krútiaceho moment na vozovku, rovnako sa zníži schopnosť prenosu momentu aj druhého kolesa ktoré môže byť na suchom povrchu. To vedie k spomaľovaniu kolesa na vhodnom povrchu a preklzovaniu resp. pretáčaniu kolesa na problemtickom povrchu, čo ešte viac zhorší situáciu.

Tento nedostatok jednoduchého diferenciálu je možné odstrániť konštrukčnými úpravami: umožnením zaradenia uzávierky, alebo zabezpečením zvernosti.

08.02.2009 | 19:18:43 | Karel Reagovat

.

chlapce chlapce... neviem ci to ma cenu odpovedat ti stale, uz mi to pride ako hlupost... ale skusim, nech si urobia aj ostatni obraz kto tu robi zo seba hlupaka.
Krutiaci moment vypocitas cez odmeranu silu na ramene.
Priklad moze byt aj auto na tom zvihaku- 1. Zdvihnes auto, koli meraniu obe kolesa hnacej napravy 2. namiesto jedneho das paku a pevne ulozeny silomer- budes merat silu, ktora chce tu paku otocit (to mas to pevne koleso, ktoreho krutiaci moment sa podla teba neda odmerat) 3. nastartujes a zaradis rychlost 4. podla toho, ako sa budes snazit zabrzdit tociace sa koleso- bude na druhej strane ukazovat silomer.
Takze pri smykani- aky krutiaci moment sa prenasa na smykajuce koleso, taky sa prenasa aj na stojace- to sa ti ale otacat nebude, kedze v praxi takmer nikdy nenastane situacia, ked moment pri ktorom strati koleso trakciu bude na oboch rovnaky.

08.02.2009 | 19:13:31 | Ondrej Reagovat

Inženýři

Zpátky do školy chytráci,Odra má pravdu.Síla na obou kolech je STEJNÁ, to kolo stojící na ledě se protáčí proto protože nemá adhezi.Ale s pologramotnými narcisními egoisty se o tom nedá bavit.Běžte si dát svých pár piv Na Růžek a proberte to mezi sobě rovnými.

08.02.2009 | 19:11:44 | Stojan Kokotakus Reagovat

Ondřejovi

Jseš normálně debil. bláznům se nemá odporovat. A když někdo nezná funkci diferáku, není proč s ním toto probírat. Howg!

08.02.2009 | 18:57:35 | Míra Reagovat

Je vidět, že do recenzí moc nepíšeš, když nevíš, že ve stejnou minutu může padnout víc příspěvků. Tak se toho drž i do budoucna, uděláš tím službu mnoha lidem, kteří nebudou muset číst tvé výplody.

08.02.2009 | 18:54:01 | Karel Reagovat

sice nevím koho máš na mysli

ale vím jedno: Oháníš se tady samými internetovými poučkami, kterým sám nerozumíš, ale myslíš si že nás oslníš a padneme na prdel. To se pleteš, ne všichni jsme tak hloupí jako ty. Ty tvé poučky o kroutícím momentu jsem si přečetl, není to nic cobych se neučil už na automobilní škole. Ale pořád jsi mi nevysvětlil, jak změříš kroutící moment na kole, které se netočí. Které se netočí díky zásahu diferenciálu třeba když je auto na heveru nebo na ledě. Tak na tom kole, co je na pevné zemi mi změř kroutící moment. Dostaneš nobelovu cenu, protože to je totéž, jako změřit průtok vody zavřeným kohoutem.

08.02.2009 | 18:51:40 | Karel Reagovat

.

A nezabudni odpisat s rovnakymi menami, aby aby si nebol za prilis velkeho sasa.

08.02.2009 | 18:42:56 | Ondrej Reagovat

.

Teraz si sa uz riadne zhodil, ked pises pod viacerymi menami- vidno ako na case, tak na inteligencnej urovni tvojich prispevkov. Tu mas meranie krutiaceho momentu-http://www.kam.sjf.stuba.sk/KATEDRA/publikacie/leonardo/ucebnica/20s.pdf

08.02.2009 | 18:40:51 | Ondrej Reagovat

Fíííha!

Ondrej, ty si nehorázny kokot! Očividne ti to mozog nepoberal...

