Rok výroby:1997Typ motoru:1,3 (50KW)Stav km při koupi:134 000 kmStav km nyní:144 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:6,2 l/100 kmVloženo:12. 10. 2008
Nejednalo se o poruchy že by auto nejelo, ale spíš o to co jsem chtěl preventivně sám raději opravit.
1) Motor: - výměna chladiče - rezavý, tekl a kvůli němu koroze přední masky (500 kč) - výměna termostatu - moc to chladilo (280 Kč)
2) Karoserie: - kompletní vystříkání ditun a podvozku (2000 kč) - oprava laku svépomocí a nátěr všech možných části vozu antikorozní barvou a přípravky, kompletní přelakování čelní masky (500 kč)
4) Ostatní: - montáž třetího brzdového světla (300 kč) - výměna čidla venkovní teploty k palubnímu PC (NTC-0,2 2,2K - 16 kč) - výměna stěračů za delší a účinnější (150 kč) - namontování ofuků (450 kč)
Opravy po koupi vozu stály cca 5000 kč. A vůz je jako nový.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil za 40 tisíc. Felicie 1,3 MPI 50 KW rok 1997. Barva "Zelená smaragdová metalíza ve výborném stavu. Auto mělo jen mírnou korozi lemů nad levými blatníky a chladič nevypadal nic moc. Podvozek v pořádku a motor taky pracoval správně. Byla k tomu servisní knížka a byl to první majitel. Auto mělo palubní počítač, což považuji za velkou přednost, poněvadž je možné kontrolovat spotřebu a tím v podstatě částečně i správný chod motoru.
Jezdil jsem asi půl roku bez jakéhokoli zásahu do vozu, abych zjistil jestli je vše v pořádku a jestli má smysl do auta cpát další peníze. Po půl roce jsem usoudil, že má smysl auto zrekonstruovat. Motor šlape jak hodinky a s autem nejsou žádné vážné potíže. Auto má průměrnou spotřebu pouze 6,2 Litrů naturalu a olej to nežere vůbec. Takže pohoda.
Vše si na autě dělám doma v garáži, takže mně to stojí jen tolik co stojí materiál a součástky. Takže například kompletní oprava koroze vozu stála jen 500 kč (antikorozní základ, šmirgl ,tmel, barva, lak), výměna chladiče mně vyšla jen na 500 kč, termostat jen 280 kč, atd. Lak je nyní jako nový, není problém to v domácích podmínkách slušně opravit skoro zdarma. Venkovní lak vždy zrekonstruuji podle odborného návodu a dané místo z vnitřní části vyčistím a nastříkám asfaltovým sprejem proti korozi. Tím zamezím dalšímu přístupu vody a vzduchu na dané místo.
Dále je porouchané hydro-ovládání světel, to budu předělávat na elektrické. Vyjde to asi na 1500 kč a bude klid. V dalším roce mám v plánu výměnu rozvodů, nechat odborně zkontrolovat a opravit podvozek a pak už jen co bude opravdu potřeba. Vůz nemá žádnou speciální výbavu. Tu jsem ani v autě starém 11 let nechtěl. Protože co je mechanické si dokážu snadno opravit sám a každá oprava elektrického zařízení by se prodražila.
Motor je ve výborném stavu a akceleruje velice slušně. Takže nemám problém přidat do kopce a ani s předjížděním nejsou vetší potíže. Celkem to tedy zatím stálo 45 tisíc. Za ty peníze velice slušný kousek. Jsem spokojený .-)
Auto jsem se rozhodl věnovat rodičům. Nebyly s ním stále potíže, ale hodně cestuju v létě a už jsem odmítal trpět ty horka v autě. Takže jsem se toho zbavil, jen proto, že to nemělo klimatizaci a moc se tím nedalo jet daleko po dálnici. Stašně to řvalo a po delší cestě mně z toho třestěla hlava. Doufám že rodičům to bude sloužit stejně dlouho a bez potíží jako mě. Oni naštěstí po dálnici daleko nejezdí. Opravené to mají, tak snad budou jen jezdit.
Ve felicii nebyla žádná výbava a nové auto mám v maximální výbavě, tak uvidíme jak s tím budu z hlediska nákladů a spolehlivosti pokojený.
Auto vlastním už 4 roky. Stav tachometru CCA 190 tkm. Delší dobu jezdilo bez investic a bez poruch, ale velké části mechanických dílů docházela životnost. Rozhodoval jsem se jestli auto prodám a koupím novější, nebo ho nechám pořádně rekonstruovat. Jelikož s motorem nejsou potíže nakonec jsem se rozhodl pro rekonstrukci. Měnil jsem vadné díly podvozku + tlumiče, měnil jsem mechanismus řazení, brzdové destičky, palivový filtr, kontrolky na palubce, nechal jsem si seřídit vůli ventilů, měnil jsem silentbloky v motoru a spoustu dalších drobností. Celkem to stálo zhruba 10 tisíc a opravdu se to vyplatilo. Auto konečně neskáče jak koza, podvozek se se chová jak má a umí pěkně tlumit nerovnosti. Řazení je přesné a čisté, motor má minimální vibrace. Jezdí teď moc pěkně. Určitě se to vyplatilo a za oněch 10 tisíc zase pár let v pohodě pojezdím. Pokud máte Felicii co je po motorové stránce v pořádku, mohu tuto rekonstrukci hlavně podvozku a řazení jen doporučit.
