Rok výroby:2005Typ motoru:1967Stav km při koupi:119 000 kmStav km nyní:127 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:9. 12. 2008
Začnu zeširoka - po zkušenostech s Octavií I. generace - konkrétně 1.9 TDi 81kW / r.v. 99 se kterou jsem najezdil cca. 120tis. km (od 110 - 230tis.) a kromě spotřebního materiálu a nafty jsem do ní neinvestoval, tak mě její následovnice dost nemile překvapila. Koupil jsem krásnou Octavii 2.0 TDI / 2005 roku ve výbavě Elegance. První dojmy docela super - po ujetí cca. 5000km jsem byl konfrontaván s kontrolkou nízké hladiny oleje - říkám si fajn - prostě longlife oleje to prostě žere víc. No a v servisu zjistili dost nemilou věc - špatné těsnící kroužky na vstřicích - prostě dostával se olej do nafty - paliv. filtr jak bota. Později ve škodovce jsem zjistil, že byla v 80tkm měněná hlava (častá to nemoc BKD motoru z let 04-05) a pravděpodobně tyto kroužky nebyly vyměněny).Takže první servis á 12.000kč a výměna těsnění vstřiků. Zároveň jsem provedl výplach motoru a použil NElonglife olej (na 15000km) - přecejenom tam pak vydrží celých 15.000km bez dolití. Vyjedu ze servisu s úsměvem na rtech a po cca. 600km auto zdechne. Odtah do servisu a problém s elektroinstalací - diagnostika, výměna dvou pojistek a auto se chová dost podivně - palubní deska svítí jak vánoční stromeček, nejde servo, nejde klima a ESP, vrcholem všeho je, že auto po nastartování prostě nejde chcípnout - vytáhnu klíček a motor běží jako by se nechumelilo. Auto putuje již do značkového servisu Škoda a tam zjistí, že došlo (nevím jak) k zalití reléové skříně v mot. prostoru vodou - bylo špatně nasazené víko. Následuje oprava spočívající v tom, že se autí dva dny vyhřívá pod teplným fukarem a poté jsou kontakty prostříknuty kontaktolem a vše maká jak má. Od té doby tomu autu prostě nevěřím - takže co nevidět, zhruba za týden půjde opět do bazaru a už jej nechci vidět.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zkušenosti: Měl jsem celkem tři Škody Octavie 1. O1 - 1.9TDI - 81kW / 99 2. O1 - 1.8T - 110kW / 00 3. O2 - 2.0 TDI - 103kW / 05
O1 - obě dvě auta bez problémů O2 - viz. výše - asi blbej kus s blbym motorem - prý jsou 1.9 TDI spolehlivější.
Moja zena ma VW Passat 2,0 TDi DSG r.v.2007 a auticko si nejde vynachvalit. "Je to najlepsie auto ake som kedy mala. Keby odo mna nechcelo kazde tri mesiace 1000 EUR v zivote by som ho nevymenila." Ceresnickou na torte bola zlomena kluka (140tis. + ca. 100tis. ztocenych). Vymena motora u mechanika v garazi aku ma aj moj otec ma stala 1300 Eur. Teraz uz ani boh nevie co v tom aute je. A tak som povedal dost. Auto prec a vyberame nieco ine. Problem je len v tom, ze 2.0 TDi je vo vsetkych znackach koncernu. Takze opustame VW group a pustame sa do vod pre nas nepoznanych. Snad to dobre dopadne.
Co se týče recenzí na auta Škoda je tadle jedna z mála pravdivých. Neznám skoro nikoho, kdo denně jezdí se škodou a nestěžuje si na poměrě závažné výrobní chyby a poruchy. Škoda je třeba designově podařená, ale kvalita aut je vrcholně špatná. Samozřejmě záleží na modelu, obecně toto pravidlo nepltí pro všechny modeli a motorizace. Například Škoda Fabia HTP je dobrá opravdu jen do města a na malé porce kilometrů ročně. Naopak třeba Škoda Felicia 1,3 50 KW má jeden z nejpovedenějších motorů co do spolehlivosti.