08.02.2009 | 18:27:27 | Vlado Reagovat

Ondřej

Pak že jsou češi hloupí! Ondřej nám objevil nový druh diferenciálu, který pohání obě kola stále stejnou silou! Teď toho jen využít, nechat si to patentovat, a jsme za vodou! A objevil ho na škodě 120! Paráda, kam se serou technici celého světa! My máme Ondru a jeho dnešní vynález! Jen furt přemýšlím, jestli je to ještě vůbec diferenciál....

08.02.2009 | 18:25:23 | Karel Reagovat

pro ondřeje

Nedělej ze sebe už vola! Ty nerozumíš textu. Je to na tebe asi příliš složité. Je zbytečné ti k tomu něco vysvětlovat. Jen snad jeden pokus: Každá síla je měřitelná. Jak změříš sílu na kole, které se neotáčí? Nech to být. Prostě jsi to jen nepochopil.

08.02.2009 | 18:21:44 |  Reagovat

pre buggyho a a nejakeho anonyma

Buggy precitaj si co napisal anonym : "Jinak technicky, ať motor vzadu, stejně poháněno bylo jen jedno kolo (diferenciál - pro vysvětlení). A pokud zrovna to jedno kolo bylo na kluzku, což většinou bylo, protože diferák pohání vždy odlehčené kolo, byl jsi v prdeli. "
Toto je hlupost od 10 rocneho decka!!!
Toto si precitajte cele:
http://sk.wikipedia.org/wiki/Diferenci%C3%A1l_(automobil)

A tento odstavec viackrat: "Krútiaci moment privedený na unášač sa na čape satelitu prejaví priamo úmernou radiálnou silou. Satelit zaberá súčasne do dvoch ozubených kolies, pričom vzdialenosť od bodu záberu po os čapu satelitu je rovnaká. Preto sa radiálna sila ktorou pôsobí čap na satelit prejaví rovnako veľkými reakčnými silami s polovičnou veľkosťou prenašanými ozubeniami. Výstupný krútiaci moment na planétových kolesách vľavo aj vpravo je opäť priamo úmerný sile v ozubení a je teda rovnaký."

A toto som napisal ja: " Diferencial pohana len 1 koleso- neskutocna hlupost. Diferencial pohana obe kolesa a ak vam zacne jedno smykat, stale je hnacia sila prenasana na obe kolesa, v rovnakej miere."... takze to iste.

Ak sa niekto z vas venoval studiu automobilov/hnacej sustavy a stale so mnou nesuhlasi, mozeme ist aj na ICQ... A tuto vetu si dobre zapamatajte obaja : SILA PRENASANA DIFERENCIALOM JE NA OBOCH KOLESACH VZDY ROVNAKA. MENIT SA MOZU LEN ICH OTACKY!- pre klasicky pouzivany dif. bez svornosti a ostatneho...

Na koniec by som podakoval buggymu za normalnu odpoved (u teba sa mi zda, ze mas problem len s chapanim pojmov-"vsetka hnacia sila sa automaticky prenesie na to koleso a to druhe na suchu ti stojí"- hnacia sila a to, ci sa koleso otaca/smyka neznamena to iste...) a anonymovi, ze zo seba uz 2. krat urobil sasa. Skus sa bavit na vyssej urovni ako kdejaky sedliaci.

08.02.2009 | 18:14:46 | Ondrej Reagovat

snůška kravin

No, jezdili jsme taky na hory a je pravda, že náš žigul toho bez desky v kufru nevyjel. Na druhou stranu jsem viděl jak do ledového krpálu vesele drandily Trabanty, i Fiata 127 jsem viděl, jak v pohodě jel. Zato Škodu 120 jsem viděl hrabat na mokré trávě, kde jsme s Formanem v pohodě vyjeli a jednou jsem zažil hrabání v trávě i u embéčka, plně obsazeného a tudíž zatíženého, přičemž ze stejného místa se v pohodě rozjela Dacie a Toyota Yaris a embéčko jsme museli roztlačovat...Ano, škodovce si při rozjezdu sedne zadek a zatíží zadní kola, ale ten hliníkový motor (chladič navíc vpředu) je tak lehký, že to nezatíží víc, než třeba naložený kufr u Volhy, Moskviče či Žigula...

08.02.2009 | 17:46:04 | Vojtěch Reagovat

ondřejovi

Jsi přesně to neštěstí, co blbne lidem hlavy a zasírá recenze nesmyslama. To cos napsal je na úrovni desetiletého kluka. Píšeš úplné hlouposti a to mi věř. Je to jako bys tvrdil, že země je placatá a voda teče do kopce. Raději se do ničeho nemontuj.

