Recenze Škoda Felicia GLXi
“Král českých silnic!”

Autor recenze: Master (22 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1995 Typ motoru:1289 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:90 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 13 let Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 31. 1. 2008

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Yugo Florida

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Tento vůz byl zakoupen v rodině jako nový. Nejen po prodeji mého předchozího auta jsem ho využíval výhradně já a najezdil s ním tisíce km po celé Evropě. Co se závad týče za těch 13 let co v rodině je, jde spíše o drobnosti. Hned po koupi byl z výroby špatný alternátor, takže po doježdění na baterku jsme pak zůstali viset.

Ten se v rámci záruky vyměnil a léta pak s autem nikdy nic nebylo. Samozřejmě se časem vyskytla tradiční rez felícií u pátých dveří, nevracel se brzdový pedál, což se za pár let v letním počasí stává u felícií rovněž.

Dále během let odešel imobilizér, spínačka, loni praskla nádržka chladící kapaliny a před pár měsíci dosloužil také chladič. Poslední dobou je nějaký špatný kontakt na osvětlení ovladačů topení. Jinak řečeno, světlo se tomu dává "fláknutím":-).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Když to všechno shrnu, auto slouží velice dobře a závady, které se během 13 let vyskytnuly jsou skutečně zanedbatelné. Všechno se opotřebovává, a tak je to třeba měnit. Každopádně Felície jsou dodnes opravdu vzhledově pěkná auta a můžu je bez nadsázky označit za držáky.

Výbava GLXi s 50kW byla tehdy to nej, co se dalo pořídit, avšak z moderních prvků lze jmenovat snad jen centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo na svou dobu kvalitní radiopřehrávač Blaupunkt, dodávaný Škodou. Jinak vůz nemá žádné bezpečnostní prvky, jako airbag, ABS, ASR, ESP, zkrátka nic. Nikdy mi to ale nezcházelo, oželet jsem samozřejmě musel rovněž elektriku v oknech, nebo dokonce v zrcátkách a také klimatizace byla řešena stažením okének, puštěním ventilátoru a otevřením šíbru:-).

Auto je české veřejnosti velmi dobře známo, a tak nemusím ani říkat, že prostor je v něm přeci jen dostačující, i když nenabízí ani manipulaci s volantem nebo výškové upravení sedačky řidiče. Na silnici sedí dobře, motor má velký ventilový rozvod a je skutečně tahounem ve své kategorii. Rád jde do otáček za doprovodu příjemného zvuku. Na dálnici se dá bez jakýchkokliv problémů držet stálá maximální povolená rychlost. Felície mě skutečně prakticky vždycky dovezla, nikdy jsem na ní nemusel nadávat, plno věcí si člověk udělá sám. Spotřeba je rovněž vynikající. Jen je zajímavý způsob jakým ukazuje palivoměr.

Dá se ujet třeba víc jak 150 km a jeho ručička se ani nehne, ovšem pak nabere slušnou sestupovou rychlost:-) Vzhledem k dnešním cenám tohoto vozu mohu tento typ jen doporučit. Kdo nepotřebuje auto přecpané moderními prvky ať už bezpečnostní nebo luxusní výbavy a stačí mu motor, který rozhodně není slabý, ovšem samozřejmě to není 1.6, pak je to vůz pro něj. Proti vozu Škoda Felicia nemůžu říct jediného křivého slova a naopak ho označuji jako jeden z nejlepších vozů své kategorie!!!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia

Vložit komentář

Co to trepeš.Felda 1,6 taxi najeto 212 000 km spotřeba město do 8 litrů.Motor výkonově stačí.Je to relativně lehké auto.

08.01.2012 | 21:22:56 | M  | 88.102.67.* Reagovat

Felicia

Jako zarytý fanoušek škodovek musím uznat že pravdu mají svým způsobem všichni.Ano-každá mince má dvě strany!Na podmínky které byly v době vzniku felicií výborné auto(po hranatých kastlích viz.škoda 120-favorit docela změna).V porovnání s konkurencí spíše podprůměrná,ale zase lacinější.Ano-na silnici se chová jako janek,ale i to se dá vylepšit.Já osobně jsem tuhost karoserie vyřešil výztuhami a dodatečnými sváry.Přilepení k silnici jsem zlepšil 14palcovými koly se širšímy gumamy(v zimě, když tam dám originální kola s 165 rozměrem je to fakt šok!

