Recenze Škoda Felicia 1,3 MPi
“Na denní ježdění s nízkými náklady výborné auto”

Autor recenze: Rambo-x (20 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1999 Typ motoru:1,3 benzín Stav km při koupi:158 000 km Stav km nyní:162 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6 l/100 km Vloženo: 7. 6. 2012

Hodnocení inzerátu: 17 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 120 1.2 OHV Škoda Rapid 136 Opel Vectra 1,6 55kw

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Spolehlivost
Praktičnost
Výborné motory 1,3

Slabé stránky

Pasivní bezpečnost
Korozní ochrana

Závady a opravy na autě

Auto mělo po střetu se zajícem trošku zmasakrovaný pravý blatník u blinkru,zatím řešeno vyklepáním a nastříkáním,časem výměna blatníku
Stírací lišty


Hodnocení a zkušenosti s autem

Rád bych vám konečně představil své spotřební auto,bylo mi líto tahat 120tku na běžné ježdění,tak jsem přikoupil něco co mi doufám ještě pár let poslouží jako spotřební auto na běžné ježdění....kromě tohoto auta vlastním dva veterány,škodu 120 a škodu rapid 136

Jedná se o pofaceliftovou felicii 1,3 MPi 50kw,color line-žlutá

Auto je v docela dobře udržovaném stavu,při koupi byl kompletně nový výfuk,tlumiče,brzdy a nástřik proti korozi,koroze žádná není,kromě jednoho flíčku na pátých dveřích který jsem ihned odstranil

Motor je škodovákům notoricky známé OHV dovedené za ty roky do stavu dokonalosti,motoru není co vytknout,prostě slouží do roztrhání těla,a že to hned tak nenastane
Má vícebodové vstřikování MPi(euro 2)a výkon 50kw
Je docela živý a pružný,není problém s tímto autem stačit dnešnímu provozu

Nápravy jsou klasické,v předu Mc Pherson vzpěry a vzadu vlečená ramena spojená příčkou ve tvaru U,převzaté z favorita...prostě průměr,nedá se od toho očekávat žádný zázrak

Auto je modernizovaný favorit,ale oproti němu už má aspoň použitelné jízdní vlastnosti,dá se s tím už i celkem jet,favorit by už asi skončil v pangejtu

Jízdní vlastnosti jsou průměrné,když to srovnám s rapidem 136 tak felicie je stabilnější při rychlé jízdě,rapid lépe projíždí zatáčky

Auto už má i nějakou výbavu,airbag řidiče,centrál na DO,střešní okno,palubní počítač,přední mlhovky....LXi

Jako spolehlivé auto na každodenní ježdění je velice dobré,motor je nezničitelný držák,znám i lidi co mají na feldě přes 600 000 s tímto motorem,jen měnit olej a seřizovat ventilové vůle,nic víc nepotřebuje

Jedná se o limitovanou edici color-line ve žluté barvě,která se na feliciích moc nevidí

Je to krátká verze,takže objem zavazadelníku tomu odpovídá

Z motorizace bych doporučil asi jedině 1,3....diesel je na přední nápravu moc těžký a doslova ji devastuje,1,6 nevím,ale musí se tam měnit řemen což už je zase otrava navíc,o 5kw navíc to myslímže nestojí,nehledě na cenu dílů pokud by se vám na něm něco po*ralo



Zatím jsem s autem spokojený,nepotkalo mě nic neobvyklého,prostě slouží,za poctivou péčí se odmění spolehlivým provozem a nenáročností,pro lidi kteří chtějí jezdit za co nejméně spolehlivě z bodu A do B nedocenitelné auto

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 17


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia

Vložit komentář

Felice - auto pro cesty do zahraničí

Ano souhlasím se vším, je to výborné auto, jen dodám že jsem Felici r.v. 98 naučil po deseti letech na spotřebu kolem 5 litrů, takže dovolená do Durynska v roce 2019 vyšla s Felicií na pakatel. A jsou ve východním Německu pořád vidět v provozu.

08.07.2019 | 11:18:40 | Vojta  | 80.188.94.* Reagovat

Ono třeba motor OHC Fiat neměl..ale někdy v roce 1986-1987.
Měl Fiat u motoru Turbo Diesel..jako první el.vstřikování.
Která byla ve vozech Fiat Croma..a to v té době bylo mám dojem první auto,které s tím začalo.Nebo Fiesta rok 1976..motor SOHC 98koní.

15.06.2012 | 18:57:38 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Přesně jak to napsal Luboš..díky za vysvětlení.:)

13.06.2012 | 23:22:10 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Luke,Luke,zbytečně moc píšeš,pravopisné chyby ti stále nic neříkají.Co tak oslovit nějakého páťáka ať ti konečně vysvětlí základy českého jazyka ty Plasmo s velkým P.To by mě zajímalo kolik tříd jsi vychodil na základce ?Jestli máš vyšší vzdělání tak se aspoň červenej před zrcadlem možná tě to trkne.To se nedá číst.Doporučuji-zadej myšlenku a nech toho školáka to vypracovat slohově a především bez chyb.Že to s tebou nehne když už se ten tvůj pravopis už tolikrát kritizoval,je neuvěřitelné.Nic ve zlém nějaké ty chybičky se občas vloudí skoro všem,u tebe je to vždy a navíc takové hrubky.Nechci tě urazit ,ale musel jsem reagovat.

12.06.2012 | 21:14:25 | Vašíček  | 88.102.67.* Reagovat

RE: Luke sa už ospravedlňoval, resp. vysvetľoval,

je mierny dislektik, takže je to OK.

Na tomto, ale aj iných fórach je kopec iných "exertov", ktorí si to nepriznajú a píšu pravopisne horšie ako môj pes..., Luke je oproti nim ešte VŠ profesor jazyka českého..:)

12.06.2012 | 22:55:41 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Tak chápu že to bereš jako koníček..
Ale srovnávat že váha vzduchu je dražší atd..se prostě nedá:)
Na dnešní poměry je stará škodovka zadarmo..ale novější auto.
Pokud to není nějaký extra krám..se dá v pohodě uživit.

To je asi podobné jako mít doma starou černobílou televizi..kterou si umím opravit.Ale budu se dívat na 3 kanály..ale s pocitem že když se mě poláme můžu to zvládnout sám.
Na rozdíl třeba od Plasmy nebo LCD...
Tyto věci mají lidem sloužit..ne přemýšlet jako je opravit.Neříkám auto a TV je rozdíl..:D
V dnešní době je vše spotřební materiál...co se týče aut skoro taky.
Já už si neměním ani sám olej:D.Dám to kamarádovi vymění mě filtr+nový olej.Dám mu za to něco..vyzvednu odpoledne auto,mám to 5 min od práce a jedu domů.Ještě ze začátku jsem si auto umýval sám..ted projedu myčkou za 150Kč.Jednou za dva roky to asi nechám kompletně vyčistit..a jezdím.:D:)Neříkám nějaký drobnosti když se naskytnou si člověk udělá.Nebo když je nuda jdu vysát atd.Ale doby kdy každý víkend bylo spousta lidí u garáže opravovala a umývala auta už je pryč.
Si pamatuji ještě jako kluk..co ta bývalo lidí.Dneska tam není skoro nikdo.Maximálně že člověk vidí jak někdo zajede nebo vyjede.
Ono už i na té staré devatenáctce nebylo co moc opravovat doma..pokud člověk není mechanik.
Maximálně vyměnil olej,svíčky,žárovky,kola,destičky a umyl.
Starou Škodovku člověk rozebere za dopoledne..to je pravda.
Ale osobně v tom nevidím výhodu..spíše chci jezdit než se v tom vrtat.Není místo ani čas.:)


12.06.2012 | 20:31:30 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

S tou televizí to je výstižné srovnání,asi tak to je,asi pořád žiji ještě ve starých časech a auta pro mě spotřební materiál nejsou,ale jsou moje vizitka....proto o ně pečuji jak jen to jde,každou závadu neprodleně odstraním,pořád to leštím a čistím,prostě mě to baví

Zatím co se týče servisu tak si dělám všechno sám,jak olej,kapaliny,brzdy všechno co se naskytne....jedinou věc co jsem nedělal bylo to když jsme s kamarádem pomocí diagnostiky přečetli jestli tam něco není-díky bohu neukázalo nic-diagnostiku teda doma nemám a pořizovat určitě nebudu:-D:-D....ještě že je to jen na motor,mě by to asi nebavilo se v tom nevrtat

13.06.2012 | 18:00:44 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Tak já taky neberu auto jako spotřební zboží.
Mám auta rád odjakživa..jen tady to všechno už mě nějak přešlo.
Spíše je to i tím, že na tom autě není co dělat není potřeba nic vylepšovat.Či opravovat..opravdu maximálně tak leda umýt.
Na nějaký dekorace typu tuning Tesco..nejsem mám radši origo.
Takže se vyžívat v potazích a kravinách..:D mě taky nebere.
Takže jen jezdím:)
Ale já to i chápu takových lidí jsou mraky.Jako soused co má tu Feldu pořád to obíhá leští nevím co ještě a je spokojen.:)
Já v tom tedy nevidím nějaké velké plus..protože to auto je věčně v garáži než na silnici ,ale budiž.
Taky kvalitu auta poznáš i tím že mu dáš někdy trochu zabrat.Nemyslím nějak úmyslně ničit apod..ale prostě jedeš jak potřebuješ ty.A ne auto..že ti je líto ho vzít do sněhu atd.



