Rok výroby:1997Typ motoru:1289Stav km při koupi:152 000 kmStav km nyní:164 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:5. 8. 2007
Poruchy? Rez zadních lemů a trocha rzi na pátých dveřích asi poruchou nazvat nejde. Spíš vadou. Další vady vznikly při parkování na ulici - jeden zloděj s dlažební kostkou a jedna holka co neuměla couvat a koukla se mi do dveří u řidiče.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Koupeno jako ojetina v bazaru. Dříve firemní auto. Díky nadšení jsem přehlédl pár vad. Prvotní přehlédnuté vady byly drobné a neobtěžující provoz. Čelní sklo sice 4x prasklé, ale bez problémů prošlo technickou. Po obou stranách auta jsou drobné škrábance, asi od parkování před supermarkety. Mechanismu na zavírání střešního okna kus chybí, ale kupodivu to na funkci nemá vliv :-). Všiml jsem si, že světlo v kufru nesvítí (bylo odpojené). Tak jsem ho zapojil a příště musel jet jiným autem - došla baterka (díky tomu, že byla původní odešla do věčných lovišť). Dále se ozývalo bouchání od přední nápravy při přejíždění nerovností. Hledal jsem dlouho, nakonec jsem přišel na to, že je to prasklou pružinkou na brzdové destičce. Když jsem destičky chtěl vyměnit zjistil jsem, že je roztržená prachovka a prasátko hezky orezlé (v servisu i s výměnou brzdové kapaliny za cca 800 Kč). Další peníze jsem utratil za nová kola (jak letní tak zimní + disky), palubní pc, část povinné výbavy, kupu žárovek, výměnu oleje a filtru.
Autem jezdím většinou sám a to jak po městě tak i někam dál. Na krátké cesty je to ideální auto a jeho výbava mi stačí. Na delší cesty to není ideální. Citelně mi chybí klimatizace a mnohdy i výkon. Poklidná jízda je tak do 120 km/h. Pak je motor už dost hlučný a začíná někde kvílet vítr. Spotřeba auta dle palubního pc je celkem pěkná. 1100 km výlet - dálnice jen kousek, jinak okresky a mimo čr dost často omezení na 70 km/h: 5,4 l / 100 km (semtam i pěkně do kopce, např. orlí hnízdo). Jinak při krátkých cestách po praze to baští 6 - 6,2 l / 100 km. Jízdní vlastnosti jsou průměrné. Vadou je uskakování v zatáčkách na nerovnostech.
Vnitřní prostor je velký a na svou dobu i variabilní (zadní dělená sedadla opustí auto během pár vteřin). Výtku si zaslouží spodní díl plastového obložení kufru. Stačí si na něj jednou sednout (např. když si člověk obouvá kolečkové brusle) a už tam nikdy nebude držet. Pokud si pamatuji tak u 3 ze 4 felicií nedržel nebo pochvíli navždy odpadl. Dále mě fascinuje, že auto je v kufru vybaveno úchty (myšlenka dobrá, ale když ty úchyty jsou pod gumovou vanou postrádají efekt). Pochválit musím topení - hřeje rychle a dost. Interiér také rozhodoval při výběru tohoto auta - líbí se mi. Přístrojová deska má dle mého soudu nadčasový design. A čalounění na celé části dveří nemají dnes i o dost dražší auta.
Dříve jsem uvažoval o montáži el. stahování předních oken, ale díky vysoké ceně a kritice některých uživatelů, jsem od toho upustil. V zimě jsem začal polemizovat o koupi vyhřívaných skel do zrcátek. Věcička, která se hodí. Stále je v plánu a uvidím kdy na to bude čas.
Náklady v blízké době: Asi již nadešel čas vyměnit svíčky a vzduchový filtr. Trochu opravit lak a mírný boj s rzí. Pokud praskne víc tak čelní sklo. Něco napatlat na gumové těsnění dveří - po dešti jdou hůře otvírat.
Díky za komentář a přeju ať otci felda dobře slouží. Ano s firemními auty je to někdy těžké, ale když se dobře vybrere je to snad ok. Předtím jsem dostal jako třetí v pořadí tříletou firemní feldu 98/1,9D (jezdil jsem s ní rok). Měla sice najeto jen asi 90tis., ale to i díky tomu, že se s tím smělo jezdit domů, ale ne soukromě. Takže na skouromé cesty se odpojovalo tacho... Servisní úkony se ale prováděli jen dle tacho. Díky tomu asi není můj názor na motor 1,9 to pravé ořechové. Co se týče mé součastné feldy 1,3 tak doufám, že nemá takto najeté km. Zatím mi dobře slouží rok a půl a doufám, že ještě nějakou dobu bude. Auto jsem vybíral v teple domova přes net, ale nerezervoval jsem si ho. Šel jsem se na něj podívat a líbilo se mi. Koupeno 1/06. Když to bezproblémů nastartovalo v -11°C, topilo, jelo a u motoru i na rampě zespodu vypadalo ok tak jsem neodolal.