08.01.2012 | 20:22:52 | Miki  | 93.99.180.* Reagovat

...

To je tak ,někomu se líbí ,vyhovuje a plní potřeby ne všichni potřebují mít velká silná auta a stačí jim 40-50kw.Osobně dle mě je to málo ,já pokud budu kupovat další auto tak bych pod 99kw nešel.Těch 50kw se dá ,ale pokud člověk jezdí s něčím silnějším tak je to opravdu hodně znát.Jde jen už o to že to nemusí hnát vytáčet a v klidu přidá plyn a zrychlí.A ve výsledku je spotřeba u Feldy 1.6 55kw po městě něco kolem 9-10l a u 2.0 99kw kolem 10-11l.A navíc jde o styl jízdy jenž i u slabšího obsahu já osobně moc neušetřím max u Dieselu.Protože mám raději svižnější jízdu a když jedu s 1.3 nebo 1.6 tak to člověk musí trochu potrápit.Tím že má Felda levnější díly je pravda ,ale celkově to auto má dle mě tolik nedostatků jenž zakryjí tu výhodu levných dílů.A v letech kdy Felcie vyšla to bylo o proti konkurenci podprůměrné auto.

12.07.2011 | 09:35:17 | luke20 Reagovat

Felicia

Tak Felicia měla ve svý době konkurenta, na kterého nemá ve všech směrech a to Punto I.
Plus-Nízká spotřeba!!! a pozink karoserie! Některé se pyšnily servem, pořizovací cena.
Náhradní díly srovnatelné. Rozvodový řemen se na Puntu udělá během chvilky a za pakatel.
Mínus Punta - zlobící převodovky, motorek stěrače, těsnění hlavy válců, ale kvůli tomu, že tomu majitelé dávají a na ten obsah 1.2 to lítá jak střela.:) některé zatýkají, ruční brzda, bezpečnost po havárii jedná se o boční náraz, jinak klasické výměny.
Kdo šel raději do Punta v té době, udělal opravdu super kup.

12.07.2011 | 08:26:02 | svlastik Reagovat

pro autora

Jak procitam tak tyhle recenze na felicii tak vsichni majitele felicii jsou asi naladeni na jiste vlne...Vsechny zavady jsou zanedbatelny, nizka spotreba, vysoka spohlehlivost a vyborny jizdni vlastnosti. A pritom nikdo zvas si neuvedomuje co dela za blbost. To co si popsal (a dnes toho bude jeste vic) mi pride na 12 let stare auto (v te dobe) zatrace hodne moc problemu..

Jednoduse receno , nefunguje ti tam elektoinstalace...
Nevraci se ti brzdovej pedal , coz je problem brzdoveho okruhu
Hnije ti to od podvozku az na kufru....
A urcite ti motor rachta jak kolovratek ?...

Tak co je na tom za drzaka ?

A ze to ma malo spotrebu ? Ale prosimte , je to klasicka 1.3...S timhle autem nemas zadnej vykon a je to liny. Pokud chces jezdit s 1.3 za malo tak to nesmis honit , kdyz to honis tak si to vezme stejne jako dvolitr

12.07.2011 | 08:09:54 | Pomeranc Reagovat

to: KubikCv

re 2T, ono je to i tim ze dvoutaktni motor ma kazdou druhou dobu pracovni,tzn. oproti 4T odevzda pri stejnych otackach 2x tolik prace...

19.05.2008 | 12:53:17 | krtek Reagovat

souhlas s autorem

plně souhlasím se vším co jsi napsal,feldu opraví doma kde kdo,díly stojí pár korun,mám jí 3roky ,najel jsem 50000km a opravy pouze palivové čerpadlo,z toho 48000 najeto na lpg,které jsem nechal namontovat,mám ji bez koroze-samozřejmě se o ni musí člověk trochu starat,znám i auta co mají i 400000km,motor držák i když hlučnější,jasně takové 3litrové BMW co má najeto 300000 je určitě lepší do té doby co se něco posere,pak to můžeš hodit ze skály,opravy u těchto aut nejsou pro normální pracující lidi s rodinou ,např .kompletní spojka bez práce na Focus Tdci 27000,trochu jiná cenová.