13.06.2012 | 23:48:26 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Tak já taky nic nevylepšuju nebo netuninguju,ale prostě baví mě o to auto pečovat,všechny předepsané servisní úkony dělám podstivě a baví mě to....pak vím že se můžu i na starší auto 100%spolehnout když na něm není jediná závada....ještě než šla škoda 120 do důchodu tak jsem s ní jezdil i do ciziny a nebál jsem se,vždycky bez problému dojela,protože jsem ji spravoval já sám a věděl jsem že kvalitně,žádné čínské díly nebo něco odfláknuté,a dojela vždycky,nejdál až do Španělska,kde budila zasloužený respekt,protože taková auta se tam jen tak nevidí(měl jsem dvě sahary ventilátoru aby se to nepřehřálo,jedna se spouštěla automaticky termospínačem,druhá kdyby to nestačilo tak ručně)a letošní rok jedu na dovolenou do Francie rapidem,nebojím se,protože vím že je to moje auto a že mě tam doveze a zase odveze domů,a jako cesta několik tisíc kilometrů v parném létě se mi jako moc šetření na 24 let staré auto nezdá,a vím že to vydrží....v německu na dálnicích to pojede stabilně 120km/h kromě zastávek na občerstvení atd..
Do zimy bych to klidně bral taky,ale spíš se bojím toho že by to ta sůl sežrala na kusy,minulé zimy jsem jezdil 120tkou,měl jsem udělaný kvalitní nástřik a nestalo se jí teda nic,ale připadá mi to už docela barbarské tahat veterána do té rozsolené břečky,i když by to vydržela

14.06.2012 | 10:41:46 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Tak to tě celkem obdivuji..:)
Já jsem s tím jel jednou..a už nikdy více..a to jsem s tím ujel asi 15Km:)
Sotva to jelo,randál,nepohodlné apod.Jak už jsem jednou říkal nejhorší auto co jsem řídil.A bylo v celku dosti slušném stavu..
Takže když to řeknu upřímně tak to ani za auto nepovažuji..vidím to odjakživa jako kus nehezkého plechu co má něco jako palubní desku a mělo by to být auto.:))Prostě čistě můj názor..:)
Jinak ti to neberu každému se líbí něco jiného..tak už to chodí:)


14.06.2012 | 20:54:20 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Mě to problémy nedělá,já naopak jsem tato auta vždycky viděl jako auta,asi proto že jsem na nich vyrostl
Tak nejede to proč,protože soudruzi tomu nepovolili kvůli rusákům silnější motor než 1,3,to se pak nějakého výkonu ještě v součinosti s karburátorem dosahuje těžko:-D
Slyšel jsi o projektu 720?...v 70 letech už byla odskoušena a připravena do výroby,měla mít ve výbavě ABS,klimu,a nevím co ještě,po škodě 1000MB,kdo to v té době nabízel?? nikdo....kdyby se soudruhům rozsvítilo a neposlouchali rusáky,což teda šlo dost těžko,a toto auto by se začalo vyrábět,tak dneska škoda šéfuje koncernu a nějaká německá auta by proti ní byly jen hromady bezceného šrotu,v té době naprosto revoluční auto před kterým by konkurence padala jak mouchy po biolitu
No místo ní se jen velice levně modernizovalo a tak to dopadlo,ale jak říkám,mám auta z té doby rád a neměnil bych,zase službu to udělalo,i když to bylo nepohodlný a zastaralý

Já si každou jízdu užívám,jezdím v klidu jako s veteránem a mám radost z toho že jsem z dvou aut udělal veterány které budou jezdit ještě spoustu let,na místo toho aby skončili v peci

Ale je to věc názoru,chápu že někomu se veteránismus líbit nemusí:-D:-D mě teda moc,jezdím na každý sraz co se kde naskytne

14.06.2012 | 21:41:43 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Tím je to taky já jsem vyrůstal zase na jiných.A Škodovku měl u nás v rodině co vím tak asi jen jeden člověk.
Jinak v předrevolučním období u nás byla Lada,Moskvitch,a můj praděda měl Forda Simcu.
Po revoluci už to byla samá zahraniční auta.A když tenkrát jeden dovezl Favorita ty poslední modely..tak si to chválil.Ale když to postavil vedle 405 co byla o 2 roky starší.Tak na to hleděl jak na auto z jiného světa..:D:)
Protože ta 405 byla technologicky mnohem dál než následující Octavie od roku 1995-1996.A když se pohybuješ mezi těmito auty..tak tě nějaká stará Š120 nebo něco podobného moc nechytne.

Jinak jestli by Škoda šéfovala VW..to je řečeno s velkou nadsázkou..:D.
Těžko říct ,já to beru jak to je.Je to kus historie která se už nezmění.Takže nehledě na situaci ty auta beru dle fakt..:)
Každé auto vzniká za nějakých podmínek když už vyjede z linky na prodej.Tak už je pozdě na nějaké obhajování apod.

Já mám i veterány v celku rád..jen jako zasloužilého veterána vidím nebo nějakou trochu legendu vidím třeba BMW 1800 z roku 1965,Mercedes 280 z roku 1970,nebo když zajdu do sovětského bloku tak třeba Žiguli 2101,2103.Renault 10 atd.
A když vezmu tu Škodovku tak starou Feldu nebo maximálně 1000MB,nebo Škoda 100.
Ale tady ty Š120 těm jsem nikdy nepřišel nějak na chut.:)
Já abych pravdu řekl mám tak trochu radši i starší auta..třeba Golf II-III.Sierra,E36,..starší Renaulty, Peugeoty auta v letech 1985-1995.Ale co se týče Škodovky v těch letech nedělala nic pořádného.:)


14.06.2012 | 22:11:24 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Co to byla Ford Simca,netuším.Simca,byla samostatná franc.značka,později spolupráce s Chrayslerem.Možná se mýlím.

14.06.2012 | 22:38:49 |   | 88.102.67.* Reagovat

RE:

No budete mít pravdu s tím Fordem ani nevím proč, se mě to nějak spletlo:)
Ale mám dojem že ještě před Chryselerem to mělo něco i společného s Fordem ted netuším:)

14.06.2012 | 22:44:53 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

No historii nikdo nezmění,je to škoda,dneska jsme mohli být úplně jinde,ne jenom konzervativní automobilka pod nadvládou němců

Škodu 720 jsem řídil,na srazu,dochovalo se asi nevím přesně ale 4 prototypy a myslímže dva jsou v soukromých rukách....to prostě bylo bájo,kam se na to hrabala jízdními vlastnostmi dnešní felicie,na tom bylo prostě vidět že to vyvíjeli naši lidé s obrovským nadšením a býval KDYBY se to vyrábělo tak jsme někde úplně jinde
Četl jsem něco o těch motorech,a měl být 1,2/1,5 OHC který se dal velice snadno zvýšit až na objem přes 2 litry,a motor OHC v té době neměl třeba ani fiat
Výbava měla mít přes ABS,elektrická okna přes vyhřívané sedačky až ke klimatizaci...design pomáhal dělat ital-design,motor byl v předu a pohon zadních kol.....když jsem to srovnával s BMW nebo VW té doby tak se absolutně nechytali,a to bez prdele....no ale jak to díky skurveným soudruhům dopadlo víme všichni,přišel rok 68,normalizace a po projektu 720 který stál obrovské peníze na vývoj a byl připravený do výroby,už v podstatě akorát stačilo dát povel ke spuštění se slehla zem....místo něj přišla levná modernizace,nejdříve škoda 100/110 a později 105/120/130,které sice své služby udělali také výborné,ale na toto nesahali ani po kotníky,snad kromě škody 110R nebo rapidu které se tomu aspoň přibližovali

15.06.2012 | 13:58:53 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: To je fakt,mohli ste byť v RITI aj s celou škodovkou zhnitou, smradľavou. Rovnako

ako T 613...

