Recenze Škoda Felicia GLXi 1.3 MPI
“Vůz pro každého!”

Autor recenze: Jazz (20 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1995 Typ motoru:50 KW Stav km při koupi:14 300 km Stav km nyní:14 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Průměrná spotřeba: 6,5/9.5 l/100 km Vloženo: 31. 12. 2008

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia GLXi 1.3 MPi 50 KW r.v.1997

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím jsem s tímto vozem mnoho nenajezdil, ale za tu chvíli co ho mám se toho moc nepřihodilo. Kromě toho že jsem byl upozorněn na opravu těsnění na šíbru (vůz z SRN), který stejně pořád teče (je prosinec a každý déšť připadně sníh je po rozjezdu znát na nutnosti zakoupit si pláštěnku a zřejmě i nový tapecírung) vše v pořádku. Ano nefunguje mi správně cyklovač stěračů a topná mřížka na zadním skle netopí vůbec a čas odčasu nesvítí kontrolky okolo topení a zapalovače. Toto všechno jsou jen drobnosti které dám za pár dní do pořádku, jinak je vše OK.


Hodnocení a zkušenosti s autem

/Zkušenosti si dovolím porovnávat s mou bývalou se kterou teď brázdí silnice otec/

Co mohu říci je to že je vůz z Německa, ze země kde je základní výbava to co pro nás "plná palba", a na výbavě je to znát. Otec má stejnou výbavovou řadu tedy GLXi a po elektrickém šíbru a airbagu, není ani památka. Má jen střešní okénko na kličku ;). Jinak na mém voze stále plné funguje centrální zamykání (u otcové už asi 6 let ne) a dálkové ovládání taktéž (u otcové k ničemu bez centrálu:) a to je na skoro 14 let starý vůz výkon (tedy co se škodovek týče).

Co se motoru týká šlape jako hodinky a to doslova, tedy alespoň doteď, sešlápnutí plynu k podlaze je kupodivu znát na lehkém zatažení do sedaček, což sem se velmi podivil u 50 KWvého motoru (u Škody Octavie RS sem si to radši ani nedovolil :). Jen nejsem spokojen se spotřebou, ale to je dáno tím že jsem trochu agresivnější jezdec (samozřejmě když je ta možnost... třeba rovinky nebo prázdné silnice). Je sice velice hlučný a to zvláště při rychlostech nad 100 Km/h, ale na 1.3 MPi to nemá. Pokud je tepleji nastartuje během okamžiku (když sem ho startoval prvně podržel sem klíček zřejmě o pikosekundu déle...rachot starteru mi vehnal slzy do očí :), ovšem pokud je mráz, musí se podržet o mnoho déle, ale nastartuje. Inu motor z favoritu s karburátorem je slušně sestrojen

Jízdní vlastnosti super. Mám na voze sportovní tlumiče, sníženou přední část a nové brzdové kotouče. Je to znát na brzdovém pedálu který je na po sešlápnutí na maximum v poloze odporu u vozidel s ABS (bývá to tak kolem půl pedálu) a zastaví téměř okamžitě i z vyšších rychlostí ovšem zablokování kol je jasná věc. K těm tlumičům bych se vrátil, mám je sice parádně tuhé, ale přitom ne tolik, tak jak by to mělo na správné silnice být, ale na silnice v kladenském okresu bych je v žádném případě nedoporučoval (kdo je z Kladna a okolí pochopí, ostatním pro upřesnění doporučuji zajet si na polní cestu v padesáti kilometrové rychlosti).
Takto se mi zdá že zavěšení podvozku dlouho nevydrží.

Motor otcové felicie, který ma najeto okolo 175 000 km, v bídném stavu, zřejmě to bude jeho vlažným stylem jízdy, a ježděním po městě na pátý převodový stupeň klidně i při
1200 ot./min., do zatáček se na dvojku kvůli extrémnímu cukání motoru skoro nedá jet a na jedničku to také nelze, protože dávat za rychlosti jedničku není moc "košer" jak jistě řidiči ví (tento vůz mě naučil jezdit do zatáček přes spojku, je to zlozvyk). Řídící jednotka si na to už asi zvykla a tak to taky vypadá.