03.02.2008 | 19:17:01 | jaris Reagovat

souhlas s Milanem

Jasně, tady se pozná kdo má k autům jaký vztah a jak je využívá. Pro člověka, který to má jen jako běžný dopravní prostředek, nerad si na tom cokoliv udělá a má finance, je třeba BMW X5 jasnou volbou. A rozumím tomu, že takový člověk naprosto nechápe, jak někdo může jezdit ve felíciích, vždyť ono to tohle, tohle a támhleto (nebudu už se opakovat), zatímco jeho bávo je na tom přeci mnohem líp.

Jinak srovnávat Felícii s trabantem, to je více než ubohé a trapné!!! Nechci tím házet špínu na bývalé soudruhy s NDR, taková byla prostě doba, nepochybuju o tom, že by se dalo vymyslet spousta super moderních aut a taky se nemálo prototypů objevilo, ostatně jako všude. Ale osud tomu nepřál. Nemá cenu se furt zabývat něčím jako kdyby byly v prd.eli ryby...Kdyby nebyla 2. světová, kdyby tu nebyl socialismus, pak jsme jedna ze zemí, která udává směr vývoje. Hodit na diskuzi o Felícii hlášku, že Trabant měl připraven 4T motor někdy před revolucí (opět nechci tím říct, že v 60. letech by to nezvládl viz. předchozí). Podívejte se co mělo nahradit "MBčka". Škoda 720, krásného vzhledu, srovnávaná s tehdejšími BMW a Alfama, elektrika v okénkách,samočinná převodovka, klimatizace, vzduchové pérování, kotoučové brzdy vzadu, motor vpředu, náhon na zadek, na výběr z pohonné jednotky 1.3 a 1.5...prostě bomba a další prototypy následovali. Ale zkrátka jsme znova u toho, doba tomu nepřála. Mohl bych tak pokračovat donekonečna, v protypech hlavně, ale nejen našich značek, s bohatýma tradicema, které komouši zazdili (nerad bych tu rozpoutal debatu o tom, zda to bylo za komančů lepší nebo ne!!!bavíme se čistě výrobě dopravních prosředků v Československu v celé jeho historii!!!) A ono se to pak ze zaběhnutého systému jen tak ze dne na den neobrátí. Fáčka šly dál a vylepšovali se, Felícia už pokročila, ale pořád je tam ta zavedená koncepce ve všem. Návrat k moderním technologiím přinesla v případě Škody až Octavia. A tady zase, to že do toho vstoupil a pomohl VW, to je zase věcí doby. Neznamená to, že by to škodovka sama nezvládla. A nesnáším, když někdo mele o tomto podniku jako německém. To jsou zase lidi, kteří si ještě neuvědomili, že žijeme už hezkých pár let v kapitalismu (a zase, nechci tím říct, že je teď všechno úžasný, to rozhodně ne, jako je to se vším, všude jsou nějaké klady a nějaké zápory). Ale zkrátka takle to chodí, dneska fabriky nejedou sami na sebe, sdružují se ve velkých koncernech a to platí ve všech odvětvích, nejen ve strojírenství. Škoda vždycky byla, je a bude česká. Myslíte si snad, že v německu řeknou, ano škoda, to je naše německá značka. Ani omylem, vždycky byste se dočkali odpovědi "tschechisch". Pro příklad, v tomto pohledu, kdy by česká škoda byly německá, byl by i španělský seat německý, švédská volva a saaby americké, stejně tak jako by byl americký německý opel, většina našich pivovarů by byly jihoafrické a tak bych mohl opět pokračovat donekonečna. Tak to prostě zase chodí dneska, vlastník, kterému se hrnou prachy je jedna věc, ať je třeba z marsu, vlastní nejrůznější podniky po celém světě, které se po přidružení do jeho koncernu rozhondě nestanou mimozemskými... Tak tím jsem si na tomhle fóru konečně ulevil a dal do placu svůj názor na věc:-)
Takže na závěr, taky jsem si nedávno koupil nové auto, které zase poskytne menší jak fyzickou tak morální zastaralost. Ale jinak musím jen potvrdit závěrečná slova Milana na adresu felícií: " sou to jednoduchý, odolný auta, který vydrží neskutečný zacházení při směšných nákladech na údržbu. Je to bedňák, pohodlí nikde, výbava taky ne, ale pro nenáročnýho člověka dobrá volba. Je to poslední jednoduchá a na provoz levná škodovka" tak, tak svatá pravda...