Tým Nemcom môžeme ruky-nohy bozkávať, inak by ste dnes vyrábali, aj MY max. nejaké Dacie.

a ak je W "konzervatívny"..., tak Ty ešte nemáš ani 15, neverím,že máš vodičský.

15.06.2012 | 14:30:41 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: To je fakt,mohli ste byť v RITI aj s celou škodovkou zhnitou, smradľavou. Rovnako

Němcům bych nedokázal nic bozkávat z principu,to se klidně přiznám otevřeně,nemám je moc v lásce a nic na tom nezměním

Proto je mi tím více líto,že to tady soudruzi tak skurvili že je teď musíme poslouchat

Prarodiče mi vyprávěli,s jakou hroznou úlevou je vypráskávali ze sudet a teď by jsme jim měli bozkávat nohy a ruce,to ať už radši ta škodovka shnije nebo se tady vyrábí thalie,bez urážky luboši

15.06.2012 | 15:42:45 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: To je fakt,mohli ste byť v RITI aj s celou škodovkou zhnitou, smradľavou. Rovnako

Tak ono Škoda 720? Byl to prototyp a zase taková velká výhra by to nebyla.BMW mělo taky prototypy třeba BMW 3002 závodní model co měl 270koní.
Jinak k porovnání třeba Mercedes řady E rok 1970..ABS,el.okna,apod.
Takže co by 720 po případě měla..už tu zase dávno bylo.
Další BMW řady 6...el.okna,el.zrcátka atd.
Takže si nedělám iluze že by to byla zase taková bomba.
Co se týče vzhledu tak to vypadá jako staré BMW nebo Renault 16.
I ten Renault 16 měl i el.ovládání stahování střechy.Nedávno jsem četl že stará Jetta ze 70.let měla i něco podobného jako systém start stop.Takže ono ta technologie už byla hodně napřed.Takže kdyby 720 i vyšla tak by asi zapadla ,ale nemyslím si že by to byla nějaká automobilka co by všechny ostatní rozdrtila.To určitě ne..:)A co třeba Lamborghini Countach ?? Stará Miura,Ferrari GTB ,Dino, apod.Porsche 914 z roku 1970.Další BMW CS 3.0 to už mělo i el. výbavu a už mělo i vstřikování žádný karbec.Výbavu v el..mělo aut už spousta nemluvně o prototypech a technologii.
Určitě vypadá lépe jako Š105 nebo MB.Byla by schopna konkurence nikoliv že by někoho drtila.:)

Když se vrátím do reality..Škodovka nikdy nic nového nepřinesla ani před 30 lety.Ani momentálně..:)

Co se týče Němců..co bylo to bylo.Je to už skoro 70let od konce války...já jsem válku nezažil.Z rodiny mě to nikoho nějak nepoznamenalo..a ten fakt že Němci ze Škodovky co tu byla udělali auto,ten tady prostě je:)A když můžu jet do Rakouska za kamošem nebo se podívat do Dráždan rád jedu.A můžu říct že někdy se mě nechce ani vracet zpět:))Mě Němci nic neudělali.


Škoda 720 byl jen prototyp..takže jak by ve skutečnosti na tom byla nikdo neví.Pochybuji že by měla každá ve výbavě ABS,klimatizaci atd.To neměl ani Mercedes který byl prodávám v USA a nevím kde všude:)Ono spekulovat o tom co by jak bylo...je blbost protože na to se váže moc věcí a událostí:)

Něco podobného jako Tatra 613..má spoustu příznivců.Mě osobně to přijde jako dělané auto někde v garáži.Model 613-3.Z venku trochu moderní interiér jako stará Š120.Nemluvě o spotřebě...navíc to ani nevypadalo nějak oslnivě.:)

Ono bylo už spousta aut..co by mohla silně konkurovat Jaguar XJ6 ,XKE a spousta dalších.Můžu říct naživo jsem 2x jel v BMW 2002 Turbo z roku myslím 1972-1973.A i po těch letech je to prostě dělo.To nějaká 720..jak vzhledem by se mohla jít zahrabat.:)
BMW bylo vždy BMW to samé Mercedes,Jaguár ,Bentley Lamborginy atd.A tyto auta by určitě nikdy nerozdrtila..:)
Dneska jsou ty automobilky zase o něčem jiném..ale když se podíváš nemyslím na fotce na starý Mercedes tak ani ta 720 na něj prostě neměla.:)

15.06.2012 | 18:31:30 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: To je fakt,mohli ste byť v RITI aj s celou škodovkou zhnitou, smradľavou. Rovnako

Tak přímo nám němci taky nic neudělali,a jel bych se tam klidně podívat taky,ale nemám je zase tak v lásce abych jim líbal nohy a ruce jak psal luboš

Tak ale uznej že by to byla bomba,zvlášť na východě,kam by se pak nějaký žigulík hrabal-no a o to tu asi šlo hlavně,že by rusáci neměli nejlepší auto:-(

Co se týče tatry 613 tak tam je hlavní role která ji pohřbila nepraktičnost,to je prostě vládní limuzína s motorem v zadu,za prvé je to strašně velké,velkou spotřebu,malou užitnou hodnotu....tam není kdo by to chtěl,boháč si koupí něco ze západu,ne nějakou neznámou tatru,pro normálního člověka je to nepraktické,i když opravdu hoodně pohodlné,spolehlivé a výkoné auto

Design je věc názoru,mě se třeba zase líbí víc škoda 110R než třeba staré BMW,i když ty vlastnosti jako výkon jsou úplně jinde,prostě se mi líbí více

15.06.2012 | 19:16:05 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: To je fakt,mohli ste byť v RITI aj s celou škodovkou zhnitou, smradľavou. Rovnako

Tak rozhodně by to bylo lepší,jako to co se dělalo:)
Ale opravdu tvrdit že by to všechny rozdrtilo, se nedá jen tak říct.Každopádně proti těm strojům co se vyráběli by to bylo mnohem lepší auto.Které by ale spon mohlo v celku slušně konkurovat.
Další věc je ta..jak by to ve skutečnosti bylo.Prototyp je vždy jen prototyp.

Jinak to že se ti líbí Š110R..více jako staré BMW...pro mě nechápající.:)Ale rozhodně ti to neberu sto lidí sto chutí...

15.06.2012 | 19:24:04 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: Veru, ak by nebolo Nemcov, tak ste, sme v RITI.... milý môj.

A Ty sa už konečne práskni kladivom po hlave,lebo toľko somarín...typu "konzervatívna" automobilka..., až to nie je možné.

Asi by si radšej montoval Dácie, alebo staré 405 ako niekde v Iráne?, že, ruky-nohy bozkávajme, že ste-sme práve pod W, aleTebe asi Lambo, Bentley nič nehovoria.

ale zhnitá, smradľavá škodovka, rovnako ako hnusná T 613...:)), Ty máš ale zvrátený vkus. nič v zlom.

15.06.2012 | 14:34:51 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Veru, ak by nebolo Nemcov, tak ste, sme v RITI.... milý môj.

Neviem prečo,ale najprv mi neukázalo komentár, ale nejakú "nákupnú transakciu":)),sorry za 2 rovnaké príspevky. ľuboš

15.06.2012 | 14:36:34 |   | 85.237.227.* Reagovat

RE: Veru, ak by nebolo Nemcov, tak ste, sme v RITI.... milý môj.

A co je škoda jiného než konzervativní??? prosím vysvětli mi,s čím revolučním nebo inovativním škoda přichází,s čím je tak vyjímečná než jiné automobilky že by nebyla konzervativní

15.06.2012 | 15:37:11 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Navíc důvod proč to auto nevyjelo nikdy z linky.
Je ten že soudruzi měli obavy aby to nebylo lepší jako Lada.
Za druhé..aby to auto vůbec mohly zprovoznit a vyrobit tak by potřebovali nové haly a továrny.Na ty neměli protože to bylo několik miliard KČS..a v té době navíc spláceli ještě výrobu MB.