08.02.2009 | 17:41:49 |  Reagovat

diferák

ondrej,nastuduj si prosim ťa diferáky ty,máš važne nedostatky vo vedomostiach.lebo ako to popísal anonym,popísal to dobre.Ak máš jedno koleso bez trakcie,čiže je napr.na ľade,vsetka hnacia sila sa automaticky prenesie na to koleso a to druhe na suchu ti stojí.Si to vyskúšaj,a je jedno,či je to predný alebo zadný náhon.Na to existujú uzávierky diferákov,napr.pri terénnych vozidlách,ktoré sa v tomto prípade zapínajú.Podobne je to aj pri 4x4,kde je to podobne pri nápravách-ked predok je na klzku a zadok na suchu,hnaci moment ide na predok,na to sú medzinápravové uzávierky.Samosvorné diferáky majú vetsinou športové vozy,ked idu rýchlo do zákruty a je odlahcene koleso na vnútornej strane zakruty,vtedy zakročí samosvor a uzavrie na chvilu diferák,aby vnútorne koleso kepreklzovalo.Z trvale uzavretým diferákom zákrutu na asfalte neprejdeš,pôjdeš s vytočenými kolesami rovno.Si zdvihni jedno koleso na zdvihák,nastartuj ,daj rýchlosť,je jedno aku a uvidíš,kludne aj pridaj plyn,možno potom pochopiš činnosť diferencialu,určite ti auto zo zdvihaku nespadne,len sa ti bude točiť len jedno koleso,to vo vzduchu

08.02.2009 | 16:22:45 | buggy Reagovat

Karlovi

Ano, bylo to jinak. normální smrtelník byl šťastnej, že vůbec nějaký auto dostal - jaýkliv, byly na ně poředníky neuvěřitelné délky a za posun dopředu se platilo málem jak za celé auto. Ze by škodivka byla nedostižná nikdo netvrdí, byla skvělá v jízdě do kopce na kluzkém povrchu - tečka. A ano připravit auto dobře nazimu předpokládalo mimo jiné sundat mdlo deří, odčalounit a promazat táhla, aby nepřimrzala, při troše praxe práce na pár minut, byla to stavebnice. Většinu oprav jsme zvládli doma v garáži nebo na dvorku bez nějakého extra náčiní. Mít odvzdušněný chladící okruh byl základ. Totéž topení - auto se postavilo čumákem do kopce, nechal se běžet motor a pod víkem kufru u př.skla se otevřel odvzd. kohout.
Dacií bylo sakra pomálu, byl to skoro západní vůz (Renault) a tak jej měli jen vyvolení. T603-613 byl vládní vůz, k tomu se smrtelník nedostal (pokud to teda nebyl řezník se se strýčkem na ÚV jak píše anonym), Volha totéž, policie a státní složky, max. podnikové vozy. Žigulíky také - dražší a nedostatkové zboží, takže zbývala škoda, warťas, trabi, ev. občas nějaký polský fiat se spotřebou jako tank.
Takže z toho vykristalizovalo, že byl každý rád, že vůbec má nějaké postrkovadlo, byl to luxus na druhou , vůbec mít auto. I na babetu se stály fronty až za roh.

08.02.2009 | 15:26:50 | Vašek Reagovat

Upresnenie

Upresnil by som niektore sprostosti, ktore tu pouzivate v hadke, ktorej zmysel velmi nevidim... ako chcete porovnavat, ked uz len pneumatiky urobia obrovsky rozdiel a nikto nevie co v skutocnosti porovnaval...

1. Diferencial pohana len 1 koleso- neskutocna hlupost. Diferencial pohana obe kolesa a ak vam zacne jedno smykat, stale je hnacia sila prenasana na obe kolesa, v rovnakej miere. Treba si prestudovat diferencialy.

2. Svornost diferencialu s pribrzdovanim u aut s pohananou prednou napravou- strasna hlupost. Pri probrzdovani hnacej napravy sa moze vplyvom nerovnomerneho brzdneho ucinku dosiahnut zvysena hnacia sila pre koleso s trakciou, ale ak ide o hnaciu prednu napravu a brzdenie prevadzkovou brzdou, tak auto len zastavime- budeme totiz brzdit aj zadnu napravu... Ma to zmysel pri pohananej zadnej naprave- vyskusat pri smykani pritiahnut rucnu brzdu- niekedy to pomohlo auto pohnut.