02.02.2008 | 17:56:17 | autor článku Reagovat

Sloužit bude ještě hoodně dlouho, ale mě ne. Přesedlal sem na lepší. Jen sem toho názoru, že když auto nemáš fakt jen jako dopravní prostředek a má řádnou údržbu, tohle se ti stát nemůže. Že feldy reznou je obecně známá věc, ale proč nerezla mě? Asi sem měl nejspíš tříkusovou luxus zinek edition. Teď k věci, sou to jednoduchý, odolný auta, který vydrží neskutečný zacházení při směšných nákladech na údržbu. Je to bedňák, pohodlí nikde, výbava taky ne, ale pro nenáročnýho člověka dobrá volba. Je to poslední jednoduchá a na provoz levná škodovka.

02.02.2008 | 13:05:07 | Milan Reagovat

to Milan

Nevim ,jestli kritik je to spravne slovo.. mozna bych pouzil slovo realista. Jak jsi se dopatral toho, ze jsem auto nemyl to mi taky moc jasne neni a dutiny strikane byly. Neni to nic nakladneho,v tom jsem problem nevidel. V lete to byla lestenka, ale v zime to bylo horsi. To jeste byvaly zimy i se snehem, mrazem, breckami a soli, ne tady ty parodie na zimy ,ktere posledni dobou zazivame. Auto stalo celou dobu venku a jezdilo denne. Urcite si umis predstavit, jak v takovych podminkach auto vypada. A ted asi prichazi ten moment, kdy bych si asi mel nasadit psi hlavu a rict- joo mel jsem to spinave, zprasene a z bileho auta bylo razem sede.. ale kdo ne? Ty snad ne? Nevim co jsi chtel slyset.. Do mycky jsem jezdil kazdej patek. Kvetlo to jak jarni louka. Mel jsem ho dva roky. A to je z me strany asi tak vse na tema myti. V kazdem pripade preji jak tobe tak i autorovi recenze jeste mnoho "nezkorodovanych" okamziku a at vam ten optimismus vydrzi co nejdele (nehledej v tom ironii). Ja si presne s timhle autem zazil sve ,mam k tomu co rict a neznamena to, ze musim nutne se vsim souhlasit (nebo ze nemam ruce od oleje). Myslim, ze prave k tomu slouzi komentare. Hezky den.

02.02.2008 | 09:39:44 | diego Reagovat

Odkaz

Odkaz na 4T zapoměl jsem vložit

http://www.trabime.cz/upload/df/tid_2662/pid_65200/w353_4t.jpg

01.02.2008 | 19:26:53 | KubikCv Reagovat

NDR

Soudruzi z NDR taky uměli motory.. i 2T litrovej motor utáhne auto jako je Barkas..včetně posádky a rychlost neklesne pod 100 km/h...Škoda 1203 byla úplně jinde.
Před licenční výrobou VW měli vlastní 4dobý motor...s původem v litrovém dvoudobém motoru..na svůj objem výkon 75k ..dokonce bylo možné použití 2dobých dílů a v plánu byl prodej stavebnice motoru pro majitele 2T..ale sešlo z toho..a místo podélného motoru se ujal napříč uložený motor VW.
Oproti Škodováckému je neuvěřitelně tichý (rozvod řemenem) a v celku úsporný.

01.02.2008 | 19:25:15 | KubikCv Reagovat

1600

JJ Škodováckej s 5x uloženou klikou a VW udal svoje motory...kastle Feldy na tu hmotnost prostě není stavěná..a vzhledem k jízdním vlastnostem je 1.3 lepší než 1.6 nebo 1.9D v zimě je to znát nejvíc...nafťák má sice super spotřebu ale mizernou ovladatelnost

01.02.2008 | 19:17:59 | KubikCv Reagovat

Jo jo, to je historie, motoru táhne na 50 let a za tu dobu jen pár vylepšení... Obdivuhodný je to, že v dnešním provozu v pohodě stačí zvládne o dost větší nájezd, než jiný moderní motory. A když tady píšeš o tom, že Waran má modernější motor.. Asi jo, ale je jejich? Do feldy taky kluci mohli nacpat i něco lepšího, něž 1600 8V...

