Recenze Škoda Felicia LXi
“Nic neobvyklého.”

Autor recenze: Miki ,
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1999 Typ motoru:1,3 MPi Stav km při koupi:6 700 km Stav km nyní:15 500 km Způsob řazení:manuál Průměrná spotřeba: 6,4 l/100 km Vloženo: 28. 10. 2004

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.7

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Volkswagen Golf

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

S ohledem na počet najetých kilometrů, se ještě nic podstatného neobjevilo. Za zmínku snad stojí porucha spínací skříňky při 9000 km. Klíček šel vložit, avšak nebylo možné otočit. Výměna spolu s nakódováním nového klíčku přišla na cca 2000 Kč. ¨

Nyní se při akceleraci v pásmu od 1500 do 3250 otáček/min ozývá nepříjemný chrastivý zvuk od motoru. Dle mého soudu je uvolněn plech stínící výfukové potrubí.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto je česká klasika, nemá cenu výrazněji popisovat - myslím, že v něm jel téměř každý. Dynamické vlastnosti motoru 1,3 jsou jaké jsou, s vozidlem se dá jezdit tak, aby nebylo brzdou v provozu. Jízdní vlastnosti nejsou špatné, člověk si musí uvědomit, že koncepce vozu pochází z Favorita. Například Fabie je někde úplně jinde.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia

Vložit komentář

dovětek

S autem jsem najel celkem asi 54 tis. km a bez poruchy. V cca 25. tis km jsem jej nechal přestavět na plyn - toroidní nádrž - výborná věc, kufr zůstává volný, ale co s tím kolem, že? Takže nakonec tak nějak putuje po autě, zrovna tam, kam se vejde. Teď už si nevybavím název zařízení, ale je to to "chytřejší", které startuje vždy na benzín a když je motor už trochu ohřátý, tak samo přepne na plyn.
Postupem času přibyl závěs a speciální přídavné pružiny na zadní nápravu - když se veze něco těžšího, k tomu plná nádrž plynu a vozík - vřele doporučuji, osvědčilo se na jedničku.
Průměrná spotřeba plynu byla tuším cca 8,5 l /100 km. Jinak nic navíc, pouze pravidelně měnit olej - polosyntetika, filtry. Při provozu na plyn je potřeba opravdu poctivě kontrolovat ventilové vůle a měnit svíčky. Jakýkoliv pokus najet na svíčkách víc km se projeví chodem na méně válců při studených startech.
V současné době s ní jezdí moje mamka každodenně do Prahy do práce ( cca 100 km otočka). Moc o tom nemluví, ale myslím, že je s náklady na km spokojená.
Jinak souhlasím, že sedačky jsou nepohodlné ( je to znát hlavně při přesednutí z jihého vozu, nebo při delší cestě - já sám jsem s ní byl 3x v Chorvatsku). Celkem je to jednoduší auto, ale dalo by se říct, že poslední poctivě udělané, které když se rozbije, tak svého majitele nezruinuje.

11.03.2009 | 10:32:18 | Miki Reagovat

V jednoduchosti je přednost

Škodu Felicii 1,3 MPI mám necelé dva roky.Kupoval jsem v autobazaru.Po 5 letech provozu předchozího majitele jsem měnil kompletní výfuk včetně katalyzátoru a lambda sondy,rozvodový řetěz a věci s tím souvislé,napínací kladku vnějšího drážkového řemenu(vůz má servořízení).Do vozu taky zatékalo těsněním čelního skla,ale i to šlo poměrně dobře vyřešit.Vůz má na delší cesty nepohodlné a tvrdé sedačky.Má hlučnější motor a průměrné jízdní vlastnosti.Pokud jezdíte rozumně - využíváte 5.rychlostní stupeň a nechcete sportovní jízdu,je Felicie 1,3 MPI dobrým společníkem do města i na cesty.Já s tímto vozem jezdím denně do práce,za zábavou i na chatu a nemám problém.Felicie má velmi levné náhradní díly,a tak si můžu dovolit je kupovat v originále.Servořízení u tohoto vozu značně usnadňuje manipulaci s volantem při parkování ve městě.Myslím si,že Felicie je výborný vůz pro ne příliš náročné.

18.12.2005 | 11:07:08 | Macek Reagovat