Takže se dělalo to co šlo..z hlediska financí a i politické situace.

Takže skoro každé zahraniční auto je proti těm strojům sto a jedna.
Favorit o tom ani nemluvně ten se nepovedl vůbec..I když má i dnes své příznivce.Kteří na něj nedají dopustit.
Proto jsem toho názoru že díky Němcům je z toho prostě auto.:)
Ona ta automobilka byla zadlužená..a na vyrábění moderních aut neměla prostředky.Byla potřeba nové továrny technologie atd.Takže dle mě by do pár let skončila.Automobilka funguje na principu že ty auta se prodávají.A asi málo kdo by dal peníze za zastaralého Favorita nebo Š120.Když by mohl mít pořádný auto.A tím pádem by to skončilo.Řekl bych že i jiná možnost nebyla...a nebýt jich tak není ani ta Felda.To už je auto z koncernu..a dá se říct že i poslední modely Favoritu.
Takže bez nich by značka prostě zanikla..:)

15.06.2012 | 19:18:12 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Tak ještě člověk může koupit i zachovalí kus..třeba po důchodci.
Jako můj soused.Má ji tak 13let..můžu říct že v zimě jsme ho snad nikdy neviděl jezdit.
A v létě ho většinou vidím jak to leští...bez koroze a dle všeho funguje.Řekl bych že jestli má přes 100Tkm..tak je možná moc.
Když člověk kápne na něco takového tak má v celku štěstí..to že je auto zaostalé vůči konkurenci je další věc.Ale pravdivá...
Co se kvality týče..řekl bych že když se podívám na modely před 20 lety.A momentální tak koncern z toho udělal dle mě auto..sice pro mě nějak nic co by se mě líbilo.Ale rozhodně mnohem lepší jako tenkrát.Bez koncernu by to skončilo...málo kdo by asi kupoval Favority.
O které už rok po revoluci nebyl nikde na západě či ve světě zájem.Technologicky vzhledově zaostalé auto.
Felda se kterou jsem jezdil..byla to 1.6 což už je motor od VW montoval se do Pola.
Ten vydržel v celku dost..samotné auto jak jsem říkal nic moc.
neuvěřitelná koroze,špatné řazení, člověk kolikrát tu rychlost hledal a kvedlal s tím.Podvozek častější opravy..tlumiče,čepy,hlavně přední náprava.Odhlučnění komfort,zpracování design nic moc.
Když to bude někoho první auto a nikdy neřídil nic před tím jiného nebo lepšího a ještě k tomu se mu to líbí.
Tak to těžko pochopí nebo posoudí..protože nemá s čím rovnat.
Nedávno mě jeden člověk říkal že Š120 je nejlepší...důvod?
Všechno si opraví doma sám...dle mě auto má hlavně vozit..a to co nejlépe.:)
A ne ho kupovat s tím že tohle budu opravovat...ale to je tak nějak zaryto v lidech.
Spusta lidí si myslím že i na dnešní Škodovky najde díly lépe jako třeba na Hondu nebo Peugeot..nebo když snad zajede někam do boudy že mu to někdo opraví na koleně.To už je dnes blbost..bohužel u aut značky Škoda..to platilo ještě donedávna.
Zda-li se to dá brát jako výhoda nevím...záleží jak komu to vyhovuje.
Co se dnešních Škodovek týče..znám dva případy lidí..co po letech užívání značky Škoda.Přešli když už tak na VW..vypadá líp řekl bych že je kvalitnější a v určitých směrech i levnější.
Celkově koncern se pokládá za méně poruchová auta..zvláště u nás Škodovky.
Mě osobně to tak nepřijde v práci máme několik Škodovek a na to že jsou co v celku zánovní auta.Tak si nedokážu představit zd-li to vůbec bude jezdit třeba za 15 let..když po 2 letech vržou plasty.Blikají kontrolky...a má spoustu zvláštních závad.
Třeba starší Octavie..padání oken,zakouslé stěrače atd.
Na nové Fabce se kterou jezdím má ted přes 16Tkm.
A už proběhla výměna tyček stabilizátoru,nefungovalo stahování okna,spínač brzd.světel se měnil,pořád bliká ne poblikává kontrolka EPC,a trubky klimatizace které se o sebe za jízdy třou, dle servisu konstrukční chyba.
Neříkám každé auto má své mouchy..jinak to v celku není zase tak špatné.
Ale když se na to auto podívám..podívám se na cenu...a kdyby se mě tohle stalo po 15Tkm.Tak by mě to asi dost vadilo.
Nedávno jsem četl že Škoda patří ve spolehlivosti k průměru.
Záleží na modelech..první Fábie to byla katastrova.
Určitě díky koncernu je to lepší auto..ale i tak na druhou stranu v dnešní době,se dají sehnat kvalitnější a levnější auta.:)

12.06.2012 | 18:29:52 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Dost bylo,...

Doufám, že si RAMBO-X nepořídí další plečku ze "zlaté éry" automobilismu, jak říká a opět se tu bude ukájet na několika stranách diskuse, která je o ničem. To co dnes zažívá, máme už většinou všichni za sebou. Díky bohu, jak říkáme my ateisté. :)

12.06.2012 | 14:44:03 | OMG  | 84.42.241.* Reagovat

RE: Dost bylo,...

Ještě si hodlám pořídit škodu 110R ale ta z tohoto období není,ta je starší:-D:-D spokojenost???:-D

12.06.2012 | 18:47:17 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

Tak už toho nechte o těch sra*kách,a jestli spojka šla tak nebo onak,vždyť je to jedno.

09.06.2012 | 09:11:59 | Jan  | 88.102.67.* Reagovat

RE: No, nepovedal by som...:), ak Ti ide mäkko /ľahko spojka/, tak Ťa nezačne po 3-5 hodi-

nách niekde v nekonečnej kolone bolieť ľavý členok...

V takej Primere, asi aj v Subaru išla tak ťažko, že už po hodine strávenej v zápche som už musel stláčať pravou nohou a podalšej odstaviť auto, lebo sa to nedalo vydržať.

12.06.2012 | 11:45:47 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: No, nepovedal by som...:), ak Ti ide mäkko /ľahko spojka/, tak Ťa nezačne po 3-5 hodi-

To je zase pravda..v zácpách to nebylo zase nic extra.:D:)

12.06.2012 | 13:25:18 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Vzhledem k tomu, že je felicia dodnes jedno z nejžádanějších ojetých aut, je dost podstatné se o tom bavit... Případné zájemce by to mohlo zajímat.

12.06.2012 | 13:28:24 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

Tak nevím jak 1.3 50KW...ale 37Kw je pěkný s*áč.
Jezdil jsem nějaký čas s 1.6 55Kw.A to se v celku dalo na běžné ježdění.Stabilní mě moc tedy nepřišla při vyšší rychlosti i v mírných zatáčkách jsem měl někdy pocit že budu na střeše.
Pravda že motorově bylo auto opravdu spolehlivé a byl to držák.
Jinak karoserie dost hnila...a celkově auto slabší průměr.
Byl to model GLX na konci života měla kolem 370Tkm...do těch 140Km to v celku jelo slušně..ale byl to už větší randál.Nad těch 120Km.Spotřeba byla po městě kolem 9až10 litrů.