01.02.2008 | 19:05:31 | Milan Reagovat

Waran

Jenže W 1.3 není smraďoch..nýbrž auto s motorem modernějším než 1289ccm Škoda..Felicie i Fanouš se na 6 litrů dostane ztěžka...stabilně 8l a to papá i kdejakej dvoulitr :o) Nemám potřebu závodit...mě stačí..že když napálím strom,mám šanci přežít. Jinak proti Feldě nic nemám..odstěhovala mi ledničku :o) Osobně se mi víc líbí poslední Fáčka,než feldy

01.02.2008 | 18:42:26 | KubikCv Reagovat

Feldu taky vlastnim 3 roky, najel sem 95 000 km a závady? Spodní čepy, kus 300,-, střední díl výfuku 600,-, vyhnilá horní miska zadního tlumiče 50,- a dělal sem rozvody, což nebylo nutný, 400 i se všema těsněníma a simeringama. Takže za opravy po 95 000km cca 2000 Kč plus 2 vzducháče po stovce a 7 výměn oleje po 700,- i s filtrem? Celkem cca 8 000,- řekněte mi s jakym jinym autem to za tyhle směšný provozní náklady najedete? Takový argumenty jako nesedí to, nemá to výbavu, žere to... Proč to kupujete? Jezdil sem v klídku většinou dálky pod 6 litrů a nikomu za mnou sem nezpříjemňoval den, jako s ňákym Waranem... Že okna stahuju kličkama mi ani nevadilo. Jo a diego, ty budeš asi jen velkej spotřebitel a kritik, co ruce od oleje ještě špinavý neměl viď.. Je asi velkej problém propláchnout dutiny 2 x do roka, občas rozleštit lak a auto mejt viď? Pak by ti to stejně jako mě nerezlo, a to mám 1.3 bosch z roku 95. Jo a pro Waranisty,, 50kW je líná? Dáme čáru...

01.02.2008 | 18:17:42 | Milan Reagovat

To KubikCv:

Jo to máš pravdu s tou rozpěrkou, stejně jako s tou leností. Ale to je tak, když do toho sedáš s tím, že je to prostě líný a nejede to, na předjíždění je to nahovno, pak je to ok. Kdo do toho leze s opačnými představami, i když s tušením, že to nepojede jako jeho MB CL500, ale aspoň minimálně jako manželky levná Honda Civic 1.8, pak je přinejmenším zklamán. Já vím, co mohu od felície čekat a tím se taky řídím. Jasně je to líný, to vím, není to žádný objev. Chceš předjet náklaďák z hranice 100km/h co nejrychleji. Prostě musíš čekat až bude vhodná chvíle dát za 3, a znovu opakuju za skvělého zvuku motoru se před něj doškrábat. Ano i o tom to je. A pro koho je to nepředstavitelné, kupte si jiné auto...

01.02.2008 | 14:02:28 | autor článku Reagovat

Pro autora:

1.6 MPi plave hlavně proto,že je přetížená náprava..motor je šedá litina a oproti 1.3 musí mít rozpěrku tlumičů protože se kroutí kastle.
Ve své době byla konkurencí Feldě Ibiza 1.2 nebo 1.5 ..1.2 měla snad 52kW a neskutečně živé auto..prostorné (pro 4 dospělé) akorát menší kufr....ale motor..byl hlučnější..ale taky jel....když ve Feldě šlapu na plyn..přijde mi to jak šlapat mrtvý krávě na krk

