Recenze Škoda Octavia 1,9 SDi
“Budem kupovať o chvíľu nové a len Octáviu.”

Autor recenze: Dudi (51 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:1,9 SDi Stav km při koupi:82 000 km Stav km nyní:126 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 roky Průměrná spotřeba: 5,3 l/100 km Vloženo: 12. 12. 2008

Hodnocení inzerátu: 57 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Favorit

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

U octávie, mením brzdové doštičky , olej a to je všetko. Raz som mal problém s elektrikou, keď som prebehol cez veľkú zaplavenú cestu. A dodnes som nenašiel, ktorý konektor bol zaplavený, takže mi už rok nejde rýchlomer. ale nevadí riadim sa otáčkomerom. Trochu mi vadí hluk poloosí ,najmä pri pomalej jazde.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Nedá mi reagovať na to zrýchlenie Octávie 1,9 SDi. Neviem, kde uvádzajú, že má zrýchlenie 19,1 s na 100 km/hod. Ja mám inú skúsenosť. Osobne som ho meral s digitálnymi stopkami v ruke , a prázdny s dvoma osobami na palube ma zrýchlenie 13,5 (+ - 0,5 s). To hravo stačí všetkým favoritom,, fiatom a pod. Ibaže ja aj pri maximálnom vytáčaní mám do 6l /100 km a ostatný, napr favorit, ak ho budete vytáčať tak aj 10 l/100 km. A maximálnu rýchlosť , som dosiahol 172 km/hod. . Zase -+, ale išlo so mnou druhé auto a vodič potvrdil, že to tak je. Koľko, že majú bežné felície ? Len 1,6 a 50 kW dosahujú 165 km/hod. Takže o čom tu píšete niektorí, že nestačí ani na feldu? Píšu o svojich dojmoch asi ale nie skúsenostiach. A to auto naozaj pri 130 km/hod ešte citeľne zrychľuje,ale nevtlačí Vás do sedadla. A načo aj veď väčšina z nás nezávodí. Keď som ho ojazdené kupoval mal som veľký strach, že je to strašne lenivé. a budem veľmi nespokojný. Ale po 4 rokoch môžem povedať, že som spokojný. Samozrejme, že to auto nemôže stačiť mladým a hlavne nevyjazdeným vodičom, ktorý hodnotia auto len podľa zrýchlenia a max. rýchlosti. Je to rodinné auto a môžem povedať, že mám už v svojom veku rád bezpečnosť. Odjazdil som vyše 500 tis. km bez nehody (už to nerátam) , a som s tým autom spokojný, a to som určitú dobu jazdil aj na Ford Siera Cosworth 2l. /250 k, 250 Nm) To bolo peňazí na opravy. Najporuchovejšie auto aké som kedy poznal. Samozrejme, že by som rád silnejšie a rýchlejšie auto. Ale potom si uvedomím, že načo? Veď sú Vás kaskádérov ktorí si to "válite" v pravom pruhu bezohľadne, 150 -180 km/hod. plné cesty. Potom jeden prudšie zabrzdí a ste v TV novinách aj s nevinnými. Ja aj tak dodržujem pravidla, lebo nemám prachy na pokuty a po novom je to total koniec porušovaniu pravidiel.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 57


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Octavia sdi

Mam octaviu sdi r.v.2001 a ma naslahane 554781km menim len olej,brzdy,rozvody, proste len spotrebak. Neni to trhac asfaltu ale na bezne jazdenie staci. Ked mate trpezlivost da sa jazdit za 4.0lit na 100km. Je to podarene auto.

18.07.2018 | 08:53:16 | Peter  | 37.58.2.* Reagovat

nenaročny vuz

ahoj,mam sdi 2001,kupoval jsem ho na taxika,je pravda že když sednou 4 chlapi,je hodně znat ubytek vykonu,ale všechno oplaci spotřebou,a svou nenaročnosti,jako ojety vuz je to podle mě hodně dobra volba,vyhnete se problemum s turbem ktere dřiv nebo později přijdou,a ta spotřeba je fantasticka,ja jezdim 4.5-5l,až mě mrzi že neni novějši model s těmito motory šel bych do něj znova

14.08.2011 | 00:18:56 | roman  | 85.161.91.* Reagovat

Oktávka No1

Jazdím Oktáviou 1,9Sdi už štyri roky v autoškole. Kolegovia majú autá cca. 2 dni do mesiaca v servise, ja mením len spotrebáky. To sú čaly, brzdy, rozvody, náplne a raz mi frklo riadenie. Ale dostáva zabrať, tak po najazdení 250tis. km v autoškole sa to dalo čakať. Spotreba je okolo 5,2l a to jazdíme 90% len v meste. Každá mesačná uzávierka spotreby je 4,9 - 5,2 litra. Je to vynikajúce auto, vôbec nie je lenivé, ako to niekto píše, je pravda, že na tdi sa nechytá, ale z rady sdi ide super. Jazdil som na viac autách 1,9sdi, ale tie boli fakt lenivé. Kamarát má Toledo 1,9tdi a keď som mu dal Oktávku vyskúšať, opýtal sa ma, prečo som nekúpil sdi, ako som chcel. Keď som mu povedal, že toto je sdi, tak nechcel veriť. Iné auto by som asi nekúpil, len Oktávku.