Bylo tam měněno těsnění pod hlavou,startér,ŘD jednotka,za dva roky co jsme s tím jezdil.Třikrát čepy..dvakrát nebo třikrát tlumiče.Výbava byla podobná nebo stejná jako máš ty..1x airbag,posilovač apod.Najel jsme s tím tenkrát přes 300Km..za pracovní týden.Plus i cesty mimo město a po ČR.Ty nájezdy byly v celku velké.Jako služební auto to nebylo špatné..levnější díly celkově levnější údržba.Ale takové auto z bodu A do bodu B..
Motorově drželo..ale zbytek to byl už vrak.
A vůbec pro jakousi prezentaci firmy už to bylo na ostudu.Když člověk dojel s rozpadající se popelnicí.Takže mě pak dali Fábii Junior 1.0..raději se nevyjadřuji.Jsem rád že to auto nemusím vidět..když ho někde potkám.Tak mám pak noční můry..:D...
Měl jsme mít Octávii II ..nakonec mám Fábii II 1.2 TSI 63Kw...a můžu říct že to není špatný auto..až na ten vzhled apod.
Už jsem vystřídal těch škodovek v celku dost..jako první služební auto Sierra..asi nejlepší že všech.:)..pak Forman ten se za pár týdnů rozpadl vynikající koupě.:D..pak Fleda..Fábia,a Fábie II..občas jedu i Octávii II.Což by byla lepší jako ta Fábie.Mám rád větší auta.:)
Ale i tak si nemůžu nějak pomoct..ale vidím v těch autech jen to k čemu jsou vyrobena.Jízda z bodu A do bodu B...bez emocí a všeho co člověk co má rád auta musí mít.
Řekl bych jsou to dobrá auta slouží dobře ale to je asi tak vše.I když je to nejdůležitější :DD..ale dát za to prachy to bych asi nedal.
Nedávno jsem se trochu zajímal o Octávii RS..po sečtení a konfiguraci by mě to přišlo skoro na milion.Což levněji koupím třeba Accorda...nebo i Mercedes.:)
Nedávno mě nabízel kamoš že měl na prodej Octávii Kombi 1.6 myslím že měla 75Kw.Z roku 2003..ale ještě ta Facelftovaná od roku myslím 1999.Za 109 000Kč..nebo po slevě za 95 000Kč.Pak Nissana Primeru 1.6 16V Sedan rok 2001.Za 60 000Kč..v pěkném stavu.Tak kdybych si mohl vybrat raději Nissan...tak Škodovka je proti tomu nic..v mích očích prostě.:))A za ty prachy..si to může koupit fakt jen ten co má rád Škodovky.:))

07.06.2012 | 15:11:21 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Ona nějaká felicie měla 37kw?...měly 40,43,50kw....1,3/55kw...1,6/47kw 1,9D
Otázka je jestli nemyslíte fabii junior

Motor 1,3 MPi 50kw už jede docela slušně,na žádné závody to není,ale provozu to stačí,a z místa na místo to přepraví,což je u spotřebního auta to nejdůležitější

Oproti škodě 120 neskutečný rozdíl,žádné prodlevy na plynu,celkem plynulý a svižný zátah,ale zase jsou i daleko silnější motory

Já jsem měl štěstí že felda byla dobře udržovaná a od známého takže vím co se s ní dělo,najeto má ke 160 000 a motor perfektně šlape jak hodinky,koroze žádná...pravidelné nástřiky podvozku a celkový stav je na cenu 17 000kč velmi slušný,známý na ni nikdy nešetřil a tak má ještě servisní knížku a je absolutně bez investic

Motor do 130 docela pěkně táhne,pak už pomalu strácí dech a nad 160 se dostane s těží,jedině na dálnici

07.06.2012 | 16:55:39 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Pravda spletl jsem se má to 40Kw..:)
Tak o proti Š120..to už je auto z jiného světa..:D.Pokud je to opravdu zachovalé tak to poslouží dobře.Soused jí má asi 13 let...řekl bych taky bez koroze.
Záleží co člověk od auta čeká..ale na běžné ježdění to prostě stačí.:)

07.06.2012 | 17:55:43 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

No tak z jiného světa,auto jako auto....klidně bych zvládl jezdit ve 120tce trvale,ale už je na trvalé ježdění prostě stará...a tahat ji v zimě do té soli mi rvalo srdce...ještě že měla poctivý nástřik dutin takže to nijak neodnesla
Teď se chystám na obě auta(120 a Rapid)veteránské papíry-nevíte někdo co všechno je k tomu třeba?

07.06.2012 | 19:28:16 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Vím jen tak trochu..a to že auto musí být v původním stavu zhruba jak ho vydal výrobce..a mám dojem že se nesmí používat pro běžné ježdění.Dělí se to na dvě skupiny..ale mám dojem že jako veterán je bráno auto pod rok 1970..nebo minimálně 30 let staré.Ale nevím to určitě..:)Každopádně auto musí být vymazáno z evidence aby mohlo dostat veteránské SPZ.Ale dle všeho musí vše odpovídat původnímu modelu..barva zrcátka apod.
Vím jen že tyto vozy co se týče peněžní hodnoty..nemají jako veteráni v této době žádnou cenu.
Protože jich je ještě celkem dost...a ceny v bazarech se pohybují od 5-10 000Kč.
Jsou lidé co opravdu zachovalí kus prodávají až za 40-50 000Kč.
Což mě přijde až přehnané...když i zachovalí v celku kus se dá sehnat za dražší boty:D.:)A na vrakovišti toho měl spoustu Škoda 100 Š120..starý žigulíky.Nakonec tu cenu musel stáhnout o polovinu..protože by se toho nezbavil.:)
Těch kupců co se zajímají o starší vozy..jdou většinou ještě dále do historie...nebo koupí šrot a udělá renovaci.

07.06.2012 | 22:03:14 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Pro mě je to srdcová záležitost,nezajímá mě že zatím to nemá velkou hodnotu....v původním,továrním stavu je,pořádně se na to zeptám na úřadě a uvidí se

07.06.2012 | 23:05:13 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

No tak..auto jako auto.?:)Jak se to vezme..v autech veliký rozdíl.
Na mě Š120 neudělala nějaký velký dojem..Felda jako auto takové taky moc ne.Možná v těch Škodovkách starších..není až tak velký rozdíl.I když si myslím že tedy je.:)Ale bohužel i když ta Felda není špatná..tak takové zahraniční auto stejného roku nebo i starší je strašně ve předu.:)Já jsem to měl vždy naopak ze zahraničního do Škodovky..a pak možná člověk vidí tu mezeru.:))
A bere to tak jak to beru já...

07.06.2012 | 22:12:39 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

No asi to tak je,škoda je prostě konzervativní značka,nic převratného....ale na druhou stranu každý má někdy pocit že za plotem roste zelenější tráva,to že má auto plno výbavy navíc ještě nemusí znamenat že je lepší,pro někoho je právě nejdůležitějším kritériem provozní náklady a spolehlivost,takže potom pro ně není nejlepší zahraniční auto,ale právě ta škodovka

07.06.2012 | 23:08:39 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Tak o výbavu ani nejde..každopádně máš pravdu v tom že každý čeká od auta něco jiného.Někdo nedá i v dnešní době dopustit na Trabanta...ale moc jich není.Protože to auto už po silnicích nejezdí.:)
Pravda že co se týče starších Škodovek ty náklady jsou opravdu minimální.Co se týče nových to už je skoro jak u většiny značek.Něco se dá sehnat levněji naopak něco je mnohem dražší.
Je to dva roky..co kamarádka měnila převodovku na Octávii tuším rok 2005.Nová kolem 100 000Kč.Na vrakovišti za 60 000Kč.Hned po tom ji prodala protože se jí pořád sypala.V práci vidím to stejný.Ve spolehlivosti je to průměrné auto.Celkově Škoda dneska není naše auto..veškeré díly jsou z koncernu převzaty a montovány na Škodovky.Takže dnes je to chudší příbuzný VW..:)
Ještě k té spolehlivosti mám sice Francouze..ale Honda Mazda prostě Japonec...jsou opravdu s 90% spolehlivá auta jak se o nich tvrdí.Ani koncern..ve spolehlivosti na ně nemá..myslím celkově ne kus od kusu.:)I tam se najde krám..jako u čehokoliv jiného.
Tím s tou Feldou jsem nemyslel kvůli výbavě..ale celkově zpracování ,design,materiály,technologie atd.
Člověk se bez toho obejte..ale když je zvyklí na něco lepšího v uvozovkách.Tak pro něj pokud to není nouze..takové auto nemá cenu.A navíc je fakt..že je to opravdu pozadu.Ale to všichni ví..zbytečné to rozvádět.:)
V dnešní době už není Škodovka o levném provozu či levných dílech.Nebo oprav doma na koleni..ano člověk to opraví ale stejně jako zase někdo druhý tak opraví Mazdu.Ale neopraví nějaký závažnější problém někde v řídící jednotce apod.To už ani doma nejde pokud na to člověk nemá to správné náčiní.Takže doba kdy se Škoda vyplatila na provoz je někde maximálně u Feldy..a zase ty staré Škodovky jak sám říkáš už jsou veteráni.
Takže jak člověk chce nebo ne..musí jít s dobou....