08.02.2009 | 14:33:35 | Ondrej Reagovat

pro Vaška

Lanka? Mělo to lanko s bowdenem od plynu (ne drát, jako jiná). Spojka byla stejně ovládaná jako spojka od favorita /lanko síly cca 8mm) a brzda neměla lanko ale normální tlačnou tyč. Těch 5 hvězdiček je napsáno u toho videa, to jsem si nevymyslel já. A k tomu roku výroby - trabi měl pravda starší konstrukci, ale důležitý je výsledek - stejný typ nárazu do stejné překážky ve stejné rychlosti.

08.02.2009 | 13:27:13 |  Reagovat

To není hněv

chci jen uvést na pravou míru tu nedostižnost šádovky. Už třeba to co píšeš, že se musely prostříkat táhla silikonem znamenalo rozebírat tapecírunk? Sorry, ale to bych teda byl nasr...ej. A zamrzalo to ne proto, že tam blbec neměl fridex, ale protože se v tom pitomým potrubí utvořila vzduchová bublina-kapsa, kde to zamrzalo. Někdy si tak říkám, proč si lidé ty škodovky vlastně kupovali? Oni neměli na výběr. Oni museli, pokud chtěli nové auto. Proč?
-Žiguli byly drahé a dost žraly - už tenkrát se koukalo na spotřebu
-Dacie neměly důvěru - rumunsko, a taky byly dražší
-o Volhách a T 603 se asi bavit nebudeme
-auta z tuzexu si nemohl dovolit každý
-ti, co neměli rádi dvoutakty, koupili škodovku. Takže tady nám vykristalizovali kupci Škodovek. Nebo to bylo ještě jinak?

08.02.2009 | 13:23:23 | Karel Reagovat

Pokud

chceš srovnávat crash testy, musíš to udělat u vozů alespoň stejného roku výroby, v době, kdy se škodovky vyráběly se žádné crash testy(alespoň u nás) nedělaly, ale že by měl trabi 5 hvězd tomu snad ani sám nevěříš, dopadl by stejně jako ta škodovka, pokud ne hůř, sám jsem to nikdy neřídil, ale myslím, že známí říkali, že to má od pedálů lanka jako moje stará Eska. Co je na tom pravdy?

08.02.2009 | 13:20:26 | Vašek Reagovat

Tak tady je, není to video, ale dost to vypovídá. Trabi měl 5 hvězdiček, ale tahle škoda, nevím nevím...
http://skodas.nolimit.cz/crash-test-skody-105

08.02.2009 | 13:14:03 |  Reagovat

Ježíši Karle,

proč ten hněv? Každej , kdo to auto měl, ví jaký mělo potíže, ale třeba zamrzlé zámky měl jen ten, kdo neprostříkal táhla a zámek silikonem, navíc jsme vozili i zapalovač na nahřátí klíčku, voda ti zamrzla jen pokud jsi byl pitomec a nedal fridex, že to vařilo v létě je taky pravda, ale zpravidla to bylo špatným termostatem, nebo to někdo uvařil moc a praskla mu hlava, pak to dělalo pořád, ale díky tomu stroji byl každý majitel také trochu automechanik :-) , já jsem například stále vozil prázdnou lahev, abych mohl nabrat vodu z "rybníčka" pokud bylo třeby, byla to u škůdky vlastně povinná výbava, stejně jako ten zapalovač v zimě, ale kdo to auto znal a byl připraven, neměl problém. nepochybuji o tom, že ostatní auta také měla svoje mouchy, ale jelikož jsem je nevlastnil, nehodlám je hodnotit, to vědí jejich majitelé sami. Takový žigulík byl pověstný tím, že se v zimě vozil v kufru pytel cementu nabo odlitek jako závaží, ale měl zas jiné přednosti.

08.02.2009 | 13:12:28 | Vašek Reagovat

To je nemilé, ale neznamená to, že kdyby jeli ve stodváce, že by dopadli líp. Spíš myslím, že by tam už nikdo ani nesténal. Nic ve zlém, ale Warťas byl jako pancéřová pěst, proti vozům se samonosnou karosérií. Crash testy na W 353 jsem nenašel, ale rád bych je viděl. Zkusím najít šádovku.

