Recenze Škoda Felicia 1,3mpi
“Pro lidi kteří chtějí vůz na přemístění z bodu A do B za pár korun a nepřemýšlejí nad bezpečností ani nad tím užívat si jízdu.”
Rok výroby:1998Typ motoru:1,3mpiStav km při koupi:62 000 kmStav km nyní:165 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 letPalivo:LPG (plyn)Průměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:28. 8. 2013
celkové finanční náklady po všech stránkách jednoduchost spolehlivost motorů 1,3mpi není potřeba řešit rozvody
Slabé stránky
koroze nízká bezpečnost pořád se vás někdo ptá kdy už si koupíte nový vůz
Závady a opravy na autě
Všechny práce na autě jsem si dělal sám, proto uvedu jen cenu náhradních dílů.
Utržený silentblok na vodní pumpě. Motor na volnoběh házel celým autem. Výměna pumpy za 650 Kč. Šlo by vyměnit jen silentblok za 150, pumpa byla OK.
Vymlácený svislý čep na pravém rameni. Cena 250 Kč originál. Levý je ještě původní a už se taky ozývá.
Výměna tlumičů(Kayaba) a uložení. Cena cca 3000 Kč.
Hučelo pravé zadní ložisko. Přes víčko náboje se dostala voda do ložiska a poškodila ho. Výměna obou ložisek L+P preventivně. Originál ložiska NGK 2x250 Kč.
Špatně ukazující čidlo chladicí kapaliny. Cena 200 Kč.
Výměna kotoučů a destiček Ferrodo. Dohromady 800 Kč.
Vadný mikrospínač motorku centřálu. Cena 100 kč.
Odešel regulátor napětí na alternátoru(na volnoběh se rozsvěcovala kontrolka dobíjení). Cena 170 kč.
Výměna těsnění pod vanou. 50 Kč.
Výměna obou částí výfuku zn. TYLL, cca 1300 kč.
Spálené žárovky v palubce.
Když LPG neudrží otáčky na volnoběk a zhasíná, stačí vyčistit škrtící klapku.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem zakoupil se 62 000 km. Po první majitelce. Bylo po lehké bouračce na předek a následně opravené. Hned jsem ho nechal předělat na LPG zn Lovtec(podtlak). Na LPG nebylo za celých 100 000 km sáhnuto.
Felicie 1,3mpi je ideální pro lidi, kteří se nebojí si na autě udělat spoustu věcí, protože to není nic co by běžně zručný člověk nezvládl. Nikdy se mi nestalo, že bych nenastartoval(jen když byla baterie KO), nebo že by mě někde nechalo. Motor 1,3mpi má nízkou spotřebu a vysokou spolehlivost, nežere olej, je lehký. Nemá klasický rozdělovač čili ani kabely což je výhoda. Občas je potřeba seřídit ventilové vůle kvůli absenci hydroštelů. Na druhou stranu, když tam nejsou, tak se nemůžou pokazit. Proto do motoru můžete lit skoro jakýkoli olej. V kabině této motorizace 1,3mpi je poměrně velký hluk od motoru, ale mě to nevadí. Mám 50kw verzi, která má krátkou převodovku. Výhoda je, že se dá jet na pětku cca 55km/h, nevýhoda vysoké otáčky při vyšších rychlostech. Při plně naloženém autě je motor slabý a jízda je o ničem. Podvozek nemá stabilizátor a tudíž se naklání v zatáčkách.
S autem jsem velice spokojený. Přednosti vozu si uvědomím vždycky, když si mi někdo postěžuje, že zase nechal dvacítku v servise. To u Felicie nehrozí.
Jo zatím mám taky pozitivní názor na feldu 1,3 MPi...už ji mám druhým rokem a zatím spokojenost,nikdy toho moc nechtěla,jen ta koroze mě začíná štvát..... Co mě docela zaráží je jet 55km/h na 5 rychlost....za prvé to nic neušetří,právě naopak a být tím motorem tak vylezu a nakopu někoho někam,chudák kliková hřídel a ojniční čepy-to bez urážky.....když jedu město po rovném táhlém úseku tak řadím nejvýš 4,když je to třeba do mírného kopce tak hnedka 3...nenechám spadnout otáčky pod 1900,v žádném případě.....na spotřebu je třeba hlavně to,aby se ten motor točil lehce a v optimálním pásmu otáček,u motoru 1,3 MPi to je kolem 2200-2900 otáček,nejmenší spotřeba je když se to drží v tomto pásmu(vyzkoušeno z vlastních dlouhých jízd)
Jo a co se týče stabilizátoru,moc doporučuju dodělat....dá se sehnat z vrakoviště od 200 korun,dokoupíš gumičky a šroubky a montáž už je otázka chvíle.....podvozek se vylepší poměrně zásadním způsobem-teď konečně můžu říct že auto jede tam kam točím volantem,bez toho stabilizátoru a rozpěrky tlumičů mě to přišlo takový´´gumový´´
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia
Felda
Jo zatím mám taky pozitivní názor na feldu 1,3 MPi...už ji mám druhým rokem a zatím spokojenost,nikdy toho moc nechtěla,jen ta koroze mě začíná štvát.....
Co mě docela zaráží je jet 55km/h na 5 rychlost....za prvé to nic neušetří,právě naopak a být tím motorem tak vylezu a nakopu někoho někam,chudák kliková hřídel a ojniční čepy-to bez urážky.....když jedu město po rovném táhlém úseku tak řadím nejvýš 4,když je to třeba do mírného kopce tak hnedka 3...nenechám spadnout otáčky pod 1900,v žádném případě.....na spotřebu je třeba hlavně to,aby se ten motor točil lehce a v optimálním pásmu otáček,u motoru 1,3 MPi to je kolem 2200-2900 otáček,nejmenší spotřeba je když se to drží v tomto pásmu(vyzkoušeno z vlastních dlouhých jízd)
01.09.2013 | 00:24:39 | Rambo-x | 109.238.43.* Reagovat
RE: Felda
Jo a co se týče stabilizátoru,moc doporučuju dodělat....dá se sehnat z vrakoviště od 200 korun,dokoupíš gumičky a šroubky a montáž už je otázka chvíle.....podvozek se vylepší poměrně zásadním způsobem-teď konečně můžu říct že auto jede tam kam točím volantem,bez toho stabilizátoru a rozpěrky tlumičů mě to přišlo takový´´gumový´´
01.09.2013 | 00:28:29 | Rambo-x | 109.238.43.* Reagovat