08.06.2012 | 01:47:23 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Taky bych to tak viděl,soused si po felicii koupil fabii 1,9 SDi,myslel si že servis bude stejně snadný a dostupný jako na feldu,ale to se pořádně spletl,podělalo se mu ABS,už po záruční lhůtě a vyplázl za to skoro všechny svoje úspory,snad nějakých 50 000,už přesně nevím
Ta felda je asi poslední opravdu´´škodovka´´s levným provozem
Felicie ještě naštěstí tý elektroniky nemá tak moc,samozřejmě je řízen motor a pak už snad jedině airbag,alarm a centrál....naštěstí

08.06.2012 | 12:08:14 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Tak na tom se má co moc pokazit.A při běžném ježdění toho vydrží ještě dost.:)A řekl bych se ta spolehlivost je i lepší jako u těch nových Škodovek...nemůžu tvrdit že všechny.Ale ty co máme v práci se zrovna jako nějaký extra kvalitní nebo spolehlivé auta nejeví.
Jak jsem říkal průměr...nejčastější závady elektronika apod.Skřípání plastů atd...to ani stará Felda tak nevrzala.:)

08.06.2012 | 18:21:09 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Tak felda pochází z období kterému říkám zlatá éra automobilismu,úroveň technologií,materiálů a zpracování už byla na poměrně dobré úrovni,což znamená že ta auta jsou kvalitní,a zároveň ještě elektronizace nebyla na takové úrovni aby tam byly mraky kurvítek,samozřejmě vyjímky se našly

08.06.2012 | 18:27:24 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Ta Felda proti Favoritu a předchozím Škodovkám bylo už jiný auto.
Navíc už pochází z koncernu..je to sice stavěno na Favoritu.
Ale je to už o něčem jiném..hlavně kvalitou materiálů apod.
Vím že u Favorita člověk otevře kapotu..ta se prolamuje.Všechno je křehký atd..takže ten rozdíl tam je už znát.

08.06.2012 | 18:35:38 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Tak ve zpracování určitě,je tam prostě poznat to ticho a celkově to působí masivnějším a bezpečnějším dojmem,ale jsou i věci co jsou na těch starých škodovkách lepší-jeden příklad za všechny,spojka,na tu si nemůžu zvyknout,ta 120tka s hydraulickou spojkou je daleko přesnější,lehčí a předvídatelnější,teď už jsem si taky zvyknul,ale srovnat se to prostě nedá...dále třeba rapid je v zatáčkách lepší,opravdu když zkouším projet zatáčku s felicií nebo s rapidem ve stejné rychlosti tak se mi rapid zdá ovladatelnější....při rychlé jízdě je to naopak,tam felda výrazně vede a rapidu plave předek

A favorit to byl v jízdních vlastnostech bohužel naprostá bída,jako to bylo tak uskákaný a nestabilní že tomu dala na prdel 120tka s kyvkou....s felinou se už přece dá jezdit,tam už ty jízdní vlastnosti přece jen vypilovali k daleko lepšímu

08.06.2012 | 23:01:47 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Tak to rozhodně.. je na tom lépe.Mě přišla spojka ve Felicii jako šlapat do bláta..až příliš lehká a zabírala hned od spodka.Ale to je o zvyku..nic víc:)Tak tou ovladatelností to je i posilovačem řízení.Když nemáš posilovač tak to řízení je těžší a přijde ti přesnější.Ale taky jen o zvyk...
Já to nemůžu posoudit Rapid jsem jsme nikdy neřídil..jen Š120..ale bylo nejhorší auto co jsem kdy řídil.:))Ono ty jsi na těch autech začínal.Pro mne to byl přechod z lepšího do horšího.Takže to vidím zase jinak.
Každopádně jak jsem říkal na běžný ježdění ta Felda stačí.V porovnání se starou Škodovkou.Je to rozdíl..ale podobný je zase třeba ze zahraničním autem...
V době kdy jsem měl v práci Feldu jsem starou R19...a ta byla proti tomu úplně něco jiného.Zpracováním motor měl proti tomu kultivovaný chod.Nebyl tolik slyšet..celkově podvozek byl pohodlnější apod.Mělo to antikorozní ochranu..ani to nějak nehnilo.Taky to mělo své mouchy..ale asi jako každý auto.
Co se týče výbavy byla to ta slabší žádná el..ABS nic.
Ted to mám..a už bych auto bez klimatizace ABS ESP..a dalších věcí nechtěl.Předtím mě to přišlo zbytečný..ale po zkušenosti už to vidím jinak.
Všechno je to o zvyku..a poznání..:D...:)

09.06.2012 | 00:10:50 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Lehká,mě teda přijde hooodně těžká,dokonce jsem ji i nechal skontrolovat v servisu jestli s ní něco není,ale řekli mi že je to normální a že prý na co si stěžuju,že mu jde na fordu ještě daleko hůře....jestli je v nějakých autech ještě těžší tak to teda potěš:-D....ve 120tce tam šla tak krásně,na to budu asi vzpomínat až do smrti:-D opravdu lehoučko,přesně,krásně,optimální délka chodu,optimální síla a přesně dávkovatelný záběr-to mi hodně chybí
Tak je to tak se vším,v 18 století taky neměli elektriku a dokázali bez toho klidně žít,dneska když nám na půl hodiny vypadne tak jsme nervózní jak sáňky v létě,nebo člověk si lehko zvykne na prachy,a když má být chudák tak si zvyká hodně těžko
Stejně i s těmi auty no,člověk si lehko zvykne na lepší a přechod do staršího mu činí problémy-ono to najednou nemá ABS a ESP a elektrická okna a nevím co a člověk si připadá jak v 19 století

Už jen to co mi dříve připadalo jako normální věc,zamykání všech dveří manuálně,mě teď přijde jako otrava když jedu 120 nebo s rapidem....ve felicii jenom cvak a hotovo...ale ještě bych se bez toho obejít dokázal

09.06.2012 | 13:57:00 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Tak u devatenáctky byla spojka jako pružina..právě proto mě to přišlo ve Feldě jako šlapat do bláta...
Ze začátku mě to přišlo na obtíž hlavně po dokončení tenkrát řidičáku..blbě se s tím rozjíždělo apod.
Ale snad po prvním dni ježdění..jsem si zvykl.A naopak se mě to i líbilo...v servise mě řekli že je to u toho auta normální.Kamoš měl Clio první generace a to samí.
Zase moc měkká spojka nelíbí..a zase na druhou stranu třeba pro začátečníka.Je ta tvrdší i lepší nezdá se to ale lépe se s tím manipuluje.¨
Ale tak taky záleží na každým jak se mu to jeví..:D:)

12.06.2012 | 06:10:39 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

pánové bez urážky, Vaši diskuzi zarámovat... Zvláště Rambo se jeví jako dokonalý patriot s né růžovýma, ale už rovnou s fialovýma brýlema....

možná by to chtělo stoupnout nohama na zem a říct si jednu věc, že na feldě se sralo všechno, konstrukčně choulostivé vozidlo má mizernou životnost a jediné co ho dnes drží nad vodou, je stále dost široká nabídka náhradních levných čínských výrobků..... Neb se na tom voze sice sere vše, za to si to opraví kdejaký lempl sám doma (s nadsázkou)....

a můžu Vás ujistit, že sem si dával minulorý rok tu práci, že sem obešel tunu bazarů, okoukl asi 30 felícií, neb sem si chtěl jednu zrenovovat a o žádné nemůžu říct dobrého slova!!!!! Dnes už nenajdeš Felcku v dobrém technickém stavu, všude máš závady a pokud na ně neupozorníš, odvezeš si spokojeně felcku ve stavu katastrofálním za 50litrů jen to hvizdne.... A proč??? Protože si češi ty brýle né a né sundat :-(

12.06.2012 | 13:16:20 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE:

Ono se to ale možná sere hlavně kvůli těm čínským dílům,to je ten problém:-D:-D....kdo by neviděl ten rozdíl v životnosti originálu oproti číně tak je slepej...a když chce typický čecháček ušetřit tak co koupí,samozřejmě čínu,a pak se diví že se mu to rozsype,bez urážky:-D:-D
Za feldu bych 50 000 v životě nedal,25 000 maximálně,a to by musela být opravdu v precizním stavu-za tu cenu už se dá koupit o dost lepší auto,ale zase záleží co kdo požaduje no

12.06.2012 | 18:32:54 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

To co bys ty v životě za Feldu nedal nikoho nezajímá... Prodejní čísla mluví jasně.