Firemních felicií je mi tak trochu líto. Většinou jsou to zhuntovaná auta - po všech stránkách - jo říkal jsem si. Loni chtěl otec koupit feldu - dobře pomůžu mu s tím. Našel jsem jednu 99,bílá,47 tis .1 maj.,serv.kn.,krátká. Na pohled pěkný auto. Ale pak to vylezlo v protokolu z bazaru takovým drobným písmem napsáno : vozidlo bylo v minulosti havarováno. Co s tím když jsi si ještě rezervoval - já přišel k hotové věci. Tak a co teď - holt se s tím musel otec smířil. Tachometr pochopitelně po nehodě vyměněn za nový čili + 70.000km. Teď po roce a investic asi 20 tis. celkem v pohodě. Při jízdě nikde nic nevrže, nepraská,neprohýbá se a nikam netáhne prostě jen nevědět, že byl celej předek pryč tak je to v klidu. I díky té nehodě je v motoru dost nových dílů - i proto vysoká cena 85 tis. k datu 10/2006 bylo dost za feldu bez výbavy - prostě ani rádio. Ovšem kvalita opravy, slícování plechů atd made in znač. serv. Škoda - holt maj normohodiny na každý úkon takže se srát s detailama? - no asi ne. Felda je z 80% přestříkaná. Ovšem auto je aby jezdilo a tohle i trochu slušně vypadá a to, že mělo nehodu už na něm není ani znát. Tak ať nám ty naše "bývalé" firemní feldy ještě dlouho vydrží!!!
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia
Re: Jo,jo firemní auta.
Díky za komentář a přeju ať otci felda dobře slouží.
Ano s firemními auty je to někdy těžké, ale když se dobře vybrere je to snad ok. Předtím jsem dostal jako třetí v pořadí tříletou firemní feldu 98/1,9D (jezdil jsem s ní rok). Měla sice najeto jen asi 90tis., ale to i díky tomu, že se s tím smělo jezdit domů, ale ne soukromě. Takže na skouromé cesty se odpojovalo tacho... Servisní úkony se ale prováděli jen dle tacho. Díky tomu asi není můj názor na motor 1,9 to pravé ořechové. Co se týče mé součastné feldy 1,3 tak doufám, že nemá takto najeté km. Zatím mi dobře slouží rok a půl a doufám, že ještě nějakou dobu bude. Auto jsem vybíral v teple domova přes net, ale nerezervoval jsem si ho. Šel jsem se na něj podívat a líbilo se mi. Koupeno 1/06. Když to bezproblémů nastartovalo v -11°C, topilo, jelo a u motoru i na rampě zespodu vypadalo ok tak jsem neodolal.
12.08.2007 | 15:01:00 | psion Reagovat
Jo,jo firemní auta.
Firemních felicií je mi tak trochu líto. Většinou jsou to zhuntovaná auta - po všech stránkách - jo říkal jsem si.
Loni chtěl otec koupit feldu - dobře pomůžu mu s tím. Našel
jsem jednu 99,bílá,47 tis .1 maj.,serv.kn.,krátká. Na pohled pěkný auto.
Ale pak to vylezlo v protokolu z bazaru takovým drobným písmem napsáno : vozidlo bylo v minulosti havarováno.
Co s tím když jsi si ještě rezervoval - já přišel k hotové věci.
Tak a co teď - holt se s tím musel otec smířil. Tachometr pochopitelně po nehodě vyměněn za nový čili + 70.000km.
Teď po roce a investic asi 20 tis. celkem v pohodě.
Při jízdě nikde nic nevrže, nepraská,neprohýbá se a nikam netáhne prostě jen nevědět, že byl celej předek pryč tak je to v klidu. I díky té nehodě je v motoru dost nových dílů - i proto vysoká cena 85 tis. k datu 10/2006 bylo dost za feldu bez výbavy - prostě ani rádio.
Ovšem kvalita opravy, slícování plechů atd made in znač.
serv. Škoda - holt maj normohodiny na každý úkon takže se srát s detailama? - no asi ne. Felda je z 80% přestříkaná.
Ovšem auto je aby jezdilo a tohle i trochu slušně vypadá a
to, že mělo nehodu už na něm není ani znát.
Tak ať nám ty naše "bývalé" firemní feldy ještě dlouho vydrží!!!
06.08.2007 | 20:15:04 | Skalda Reagovat