06.01.2011 | 18:56:01 | pepek Reagovat

oprava

51 kw

19.05.2010 | 21:39:28 | sokolmira Reagovat

1,9 sdi nemá 66 kw.

19.05.2010 | 21:09:49 |  Reagovat

sdi

Ať si každej říká co chce,ale okta 1,9 SDi 66kw je v současné době jedno z nejvhodnějších aut pro denní dojíždění do práce,pokud to máte dál.jinak škodnou nemám a je to jen můj názor.

19.05.2010 | 20:37:06 | sokolmira Reagovat

sdi

nejazdil som na tom, neviem moc porovnat, znamy mal 1.9 sdi Fabku a nedal na nu dopustit. K tym feliciam.. ja som mal 1.3 MPi 50 kw a ta po rovine na dialnici valila kolo 160-170. nadialnici dolu kopcom raz nieco cez 185 tachometrovych, len to uz bolo dost nestabilne..

19.05.2010 | 18:42:57 | Duke Reagovat

octavia

V súčasnej dobe vlastním 2 autá. 1. VW Corrado 2,9i ktorý má výkon upravený na 260 PS a spotrebu mám od 10 do 25 litrov benzínu to je auto na zábavu. 2. Octavia 1,9 SDI 68 PS r.v.2000 ktoré používam na bežné jazdenie a služobné cesty ktoré mi prepláca môj zamestnávateľ.Takže v tomto aute trávim veľa času čiže viem aké má výhody.Auto som kupoval od prvého majiteľa keď malo najazdené 180 tis. teraz mám najazdené 317 tis. menil som 1x rozvody,1x komplet brzdy,9x oleje a filtre,1x komplet ložiská,1x komplet tlmiče. To všetko behom 3 rokov a musím povedať, že motor mi nerobí žiaden problém pričom jazdím na 5 l v zime na 6 l. Po meste mám spotrebu 5,5 l mimo 5 l ak idem na dialnici 130 tak 5,5 l.Nemôžem na tento motor povedať nič zlé čo sa týka spoľahlivosti a úspornosti.Olej do motora dolievam 0,5 l na 15 tis.Ale vraví sa 100 ľudí 100 chutí.Na porovnanie mám kolegu v práci ktorý vlastní Octaviu 1,8 T najazdíme približne rovnako lenže tá priemerná spotreba pri celkovej vzdialenosti 120 tis. bola u mňa 5,2 l/100km a u neho 9,65 l/100km tieto hodnoty nám vyšli po spoločnom prepočítaní bločkov od benzínok pri celkovom vyúčtovaní.Samozrejme keď si to kolega prepočítal tak mu vyšlo,že minul o 5340 litrov paliva viac!!! než ja a poviem vám skoro ho porazilo keď zistil koľko ho to stálo ešte v korunách presne 176860,85 sk samozrejme povedal som mu aby sme spočítali aj náklady na opravy ktoré máme tiež vydokladované ale to už nespravil lebo by ho načisto trafil šlak.Podotýkam,že sme platený od kilometra rovnako.Tak to bolo na porovnanie.

14.04.2010 | 10:40:52 | Lubo Reagovat

octavia

Ja jazdím už 4 roky na Octavii SDI v autoškole a to len jazdí a jazdí. Sklamalo ma to, že mi odišlo riadenie, ale veľa točíme na mieste, alebo skoro na mieste, takže sa to dalo očakávať. Mám už 320500km a nemám problém.

02.03.2010 | 19:54:14 | p5001 Reagovat

maximal

Ja len dodatok.. tiez mame octavku 1.9 SDi ,, a po dialnici nam pekne potiahla 195 KM/H ,..a ma tachometri mame 200... inac rok vyroby to je 2002.. ale vazne to auto ked je garazovane a dobre udrziavane,, je neskutocne spolahlive..