A tvá skepse vůči náhradním dílům je svízelná... Zvláště evidentní naivita a důvěra v to, že aftermarket nabízí totožnou kvalitu jako prvovýroba.. Ale to je fuk, nechám ti ty brýle na očích, zajisté jsou sexy :-)

20.06.2012 | 10:45:29 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE:

Já ale právě říkám že ta čína je na ho*no,po tom co jsem koupil na 120tku cívku z číny která se pos*ala za měsíc a původní tam vydržela 25 let tak čínu už NIKDY!!!!! to radši budu chodit pěšky než kupovat čínské díly Ono záleží jaká druhovýroba,je druhovýroba šílená a druhovýroba kvalitní,třeba tlumiče kayaba(japonské)jsou výborné a třeba vika(čína)nevydrží vůbec nic....chce to něco o tom vědět a nekoupit ten nejlevnější díl...i když ani ta cena někdy neodpovídá kvalitě a levnější jsou kolikrát kvalitnější než dražší

20.06.2012 | 18:11:56 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

no to samozřejmě nevyvracím, rád bych ale podotknul, že vzhledem k cenám si klidně ten slabší náhradní díl pořídím. Neb to průměrně vydělávajícího člověka nemá jak zrujnovat :-) Klidně to budu dělat každý druhý rok, i jen tak pro zábavu :-)

26.06.2012 | 16:37:17 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE:

Řekl bych že je lepší to koupit hned..pokud člověk může.

Taky jsem jednou dal za přední ramena i s prací necelé 2000kč.
Za rok to chtělo vyměnit znova..koupil jsem jiné značky..jedno sice stálo co předtím obě se vším všudy.Ale 4 roky byl klid...a možná by fungovala i dnes.

26.06.2012 | 17:07:31 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Tak já nerad dělám práci abych ji za rok musel dělat znova,co za rok,za půl roku....v autech se vrtám rád,ale vždycky tak aby to mělo smysl,a aby ty díly něco vydržely.....hlavně na úplně stará auta jako je například škoda 120 je to znát nejvíc,protože origo už se nevyrábí a pro renomované značky se nevyplatí dělat pár kusů...a proto se ta stará auta serou asi nejvíc.....jeden příklad za všechny,cívka-originální PAL vydržela sloužit 20 let bez jediného problému,pak čína JEDEN MĚSÍC-to prostě je na odstřel-sehnal jsem cívku z VRAKOVIŠTĚ a slouží daleko lépe než´´nový díl´´

26.06.2012 | 19:36:36 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

sakra vy pořád děláte, jakoby škoda před VW érou byla etalon spolehlivosti člověče!!! Právě že od té doby se posunula sakra dopředu, možná to chce ty růžové brýle opravdu sundat...

12.06.2012 | 13:09:58 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE:

Ne nedělám,jen mám teď doma škodovku z éry před VW i po spojení s VW,takže můžu docela dobře srovnávat co a jak

12.06.2012 | 18:34:54 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:Odkedy majú Češi VLASTNU automobilku? Niečo mi ušlo?

Škodovka... OK auto, ale neskutočne predražené, cz médiami vychvaľované do neba, ale zákazníkom to stačí..., veď je to "naše! domáce auto..:)), nič v zlom, klapky dole z očí, je kopec áut, ktoré sú lepšie ako Škoda, práve v pomere prevádzkové náklady a spoľahlivosť...

08.06.2012 | 21:52:42 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE:Odkedy majú Češi VLASTNU automobilku? Niečo mi ušlo?

Je to tak..plná palba Octavie Laurin a Clement..je od 700 000Kč.
O 200-300Kč..se dá koupit nový Accord.Který je hezčí a 100% kvalitnější a spolehlivější.
Hodně dělá reklama a pocit některých zákazníků že je to České auto..což je prostě kravina.:)Další věc..je ta že lákají na nízkou spotřebu a velký kufr.
Což dle statistik i kamoš má bazar mě říkal.Nejvíce lidi shání auta malá spotřeba velký kufr a klimatizace.A tomu Škoda dobře nahrává..to že má menší nedostatky a další závady které se u některých značek ani nevyskytují to už je další.
Protože většina věrných zákazníků si řeknou..o proti tomu co bylo před 20 lety je to auto.A to jim stačí..:)

08.06.2012 | 22:05:49 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:Odkedy majú Češi VLASTNU automobilku? Niečo mi ušlo?

súhlas..., až kým sa Rambo neprevezie v normálnom aute, s PODVOZKOM, s MOTOROM, s klímou, ABS, ESP a všetkým možným, ktoré sa može pokaziť..:)), dovtedy bude tliapať hlúposti.

Octávka je autom pre hlupákov, pretože obrovský kufor, ktorý naplnia možno raz za rok, ale krátky rozvor sposobuje pri naložení také ZRADNE jazdné vlastnosti, že by som normálne automobilku žaloval...,hlavne, že za volantom nie je miesto pre kolená a poniektorí novinári jú ešte zvyknú pchať do STREDNEJ triedy...:)), až je to smiešne.

ešte prvá Fabia s 1,4 motorom bola vari najlepšie autíčko.

08.06.2012 | 22:40:00 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE:Odkedy majú Češi VLASTNU automobilku? Niečo mi ušlo?

Ale není to pro hlupáky. Když se pořídí za solidní peníze, proč ne, koupi průměrného vozidla člověk chybu neudělá. Ale koupit předražené průměrné auto, to už je opravdu hloupost.. Ta největší z největších je koupit ojeté, 3x stočené a předražené auto..... Běžná realita ... je to dost smutné... Ale kdo chce kam přejme mu to.

12.06.2012 | 13:22:40 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE:Odkedy majú Češi VLASTNU automobilku? Niečo mi ušlo?

Oktávia sa kupuje očami..."tééén super kufor!!" ale potom, ked sa naprace, baj očko nejakých 150-300 kg, začne tak plávať na ceste, kvôli krátkemu rozvoru, že som sa skoro pos*al strachom.

12.06.2012 | 22:59:32 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE:Odkedy majú Češi VLASTNU automobilku? Niečo mi ušlo?

To je plnohodnotné sportovní auto :-D pěkně 50/90/130 :-) Ty snad chceš vůz nižší střední třídy o krátkém rozvoru s velkým kufrem a rodinou na sportovní vyžití? :-D Samozřejmě dělám si prdel, o tomhle autě plné těžkých kompromisů jen blb bude doufat, že se s tím bude dát jezdit svižně :-) Tedy asi zřejmě celý český národ..... :-/

20.06.2012 | 10:49:25 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE:Odkedy majú Češi VLASTNU automobilku? Niečo mi ušlo?

Tak já si nemyslím ani při nejmenším že dnešní škodovky jsou česká auta,možná jenom logem a tím že se NĚKTERÉ vyrábí u nás,většina spíše v číně nebo indii a nevím kde
Škodovkovýho tam není kromě karoserie už snad nic,kromě pár detailů....škoda že škoda už není škoda ale VW....ta felicie přece jenom ještě má nadpoloviční většinu českého

08.06.2012 | 22:52:32 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

Ad výkon

Tvrdit že 1.3MPI s výkonem 50kW při 5500 otáček je zanedbatelné oproti 1.6MPI s výkonem 55kw při 4500 otáček, je dost odvážné pane.....

zvláště když 1.3MPI má při 3500 otáček výkonu 37.4kw a 1.6MPI má při 3500otáček kilowatů 49....

typický příklad nedozírného čecha, díky kterým tyto prehistorické motory ještě málem donedávna škodofka prodávala....... hrozné...

jinak rád bych zmínil, že 1.6MPI je taktéž držák... předimenzovaná mrcha s řemenem...

07.06.2012 | 11:57:52 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE: Ad výkon

A ještě bych dodal, s mnohem kultivovanějším chodem....

tím nechci hanit OHV 1.3 koncepci, ty motory mám rád a dnes bych si felcku pořídil s tímto strojem hned, ale důvody jsou jen čistě kutilské, neb je mnohem jednodušší primitivnější blbcům odolnější, rozeběratelnější a kupodivu i složitelnější.... Jako druhé auto ro zábavu, bych bral rozhodně 1.3..... Jako hlavní vůz na všechno si to bez 1.6 nedovedu představit.