Ale blbost! Jezdím denně se Škodou Octavia II Scout, 2.0 TDI DPF, ročně asi 35-40 tisíc km. Žádný problém nemám, motor je spolehlivý jako hodinky. Totéž kolega. 2.0 TDI jsou výborné motory, ale jen některé řady, to je potřeba rozlišovat. Např. starý 8-ventil BMM je v podstatě jen předělaný 1.9 TDI, takže ho netrápí problémy pozdějších 16-ventilů. Rozhodně bych nepaušalizoval. Stačí se v tom trochu orientovat a vyvarovat se třeba právě těch problematických 16-ventilů.
si dovolil nepovažovať za bežnú poruchovosť, ale za vážnu výrobnú vadu!!! Čo ušetrili na slepom vývoji, to stratia na dôvere k značke. W draho zaplatí klamanie zákazníka a bude musieť vynaložiť oveľa viac peňazí na získanie reputácie. Podobne ako P s 307, Mercedes s E a podobne.... Motor, ktorému praská hlava, v dnešnej dobe je do neba volajúca hanba, za tie ceny by mali vyraziť predstavenstvo, že to dopustili...a ľuďom, čo kúpili nekvalitné motory už z výroby!!, vrátiť peniaze. Takto bude W Passat čoskoro lacnejší s 2.0 TDi, než O II s 1,9 TDi...., čo už aj pomaly je...
Nevidím v tom nic zvláštního, 33% poruchovosti je u šáde jen lehce nad průměrem,felda má 29%.Ty hlavy praskají i na pasatech, prý jsou možná z Číny(ne to není vtip).Příště budeš chytřejší.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
... moja realna skusenost
Moja zena ma VW Passat 2,0 TDi DSG r.v.2007 a auticko si nejde vynachvalit. "Je to najlepsie auto ake som kedy mala. Keby odo mna nechcelo kazde tri mesiace 1000 EUR v zivote by som ho nevymenila." Ceresnickou na torte bola zlomena kluka (140tis. + ca. 100tis. ztocenych). Vymena motora u mechanika v garazi aku ma aj moj otec ma stala 1300 Eur. Teraz uz ani boh nevie co v tom aute je. A tak som povedal dost. Auto prec a vyberame nieco ine. Problem je len v tom, ze 2.0 TDi je vo vsetkych znackach koncernu. Takze opustame VW group a pustame sa do vod pre nas nepoznanych. Snad to dobre dopadne.
28.03.2012 | 16:42:32 | | 85.248.177.* Reagovat
Škoda a recenze
Co se týče recenzí na auta Škoda je tadle jedna z mála pravdivých. Neznám skoro nikoho, kdo denně jezdí se škodou a nestěžuje si na poměrě závažné výrobní chyby a poruchy. Škoda je třeba designově podařená, ale kvalita aut je vrcholně špatná. Samozřejmě záleží na modelu, obecně toto pravidlo nepltí pro všechny modeli a motorizace. Například Škoda Fabia HTP je dobrá opravdu jen do města a na malé porce kilometrů ročně. Naopak třeba Škoda Felicia 1,3 50 KW má jeden z nejpovedenějších motorů co do spolehlivosti.
11.12.2008 | 16:40:09 | Grami Reagovat
RE: Škoda a recenze
Ale blbost! Jezdím denně se Škodou Octavia II Scout, 2.0 TDI DPF, ročně asi 35-40 tisíc km. Žádný problém nemám, motor je spolehlivý jako hodinky. Totéž kolega. 2.0 TDI jsou výborné motory, ale jen některé řady, to je potřeba rozlišovat. Např. starý 8-ventil BMM je v podstatě jen předělaný 1.9 TDI, takže ho netrápí problémy pozdějších 16-ventilů. Rozhodně bych nepaušalizoval. Stačí se v tom trochu orientovat a vyvarovat se třeba právě těch problematických 16-ventilů.
01.05.2013 | 18:59:55 | Krabat | 91.187.45.* Reagovat
Praskanie hláv by som
si dovolil nepovažovať za bežnú poruchovosť, ale za vážnu výrobnú vadu!!! Čo ušetrili na slepom vývoji, to stratia na dôvere k značke. W draho zaplatí klamanie zákazníka a bude musieť vynaložiť oveľa viac peňazí na získanie reputácie. Podobne ako P s 307, Mercedes s E a podobne.... Motor, ktorému praská hlava, v dnešnej dobe je do neba volajúca hanba, za tie ceny by mali vyraziť predstavenstvo, že to dopustili...a ľuďom, čo kúpili nekvalitné motory už z výroby!!, vrátiť peniaze. Takto bude W Passat čoskoro lacnejší s 2.0 TDi, než O II s 1,9 TDi...., čo už aj pomaly je...
10.12.2008 | 22:07:49 | ľuboš Reagovat
normál
Nevidím v tom nic zvláštního, 33% poruchovosti je u šáde jen lehce nad průměrem,felda má 29%.Ty hlavy praskají i na pasatech, prý jsou možná z Číny(ne to není vtip).Příště budeš chytřejší.
10.12.2008 | 21:02:46 | bob Reagovat
Tie hlavy naozaj praskaju. Na nasom sluzobno ju tiez menili..... Inak zbytok ti asi sposobil inteligent v servise.
10.12.2008 | 10:17:00 | Reagovat