09.10.2009 | 21:55:16 | riso511 Reagovat

Též si myslím, že uvedené údaje spíše odpovídají TDI 66 kW. K bezpečnosti: šílenci v silných autech, kteří si myslí, že jsou mistři světa a neplatí pro ně žádná pravidla jsou největším nebezpečím. Myslí si, že všichni ti Sennové a Schumacherové jsou proti nim ubozí amatéři. Stejným nebezpečím jsou ovšem i řidiči, kteří jedou bezdůvodně pomalu. Myslí si, že když jedou pomalu jedou bezpečně, ale neuvědomují si, že jsou brzdou provozu a nutí ostatní k předjíždění. Sám jezdím svižněji, ale snažím se dodržovat pravidla.

12.02.2009 | 23:03:04 | Peters Reagovat

no a jsme u toho

Ano 1,9 TDI Pd neni. Za prvé Vy jste tam obsah v příspěvku napsaný neměl, ale pouze, že SDI PD není. Za druhé v mém příspěvku je jasně napsané cituji:_---Je to jedne z mála dobrejch motorů který škoda montovala. znova bych šel do Octavie II s motorem 2,0 SDI PD . Zdar a hodně najetjch kilometrů vcelku .---- takhle je ten příspěvek napsaný je o kousek níže.

09.02.2009 | 22:15:59 | Petrolejář Reagovat

To Anonym

SDi PD je jen v objemu 2.0, tj. 1968ccm, čili pro neinformovaného anonyma - mlčeti zlato. Tudíž 1.9 SDi je jiný motor.

09.02.2009 | 20:02:08 | Radek Reagovat

SDI PD

Pro neinformovaneého člověka , ketrý neví, že existují motory SDI PD ,ať jsme raději nepíše.

09.02.2009 | 19:52:55 |  Reagovat

Zadné SDI PD NEEXISTUJE!!!!!!!

05.02.2009 | 16:59:43 |  Reagovat

To jsou parametry a výkony, já žasnu. Už se nedivím, že jsem pár oktávkám, ve kterých seděli piloti v čepici s kšiltem, zamával zadním stěračem...

05.02.2009 | 16:09:32 | Standa Reagovat

octavia sdi

je to dobre auto trosku lenive ale ja mam ovela vyssiu spotrebu a mam vymeneny olej a vsetky filtre .... a cim to moze byt mislim tu spotrebu?

05.02.2009 | 14:42:47 | capone69 Reagovat

SDI je dobrý motor

Nechápu co se vám nelíbí. NIkdo vám nenutí ať si to auto kupuje. Mám SDI octaviu A auto jede 180 v pohodě na dálnici. Naopak mu chybí delší převod jinak by jelo víc. A stím, jak se smějete , že to je slabý na normální jezdění to stačí. Takova 1,4 MPI octavia je podle mě větší retarder hlavně v kopci. A o prehistorickejch motorech jako je 1,6 55kw a 74 kw nemluvně. Sice jsou možná malinko živější , ale spotřebou a životností jsou už dost dole. Navíc mě 1,6tka vw VW passat nějak neohromila a sice tam je nadváha o 100kg na Octaviu , ale taky je rozdíl ve výkonu. Pořád mi přijde , ale SDIčková octavia svižnější a líp jede. Hlavně v kopci. Kdo v tom nejel nepotvrdí. Já v tom jezdím denně a ne zrovna sám nebo jenom po městě. Není to závodní auto, ale ani brzda nebo výsměch výroby . Je to jedne z mála dobrejch motorů který škoda montovala. znova bych šel do Octavie II s motorem 2,0 SDI PD . Zdar a hodně najetjch kilometrů vcelku .

24.12.2008 | 23:35:10 | Petrolejář Reagovat

SDI

SDI JE SILNI MOTOR ale nemecki nie nas otom je kvalita, mam 91r golfa 2 mam tam mot sdi 2002 dalsomtam turbo vodne s 1,6 golfa gtd 80konoveho cerpadlo s kromi 2,5 td ide stoho strasna sila nemam sajnu kolko koni to teras ma auto ma bit ked chceme bespecne aj richle videlsom vela vodicov ako objehaju a riskuju jasom vodic s povolania ale obehnem vtedi ked nato moje auto ma ,,,,objeham casto .ivan.35r

21.12.2008 | 21:31:24 | ivan Reagovat

RE: SDI

mas motor SDI a dal si tam turbo a cerpadlo z cromy!?!?!?!?...atd . A potom si sa zobudil cely spoteny a ruka v serbli. a ze vodic z povolania??? tak mozno z povalovania alebo zachladnuta puberta-uz len dat tam to turbo je operacia ktora sa nezaobide bez vymeny hlavy ,riadiacej jednotky piestov a kluky a vstrikov nehovoriac o tom ze tam mas cerpadlo z cromy a co doladenie riadiacej jednotky po tychto zmenach???? podla tvojho pravopisu sudim ze nam tu pekne vsetkym vymyvas mozgy

07.03.2012 | 21:32:15 | ufo  | 92.28.224.* Reagovat

Pro pepu z hoven

Mám pocit,že si nepostrehol vysokú dávku irónie v mojom príspevku.Nič proti SDI,no dávať mu pomaly parametre F1 je trocha prehnané.