07.06.2012 | 12:03:55 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE: Ad výkon

Jo, jo, objem nenahradíš. Stará pravda, která stále platí. Majitelé motorů 1.4 s výkonem 74kW by mohli vyprávět, jak ty koně né a né najít pod kapotou, když jsou potřeba. Křivka výkonu je neúprosná.

07.06.2012 | 12:10:53 |   | 188.175.52.* Reagovat

RE: Ad výkon

Já bych nerad rozváděl typickou diskuzi o tom, zda je lepší krouťák nebo výkon. Zaprvé sem nikde neřekl nic o tom, že objem ničím nenahradíš. Zadruhé, nikde jsem nenašel naměřený průběh výkonu 1.4i 74kw, a to proto, protože je motorů málo a všeobecně na atmosféru trpí malou silou -česky, musí se točit, ale mám pocit že se bavím s někým, kdo neví o čem je řeč, a zatřetí, ano máte pravdu, křivka výkonu je neúprosná, jenomže silně pochybuji o tom, že dovedete vysvětlit proč.... A to je asi tak vše co bych k tomu mohl dodat.

12.06.2012 | 12:45:47 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

To Kuban

Moje glosa neměla být a ani nebyla reakcí na Váš příspěvek, neboť jsem jí začal psát ještě před tím, než se tam objevil ten Váš postřeh. Jen jsem jí odeslal později než Vy. To jen na vysvětlenou. Své pochyby o mých znalostech si však laskavě nechte pro sebe, vůbec nic o mně nevíte, tak kdo Vám dal právo pochybovat o mých vědomostech a znalostech? Ledaže by jste byl Vy ten vševěd, který vše ví a musí okomentovat všechny příspěvky a všechny poučit. Toť vše. Dál to nebudu rozebírat ani komentovat.

12.06.2012 | 15:36:28 |   | 188.175.53.* Reagovat

RE: To Kuban

Problém tkví v tom, že úvodní reakce se jevila jako provokace... Toť celé.

20.06.2012 | 10:52:01 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE: Ad výkon

No tak poznat to je,ale obejít se bez toho dá,že bych si felicii bez 1,6 nedovedl představit to teda rozhodně ne

Ty motory se právě prodávaly velice dobře protože jsou dobrý,někdo prostě nepotřebuje ze sebe dělat machra,ale bezproblémově a dlouho jezdit,což ten motor 1,3 splňuje na výbornou

Prostě felicie není auto na závodění,ale na běžné ježdění,čemuž odpovídá hlavně podvozek,který se mi zdá dost´´těžkopádný´´na to aby se s ním dalo nějak extra letět,přece pofecelifová felda už má aspoň stabilizátory a rozpěru tlumičů takže to není ani zdaleka tak hrozná koza jako favorit,ale stejně


A nevím jak to říct,ale s motorem 1,6 bych si asi připadal že už neřídím české auto,protože už se tam začíná objevovat dost koncernových věcí a kdyby ještě motor tak už mi to připadá jak VW

Škoda měla připravené svoje 1,6 škodovácké,už odskoušené a připravené do výroby,s rozvodem OHC,ale z vůle VW se nevyráběli,škoda....určitě by to bylo lepší než slavný český motor HTP

07.06.2012 | 14:21:45 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Ad výkon

ale prosím Vás... Definujte mi normální ježdění, definujte mi to čím jsou ty motory dobré.... To slýchám vždy, hlavně od těch, kteří s těmi vozy nikdy nejeli.... 1.3OHV koncepce je nejhorší paskvil všech dob, ten motor už v roce 1986 byl nekonkurenceschopný. Nemluvte tady o tom že je dobrý.... To že ho jako čech mám rád, neznamená že je dobrý.... Ba naopak, je tak hrozný až je dobrý, dnes je to spíše koníček se o takový motor starat.

Nebýt těsnění hlav, termostaty, chladiče, ventily téměř zadarmo mluvil by jste tak trošku o 180° jinak....

Tkví to jen z toho, že v ČR zná koncepci škoda OHV každý starší chlap téměř nazpaměť a do cizích motorů se bojí nahlédnout... Hledajíc v cizích motorech snad schované králíky nebo já nevím co :-) Národní hrdost a vlastenectví je v tomto směru známa, a němci na tom v prodejnosti škodofek rejžujou dobré sumy.

Ad HTP: Tím jen škoda jasně poukázala, že vývoj motorových agregátů opravdu není v ČR na dobré pozici.... A neřeště různé koncepty a projekty, jako by snad VW na různých superprojektech nikdy nepracovala.... A né jen VW, to patří pro všechny.

12.06.2012 | 13:01:18 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE: Ad výkon

To samý bych mohl říct já,dvouhmoťáky,turba,váhy vzduchu,vstřikovače a nevím co ještě,s jedním velkým rozdílem že to stojí o hooodně hoodně víc peněz než termostaty nebo těsnění pod hlavu:-D
Já jsem najezdil na těchto motorech už dost kilometrů,a z uvedených věcí se mi nic nepokazilo ani jednou

O té nekonkurenceschopnosti,proč jej teda VW narval i do VW lupo,někdy kolem roku 2000,nevím přesně možná s rokem kecám,nechce se mi to hledat,nebo proč se dávaly do fabií když to je tak hrozný paskvil:-D

12.06.2012 | 18:42:52 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Ad výkon Fčuľ nechápem, vozil si si zadok na autách s turbom, vstrekmi, 2.hm, zotrv, ..

atď a NIČ sa Ti nepokašlalo, ale si jazdil iba na Skodách a tam sa Ti nič nepokašlalo...?

lebo ja mám potom smolu, ani po vyše 387.000 km, fčuľ vyše450.000 u druhého majiteľa... všetko pôvodné, až na 1x žhavič, dopravné čerpadlo z nádrže /asi 85 eur/ a 1 x nové uhlíky.. na 406 HDi, spotreba dodnes 4,6-5,6 a aj na naftu z Ukrajiny, ešte aj tá klíma, a ABS funguje..., necháááápem!!:(

12.06.2012 | 23:08:21 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Ad výkon Fčuľ nechápem, vozil si si zadok na autách s turbom, vstrekmi, 2.hm, zotrv, ..

No kromě dílů které odcházejí po jejich přirozené životnosti a měnit se musí tak nic no,snad kromě pár žárovek ve světlech

Jedinou velkou závadu jsem si způsobil sám svou hloupostí,a sice to že mi na 120tce odešel motor z toho důvodu že jsem do něj nalil olej 5w-30...to jsem ještě byl hloupej a myslel jsem si že plnou syntetikou tomu pomůžu no....něco se uvolnilo v mazací soustavě,a i když jsem motor vypnul okamžitě co se rozsvítilo mazání už bylo pozdě,hlavě ojniční ložiska to odnesla takovým stylem že oprava byla naprosto neekonomická

13.06.2012 | 18:07:38 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Ad výkon

Víš, ono se málokdy i ty vstřiky se*ou... Víš vše co jsi zmínil, je doménou 200tisíc km a víc.... Což je při mém ročním nájezdu autem 30tisíc km skoro 7 let... Sorry, tak dlouho si auto nenechám.... A jinak, při cenách PHM, je pak následná víceinvestice do 50tisíc jakoby nic, vzhledme k tomu, že je to na dalších 150-200tisíc... To je o prioritách, proto ti taky nedoporučuju, kupuj si nějakou ojetou mrdku člověče -) PS: "Já jsem najezdil na těchto motorech už dost kilometrů" - možná v tom bude ten tvůj problém. Ad Fábie - do Fábií se možná dávaly, až na to že s úplně jiným blokem a hlavně OHC :-D tedy úplně jiné motory..... Samozřejmě až po tom, co zjistili, že OHV ve Fábce byl tvrdý omyl a výsměch evropě. Česi to vnímali jinak, ti bystřejší jen jako ostudu.

20.06.2012 | 10:58:43 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE: Ad výkon

Jo a jeden detail,škoda 1,3 MPi 50 kw má nejvyšší výkon při 5000 ot,ne při 5500 otáčkách...teď jsem se díval do velkého techničáku

07.06.2012 | 14:23:35 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Ad výkon

je to možné. Já vycházím z naměřeného grafu sériového vozu ze stranék CIMBU. Na věci to nic ovšem nemění.

12.06.2012 | 12:32:24 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat