Recenze Škoda Octavia 1.6 LX
“Abnormálně prostorný a pohodlný vůz pro nenáročného a všímavého údržbáře.”

Autor recenze: yardis (29 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:1.6 55kW Stav km při koupi:85 000 km Stav km nyní:123 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 7,8 l/100 km Vloženo: 3. 7. 2006

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.2

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Ascona

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Předchozí majitelé ho ťukli na předek. Vše opraveno bez trvalých následků a karosérie bez znaků poškození. Při 60tis. nové rozvody, výměna spojky.

Krátce po nákupu mi v nepříjemné dopravní situaci praskl měch posilovače brzd (při 87tis km) - projel jsem proti své vůli napříč magistrálou na červenou!! Tato nechtěná ruská ruleta mi bude stačit do konce života...

Samovolně se za jízdy rozstříštilo zadní sklo - prý velmi častá závada (dělají to po čase všechny, které jsou v železném rámečku - novější typy už ho nemají a pasuje i na tento starý model)

Odešel prostřední díl výfuku, po roce provozu i zadní.

V zimě několikrát zradila původní baterie 47 Ah - dal jsem tam 55 Ah a je klid.

Auto začalo špatně táhnout, zvedla se spotřeba - nárazově pocit jízdy na tři válce. Výměněny svíčky, palivový filtr, rozdělovač a stále nic. Nakonec byla chyba v kabelech ke svíčkám.

Každou a celou zimu mi píská kontrolka oleje po nastartování - stačí aby bylo +5C a méně. Po chvíli to přestane a je klid.

Ve 120tis km špatný brzdný účinek, hučení ložiska levého předního kola a houpavé tlumiče. U brzdy jsem musel vyměnit jak destičky tak kotouče, tlumiče všechny čtyři (jeden byl dokonce vyteklý) a ložiska rovnou raději obě.

PS: I nové originál stěrače vydrží pouze jeden rok.




Hodnocení a zkušenosti s autem

K nákupu mě zlákala dobrá cena a obrovský kufr (hraju lední hokej a sem se moji ověřenou zkušeností vejdou čtyři narvané brašny v klidu - a to to není kombík.) Bezkonkurenčí!

I po osmi letech se stříbrná metalíza tváří jako funglovka. Velmi dobře "maskuje" oťuky kamínkama. Nestárne.

Ale jsem nemile překvapen, kolik drobných oprav jsem musel na tomto autě během dvou let řešit (věk vozu 6-8let). Nadruhou stranu žadný náhradní díl není problém sehnat a zodpovědných mechaniků mimo autorizované servisy je taky dost. Auto je jednoduché a snadno se opravuje - jenže já na to věčný opravování nemám čas ani náladu.

Auto je vhodné pro uživatele - údržbáře (v dobrém smyslu).

1.6 55kW je na Octavii slabý motor - vhodné pro svobodného jedince bez zavazadel a bez energie - pokud se budete tuto tezi snažit obejít a překonat, Octavia začne být až přisprostle hladová. Ani klidnou jizdou ji ale neudržíte pod 7 litry, průměr spíše na 7,5 až 8 litrech.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

praskl vak posilovace

zazil jsem stejne prihody jako autor jezdim s Octavii 1,9TDI rok 99. Taky se mi vysypalo zadni sklo z niceho nic. Horsi zavada je posilovac brzd. Praskl poprve taky krizovatka ruska ruleta. Vymena jezdim pul roku praskl znovu. Rikam si zajimave shanim informace proc. Nikdo nevi. Znova nechavam menit posilovac kvuli cene uz nepouzivam Bosch ale Vapol preventivne menim i vakuovaou pumpu. Nepomohlo nic posilovac znovu odesel. Pricina je nekde jinde po ctvrte jsem se rozhodl ze se na to podivam sam. Posilovac uz koupim na vrakovisti nehodlam do toho investovat dalsi penize. Podle meho uvazeni bude potreba vymenit zpetny ventil co kdyz se do posilovace dostava olej z vakuove pumpy a nejak narusuje tu membranu nebo kdo vi co. Jsem bezradny nikde jsem nic nenasel. Pokud najdu nekde informaci co s tim mam delat tak budu stastny ze alespon to muzu pochvalit. Jinac nemamc o k tomu rict. Stoji mne to spoustu penez a nervu.

29.10.2009 | 12:28:42 | jarda Reagovat

RE: praskl vak posilovace

ahoj. mám úplně stejný problem s posilovačem brzd. Přišel jsi na něco? díky.

05.07.2012 | 18:41:48 | pavel  | 89.24.53.* Reagovat

Klidná jízda!!!

Přesně tohle 75-ti koňka potřebuje. Pokud si ji někdo koupí a chce jezdit 150Km/hod a víc, měl si vybrat motor s lepší uvážlivostí(1,8T nebo TDi). Je taky dobré využívat hmotnost auta ve svůj prospěch-vyřazení na rovince a jízda setrvačností 1300Kg-hned bude spotřeba lepší.Auto s tímto motorem je opravdu pro klidné a pohodové řidiče. Velkou výhodou tohoto motoru je jeho "známost" v české republice(Felicia1,6-VW Polo-Seat) a tím pádem dostupnost náhradních dílů... i z vrakoviště. Přeji hodně šťastných kilometrů.

13.07.2006 | 01:04:47 | jerry Reagovat

a co noha na plynu?

Mám VW Polo Classic (taková zmenšená Octávka - na délku 4,13 m a kufr 455 l) motor 1,6 výkon 55 kW a ve 4 lidech naložený k prasknutí klidnou jízdou do 120 km/h Praha - Chorvatsko se spotřebou 5,4 - 5,8 l.

04.07.2006 | 15:59:11 |  Reagovat

RE: a co noha na plynu?

Ale kdybys nekecal,přidej,přidej a nebo uber tu bagáš a lidi a rychlost do 100,pak ano.

06.07.2012 | 21:50:10 |   | 88.102.67.* Reagovat