14.12.2008 | 07:58:11 | 07 Reagovat

jo

Jo má pravdu,a ty vyježděné koleje na silnicích jsou od SDI a od 1,2HTP jak to trhá asfalt. Nová vyhláška jim zakáže přidávat plný plyn protože to hrabe ještě na pětku a ničí silnice.

13.12.2008 | 23:19:28 | Paroubek a spol Reagovat

Paroubek a spol

Takže má pravdu Pepa z hoven?:O))))))))))?

13.12.2008 | 22:29:34 |  Reagovat

IQ

Anonyme ty máš IQ jak sušený dalekohled.

13.12.2008 | 21:39:26 | Paroubek a spol Reagovat

Pre p. Emila, z 12.12.:

Nesúhlasím, že väčšinou búrajú rýchlo jazdiaci vodiči. Rýchlosť ešte nikoho NEZABILA. To by potom piloti a cestujúci v lietadle boli okamžite v prd...i, toľko filozoficky. Čo zabíja, je NEPOZORNOSŤ, neschopnosť vodiča. V min. prípadoch konštrukčná vada auta.
Včera večer som konkrétne išiel z BB na Novú Baňu. Večer, na ceste 1.triedy čelo kolóny viedol nejaký chlapík na Almere asi 60-70 km/hod. Cestu mal pred sebou prázdnu, suchú, išiel tak opatrne, že sa za ním vytvorila kolóna a MUSELI sme ho začať predbiehať, osobné, kamióny, autobusy.
KTO išiel bezpečne? Ten, čo sa vlečie a riskuje kvôli nemu niekto druhý? Lebo na ceste mimo obce je stále 90-100, viditeľnosť a podmienky OK, bohužiaľ, vďaka takýmto "vodičom", ktorí neznesú, že ich niekto predbehne, keďže tu do hry vstupuje EGO predbiehaného..., tak čoskoro sa budeme ťahať 70-80. ZO ZÁKONA.
Nuž, konečne sme sa ho zbavili, popritom zopárkrát boli doslova ohrození oprotiidúci kolegovia. Na diaľnici som nahodil pohodové tempo na cca 150, keď vtom zrazu vyblikávanie a nejaký letec prebiehal rozťahanú kolónu..., ak tušíte, že to bola Almera, nemýlite sa. Stopol som si, išiel 165-170, ale po pritlačení na pílu začal zaostávať, až som sa ho v cca 180 -tke striasol, pre istotu...Sám na seba som bol nasr...tý, že som sa nechal vytočiť, ale spomenul som si, ako kvôli nemu sa vytvorila dlhá kolóna a brzdenie, pridávanie, brzdenie a dookola... Mám pocit, že vedľa neho sedela mladá dievčina, vodič bol taký "mlaďas", nič v zlom. Nič by sa nestalo, ak by mladý pán na nejakom parkovisku na 5 min. zastal, pustil kolónu, lebo cesta je dosť úzka, nedá sa predbiehať ako v GR, al. Srbsku, kde Vám uhnú na kraj a môžete valiť ďalej. Nie som zástancom slabých áut, ak raz vyskúšate väčšie a silnejšie, už sa asi nebudete chcieť vrátiť ku kosačkám. Ale ak človek nemá na riadenie vlohy, nepomôže mu žiadne auto.
Ak ešte šofér nemá skúsenosť a ZVYK jazdiť v noci, tak nech trénuje, ale NEOHROZUJE ostatných pomalou jazdou. O chvíľu tu budeme mať policajný štát, sms Vám pošlú pokutu, lebo ste niekde prekročili rýchlosť o 5 km, ako v Anglicku. Takže len nariekajte, plačte, potom sa budete véééľmi čudovať, keď si kúpite silnejšie auto a bude Vám nanič. A budú Vám zavadzať a robiť psie kusy neskúsení, mladí, starí šoféri...historia sa opakuje, iba pokuty zvyšujú. Ak som v 1992 dokázal urobiť LV -Praha za cca 3 hod. 15 min.,/okolo 460-470 km/ dnes sa pod 4,5 hod. nemám šancu dostať. Takýto je pokrok. Dá sa jazdiť aj rýchlejšie, aj opatrnejšie zároveň. Mýtus, kto sa vlečie, jazdí opatrne, je hlúposť.