08.02.2009 | 13:10:07 |  Reagovat

No,

tak problém vidět warťase zase takový nebyl, měl to kde kdo i v rodině. Byl jsem svědkem bouračky, kdy wartburg narazil zezadu do stojíciho matesa s vlekem, bylo to v obci, takže nejel víc než 60, řidič i spolujezdec měli nohy na kaši, vzadu držela maminka dítě, které mělo ošklivě poraněnou hlavu, brrr příšerná vzpomínka ještě dnes. Co se dělo po tom nárazu bych nepřál nikomu ani vidět, ti lidé sténali a nešlo jim pomoci, sanita (1203) dorazila za 20minut, ale stejně musely čekat, než je z toho vraku vyprostili ven.

08.02.2009 | 13:05:36 | Vašek Reagovat

Nedostižná

Jo, když jste měli to štěstí, že jste odemkli dveře (zamrzaly zámky), že jste je i otevřeli (přimrzaly), a že jste nastartovali, pak už to jelo dobře. Tedy než zase zamrzla voda a vařili jste. Vařila v zimě, vařila v létě, prostě milá, nedostižná a ve všech směrech nepřekonatelná škoda 120. V píčovinách ji asi opravdu nikdo nepřekonal...

08.02.2009 | 13:05:00 | Karel Reagovat

Ano. Neměla ve své době konkurenci. Mimo trabanta. Kdo uměl trochu jezdit a měl dobré gumy, dokázal s trabim zázraky. A navíc to bylo a je auto kultovní, a to po celém světě.

08.02.2009 | 13:01:38 |  Reagovat

Crash test-

Tady pro zajímavost: Jakpak by dopadla 120?
http://www.videomix.cz/video/oF4phDLfGF4/

08.02.2009 | 12:55:41 |  Reagovat

Takovou snůšku hovadin jako tady jsem už dlouho nečetl.Jedna věc je ale pravda Š105-130 neměla( VE SVÉ DOBĚ !!!) co se týká průchodnosti terénem u nás konkurenci. Kdo trochu uměl jezdit a měl dobré gumy,dokázal s tím autem zázraky.Jinak je to auto na nic.

08.02.2009 | 12:53:36 | anonym Reagovat

Nevim nevim

Ten motor Wartburgu na klíně mi přijde, slušně řečeno, trochu přehnané. Viděl jsi někdy, jaký rám měl Wartburg? A viděl jsi někdy, jak byl motor Wartburgu daleko před kabinou řidiče? Viděls někdy vůbec Wartburg s otevřenou haubnou? Myslím že nás chceš o něčem přesvědčit, ale nezvolil jsi zrovna dobrý příklad. Jinak máš pravdu, ten zadní pohon se u škodovky dělal proto, že za soudruhů nebyl podnik, který by uměl vyrobit poloosy k předním kolům. Spolupráci Škoda-Wartburg zamítli němci.

08.02.2009 | 12:52:04 | Standa Reagovat

Vážený anonyme,

Nikdo tady netvrdí, že je to dokonalé auto, všichni víme, že v zimě netopila, stabilita nic moc atd .(už jsem to ale psal i níže). Celou dobu řešíme jízdu tohoto vozu do kopce na sněhu a tady prostě nemělo konkurenci díky typu pohonu, zrovna tak je jasné, že žiguly a wartburgy lépe topily, když měli motor ve předu, ale to je prostě jiná věc. Škodovka používala ve své době zastaralou a svým způsobem nešťastnou koncepci (díky neschopnosti tehdejších garnitur), ale to jí dávalo právě tuto výhodu.
Ještě jeden postřeh z dob, kdy tvšechna tahle auta brázdila naše silnice. Pokud došlo k čelní srážce s překážkou, škodovka byla bez čumáku, protože se celý zdeformoval a částečně tlumil náraz (neříkám, že to byl záměr konstruktéra), ale třeba ten řidič trabi nebo wartburgu měl při stejné kolizi motor až na klíně, osobně jsem to viděl.

08.02.2009 | 12:42:28 | Vašek Reagovat

Potvrzuju

příspěvek anonyma ze 7.2. 13.33 je pravda. S předkem se dá vyjet všude, ovšem ne s těžkým autem typu Wartburg, Dacia, apod. Ty při záběru vpřed měly tendenci nadlehčovat předek,protože jejich kastle byla těžká. To ale neplatilo u trabanta. Motor měl před předními koly, podvozek byl tak tvrdý, že nějaké nadlehčování ani neumožnil. Trabi jel jako tank, kam jste ho poslali tam vyjel. Vyjma ledu samozřejmě, ale tam nevyjede ani V3S.

