Rok výroby:1999Typ motoru:MPIStav km při koupi:201 000 kmStav km nyní:228 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:10. 1. 2015
nízká spotřeba spolehlivé motory 1.3 MPI prostorný zavazadelník u kombi nízké provozní náklady ( ještě nižší s LPG) levná na pořízení
Slabé stránky
snadno koroduje hodně drobných závad nulová aktivní a pasivní bezpečnost nekomfortní, hlučné auto velmi chudá výbava
Závady a opravy na autě
Mám Felicii už asi přes dva roky a za tu dobu jsem se setkal s množstvím závad.
Nepohodlné závady, které vznikly časem a neřešil jsem je přestal fungovat centrál vadný cyklovač stěračů v poloze I, někdy stěrače stírají rychle, někdy pomalu ulomený spínač mlhových světlometů nefunkční naklápění světel netěsnost střešního okna tuhnoucí řazení prasklá manžeta poloosy
Vážné závady, které jsem řešil: vyměněné předních tlumičů výměna levého čepu řízení výměna brzdových kotoučů, destiček a kapaliny výměna středového dílu výfuku výměna všech filtrů a náplní ošetření koroze blatníků, lemů a podběhy
Závady, které vzhledem ke stáří řešit nebudu: úniky chladící kapaliny úniky oleje z motoru a převodovky koroze pátých dveří, už i nosných částí karoserie chcípání motoru při jízdě na rezervu
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zakoupil jsem auto v roce 2012 v jednom jihomoravském autobazaru s 203 tisíci ověřenými kilometry za 20 tisíc, ročník 1999, 1.3 MPI LX. Podařilo se mi kontaktovat předchozího majitele a zjistil jsem, že na voze byla provedena výměna rozvodů a zadních brzd.
Koupil jsem si auto pro začátek, abych se naučil řídit a aby mě nestálo příliš moc peněz. To Felicie zvládala bravurně. Dokonce jsem i s ní jezdil jeden čas na E85 bez úpravy a se spotřebou jsem se dostal dokonce na hodnotu 5,2 l/100 km. S přibývající zimou jsem od E85 ustoupil a vrátil se k benzínu. Celkově se mi líbí velmi nízké provozní náklady na Felicii, kdy za tisícovek uděláte si půlku nového auta.
Pokud zvolíte motorizaci 1.3 MPI, tak máte při pravidelné péči nesmrtelný motor. Jeho opravy jsou nenáročné a snadné, kteér zvládne každý strejda v garáži.
Interiér mi třeba oproti Fábii přijde atraktivnější a uvnitř auta je více prostoru.
Časem ale začalo přibývat množství drobných závad, které by v součtu udělaly celkem pěknou položku, např. centrální zamykaní přestalo fungovat nebo při jízdě na rezervu mi najednou zhasnul motor a nebylo daleko od nehody. Začala se mi ztrácet chladící kapalina a olej z převodovky. Rez pomalu prožírá zadní dveře, chytla se na blatníky, na lemy a už začala napadat i nosnou část karoserie. Podběhy, lemy a blatníky jsem vyřešil vcelku levně, ale nosnou část karoserie už ne. Felicie je méně spolehlivé auto, kdy jsem do auta lil jen náplně, měnil oleje a udělal pár menších(resp. levných) oprav důležitých věcí. Těch drobných závad je však hodně a nemám chuť je řešit.
Samotnou kapitolou jsou jízdní vlastnosti. Není to tak dávno, co jsem při 40 km/h rychlosti na sněhu vylétnul z mírné zatáčky a málem se srazil s protijedoucím autem. S jiným autem bych vylétl také, rozdíl je, že Felicia se v tu chvíli stala neovladatelnou mašinou (absence posilovače a ABS) a nebýt duchapřítomnosti protijedoucího řidiče, nepsal bych tuto recenzi. Auto má nulovou aktivní a pasivní bezpečnost, běžné koupit auto bez airbagů. I na prázdné zasněžené ploše se jinak chovalo auto s ABS a posilovačem a jinak moje Felicia.
Komfort jízdy je také na minimální úrovni, teda pokud nemáte kvalitnější sedačky z GLXi verze. Nulové boční vedení a snadno se prosedí a na delších cestách jsou vcelku nepohodlné. Je to však subjektivní záležitost. Hluk motoru začíná být nad 100 km/h nepříjemný, při dálničních rychlostech přehluší i řeč či rádio. Při nerovnostech se všechno klepe, cítíte každý výmol. Klimatizace je pro Feldu snad sprosté slovo a pokud koupíte se střešním oknem, tak se připravte na netěsnosti. Viděl jsem dost Felicií se střešním oknem a viděl jsem jich hodně co zatékaly.
Pro začátek mi auto pěkně posloužilo, ale pokud nehledíte jen na provozní náklady, je lepší investovat do jiné značky.
Cyklovač je v pořádku kámo jen ho neumíš používat jde na něm nastavit prodlevu zapnout vypnout zapnout rozdíl v čase je způsoben pamětí toho cyklovače :-)
Já pořídil Favorita úplně ze ze stejných důvodů už nějaký ten rok z5. Koukám, že se ve felicii zas až tolik nezměnilo. Starší auto, kde si člověk hromadu věcí dokáže opravit. Nebolí ho nějaký ten parkovací šrám. Vyjezdí se na něm a chytně grif. A hlavně během toho ježdění zjistí co vlastně bude chtít pak za vlastnosti nového/novějšího vozu. Rozhodně lepší volba, jak brát s mokrými papíry Bávo/Audi za 40 klacků, do kterého stejně nasypeš hromadu peněz a pak to stejně nasypeš do stromu při výjezd ze zatáčky při prvním deštíku.
Je pravdou, že Felicia = modernizovaný Favorit. Jízdní vlastnosti prakticky stejné. Fábie či Octavie dokonce staršího data je úplně jiná liga.
Felicia je takový přechoďák, jo svezeme se, ale pak si koupíme něco jiného. Hlavně osobně Felicii hodnotím jako nespolehlivou, ona sice trpí dětskými nemocemi, ale pokud člověk není mechanik, tak nemá čas a chuť s tím pořád někam jezdit.
Znám zase dost kluků, co začínají s Pašíkem či Audinou a neměli takové problémy. Je to o řidiči, ne o autě. Aspoň z velké části.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia
cyklovač
Cyklovač je v pořádku kámo jen ho neumíš používat jde na něm nastavit prodlevu zapnout vypnout zapnout rozdíl v čase je způsoben pamětí toho cyklovače :-)
13.09.2017 | 08:37:56 | Břeťa | 195.212.29.* Reagovat
Konečně někdo s mozkem.
Palec nahoru za přístup k začátku řidičské kariéry. Kéž by to takto aplikovali všichni začínající řidiči.
12.01.2015 | 06:49:43 | Roman B. | 192.168.1.* Reagovat
RE: Konečně někdo s mozkem.
Jo, to byla velká škola :)
12.01.2015 | 22:03:31 | Jarda | 193.165.148.* Reagovat
RE: Konečně někdo s mozkem.
Já pořídil Favorita úplně ze ze stejných důvodů už nějaký ten rok z5. Koukám, že se ve felicii zas až tolik nezměnilo.
Starší auto, kde si člověk hromadu věcí dokáže opravit. Nebolí ho nějaký ten parkovací šrám. Vyjezdí se na něm a chytně grif. A hlavně během toho ježdění zjistí co vlastně bude chtít pak za vlastnosti nového/novějšího vozu.
Rozhodně lepší volba, jak brát s mokrými papíry Bávo/Audi za 40 klacků, do kterého stejně nasypeš hromadu peněz a pak to stejně nasypeš do stromu při výjezd ze zatáčky při prvním deštíku.
13.01.2015 | 18:14:26 | Temp | 78.45.78.* Reagovat
RE: Konečně někdo s mozkem.
Je pravdou, že Felicia = modernizovaný Favorit. Jízdní vlastnosti prakticky stejné. Fábie či Octavie dokonce staršího data je úplně jiná liga.
Felicia je takový přechoďák, jo svezeme se, ale pak si koupíme něco jiného. Hlavně osobně Felicii hodnotím jako nespolehlivou, ona sice trpí dětskými nemocemi, ale pokud člověk není mechanik, tak nemá čas a chuť s tím pořád někam jezdit.
Znám zase dost kluků, co začínají s Pašíkem či Audinou a neměli takové problémy. Je to o řidiči, ne o autě. Aspoň z velké části.
13.01.2015 | 21:30:53 | Jarda | 193.165.148.* Reagovat
RE: Konečně někdo s mozkem.
Myslím že to jde i jednodušeji než jezdit s Feldou kde jde všechno do kopru...
14.01.2015 | 15:18:41 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: Konečně někdo s mozkem.
Tak to zcela bez debat, ale komu ku prospěchu?
16.01.2015 | 08:58:28 | Roman B. | 192.168.1.* Reagovat