Recenze Škoda Favorit 135 L
“výborný vůz za výbornou cenu”

Autor recenze: marne (41 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1991 Typ motoru:1289/zážehový Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:160 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 18 let Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 10. 11. 2009

Hodnocení inzerátu: 11 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 10.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: VW Golf II

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

V podstatě kromě výměny spojky, převodovky, předních
ramen, tachometru, komplet brzd, těsnění pod hlavou,
termoreg. spínače, tlumičů, propadeného sedadla řidiče,
polámaného otevírání dveří, výměny el. kontaktů zad. dveří
asi 10 krát), spínače světel, výměny př. blatníků a prahů,
rozdělovače, upadené kapoty, asi 5 krát výměny výfuku
komplet, kul. čepů, manžet, motorku stěračů, upadené
ruční brzdy, vzpěry 5. dveří, přepínače směr. světel, držáku
vodní pumpy žádné závady neměl.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Favorita jme kupovali nového, který již v základu obsahoval
bohatou výbavu: 5 dveří, vyhřívání zad. okna, opěrky hlavy,
zad. mlhovka, 4 válcový motor a ukazatel teploty chl. kapaliny
(obojí v rámci malých Škodovek nadstandard), ostřikovače
čel. skla, posuvné sedadlo řidiče a spolujezdce, otvor pro
rádio, pravé zpětné zrcátko, sklopná zad. lavice, osvětlení
interiéru, cyklovač stěračů, samonavíjecí bezp. pásy,
ostřikovače čel. skla, 5 - ti stupňová převodovka, zpátečka,
nárazníky v barvě pneumatik, kryt zavazadlového prostoru
atd.

Odpružení je "trošku" tvrdší, ale sportovnější, jako stvořené pro dynamickou jízdu po našich prvotřídních silnicích. Výkon 43 kw navíc dělá z tohoto vozu malého dravce. Zvláště bych chtěl vyzdvihnout perfektní před. sedačky, které se samy přizpůsobí Vaší postavě a časem se do nich krásně ponoříte, čímž se vytvoří optimální boční vedení.

Hlučnost v kabině je trochu větší, nicméně je to záměr
výrobce, aby si osádka vozu vychutnala úžasný zvuk
kultivovaného a dynamického motoru, navíc nemusíte
poslouchat za jízdy bláboly vaší manželky.

Vůz sice nemá žádné bezpečnostní prvky, ale už jen
tuhost karoserie, která se kroutí jen v zatáčkách, vám
dodá potřebný pocit jistoty. Zatékání do vozidla ocení
nejen zahrádkáři a zemědělci, ale i vodohospodáři.

Stačí jen změřit sloupec vody na podlaze u řidiče a víte
přesně, kolik napršelo.

S tímto vozem se dá na dálnici jezdit doslova s větrem
o závod. Pokud ale opravdu fouká, většinou vyhrává vítr
a musíte holt podřadit. Dokonce si některé závady dokáže

Favorit "opravit" sám, např. zřetelně dosluhující startér
začal náhle opět bezchybně fungovat. Nesmím opomenout
výborně pracující brzdy, vždy se mně díky jim podařilo vůz
zastavit. Špatně ukazující palivoměr pokládám také za velkou
výhodu, případný zloděj může s mým autem zůstat pěkně
nečekaně někde "na suchu."


Abych jen nechválil, asi největší "slabinou" těchto vozů
je, že se vozy značky Škoda bohužel strašně kradou, což
Vám na klidném spánku nepřidá. Naštěstí ale existují různá
zabezpečení proti krádeži. Já dávám přednost vlastnímu
fíglu proti odcizení. Odmontuji baterii, svíčky, vypustím
vzduch z předních pneumatik a na sedadlo řidiče položím
ostnatý drát. Bohužel ale často dva poslední body
zapomínám před jízdou dát do původního stavu, a v tom
případě daleko nedojedu. Neměl bych to zde uvádět, ale
věřím, že tyto stránky čtou jen poctiví lidé a žádní zloději.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 11


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit

Vložit komentář

Recenze nemá chybu a vnímám ji dost osobně protože,

kdo neměl Favorita - nepochopí. Nelze zapomenout na ty dlouhé společné chvíle strávené opravováním něčeho a když už si majitel myslel, že má hotovo, podělalo se něco dalšího.
Také nelze zapomenout na okamžiky zimního období, kdy udeřily první brutální holomrazy (většinou kolem -5°C) a do vozidla se lezlo kufrem, neboť ostatní dveře byly zamrzlé zpravidla až do prvních jarních dnů. Také si pamatuji na automatický sytém udržování bdělosti, který se sám aktivoval za deště a řidiče a spolujezdce letmo kropil vodou ze střešního okénka.
...sakra, zase se mi to trauma vrací...

02.01.2013 | 10:03:45 | Roman B.  | 192.168.1.* Reagovat

ja som nechaval kluce v zapalovani, aby to zlodeja psychologicky dostalo do depresie a vzdal to

24.01.2012 | 15:49:55 | Majkl  | 78.99.201.* Reagovat

Že je i po tolika letech o tento vůz velký zájem, svědčí i tato událost: Nedávno u nás doma kdosi zazvonil s tím, že by měl vážný zájem o tento vůz. Bohužel se z těchto zájemců vyklubali dva občané romské národnosti a chtěli ho do sběru...Ale přitom pořád jezdí! Akorát ta koroze, ale který auto je bez chybičky...

14.06.2010 | 19:41:26 | marne Reagovat

Hééj -super recenze
Já jsem kdysi u fáčka vyndaval palec i s kabelem k rozdělovači,volant byl venku taky za pár vteřin-potom sem tam už ani nedával středovou matku,co ho drží,takže zabezpečení bylo během pár minut...
Pro fáčko to sou normální a běžné závady,ale jinak krásný a spolehlivý auto,přímo dělaný na cestu kolem světa

09.02.2010 | 14:45:26 |  Reagovat

Tak tuhle recenzi v zadnem pripade nemazat. Je super!!!

09.02.2010 | 12:34:28 | reihensechszylinder Reagovat