08.02.2009 | 12:34:45 |  Reagovat

120 je dokonalá :-))

S trabantem jsem tedy opravdu nikdy couvat nemusel. Ale nebudu vám brát vaše přesvědčení o schopnostech vašich škodovek. Jen se směju ještě dnes, když si vzpomenu na výjev, kdy řidič škodovky potřeboval odbočit ze silnice do garáže a nemohla za boha vyjet z vyježděných kolejí, kola stočená, a auto jelo pořád rovně. Nebo když jsem viděl jak řidič škody 120 valil z kopce s nohou na brzdě, přední kola stála a "auto" valilo dál jako saně, on oči jak tenisáky a brzdil i prdelí. A taky prej kvůli škodovkám začalo družstvo Igra vyrábět škrabky na vnitřní stranu oken. Škodovka totiž byla na zimu tak výtečná, že netopila, pokud jí teda rovnou nezamrzla voda v potrubí, které vedlo pod vozem tam a zase zpátky :-) takže škrábat okna za jízdy zevnitř patřilo ke koloritu těchto "zimních dravců".

08.02.2009 | 12:27:52 |  Reagovat

Jo,jo

Stovárna byla lepší v tom, že měla větší kola (jako první 120, potom už se dávaly 13-ky), To s tím couváním je samozřejmě pravda a platí to pro vozy s typem pohonu vše vpředu (oblíbený Trabi anonyma), jenže couvat 5 km s krkem dozadu bych teda nechtěl.
Jinak na dementní příspěvky znalců, kteří ta auta znají z vyprávění prarodičů už reagovat nehodlám, vím svoje a dohadovat se s puberťákem stejně nemá cenu.

08.02.2009 | 10:45:03 | Vašek Reagovat

potvzuju

Potvrzuju zkušenosti s průchodností škůdky a snad ješte o trochu lepší na sněhu byla stovka....... a pro někeré nedůvěřivce. Proč někeří odborníci radí, tam kde v zimě nevyjedeš, otoč a vycouvej hmm??

08.02.2009 | 09:36:44 | Honza Reagovat

Něco znamenali není totéž jako byli "doktoři a architekti". Pro tvou info: Za komunistů "něco znamenali i zelináři, řezníci, vedoucí autoservisů a jiní zlodějíčci, kteří povětšinou šmelili a prodávali pod pultem. Ti samozřejmě okázale kupovali to o čem píšeš, taky si na to poctivě nakradli. Ale tzv. intelektuálové, kterým to myslelo, měli Warťasy.

08.02.2009 | 01:00:57 |  Reagovat

nevím co je na Vaškově příspěvku k smíchu. Ve většině věcí má pravdu. Ti co opravdu něco znamenali, tak jezdili v BA3...třeba 1,5...ti co se distancovali od SSSR pak nejčastěji v Simce.

08.02.2009 | 00:53:01 | Jerry Reagovat

Vašek vtipkár

Vašku, směji se až pláču... Slzy se mi smíchy kutálí po tváři. Jo, dobrý, buď v pohodě.

07.02.2009 | 16:59:02 | Karel Reagovat

Tak pánové

1) kdo něco znamenal, měl Žiguli nebo něco z Tůzu(Fiat,Simca), ne proto, že by to na horách lépe jelo, ale protože to bylo dražší, pohodlnější a lépe to topilo.
2) Nechápu co tě pořád tak drží ten Trabi, motor vpředu, pohon na předek = do kopce odlehčení= nezabírá a klouže, zdá se, že jsi v tom v životě neseděl kamaráde, jinak by jsi takové hovadiny nemohl ani napsat, 120 měla hnaná zadní kola která zatěžoval motor (do kopce ideální kombinace) a pokud to někde nejde, stačí trochu couvnout a zkusit to znovu, to už se Trabant prostě nerozjede, předek kde jsou hnaná kola se odlehčuje a nezabírá, ať děláš co děláš. pokud jsi měl Tráboše 40 let tak to čumím, ale nejspíš asi kecáš viď a viděl jsi ho jen na obrázku.
No a ještě k těm autobusům, v pohodě vyjedou, kde osobáky končí, velká kola, velká světlost, např. pravidelná linka do Deštného v Orl. Horách naprosto v poho, ať je jak je (na rozdíl od osobáků). Tak nemel nesmysly o kopci ve městě - nebavíme se snad o nízkopodlažních krámech s kloubem, ale jak jsem už psal dole o Karose s motorem vzadu.