No je to síla. Od března 09 do března 2010 jsem měnil jen: čepy řízení, gumy horního uložení tlumičů, svíčky, silentblok víka převodovky, T řadící páky a filtry + olej. Cca servisní náklady 2000 kč za celý rok. Jinak vše šlape jak má. Paráda :-D
Tak jsem přežil zimu a mám najeto skoro 150 tisíc. V zimě startuje stejně dobře jako v létě. Od rekonstrukce vozu na podzim 2008 se nevyskytla žádná závada. Akorát mně čeká výměna jednoho zadního lemu, už se trochu projevuje. Jinak pohoda. Aktuální dlouhodobá spotřeba je 5,8 litrů .-)
Mám 1,3 50kw MPI celkem asi 2 roky. Náhradní díly, servis bez problémů u známého. Jízdní vlastnosti: příšerný rejd, v parkovacím domě se neotočím, skáče jako koza, ve 120km/h a výše se na dálnici kýve jak topol ve větru, po jízdě 5h můžete jít na masáž zad :) Jinak mi vyhovuje že to nic nemá a neumí, neboť všechny ty pi*oviny se kazí a stojí zbytečné love. Poté co jsem přidal kryt předního sání na kapotě, to v létě lépe chladí a neteče do motoru. Levné spolehlivé auto co vydrží věky !!!
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia
Už šlo z domu
Auto jsem se rozhodl věnovat rodičům. Nebyly s ním stále potíže, ale hodně cestuju v létě a už jsem odmítal trpět ty horka v autě. Takže jsem se toho zbavil, jen proto, že to nemělo klimatizaci a moc se tím nedalo jet daleko po dálnici. Stašně to řvalo a po delší cestě mně z toho třestěla hlava.
Doufám že rodičům to bude sloužit stejně dlouho a bez potíží jako mě. Oni naštěstí po dálnici daleko nejezdí. Opravené to mají, tak snad budou jen jezdit.
Ve felicii nebyla žádná výbava a nové auto mám v maximální výbavě, tak uvidíme jak s tím budu z hlediska nákladů a spolehlivosti pokojený.
22.09.2013 | 23:40:20 | S-tony | 94.113.228.* Reagovat
Po 4 letech
Auto vlastním už 4 roky. Stav tachometru CCA 190 tkm. Delší dobu jezdilo bez investic a bez poruch, ale velké části mechanických dílů docházela životnost. Rozhodoval jsem se jestli auto prodám a koupím novější, nebo ho nechám pořádně rekonstruovat. Jelikož s motorem nejsou potíže nakonec jsem se rozhodl pro rekonstrukci. Měnil jsem vadné díly podvozku + tlumiče, měnil jsem mechanismus řazení, brzdové destičky, palivový filtr, kontrolky na palubce, nechal jsem si seřídit vůli ventilů, měnil jsem silentbloky v motoru a spoustu dalších drobností. Celkem to stálo zhruba 10 tisíc a opravdu se to vyplatilo. Auto konečně neskáče jak koza, podvozek se se chová jak má a umí pěkně tlumit nerovnosti. Řazení je přesné a čisté, motor má minimální vibrace. Jezdí teď moc pěkně. Určitě se to vyplatilo a za oněch 10 tisíc zase pár let v pohodě pojezdím. Pokud máte Felicii co je po motorové stránce v pořádku, mohu tuto rekonstrukci hlavně podvozku a řazení jen doporučit.
18.05.2012 | 09:58:39 | S-tony | 131.207.242.* Reagovat
Zase po roce
No je to síla. Od března 09 do března 2010 jsem měnil jen:
čepy řízení, gumy horního uložení tlumičů, svíčky, silentblok víka převodovky, T řadící páky a filtry + olej. Cca servisní náklady 2000 kč za celý rok. Jinak vše šlape jak má. Paráda :-D
20.03.2010 | 20:54:19 | S-tony Reagovat
Po roce - 31.Březen 2009
Tak jsem přežil zimu a mám najeto skoro 150 tisíc. V zimě startuje stejně dobře jako v létě. Od rekonstrukce vozu na podzim 2008 se nevyskytla žádná závada.
Akorát mně čeká výměna jednoho zadního lemu, už se trochu projevuje. Jinak pohoda.
Aktuální dlouhodobá spotřeba je 5,8 litrů .-)
31.03.2009 | 00:58:31 | S-tony Reagovat
RE: Po roce - 31.Březen 2009
Mám 1,3 50kw MPI celkem asi 2 roky. Náhradní díly, servis bez problémů u známého. Jízdní vlastnosti: příšerný rejd, v parkovacím domě se neotočím, skáče jako koza, ve 120km/h a výše se na dálnici kýve jak topol ve větru, po jízdě 5h můžete jít na masáž zad :) Jinak mi vyhovuje že to nic nemá a neumí, neboť všechny ty pi*oviny se kazí a stojí zbytečné love. Poté co jsem přidal kryt předního sání na kapotě, to v létě lépe chladí a neteče do motoru. Levné spolehlivé auto co vydrží věky !!!
11.12.2012 | 17:33:12 | ALDA | 213.192.60.* Reagovat
RE: Po roce - 31.Březen 2009
Ale žádný pi*oviny se nekazí....
11.12.2012 | 17:44:01 | | 78.102.114.* Reagovat