01.02.2008 | 13:39:06 | KubikCv Reagovat

reakce

Tak podívejte se, věci se mají takle. Co se mého prvního auta týče, auto bylo zbídačené předhozími majiteli a vylítané do "morku kostí", proto jsem ho hodnotil spíše s nadhledem a zaměřoval jsem se na věci, které jsem i s odstupem času mohl zhodnotit, jak byly povedené, i v dobách kdy byly nové. U takového auta nemá cenu říkat, odešlo čerpadlo, kdo ví kolikáté a jaké vůbec tam bylo (mělo být). Co se Felicie týče, tam je to jiné. Auto bylo v rodině od samého počátku jako nové. To že říkám, že si plno věcí udělám sám, tím myslím běžný servis, jako výměnu oleje, svíček, kabelů, opravu rzi nebo škrábanců na karoserii, nebo to co jsem popisoval, například výměnu nádřžky chladící kapaliny atd... Že byl do vozu zamontován z výroby zmetek alternátoru, který nikdy nešel, to se prostě stane. Auto po vyježdění baterky prostě přestalo jet, altík se vyměnil a je tam dodnes. Že nějaký šutr prorazil chladič, nebo prostě naspodu prorezl (nevím nebylo tam vidět, zjistil jsem jen, že voda uniká z chladiče a nechal ho vyměnit), tak to taky nepočítám za žádnou závadu, to je prostě provozem, ve kterém auto bylo celoročně na rozsolené silnice a sneslo opravdu kde co. Že se udělala nějaká rýha, opravdu netuším od čeho, ale spíš mi to přijde, že to někdo vzal šroubovákem, ale možné je, že je to prostě jen únava materiálu a z plastové nádobky chladící kapaliny utíkala směs. Výměna 100 Kč. Strašná závada po 13 letech. Motor jako takový nikdy problém neměl!!! Takže jako skutečnou závadu během 13 let beru pouze selhání imobilizéru, což je dost častá vada různých aut (spínačka se pak musela vyměnit kvůli neodbornému zásahu servisu, při zjišťování závady a odstřižení imobilizéru vše bylo vyřešeno v rámci reklamace provedeného servisu), reznutí jen a pouze pátých dveří pod a nad lištou, což je prostě výrobní vada felície (ale teď už se mi to podařilo zadělat slušně a zatím je to ok). A dotřetice poslední závadou bych označil nevracení brzdového pedálu, což se opět u felícií po asi 10 letech provozu při parném letním dni objevuje. Takže jako tři závady imobilizér, pedál brzdy a rez pátých dveří pro mě není jiné označení než jako spolehlivý vůz. Ať si kdo chce říká co chce, já za volantem tohoto vozu strávil opravdu hodně času a najel tisíce a tisíce km. Věděl jsem, že se na to auto mohu spolehnout a nikdy mě nikde nenechalo. Dobrá, rádi byste něco objektivnějšího. Vzhledem k tomu, že je to naše česká Škoda a model, který je v současné době tuším úplně nejrozšířenější (proto král českých silnic!!!), hodně jsem přistřihnul povídání o tom, jak se auto chová, jak vypadá a co umí, protože jsem předpokládal, že to každý zná. Felicii beru takovou, jaká je. Zkrátka je to malý český vůz z koncepce předchozího Favoritu, s minimální bezpečnostní i funkční výbavou na svou dobu, ale vyznačující se jednoduchostí, příznivou cenou a zkrátka ideálním použitím pro náš provoz. Pokud chcete vědět, to co každý ví, tak dobře. Objektivně - auto je i na dnešní dobu líbivého vzhledu, aspoň pro mě, a to jak exteriér tak interiér, samozřejmě tohle je u každého individuální, je jednoduché pro provoz a opravy, je prostě spolehlivé, říkám to z vlastních zkušeností, že jsem se nikdy nebál s ním kamkoliv po celé Evropě vyrazit, jezdil jsem často a všude a nikdy jsem toho nelitoval!!!, ale stejně tak jednoduché je i svou bezpečnostní i funkční výbavou, jak jsem již psal. Motor 1.3 má svůj původ u "MBčka" má největší ventilový rozvod a kdo od něj čeká to, čím motor je, pak bude spokojen. Spotřeba opravdu velká není, motor jde do otáček za příjemného zvuku (pro někoho možná hlučného kraválu, ale pro sportovněji založené řidiče, jako jsem i já, to je ideální. Auto, kde neslyším motor, nebo kde hnací jednotka jen nějak píská nebo kvičí a hvízdá, to je o ničem). Ano motor 1.6 je o něčem jiném. Je to starý motor VW, který si dost vezme, ale s lehkou felícií dělá divy. Jenže je to až moc, auto je přemotorizované a na silnici plave. Měl jsem s ním tu čest. Jinak jde za plynem velice hezky... Ale zpět, co se stability 1.3 týče, zase samozřejmě auto je na klasických 13 palcových kolech a ve vysokých rychlostech na dálnicích už to tak stabilní není, ale jinak při běžné jízdě vozidlo skutečně nijak neplave. Co se topení týče, český motor s německým topení je skutečně ideální spojení. Takže závěrem takle, neberte to tak, že se tu chci s někým hádat, Felicii známe všichni dobře, každý má své zkušenosti a svůj názor. Nedělám z tohoto vozu žádného plechového boha, je to prostě jednoduchá levná česká škodovka, se všemi jejími známými klady i zápory, ale položí-li mi někdo stručnou otázku: FELICIA? ano nebo ne? Jednoznačně odpovím: ANO