07.02.2009 | 16:45:38 | Vašek Reagovat

Znám tu dobu

Osobně jsem starší ročník a jezdil jsem v době, kdy tato auta voněla novotou a byla nablýskaná a opečovávaná. Š 120 byla už tenkrát rarita hlouposti (k otevření nádrže potřeba obě ruce, motor vzadu a potrubí ke chladiči, atd). O jejich vlastnostech se zmiňovat nebudu, není o čem. Ale jen pro zajímavost: Kdo tenkrát něčím byl (myslím lékaři, architekti, inženýři, apod), buď si jistý, nejezdili ve škodovce. Proč asi? Protože věděli (byli inteligentní) že stojí za hovno. A pro zajímavost, víš čím jezdili? Pokud neměli auto z tuzexu, tak světe div se Wartburgem. Škodovkama ale ne.

07.02.2009 | 13:40:06 | Karel Reagovat

Tolik to nedramatizuj, objíždět trabant možná ano, ale jen když zastavil na svačinu /tam kde ty zastavit nemůžeš, protože by ses už nerozjel), nebo mu leda došel benzín, měl jsem trabanta určitě dýl než ty jsi na světě,takže jsem s ním jezdil o "NĚCO" dýl než ty se 120, tak nám nekrm hlavy. A autobus nevyjede když mu plivneš pod kola ani do vyšších částí města, takže to asi nebylo tak dramatické jak nám líčíš.Prostě jediné plus na této škodovce jsou POHÁDKY o její nedostižné průchodnosti, tak je potřeba je udržovat při životě. Jinak technicky, ať motor vzadu, stejně poháněno bylo jen jedno kolo (diferenciál - pro vysvětlení). A pokud zrovna to jedno kolo bylo na kluzku, což většinou bylo, protože diferák pohání vždy odlehčené kolo, byl jsi v prdeli. U předního pohonu můžeš poháněná kola střídat, případně dotekem na brzdu vyvolat chvilkovou svornost diferáku, takže hrabou obě. Samotným natáčením kol vlevo-vpravo´se vyhrabeš i z místa, kde se zadokolkou zapadneš. Ale musí se to umět, chlapče.

07.02.2009 | 13:33:13 |  Reagovat

Trabantů 0, stejně jako Warťasů, ono jde také o to, že autobus nebo nákladní auto má asi trochu jinou průchodnost (Karosy mají také motory vzadu a hnaný zadek), jestli jsi někdy byl na horách, jistě víš že v těhle polohách už je dost sněhu a na silnicích jsou dost hluboké koleje, které jsou uklouzané a prostředek bývá slušně zmrzlý, pokud do toho ještě čerstvě nasněží je vymalováno. Autobus díky zadnímu náhonu a větší světlosti v těch kolejích vyjel v poho (otázka je co by se dělo, kdyby musel zastavit), ale pro osobáky je to trochu jiné kafe, chvíli jedeš v kolejích, chvíli jedním kolem dole a druhým ne zmrzlém prostředku, pak objíždíš nepohyblivý trabant ap.

07.02.2009 | 12:38:51 | Vašek Reagovat

Když tam vyjel autobus, tak to nebylo tak hrozný. Naopak, budí to úsměv. Kam jsi vyjel ty, vyjel i autobus. Fakt nadprůměrné vlastnosti. :-)) (o těch žigulech a fiatech psáno níže). A zapomněl jsi napsat, kolik vyjelo nahoru trabantů?