Závěrem
Jsem se svou felicií naprosto spokojen...motor jede, kola se točí. Žádná sláva to samozřejmě není, to by u felicií snad nikdo nečekal, ale komfort je dostačující. Hlavně že to doveze
z místa A do místa B. za cenu 40.000,- Kč bych si nic lepšího nemohl přát.(mohl ale ciziny se relativně prodraží při koupi náhradních dílů, nedej bože při opravě po nehodě)
S otcovu už jezdím jen sporadicky a jsem celkem rád (ono se v tom už vážně nadá skoro jezdit :)
Na jaře přijdou hlíníková kola, snad i sportovní kit filtrů a budu spokojen kompletně

Škodu Felicia bych doporučil všem začínajícím řidičům jako jsem i já, je to celkem spolehlivý vůz a člověk se na něm výborně naučí, co na tom že nemá posilovač řízení (platí u 1.3, pokud vým tak 1.9D ho má, a limitovaná série 16 ventilového mototu také), že nemá ABS (zde jde zase o rok výroby, novější ABS už měli). Na vše se dá zvyknout.
Pokud mi vůz bude nadále sloužit nechám si ho.

(Vůz jsem koupil od rodiného známeho a automechanika)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia

Vložit komentář

Stando 75 kw není 110 koní,vzdělávej se http://levne-topeni.kvalitne.cz/kw-kone.php

23.12.2010 | 11:11:08 | Jirka Reagovat

1,6 16V (75kW/110koní) je motor z Octávie, nikoli z felicie. A jestli v nějaké felicii je, tak si ho tam dal Franta Koumes sám v garáži... :-)

19.12.2010 | 19:00:52 |  Reagovat

pavel

Feldu sice nemám, ale měli jsme ji ve firmě. Nevím, co máš konkrétně na mysli, ale starty v mrazech v pohodě, topila slušně, akorát ve velkých mrazech se motor i při delších jízdách nechtěl zahřát na provozní teplotu-řešeno "teplodeklem". Co se týká jízdních vlastností, tak v zimě hlavně s naloženým kombíkem do zatáček opatrně, ale to snad normální řidič respektuje s každým autem, když je sníh, břečka nebo hrozba náledí.

19.12.2010 | 16:53:05 | marne Reagovat

pomoc

dobry den chystam se koupit felicia combi r.95 a zajimalo by me jak jezdi v zime jel sem sni jenom v lete a nemužu si stežovat moc zkušenosti ješte nemam tak prosim porad te dekuji

19.12.2010 | 12:18:39 | pavel Reagovat

mpi se v 95 nedelali jen jednobod

27.01.2009 | 20:59:03 |  Reagovat

Zadna 16v verze se nikdy do Feldy nedavala,nejvykonějši motor,co se daval je 1,6 55KW 8ventil,letity mrtka motor od VW,mymochodem v Golfech fungoval mnohem lip..

11.01.2009 | 22:07:11 |  Reagovat

16V neni

16V nevyraběli toje volovyna a filtr kit nedavej akorat to víc řve a zdase že to jede huř

11.01.2009 | 22:01:44 | štefka Reagovat

Zkrátka 1,6 16V felicia (75kW/110koní) měla jiak upravený podvozek než sériovka, lepší brzdy-4x kotouče a rozšířené nápravy.

02.01.2009 | 19:59:01 |  Reagovat

"16V ve feldě měl jinak upravený podvozek dimenzovaný na tíhu motoru" - běž za roh a flákni si.

02.01.2009 | 19:52:39 | Radek Reagovat

felicia 16ventil

16V ve feldě měl jinak upravený podvozek dimenzovaný na tíhu motoru a výkon motoru (75 kW/110PS). Dával se víceméně do verzí Laurin a Klement a do verzí určených na vývoz.

02.01.2009 | 19:45:44 |  Reagovat

Limitovaná edice 16ti ventilu ve Feldě? To slyším poprvé! Že yb tam dali 1,6 16V 77Kw-to by byla felda pěkné žihadlo. Ale co na to podvozek a brzdy....

02.01.2009 | 19:33:04 | Jerry Reagovat

ahaaa..

a dalsi kritik beze jmena....se aspon podepis at vime komu odepsat...myslim ze kazde¨j ma svuj nazor....nam napis v cem jezdis ty

01.01.2009 | 22:53:48 | jindra Reagovat

Recenziu asi pisal 19 rocny chalan, ktory uz nemusi chodit autobsom. Sportovy KIT sania tej zdochline urcite pomoze!

01.01.2009 | 20:05:45 |  Reagovat

16 ventil?

16 ventil vo felde?to je nejaký novoročný žart asi,nemyslel si náhodou 1,6 litrový motor,ale ten je 8 ventil,a nie je to limitovaná serie,lebo sa bežne vyrábali podobne ako 1,9 D

01.01.2009 | 09:23:57 | buggy Reagovat