13.12.2008 | 18:44:58 | ľuboš Reagovat

Pepo z hoven

Jestli to myslíš vážně, jak potom asi valí třeba TDi 81 nebo dokonce 96 kW? Zrychlení za 4 sekundy?

13.12.2008 | 18:26:13 |  Reagovat

Pro pepu z hoven

Tvoj názor zodpovedá tvojmu nick name.Mám pocit,že si SDI ešte ukrátil.Stovku dosiahne určite za menej ako 5 sekund a spotrebuje výrazne pod 2 litre/100km.

13.12.2008 | 17:20:08 | 07 Reagovat

SDi=SuperDiesel

Octávka SDi valí naložená 200 kopec nekopec, zrychlení z nuly na sto výrobce schválně zkresluje, reálné je někde kolem 9 sekund. Holt 68 koní je už pořádné stádo a navíc je to dízl a táhne krásně od spoda. Navíc žere maximálně 3,5 litry nafty při brutálním stylu jízdy nebo ve městě.

13.12.2008 | 14:13:34 | Pepa z hoven Reagovat

Moje skúsenosti s Oktávkou som popísal na jednom fóre tu: http://www.post.sk/forum/showthread.php?s=9dac8aa74c12b03fce566f2d5a7fade0&threadid=33484 neskôr, keď som najzdil podstatne viac km, som pokračoval tu http://www.post.sk/forum/showthread.php?s=9dac8aa74c12b03fce566f2d5a7fade0&threadid=33581&pagenumber=2. Dnes sa už pomaly šplhám na 80 000km a som rád, že je to služobné auto. Domov si škodovku určite nekúpim. Voľakedy som mal Feliciu 1,6. Musím potvrdiť, že oktávka sa na ňu dynamikou nechytá a aj keď TDI potiahne s vypätím všetkých síl 200km je to skôr trápenie, zato 1,6ka sa celkom hravo vyšplhala na 180, ďalej nepustili otáčky motora. Ak by mala dlhší prevod... Ale ide o úplne rozdielne autá, takže sa iné porovnávať nedá. Ale Felicia bola rozhodne hodnejšia svojej ceny.
Môj postreh zohľadňoval aj cenu auta. Včera som bol zasa!!! v servise a počas čakania som zistil, že rovnaká teraz stojí 540tis. To už je akceptovateľná cena, aj keď..

13.12.2008 | 12:11:33 | Acon Reagovat

pěkná blbost

http://www.youtube.com/watch?v=9-tXOrlz5kk

Tady je video, kde je vidět zrychlení z 0 na 100 s Golfem IV 1,9SDi. Je to tak něco mezi 17-18 vteřin. Golf je navíc o něco lehčí. Asi máš špatný stopky. Maximálka 172 km/h možná z kopce.

13.12.2008 | 01:22:13 | lord hoven Reagovat

tak tak 0-100 za 13.5s dá TDi 66Kw. U SDi je to 18.1s u verze LX a 18.3s u verze GLX v modelovém ročníku 1998. Vmax=161Km/h

12.12.2008 | 18:32:49 | Jerry Reagovat

TDi 66kW

Údaje které uvádíš téměř přesně odpovídají údajům slabšího TDička. Kdoví, o čem tady píšeš. (1,9 TDi 66 kW, zrychlení 13,7 sec., V max= 178 km/h)

12.12.2008 | 17:01:00 | Bobr s cigaretou Reagovat

hm

Dávám za pravdu recenzentovi hlavně ke konci recenze. Nehody jsou většinou z viny řidičů, kteří jezdí nad povolené limity!!! Chtělo by to od všech řidičů trochu tolerance a pasivity. Hodně šťastných km!

12.12.2008 | 16:02:58 | emil Reagovat

RE: hmmmm

mam sdi octaviu nedam na nu dopustit spotreba :kvalitna do 5l
sedi na ceste jak drak hehhh a tah?? trochu slaba ale stači

08.02.2014 | 19:55:17 | sdičko  | 85.237.227.* Reagovat

RE: hmmmm

A není lepší už silnější 1.9 TDI ? to prý dokáže jezdit bez problému taky za pět a dokonce jsem četl že i za 4-4.5 litru:))

09.02.2014 | 14:42:13 |   | 94.112.170.* Reagovat

RE: hmmmm

plnne suhlasim

04.01.2016 | 12:01:30 | miskinnnnr  | 217.12.49.* Reagovat