07.02.2009 | 12:30:36 |  Reagovat

Pro nevěřící Tomáše

Vážení, už dlouho to auto nemám, ale v r.1990 jsem si koupil svoje 1. auto, Š120 LS, v té době , ale nepochybuji o tom, že dnes by to snad vyjma čtyřkolek bylo stejné, neměla Škodovka v kopci na kluzkém povrchu konkurenci. Vzpomínám, jak jsem s ní vyjel v zimě na Pomezní boudy a spolu se mnou už jen autobus a rolba. ostatní Fiaty,Warťasy,Žiguli i pár zahraničních vozů skončili max. na 1/2 cesty ze Spáleného mlýna. Netopilo to, bezpečnost 0, stabilita nic moc, ale na sněhu v horách z běžných aut bez konkurence, koncepce vše vzadu, prostě má své výhody, nemluvě o slušné světlosti. Pochopitelně to také chce trochu umět jezdit s takovým autem, znám lidi, kteří by nahoru nevyjeli ani s tankem, ale to je jiná věc. Jo a pro pořádek, celou dobu jsem ji parkoval venku, v životě se nestalo, že by nechytla. Po pár letech jsem ji nechal švárovi do lesa (je to dřevorubec), ještě dlouho mu sloužila a také tvrdil, že jiné auto by mít nemohl (nevyjelo by).

07.02.2009 | 11:18:16 | Vašek Reagovat

Autor to zrejme nemyslel doslova, že všetky. Nie každá Audi je 4x4, tak ako aj Medveď a BMW. Tiež mám srandovnú príhodu, keď sme museli so známym pomôcť roztláčať Mecredes Sportcoupe (tá malá blbosť, neviem akosa tomu nadáva). Na ceste trochu ľadu a snehu a on zaparkoval s tou srandou rovno za našou "hajavou" (VW passat r.v.1979) pre upresnenie. No celá tá vyspelá elektronika sa môhla snažiť ako chcela, ale medveď sa nepohol. Tak sme ho trochu pošupli, skočili do "hajavy" a leteli preč. V speťáku som už len videl ako chlapík zastavil a už sa znova nepohol :-)

07.02.2009 | 06:09:17 | Svoro Reagovat

6. února 2009 | 16:35 | Pavel

Hej, už vidím ako vozy Audi, MB, BMW so svojími elektronickými awd systémami Audi quattro, MB 4matic, BMW xdrive kapitulujú v horách na snehu a 120 so zadným náhonom a primitívnym diferenciálom ich všetky schová do vačku.

07.02.2009 | 01:57:40 | Angel_M Reagovat

Kedysi som mal 120...to ze vyjela hocikam je somarina...mohol som sa snazit ako som chcel (a nielen ja) a vzdy sme zapadli a tlacili jak debili...tot vse

06.02.2009 | 23:23:34 | miso Reagovat

Chiméra

To už je mezi majiteli starých škodovek taková chiméra, že vyjely tam, kam jiné vozy nevyjely. Nevím kde na to přišli, možná to platilo v porovnání s vozy s motorem vpředu a pohonem zadních kol (Žiguli, volha, Fiat 125 P). Jinak to byl nesmysl, zakořeněný pouze v myslích škodovkářů. Jen pro info: Třeba trabant vyjel tam, kam škoda 120 nevyjela. To z vlastní zkušenosti. Trabanta jsem měl 25 let a ani bych nespočítal škodovky v kopci na sněhu, které posádka tlačila a já je s trabim objel a frčel pryč. Taky to byl důvod, proč nás trabantisty škodovkáři nesnášeli: Snadné starty v mrazech a schopnost vyjet vše, i schody do kostela.

06.02.2009 | 19:06:31 |  Reagovat

docela me pobavilo, ze pisete: tak kde ostatni auta nevyjela, ja ano.. :D docela velka nadsazka...

06.02.2009 | 17:20:45 | spirt Reagovat

Co čekáte od šrotu? Vše má svou životnost. Bohužel i my. U Š120 cca do 10 let nebo 100 000 km jako maximum. Myslím, že takovéto recenze jsou zcela bezpředmětné. Kdysi jsem jezdil se Spartakem u kterého se prováděla 1. generální oprava v 216 000 km. To ale byly jinak konstruované automobily byly bytelné ( karoserie na rámu). Pravidelná údržba se musela provádět pravidelně i na takových dílech, o kterých nyní řidiči nemají ani potuchy. Pak byly vozy dlouho funkční.

06.02.2009 | 16:40:02 | Letitý fanda aut Reagovat

Vzpomínám

Také vzpomínám, měl jsem Š 120 LS, šlapala jako hodiny. Největší sranda byla v horách na sněhu. Tam kde vozi Audi, MB, BMW...kapitulovaly, jsem vyjel se šádinou jako nic. Byl to prostě dělník.

06.02.2009 | 16:35:26 | Pavel Reagovat