01.02.2008 | 13:20:32 | autor článku Reagovat

Pro Káju:

V r.1989 byl připraven k importu do Československa Wartburg 1.3...byly vytisknuté první prospekty v češtině a pár aut se do ČSSR dostalo (tuším jako výhra v loterii) ale větší export zastavili...jediným důvodem byla konkurence vytouženému Favoritu (který bohužel auto připomínal až se vstupem VW) ...wartburg měl totiž moderní motor VW 1272ccm .. v plánu byla 5rych převodovka a posilovač brzd...díky revoluci to nestihli.W 1.3 byl daleko před Favoritem,velikost,vnitřní prostor a hlavně pohodlí.Kufr o objemu 550litrů měla až Octavia :o) Na svoji dobu byl celkem bezpečný,za což vděčil zastaralému ale bytelnému podvozkovému rámu.

W 1.3 mám...prošel lehkou evolucí a kompletní renovací. 5 rych. přeodovka,alu kola,alarm + centrální zamykání + dálkové otvírání kufru,tónovaná okna a velký šíbr.Wartburg byl za dřívější doby (kromě T613) Mercedesem východu ..a to oprávněně...zadní nápravu Wartburga použila s menší úpravou automobilka Mercedes tuším u řady W123

01.02.2008 | 13:01:38 | KubikCv Reagovat

Kral silnic?

Zdravim, cetl jsem si i tvou recenzi na Yugo.. tve automobilove nadseni ti musim nechat, jde videt ,ze mas k autum vztah, coz je koneckoncu dobre. Co ti ale chybi je objektivnost a kritika. Skutecne neverim, ze zrovna Felicii neni co vytknout. Kdyz to jeste podporis neuvazenymi vyrazy jako "Kral ceskych silnic", nebo "drzak" (tenhle titul si zaslouzi opravdu jine vozy), zacinam byt na vazkach, jestli to nahodou neni vtip. Pokud mas standartni podvozek, nechapu, jak muzes napsat, ze na silnici sedi dobre. To je spis vroucne prani. Spotrebu u 1,6 komentovat radeji nechi. Dilo jsi dokonal oznacenim Felicie za jedno z nejlepsich vozu sve kategorie. To dle meho zdaleka nebyla ani v dobe sveho vzniku. Mel jsem to "stesti" a kdysi jsem taky jednu vlastnil. Narovinu rikam, ze i pres mou velmi intenzivni starost me jimala hruza z toho, co prijde za mesic. Po nekolika zimach a pohledu na karoserii jsem tento marny boj vzdal a jsem za to rad. Popravde receno vlastne ani netusim, jak se mohla vyrabet tak dlouho. Abych to shrnul: Vcelku svizny motor 1,6, vyborna variabilita ve verzi combi, velmi levne dily, skvele topeni, jednoduchost. Timto vyctem pozitiv bych skoncil. Tahle recenze je v blede modrem. Chce to objektivnost. Ta se cte mnohem lepe...

01.02.2008 | 08:11:45 | diego Reagovat

Probuď se

My měli v rodině Wartburga 21 let, což je o trochu víc než 13, a neměl ani třetinu závad, které popisuješ ty. Vlastně krom výměny jednoho ložiska v kole a kladívek zapalování neměl prakticky žádné. A to ještě píšeš, že si spoustu věcí uděláš sám. (Takže další nepopisované "drobné" závady). Felicii jsem měl, a to jak vlastní, tak služební a větší křáp jsem nepoznal. Jezdím 30 let, řídil jsem leccos, ale takovou línou uřvanou mrchu, která aby jela tak dělá kravál a žere jako tank jsem fakt neměl. Zrychlení jako u trabanta (promiň trabi), hluk jako když mám motor na klíně, a není rok, aby nestála s něčím v servisu. A koroze kam se podíváš. Ne, děkuji, felicii ani náhodou.

01.02.2008 | 07:48:29 | Kája Reagovat